GHID DE PROCEDURI din 14 mai 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 441 din 18 mai 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 181 03/03/2006
ART. 3MODIFICAT DEORDIN 703 12/10/2004
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 5REFERIRE LAHG 418 26/05/1999
ART. 20REFERIRE LAOG 11 24/01/2000 ART. 3
ART. 20REFERIRE LAACORD 13/10/1999
ART. 26REFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991
ANEXA 1REFERIRE LAHG 813 07/10/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 640 11/08/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 210 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 209 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 208 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 207 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 206 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 205 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 204 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 203 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 202 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 201 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 200 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 199 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 198 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 197 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 196 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 195 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 194 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 193 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 192 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 191 25/03/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 993 29/12/1998
ANEXA 1REFERIRE LAHG 992 29/12/1998
ANEXA 1REFERIRE LAHG 991 29/12/1998
ANEXA 6REFERIRE LACODUL PENAL (R) 16/04/1997 ART. 292
ANEXA 10REFERIRE LAHG 1005 26/10/2000
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 181 03/03/2006
ActulAPROBAT DEORDIN 289 14/05/2004
ActulCONTINUT DEORDIN 289 14/05/2004
ART. 3MODIFICAT DEORDIN 703 12/10/2004

privind măsuri pentru acordarea de stimulente financiare, prin Agentia Naţională pentru Dezvoltarea şi Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere, antreprenorilor locali, în vederea angajarii şi instruirii persoanelor fără loc de muncă din zonele miniere cu grave dezechilibre economice şi sociale, ca urmare a restructurarii sectorului minier



 + 
Capitolul 1Dispozitii generale + 
Articolul 1Prezentul ghid de proceduri este elaborat potrivit părţii B3 din anexa nr. 2 la Acordul de împrumut (Proiectul de inchidere a minelor şi de atenuare a impactului social) dintre România şi Banca Internationala pentru Reconstructie şi Dezvoltare – împrumut nr. 4509-RO şi prevede un ansamblu de reguli pentru stabilirea: obiectivelor acordarii stimulentelor financiare; conditiilor de eligibilitate a antreprenorilor locali şi a persoanelor fără loc de muncă care urmeaza să fie angajate şi instruite de antreprenori locali; incheierii contractului dintre Agentia Naţională pentru Dezvoltarea şi Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere şi antreprenor; platii stimulentelor financiare; mecanismului de monitorizare, control, raportare şi evaluare a efectelor determinate de acordarea stimulentelor financiare.
 + 
Articolul 2În sensul prevederilor prezentului ghid de proceduri, antreprenorii locali sunt angajatorii societăţi comerciale legal constituite, cu capital majoritar privat, şi asociatii familiale autorizate potrivit legii, care desfăşoară activităţi economice în localităţile din zonele miniere prevăzute în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 3Perioada de acordare a stimulentelor financiare este de 12 luni de la data incheierii ultimului contract dintre Agentia Naţională pentru Dezvoltarea şi Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere şi angajator, prin care se epuizează fondul, dar nu mai tarziu de 30 iunie 2005.
 + 
Articolul 4Definiţiile unor termeni utilizati în cuprinsul ghidului de proceduri sunt prevăzute în anexa nr. 2.
 + 
Capitolul 2Proceduri de acordare a stimulentelor financiare + 
Articolul 5(1) Stimulentele financiare se acordă pe baza unui program de derulare care se elaboreaza de către Agentia Naţională pentru Dezvoltarea şi Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere, denumita în continuare AND, şi se supune spre aprobare Comitetului de Coordonare a Implementarii Proiectului de inchidere a minelor şi atenuare a impactului social, denumit în continuare CCIP, constituit potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 418/1999.(2) Zona de operare a programului cuprinde localităţile din zonele miniere prevăzute în anexa nr. 1 la ghidul de proceduri.
 + 
Articolul 6AND va face publică lunar lista cuprinzand informaţii privind solicitanţii eligibili de stimulente financiare cu care au fost incheiate contracte şi numărul de posturi ocupate cu persoane fără loc de muncă, prin publicarea intr-un cotidian local.
 + 
Articolul 7(1) Pentru a beneficia de stimulente financiare solicitanţii trebuie să indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii de eligibilitate:a) să fie societăţi comerciale legal constituite, cu capital majoritar privat, sau asociatii familiale autorizate potrivit legii;b) sa desfasoare activitate economica în zona de operare;c) sa nu se afle în stare de faliment, lichidare sau incetare de plati ori intr-o procedura legala ce poate determina un asemenea efect;d) sa nu inregistreze datorii la plata obligaţiilor salariale pentru angajatii cu contract individual de muncă;e) sa nu inregistreze datorii la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, Fondul pentru plata ajutorului de şomaj şi Fondul asigurarilor sociale de sănătate;f) sa nu fi fost parte intr-un contract anterior finanţat de organisme şi bănci internationale, care a incetat din cauza nerespectarii de către solicitantul de stimulente financiare a termenelor şi conditiilor contractuale;g) să prezinte o recomandare din partea consorţiului local privind comportamentul civic al solicitantului;h) să prezinte oferta publică de locuri de muncă vacante, potrivit anexei nr. 11A la contractul-cadru, cuprinzand numărul de posturi solicitat, criteriile de selecţie, salariile nete şi instruirea oferita, care să fie transmisa la sediul agentiei pentru ocupare şi formare profesionala judetene şi colectivului zonal;(2) Antreprenorii care incheie un nou contract în timpul derularii unui contract existent sau care au depus documentatie pentru acordarea de stimulente financiare care nu a putut fi onorata datorita epuizarii fondurilor alocate programului, vor depune o documentatie simplificata, conform anexei nr. 5 la prezentul Ghid de proceduri.
 + 
Articolul 8Angajatorii pot beneficia de stimulente financiare pentru angajarea şi instruirea persoanelor fără loc de muncă, selectate pe baza urmatoarelor criterii de eligibilitate:a) sa nu fie beneficiare de pensie pentru limita de vârsta ori pentru invaliditate gradul I sau II;b) sa nu fi incetat activitatea prin desfacerea contractului individual de muncă de către un angajator din cauze imputabile angajatului, în cadrul programului de stimulente financiare;c) sa accepte instruirea profesionala corespunzătoare postului oferit de angajator;d) să fie inregistrati la colectivul zonal şi la sediul agentiei pentru ocupare şi formare profesionala judetene, pentru solicitarea unui loc de muncă;e) să se prezinte la data, ora şi locul stabilite de angajator în solicitarea publică de angajare, în vederea selectării şi angajariif) sa nu fi fost angajat şi instruit anterior în conditiile prezentului ghid de proceduri.
 + 
Articolul 9(1) Pentru a beneficia de stimulente financiare solicitantul trebuie să adreseze o cerere colectivului zonal cel mai apropiat de localitatea în care îşi desfăşoară sau urmeaza sa îşi desfasoare activitatea, din zona de operare, după cum urmeaza:a) cererea va fi întocmită pe baza formularului-tip prevăzut în anexa nr. 3 şi va fi însoţită de documentele care certifica conditiile de eligibilitate prevăzute în anexa nr. 4;b) cererea se va depune în plic la sediul colectivului zonal al AND, la adresa indicată în anexa nr. 7, în fiecare zi lucratoare a saptamanii între orele 8,30-14,00, de solicitant sau de persoana desemnata de acesta.(2) Cererea va fi inregistrata în registrul instituit în acest scop de către o persoană imputernicita prin decizie a directorului general al AND pentru aceasta activitate. Registrul va cuprinde: numărul de înregistrare; data; ora şi minutul; numărul de pagini; numele solicitantului; numele şi semnatura persoanei care preda documentaţia; numele şi semnatura persoanei care primeste documentaţia.(3) La inregistrarea cererii persoana responsabila cu aceasta activitate din cadrul colectivului zonal va elibera solicitantului sau persoanei desemnate de acesta o adeverinta întocmită în baza formularului-tip din anexa nr. 8, pastrand o copie cu semnatura solicitantului.(4) Persoana responsabila din cadrul colectivului zonal va transmite colectivului central al AND prin intermediul unui serviciu de curierat rapid, în termen de o zi lucratoare de la data înregistrării, cererea, însoţită de documentele depuse de solicitant, conform prevederilor prezentului ghid de proceduri.(5) Cererile transmise colectivului central de colectivele zonale ale AND vor fi inregistrate de către un expert al AND desemnat prin decizie a directorului general, în conformitate cu principiul programului "Primul venit-Primul servit", în ordinea datei, orei şi minutului la care au fost inregistrate la colectivele zonale, care va analiza cererea, în vederea constatarii indeplinirii conditiilor de eligibilitate.(6) Autorităţile care certifica indeplinirea conditiilor de eligibilitate a solicitantilor de stimulente financiare, potrivit anexei nr. 4, au obligaţia de a raspunde solicitantilor în termen de 2 zile lucratoare de la data înregistrării cererilor acestora.(7) Pentru cererea solicitantului care a indeplinit toate conditiile de eligibilitate expertul va întocmi referatul de aprobare, astfel cum este prevăzut în anexa nr. 9, avizat pentru certificarea disponibilitatilor din fond de serviciul economic al AND şi de responsabilul de program de la UIP-AND, şi îl va inainta spre aprobare directorului general al AND.(8) În termen de 10 zile lucratoare de la data depunerii cererilor insotite de documentele prevăzute în anexa nr. 4 expertul desemnat va transmite solicitantului rezultatul analizei încadrării în conditiile de eligibilitate, iar în cazul aprobării cererii, invitaţia în vederea incheierii contractului pentru acordarea de stimulente financiare, prevăzută în anexa nr. 10.(9) Solicitanţii de stimulente financiare invitati pentru incheierea contractului se vor prezenta la sediul colectivului zonal sau central al AND la data prevăzută în invitatie.
 + 
Articolul 10Contractul-cadru pentru acordarea de stimulente financiare în vederea angajarii şi instruirii persoanelor fără loc de muncă, care se incheie între AND şi angajator, este prevăzut în anexa nr. 11.
 + 
Articolul 11La solicitarea de stimulente financiare angajatorul va avea în vedere urmatoarele:a) valoarea stimulentului financiar ce revine pentru fiecare loc de muncă ocupat în conformitate cu prevederile prezentului ghid de proceduri sa reprezinte echivalentul în lei al sumei de maximum 960 dolari S.U.A./an/post, pentru un program de lucru de 40 de ore/săptămâna;b) valoarea sumei reprezentand stimulentul financiar corespunzător fiecarui loc de muncă, până la limita prevăzută la lit. a), va fi stabilita prin contractul incheiat între AND şi angajator;c) stimulentul financiar se acordă lunar sau la perioade mai mari, dacă părţile au convenit aceasta prin contract, proportional cu timpul efectiv lucrat de angajat;d) suma ce revine ca salariu net lunar angajatului pentru timpul efectiv lucrat nu poate fi mai mica decat valoarea în lei a stimulentului financiar lunar, calculat la cursul de schimb valutar al dolarului S.U.A. comunicat de Banca Naţională a României din ziua anterioara efectuării platii;e) pentru perioada în care angajatul se afla în concediu de odihnă sau pentru primele 10 zile ale concediului medical nu se acordă stimulente financiare;
 + 
Articolul 12Pentru plata stimulentelor financiare la care sunt indreptatiti prin contract angajatorii vor prezenta la colectivul zonal la care au depus solicitarea de stimulente financiare formularul prevăzut în anexa nr. 11B la contractul cadru, insotit de urmatoarele documente, în original, semnate de reprezentantul imputernicit al angajatorului:a) fisa de pontaj cu timpul efectiv lucrat în fiecare luna aferenta locurilor de muncă ocupate în cadrul programului de stimulente financiare;b) statele de plată privind drepturile salariale aferente locurilor de muncă ocupate în cadrul programului de stimulente financiare;c) documente care certifica achitarea obligaţiilor fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, Fondul asigurarilor sociale de sănătate, aferente locurilor de muncă ocupate în cadrul programului de stimulente financiare.
 + 
Articolul 13AND va efectua plata în termen de 30 de zile calendaristice de la data verificarii şi acceptarii documentelor care atesta plata drepturilor salariale de către angajator.
 + 
Articolul 14Plăţile vor fi efectuate în lei (echivalent al stimulentului financiar exprimat în dolari S.U.A.), la cursul comunicat de Banca Naţională a României din ziua anterioara eliberarii sumelor.
 + 
Articolul 15Sumele reprezentand diferentele de curs valutar se vor regulariza la plăţile din luna urmatoare.
 + 
Articolul 16Efectuarea plăţilor corespunzătoare numarului de locuri de muncă pentru care nu se respecta prevederile contractuale va inceta, iar orice sume deja platite împreună cu dobânda, calculată la rata medie a dobanzii pe piaţa interbancara pentru depozitele plasate (BUBOR), comunicata de Banca Naţională a României, aferenta perioadei de neandeplinire a obligaţiilor, vor fi restituite AND de către angajator în urmatoarele cazuri:a) angajatorul a dispus încetarea contractului individual de muncă din cauze neimputabile angajatului;b) ne indeplinirea în termen de 30 de zile de la notificare a uneia dintre oblibaţiile ce revin angajatorului în baza contractului-cadru cuprins în anexa nr. 11, constatata de persoanele desemnate să monitorizeze derularea contractului, prin decizia directorului general al AND, şi de care angajatorul a luat cunoştinţa în scris.
 + 
Articolul 17Constatarea situatiilor prevăzute la art. 16 de către persoane din cadrul AND desemnate prin decizie a directorului general se notifica angajatorului în termen de 5 zile lucratoare, pentru luarea masurilor corespunzătoare.
 + 
Articolul 18În termen de 60 de zile de la notificarea angajatorului, în cazul în care acesta nu a luat masurile corespunzătoare, AND va retine din suma stimulentelor financiare ce i se cuvin angajatorului pentru lunile imediat urmatoare datei la care a fost facuta constatarea contravaloarea sumelor platite, la care se adauga dobânda, calculată la nivelul ratei medii a dobanzii de pe piaţa interbancara, comunicata de Banca Naţională a României, aferenta perioadei de neindeplinire a obligaţiilor contractuale.
 + 
Articolul 19În cazul în care angajatorul a incasat necuvenit stimulente financiare de la AND, iar eventualele litigii ce decurg din neindeplinirea obligaţiilor contractuale nu au fost solutionate pe cale amiabila, litigiile vor fi deduse spre judecata instanţelor competente, potrivit legii.
 + 
Capitolul 3Finantarea cheltuielilor de operationalizare a procedurilor pentru acordarea de stimulente financiare + 
Articolul 20AND va suporta din fonduri reprezentand contribuţia României la realizarea proiectului, prevăzute în bugetul propriu al acesteia, conform art. 3 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 11/2000 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internationala pentru Reconstructie şi Dezvoltare privind finantarea Proiectului de inchidere a minelor şi de atenuare a impactului social, în valoare de 44,5 milioane dolari S.U.A., semnat la Bucureşti la 13 octombrie 1999, cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice, la propunerea responsabililor de program din cadrul UIP-AND şi AND, numiti prin decizie a directorului general al AND, dispuse de directorul general al AND, urmatoarele cheltuieli:a) curierat pentru transmiterea documentelor prevăzute de prezentul ghid de proceduri;b) comisioane şi speze bancare;c) comunicare (telefonie, fax, posta electronică, internet) în scopul indeplinirii procedurilor;
 + 
Capitolul 4Monitorizarea, controlul, raportarea şi evaluarea efectelor acordarii de stimulente financiare + 
Articolul 21Programul de monitorizare elaborat de AND va asigura verificarea trimestriala a fiecarui angajator de către reprezentanti desemnaţi prin decizie a directorului general al AND, numiti în continuare responsabili.
 + 
Articolul 22(1) Operatiunile desfăşurate în cadrul contractelor pentru acordarea de stimulente financiare, incheiate între AND şi angajatori, vor face obiectul monitorizarii, controlului, raportarii, evaluării şi al vizitelor periodice efectuate de către responsabili.(2) Angajatorii sunt obligati sa puna la dispoziţie responsabililor pentru verificare: fisele de pontaj; statele de plată; documentele de plată a obligaţiilor fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, Fondul pentru plata ajutorului de şomaj şi Fondul asigurarilor sociale de sănătate; carnetele de muncă; documentele privind respectarea graficului de instruire; calitatea instruirii; raportarile trimestriale şi bilantul anual; documentele privind respectarea clauzelor prevăzute în contract.
 + 
Articolul 23Responsabilii din cadrul colectivelor zonale vor transmite lunar rapoarte de monitorizare a implementarii programului de stimulente financiare, precum şi de evaluare a efectelor acestuia, insotite de propuneri de imbunatatire a ghidului de proceduri, conform anexei nr. 12.
 + 
Articolul 24Responsabilii care constata neindeplinirea de către angajator a uneia dintre oblibaţiile contractuale vor notifica constatarile efectuate în termen de 5 zile lucratoare şi le vor transmite responsabilului de program de la AND.
 + 
Articolul 25La cererea scrisa a uneia dintre persoanele angajate în cadrul programului de acordare a stimulentelor financiare responsabilii, mandataţi de directorul general al AND, vor putea efectua vizite la sediul angajatorilor, având obligaţia de a depune în termen de 5 zile rapoarte privind modul în care şi-au indeplinit mandatul. Raportul se transmite atât angajatului, cat şi angajatorului.
 + 
Articolul 26După încetarea contractului angajatorul va pastra documentele de justificare a cheltuielilor efectuate în executarea contractului, în conformitate cu prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicată.
 + 
Capitolul 5Dispozitii finale + 
Articolul 27Anexele nr. 1-12 fac parte integrantă din prezentul ghid de proceduri.
 + 
Anexa 1───────la ghidul de proceduri────────────────────────LISTA LOCALITATILOR DIN ZONELE MINIERE IN CARE POT FI ACORDATEANGAJATORILOR STIMULENTE FINANCIARE NERAMBURSABILE*Font 7*+–––-+–––––+––––+––––+––––+––––+–––––+––––+–––––+–––+| JUDET | ALBA | ARGES | BACAU | BIHOR | BISTRITA – |CARAS SEVERIN | CLUJ | COVASNA |DAMBOVITA|| | | | | | NASAUD | | | | |+–––-+–––––+––––+––––+––––+––––+–––––+––––+–––––+–––+| Colectiv | | | | | | Anina/ | | | || zonal | Alba | Ploiesti | Comăneşti | Voivozi | Rodna | Moldova Noua | Rodna | Ploiesti |Ploiesti || ANDIPRZM | | | | | | | | | |+–––-+–––––+––––+––––+––––+––––+–––––+––––+–––––+–––+| Total | | | | | | | | | ||localitati| 12 | 7 | 4 | 10 | 10 | 21 | 5 | 2 | 2 || miniere | | | | | | | | | |+–––-+–––––+––––+––––+––––+––––+–––––+––––+–––––+–––+|Localitati|Zona miniera |Aninoasa |Asau |Zona miniera| Zona |Bigar |Aghiresu |Valea Crisului|Sotinga ||miniere |defavorizata +––––+––––+defavorizata| miniera +–––––+––––+–––––+–––+| |"Apuseni" |Berevoiesti|Brusturoasa | Stei-Nucet |defavorizata|Cozla |Iara |Zona miniera |Tatarani || |conform H.G. +––––+Palanca |conform H.G.| Rodna, +–––––+––––+defavorizata +–––+| |nr. 813/1999 |Boteni |Dofteana |nr. 194/1999|conform H.G.|Jitin |Ticu |Baraolt | || |Alba Iulia | |Zona miniera|Zona miniera|nr. 640/1999+–––––+––––+conform H.G. | || |Aiud +––––+defavorizata|defavorizata| Lesu |Liubcova |Baisoara |nr. 209/1999. | || |Albac |Campulung |Comăneşti | Borod- |Magura Ilvei+–––––+––––+ | || |Arieseni |Muscel |conform H.G.| Suncuius- | Ilva Mare |Zona miniera |Capusu Mare| | || |Avram Iancu +––––+nr. 207/1999| Dobresti- | Nasaud |defavorizata +––––+ | || |Campeni |Godeni | | Vadu | |Rusca Montana,| | | || |Garda de Sus +––––+ | Crisului, | |conform HG | | | || |Horea |Poenari de | | cfm. H.G. | |nr. 197/1999. | | | || |Ighiu |Muscel | |nr. 195/1999| |Zona miniera | | | || |Intregalde +––––+ |Zona miniera| |defavorizata | | | || |Livezile Metes|Schitu | |defavorizata| |Bocsa | | | || |Ocna Mures |Golesti | | Popesti | |conform H.G. | | | || |Ocolis +––––+ |Derna-Alesd,| |nr. 198/1999 | | | || |Poiana Vadului| | | cfm. H.G. | |Zona miniera | | | || |Ponor | | |nr. 196/1999| |defavorizata | | | || |Posaga | | | Rosia | |Moldova Noua- | | | || |Ramet | | | Bratca | |Anina, | | | || |Scarisoara | | | Pomezeu | |conform H.G. | | | || |Santimbru | | | Astileu | |nr. 199/1999 | | | || |Unirea | | | Tauteu | |Garnic | | | || |Vadu Motilor | | | Campani | |Pojejena | | | || |Vidra | | | Brusturi | |Socol | | | || | | | | Suplacu de | |Dalboset | | | || | | | | Barcau | |Doclin | | | || | | | | | |Eftimie Murgu | | | || | | | | | |Iablanita | | | || | | | | | |Lapusnicu Mare| | | || | | | | | |Racasdia | | | || | | | | | |Sopotu Nou | | | |+–––-+–––––+––––+––––+––––+––––+–––––+––––+–––––+–––++––––-+––––+––––+––––+––––-+––––+–––––+–––+–––––+––––+––––+| GORJ | HARGHITA | HUNEDOARA | MARAMURES | MEHEDINTI | PRAHOVA | SALAJ |SATU MARE| SUCEAVA | TULCEA | VALCEA |+––––-+––––+––––+––––+––––-+––––+–––––+–––+–––––+––––+––––+| Targu-Jiu | Balan | Deva-Brad/ | Baia Mare/ | Targu-Jiu | Ploiesti | Voivozi |Baia Mare|Gura Humorului| Deva-Brad | Targu-Jiu || | | Petrosani | Borsa | | | | | | | |+––––-+––––+––––+––––+––––-+––––+–––––+–––+–––––+––––+––––+| 20 | 1 | 26 | 9 | 11 | 4 | 8 | 2 | 18 | 1 | 15 |+––––-+––––+––––+––––+––––-+––––+–––––+–––+–––––+––––+––––+|Targu Jiu |Zona miniera| |Zona miniera| |Urlati |Maeriste |Turt |Dragoiesti |Baia |Alunu ||Pades |defavorizata| |defavorizata|Baia de Arama|Zona miniera|Bocsa |Supur |Paltinoasa |Zona miniera|Ramnicu ||Tismana |Balan, | |Baia Mare, |Floresti |defavorizata|Nusfalau | |Valea Moldovei|defavorizata|Valcea ||Pestisani |conform H.G.| |conform H.G.|Baia |Filipesti, |Samsud | |Vama |Altan-Tepe, |Voineasa ||Dragutesti |nr. 993/1998|Deva |nr. 203/1999|Baia Noua |conform H.G.|Zona miniera | |Manastirea |conform H.G.|Babeni ||Borascu |Sandominic | |Zona miniera|Corcova |nr. 205/1999|defavorizata | |Humorului |nr. 210/1999|Dragasani ||Bolbosi | | |defavorizata|Cazanesti |Zona miniera|Ip conform H.G| |Izvoarele | |Balcesti ||Slivilesti | | |Borsa-Viseu,| |defavorizata|nr. 200/1999. | |Sucevei | |Malaia ||Vagiulesti | +––––+conform H.G.+––––-+Ceptura |Zona miniera | |Sadova | +––––+|Turceni | |Ghelari |nr. 204/1999|Husnicioara |conform H.G.|defavorizata | |Moldova | |Berbesti ||Ionesti | +––––+Sighetu +––––-+nr. 206/1999|Hida-Surduc | |Sulita | +––––+|Ciuperceni | |Teliucu |Marmatiei |Simian | |-Jibou-Balan, | |Dorna | |Cernisoara ||Godinesti | |Inferior |Sein | | |conform H.G. | |Candrenilor | +––––+|Alimpesti | +––––+Targu Lapus +––––-+ |nr. 201/1999 | |Zona miniera | |Copaceni ||Prigoria | |Hunedoara |Budesti |Grozesti | |Zona miniera | |defavorizata | +––––+|Bengesti- | +––––+Cernesti +––––-+ |defavorizata | |Bucovina, | |Otesani ||Ciocadia | |Calan |Copalnic |Sovama | |Sarmasag- | |conform H.G. | +––––+|Sacelu | +––––+Manastur +––––-+ |Chiejd-Bobota,| |nr. 208/1999 | |Horezu ||Crasna | |Rachitova |Cupseni |Dubova | |conform H.G. | | | +––––+|Musetesti | |Unirea |Dumbravita +––––-+ |nr. 202/1999. | | | |Costesti ||Saulesti | |Zona miniera|Farcasa |Isverna | | | | | +––––+|Zona miniera | |defavorizata|Grosi +––––-+ | | | | |Ocnele Mari||defavorizata | |Brad |Lapus |Ponoarele | | | | | +––––+|Albeni, | |conform H.G.|Ocna Sugatag+––––-+ | | | | |Brezoi ||conform. H.G.| |nr. 991/1998|Recea |Obarsia- | | | | | +––––+|nr. 191/1999 | |Zona miniera|Sacalaseni |Closani | | | | | |Popesti ||Zona miniera | |defavorizata|Suciu de Sus+––––-+ | | | | +––––+|defavorizata | |Valea Jiului|Moisei |Brosteni | | | | | |Sinesti ||Schela, | |conform H.G.|Salistea de +––––-+ | | | | +––––+|conform. H.G.| |nr. 992/1998|Sus |Drobeta | | | | | |Rosiile ||nr. 192/1999 | | |Sacel |Turnu-Severin| | | | | +––––+|Zona miniera | | |Viseu de Jos+––––-+ | | | | |Lapusata ||defavorizata | | |Repedea | | | | | | +––––+|Motru- | | |Poienile de | | | | | | |Stroiesti ||Rovinari, | | |sub Munte | | | | | | +––––+|conform | | |Rozablea | | | | | | |Mateesti ||H.G. 199, | | | | | | | | | +––––+|nr. 193/1999.| | | | | | | | | | |+––––-+––––+––––+––––+––––-+––––+–––––+–––+–––––+––––+––––+
 + 
Anexa 2la ghidul de proceduriDEFINITIIÎn sensul ghidului de proceduri, urmatorii termeni se definesc astfel:a) UIP-AND – Unitatea de implementare a Proiectului de inchidere a minelor şi de atenuare a impactului social, infiintata în cadrul AND;b) consortii locale – structuri asociative neguvernamentale cu personalitate juridica, înfiinţate potrivit legii, prin iniţiativa locala, formate din persoane şi organizatii ale comunităţii locale, interesate în reabilitarea economica a zonelor miniere;c) stimulent financiar – suma nerambursabilă cu valoarea nominala maxima de 960 dolari S.U.A., acordată în lei la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Naţională a României în ziua anterioara eliberarii acesteia, care se plateste de AND angajatorului pentru fiecare persoana fără loc de muncă;d) programul de derulare – ansamblul acţiunilor privind derularea pe perioada unui an bugetar a procedurilor pentru acordarea de stimulente financiare;e) persoane fără loc de muncă – someri, persoane în cautarea unui loc de muncă inregistrate la agentiile pentru ocuparea forţei de muncă judetene, cu domiciliul în una din localităţile aflate în aria de operare a ghidului de proceduri;f) angajaţi – persoane fără loc de muncă incadrate cu contract individual de muncă sau având calitatea de angajat propriu şi pregatite de angajatori, în conformitate cu prevederile ghidului de proceduri;g) posturi vacante – locuri de muncă nou create sau devenite libere ca urmare a fluctuatiei personalului, inclusiv prin demisie, deces sau pensionare, anuntate de angajatori prin solicitarea publică de angajare;h) posturi ocupate – posturi în care au fost angajate cu contract individual de muncă persoane fără loc de muncă sau membrii asociatiilor familiale-angajat propriu, asigurati în sistemul asigurarilor pentru şomaj, în conformitate cu prevederile ghidului de proceduri;i) solicitant – societate comerciala legal constituita, cu capital majoritar privat, sau asociatie familiala autorizata potrivit legii, care desfăşoară activităţi economice în zona de operare precizata în ghidul de proceduri, şi care îşi asuma obligaţia angajarii şi instruirii, pentru o perioadă de minimum 12 de luni a persoanelor fără loc de muncă, cu conditia acordarii de către AND de stimulente financiare pentru fiecare post ocupat;j) angajator – solicitantul caruia, în baza contractului incheiat cu AND, îi revine obligaţia angajarii şi instruirii persoanelor fără loc de muncă;k) fondul – resurse financiare publice, destinate, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 11/2000, acordarii de către AND de stimulente financiare angajatorilor;1) conditii de eligibilitate – conditii prevăzute în ghidul de proceduri, pe care trebuie să le indeplineasca solicitantul de stimulente financiare pentru a fi parte intr-un contract cu AND;m) colectiv zonal – filiala fără personalitate juridica din cadrul AND, care îşi desfăşoară activitatea în zona de operare precizata în ghidul de proceduri;n) proiect – Proiectul de inchidere a minelor şi de atenuare a impactului social, finanţat prin Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internationala pentru Reconstructie şi Dezvoltare, în valoare de 44,5 milioane dolari S.U.A., ratificat prin Ordonanţa Guvernului nr. 11/2000;o) program – parte a componentei de Proiect "Atenuarea impactului social" pentru asigurarea de stimulente financiare în vederea angajarii şi instruirii persoanelor fără loc de muncă de către angajatori;p) contract-cadru – contractul pentru angajarea şi instruirea persoanelor fără loc de muncă, cu acordarea de stimulente financiare angajatorului, incheiat de AND cu acesta.
 + 
Anexa 3la ghidul de proceduri                               FORMULAR DE CERERE ┌───────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 1 │ Numele Solicitantului: │ │ │ Denumirea completa (inclusiv tip) şi prescurtare │ │ ├──────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┤ │ │ Cod Fiscal: │ – Nr. şi data inreg. în Registrul Comerţului│ │ │ │ – Autorizatie de functionare; │ └───────┴──────────────────────┴─────────────────────────────────────────────┘ ┌───────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 2 │ Adresa oficiala: │ │ │ (inclusiv strada, localitatea, judeţul) │ │ ├──────────────────────┬───────────────────┬─────────────────────────┤ │ │ Telefon: │ Fax: │ E-mail: │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────┴───────────────────┴─────────────────────────┤ │ │ Adresa, telefon, fax şi E-mail pentru corespondenta şi contacte: │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤ │ │ Administrator/reprezentant │ Persoana de Contact: │ │ │ legal al asociatiei familiale │ │ │ │ autorizate: │ │ └───────┴────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘ ┌───────┬───────────────────────────┬──────┬─────────────────────────────────┐ │ 3 │ Data infiintarii │ 4 │ Data privatizarii (dacă e cazul)│ │ │ │ │ │ ├───────┼───────────────────────────┴──────┴─────────────────────────────────┤ │ 5 │ Proprietari: │ │ │ (va rugam sa indicati structura patrimoniului şi a acţionarilor/ │ │ │ asociatilor în %) │ │ │ │ │ │ │ └───────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌───────┬────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┐ │ 6 │ Cifra de Afaceri: │ │ │ │ │ │ │ │ autorizate: │ │ └───────┴────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘ ┌───────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 7 │ Situatia contabila a Solicitantului*: │ │ │ (va rugam sa adaugati ultimul bilant contabil sau ultimul formular │ │ │ de raportare contabila ori ultima balanta de verificare, avizata │ │ │ de organele competente.) │ └───────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    *) se va adauga în cazul în care administraţiile locale nu s-au organizatîn sensul eliberarii certificatului unic fiscal. ┌───────┬───────────────────────────┬──────┬─────────────────────────────────┐ │ 8 │ Obiectul principal al │ 9 │ Data privatizarii (dacă e cazul)│ │ │ activităţii: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────┼─────────────────────────────────┤ │ │ │ 10 │ Tipul clientilor şi acoperirea │ │ │ │ │ geografica: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └───────┴───────────────────────────┴──────┴─────────────────────────────────┘ ┌───────┬────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┐ │ 11 │ Numărul de persoane │ │ │ │ angajate în prezent. │ │ │ │ (incluzând o scurta descriere │ │ │ │ a posturilor) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├───────┼────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┤ │ 12 │ Fluctuatia personalului: │ │ │ (va rugam sa indicati numărul de persoane care au parasit insti- │ │ │ tutia în ultimele 12 luni, posturile eliberate şi motivele elibe- │ │ │ rarii acestora) │ │ │ │ │ │ │ └───────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌───────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ OFERTA PUBLICA DE LOCURI DE MUNCĂ VACANTE │ │ │ │ │ 13 │ Numărul de posturi solicitate şi descrierea acestora. │ │ │ (va rugam sa prezentati numărul de posturi solicitat; pentru │ │ │ fiecare post precizati denumirea postului şi criteriile de selec- │ │ │ tie) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 14 │ Salariul net corespunzător fiecarui loc de muncă pentru care se │ │ │ solicita stimulente financiare. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 15 │ Instruirea ce va fi asigurata: │ │ │ (descrieti aranjamentele facute pentru asigurarea instruirii, │ │ │ asigurarea protectiei muncii la locul de muncă, inclusiv numele │ │ │ şi pozitia persoanei din cadrul institutiei responsabile cu asi- │ │ │ gurarea instruirii angajatilor) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └───────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌───────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ 16 │ Necesarul de stimulente financiare solicitate: │ │ │ (va rugam sa precizati necesarul de stimulente financiare cores- │ │ │ punzator fiecarui loc de muncă prezentat în oferta publică de │ │ │ angajare. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Valoarea totala a stimulentelor financiare solicitate: ………. │ │ │ dolari SUA. │ │ │ (exemplu de calcul: numărul de posturi prezentate în oferta │ │ │ publică de angajare inmultit cu maximum 960 dolari SUA pentru │ │ │ fiecare post). │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └───────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌───────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ 17 │ Modalitatea de transmitere a raspunsului. │ │ │ (va rugam sa indicati modalitatea în care doriti să fie facuta │ │ │ transmiterea răspunsului la cererea dvs. precizand adresa completa│ │ │ şi codul postai pentru transmiterea postala, numărul de fax, sau │ │ │ adresa de e-mail.) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └───────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    Nume şi Functie: …………………………    (persoana autorizata să semneze pentru şi în numele institutiei ceîntocmeşte cererea)    Semnatura şi stampila: ……………………………………    Data cererii: …………………………    NOTĂ: Informaţii suplimentare privind completarea cererii se pot obtine dela colectivul zonal din zona de operare, prevăzut în anexa nr. 7 la Ghidul deproceduri
 + 
Anexa 4la ghidul de proceduri                                   CONDITIILE                      de eligibilitate a solicitantilor de               stimulente financiare, documentele şi autorităţile                               care le certifica ┌──────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────────────────┐ │ │ Document care │ │ │ Autoritatea care │certifica respectarea│ │ │ certifica │ conditiei de │ Conditia de eligibilitate │ │ │ eligibilitate │ │ ├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │ │societate comerciala legal │ │Colectivul zonal AND │ Copie a certifica- │constituita, cu capital ma- │ │ │tului de înregistrare│joritar privat, sau asociatie │ │ Camera de comert şi │ │familiala autorizata potrivit │ │ industrie │ │legii │ │ ├─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │Dovada desfăşurării │Solicitantul desfăşoară acti- │ │ │activităţii econo- │vitate economica în zona de │ │ │mice în zona de ope- │operare │ │ │rare a schemei de │ │ │ │stimulente financiare│ │ ├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │Certificat unic │Solicitantul: │ │ │fiscal, │- nu se afla în stare de în- │ │ Administratia │ │solventa │ │ financiară │Ultima situatie fi- │- nu înregistrează datorii la │ │ │nanciara anuală, ul- │plata obligaţiilor salariale │ │ │timul formular de │- nu înregistrează datorii la │ │ │raportare contabila │plata obligaţiilor fata de │ │ │sau ultima balanta de│bugetul de stat │ │ │verificare, după caz,│ │ │ │avizate de organele │ │ │ │competente │ │ │ │Scrisoare de confir- │ │ │ │mare* │ │ ├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │ │ Solicitantul nu înregistrează│ │ Casa judeteana de │ Scrisoare de │datorii la plata obligaţiilor │ │ Pensii* │ confirmare │fata de bugetul asigurarilor │ │ │ │sociale de stat │ ├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │ │ Solicitantul nu înregistrează│ │ Casa de asigurări │ Scrisoare de │datorii la plata obligaţiilor │ │ sociale de sănătate* │ confirmare │fata de Fondul naţional unic │ │ │ │de asigurări sociale de sana- │ │ │ │tate │ ├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │ │ Solicitantul are un comporta-│ │ Consortiul local │ Recomandare │ment civic corespunzător │ ├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │ │ Solicitantul nu înregistrează│ │ │ Scrisoare de │datorii la plata obligaţiilor │ │ │ confirmare │fata de fondul pentru plata │ │ │ │ajutorului de şomaj │ │ ├─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │Copie a solicitarii │ │ │ Agentia judeteana │publice de angajare │Dovada publicarii şi transmi- │ │ pentru ocuparea for- │cu nr. de inregis- │terii către agentia judeteana │ │ tei de muncă │trare la agentia ju- │pentru ocuparea forţei de │ │ │deteana pentru ocu- │munca │ │ │parea forţei de muncă│ │ │ │Copie a solicitarii │ │ │ │publice de angajare │ │ │ │cu nr. de inregis- │ │ │ │trare la AND │ │ │ ├─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │ │Un exemplar din publicatia în │ │ │ │care a fost facut anunţul │ ├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │Declaratie pe propria│ Solicitantul nu a fost parte │ │ │raspundere, întocmită│la un contract finanţat de Gu-│ │ │de asociatia famili- │vernul României, organisme şi │ │ │ala autorizata potri-│bănci internationale şi care a│ │ │vit legii sau de Ad- │incetat din cauza nerespecta- │ │ │ministratorul socie- │rii termenilor şi conditiilor │ │ │tatii comerciale so- │contractuale de către solici- │ │ │licitante (anexa 6) │tant │ └──────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────────────────┘–––-    *) Conditii necesare în cazul în care administraţiile locale nu s-auorganizat în sensul eliberarii certificatului unic fiscal.
 + 
Anexa 5la ghidul de proceduri                                   CONDITIILE                      de eligibilitate a solicitantilor de               stimulente financiare, documentele şi autorităţile                               care le certifica                          (documentatie simplificata) ┌──────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────────────────┐ │ │Certificat unic │Solicitantul: │ │ │fiscal, │- nu se afla în stare de în- │ │ Administratia │ │solventa │ │ financiară │Ultima situatie fi- │- nu înregistrează datorii la │ │ │nanciara anuală, ul- │plata obligaţiilor salariale │ │ │timul formular de │- nu înregistrează datorii la │ │ │raportare contabila │plata obligaţiilor fata de │ │ │sau ultima balanta de│bugetul de stat │ │ │verificare, după caz,│ │ │ │avizate de organele │ │ │ │competente │ │ │ │Scrisoare de confir- │ │ │ │mare* │ │ ├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │ │ Solicitantul nu înregistrează│ │ Casa judeteana de │ Scrisoare de │datorii la plata obligaţiilor │ │ Pensii* │ confirmare │fata de bugetul asigurarilor │ │ │ │sociale de stat │ ├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │ │ Solicitantul nu înregistrează│ │ Casa de asigurări │ Scrisoare de │datorii la plata obligaţiilor │ │ sociale de sănătate* │ confirmare │fata de Fondul naţional unic │ │ │ │de asigurări sociale de sana- │ │ │ │tate │ ├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │ │ Solicitantul are un comporta-│ │ Consortiul local │ Recomandare │ment civic corespunzător │ ├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │ │ Solicitantul nu înregistrează│ │ │ Scrisoare de │datorii la plata obligaţiilor │ │ │ confirmare │fata de fondul pentru plata │ │ │ │ajutorului de şomaj │ │ ├─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │Copie a solicitarii │ │ │ Agentia judeteana │publice de angajare │Dovada publicarii şi transmi- │ │ pentru ocuparea for- │cu nr. de inregis- │terii către agentia judeteana │ │ tei de muncă │trare la agentia ju- │pentru ocuparea forţei de │ │ │deteana pentru ocu- │munca │ │ │parea forţei de muncă│ │ │ │Copie a solicitarii │ │ │ │publice de angajare │ │ │ │cu nr. de inregis- │ │ │ │trare la AND │ │ │ ├─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │ │Un exemplar din publicatia în │ │ │ │care a fost facut anunţul │ ├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │Declaratie pe propria│ Solicitantul nu a fost parte │ │ │raspundere, întocmită│la un contract finanţat de Gu-│ │ │de asociatia famili- │vernul României, organisme şi │ │ │ala autorizata potri-│bănci internationale şi care a│ │ │vit legii sau de Ad- │incetat din cauza nerespecta- │ │ │ministratorul socie- │rii termenilor şi conditiilor │ │ │tatii comerciale so- │contractuale de către solici- │ │ │licitante (anexa 6) │tant │ └──────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────────────────┘–––-    *) Conditii necesare în cazul în care administraţiile locale nu s-auorganizat în sensul eliberarii certificatului unic fiscal.
 + 
Anexa 6la ghidul de proceduriDECLARATIESubsemnatul …………………… administrator al S.C. …………….cu sediul în localitatea …………… strada ………………………….nr. …………. bloc …………….. apartament ……. judet ………….………………. declar pe propria răspundere că:– societatea pe care o reprezint nu se afla în stare de faliment, lichidaresau incetare de plati, sau intr-o procedura legala ce poate determina unasemenea efect;– societatea pe care o reprezint nu înregistrează datorii la plata obli-gatiilor salariale;– societatea pe care o reprezint nu a fost parte la un contract finanţatde institutii şi bănci internationale, care a incetat din cauza nerespectariitermenilor şi conditiilor contractuale de către societatea pe care o reprezint.Am luat la cunoştinţa ca pentru declaratiile necorespunzatoare adevaruluisuport consecintele articolului 292 Cod Penal.Subsemnatul ……………………. asociatie familiala autorizata prin……………………….. cu sediul în localitatea ………………….,strada ………………………….. nr. …………. bloc ……………apartament …….. judet …………………………. declar pe propriaraspundere ca în activitatea pe care o desfasor conform procedurilor legale, ca:– nu sunt în incetare de plati sau intr-o procedura de executare silita;– nu inregistrez datorii restante la plata obligaţiilor salariale;– nu am fost parte intr-un contract finanţat de institutii şi bănciinternationale care a incetat din cauza nerespectarii termenilor şi conditiilorcontractuale de către societatea pe care o reprezint.Data Semnatura _________________Stampila societatii comerciale/ asociatieifamiliale autorizate:
 + 
Anexa 7la ghidul de proceduri                 Date de identificare a Colectivelor Zonale AND ┌──────────────┬─────────────────────────┬─────────┬──────────┬──────────────┐ │ Colectiv │ │ │ │Aria terito- │ │ zonal │ Adresa │ Telefon │ Fax │riala de res- │ │ │ │ │ │ponsabilitate │ │ │ │ │ │ (judete) │ ├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Petrosani │ Bd. l Decembrie 1918, │0254 │0254 │Hunedoara │ │ │ nr. 100, Petrosani │542721 │542721 │(Valea Jiului)│ │ │ Jud. Hunedoara │ │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Targu Jiu │ 2-4 Piaţa Victoriei, │0253 │0253 │Gorj, │ │ │ Targu Jiu, Jud. Gorj │223538 │223538 │Valcea │ │ │ (camera: 147) │ │ │Mehedinti │ ├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Baia Mare │ Strada Culturii nr. l, │0262 │0262 │Maramures │ │ │ Baia Mare, Jud. │212621 │212621 │(aria vestica)│ │ │ Maramures │ │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Ploiesti │ Str. Bobalna 2, │0244 │044 595065│ Prahova │ │ │ Ploiesti, Jud. Prahova │595065 │ │ Dambovita │ │ │ │ │ │ Arges │ │ │ │ │ │ Covasna │ ├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Rodna │ Strada Principala nr. │0263 │0263 │ Bistrita- │ │ │ 1424, Rodna, Jud. │377373 │377373 │ Nasaud │ │ │ Bistrita-Nasaud │ │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Balan │ Str. l Decembrie ,bl. │0266 │0266 │ Harghita │ │ │ E29, ap.l, Balan, Jud. │330257 │330257 │ │ │ │ Harghita │ │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Gura │ Str. Sfantul Mihail │0230 │0230 │ Suceava │ │Humorului │ nr. l, bloc 6, Gura │231513 │231513 │ │ │ │ Humorului, Jud. Suceava │ │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Baia Borsa │ Str. Independentei nr. │0262 │0262 │ Maramures │ │ │ 12, Baia Borsa, Jud. │345242 │345242 │ (aria estica)│ │ │ Maramures │ │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Comăneşti │ Str. Nufar, bl.5, sc. │0234 │0234 │ Bacau │ │ │ C, ap.3, Comăneşti, │374637 │374637 │ │ │ │ Jud. Bacau │ │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Moldova │ Caminul de nefamilisti │0255 │0255 │Caras-Severin │ │Noua │ nr.2, Moldova Veche, │542911 │542911 │(aria sudica) │ │ │ Orasu Nou, Jud. Caras │ │ │ │ │ │ Severin │ │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Voivozi │ Comuna Popesti,Voivozi │0259 │0788 │ Bihor │ │ │ Jud. Bihor │364325 │604247 │ Salaj │ ├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Deva │ Piaţa Unirii nr 9,Deva, │0254 │0254 │ Deva │ │ │ Jud Hunedoara │218617 │218617 │ Cluj │ │ │ │ │ │ Tulcea │ ├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Alba lulia │ Bd. Victoriei nr 109, │0258 │0258 │ Alba │ │ │ Alba lulia, Jud. Alba │814459 │814459 │ │ ├──────────────┼─────────────────────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Anina │ Str. Mihai Hammer │0255 │055 240001│ Caras-Severin│ │ │ nr.2, Anina l, Jud │240001 │ │ (aria │ │ │ │ │ │ nordica) │ └──────────────┴─────────────────────────┴─────────┴──────────┴──────────────┘                    Agentia Naţională pentru Dezvoltarea şi          Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere        Str. Mendeleev 36-38, sectorul l, Bucureşti (colectivul central)
 + 
Anexa 8la ghidul de proceduriMINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUIAgentia Naţională pentru Dezvoltarea şiImplementarea Programelor de Reconstructie aZonelor MiniereColectivul Zonal ……………..AdeverintaSe adevereste prin prezenta ca S.C/A.F____________, reprezentata prindl./dna. ________________________in calitate de ___________, a depus o cererepentru acordarea de stimulente financiare.Cererea împreună cu documentele prevăzute în anexa nr.4 (sau anexa nr.5) laGhidul de proceduri pentru acordarea de stimulente financiare a fost depusa îndata de _______________, la ora h___m____, şi a fost inregistrata în Registrulspecial al cererilor la nr.________.Documentele depuse de _________, având ___file, au fost semnate de responsa-bilul de la colectivul zonal ___________ şi ______________, au fost introduse înplic care s-a sigilat.Prezenta adeverinta a fost întocmită în doua exemplare, ambele semnate dedl. ______________________.Semnatura__________ Semnatura şi stampilaStampila S.C/ A.F _________ Responsabil colectiv zonal__________
 + 
Anexa 9la ghidul de proceduri ┌──────────────────────────────────────────────┐ │ MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI │ │ Agentia Naţională pentru Dezvoltarea şi │ │ Implementarea Programelor de Reconstructie a │ │ Zonelor Miniere │ └──────────────────────────────────────────────┘                                                     Director general al AND                                                   (nume, prenume, semnatura)                                                      ………………..                                                 Sef serviciu economic al AND    Nr. (nume, prenume, semnatura)    Data: ………………….                                    REFERAT               privind indeplinirea conditiilor de eligibilitate                          de către SC /AF……. – CZ ┌─────┬───────────────────────────────┬─────────────┬────────────────────────┐ │ Nr. │ │Document care│ │ │ crt.│ Conditia de eligibilitate │ certifica │ Autoritatea │ │ │ │ respectarea │ care certifica │ │ │ │conditiei de │ │ │ │ │eligibilitate│ │ ├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤ │ 1. │Societate comerciala sau aso- │ │ │ │ │ciatie familiala legal consti- │ │ Colectivul zonal │ │ │tuita, cu capital majoritar │ │ AND │ ├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤ │ 2. │Solicitantul desfăşoară sau │ │ │ │ │urmeaza sa desfasoare activi- │ │ Camera de │ │ │tati economice în zona de │ │ Industrie şi Comert │ │ │operare │ │ │ ├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤ │ 3. │Solicitantul nu se afla în │ │ Administratia │ │ │situatie de faliment, lichi- │ │ Financiară, │ │ │dare sau incetare de plati, │ │ Administratorul │ │ │sau intr-o procedura legala │ │ firmei │ │ │ce poate determina un asemenea │ │ │ │ │efect. │ │ │ ├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤ │ 4. │Solicitantul nu înregistrează │ │ Administratia │ │ │datorii la plata obligaţiilor │ │ Financiară, │ │ │salariale │ │ Administratorul │ │ │ │ │ firmei │ ├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤ │ 5. │Solicitantul nu înregistrează │ │ Administratia │ │ │datorii la plata obligaţiilor │ │ Financiară │ │ │fata de bugetul de stat │ │ │ ├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤ │ 6. │Solicitantul nu înregistrează │ │ Casa de Pensii │ │ │datorii la plata obligaţiilor │ │ │ │ │fata de bugetul asigurarilor │ │ │ │ │sociale de stat │ │ │ ├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤ │ 7. │Solicitantul nu înregistrează │ │ Casa de Asigurari │ │ │datorii la plata obligaţiilor │ │ Sociale de Sănătate │ │ │fata de fondul asigurarilor │ │ │ │ │sociale de sănătate. │ │ │ ├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤ │ 8. │Solicitantul are un comporta- │ │ Consortiul Local al │ │ │ment civic corespunzător │ │ Zonei Miniere │ ├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤ │ 9. │Solicitantul nu înregistrează │ │ │ │ │datorii la plata obligaţiilor │ │ AJOFP │ │ │fata de fondul pentru plata │ │ │ │ │ajutorului de şomaj. │ │ │ ├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤ │10. │Dovada publicarii şi transmi- │ │ │ │ │terii către Agentia pentru │ │ AJOFP │ │ │ocupare şi formare profesionala│ │ │ │ │judeteana a solicitarii de │ │ │ │ │angajare │ │ │ ├─────┼───────────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────┤ │11. │Solicitantul nu a fost parte │ │ │ │ │la un contract finanţat de │ │ │ │ │Guvernul României, organisme │ │ │ │ │şi bănci internationale care │ │ Administratorul │ │ │a incetat din cauza nerespec- │ │ firmei │ │ │tarii termenilor şi conditiilor│ │ │ │ │contractuale de către soli- │ │ │ │ │citant │ │ │ └─────┴───────────────────────────────┴─────────────┴────────────────────────┘ ┌─────────────────────────────────────┐┌─────────────────────────────────────┐ │Solicitantul indeplineste [DA) / nu ││ Se certifica existenta disponibili- │ │indeplineste …… conditiile de ││ tatilor în fond │ │eligibilitate. ││ │ │Expert desemnat prin decizia direc- ││ Responsabil program UIP │ │torului general: …………….. ││ …………………………. │ │ ( nume, prenume, semnatura) ││ ( nume, prenume, semnatura) │ └─────────────────────────────────────┘└─────────────────────────────────────┘
 + 
Anexa 10la ghidul de proceduri                       MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI                    Agentia Naţională pentru Dezvoltarea şi          Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                                Mendeleev 36-38                              Sector l, Bucureşti                                    ROMÂNIA    ………………..    Data ……………    Către: ………………………    Spre stiinta: COLECTIVUL ZONAL ………….    În urma analizarii cererii dumneavoastra pentru acordarea de stimulentefinanciare potrivit HG 1005/2000 cu modificările ulterioare, inregistrata lacolectivul zonal ……. cu numărul ……….. va invitam sa ne contactati înurmatoarele 5 zile la sediul CZ ……….. pentru negocierea contractului.    Neprezentarea în termenul prevăzut mai sus poate conduce la pierdereacalităţii de solicitant eligibil.                            Director general al AND                           ……………………..                        (numele, prenumele şi semnatura)
 + 
Anexa 11la ghidul de proceduriCONTRACT- CADRUpentru acordarea de stimulente financiare, în vederea angajarii şi instruiriipersoanelor fără loc de muncă din zonele minierecuprinse în aria de operare a ghidului de proceduri1. Părţile contractuluiA. Agentia Naţională pentru Dezvoltarea şi Implementarea Programelor deReconstructie a Zonelor Miniere, denumita în continuare AND, reprezentata prin………… având functia de director general, şi ……… având functia desef serviciu economic, cu sediul în Bucureşti ……… cont bancar………..deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti.B. Societatea Comerciala/Asociatia Familiala……………… denumita încontinuare Angajator, reprezentata prin ………. cu sediul în ………….cont nr. ……….. deschis la Trezoreria …………2. Obiectul contractuluiObiectul acestui contract este acordarea de stimulente financiare angaja-torului pentru ocuparea a …… posturi vacante, prevăzute în oferta publicăde locuri de muncă vacante (anexa nr. l1A la contractul – cadru), prinangajarea şi instruirea de…….persoane fără loc de muncă.Persoanele fără loc de muncă sunt persoanele definite în anexa nr. 2 laGhidul de proceduri.3. Durata contractuluiDurata contractului este de maxim 14 luni de la data semnarii, dar nu poatedepăşi data de 30 iunie 2005.Angajatorul va începe derularea acestui contract cel mai tarziu la 30 zilede la data semnarii lui.4. Valoarea contractuluiValoarea estimată a contractului este egala cu echivalentul în lei la cursulde schimb al dolarului S.U.A. comunicat de Banca Naţională a României în ziuaanterioara efectuării plăţilor, a …… dolari SUA = posturi solicitate X 960dolari SUA/post şi an5. Modalităţi de plată a stimulentelor financiarePrima cerere de plată se depune de către angajator, până la data de …….Pentru restul plăţilor, angajatorul va depune lunar cereri de plată, conformanexei nr. 11B la contract, până la data de 20 a fiecarei luni calendaristice.AND va efectua plata în contul ……… , deschis de angajator în acestscop la Trezoreria ……..Conditiile de plată sunt cele stipulate la art. 11 şi 12 din ghidul deproceduri.AND va efectua plata în termen de 30 de zile calendaristice de la dataacceptarii documentelor care atesta plata de către angajator a drepturilorsalariale pentru posturile ocupate în baza contractului, potrivit orelor demunca prestate de angajaţi.6. Oblibaţiile părţilorA. AND are urmatoarele obligaţii:a) sa faciliteze contactul dintre persoanele fără loc de muncă şiangajatori;b) să asigure asistenţă la solicitarea angajatorilor în problemele legatede oblibaţiile care le revin acestora prin contract;c) sa atentioneze angajatorul cu privire la problemele reclamate de angajaţi,cu referire la oblibaţiile ce îi revin angajatorului prin contractul individualde muncă;d) să efectueze plata stimulentelor financiare la termenele şi în conditiileconvenite prin contract;e) sa urmareasca modul în care angajatorul îşi indeplineste oblibaţiilecontractuale;f) sa sprijine angajatorul pe durata derularii contractului în vederearealizării obiectivelor acestuia;g) sa faciliteze angajatorului, la solicitarea acestuia, accesul laprogramul de consultanţă pentru afaceri.B. Angajatorul are urmatoarele obligaţii:a) sa incheie contracte de muncă individuale cu persoane fără loc de muncă,în termen de 30 zile calendaristice de la data semnarii contractului cu AND,pentru locurile de muncă nou create sau devenite vacante ca urmare a fluctuatieipersonalului (inclusiv prin demisie, deces sau pensionare) sau sa inceapa stagiulde cotizare pentru membrii asociatiei familiale;b) sa angajeze persoane în conformitate cu prevederile ghidului, care să nuaiba drept consecinţa încetarea unui alt contract de muncă pe durata nedeterminata;c) să asigure un tratament nediscriminatoriu în procesul de selectare apersoanelor iara loc de muncă pe care urmeaza să le angajeze;d) sa menţină contractele de muncă menţionate la lit.a) pentru o perioadăde cel puţin 12 luni, cu exceptia situatiei în care încetarea unui contractindividual de muncă intervine din cauze imputabile angajatului,cu respectareadispoziţiilor Codului muncii sau sa realizeze un stagiu de cotizare de celpuţin 12 luni pentru membrii asociatiei familiale;e) sa angajeze în termen de 30 de zile o altă persoană în locul de muncăvacant, urmind aceleasi proceduri de selecţie, în cazul în care încetarea unuicontract de muncă intervine înainte de scurgerea perioadei de 12 luni din cauzeimputabile angajatului;f) să asigure instruirea angajatilor la locul de muncă, în concordanta cuoferta publică de locuri de muncă vacante (anexa nr.llA la contractul-cadru),astfel cum este prevăzut la art. 7 lit. h din ghidul de proceduri;g) să depună la colectivul zonal, o copie a contractului de muncă individualal fiecarui angajat, insotit de un grafic de instruire pentru locul de muncărespectiv, conform anexei nr.l1C la contractul-cadru;h) să asigure personalul necesar pentru instruirea angajatilor;i) să solicite AND incheierea unui act aditional la contractul de baza, întermen de 15 zile lucratoare, dar nu cu mai puţin de 3 luni înainte de expirareacontractului, dacă din cauze neimputabile angajatorului acesta este obligat samodifice structura de instruire stabilita prin contractul individual de muncă;j) să solicite AND în termen de 15 zile incheierea unui act aditional lacontractul de baza, pentru majorarea numarului de angajaţi în programul destimulente, în cazul în care persoane angajate în temeiul contractului initialse afla în incapacitate temporara de muncă pe o perioadă mai mare de 60 de zile.Solicitarea poate fi inaintata cu minimum 6 luni înainte de data încetăriicontractului;k) sa informeze în scris colectivul zonal la care a depus cererea în legăturăcu orice modificare intervenita în executarea contractelor de muncă individualeincheiate în baza contractului, în termen de 5 zile lucratoare de la dataaparitiei acesteia;1) sa utilizeze contul deschis în lei la Trezoreria Statului numai pentruoperatiunile financiare din cadrul programului, legate de acordarea transparenteiîn utilizarea sumelor primite;m) sa puna la dispoziţie toate documentele legate de executarea contractului,la cererea persoanelor responsabile desemnate prin decizie a directoruluigeneral al AND;7. Modificarea, suspendarea şi încetarea contractuluiModificareaModificarea contractului poate fi facuta prin acordul de voinţa al părţilor,materializat în acte aditionale la contract, intocmite în forma scrisa.Acordul de voinţa este limitat, în sensul că poate fi manifestat numai cuprivire la clauzele contractului.Valoarea contractului poate fi modificata unilateral de către angajator,dar numai în sensul diminuarii acesteia în functie de numărul de locuri de muncăefectiv ocupate, la incheierea perioadei de 30 zile de la semnarea contractului.Valoarea contractului poate fi modificata unilateral de către AND pentrulocurile de muncă neocupate, în termen de 30 zile calendaristice de la datasemnarii contractului de către angajator.ÎncetareaPrezentul contract poate inceta în urmatoarele conditii:a) în cazul încetării finantarii, situatie în care contractul este reziliatnumai pentru viitor, lasind neatinse prestaţiile succesive care au fost facuteanterior rezilierii; în acest caz art. 9 al acestui contract nu se aplică;b) prin acordul părţilor, cu achitarea de către angajator a obligaţiilor ceîi revin în conformitate cu art. 16 din Ghidul de proceduri;c) în cazul în care angajatorul, din motive independente de voinţa lui, estesilit sa inceteze activitatea sau sa-şi modifice profilul acesteia, cu obligaţianotificarii AND în termen de 5 zile;d) în cazul interventiei cazurilor de forta majoră;e) la expirarea perioadei pentru care a fost incheiat contractul, în bazaraportului de evaluare al responsabilului AND.Actul juridic care determina încetarea contractului are eficienta egalafata de ambele părţi.8. Forta majorăConstituie cazuri de forta majoră, evenimentele extraordinare, neprevazuteşi inevitabile pentru una dintre părţi, cum ar fi : razboi, cutremur, catastrofenaturale, incendii, inundatii, revolutii.Cazurile de forta majoră exonereaza de raspundere partea contractantă caredin acest motiv nu îşi respecta şi nu poate executa oblibaţiile contractuale.În aceasta situatie, partea care din cauza de forta majoră nu îşi poaterespecta şi executa oblibaţiile contractuale, va instiinta în scris, în termende cel mult 5 zile de la data aparitiei acestei situatii, cealalta parte,urmind ca pe durata cazurilor de forta majoră, contractul să fie consideratsuspendat.Dovada existentei cazurilor de forta majoră va fi certificata de Camera deComert şi Industrie a României.Omisiunea de a anunta în scris aparitia forţei majore atrage raspundereacontractuala a părţii aflate în aceasta situatie, pentru daunele cauzate.9. Raspunderea pentru neexecutarea obligaţiilor contractualePentru neexecutarea clauzelor prezentului contract părţile raspund potrivitlegii.În cazul în care angajatorul nu îşi respecta oblibaţiile asumate princontract, AND va notifica Angajatorul să depună toate diligentele pentruexecutarea corespunzătoare a contractului.Dacă angajatorul, nu se conformeaza în termen de 30 de zile de la primireanotificarii, AND va proceda în conformitate cu art. 18 şi 19 din ghidul deproceduri.Rezilierea contractului din cauze imputabile angajatorului, conduce larecuperarea de către AND a contravalorii în dolari a stimulentelor financiareplatite până la data rezilierii contractului, la care se adauga dobânda la ratacomunicata de B.N.R. aferenta perioadei respective. La valoarea astfeldeterminata se adauga o penalitate de 0,15% pe zi, începând cu data rezilieriicontractului şi până la data restituirii integrale a sumelor datorate.În cazul în care angajatorul prezinta dovezi acceptabile pentru AND ca ocomanda sau un contract comercial legat de angajatul pentru care s-a platitstimulentul au fost anulate din motive neimputabile angajatorului, atunci al.1-4 ale acestui articol nu sunt aplicabile.În cazul în care AND nu îşi executa oblibaţiile contractuale sau le executaîn mod necorespunzator, datorează angajatorului penalităţi stabilite înconditiile legii de 0,15% pe zi.10. LitigiiÎn caz de litigiu părţile vor incerca solutionarea în mod amiabil alitigiului.În cazul când nu se reuseste solutionarea în mod amiabil a litigiului,părţile convin ca acesta să fie solutionat de instantele judecătoreşticompetente.Anexele 11A, 11B şi llC fac parte integrantă din prezentul contract.11. SemnaturiAgentia Naţională Angajator,pentru Dezvoltarea şi Implementarea SC/AF……….Programelor de Reconstructie aZonelor Miniere
 + 
Anexa 11Ala contractul-cadru ┌───────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ OFERTA PUBLICA DE LOCURI DE MUNCĂ VACANTE │ │ │ │ │ 13 │ Numărul de posturi solicitate şi descrierea acestora │ │ │ (Va rugam sa prezentati numărul de posturi solicitat; pentru │ │ │ fiecare post precizati: denumirea postului şi criterii de │ │ │ selecţie) │ │ │ │ │ │ Criterii de selecţie: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 14 │ Salariul net corespunzător fiecarui loc de muncă pentru care se │ │ │ solicita stimulente financiare. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 15 │ Instruirea ce va fi asigurata: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └───────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘           Data:    Semnatura şi stampila :
 + 
Anexa 11Bla contractul-cadru                   Formular pentru calculul şi inregistrarea                 sumelor la care este indreptatit angajatorul,             în functie de timpul efectiv lucrat de către angajaţi    S.C/A.F…… anul……/luna……┌────┬─────────┬─────────┬───────┬───────┬────────────┬──────────────┬─────────┐│Nr. │Numele şi│ Meseria │Numărul│Numărul│Salariul net│Tariful orar │ Valoare ││crt.│prenumele│ în care │de zile│de ore │platit pen- │corespunzător │stimulent││ │persoanei│ se în- │efectiv│efectiv│ tru timpul │ valorii │ platit ││ │ │struieste│lucrate│lucrate│ efectiv │stimulentului │pentru ││ │ │ │ │ │ lucrat │ financiar │ timpul ││ │ │ │ │ │ (mii lei) │prevăzut în │efectiv ││ │ │ │ │ │ │contract pen- │lucrat ││ │ │ │ │ │ │ tru postul │(dolari ││ │ │ │ │ │ │ respectiv │ SUA) ││ │ │ │ │ │ │(dolari SUA │ ││ │ │ │ │ │ │ ora) │ │├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼─────────┼───────┼───────┼────────────┼──────────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │└────┴─────────┴─────────┴───────┴───────┴────────────┴──────────────┴─────────┘    Semnatura şi stampila angajatorului…………..    Obs: Documentul de mai sus se certifica de către responsabilul c.z.,conform cu originalul statului de plată.
 + 
Anexa 11Cla contractul-cadruGRAFIC DE INSTRUIREîntocmit de angajatorul SC /A.F .,..,..,

               
  Denumirea locului de muncă Meseria pentru care se instruieşte Program de instruire Forma de atestare a instruirii
  Teoretică Practică
  Timp (ore) Perioadă Timp (ore) Perioadă
               

 + 
Anexa 12la ghidul de proceduriMonitorizarea, controlul, raportarea şi evaluarea efectelor acordarii destimulente financiareMonitorizarea, controlul, raportarea şi evaluarea efectelor acordarii de stimulente financiare este în sarcina personalului responsabil de implementarea programului din cadrul AND. Aceasta cuprinde urmatoarele componente: monitorizarea de rutina şi monitorizarea anuală.a) Monitorizarea de rutina consta în evidenta curenta a:– cererilor de stimulente financiare, pe categorii de unităţi solicitante şi pe categorii de activităţi potrivit CAEN (în conformitate cu specificatiile din ghidul de proceduri).– persoanelor angajate ca urmare a aplicarii prevederilor contractelor de acordare de stimulente financiare (pe meserii/calificari avute la data angajarii şi pe meserii/calificari ce urmeaza a fi dobandite, pe sexe şi categorii de vârsta – 18-30 ani, 31-45 ani, peste 45 ani, pe categorii de activităţi pentru care sunt angajaţi – potrivit CAEN);– unităţilor selectate ca beneficiare ale stimulentelor financiare şi a sumelor efectiv platite cu titlu de stimulente financiare, pe categorii de unităţi beneficiare;– schimbările de personal angajat pe categorii de cauze – abandon, concediere, cauze de incompatibilitate cu cerinţele postului etc.;Aceste date se centralizeaza lunar la nivelul colectivelor zonale şi se raporteaza trimestrial la sediul central al AND.Pentru firmele beneficiare de stimulente financiare şi pentru persoanele angajate în cadrul programului, personalul responsabil din cadrul colectivelor zonale completeaza în serverul central al Sistemului de management al informatiei "Fisa Firma" şi "Fisa Angajat" ( aceste date vor fi introduse lunar în baza de date a AND).b) Monitorizarea anuală consta în:– realizarea de analize în dinamica datelor centralizate lunar;– analiza şi sistematizarea cauzelor de esec de integrare profesionala;– calcularea indicelui de succes al aplicarii programului de acordare de stimulente financiare, la nivelul zonei miniere, pe categorii de unităţi beneficiare de stimulente financiare şi pe categorii de activităţi – potrivit CAEN (numărul persoanelor angajate ca urmare a aplicarii prevederilor contractelor de acordare de stimulente financiare, în cursul anului de referinţă, raportat la numărul persoanelor care au calitatea de angajat la sfârşitul anului respectiv, inmultit cu 100);– evidentierea avantajelor şi dezavantajelor implementarii programului de acordare de stimulente financiare, precum şi a factorilor de atractivitate/descurajare în aplicarea acestuia, pentru unitatile beneficiare şi pentru persoanele astfel angajate, pe baza unor aprecieri scrise din partea unităţilor beneficiare şi din partea persoanelor angajate, însoţită de propuneri pentru îmbunătăţirea ghidului de proceduri pentru acordarea stimulentelor financiare.Aceste date se centralizeaza în cursul lunii ianuarie a anului următor anului de referinţă şi se raporteaza la sediul central al AND.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x