GHID DE FINANȚARE din 3 noiembrie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 882 din 9 noiembrie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 474 22/05/2018
ActulACTUALIZEAZA PEGHID 03/11/2017
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin Ordinul nr. 1.378 din 3 noiembrie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 882 din 9 noiembrie 2017.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Rolul ghidului de finanțare(1)Ghidul de finanțare a Programului vizând transporturile tip RO-LA, denumit în continuare ghid, constituie un suport informativ complex, având rolul de a furniza solicitantului de finanțare din Fondul pentru mediu informații esențiale privind derularea Programului vizând transporturile tip RO-LA, denumit în continuare Program.(2)Ghidul conține dispoziții privind:a)sursa de finanțare, suma prevăzută și durata de aplicare a Programului;b)cuantumul și condițiile de acordare a finanțării;c)categoriile de persoane eligibile și criteriile de eligibilitate;d)participarea în cadrul Programului.
 + 
Articolul 2 Definiții(1)În sensul prezentului ghid, termenii și expresiile de mai jos se definesc astfel:a)Autoritatea – Administrația Fondului pentru Mediu;b)beneficiar – orice solicitant căruia Autoritatea i-a aprobat cererea de finanțare prin Programul vizând transporturile de tip RO-LA și care a încheiat cu aceasta un contract pentru finanțare;c)cerere de finanțare – document completat și depus în cadrul sesiunii de depunere de către solicitant, în vederea obținerii finanțării în cadrul Programului vizând transporturile de tip RO-LA; formularul cererii de finanțare nerambursabilă este prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul ghid;d)cerere de plată – solicitare a beneficiarului, operator de transport feroviar, adresată în scris Autorității, în baza căreia se face decontarea; formularul cererii de plată este prevăzut în anexa nr. 1 la contractul pentru finanțare nerambursabilă;(la 24-05-2018,
Litera d) din Alineatul (1) , Articolul 2 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
e)criterii de eligibilitate – cerințe, norme sau principii care trebuie îndeplinite cumulativ;f)operator de transport feroviar – orice operator economic, cu capital de stat sau privat, care a obținut o licență în conformitate cu legislația în vigoare, a cărui activitate principală constă în efectuarea de prestații de transport de marfă pe calea ferată;g)operator de transport rutier de mărfuri – activitatea oricărei întreprinderi care efectuează, cu ajutorul fie al unor autovehicule, fie al unei combinații de vehicule, transportul de marfă contra cost în numele unui terț, conform dispozițiilor art. 3 pct. 25 din Ordonanța Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările și completările ulterioare;h)sesiune de depunere – perioadă de timp determinată în cadrul unei etape a sesiunii de finanțare, în interiorul căreia se poate depune la registratura Autorității dosarul de finanțare al solicitantului;i)solicitant – persoană juridică română, operator de transport feroviar ce desfășoară activități economice pe teritoriul României, care a transmis către Autoritate o cerere de finanțare prin Programul vizând transporturile de tip RO-LA;j)transport RO-LA – acea formă particulară de transport combinat în care:(i)vehicule rutiere autopropulsate, destinate transportului de marfă, sunt transportate pe calea ferată, în trenuri compuse din vagoane specializate;(ii)încărcarea și descărcarea vehiculelor rutiere pe, respectiv de pe vagoanele specializate se realizează în terminale specializate, prin intermediul sistemelor proprii de autopropulsie și prin rulare pe roțile proprii;(iii)șoferii vehiculelor rutiere autopropulsate transportate pot însoți respectivele vehicule pe durata transportului feroviar, caz în care sunt transportați în vagoane de călători (vagoane cușetă sau vagoane de clasă);k)vagon specializat de tip RO-LA – vagon de cale ferată apt să realizeze transportul de vehicule rutiere autopropulsate, destinate transportului de marfă, pe rețeaua feroviară.l)coeficient de program – raportul dintre suma solicitată și suma produselor dintre distanța în kilometri a fiecărei rute propuse și numărul de vehicule rutiere transportate pe fiecare rută propusă.(la 24-05-2018,
Alineatul (1) din Articolul 2 , Capitolul I a fost completat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(2)În cuprinsul prezentului ghid, termenul de „zi“ sau „zile“ reprezintă zi calendaristică ori zile calendaristice, dacă nu se specifică altfel.
 + 
Articolul 3 Obiectul, scopul și obiectivele Programului, indicatorii de performanță(1)Obiectul Programului îl reprezintă finanțarea nerambursabilă din Fondul pentru mediu a transportului tip ROLA.(2)Scopul Programului îl constituie reducerea efectelor negative pe care transporturile rutiere de marfă le produc asupra mediului.(3)Programul vizează atingerea următoarelor obiective:a)atragerea mărfurilor către sistemul de transport combinat tip RO-LA și, în consecință, transferul permanent al unui segment al transportului de marfă dinspre transportul rutier către calea ferată, în conformitate cu prevederile strategiei Europa 2020 care stipulează reducerea emisiilor de CO_2 pentru vehiculele rutiere;b)necesitatea de reglementare și coordonare de către stat a pieței transportului de mărfuri prin transferul traficului dinspre transportul rutier către calea ferată și prin reducerea poluării, reducerea noxelor, reducerea emisiilor de CO_2 din atmosferă.(4)Indicatorul de performanță și eficiență al Programului îl reprezintă cantitatea de emisii de CO_2 redusă prin atragerea mărfurilor către sistemul de transport combinat tip RO-LA, calculată prin înmulțirea cantităților de CO_2 aferente vehiculelor transportate pe trenuri tip RO-LA cu distanța parcursă pe calea ferată (km).
 + 
Articolul 4Sursa de finanțare pentru derularea Programului(1)Finanțarea Programului se realizează din veniturile Fondului pentru mediu.(2)Programul se derulează în limita fondurilor prevăzute cu această destinație, prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii.(3)Suma alocată fiecărei sesiuni se publică odată cu anunțarea deschiderii sesiunii de depunere a cererilor de finanțare, prin dispoziție a președintelui Autorității. + 
Articolul 5 Organizarea sesiunii de finanțare(1)Anual se pot organiza una sau mai multe sesiuni de finanțare, în limita sumei alocate în condițiile prevăzute la art. 4.(2)Organizarea sesiunii de finanțare constă în stabilirea și aprobarea, prin dispoziție a președintelui Autorității, a:a)sesiunii de depunere a dosarelor de finanțare;b)sumei alocate sesiunii de finanțare;c)componenței comisiei de analiză, denumită în continuare Comisia;d)componenței comisiei de soluționare a contestațiilor.(3)Dispoziția președintelui prevăzută la alin. (2) lit. a) și b) se publică pe pagina de internet a Autorității cu cel puțin 10 zile înainte de data deschiderii sesiunii de finanțare.(4)Finanțarea se va acorda în baza Schemei de ajutor de stat, aprobată prin „Decizia Comisiei Europene C (2015) 2584“, privind transportul combinat de tip RO-LA în România, cu respectarea prevederilor „Liniilor directoare comunitare privind ajutoarele de stat acordate întreprinderilor feroviare“, comunicare a Comisiei publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 184 din 22 iulie 2008.(5)Schema de ajutor de stat se aprobă prin hotărâre a Comitetului de avizare al Autorității, conform prevederilor art. 3 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare. + 
Articolul 6 Etapele sesiunii de finanțareEtapele sesiunii de finanțare sunt următoarele:a)publicarea pe pagina de internet a Autorității a ghidului de finanțare, a anunțului de deschidere a sesiunii de finanțare și a sumei alocate;b)depunerea dosarelor de finanțare;c)analiza conformității administrative și a eligibilității solicitantului;d)avizarea cererilor selectate;e)afișarea pe site-ul Autorității a listelor privind cererile de finanțare respinse;f)soluționarea contestațiilor depuse în urma afișării pe siteul Autorității a listelor privind cererile de finanțare respinse;g)aprobarea finanțării cererilor avizate;h)afișarea pe site-ul Autorității a listelor privind cererile de finanțare aprobate;i)negocierea, semnarea și executarea contractului pentru finanțare.
 + 
Articolul 7Depunerea dosarului de finanțare(1)Solicitantul poate depune dosarul de finanțare începând cu prima zi de deschidere a sesiunii de depunere.(2)Un solicitant poate depune, în cadrul sesiunii de finanțare, o singură cerere de finanțare.(3)Dosarul de finanțare conținând toate documentele obligatorii, menționate în prezentul ghid, va fi depus la sediul Autorității, într-un singur exemplar, în plic sigilat, și solicitantul va înscrie pe plic, în mod obligatoriu, următoarele informații:a)denumirea completă și adresa sa completă;b)titlul Programului: Programul vizând transporturile tip ROLA;c)sesiunea de depunere.(4)Dosarul de finanțare poate fi transmis prin orice modalitate care asigură confirmarea, cu condiția ca data primirii și a înregistrării la Autoritate să nu depășească data-limită a sesiunii de depunere.(5)La data recepționării plicurilor, acestea primesc număr de înregistrare de la registratura Autorității, în ordinea sosirii.(6)Cererea de finanțare se completează prin tehnoredactare computerizată. Nu se acceptă cereri de finanțare cu ștersături sau completări făcute manual.(7)Documentele din dosarul de finanțare vor fi prezentate conform ordinii prevăzute la art. 23 alin. (2). Documentele depuse de solicitanți trebuie să fie legate, numerotate și opisate; documentele prezentate în copii simple vor fi certificate conform cu originalul de către personalul Autorității, anterior semnării contractului pentru finanțare.(8)Pentru documentele redactate într-o limbă străină, Autoritatea poate solicita beneficiarului traducerea autorizată a acestora.(la 24-05-2018,
Alineatul (8) din Articolul 7 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(9)Lipsa unui document, neprezentarea la termenul stabilit, prezentarea acestuia sub o altă formă decât cea solicitată sau ieșirea sa din perioada de valabilitate, neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate, precum și existența unei situații care poate afecta realizarea obiectivelor propuse determină respingerea dosarului de finanțare.
 + 
Articolul 8Analiza și selectarea dosarelor de finanțare(1)După închiderea sesiunii de depunere, Comisia procedează la:a)verificarea informațiilor înscrise pe plicurile conținând dosarul de finanțare;b)deschiderea plicurilor conținând dosarul de finanțare al solicitantului;c)verificarea conformității administrative și a eligibilității solicitantului; evaluarea dosarelor de finanțare și selectarea/respingerea se fac prin grila de evaluare a conformității documentelor și eligibilității solicitantului, prevăzută în anexa nr. 2 la prezentul ghid;d)înaintarea către Comitetul director al Autorității a centralizatorului cuprinzând proiectele selectate spre finanțare, sumele aferente acestora și solicitanții, precum și a centralizatorului cuprinzând proiectele respinse, sumele aferente acestora și solicitanții, cu indicarea, în cazul celor din urmă, a motivelor care au stat la baza propunerii de respingere;e)în cadrul Programului vor avea prioritate solicitanții cu coeficientul de program cel mai mic.(la 24-05-2018,
Litera e) din Alineatul (1) , Articolul 8 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(2)Finanțarea va fi acordată solicitanților care îndeplinesc criteriile de eligibilitate, în ordine crescătoare a coeficientului de program al fiecăruia, în limita fondurilor alocate sesiunii. În cazul în care, pentru solicitantul clasat pe ultimul loc, ca urmare a aplicării algoritmului descris, suma rămasă nu acoperă suma solicitată de acesta, solicitantul respectiv va obține aprobarea pentru suma rămasă.(3)În cazul în care pe ultimul loc se află mai mulți solicitanți având același coeficient de program, repartizarea sumei alocate acestora se va face prin ponderarea sumelor solicitate de aceștia cu coeficientul rezultat din raportarea disponibilului la suma totală solicitată de cei aflați pe ultimul loc.(4)Comisia poate solicita documente sau informații suplimentare, în vederea clarificării dosarului de finanțare, dacă pe parcursul analizei și selecției se constată necesitatea furnizării lor. Solicitanții au obligația de a furniza, în maximum 10 zile lucrătoare de la data recepționării solicitării, documentele și informațiile; în caz contrar cererea de finanțare este respinsă.(5)Proiectele selectate spre finanțare, coeficienții de program ai acestora, sumele aferente și solicitanții vor fi cuprinși într-un centralizator, cu indicarea valorii totale a sumelor solicitate de către aceștia.(la 24-05-2018,
Alineatul (5) din Articolul 8 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
 + 
Articolul 9Avizarea finanțării(1)Comitetul director al Autorității avizează proiectele selectate spre finanțare, coeficienții de program ai acestora, sumele aferente și solicitanții, în baza centralizatorului înaintat de Comisie, și le supune Comitetului de avizare spre aprobare.(la 24-05-2018,
Alineatul (1) din Articolul 9 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(2)Comitetul director/Comitetul de avizare al Autorității poate solicita Comisiei orice document relevant, în vederea avizării.
 + 
Articolul 10Aprobarea finanțării(1)Comitetul de avizare aprobă, prin hotărâre, proiectele, coeficienții de program ai acestora, sumele aferente și solicitanții, avizați potrivit prevederilor art. 9 alin. (1), cuprinși în centralizatorul înaintat de către Comisie.(la 24-05-2018,
Alineatul (1) din Articolul 10 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(2)Comitetul de avizare poate solicita Comisiei și/sau Comitetului director al Autorității orice document relevant, în vederea fundamentării și adoptării hotărârii.
 + 
Articolul 11Comunicarea rezultatelor sesiunii de finanțare(1)Comunicarea rezultatelor sesiunii de finanțare se face prin afișarea pe site-ul Autorității a listelor privind solicitanții aprobați și respinși.(2)Lista solicitanților respinși afișată pe site-ul Autorității va cuprinde motivul neselectării.(3)Data afișării pe site a listelor privind solicitanții aprobați și respinși se consideră ca fiind data luării la cunoștință de către solicitant. + 
Articolul 12Contestațiile(1)Solicitanții respinși pot depune contestație la sediul Autorității, în termen de 10 zile de la data afișării rezultatelor pe pagina de internet a Autorității.(2)Comisia de soluționare a contestațiilor analizează motivele respingerii și înaintează Comitetului director/ Comitetului de avizare propunerea de admitere/respingere a contestației.(3)În vederea soluționării contestației, Comisia de soluționare a contestațiilor are dreptul de a solicita un punct de vedere Comisiei/Comitetului director/Comitetului de avizare, în măsura în care acesta este relevant în raport cu obiectul contestației.(4)Autoritatea soluționează contestația în termen de 30 de zile de la înregistrarea acesteia la registratura Administrației Fondului pentru Mediu.
 + 
Articolul 13Perfectarea și acordarea finanțării(1)Cheltuielile aferente transportului tip RO-LA aprobate spre finanțare, efectuate înaintea încheierii contractului de finanțare, nu se vor deconta.(la 24-05-2018,
Alineatul (1) din Articolul 13 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(2)Solicitantul finanțării, prin reprezentantul său legal sau împuternicitul acestuia, se prezintă la sediul Autorității pentru semnarea contractului pentru finanțare, având asupra sa următoarele documente:a)actul de identitate al reprezentantului legal al solicitantului;b)împuternicire notarială, în situația în care semnarea contractului pentru finanțare nerambursabilă se face de către o altă persoană decât reprezentantul legal;c)documentul doveditor al deschiderii de către beneficiar la Trezoreria Statului a contului disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând cofinanțare nerambursabilă a proiectelor pentru protecția mediului.(3)Se consideră renunțare la finanțarea aprobată neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului pentru finanțare în termen de 30 de zile de la data afișării pe site-ul Autorității a listelor privind cererile de finanțare aprobate.(4)Cererile de plată se pot depune lunar, la o dată stabilită prin contractul de finanțare. Prima cerere de plată va fi depusă nu mai târziu de 90 de zile de la data încheierii contractului pentru finanțare nerambursabilă, sub sancțiunea rezilierii unilaterale a contractului pentru finanțare, fără nicio notificare prealabilă.(la 24-05-2018,
Alineatul (4) din Articolul 13 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(5)Modelul contractului de finanțare nerambursabilă este prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul ghid și poate fi modificat, în condițiile în care modificarea este esențială pentru îndeplinirea contractului și atingerea scopului și obiectivelor Programului.(6)Contractul pentru finanțare nerambursabilă se întocmește în două exemplare originale, în limba română, dintre care unul pentru Autoritate și unul pentru beneficiar.(7)Contractul pentru finanțare nerambursabilă intră în vigoare la data semnării acestuia de către părțile contractante, iar valabilitatea încetează în termen de 6 luni de la depunerea raportului de finalizare, prevăzut în anexa nr. 3 la contractul pentru finanțare nerambursabilă.(la 24-05-2018,
Alineatul (7) din Articolul 13 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(8)Durata maximă de realizare, stabilită în cadrul contractului de finanțare nerambursabilă, este de 12 luni. Prin excepție, durata poate fi prelungită cu acordul Comitetului director al Autorității, în cazuri bine justificate, până la expirarea valabilității Schemei de ajutor de stat pentru transportul combinat tip RO-LA, aprobată prin Hotărârea Comitetului de avizare nr. 12 din 14.12.2017.(la 24-05-2018,
Alineatul (8) din Articolul 13 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
 + 
Articolul 14Contractul de finanțare nerambursabilă(1)Orice modificare și/sau completare a contractului de finanțare nerambursabilă și a anexelor la acesta se vor/va face cu acordul părților, prin act adițional la contractul de finanțare nerambursabilă. În cazul în care solicitarea de modificare, prin act adițional, aparține beneficiarului, aceasta va fi prezentată cu minimum 10 zile lucrătoare înainte de data la care se dorește a se opera modificarea.(la 24-05-2018,
Alineatul (1) din Articolul 14 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(2)Pentru neregularitățile constatate pe parcursul derulării contractului pentru finanțare nerambursabilă, Autoritatea va transmite beneficiarului „Notificare privind deficiențe constatate în derularea contractului de finanțare nerambursabilă“.(3)În condițiile neexecutării de către beneficiar a obligațiilor din contractul pentru finanțare nerambursabilă, acesta poate fi reziliat, beneficiarul fiind înștiințat asupra rezilierii contractului prin „Notificare de reziliere a contractului pentru finanțare nerambursabilă“.(4)Rezilierea contractului pentru finanțare nerambursabilă din culpa beneficiarului are drept consecință restituirea, în termenul precizat în notificare, de către beneficiar a finanțării primite, sub formă de plată de daune-interese în cuantum egal cu suma trasă din finanțarea nerambursabilă acordată, la care se adaugă dobânda legală pentru suma acordată, la nivelul dobânzii de referință a Băncii Naționale a României, calculată de la data plății.(5)În cazul în care încetarea contractului pentru finanțare intervine înainte de termenul stabilit pentru prima plată, beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.
 + 
Articolul 15 Decontarea cheltuielilor aferente transportului tip RO-LA(1)Decontarea se realizează prin virament în contul de trezorerie al beneficiarului, ca urmare a cererilor de plată succesive, efectuate pe măsura realizării activităților. Decontarea se face pe bază de cerere de plată, depusă la Autoritate la data stabilită prin contractul pentru finanțare.(la 24-05-2018,
Alineatul (1) din Articolul 15 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(2)Suma aprobată nu se poate suplimenta.(3)Autoritatea nu acordă plăți în avans și finanțează cheltuielile efectuate după semnarea contractului pentru finanțare nerambursabilă. De asemenea, autoritatea nu efectuează plăți pe baza facturilor proforma sau pentru facturile reprezentând avansuri în baza contractelor încheiate între beneficiarii finanțării și furnizorii de produse/servicii.(4)La fiecare cerere de plată, Autoritatea finanțează valoarea transporturilor tip RO-LA înscrise în factură și formularul de control și management al traficului pentru transportul tip RO-LA, în limita coeficientului de program aprobat (în urma verificării documentelor obligatorii care însoțesc cererea de plată).(la 24-05-2018,
Alineatul (4) din Articolul 15 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(5)La fiecare cerere de plată, Autoritatea finanțează suma rezultată în urma aplicării procentului de 60% din prețul facturii fără TVA emise de către operatorul de transport feroviar operatorului de transport rutier de mărfuri pentru activitățile finanțate în cadrul Programului. La fiecare cerere de plată, suma finanțată se va determina astfel:La valorile fără TVA ale facturilor aferente cheltuielilor efectuate pentru transportul tip RO-LA, depuse la cererea de plată, se aplică procentul de 60%. Valorile astfel determinate se vor însuma, totalul reprezentând valoarea maximă ce poate fi finanțată. Se verifică încadrarea în coeficientul de program aprobat, prin determinarea coeficientului aferent cererii de plată, folosind algoritmul de calcul prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. l) și utilizând valoarea maximă ce poate fi finanțată.În cazul în care coeficientul de program aferent sumei maxime ce poate fi finanțată la cererea de plată este mai mic decât coeficientul de program aprobat, se va acorda valoarea maximă ce poate fi finanțată.În cazul în care coeficientul de program aferent sumei maxime ce poate fi finanțată la cererea de plată este mai mare decât coeficientul de program aprobat, finanțarea se va acorda în limita sumei rezultate prin înmulțirea coeficientului de program aprobat cu suma produselor dintre distanța în kilometri a fiecărei rute realizate și numărul de vehicule rutiere transportate pe respectiva rută. În această situație, diferența dintre suma maximă ce poate fi finanțată la cererea de plată și valoarea finanțată se poate regulariza după finanțarea ultimei cereri de plată, conform mecanismului descris mai jos.După finanțarea ultimei cereri de plată, Autoritatea procedează la calcularea valorii ce putea fi acordată, determinată ca diferență între valoarea rezultată în urma aplicării coeficientului de program aprobat la suma produselor dintre distanța în kilometri a rutelor realizate și numărul de vehicule rutiere transportate și valoarea totală finanțată. În cazul în care valoarea totală finanțată este mai mică decât valoarea ce putea fi acordată, diferența se finanțează beneficiarului în limita valorii contractului pentru finanțare nerambursabilă, în baza cererilor de plată depuse pe parcursul derulării acestuia.La fiecare cerere de plată suma finanțată nu depășește suma solicitată de beneficiar prin aceasta.(la 24-05-2018,
Alineatul (5) din Articolul 15 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(6)Finanțarea este acordată pentru realizarea activităților de transport tip RO-LA pe teritoriul României, pe rutele și secțiile de circulație propuse prin cererea de finanțare. În cazul în care intervin modificări ale rutelor/secțiilor de circulație propuse prin cererea de finanțare, solicitantul informează Autoritatea cu privire la acestea, înainte de efectuarea cheltuielii. Decontarea cheltuielilor aferente noilor rute/secții de circulație se realizează cu respectarea condițiilor prevăzute de Ghid pentru realizarea activităților, respectarea încadrării în coeficientul de program aprobat inițial și în limita sumei aprobate.(la 24-05-2018,
Alineatul (6) din Articolul 15 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
 + 
Articolul 16Documente obligatorii necesare decontăriiBeneficiarii finanțării vor depune la sediul Autorității cereri de plată (conform anexei nr. 1 la contractul pentru finanțare nerambursabilă), în original, însoțite de documentele justificative (conform anexei nr. 2 la contractul pentru finanțare nerambursabilă) în fotocopie, certificate pentru conformitate cu originalul, cu excepția certificatelor de atestare fiscală:(la 24-05-2018,
Partea introductivă a Articolului 16 din Capitolul I a fost modificată de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
a)factura emisă de operatorul de transport feroviar pentru transportul de tip RO-LA efectuat pe căile ferate din România;b)formularul de control și management al traficului pentru transportul tip RO-LA (conform anexei nr. 4 la contractul pentru finanțare nerambursabilă) aferent facturii fiscale, semnat de către operatorul de transport feroviar și operatorul de transport rutier de mărfuri din care să reiasă ruta pe care s-a efectuat serviciul de transport, distanța, numărul de vehicule rutiere autopropulsate transportate, numărul de înmatriculare al autovehiculelor transportate și data transportului; pentru fiecare vehicul rutier transportat se vor menționa marca, modelul, motorizarea (tip de combustibil, capacitate motor-CMC) și emisii CO_2 conform certificatului de conformitate;(la 24-05-2018,
Litera b) din Articolul 16 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
c)dovada achitării de către societatea de transport rutier (ordin de plată și extras de cont, chitanță) a 40% din factura fără TVA menționată mai sus la care se adaugă cota de TVA pentru valoarea totală a facturii;d)certificatul de atestare privind obligațiile la Fondul pentru mediu, fără datorii, în original/copie legalizată;(la 24-05-2018,
Litera d) din Articolul 16 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
e)certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice, fără datorii, în original/copie legalizată;(la 24-05-2018,
Litera e) din Articolul 16 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
f)certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se află sediul social, fără datorii, în original/copie legalizată;(la 24-05-2018,
Litera f) din Articolul 16 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
g)licența de operator de transport feroviar emisă de către Organismul de Licențe Feroviare Român, valabilă la data efectuării transporturilor solicitate la plată, în copie certificată conform cu originalul, dacă aceasta a fost reînnoită în perioada trecută de la data depunerii dosarului de finanțare sau de la data plății anterioare, după caz, și până la data depunerii cererii de plată;(la 24-05-2018,
Litera g) din Articolul 16 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
h)scrisoarea de trăsură pentru fiecare vagon transportat sau pentru un grup de vagoane transportate, întocmită conform prevederilor legale în vigoare;i)declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal al beneficiarului potrivit căreia nu beneficiază de altă finanțare pentru aceleași cheltuieli solicitate în cadrul Programului.
 + 
Articolul 17Condiții generale ale documentelor depuse în vederea decontării(1)Documentele din dosarul cererii de plată vor fi prezentate conform ordinii din anexa nr. 2 la contractul pentru finanțare nerambursabilă. Documentele depuse de către beneficiar trebuie să fie lizibile, numerotate, opisate, referințele din opis trebuie să corespundă cu numărul paginii la care se află documentul, iar la finalul dosarului se menționează «Acest dosar conține … pagini, numerotate de la 1 la …».(la 24-05-2018,
Alineatul (1) din Articolul 17 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(2)Factura trebuie să fie corect completată, să precizeze perioada în care au fost prestate activitățile aferente.(la 24-05-2018,
Alineatul (2) din Articolul 17 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(3)Factura trebuie să fie emisă pentru transportul de tip ROLA efectuat pe căile ferate din România, înainte de data depunerii cererii de plată la Autoritate și după data semnării contractului pentru finanțare nerambursabilă.(4)În factura emisă operatorului de transport rutier de mărfuri pentru servicii de transport tip RO-LA, operatorul de transport feroviar trebuie să evidențieze prețul, să facă referire la formularul aferent și, distinct, să facă mențiunea: «Suma de ………….. lei, din care ……. lei, în cuantum de 60% fără TVA, se suportă de către Administrația Fondului pentru Mediu, prin Programul vizând transporturile tip RO-LA». Sub rubrica «Total de plată» se înscrie textul «Diferență de plată operator de transport rutier de mărfuri servicii transport tip RO-LA» și se menționează suma rămasă de achitat de către acesta.(la 24-05-2018,
Alineatul (4) din Articolul 17 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(5)Factura trebuie să cuprindă următoarele elemente:a)atributele de identificare a operatorului de transport feroviar, beneficiar în cadrul Programului vizând transporturile tip RO-LA;b)atributele de identificare ale operatorului de transport rutier de mărfuri care își asumă plata tarifelor pentru serviciile de transport tip RO-LA.(la 24-05-2018,
Litera b) din Alineatul (5) , Articolul 17 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(6)Formularul de control și management al traficului pentru transportul tip RO-LA (conform anexei nr. 4 la contractul pentru finanțare nerambursabilă) care însoțește factura fiscală trebuie să fie semnat de către operatorul de transport feroviar și operatorul de transport rutier de mărfuri din care să reiasă ruta pe care s-a efectuat serviciul de transport, distanța, numărul de vehicule rutiere autopropulsate transportate, numărul de înmatriculare al autovehiculelor transportate și data transportului; pentru fiecare vehicul rutier transportat se vor menționa marca, modelul, motorizarea (tip de combustibil, capacitate motor-CMC) și emisii CO_2 conform certificatului de conformitate.(la 24-05-2018,
Alineatul (6) din Articolul 17 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
(7)Pentru documentele redactate în limbă străină, Autoritatea poate solicita beneficiarului traducerea autorizată a acestora.(la 24-05-2018,
Alineatul (7) din Articolul 17 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
 + 
Articolul 18Monitorizarea(1)Conform prevederilor art. 25 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare: „Monitorizarea ajutoarelor de stat sau de minimis acordate se realizează, pentru fiecare măsură în parte, de către furnizorul/administratorul măsurii, după caz. Aceștia pot să realizeze, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, controale la fața locului și sunt obligați să verifice respectarea condițiilor de acordare a ajutoarelor și să dispună măsurile ce se impun în situația în care aceste condiții nu au fost respectate“.(2)În raportul de finalizare se vor evidenția beneficiile pentru mediu în raport cu sumele acordate (cantitatea de emisii CO_2 redusă prin atragerea mărfurilor către sistemul de transport combinat tip RO-LA).
 + 
Articolul 19Publicarea informațiilor relevante privind Programul(1)Toate datele, informațiile, instrucțiunile, comunicatele și alte documente relevante în legătură cu Programul se publică pe site-ul Autorității, www.afm.ro, la secțiunea „Programe finanțate – Programul vizând transporturile tip RO-LA“.(2)Singurele informații și instrucțiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la Program sunt cele transmise sub formă de comunicate de presă din partea Ministerului Mediului și/sau a Autorității.
 + 
Capitolul IIEligibilitatea solicitantului + 
Articolul 20Cuantumul finanțării(1)Suma maximă care poate fi solicitată și acordată reprezintă valoarea maximă stabilită pentru Program.(2)Finanțarea se acordă în cuantum de 60% din valoarea fără TVA a facturii emise de către operatorul de transport feroviar operatorului de transport rutier de mărfuri pentru activitățile finanțate în cadrul Programului.(la 24-05-2018,
Alineatul (2) din Articolul 20 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 14, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
 + 
Articolul 21Activitatea finanțată în cadrul ProgramuluiActivitatea finanțată în cadrul Programului este transportul de tip RO-LA. + 
Articolul 22Criterii de eligibilitate a solicitantuluiEste eligibil solicitantul care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:a)este persoană juridică română, operator de transport feroviar, desfășoară activități economice pe teritoriul României, deține licență de operator de transport feroviar emisă de către Organismul de Licențe Feroviare Român (OLFR) și certificat de siguranță emis de către Autoritatea de Siguranță Feroviară Română și contract de acces pe infrastructura feroviară;b)funcționează și are activitate economică de cel puțin 3 ani, la data depunerii dosarului de finanțare;c)acționează în nume propriu;d)este proprietar al vagoanelor specializate tip RO-LA sau deține un contract de închiriere pentru vagoane specializate tip RO-LA;e)nu se află în stare de insolvență sau faliment, nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, desființare, închidere, inclusiv închidere operațională, nu se află sub administrare specială, nu are suspendate ori restricționate activitățile, inclusiv cele economice, nu se află într-o altă situație similară legal reglementată;f)are îndeplinite obligațiile de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare, la data depunerii dosarului;g)nu se află în dificultate financiară și se angajează să nu folosească ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea sa, conform anexei nr. 5 – declarație privind dificultatea financiară;h)nu a fost condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului prin hotărâre judecătorească definitivă, în activitatea desfășurată anterior semnării contractului pentru finanțare, conform declarației pe propria răspundere din cererea de finanțare;i)nu beneficiază și nu va beneficia de finanțare din alte fonduri publice și/sau europene pentru aceleași cheltuieli solicitate în cadrul Programului, conform declarației pe propria răspundere din cererea de finanțare;j)respectă prevederile comunitare privind ajutorul de stat, conform declarației pe propria răspundere din cererea de finanțare;k)nu a fost și nu este subiectul unei proceduri de recuperare a unui ajutor de stat declarat ca fiind ilegal și incompatibil cu piața comună, ca urmare a unei decizii a Consiliului Concurenței, a Comisiei Europene sau a unui alt furnizor de ajutor de stat, ori, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată și creanța integral recuperată, conform declarației pe propria răspundere din cererea de finanțare;l)nu figurează cu fapte înscrise în certificatul de cazier fiscal. + 
Articolul 23Selecția solicitantului(1)Selecția solicitantului se face în baza dosarului de finanțare depus la Autoritate în cadrul sesiunii de finanțare.(2)Documentele ce compun dosarul de finanțare sunt:a)formularul cererii de finanțare prevăzut în anexa nr. 1, completat integral, în original, semnat de reprezentantul legal sau de împuternicitul acestuia;b)împuternicire notarială, în original, pentru cazul în care cererea de finanțare este semnată de către o persoană împuternicită;c)documente din care rezultă calitatea solicitantului de proprietar al vagoanelor tip RO-LA sau contractul pentru închiriere al vagoanelor tip RO-LA (copie legalizată);d)certificat de siguranță emis de către Autoritatea de Siguranță Feroviară Română, din care să rezulte că operatorul de transport feroviar este autorizat să efectueze servicii de transport feroviar de marfă pe secțiile de circulație care compun rutele solicitate în cererea de finanțare (copie legalizată). În cazul în care din certificatul de siguranță nu reies aceste elemente se vor depune documente emise de autoritățile competente care să certifice cele solicitate.(la 24-05-2018,
Litera d) din Alineatul (2) , Articolul 23 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
e)licența de operator de transport feroviar de mărfuri, emisă de către Organismul de Licențe Feroviare Român (copie legalizată), valabilă la data depunerii cererii de finanțare;f)contract de acces pe infrastructura feroviară (copie certificată conform cu originalul);g)certificatul de cazier fiscal, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau în copie legalizată;h)certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau în copie legalizată;i)certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are sediul solicitantul, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau în copie legalizată;j)certificatul de atestare privind obligațiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către Autoritate, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau în copie legalizată;k)certificatul constatator emis de către oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială își are sediul social proprietarul, în original/în copie legalizată, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de acceptare; nu se acceptă formatul electronic al certificatului constatator emis de Serviciul INFOCERT;l)declarația pe propria răspundere a solicitantului de a deschide, înainte de contractare, contul 50.70.24 „Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând finanțare sau cofinanțare nerambursabilă a proiectelor pentru protecția mediului“, în original, semnată, conform anexei nr. 4 la prezentul ghid;m)declarația referitoare la firmă în dificultate, conform anexei nr. 5 la prezentul ghid.
 + 
Articolul 24AnexeAnexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ghid.
 + 
Anexa nr. 1 la ghidAntet solicitant: …………………………………………Nr. înregistrare la solicitant: ………………. din data …………………Nr. înregistrare la A.F.M. :………………. din data …………………
CERERE DE FINANȚARE NERAMBURSABILĂ
„Transporturi tip RO-LA”
A.Date generaleDenumire solicitant: …………………………………..Forma juridică de organizare: ………………………………………..Nr. înregistrare la oficiul registrului comerțului (ORC): ……………………………………..Cod unic de înregistrare/Cod de înregistrare fiscală …………………………………Cod CAEN (aferent activității principale): ………………………………….Codul CAEN aferent activității solicitantului pentru care se solicită finanțare ……….Adresa sediului social: Str. ……………………… nr. ……, bl. …., sc. …., et. …., ap. …..Localitatea (oraș/comună/sat) …………………………………….Județ/Sector …………………………Telefon: ……………………., fax: ……………., e-mail: …………………….Pagina web: …………………………Reprezentant legal …………………………….Act de identitate: B.I./C.I. seria …….. nr. ……………. C.N.P. ………………………Telefon (fix/mobil): ………../………, fax: ………….., e-mail: ……………………Persoana de contact: ………………………………….Act de identitate: B.I./C.I. seria …….. nr. ………….., C.N.P. ………………………..Telefon (fix/mobil): …………../……………, fax: …………., e-mail: ……………………..B.Finanțare solicitatăOperatorul economic …………………….. solicită o finanțare nerambursabilă în sumă de ………… lei, reprezentând ……….% din valoarea tarifelor integrale necesare desfășurării activități de transport de tip RO-LA pe teritoriul României, pe o durata de ………. luni, din care:– ………….. lei pentru transportul unui număr de …… vehicule rutiere pe o distanță de …… km pe ruta de circulație ………………;– ………….. lei pentru transportul unui număr de ……. vehicule rutiere pe o distanță de ……. km pe ruta de circulație …………….;– ……………….. (Se va completa în continuare în funcție de numărul de secții/rute de circulație pentru care se solicită finanțare.).(la 24-05-2018,
Primul paragraf al Literei B. din Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 16, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
 + 

Ruta de circulație Secții de circulație care compun ruta Nr. km Nr. de vehicule rutiere transportate Sumă solicitată
De la La
1 2 3 4 5 6
           
           
           
           
Total        
Coeficient de program = Total coloana 6/∑(4 x 5)

(la 24-05-2018,
Tabelul de la Litera B din Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 16, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
Declarație pe propria răspundereSubsemnatul, în calitate de reprezentant legal/împuternicit al reprezentantului legal al ………….., declar pe propria răspundere, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, următoarele:a)solicitantul desfășoară activități economice pe teritoriul României de cel puțin 3 ani;b)solicitantul finanțării nu se află în stare de insolvență sau faliment, în procedură de reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, desființare, închidere, inclusiv închidere operațională, sub administrare specială, nu are suspendate ori restricționate activitățile, inclusiv cele economice, nu se află într-o altă situație similară legal reglementată;c)solicitantul finanțării nu face obiectul unei proceduri legale în justiție pentru situațiile prevăzute la lit. b) și nici pentru orice altă situație similară;d)solicitantul finanțării nu a fost și nu este subiectul unei proceduri de recuperare a unui ajutor de stat declarat ca fiind ilegal și incompatibil cu piața comună ca urmare a unei decizii a Consiliului Concurenței sau a Comisiei Europene;e)solicitantul finanțării nu a obținut și nu este pe cale să obțină finanțare prin proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, pentru aceleași cheltuieli solicitate în cadrul Programului;f)solicitantul finanțării nu a fost condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului prin hotărâre judecătorească definitivă;g)solicitantul finanțării a depus dosarul de acceptare în nume propriu, fără a se interpune în beneficiul vreunei alte persoane, fizice sau juridice;h)solicitantul finanțării este de acord ca orice instituție, societate comercială, bancă, alte persoane juridice să furnizeze date și informații reprezentanților autorizați ai Administrației Fondului pentru Mediu cu privire la orice aspect tehnic și financiar în legătură cu activitatea lui;i)nu am furnizat informații false în documentele prezentate.Subsemnatul declar că am luat cunoștință de prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, privind falsul în declarații.Subsemnatul, înțelegând că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje patrimoniale sau de orice altă natură este pedepsită conform legii, declar că nu am furnizat informații false în documentele prezentate și îmi asum responsabilitatea datelor conținute în prezenta cerere de finanțare și în toate celelalte documente cuprinse în dosarul de finanțare depus, inclusiv documentele financiare, garantând de asemenea că datele furnizate sunt actuale, reale, corecte și complete.Prin semnarea prezentei, confirmăm că am înțeles și ne-am însușit în integralitate conținutul cererii de finanțare.
Numele, prenumele și funcția reprezentantului legal
…………………………………………
………………………………………….
Semnătura reprezentantului legal
………………………………
 + 
Anexa nr. 2 la ghid
Grila de evaluare a conformității documentelor și eligibilității solicitantului
Denumire: …………………………………..Nr. de înregistrare la Administrația Fondului pentru Mediu a cererii de validare: ………………….

Nr. crt. I. Conformitatea documentelor Da Nu Comentarii
1.1. Dosarul de finanțare a fost depus în cadrul sesiunii de înscriere organizate de Administrația Fondului pentru Mediu, în condițiile prevăzute prin ghidul de finanțare.      
1.2. Dosarul de finanțare al solicitantului cuprinde:      
1.2.1. Cererea de finanțare nerambursabilă, conform formularului prevăzut în anexa nr. 1 la ghid, în original, semnată de reprezentantul legal      
1.2.2. Împuternicire notarială, în original, pentru cazul în care cererea de finanțare este semnată de către o persoană împuternicită      
1.2.3. Certificatul constatator emis de către oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială își are sediul social solicitantul, în original/în copie legalizată, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanțare. Nu se acceptă formatul electronic al certificatului constatator, emis de Serviciul INFOCERT.      
1.2.4. Documentul din care rezultă calitatea solicitantului de proprietar al vagoanelor tip RO-LA sau contractul de închiriere al vagoanelor tip RO-LA, în copie legalizată      
1.2.5. Certificatul de siguranță, emis de către Autoritatea de Siguranță Feroviară Română (copie legalizată)      
1.2.6. Licența de operator de transport feroviar, emisă de către Organismul de Licențe Feroviare Român (copie legalizată), valabilă la data depunerii cererii de finanțare.      
1.2.7. Contract de acces pe infrastructura feroviară, valabil la data depunerii dosarului de finanțare (copie certificată conform cu originalul)      
1.2.8. Certificatul de cazier fiscal, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau în copie legalizată      
1.2.9. Certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau în copie legalizată      
1.2.10. Certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are sediul solicitantul, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau în copie legalizată      
1.2.11. Certificatul de atestare privind obligațiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către Autoritate, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau în copie legalizată      
1.2.12. Declarația pe propria răspundere a solicitantului privind deschiderea contului 50.70.24 „Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând finanțare sau cofinanțare nerambursabilă a proiectelor pentru protecția mediului“, în original, semnată, conform anexei nr. 4 la ghid      
1.2.13. Declarația pe propria răspundere privind dificultatea financiară, conform anexei nr. 5 la ghid      

(la 24-05-2018,
Tabelul de la Punctul I din Anexa nr. 2 a fost modificat de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)

  II. ELIGIBILITATE Îndeplinirea criteriilor de eligibilitate
Da Nu Comentarii
2.1. Solicitantul este operator economic cu personalitate juridică română, legal constituit.      
2.2. Solicitantul are calitatea de proprietar/chiriaș al vagoanelor tip ROLA.      
2.3. Din certificatul de siguranță emis de către Autoritatea de Siguranță Feroviară Română rezultă că operatorul de transport feroviar este autorizat să efectueze servicii de transport feroviar de marfă pe secțiile de circulație care compun rutele solicitate în cererea de finanțare.      
2.4. Potrivit licenței, solicitantul este operator de transport feroviar.      
2.5. Solicitantul are acces pe infrastructura feroviară publică în vederea efectuării serviciilor de transport feroviar, conform contractului depus.      
2.6. Solicitantul nu se află în stare de insolvență sau faliment, nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, desființare, închidere, inclusiv închidere operațională, nu se află sub administrare specială, nu au suspendate ori restricționate activitățile, inclusiv cele economice, nu se află într-o altă situație similară legal reglementată. Nu face obiectul unei proceduri legale în justiție pentru situațiile mai sus menționate și nici pentru orice altă situație similară, potrivit declarației din cererea de finanțare.      
2.7. Solicitantul are îndeplinite obligațiile de plată a taxelor, impozitelor și contribuțiilor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare, la data depunerii dosarului.      
2.8. Nu figurează cu fapte înscrise în certificatul de cazier fiscal.      
2.9. Solicitantul finanțării nu a fost condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului prin hotărâre judecătorească definitivă, potrivit declarației pe propria răspunde din cererea de finanțare.      
2.10. Solicitantul desfășoară activități economice pe teritoriul României, de cel puțin 3 ani, potrivit declarației pe propria răspunde din cererea de finanțare.      
2.11. Conform anexei nr. 5 la ghid – declarație privind dificultatea financiară, solicitantul nu se află în dificultate financiară și se angajează să nu folosească ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea sa.      

(la 24-05-2018,
Tabelul de la Punctul II din Anexa nr. 2 a fost modificat de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
1.Lipsa unui document atrage respingerea dosarului de finanțare.2.În cadrul rubricii „Îndeplinirea criteriilor de eligibilitate“ se bifează, după caz, cu „Da“ sau „Nu“ îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv și se înscriu comentariile de rigoare.3.Atrag respingerea cererii de finanțare:– documentele care sunt ilizibile sau care conțin ștersături ori modificări, precum și cele incomplete sau care conțin date și informații care se dovedesc neconforme cu realitatea;– lipsa unui document, prezentarea acestuia sub o altă formă decât cea solicitată sau neprezentarea la termenul stabilit ori ieșirea sa din perioada de valabilitate, precum și constatarea de neconcordanțe în cuprinsul documentelor prezentate;– neîndeplinirea criteriilor de conformitate și de eligibilitate, precum și constatarea existenței unei situații care poate afecta realizarea obiectivului propus în cadrul Programului.4.Pct. 1.1, 1.2.1 – 1.2.7 și 2.1, 2.2, 2.4, 2.5, 2.6, 2.9 sunt evaluate de către consilierul juridic, pct. 1.2.8 – 1.2.13 și 2.7, 2.8, 2.10, 2.11 sunt evaluate de către referent de specialitate – economist, pct. 2.3 va fi evaluat de către referentul de specialitate – tehnic.

Concluzii:

REZULTATUL EVALUĂRII CONFORMITĂȚII/ELIGIBILITĂȚII SOLICITANTULUI

PROPUS SPRE SELECTARE/ RESPINS PROPUS SPRE SELECTARE/ RESPINS PROPUS SPRE SELECTARE/ RESPINS
Juridic Economic Tehnic

Evaluator (juridic) …………………………………..Data ………………… Semnătura ………………..Evaluator (economic) ………………………………Data ………………… Semnătura ………………..Evaluator (tehnic) …………………………………..Data ………………… Semnătura ……………….. + 

Ruta de circulație Secții de circulație care compun ruta Nr. km Nr. de vehicule rutiere transportate Sumă solicitată
De la La
1 2 3 4 5 6
           
           
           
           
Total        
Coeficient de program = Total coloana 6/∑(4 x 5)

(la 24-05-2018,
Tabelul privind secția/ruta de circulație din Anexa nr. 2 a fost modificat de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)

Tabelul va fi completat de către evaluatorul tehnic.Evaluator (tehnic) …………………………………..Data ………………… Semnătura ……………….Președintele Comisiei de analiză ………………………………Data ………………… Semnătura ……………….. + 
Anexa nr. 3Contract pentru finanțare nerambursabilă Nr. ………/……………..1.Părțile contractante:Între:Administrația Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul București, Splaiul Independenței nr. 294, corp A, sectorul 6, cod fiscal 14715650, reprezentată legal prin președinte ……………………, în calitate de autoritate contractantă, denumită în continuare AFM,șiSocietatea …………………………, cu sediul în ………. , înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului …………………… cu nr. ………………., CUI …………………………., cont nr. ………………………. , deschis la …………………………., reprezentată legal prin …………………., în calitate de beneficiar, denumită în continuare Beneficiar, a intervenit prezentul contract pentru finanțare nerambursabilă, denumit în continuare Contract.2.Obiectul și valoarea contractului2.1.Prin prezentul contract, Administrația Fondului pentru Mediu acordă Beneficiarului o finanțare nerambursabilă, denumită în continuare finanțare, în vederea susținerii finanțării din cadrul Programului vizând transporturile tip RO-LA, denumit în continuare Program, conform Hotărârii Comitetului de avizare nr. …….. din ……………….. , în temeiul Ghidului de finanțare a Programului vizând transporturile tip RO-LA, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.378/2017.Finanțarea acordată beneficiarului din Fondul pentru Mediu prin prezentul contract constituie ajutor de stat și este acordată în baza Hotărârii Comitetului de avizare nr. …….. din data de ………… pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat privind transportul combinat de tip RO-LA în România. Acordarea ajutorului de stat conform acestei scheme se face cu respectarea prevederilor „Liniilor directoare comunitare privind ajutoarele de stat acordate întreprinderilor feroviare“, comunicare a Comisiei publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 184 din 22 iulie 2008.2.2.Valoarea totală a contractului este de ……………… lei.2.3.Coeficientul de program în baza căruia a fost aprobat proiectul este de ….. .2.4.Destinația finanțării Finanțarea este acordată pentru realizarea activităților de transport de tip RO-LA pe teritoriul României, potrivit coeficientului de program aprobat, Beneficiarul obligându-se să o utilizeze numai pentru acest scop.

3.Durata de realizare a activităților și durata de valabilitate a contractului3.1.Durata de realizare a activităților precizate la pct. 2 subpct. 2.4 este de maximum 12 luni de la data intrării în vigoare a prezentului contract. Prin excepție, durata poate fi prelungită cu acordul Comitetului director al Autorității, în cazuri bine justificate, până la expirarea valabilității Schemei de ajutor de stat pentru transportul combinat tip RO-LA, aprobată prin Hotărârea Comitetului de avizare nr. 12 din 14 decembrie 2017.3.2.Contractul intră în vigoare de la data semnării acestuia de către părți și valabilitatea încetează în termen de 6 luni de la depunerea raportului de finalizare. 4.Modalitatea de finanțare4.1.Cererile de plată pot fi depuse de Beneficiar în fiecare luna, la data de ………. .4.2.La fiecare cerere de plată, AFM finanțează suma rezultată în urma aplicării procentului de 60% din prețul facturii/facturilor fără TVA, emisă/emise de Beneficiar societății de transport rutier, cu condiția respectării coeficientului de program, prevăzut la pct. 2 subpct. 2.3, și conform algoritmului de calcul prevăzut la art. 15 alin. (5) din ghidul de finanțare. Finanțarea nu va putea depăși valoarea rezultată din aplicarea coeficientului de program.4.3.Finanțarea se realizează prin debitarea contului de trezorerie al Administrației Fondului pentru Mediu, pe măsura tragerii sumelor și prin creditarea contului nr. ……………………., deschis la …………….., de către Beneficiar, pe bază de cerere de plată, conform anexei nr. 1 la prezentul contract, însoțită în mod obligatoriu de documentele prevăzute la art. 16 din Ghidul de finanțare a Programului vizând transporturile tip RO-LA, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.378/2017, cu modificările și completările ulterioare, și în anexele nr. 2 și 4 la prezentul contract. 4.4.Virarea sumelor din contul Administrației Fondului pentru Mediu în contul Beneficiarului se va face în termen de 30 de zile de la depunerea cererii de plată, în condițiile în care cererea de plată este completă și documentația conținută este corect întocmită, în ordinea depunerii cererilor de plată de către Beneficiar, în limita disponibilului existent la Fondul de mediu și a eșalonărilor plăților lunare pe categorii de proiecte și programe finanțate de AFM. Ultima cerere de plată se depune cel mai târziu pe data de ……………………….. .4.5.Suma rămasă neutilizată la sfârșitul perioadei menționate la pct. 3 se consideră anulată și rămâne la dispoziția Administrației Fondului pentru Mediu. 4.6.Orice plată excedentară efectuată de către AFM constituie plată necuvenită, beneficiarul având obligația de a restitui sumele necuvenite în termen de 5 zile lucrătoare de la data confirmării de primire a notificării din partea AFM.5.Obligații ale BeneficiaruluiBeneficiarul se obligă:a)să utilizeze finanțarea în exclusivitate pentru realizarea activităților de transport de tip RO-LA pe teritoriul României, potrivit coeficientului de program aprobat;b)să asigure înregistrarea în evidența contabilă a tuturor documentelor privind operațiunile aferente prezentului contract, precum și arhivarea acestora, conform reglementărilor contabile în vigoare;c)să permită reprezentanților AFM accesul la sediul său social și punctele sale de lucru, pentru inspectarea activităților ce se realizează din finanțarea acordată și examinarea registrelor și a evidențelor contabile, precum și a altor documente relevante în legătură cu derularea programului;d)să informeze Administrația Fondului pentru Mediu și să prezinte documentele corespunzătoare în cazul în care survin modificări cu privire la actele constitutive și/sau la informațiile furnizate cu ocazia prezentării cererii de finanțare sau pe parcursul derulării prezentului contract; e)să informeze AFM, în termen de maximum 10 zile de la producerea evenimentului, în cazul în care este supus procedurii de insolvență sau faliment, executare silită, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, închidere operațională, administrare specială ori în cazul în care i-au fost suspendate sau restricționate activitățile economice ori se află într-o altă situație similară legal reglementată;f)să informeze AFM, în termen de maximum 10 zile de la producerea evenimentului, în cazul în care a fost condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului prin hotărâre judecătorească definitivă și/sau în cazul în care a fost înregistrat cu fapte sancționate de legislația financiară;g)să informeze AFM, în termen de maximum 10 zile de la producerea evenimentului, în cazul în care nu mai corespunde unuia sau mai multor criterii de eligibilitate îndeplinite la momentul depunerii cererii de finanțare;h)să plătească toate taxele, impozitele și contribuțiile pe care le datorează potrivit reglementărilor legale și în termenele prevăzute de acestea;i)să furnizeze, în maximum 5 zile lucrătoare de la solicitarea Administrației Fondului pentru Mediu, orice informații suplimentare considerate necesare pentru îndeplinirea contractului;j)să întocmească și să remită Administrației Fondului pentru Mediu un raport de finalizare, întocmit conform anexei nr. 3 la prezentul contract pentru finanțare, privind realizarea obiectivelor programului, care să reflecte beneficiile pentru mediu în raport cu sumele acordate, în termen de 30 de zile de la primirea ultimei tranșe din finanțare;k)să întocmească evidențe contabile distincte, aferente activității susținute financiar din Fondul pentru mediu, pe durata valabilității contractului;l)în îndeplinirea prezentului contract să nu prezinte date, informații sau înscrisuri false, eronate ori incomplete;m)Beneficiarul își asumă integral răspunderea cu privire la realitatea, regularitatea și legalitatea documentelor care au stat la baza efectuării cheltuielilor solicitate la finanțare la cererile de plată.6.Obligațiile Administrației Fondului pentru MediuAdministrația Fondului pentru Mediu se obligă:a)să asigure finanțarea în condițiile menționate în prezentul contract, în limita sumelor alocate cu această destinație prin bugetul de venituri și cheltuieli al Administrației Fondului pentru Mediu;b)să pună la dispoziție Beneficiarului informațiile legate de operațiunea de finanțare.7.Cazuri de culpă1.Nerespectarea de către Beneficiar a oricăreia dintre obligațiile sale asumate prin prezentul contract constituie caz de culpă.2.Constituie caz de culpă și următoarele fapte ale Beneficiarului:a)face declarații false sau incomplete pentru a obține finanțarea prevăzută în contract sau furnizează rapoarte ce nu reprezintă realitatea;b)comite nereguli de ordin financiar sau acte de corupție în legătură cu prezentul contract de finanțare, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă;c)nu notifică faptul că împotriva Beneficiarului a fost demarată procedura de executare silită sau oricare altă procedură asemănătoare;d)situația economico-financiară a Beneficiarului nu mai asigură condiții de realizare a obiectivelor propuse prin cererea de finanțare.3.AFM va notifica Beneficiarul în maximum 5 zile de la constatarea unui caz de culpă și, în cazul în care deficiențele menționate în notificare nu sunt înlăturate în maximum 20 de zile de la data notificării, AFM are dreptul să ia următoarele măsuri, fără punerea în întârziere și fără nicio altă formalitate prealabilă:a)sistarea temporară a utilizării finanțării până la remedierea cauzelor care au dus la sistare;b)sistarea definitivă și rezilierea unilaterală, fără nicio altă formalitate prealabilă, a contractului, cu recuperarea sumelor virate către Beneficiar, în condițiile Codului de procedură fiscală.8.Încetarea contractului1.Contractul încetează de drept:a)la data prevăzută în contract;b)în cazul imposibilității obiective a Beneficiarului de a realiza obiectivele propuse, prin renunțare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile;c)la data intervenției unui act de autoritate;d)la apariția unor circumstanțe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului și care pot conduce la modificarea clauzelor contractuale în așa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară instituției și interesului public; acest fapt va fi notificat Beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariției unor astfel de circumstanțe sau de la momentul în care AFM a luat cunoștință de apariția unor astfel de circumstanțe;e)în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care AFM a constatat că împotriva beneficiarului a fost demarată procedura falimentului, procedura de executare silită, dizolvare, lichidare, desființare, închidere, inclusiv închidere operațională, sau i-au fost suspendate ori restricționate activitățile, inclusiv cele economice, sau se află într-o altă situație similară legal reglementată;f)în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care AFM a constatat că beneficiarul face obiectul unei proceduri legale în justiție pentru situațiile prevăzute la lit. e), precum și pentru orice altă situație similară;g)în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care AFM a constatat că beneficiarul a fost condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului prin hotărâre judecătorească definitivă și/sau în cazul în cate a fost înregistrat cu fapte sancționate de legislația financiară;h)în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care AFM a constatat că beneficiarul nu mai corespunde unuia sau mai multor criterii de eligibilitate îndeplinite la momentul depunerii cererii de finanțare.2.Contractul încetează prin reziliere, la inițiativa AFM, în următoarele condiții:a)Beneficiarul nu își îndeplinește obligațiile asumate prin contract;b)Beneficiarul este în procedură de reorganizare judiciară sau faliment, executare silită sau în oricare altă procedură asemănătoare;c)în situația intervenirii unuia dintre cazurile de culpă prevăzute la pct. 7 subpct. 2.3.Rezilierea contractului de finanțare din culpa Beneficiarului are drept consecință restituirea, în termenul precizat în notificare/înștiințarea de plată, de către Beneficiar a finanțării primite, sub formă de plată de daune-interese în cuantum egal cu suma trasă din finanțarea nerambursabilă acordată, la care se adaugă dobânda legală pentru suma acordată, la nivelul dobânzii de referință a Băncii Naționale a României, calculată de la data plății. 4.Beneficiarul rămâne direct răspunzător pentru toate consecințele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa sau la inițiativa sa (inclusiv majorări de întârziere, conform legii fiscale aplicabile creanțelor bugetare).5.În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de termenul stabilit pentru prima plată, Beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.6.Pentru nedepunerea primei cereri de plată în primele 90 de zile de la data semnării contractului, acesta se reziliază fără alte notificări prealabile.7.Finanțarea nerambursabilă acordată va fi recuperată și în cazul în care obiectivele finanțate nu sunt folosite conform scopului stabilit.9.Forța majoră și cazul fortuit1.Prin forță majoră și/sau caz fortuit se înțelege un eveniment independent de voința părților, imprevizibil și insurmontabil, intervenit după încheierea contractului și care împiedică părțile să își execute, total sau parțial, obligațiile contractuale.2.Partea care invocă forța majoră are următoarele obligații:a)să notifice celeilalte părți în termen de 5 zile de la data apariției;b)să transmită, în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forță majoră, certificatul de forță majoră emis de autoritatea competentă;c)să comunice data încetării, în termen de 5 zile de la încetare;d)să ia orice măsuri care îi stau la dispoziție în vederea limitării consecințelor.3.Dacă nu se procedează la anunțare în condițiile și termenele prevăzute, partea care invocă forța majoră va suporta toate daunele provocate celeilalte părți prin lipsa notificării.4.Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acțiune a forței majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părților până la apariția acesteia.5.Forța majoră, comunicată și dovedită în condițiile pct. 9 subpct. 2, exonerează de răspundere partea care o invocă.6.Dacă forța majoră și/sau consecințele acesteia durează sau se estimează că vor/va dura mai mult de 3 luni, părțile se obligă să negocieze cu bună-credință în vederea identificării soluției celei mai bune:a)încetarea contractului, fără ca vreuna dintre părți să poată pretinde celeilalte daune-interese;b)modificarea contractului.7.Prevederile de mai sus se aplică și în caz fortuit.10.CesiuneaContractul în integralitatea sa, precum și toate drepturile și obligațiile decurgând din acesta nu pot face obiectul cesiunii; în caz de imposibilitate, neimputabilă Beneficiarului, de a executa prevederile contractuale, activitatea poate fi preluată de succesorii săi în drepturi, cu aprobarea prealabilă a AFM.11.Alte clauze1.Beneficiarul își asumă integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terților din culpa sa pe parcursul derulării contractului, AFM fiind degrevată integral de orice responsabilitate.2.Beneficiarul își asumă integral răspunderea pentru respectarea prevederilor legale cu privire la protecția muncii personalului implicat în activitățile care constituie obiectul finanțării.3.În nicio circumstanță și din niciun motiv neimputabil, AFM nu poate fi trasă la răspundere și obligată la plata de daune-interese pe durata desfășurării contractului și, ca urmare, AFM nu va accepta nicio cerere de despăgubire sau plăți suplimentare.4.În cazul în care realizarea activităților propuse generează costuri suplimentare, aceste costuri vor fi acoperite pe cheltuiala Beneficiarului.5.Beneficiarul va adopta o conduită adecvată prin care va evita conflictul de interese și va informa imediat AFM despre orice situație care dă naștere sau este posibil să dea naștere unui astfel de conflict.6.AFM și Beneficiarul se angajează să păstreze confidențialitatea documentelor și informațiilor legate de derularea prezentului contract, informațiile putând fi furnizate numai autorităților competente, în condițiile legii, sau unor terțe părți, numai cu acordul părților prezentului contract.7.Beneficiarul este de acord ca AFM să publice date privind rezultatele obținute în cadrul Programului.8.Beneficiarul se obligă ca, în orice notă, raport, material publicat, conferințe și seminare cu privire la Programul vizând transporturile tip RO-LA, să specifice că acesta a beneficiat de finanțare din Fondul pentru mediu.9.Neexercitarea de către AFM a oricărui drept prevăzut în prezentul contract nu constituie o renunțare la acesta, iar AFM va putea uza de acel drept oricând, până la stingerea tuturor obligațiilor Beneficiarului față de aceasta.10.În cazul în care, referitor la prezentul contract, apar modificări ale legislației aplicabile, părțile au obligația să depună toate diligentele, conform noilor reglementări, astfel încât să nu se abată de la obligațiile stabilite în cuprinsul acestuia.12.Litigii1.Orice diferend rezultat din interpretarea și/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilă.2.În cazul în care o soluție amiabilă nu este posibilă, litigiul se supune spre soluționare instanțelor judecătorești competente în a căror rază teritorială își are sediul Administrația Fondului pentru Mediu.13.Notificări1.Orice notificare sau solicitare în baza prezentului contract se va face în scris, la următoarele adrese:pentru AFM: București, Splaiul Independenței nr. 294, corp A, sectorul 6;pentru Beneficiar: ……………………………………………………….. .2.În cazul în care Beneficiarul dorește să fie notificat la o altă adresă sau și-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicată în scris AFM.3.Notificările făcute Beneficiarului la adresele menționate la subpct. 1 sau 2 se consideră a fi aduse la cunoștința acestuia.4.Notificările se pot transmite și prin fax, la nr. 021.317.86.16 pentru AFM și nr. ………………………. pentru Beneficiar, cu condiția să fie confirmate ulterior.14.Amendamente1.Prezentul contract, inclusiv anexele la acesta, poate fi modificat și/sau completat numai cu acordul părților, prin act adițional.2.Cererea de modificare a contractului va fi adresată AFM cu minimum 10 zile înaintea datei la care se dorește să opereze modificarea, cu excepția cazurilor bine întemeiate și justificate de către Beneficiar.15.Anexe1.Anexa nr. 1 – Cerere de plată2.Anexa nr. 2 – Lista documentelor justificative pentru efectuarea decontărilor de către Autoritate și care însoțesc cererea de plată3.Anexa nr. 3 – Raport de finalizare4.Anexa nr. 4 – Formular de control și management al traficului pentru transportul tip RO-LA16.Dispoziții finale1.Prezentul contract este titlu executoriu potrivit art. 13 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările și completările ulterioare, fiind întocmit, interpretat și executat conform legislației române și guvernat de aceasta.2.Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procură, noi, reprezentanții legali ai Beneficiarului, am luat cunoștință de prevederile Codului penal privind falsul în declarații.3.Anexele nr. 1-4, pe care Beneficiarul declară că le cunoaște și le acceptă, fac parte integrantă din prezentul contract.4.Prezentul contract s-a semnat la data de ……., la sediul AFM, în două exemplare, ambele având valoare juridică egală, câte unul pentru fiecare parte contractantă.
Administrația Fondului pentru Mediu
Beneficiar, + 
Anexa nr. 1la Contractul pentru finanțare nerambursabilă nr. ………../……………………..Solicitant ……………………………….Sediul …………………………………..C.U.I. …………………………………..Cont nr. ……………………………….., deschis la Trezoreria ………………..Nr. de înregistrare la AFM ……………………….
CERERE DE PLATĂ
Nr. ………./…………………
În baza Contractului de finanțare nerambursabilă nr. ……….. din ……/……./……, vă rugăm să aprobați prezenta cerere de plată, pentru suma de ………………. lei (în litere: ………………………………….), din finanțarea nerambursabilă în valoare de ……………… lei (în litere: …………………………….).Această sumă va fi utilizată pentru plata cheltuielilor aferente activităților desfășurate în perioada ………………….Documentele justificative sunt anexate la prezenta cerere, în original și/sau copii.Situația finanțării la data prezentei cereri de plată

Suma totală aprobată conform contractului de finanțare nerambursabilă Suma acordată până la data prezentei cereri de plată Suma solicitată prin prezenta cerere de plată Suma aprobată prin prezenta cerere de plată Suma totală trasă din finanțare, inclusiv suma aprobată prin prezenta cerere de plată Suma rămasă de tras din finanțarea aprobată (col. 1-5)
1 2 3 4 5 6

Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declarații, declar că am verificat datele din prezenta cerere și, în conformitate cu informațiile furnizate, o declar corectă și completă.
Numele și prenumele …………………..
Funcția …………………………………….
Semnătura ………………………………..
L.S.
Aprobat AFM
Președinte,
………………………………..
Director Direcția economică,
………………………………..
Director Direcția implementare proiecte,
………………………………..
Șef Serviciu implementare,
………………………………..
Referent de specialitate,
………………………………..
NOTĂ:Coloanele nr. 1, 2 și 3 se completează de către Beneficiar, iar coloanele nr. 4, 5 și 6 se completează de către personalul AFM. Se va avea în vedere la completarea cererii de plată ca formularul împreună cu semnăturile să se încadreze pe o singură pagină.  + 
Anexa nr. 2 la Contractul pentru finanțare nerambursabilă nr. ………../……………………..
LISTA
documentelor justificative pentru efectuarea decontărilor
de către Autoritate și care însoțesc cererea de plată
a)factura emisă de operatorul de transport feroviar pentru transportul de tip RO-LA efectuat pe căile ferate din România;b)formularul de control și management al traficului pentru transportul tip RO-LA aferent facturii fiscale, semnat de către operatorul de transport feroviar și operatorul de transport rutier din care să reiasă ruta pe care s-a efectuat serviciul de transport, distanța, numărul de vehicule rutiere autopropulsate transportate, numărul de înmatriculare al autovehiculelor transportate și data transportului; pentru fiecare vehicul rutier transportat se vor menționa marca, modelul, motorizarea (tip de combustibil, capacitate motor – CMC) și emisii CO_2 conform certificatului de conformitate (anexa nr. 4 la contract);c)dovada achitării de către societatea de transport rutier (ordin de plată și extras de cont, chitanță) a 40% din factura fără TVA menționată mai sus, la care se adaugă cota de TVA pentru valoarea totală a facturii;d)certificatul de atestare privind obligațiile la Fondul pentru mediu, fără datorii, în original/copie legalizată;e)certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice, fără datorii în original/copie legalizată;f)certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se află sediul social, fără datorii în original/copie legalizată;g)licența de operator de transport feroviar emisă de către Organismul de Licențe Feroviare Român, valabilă la data efectuării transporturilor solicitate la plată, în copie certificată conform cu originalul, dacă aceasta a fost reînnoită în perioada trecută de la data depunerii dosarului de finanțare sau de la data plății anterioare, după caz, și până la data depunerii cererii de plată;h)scrisoarea de trăsură pentru fiecare vagon transportat sau pentru un grup de vagoane transportate, întocmită conform prevederilor legale în vigoare;i)declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal al Beneficiarului potrivit căreia nu beneficiază de altă finanțare pentru aceleași cheltuieli solicitate în cadrul Programului.
 + 
Anexa nr. 3 la Contractul pentru finanțare nerambursabilă nr. ………../……………………..
RAPORT DE FINALIZARE
Program ………………………………………………………………Denumire Finanțator: ……………………………………………..Denumire Beneficiar: ……………………………………………..Forma de organizare: …………………………………………….Adresa: ………………………………………………………………..Tel./Fax/E-mail: …………………………………………………….A.Date generale ale proiectuluiDurata contractului: ………………………………………………..Data semnării contractului pentru finanțare: ………………Data începerii activităților: ……………………………………….Data finalizării activităților: ………………………………………B.Deviz (decont) general postcalcul pentru perioada analizată

Nr. crt. Cereri de plată Factură fiscală nr. Finanțare AFM Contribuție beneficiar transport Ordin de plată nr.
1
2
3
4
5
6
7

C.Rezultatele activităților de transport tip RO-LABeneficii pentru mediu în raport cu sumele acordate (cantitatea de emisii CO_2 redusă prin atragerea mărfurilor către sistemul de transport combinat tip RO-LA) ……………………Rezultate specifice (contribuții ale proiectului în dezvoltarea/îmbunătățirea operațiunilor specifice obiectului de activitate, acorduri de colaborare cu alte instituții și persoane, resurse atrase prin participări în cadrul altor programe și lista lucrărilor elaborate în cadrul proiectului) ………………………………………………..D.Analiza postimplementareD1.Factori majori care au afectat derularea și rezultatele activităților de transport tip RO-LA (Dacă au existat, comentați modul în care acești factori au influențat derularea și rezultatele activităților de transport tip RO-LA.)Factori care au determinat întârzieri în derularea activităților ……………………..Factori care au afectat îndeplinirea obiectivelor …………………………………Factori care au determinat modificări în structura aprobată a bugetului proiectului ……….Factori care au influențat pozitiv proiectul ……………………………………………D2.Acțiuni de promovare a rezultatelor activităților de transport tip RO-LA (activități de promovare, materiale promoționale, prezentări în pagini web etc.)
………………………………………………………..
Reprezentant legal autorizat:
Numele și prenumele reprezentantului legal al societății/organizației …………………………..
Funcția: …………………………………
Semnătura: …………………………….
 + 
Anexa nr. 4 la Contractul pentru finanțare nerambursabilă nr. ………../…………Nr. înregistrare operator feroviar………../……………
Formular de control și management al traficului
pentru transportul tip RO-LA aferent facturii fiscale nr. ………/………….
Operator feroviar: Atribute de identificare: ………………………..Operator rutier:Atribute de identificare:…………………………. Semnificația coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:A – numărul de kilometri parcurși;B – numărul și data scrisorii de trăsură;C – numărul de înmatriculare al vehiculului transportat;D – modelul, marca, motorizarea vehiculului transportat;E – cantitatea de emisii CO_2;F – prețul final.

Nr.crt. Număr vagon RO-LA Stație expediție Stație destinație Ruta de circulație A B C D E F
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
1. ex: 1
ex: 2


Numele, prenumele și funcția reprezentantului legal,
Operator feroviar
…………………………………..
Semnătura
……………….
Numele, prenumele și funcția reprezentantului legal,
Operator rutier
………………………….
Semnătura
……………………

(la 24-05-2018,
Anexa nr. 3 a fost modificată de Punctul 20, Articolul I din ORDINUL nr. 474 din 22 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 24 mai 2018
)
 + 
Anexa nr. 4la ghid
DECLARAȚIE
Promisiunea de deschidere a contului 50.70.24
„Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu
reprezentând finanțare sau cofinanțare nerambursabilă
a proiectelor pentru protecția mediului“
Subsemnatul, ………………………, cod numeric personal ………………….., posesor al actului de identitate tip …., seria ….. nr. ……………, eliberat de către ………………… la data de ……………., având domiciliul/reședința la adresa ……………………….., în calitate de reprezentant legal al ……………………., înregistrată în registrul comerțului cu nr. de ordine ……/…../…………………., cod de identificare fiscală ……………………, declar pe propria răspundere că voi deschide, înainte de contractare, contul 50.70.24 „Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând finanțare sau cofinanțare nerambursabilă a proiectelor pentru protecția mediului“.Data                                                           Reprezentant legal………………                                                    Semnătura,                                                                  ………………………
 + 
Anexa nr. 5la ghid
DECLARAȚIE
privind dificultatea financiară
Subsemnatul, ……(nume, prenume)….., posesor al CI/BI seria …(seria)… nr. ……(nr.)…., eliberat(ă) de ……(organismul emitent)…, CNP ……(CNP)……/pașaport nr. ……(nr.) …, eliberat de ……(organismul emitent)…, în calitate de ………(persoană autorizată să reprezinte întreprinderea)…. al ……(denumirea completă a solicitantului).…., cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală în vigoare, declar pe propria răspundere că întreprinderea ………(denumirea completă a solicitantului)…., în calitate de potențial beneficiar al Programului vizând transporturile tip RO-LA, nu se află în dificultate potrivit prevederilor din Comunicarea Comisiei 2014/c 249/01 – Orientări privind ajutoarele de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor nefinanciare aflate în dificultate și mă angajez să nu folosesc ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea sa.În cazul în care se dovedește că întreprinderea se află în dificultate la data prezentei, în sensul prevederilor din comunicarea Comisiei Europene menționată mai sus, pe lângă sancțiunile aplicabile falsului în declarații, mă angajez să restitui imediat și integral ajutorul primit, la care se vor adăuga dobânzile legale aferente.Numele și prenumele persoanei autorizate să reprezinte întreprinderea………………………………Semnătura…………………………….Data………………

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x