GHID DE FINANȚARE din 17 iunie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 453 din 29 iunie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1836 04/07/2011
ActulACTUALIZEAZA PEGHID 17/06/2011
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
*) Aprobat prin ORDINUL nr. 1.730 din 17 iunie 2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 453 din 29 iunie 2011.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Rolul Ghidului de finanțare a Programului de realizare a pistelor pentru bicicliști(1)Ghidul de finanțare a Programului de realizare a pistelor pentru bicicliști, denumit în continuare Ghid, constituie un suport informativ complex, având rolul de a furniza solicitantului de finanțare din Fondul pentru mediu informații esențiale privind derularea Programului de realizare a pistelor pentru bicicliști, denumit în continuare Program.(2)Ghidul conține dispoziții privind:a)criteriile de eligibilitate care trebuie îndeplinite de către solicitantul finanțării, proiectul propus și cheltuielile acestuia;b)condițiile și termenele de depunere, analiză, selectare, aprobare, implementare și finanțare a proiectului propus. + 
Articolul 2Scopul și obiectivele Programului(1)Obiectul Programului îl reprezintă finanțarea nerambursabilă din Fondul pentru mediu a proiectelor vizând realizarea pistelor pentru bicicliști.(2)Scopul Programului îl constituie îmbunătățirea calității mediului prin înlesnirea transportului mai puțin poluant, în condiții de siguranță.(3)Obiectivele Programului sunt:a)diminuarea efectelor poluării aerului asupra mediului și sănătății populației, cauzate de emisiile de gaze de eșapament de la autovehicule;b)încadrarea emisiilor în valorile-limită admise la nivel european, pentru aerul ambiental.
 + 
Articolul 3Sursa de finanțare pentru derularea ProgramuluiProgramul se finanțează de Administrația Fondului pentru Mediu, în baza contractelor multianuale încheiate în limita fondurilor prevăzute cu această destinație prin bugetul anual de venituri și cheltuieli al Fondului pentru mediu și al Administrației Fondului pentru Mediu, aprobat prin hotărâre a Guvernului.
 + 
Articolul 4DefinițiiÎn sensul prezentului ghid, termenii și expresiile de mai jos se definesc astfel:a)Autoritate – Administrația Fondului pentru Mediu;b)beneficiar – unitatea administrativ-teritorială, inclusiv subdiviziune a municipiului București, al cărei proiect a fost aprobat în vederea finanțării și care a încheiat contract de finanțare cu Autoritatea;c)cerere de finanțare – documentul depus de către solicitant în cadrul sesiunii de depunere, în vederea obținerii finanțării din Fondul pentru mediu;d)cerere de tragere – solicitarea beneficiarului adresată în scris Autorității, în baza căreia se face decontarea eșalonată a lucrărilor prevăzute în graficul de lucrări, anexă la contractul pentru finanțare nerambursabilă;e)cheltuieli eligibile – cheltuielile efectuate de către beneficiar cu achiziția de produse, servicii sau lucrări necesare implementării proiectului și care pot fi decontate din Fondul pentru mediu, sub condiția îndeplinirii în mod cumulativ a criteriilor de eligibilitate și a încadrării lor în categoriile de cheltuieli eligibile;f)contribuție proprie – partea din valoarea totală a cheltuielilor eligibile necesare implementării proiectului, nefinanțată din Fondul pentru mediu, susținută financiar de către beneficiar;g)criterii de eligibilitate – condițiile care trebuie îndeplinite cumulativ pentru obținerea finanțării; acestea vizează solicitantul, proiectul propus și cheltuielile proiectului;h)dosar de finanțare – cererea de finanțare însoțită de documentația prevăzută în prezentul ghid, care trebuie depusă de către solicitant în vederea analizării, selectării și aprobării finanțării de către Autoritate;i)dosar de decontare – cererea de tragere însoțită în mod obligatoriu de documentele justificative a căror listă este prevăzută în anexa la contractul de finanțare;j)finanțare nerambursabilă – modalitatea de susținere financiară a proiectului, caracterizată prin decontarea de către Autoritate a unei părți din cheltuielile eligibile realizate de către beneficiar cu achiziția produselor, serviciilor sau lucrărilor;k)Fondul pentru mediu – instrumentul economico-financiar destinat susținerii și realizării proiectelor și programelor pentru protecția mediului, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare;l)piste pentru bicicliști – căile publice rezervate și amenajate pentru circulația cicliștilor în lungul arterelor de circulație sau independent de acestea;m)sesiune de depunere – perioada de timp determinată, etapă a sesiunii de finanțare, pe parcursul căreia se poate depune la registratura Autorității dosarul de finanțare al solicitantului;n)solicitant – unitatea administrativ-teritorială, inclusiv subdiviziune a municipiului București, care a depus dosar de finanțare la sediul Autorității.
 + 
Articolul 5Organizarea sesiunii de finanțare(1)Anual se pot organiza una sau mai multe sesiuni de finanțare, pe tipuri de proiecte și în limita sumei alocate în condițiile prevăzute la art. 3.(2)Prin dispoziție a președintelui Autorității, se aprobă:a)sesiunea de depunere a dosarelor de finanțare;b)suma alocată sesiunii de finanțare.(3)Dispoziția prevăzută la alin. (2) se publică pe pagina de internet a Autorității, cu cel puțin 10 zile înainte de data deschiderii sesiunii de depunere.(4)Componența Comisiei de analiză și selectare a proiectelor, denumită în continuare Comisia, precum și a Comisiei de soluționare a contestațiilor se aprobă prin dispoziție a președintelui Autorității. + 
Articolul 6Etapele sesiunii de finanțareEtapele sesiunii de finanțare sunt următoarele:a)publicarea pe pagina de internet a Autorității a Ghidului și a dispoziției prevăzute la art. 5 alin. (2);b)depunerea dosarelor de finanțare;c)analiza conformității administrative și a eligibilității solicitantului/proiectului;d)analiza și selectarea proiectelor pe baza documentației tehnico-economice;e)avizarea proiectelor selectate;f)transmiterea scrisorilor de respingere a finanțării;g)soluționarea contestațiilor depuse în urma scrisorilor de respingere;h)aprobarea finanțării proiectelor avizate;i)transmiterea scrisorilor de aprobare a finanțării;j)semnarea contractelor.
 + 
Articolul 7Depunerea dosarului de finanțare(1)Un solicitant poate depune un singur dosar de finanțare la Autoritate, începând cu prima zi de deschidere a sesiunii de depunere. Dosarul de finanțare poate fi depus la registratura Autorității exclusiv de către reprezentantul legal, înlocuitorul de drept al acestuia sau împuternicitul legal.(2)În vederea depunerii dosarului de finanțare:a)reprezentantul legal prezintă o copie a sentinței judecătorești de validare a primarului sau o copie a hotărârii consiliului județean privind alegerea președintelui și o copie a cărții de identitate;b)înlocuitorul de drept prezintă o copie a dispoziției reprezentantului legal și o copie a cărții de identitate;c)împuternicitul legal prezintă o copie a procurii notariale din care să reiasă că depune dosarul de finanțare în numele solicitantului și o copie a cărții de identitate. Documentele solicitate se atașează fiecărui dosar de finanțare depus.(3)Un solicitant poate depune în cadrul sesiunii de finanțare un singur proiect.(4)Dosarul de finanțare, conținând toate documentele obligatorii menționate în prezentul ghid, se depune la registratura Autorității, într-un singur exemplar, în plic sigilat; pe plic solicitantul va înscrie următoarele informații obligatorii:a)denumirea completă și adresa completă;b)titlul programului: "Programul de realizare a pistelor pentru bicicliști";c)titlul proiectului;d)sesiunea de depunere;e)valoarea finanțării solicitate de la Autoritate.(5)Verificarea informațiilor înscrise pe plicurile conținând dosarul de finanțare și a documentelor solicitate la alin. (1) se realizează de reprezentantul Autorității la momentul depunerii acestora. Autoritatea nu va înregistra dosarele de finanțare ale căror solicitanți nu prezintă documentele solicitate la alin. (1) și nu îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. (4).(6)Dosarul de finanțare va avea ordinea prezentată în art. 27. Documentele depuse de către solicitanți trebuie să fie legate, numerotate și opisate. Documentele prezentate în copii simple se certifică pentru conformitate cu originalul, de către personalul Autorității, anterior semnării contractului pentru finanțare.(7)Cererea de finanțare se completează după modelul prevăzut în anexa nr. 1, prin tehnoredactare computerizată. Nu se acceptă cereri de finanțare cu ștersături sau completări făcute manual.(8)Lista conținând solicitanții și sumele solicitate se publică pe site-ul Autorității și se actualizează la sfârșitul fiecărei zile a sesiunii de depunere. + 
Articolul 8Analiza și selectarea(1)Comisia procedează la:a)deschiderea plicurilor conținând dosarul de finanțare al solicitantului, care se realizează exclusiv în ordinea înregistrării la Autoritate, cu condiția nedepășirii, prin însumarea finanțărilor propuse spre aprobare, a bugetului alocat sesiunii; dosarele de finanțare se analizează individual, în ordinea în care au fost înregistrate la Autoritate, respectiv din punct de vedere juridic, economic, tehnic, următorul proiect intrând în analiză după ce Comisia a făcut propunerea de acceptare sau respingere a proiectului analizat. La epuizarea sumei aferente sesiunii, plicurile care nu au fost deschise spre analiză se restituie, la cererea scrisă a solicitantului, într-o perioadă de maximum 6 luni de la comunicarea rezultatelor sesiunii de finanțare;b)analiza conformității administrative și a eligibilității solicitantului/proiectului, pe baza grilei pentru analiza conformității administrative și eligibilității solicitantului, prevăzută în anexa nr. 2;c)analiza tehnică a proiectelor propuse spre finanțare, pe baza grilei pentru analiză tehnică prevăzută în anexa nr. 3;d)înaintarea către Comitetul director al Autorității a centralizatorului cuprinzând proiectele selectate, a centralizatorului cuprinzând proiectele neselectate la finanțare, precum și a centralizatorului cuprinzând proiectele care nu au fost deschise.(2)Lipsa unui document aferent cererii de finanțare, prezentarea acestuia sub o altă formă decât cea solicitată sau ieșirea acestuia din perioada de valabilitate, precum și neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate determină respingerea dosarului de finanțare.(3)Autoritatea poate solicita documente sau informații suplimentare referitoare la dosarul de finanțare, dacă se constată necesitatea furnizării lor.(4)Beneficiarul are obligația de a furniza, în maximum 10 zile lucrătoare de la solicitare, documentele și informațiile solicitate.(5)Neprezentarea documentului/informației solicitat(e) în termenul prevăzut sau prezentarea sub o altă formă decât cea solicitată ori ieșirea sa din perioada de valabilitate determină respingerea dosarului de finanțare.(6)Proiectele selectate se includ într-un centralizator, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut, cu indicarea valorii totale a acestora.(7)Proiectele neselectate se includ într-un centralizator, cu indicarea motivului neselectării.
 + 
Articolul 9Avizarea proiectelor(1)Comitetul director al Autorității avizează proiectele selectate și le propune spre aprobare Comitetului de avizare, în limita bugetului alocat. În cazul obținerii aceluiași punctaj, criteriul de departajare îl constituie ordinea depunerii proiectelor la registratura Autorității.(2)Comitetul director al Autorității poate solicita Comisiei orice document relevant, în vederea avizării proiectelor. + 
Articolul 10Aprobarea finanțării proiectelor(1)Comitetul de avizare adoptă hotărârea privind aprobarea/respingerea finanțării proiectelor.(2)Comitetul de avizare poate solicita Comisiei și/sau Comitetului director al Autorității orice document relevant, în vederea fundamentării și adoptării hotărârii. + 
Articolul 11Comunicarea rezultatelor sesiunii de finanțare(1)Comunicarea rezultatelor sesiunii de finanțare se face pentru fiecare solicitant, prin transmiterea către acesta a unei scrisori de aprobare/respingere a finanțării.(2)Scrisoarea de aprobare a finanțării se transmite solicitantului prin poștă, cu confirmare de primire, și cuprinde cel puțin următoarele informații:a)proiectul, suma aprobată în vederea finanțării și cheltuielile eligibile;b)documentele care trebuie prezentate de către solicitant în vederea perfectării contractului pentru finanțare cu Autoritatea.(3)Scrisoarea de respingere a finanțării, care cuprinde motivul neselectării, se transmite solicitantului prin poștă, cu confirmare de primire.(4)Data confirmării de primire a scrisorii de aprobare/respingere a finanțării se consideră ca fiind data recepționării acesteia de către beneficiar.(5)Lista cu plicurile care nu au fost deschise spre analiză se afișează pe site-ul Autorității, în vederea restituirii documentației la cererea scrisă a solicitantului.
 + 
Articolul 12Contestațiile(1)Decizia Comitetului director/Comitetului de avizare poate fi contestată, în termen de 5 zile lucrătoare de la data recepționării scrisorii de respingere.(2)Comisia de soluționare a contestațiilor analizează motivele respingerii și înaintează Comitetului director/ Comitetului de avizare propunerea de aprobare/ respingere a contestației.(3)Autoritatea soluționează contestația în termen de 15 zile lucrătoare de la înregistrarea acesteia la registratura Administrației Fondului pentru Mediu.
 + 
Articolul 13Perfectarea și acordarea finanțării(1)Beneficiarul are obligația să depună la sediul Autorității, în termen de 60 de zile de la data primirii scrisorii de selectare, proiectul tehnic elaborat potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de intervenții, ale Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor nr. 863/2008 pentru aprobarea Instrucțiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de intervenții, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului lucrărilor publice și amenajării teritoriului nr. 66/N/2000 pentru aprobarea Specificației tehnice pentru proiectarea, execuția și exploatarea drumurilor cu o singură bandă de circulație din mediul rural. Indicativ ST-022-1999.(2)Înainte de semnarea contractului, reprezentanții Autorității fac o vizită la sediul social al solicitantului, precum și la locul de implementare a proiectului, pentru a verifica aspectele tehnico-economice necesare implementării, menționate în cererea de finanțare și anexele la aceasta. Concluziile reprezentanților Autorității sunt înscrise într-o notă de control. În cazul în care există neconcordanțe între declarațiile solicitantului și constatările pe teren, reprezentantul Autorității înștiințează Comitetul director, care poate decide cu privire la încheierea sau nu a contractului pentru finanțare.(3)Lucrările aferente proiectului aprobat spre finanțare, demarate înaintea încheierii contractului pentru finanțare, sau orice fel de demers, respectiv comandă fermă ori contract, precum și angajarea de cheltuieli legate de aceste lucrări atrag anularea aprobării proiectului, făcând excepție studiul de fezabilitate și proiectul tehnic.(4)Reprezentantul legal al beneficiarului finanțării se prezintă la sediul Autorității pentru semnarea contractului pentru finanțare, având asupra sa ștampila și următoarele documente:a)actul de identitate;b)documentul doveditor al deschiderii de către beneficiar la Trezoreria Statului a contului disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând finanțare sau cofinanțare nerambursabilă a proiectelor pentru protecția mediului;c)documentele solicitate prin scrisoarea de aprobare, dacă este cazul.(5)Neprezentarea reprezentantului legal al beneficiarului pentru semnarea contractului pentru finanțare în termen de 30 de zile de la efectuarea de către reprezentanții Autorității a vizitei prevăzute la alin. (2) reprezintă renunțarea la finanțare.(6)Solicitantul împreună cu Autoritatea stabilesc planificarea temporală a implementării proiectului aprobat și acordarea finanțării, prin întocmirea listelor cuprinzând capitolele și subcapitolele de cheltuieli eligibile, precum și a graficului de finanțare a proiectului. Prima cerere de tragere va fi depusă nu mai târziu de 12 luni de la data încheierii contractului pentru finanțare.(7)În cazul în care proiectul tehnic nu corespunde cerințelor prevăzute la art. 25 lit. a), contractul pentru finanțare nu se încheie. + 
Articolul 14Contractul pentru finanțare(1)Modelul contractului pentru finanțare este prevăzut în anexa nr. 4. Modelul contractului poate fi modificat de Autoritate, în condițiile în care este esențial pentru îndeplinirea contractului și atingerea scopului și a obiectivelor Programului.(2)Contractul pentru finanțare se întocmește în două exemplare originale, dintre care unul pentru Autoritate și unul pentru beneficiar.(3)Contractul pentru finanțare intră în vigoare la data semnării acestuia sau la data prevăzută în contract de către părțile contractante, iar valabilitatea lui se stabilește pentru fiecare proiect în parte.(4)Durata de realizare a proiectului, stabilită în cadrul contractului pentru finanțare, nu poate depăși 36 de luni. Prin excepție, durata de realizare a proiectului poate fi prelungită cu acordul Comitetului director al Autorității.(5)Orice modificare și/sau completare a contractului pentru finanțare și a anexelor la acesta se fac/se face cu acordul părților, prin act adițional, cu excepția modificărilor privind "Data depunerii cererii de tragere", dacă prin aceasta nu se modifică și durata de realizare a proiectului. În cazul în care solicitarea de modificare și/sau completare a contractului pentru finanțare aparține beneficiarului, aceasta va fi prezentată cu minimum 3 zile lucrătoare înainte de data la care se dorește a se opera modificarea și/sau completarea.(6)Pentru neregularitățile constatate pe parcursul derulării contractului pentru finanțare, Autoritatea transmite beneficiarului notificare privind deficiențele constatate în derularea contractului pentru finanțare.(7)În condițiile neexecutării de către beneficiar a obligațiilor prevăzute în contractul pentru finanțare, acesta poate fi reziliat, beneficiarul fiind înștiințat asupra rezilierii contractului prin notificare de reziliere a contractului pentru finanțare.(8)Rezilierea contractului pentru finanțare din culpa beneficiarului are drept consecință restituirea, în termenul precizat în notificare, de către beneficiar a finanțării primite, sub formă de plată de daune-interese în cuantum egal cu suma trasă din finanțarea nerambursabilă acordată, la care se adaugă dobânda legală pentru suma acordată, la nivelul dobânzii de referință a Băncii Naționale a României, calculată de la data plății. În cazul nerestituirii finanțării, Autoritatea procedează la executarea contractului pentru finanțare/garanțiilor constituite în favoarea sa, în condițiile Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(9)În cazul în care încetarea contractului pentru finanțare intervine înainte de termenul stabilit pentru prima tragere, beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.
 + 
Articolul 15Decontarea cheltuielilor eligibile(1)Personalul Autorității cu atribuții în implementarea proiectelor verifică modul de implementare a acestora de către beneficiarii finanțării, în conformitate cu prevederile contractuale.(2)Suma aprobată nu se poate suplimenta, beneficiarul trebuind să asigure din surse proprii finalizarea investiției.(3)Autoritatea nu acordă plăți în avans și finanțează doar cheltuieli eligibile contractate, angajate și efectuate după semnarea contractului pentru finanțare. Prin excepție, se decontează cheltuielile aferente întocmirii proiectului tehnic și studiului de fezabilitate, realizate anterior perfectării contractului pentru finanțare. Profitul și TVA-ul aferent evidențiat în situațiile de lucrări nu sunt eligibile.(4)Cu excepția primei cereri de tragere, la data depunerii fiecărei cereri de tragere, beneficiarul finanțării este obligat să depună la sediul Autorității dovada achitării valorii finanțate din Fondul pentru mediu la cererea de tragere anterioară. La ultima cerere de tragere beneficiarul va prezenta și dovada achitării contribuției proprii pentru realizarea întregului proiect.(5)Beneficiarul este obligat să facă dovada achitării ultimei tranșe din finanțare, inclusiv dovada achitării contribuției proprii, în termen de 30 de zile de la acordare.
 + 
Articolul 16Documente obligatorii necesare decontării și dispoziții privitoare la facturăBeneficiarul finanțării depune la sediul Autorității cereri de tragere, însoțite de următoarele documente obligatorii:1.autorizația de construire – la prima cerere de tragere;2.factura fiscală însoțită de situații de lucrări;3.factura fiscală aferentă serviciilor de proiectare, însoțită de documentația tehnică solicitată la finanțare și de procesul-verbal privind recepția cantitativă și calitativă a acesteia;4.contractele de servicii/produse/lucrări și acte adiționale ce intervin pe parcursul derulării contractului, încheiate în conformitate cu reglementările în vigoare – în copie. Contractele vor conține prevederi referitoare la constituirea, în favoarea beneficiarului finanțării, a garanției de bună execuție, respectiv modalitatea de constituire, cuantumul și valabilitatea. Garanția poate fi constituită prin emiterea unei scrisori de garanție bancară sau prin rețineri succesive din sumele datorate pentru facturi parțiale;5.oferta financiară ce a stat la baza încheierii contractului de lucrări va fi prezentată în conformitate cu modelul Formularului F3 din anexa nr. 1 la Instrucțiunile de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de investiții, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor nr. 863/2008, cu modificările și completările ulterioare;6.declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal privind respectarea legislației referitoare la achizițiile publice, pentru atribuirea contractelor prezentate la cererea de tragere;7.documentele bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate la finanțare, respectiv extrase de cont cu viza instituției financiare/bancare însoțite de ordine de plată, bilete la ordin, dispoziții de plată externe pentru facturile finanțate la tragerile anterioare, atât pentru suma finanțată de Autoritate, cât și pentru acoperirea contribuției proprii;8.fișa mijlocului fix – la ultima cerere de tragere;9.procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, semnat de o comisie numită în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare – la ultima cerere de tragere;10.alte documente relevante, respectiv proces-verbal de predare-primire a amplasamentului, ordin de începere a lucrărilor, alte documente prevăzute a face parte din contractul de execuție: grafic de realizare a investiției, grafic de livrări etc.
 + 
Articolul 17Condiții generale ale documentelor depuse în vederea decontării(1)Factura depusă în vederea decontării trebuie să îndeplinească următoarele condiții:a)să fie completată corect;b)să fie emisă înainte de data depunerii cererii de tragere la Autoritate și după data semnării contractului pentru finanțare (cu excepția facturii emise pentru întocmirea studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic și a consultanței);c)să precizeze data și numărul contractului conform căruia se emite;d)să fie însoțită de situații de lucrări prezentate în conformitate cu modelul Formularului F3 din anexa nr. 1 la Instrucțiunile de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de investiții, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor nr. 863/2008, cu modificările și completările ulterioare, proces-verbal privind stadiul fizic al lucrărilor efectuate până la data facturării, procese-verbale de lucrări ascunse, procese-verbale privind fazele determinante semnate de persoanele desemnate în acest sens, în conformitate cu Programul de control pe faze determinante al calității lucrărilor executate, avizat de Inspectoratul de Stat în Construcții;e)să fie însoțită de procese-verbale de recepție a mijloacelor fixe/NIR-uri.(2)În cazul în care intervin modificări ale soluției tehnice față de proiectul inițial, este necesar ca aceste modificări să se realizeze prin dispoziție de șantier în care vor fi descrise lucrările în detaliu. Totodată, se va anexa un memoriu justificativ care să evidențieze necesitatea modificărilor ce au intervenit, acestea fiind însușite și de către proiectant. Noua soluție tehnică va fi acordată în limita sumei aprobate la finanțare.(3)Dispoziția de șantier va fi însoțită de:a)liste de cantități privind renunțările, conform notelor de renunțare;b)liste de cantități privind suplimentările de lucrări, conform notelor de comandă suplimentare;c)piese desenate;d)devizul-ofertă pentru lucrările suplimentare care nu sunt evidențiate în oferta inițială și procesul-verbal de negociere pentru aceste categorii de lucrări.(4)În vederea finanțării cantităților suplimentare de lucrări evidențiate în documentele menționate la alin (3), beneficiarul va solicita Autorității analiza oportunității finanțării. Autoritatea va decide în acest sens în cadrul Comitetului director.(5)La fiecare cerere de tragere, Autoritatea finanțează suma rezultată în urma aplicării procentului stabilit, la cheltuielile eligibile aprobate, în urma verificării documentelor justificative, dar nu mai mult decât este alocat prin graficul de finanțare al respectivei cereri de tragere, inclusiv reporturile.(6)Ulterior verificării și stabilirii conformității documentelor aferente cererii de tragere, personalul Autorității efectuează o vizită la locul în care se implementează proiectul și se întocmește o notă de control. Beneficiarul este obligat să prezinte toate documentele solicitate care au legătură cu proiectul odată cu efectuarea controlului. Pe baza documentației depuse și în urma controlului efectuat se întocmește o notă de constatare.
 + 
Articolul 18Achizițiile publice(1)Întreaga responsabilitate pentru întocmirea documentației de achiziție publică, organizarea și derularea procedurii de achiziție publică și realizarea lucrărilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind achizițiile publice și ale actelor normative aplicabile în materie de investiții publice revine beneficiarului.(2)La stabilirea condițiilor contractelor de achiziție publică, beneficiarul finanțării trebuie să aibă în vedere faptul că Autoritatea va proceda la decontarea cererilor de tragere doar pentru cheltuieli eligibile efectiv realizate, conform graficului de finanțare. + 
Articolul 19Publicarea informațiilor relevante privind Programul(1)Toate datele, informațiile, instrucțiunile, comunicatele și alte documente relevante în legătură cu Programul se publică pe site-ul Autorității, www.afm.ro, la secțiunea "Informații privind Programul de realizare a pistelor pentru bicicliști".(2)Singurele informații și instrucțiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la Program sunt cele transmise sub formă de comunicate de presă din partea Ministerului Mediului și Pădurilor și/sau a Autorității. + 
Articolul 20Reguli de publicitate(1)Beneficiarul finanțării este obligat să instaleze în zona de implementare a proiectului, într-un loc vizibil, un panou de informare inscripționat cu sintagma "Programul de realizare a pistelor pentru bicicliști, finanțat de Administrația Fondului pentru Mediu", menționându-se:a)denumirea beneficiarului;b)cuantumul finanțării;c)termenul de finalizare.(2)Panoul prevăzut la alin. (1) va fi menținut și întreținut în bună stare, pe toată durata de implementare a proiectului.
 + 
Articolul 21Păstrarea documentelor de către Autoritate(1)Autoritatea păstrează documentele gestionate în cadrul Programului, în conformitate cu legislația în vigoare și cu normele sale interne.(2)Documentația depusă de către solicitant care a fost aprobată nu se restituie. Pe bază de solicitare scrisă, Autoritatea poate elibera solicitantului copii ale documentelor depuse.(3)Pe bază de solicitare scrisă, Autoritatea poate restitui documentația depusă, dacă finanțarea a fost respinsă.
 + 
Capitolul IIEligibilitate + 
Articolul 22Cuantumul finanțării(1)Finanțarea se acordă în cuantum de maximum 90% din valoarea totală eligibilă a proiectului, fără a se depăși suma maximă care poate fi acordată unui beneficiar, în cadrul sesiunii de finanțare.(2)Suma maximă care poate fi acordată unui județ sau unei unități administrativ-teritoriale declarată potrivit Legii nr. 351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național Secțiunea a IV-a – Rețeaua de localități, cu modificările și completările ulterioare, oraș, municipiu, pentru un proiect este 2,5 milioane lei.(3)Suma maximă care poate fi acordată unei unități administrativ-teritoriale declarată potrivit Legii nr. 351/2001, cu modificările și completările ulterioare, comună pentru un proiect este 1,5 milioane lei.
 + 
Articolul 23Tipuri de proiecteTipurile de proiecte finanțate prin Program sunt:a)realizarea de piste pentru bicicliști pe amplasament nou, cu o singură bandă;b)realizarea de piste pentru bicicliști pe amplasamente preexistente rutiere sau în cadrul trotuarelor, cu o singură bandă.
 + 
Articolul 24Eligibilitatea solicitantului(1)Este eligibil solicitantul care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:a)acționează în nume propriu;b)este proprietar sau administrator asupra terenului pe care se implementează proiectul pentru durata integrală a implementării; terenul este liber de sarcini, nu face obiectul unui litigiu în curs de soluționare la instanțele judecătorești, nu face obiectul vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, nu face obiectul procedurii de expropriere pentru cauză de utilitate publică, nu este ipotecat și se află în proprietate publică.(2)Prin excepție, pentru suprafața de teren care nu se află în administrarea sau proprietatea solicitantului, dar se află în proprietatea ori administrarea unei alte autorități publice locale sau instituții publice, acesta poate prezenta un acord din care să rezulte posibilitatea de a implementa proiectul pe acest imobil, precum și că terenul este liber de sarcini, nu face obiectul unui litigiu în curs de soluționare la instanțele judecătorești, nu face obiectul vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, nu face obiectul procedurii de expropriere pentru cauză de utilitate publică, nu este ipotecat, nu este adus ca aport la capitalul social sau se află în proprietatea vreunei societăți comerciale. + 
Articolul 25Eligibilitatea proiectuluiEste eligibil proiectul care îndeplinește cumulativ următoarele criterii:a)studiul de fezabilitate și proiectul tehnic sunt elaborate potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 28/2008;b)studiul de fezabilitate respectă prevederile Ordinului ministrului lucrărilor publice și amenajării teritoriului nr. 66/N/2000;c)cheltuielile proiectului sunt detaliate cantitativ și valoric, pentru fiecare categorie de cheltuială prevăzută la art. 26;d)proiectul respectă prevederile naționale și comunitare privind protecția mediului.
 + 
Articolul 26Categorii de cheltuieli eligibileUrmătoarele categorii de cheltuieli sunt eligibile:a)studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, detaliile de execuție în limita a 8% din valoarea cheltuielilor pentru investiția de bază;b)cheltuielile privind organizarea de șantier;c)cheltuielile privind investiția de bază: terasamente, fundații, suprastructură, marcaje, indicatoare de circulație, lucrări privind delimitarea pistelor, punct de depozitare pentru biciclete;d)cheltuieli diverse și neprevăzute, în limita a 10% din valoarea cheltuielilor eligibile, exclusiv cheltuielile prevăzute în prezentul articol;e)cheltuielile privind dirigenția de șantier, în limita a 2% din valoarea investiției de bază.f)taxa pe valoarea adăugată, dacă aceasta nu este recuperabilă, rambursabilă sau compensată prin orice mijloace, potrivit legii.(la 07-07-2011,
Articolul 26 din Capitolul II a fost completat de Articolul I din ORDINUL nr. 1.836 din 4 iulie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 483 din 07 iulie 2011
)
 + 
Articolul 27Selecția solicitantuluiSelecția solicitantului unitate administrativ-teritorială, inclusiv subdiviziune a municipiului București, se face în baza dosarului de finanțare depus la sediul Autorității în cadrul sesiunii de finanțare, iar documentele obligatorii pe care trebuie să le conțină sunt:a)cererea de finanțare, în original;b)certificatul de înregistrare fiscală, în copie;c)certificatul de atestare fiscală emis de organele de specialitate ale Ministerului Finanțelor Publice, valabil la data depunerii cererii de finanțare, în original sau copie legalizată;d)certificatul de atestare privind obligațiile de plată la Fondul pentru mediu, valabil la data depunerii cererii de finanțare, în original sau copie legalizată;e)hotărârea consiliului local/județean, din care să rezulte asigurarea contribuției proprii necesare implementării proiectului, acordul privind punerea la dispoziție, pentru realizarea proiectului, a terenului, indicându-se suprafața totală, vecinătățile, și precizarea documentului depus în vederea atestării regimului juridic al terenului, responsabilul de proiect, precum și aprobarea studiului de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivele de investiții din cadrul proiectului, în copie certificată "conform cu originalul" de către secretarul unității/subunității administrativ-teritoriale;f)documentele din care să rezulte persoana care reprezintă solicitantul în relațiile cu terții (sentința judecătorească de validare a primarului, hotărârea consiliului județean privind alegerea președintelui), în copie;g)documentele care atestă regimul juridic al terenului pe care se implementează proiectul, în sensul cerințelor de la art. 24, copii certificate de către secretarul unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale; în cazul în care este depus Inventarul bunurilor aparținând domeniului public al unității administrativ-teritoriale, se va identifica în hotărârea consiliului local/județean imobilul prin indicarea poziției din inventar, denumirea imobilului, astfel cum a fost inventariată, adresa și suprafața totală, în copie certificată „conform cu originalul” de către secretarul unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale;h)studiul de fezabilitate, elaborat conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 și ale Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor nr. 863/2008, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 28Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ghid.
 + 
Anexa nr. 1la ghidul de finanțareAntetul solicitantului: …………………….Nr. de înregistrare la solicitant: ……… din data ………Nr. de înregistrare la Administrația Fondului pentru Mediu: ……… din data ………CERERE DE FINANȚAREpentru Programul de realizare a pistelor pentru bicicliștiA.Date generaleTitlul proiectului: ………………………………………Denumirea solicitantului: …………………………………Forma juridică de organizare: ……………………………..Cod de înregistrare fiscală: ………………………………Adresa sediului: Str. ………………….. nr. ……………Localitatea: ………(municipiul/orașul/comuna/satul)………….Județ: …………., cod poștal: ………………………….Telefon (fix/mobil): ………/………. fax: ……….., e-mail: ………..Website: ………………………………………………..Reprezentantul legal: ……… (numele și prenume)…………..Act de identitate: B.I./C.I. seria ……….. nr. ………….., CNP ………………Telefon (fix/mobil): ………./……… fax: …………, e-mail: ………………..Responsabilul de proiect: ……… (numele și prenume)……………..Act de identitate: B.I./C.I. seria ……….. nr. …………. CNP ………………..Telefon (fix/mobil): …………./……… fax: ………… e-mail: ………………B.Finanțare solicitatăSolicitantul, ………….., prin reprezentantul legal ………., solicită o finanțare nerambursabilă în sumă de ……….. lei (în litere: …………), reprezentând ……… % din valoarea totală eligibilă a proiectului, pe un termen de …………… luni.Valoarea totală a proiectului (cheltuieli eligibile + cheltuieli neeligibile) este de ………… lei (în litere: ……………..).Contribuția proprie (dacă este cazul) reprezintă ………….. % din valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului și va fi susținută financiar din surse proprii în cuantum de …………..lei (în litere: ……………).C.Declarație pe propria răspundereSubsemnatul, …………….., având datele de identificare menționate la lit. A "Date generale" din cuprinsul prezentei cereri de finanțare, reprezentant legal al solicitantului ……………, luând cunoștință de prevederile Hotărârii Consiliului Local/Județean nr. ……… din ……………. privind participarea la Programul de realizare a pistelor pentru bicicliști, proiectul ………………, declar pe propria răspundere, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, următoarele:a)am depus dosarul de finanțare în numele unității administrativ-teritoriale fără a mă interpune în beneficiul vreunei alte persoane fizice sau persoane juridice de drept public ori de drept privat;b)unitatea administrativ-teritorială are îndeplinite obligațiile exigibile de plată a taxelor, impozitelor și contribuțiilor către bugetul de stat și bugetul local; terenul pus la dispoziție pentru realizarea proiectului este liber de sarcini, sunt achitate taxele și/sau impozitele aferente, nu face obiectul vreunui litigiu în curs de soluționare la instanțele judecătorești, nu face obiectul vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, nu face obiectul procedurii de expropriere pentru cauză de utilitate publică și nu este adus ca aport la capitalul social al vreunei societăți comerciale;c)unitatea administrativ-teritorială nu este înregistrată cu fapte sancționate de legislația financiară, vamală sau fapte care privesc disciplina financiară;d)unitatea administrativ-teritorială nu a încălcat dispozițiile legale naționale și comunitare privind protecția mediului;e)unitatea administrativ-teritorială nu se află în stare de insolvență, conform prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, și nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în stare de insolvență;f)unitatea administrativ-teritorială nu susține activități cu efect negativ asupra mediului, iar pe întreaga durată a contractului pentru finanțare nu va încuraja și nu va susține astfel de activități;g)unitatea administrativ-teritorială va asigura și va susține contribuția proprie, în cazul aprobării finanțării proiectului, în procentul și prin modalitatea prevăzută la lit. B "Finanțare solicitată";h)activitățile pentru care solicit finanțarea prin proiectul ………….. nu fac obiectul unui alt program de finanțare;i)am depus întreaga documentație, conform cerințelor Programului de realizare a pistelor pentru bicicliști, aprobat prin Ordinul ministrului mediului și pădurilor nr. 1.730/2011 pentru aprobarea Ghidului de finanțare a Programului de realizare a pistelor pentru bicicliști;j)sunt de acord cu faptul că, în timpul procesului de analiză, evaluare și selectare, poate apărea ca necesară completarea dosarului de finanțare cu noi documente, pe care, la solicitarea Comisiei de analiză și selectare a proiectelor propuse spre finanțare, mă oblig să le depun în termenul prevăzut în cuprinsul ghidului de finanțare;k)taxa pe valoarea adăugată aferentă cheltuielilor proiectului [] este/[] nu este recuperabilă, rambursabilă sau compensată;l)finanțarea nerambursabilă solicitată, în situația aprobării și acordării, va fi utilizată în mod exclusiv pentru scopurile declarate în prezenta cerere de finanțare și în celelalte documentele cuprinse în dosarul de finanțare;m)am luat cunoștință că prezentarea eronată sau falsă a datelor și informațiilor conținute în prezenta cerere de finanțare și în celelalte documente cuprinse în dosarul de finanțare va duce automat la respingerea acestuia ori la neselectarea proiectului sau, ulterior, la returnarea integrală a sumei primite ca finanțare în cadrul proiectului ……….. .Subsemnatul, …………….., înțelegând că orice omisiune ori incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje patrimoniale sau de orice altă natură este pedepsită conform legii, declar că nu am furnizat informații false în documentele prezentate și îmi asum responsabilitatea informațiilor conținute în prezenta cerere de finanțare și în toate documentele cuprinse în dosarul de finanțare depus, inclusiv documentele financiare, garantând de asemenea că datele furnizate sunt actuale, reale, corecte și complete.Prin semnarea prezentei cereri de finanțare și aplicarea ștampilei, semnatarul confirmă că a înțeles și și-a însușit în întregime conținutul acesteia.

Numele, prenumele și funcția reprezentantului legal …………………………… Numele, prenumele și funcția responsabilului de proiect ……………………………….
Semnătura reprezentantului legal și ștampila solicitantului …………………………. Semnătura responsabilului de proiect ………………………………..  

 + 
Anexa nr. 2la ghidul de finanțareGRILĂpentru analiza conformității administrativeși eligibilității solicitantuluiSolicitant: ………………………………Nr. de înregistrare la Administrația Fondului pentru Mediu (Autoritate) a dosarului de finanțare: …………..

    I. Conformitate administrativă                 Îndeplinirea criteriului de   conformitate/eligibilitate
   DA      NU    COMENTARII
  1                   2                           3       4        5    
  1.     A depus dosarul de finanțare în cadrul    sesiunii de depunere organizate de        Autoritate, în condițiile prevăzute în    Ghidul de finanțare a Programului de      realizare a pistelor pentru bicicliști.                    
  Dosarul de finanțare cuprinde:                 
  2.      Cererea de finanțare, cu toate elementele,este tehnoredactată, lizibilă, corect     completată, fără ștersături sau modifi-   cări, ștampilată și semnată de reprezen-  tantul legal și responsabilul de proiect, în original.                                                  
  3.  Certificatul de înregistrare fiscală,     în copie                                          
  4.     Certificatul de atestare fiscală emis de  organele de specialitate ale Ministerului Finanțelor Publice, valabil la data       depunerii cererii de finanțare, în        original sau copie legalizată                              
  5.     Certificatul de atestare privind obliga-  țiile de plată la Fondul pentru mediu,    valabil la data depunerii cererii de      finanțare, în original sau copie          legalizată                                                 
  6.                  Hotărârea consiliului local/județean, din care să rezulte asigurarea contribuției   proprii necesare implementării proiec-    tului, acordul privind punerea la dispo-  ziție pentru realizarea proiectului a     terenului, indicându-se suprafața totală, vecinătățile, și precizarea documentului  depus în vederea atestării regimului      juridic al terenului, responsabilul de    proiect, precum și aprobarea studiului de fezabilitate și a indicatorilor           tehnico-economici pentru obiectivele de   investiții din cadrul proiectului, în     copie certificată "conform cu originalul" de către secretarul unității              administrativ-teritoriale/subdiviziunii,  cu respectarea cerințelor ghidului de     finanțare                                                                                         
  7.      Documente din care să rezulte persoana    care reprezintă solicitantul în relațiile cu terții (sentința judecătorească de     validare a primarului, hotărârea consi-   liului județean privind alegerea          președintelui), în copie                                      
  8.       Documente care atestă regimul juridic al  terenului pe care se implementează pro-   iectul, în copie certificată "conform cu  originalul" de către secretarul unității  administrativ-teritoriale/subdiviziunii,  cu respectarea cerințelor ghidului de     finanțare                                                        
             II. Eligibilitate                   
  9. Solicitantul acționează în nume propriu.       
10.     Nu are obligații restante privind plata   taxelor și a altor contribuții la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de  stat, bugetele speciale, conform legis-   lației naționale în vigoare.                               
11.   Hotărârea consiliului local/județean      respectă cerințele ghidului de finanțare, respectiv ale art. 27 lit. e) și g).                 

CONCLUZII:   ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐   │                                                                          │   └──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘Rezultatul analizei conformității administrative și a eligibilitățiisolicitantului:

ACCEPTAT RESPINS

Consilier juridic: ……… (numele și prenumele)………Data: …………………………………….Semnătura …………………………….Președintele Comisiei de analiză și selectare a proiectelor: …… (numele și prenumele) ……..Data: ……………………………………Semnătura ……………………………NOTE:1.În cadrul coloanei "Îndeplinirea criteriului de conformitate/eligibilitate", îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate se bifează, după caz, cu "DA" sau "NU" și se vor înscrie comentariile de rigoare.2.În cazul în care solicitantul nu depune unul dintre documentele obligatorii menționate sau nu îndeplinește criteriile de eligibilitate prevăzute în ghidul de finanțare, proiectul este considerat respins și nu va mai trece la următoarele etape, respectiv evaluarea din punct de vedere economic și evaluarea din punct de vedere tehnic.

 + 
Anexa nr. 3la ghidul de finanțareGRILĂpentru analiza tehnică și selectarea proiectuluiAnaliza tehnică

                  Criteriul                          Îndeplinirea criteriului 
   DA      NU    COMENTARII
  1.         A depus studiul de fezabilitate elaborat potrivit prevederilor Hotărârii Guvernuluinr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de   investiții și lucrări de investiții.      Indicativ ST-022-1999.                                                 
  2.    Cheltuielile proiectului sunt detaliate   cantitativ și valoric pentru fiecare      categorie de cheltuială prevăzută la      art. 26 din Ghidul de finanțare.                        
    Selectarea
Nr. crt. Criteriul   Punctaj   Criteriul conformdocumentului
1. Lungimea pistei de bicicliști Maximum 30  
1.1. Până la 5 km 10  
1.2. Între 5-10 km 20  
1.3. Peste 10 km 30  
2. Tipul de amenajare Maximum 20  
2.1. Amenajare piste pe amplasament nou 20  
2.2.   Amenajare piste pe amplasamente pre- existente – rutiere sau în cadrul trotuarelor   10    
3. Amplasamentul pistei Maximum 15  
3.1. Piste care nu însoțesc trasee rutiere 15  
3.2. Piste care însoțesc trasee rutiere 10  
3.3.    Piste de agrement – se desfășoară exclusiv în cadrul spațiilor verzi dinlocalități sau localități cu zone turistice*1)    5     
4.  Proiecte de rute alternative pentru preluarea traficului ciclist de pe:  Maximum 10   
4.1. Drumurile europene 10  
4.2. Drumurile naționale 5  
5. Contribuția proprie Maximum 20  
5.1.  >10 % – 20 % din valoarea totală a cheltuielilor eligibile  10   
5.2. >20% 20  
6. Analiză cost-oportunitate Maximum 5  
6.1. Investiția este oportună*2) 5  
6.2. Investiția nu este oportună 0  

─────────────*1) Punctarea acestui criteriu se va face doar dacă este demonstrat în studiul de fezabilitate.*2) Se acordă punctaj numai dacă se demonstrează oportunitatea proiectului prin analiza de cost-oportunitate.Punctaj total =

Cheltuielile eligibile                  Valoare (lei)           
   
TOTAL CHELTUIELI ELIGIBILE               
Valoare finanțată Administrația Fonduluipentru Mediu (%)                          

    CONCLUZII: ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │                                                                 │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Rezultatul evaluării proiectuluiSELECTAT/NESELECTATReferent de specialitate economic: ……… (numele și prenumele) ………Data: ……………………………………Semnătura …………………………..Referent de specialitate tehnic: ……….. (numele și prenumele) ………Data: …………………………………..Semnătura ………………………….Președintele Comisiei de analiză și selectare: …… (numele și prenumele) ……….Data: …………………………………..Semnătura ………………………….NOTĂ:Pentru a fi selectat în vederea avizării și aprobării finanțării, proiectul trebuie să obțină minimum 71 de puncte. + 
Anexa nr. 4la ghidul de finanțareCONTRACT PENTRU FINANȚARENr. ……… din ………..Între:Administrația Fondului pentru Mediu, cu sediul în ………….. nr. ….., sectorul …….., codul fiscal …….., cont nr. ……….., deschis la Trezoreria Sectorului ………….., reprezentată legal prin …………… – președinte, în calitate de finanțator, denumită în continuare AFM,și………, cu sediul în ………, codul fiscal ………, cont nr. …………, deschis la………, reprezentată legal prin ……………… , în calitate de beneficiar, denumită în continuare beneficiar,a intervenit următorul contract: + 
Articolul 1Obiectul contractului(1)AFM acordă beneficiarului o finanțare nerambursabilă, denumită în continuare finanțare, în valoare de ……… lei, reprezentând ……….% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile, pentru implementarea proiectului intitulat ………., denumit în continuare proiect, conform hotărârii Comitetului de avizare nr. …………… din ………. .(2)Valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului este de ……………………… lei.(3)În toate cazurile, finanțarea se raportează doar la valoarea cheltuielilor eligibile.(4)Cheltuielile proiectului sunt considerate eligibile dacă sunt îndeplinite următoarele criterii generale:a)sunt necesare pentru realizarea proiectului;b)sunt în conformitate cu principiile unui management financiar corespunzător, respectiv utilizarea eficientă a banilor și realizarea unui raport optim cost-beneficiu;c)sunt realizate după semnarea contractului pentru finanțare și pe perioada de execuție a proiectului;d)sunt înregistrate în contabilitatea beneficiarului, sunt identificabile, verificabile și pot fi dovedite prin documente originale.(5)Orice plată excedentară efectuată de către AFM constituie plată necuvenită, iar beneficiarul are obligația de a restitui sumele necuvenite în termen de 5 zile de la data confirmării de primire a notificării din partea AFM.(6)Beneficiarul acceptă finanțarea și se angajează să desfășoare proiectul pe propria răspundere. + 
Articolul 2Destinația finanțăriiFinanțarea este acordată pentru realizarea proiectului, beneficiarul obligându-se s-o utilizeze integral și numai pentru acest scop, conform cheltuielilor eligibile prevăzute în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 3Durata contractului și perioada de utilizare a finanțării(1)Contractul intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părți și încetează la …………… .(2)Durata de realizare a proiectului este de …….(nr. de luni)….. de la data intrării în vigoare a prezentului contract.(3)Suma neutilizată la finalul execuției proiectului se consideră anulată și finanțarea se diminuează în mod corespunzător.
 + 
Articolul 4Modalitatea de plată(1)Beneficiarul va utiliza finanțarea în mai multe tranșe, în conformitate cu graficul de finanțare prevăzut în anexa nr. 2.(2)Utilizarea se efectuează prin debitarea contului de trezorerie al AFM, pe măsura tragerii sumelor și prin creditarea contului nr. …….. deschis de către beneficiar la ……., numai pe bază de cerere de tragere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, însoțită de documentele justificative prevăzute în anexa nr. 4.(3)Cheltuielile bancare (comisioanele bancare, diferențe de curs valutar etc.) nu constituie cheltuieli eligibile.(4)Valoarea acordată beneficiarului se calculează prin aplicarea, la cheltuielile eligibile aferente fiecărei trageri, a procentului aprobat. + 
Articolul 5Obligațiile beneficiaruluiBeneficiarul are următoarele obligații:1.să folosească finanțarea numai în scopul și în condițiile în care a fost acordată;2.să asigure contribuția proprie pentru realizarea proiectului;3.să asigure executarea proiectului cu diligența necesară și eficiență, în conformitate cu prezentul contract, precum și cu legislația în vigoare și standardele de mediu aplicabile;4.să respecte prevederile legislației în vigoare privind achizițiile publice, pentru achiziționarea de bunuri, servicii sau lucrări din finanțarea acordată din Fondul pentru mediu;5.să fie singurul răspunzător în fața AFM pentru implementarea proiectului;6.să asigure înregistrarea în evidența contabilă a tuturor documentelor privind operațiunile aferente prezentului contract, precum și arhivarea acestora, conform reglementărilor contabile în vigoare;7.să furnizeze AFM copii ale situațiilor sale financiare trimestriale/semestriale și anuale, inclusiv balanțele lunare de verificare aferente acestora și să transmită AFM orice altă informație sau documente relevante pentru prezentul contract, solicitate în mod rezonabil de către aceasta, în termen de maximum 7 zile de la cerere;8.să plătească toate taxele, impozitele și contribuțiile pe care le datorează potrivit reglementărilor legale; în acest sens va depune certificat de atestare fiscală la fiecare tragere și, semestrial, certificat fiscal;9.să introducă în gestiunea proprie bunurile de natura activelor imobilizate corporale achiziționate în baza prezentului contract, să le inscripționeze cu sintagma "finanțat din Fondul pentru mediu", să le utilizeze și să le conserve cu diligențele unui bun proprietar și să nu le înstrăineze, gajeze sau ipotecheze pe perioada derulării proiectului și timp de ………… luni de la data finalizării proiectului;10.să nu vândă, cesioneze, închirieze sau disponibilizeze active din patrimoniul propriu, legate de proiect, în alt scop decât pentru înlocuirea celor existente cu noi active de valoare cel puțin egală cu cele existente;11.să permită reprezentanților AFM accesul la sediile sale și la amplasamentul proiectului pentru inspectarea activităților ce se realizează din finanțarea acordată și examinarea registrelor și a evidențelor contabile, legate de proiect;12.să permită personalului AFM să controleze modul în care beneficiarul îndeplinește obiectivele proiectului;13.să nu sponsorizeze/să nu finanțeze activități cu impact negativ asupra mediului, pe perioada de valabilitate a contractului;14.să notifice AFM și să prezinte documentele corespunzătoare, în termen de 7 zile de la apariția unor evenimente cum ar fi criza financiară sau insolvența, precum și orice altă împrejurare similară;15.să suporte toate taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale și orice alte cheltuieli ocazionate de pregătirea, încheierea, executarea, punerea în aplicarea și terminarea prezentului contract și a tuturor documentelor și activităților aferente;16.să notifice AFM cu privire la orice alocație nerambursabilă pentru acest proiect pe care o primește până la încetarea contractului pentru finanțare.
 + 
Articolul 6Obligațiile AFMAFM are următoarele obligații:1.să asigure finanțarea proiectului în condițiile menționate în prezentul contract, în limita fondurilor disponibile alocate pentru categoria de proiecte din care face parte, cuprinse în bugetele anuale ale acesteia;2.să urmărească îndeplinirea etapelor prevăzute în contract;3.să verifice, prin inspecție la fața locului, dacă tot ceea ce a declarat beneficiarul este conform cu realitatea, înainte de aprobarea cererii de tragere;4.să pună la dispoziția beneficiarului informațiile legate de finanțare.
 + 
Articolul 7Cazuri de culpă(1)Nerespectarea de către beneficiar a oricăreia dintre obligațiile sale asumate prin prezentul contract constituie caz de culpă.(2)Constituie caz de culpă și următoarele fapte ale beneficiarului:a)face declarații false sau incomplete pentru a obține finanțarea prevăzută în contract ori furnizează rapoarte ce nu reprezintă realitatea;b)comite nereguli de ordin financiar sau acte de corupție în legătură cu proiectul, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă;c)împotriva beneficiarului a fost demarată procedura de insolvență;d)situația economico-financiară a beneficiarului nu mai asigură condiții de realizare a proiectului.(3)AFM va notifica beneficiarul în maximum 5 zile de la constatarea unui caz de culpă și în cazul în care deficiențele menționate în notificare nu sunt înlăturate în maximum 30 de zile de la data notificării, AFM are dreptul să ia următoarele măsuri, fără punerea în întârziere și fără nicio altă formalitate prealabilă:a)sistarea temporară a utilizării finanțării, până la remedierea cauzelor care au dus la sistare;b)sistarea definitivă și rezilierea unilaterală a contractului, cu recuperarea sumelor virate către beneficiar, în condițiile Codului de procedură fiscală.
 + 
Articolul 8Încetarea contractului(1)Contractul încetează de drept:a)la data prevăzută în contract;b)în cazul imposibilității obiective a beneficiarului de a realiza proiectul, prin renunțare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile;c)la data intervenției unui act de autoritate;d)la apariția unor circumstanțe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului și care pot conduce la modificarea clauzelor contractuale în așa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară instituției și interesului public; acest fapt va fi notificat beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariției unor astfel de circumstanțe sau de la momentul în care AFM a avut cunoștință de apariția unor astfel de circumstanțe.(2)Contractul încetează prin reziliere, la inițiativa AFM, în următoarele condiții:a)beneficiarul nu își îndeplinește obligațiile asumate prin contract;b)beneficiarul este în procedură de insolvență, executare silită sau în oricare altă procedură asemănătoare;c)în situația intervenirii unuia dintre cazurile de culpă prevăzute la art. 7 alin. (2).(3)Rezilierea contractului pentru finanțare din culpa beneficiarului are drept consecință restituirea, în termenul precizat în notificare/înștiințarea de plată, de către beneficiar, a finanțării primite, sub forma de plată de daune-interese în cuantum egal cu suma trasă din finanțarea nerambursabilă acordată, la care se adaugă dobânda legală pentru suma acordată, la nivelul dobânzii de referință a Băncii Naționale a României, calculată de la data plății.(4)Beneficiarul rămâne direct răspunzător pentru toate consecințele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa ori la inițiativa sa (inclusiv majorări de întârziere, conform legii fiscale aplicabile creanțelor bugetare).(5)În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de termenul stabilit pentru prima tragere, beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.(6)Pentru nedepunerea primei cereri de tragere în primele 12 luni de la data semnării contractului, acesta se reziliază fără alte notificări prealabile.
 + 
Articolul 9Forța majoră și cazul fortuit(1)Prin forță majoră se înțelege un eveniment independent de voința părților, imprevizibil și insurmontabil, intervenit după încheierea contractului și care împiedică părțile să își execute, total sau parțial, obligațiile contractuale.(2)Partea care invocă forța majoră are următoarele obligații:a)să o notifice celeilalte părți în termen de 5 zile de la data apariției;b)să transmită în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forță majoră certificatul de forță majoră emis de autoritatea competentă;c)să comunice data încetării în termen de 5 zile de la încetare;d)să ia orice măsuri care îi stau la dispoziție în vederea limitării consecințelor.(3)Dacă nu se procedează la anunțare, în condițiile și termenele prevăzute, partea care o invocă va suporta toate daunele provocate celeilalte părți prin lipsa notificării.(4)Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acțiune a forței majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părților până la apariția acesteia.(5)Forța majoră, comunicată și dovedită în condițiile alin. (2), exonerează de răspundere partea care o invocă.(6)Dacă forța majoră și/sau consecințele acesteia durează sau se estimează ca va/vor dura mai mult de 3 luni, părțile se obligă să negocieze cu bună-credință în vederea identificării soluției cele mai bune:a)încetarea contractului, fără ca vreuna dintre părți să poată pretinde celeilalte daune-interese;b)modificarea contractului.(7)Prevederile alin. (2)-(6) se aplică în mod corespunzător și în situația cazului fortuit.
 + 
Articolul 10Alte clauze(1)Beneficiarul își asumă integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terților din culpa sa pe parcursul derulării proiectului, AFM fiind degrevată integral de orice responsabilitate.(2)Beneficiarul își asumă integral răspunderea pentru respectarea prevederilor legale cu privire la protecția muncii personalului însărcinat cu implementarea proiectului.(3)În nicio circumstanță și din niciun motiv AFM nu poate fi trasă la răspundere și obligată la plata de daune-interese pe durata desfășurării proiectului și ca urmare AFM nu va accepta nicio cerere de despăgubire sau plăți suplimentare.(4)În cazul în care realizarea proiectului generează costuri suplimentare, aceste costuri vor fi acoperite pe cheltuiala beneficiarului.(5)Contractul în integralitatea sa, precum și toate drepturile și obligațiile decurgând din acesta nu pot face obiectul cesiunii; în caz de imposibilitate, neimputabilă beneficiarului, de a executa prevederile contractuale, activitatea poate fi preluată de succesorii săi în drepturi, cu aprobarea prealabilă a AFM.(6)Beneficiarul va adopta o conduită adecvată prin care va evita conflictul de interese și va informa imediat AFM despre orice situație care dă naștere sau este posibil să dea naștere unui astfel de conflict.(7)AFM și beneficiarul se angajează să păstreze confidențialitatea documentelor și informațiilor legate de derularea prezentului contract, informațiile putând fi furnizate numai autorităților competente, în condițiile legii, sau unor terțe părți numai cu acordul părților prezentului contract.(8)Drepturile de proprietate intelectuală rezultate în urma implementării proiectului, precum și alte documente legate de proiect vor rămâne în patrimoniul beneficiarului care, la solicitarea AFM, va acorda acesteia dreptul de a utiliza gratuit și după cum consideră necesar informația cuprinsă în rapoartele proiectului, precum și rezultatele obținute, oricare ar fi forma acestora.(9)Beneficiarul are obligația de a despăgubi din surse proprii AFM pentru toate cheltuielile efectuate împotriva oricăror reclamații și acțiuni în justiție, ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete de invenție, mărci înregistrate, desene sau modele industriale, drepturi de autor) legate de activitățile necesare implementării proiectului și daune-interese, costuri, taxe și alte cheltuieli de orice natură, aferente violării dreptului de proprietate intelectuală.(10)Beneficiarul este de acord ca AFM să publice date privind rezultatele implementării proiectului.(11)Beneficiarul se obligă ca, în orice notă, raport, material publicat, conferințe și seminare cu privire la proiect, să specifice că acesta a beneficiat de finanțare din Fondul pentru mediu.(12)Neexercitarea de către AFM a oricărui drept prevăzut în prezentul contract nu constituie o renunțare la acesta, iar AFM va putea uza de acel drept oricând, până la stingerea tuturor obligațiilor beneficiarului față de aceasta.(13)În situația în care, ca urmare a rectificării bugetului de venituri și cheltuieli anual al AFM, finanțarea se diminuează/se elimină, contractul poate fi prelungit sau încetat, după caz.(14)În cazul în care, referitor la prezentul contract, apar modificări ale legislației aplicabile, părțile au obligația să depună toate diligențele, conform noilor reglementări, astfel încât să nu se abată de la obligațiile stabilite în cuprinsul acestuia.(15)Oferta financiară ce a stat la baza încheierii contractului de lucrări va fi prezentată în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor nr. 863/2008 pentru aprobarea Instrucțiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de investiții, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la listele cu cantitățile de lucrări pe categorii de lucrări (formularul F3).(16)Suma aprobată nu se poate suplimenta, beneficiarul trebuind să asigure din surse proprii realizarea integrală a proiectului.(17)Beneficiarul este obligat să depună factura fiscală însoțită de situații de lucrări, cuantificate valoric – în copie, certificată din punctul de vedere al realității, regularității și legalității pentru efectuarea cheltuielilor și avizată cu "Bun de plată", conform prevederilor legale referitoare la angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor publice.(18)Cu excepția primei cereri de tragere, la data depunerii fiecărei cereri de tragere beneficiarul este obligat să depună la sediul AFM dovada achitării valorii finanțate din Fondul pentru mediu la cererea de tragere anterioară, iar la ultima cerere de tragere, va depune dovada achitării contribuției proprii. Odată cu depunerea raportului de finalizare, se va depune și dovada plății pentru suma acordată la ultima cerere de tragere. + 
Articolul 11Jurisdicție(1)Orice neînțelegere rezultând din interpretarea și/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilă.(2)În cazul în care o soluție amiabilă nu este posibilă, litigiul se supune spre soluționare instanței judecătorești de drept comun în a cărei rază teritorială își are sediul AFM. + 
Articolul 12Notificări(1)Orice notificare sau solicitare în baza prezentului contract se va face în scris, la următoarele adrese:a)pentru AFM: municipiul București, Splaiul Independenței nr. 294, corp A, sectorul 6;b)pentru beneficiar: ………………..(2)În cazul în care beneficiarul dorește să fie notificat la o altă adresă sau și-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicată în scris la AFM.(3)Notificările făcute beneficiarului la adresele menționate la alin. (1) lit. b) se consideră a fi aduse la cunoștința acestuia.(4)Notificările se pot transmite și pe fax, la numărul ……………… pentru AFM, și la numărul …………………… pentru beneficiar, cu condiția să fie confirmate ulterior. + 
Articolul 13Amendamente(1)Prezentul contract, inclusiv anexele la acesta, pot fi modificate și/sau completate numai cu acordul părților, consemnat într-un act adițional.(2)Prin excepție de la alin. (1), nu este necesară întocmirea unui act adițional pentru modificările din coloana nr. 1 din anexa nr. 2 („Data depunerii cererii de tragere”), dacă acestea nu implică și modificarea duratei de realizare a proiectului. În acest caz, sumele neutilizate la tragerile programate se vor reporta la tragerile ulterioare.(3)Cererea privind decalarea datei de depunere a cererii de tragere în condițiile prevăzute la alin. (2) se transmite cu cel puțin două zile înaintea momentului la care se dorește ca această modificare să între în vigoare.
 + 
Articolul 14Dispoziții finale(1)Prezentul contract este titlu executoriu potrivit art. 13 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată prin Legea nr. 105/2006, cu modificările și completările ulterioare, fiind întocmit, interpretat și executat conform legislației române și guvernat de aceasta.(2)Prin semnarea prezentului contract, noi, reprezentanții legali ai beneficiarului, am luat cunoștință de prevederile Codului penal privind falsul în declarații.(3)Anexele ………… *1) pe care beneficiarul declară că le cunoaște și le acceptă, fac parte integrantă din prezentul contract.──────────────*1) Se va completa identificând corespunzător fiecare anexă sau se va elimina dacă nu sunt anexe.(4)Prezentul contract s-a semnat la data de……. la sediul AFM, în două exemplare, ambele având valoare juridică egală, din care un exemplar pentru AFM și unul pentru beneficiar.Administrația Fondului pentru Mediu Beneficiar,Președinte, ………………………….NOTĂ:În contractul care se încheie cu beneficiarul:– se vor completa toate rubricile rămase libere;– se vor elimina toate prevederile care nu se potrivesc, se vor renumerota articolele și paragrafele și se vor face corelările corespunzătoare;– se vor elimina, dacă e cazul, toate variantele înscrise cu bară care nu corespund.
 + 
Anexa nr. 1la Contractul pentru finanțare nr. …./…..CAPITOLE ȘI SUBCAPITOLE DE CHELTUIELI ELIGIBILE

Capitole și subcapitole de cheltuieli eligibile
    Administrația Fondului pentru Mediu Beneficiar,
               Președinte, …………..
             ……………

 + 
Anexa nr. 2la Contractul pentru finanțare nr. ………../………….GRAFICUL DE FINANȚARE

Nr.
crt.
Data depunerii cererii de tragere

Suma
(lei)
0 1 2
1.
2.
TOTAL: x
Administrația Fondului pentru Mediu Președinte, ……………. Beneficiar, …………  

 + 
Anexa nr. 3la Contractul pentru finanțare nr. ………../…………Solicitant ……………………………….Sediul …………………………………..C.U.I. …………………………………..Cont nr. …………………. deschis la Trezoreria ………Nr. de înregistrare la Administrația Fondului pentru Mediu …..CătreADMINISTRAȚIA FONDULUI PENTRU MEDIUCERERE DE TRAGERENr. ……/………În baza Contractului pentru finanțare nr. ………… din ……/……./………, vă rugăm să aprobați prezenta cerere de tragere, pentru suma de ……… lei, din finanțarea nerambursabilă în valoare de ………… lei.Aceasta sumă va fi utilizată pentru plata cheltuielilor eligibile aferente activităților desfășurate în perioada ………..Documentele justificative [contractele, facturile, rapoartele tehnico-financiare, situațiile de lucrări executate de beneficiar, cuantificate valoric, după caz, comenzi și devize, procese-verbale de recepție bunuri, servicii, lucrări, declarații vamale, dacă e cazul, dispoziții de plată externe, documente de transfer al fondurilor (în cazul importurilor), ordine de plată, declarația reprezentantului legal privind respectarea procedurilor de achiziție publică, extras de cont, alte documente relevante] sunt anexate la prezenta cerere în original sau în copie.Situația finanțării la data prezentei cereri de tragere

Suma totalăaprobată   conform    contrac-   tului      pentru     finanțare     Suma acordatăpână la data prezentei    cereri de    tragere           Suma soli- citată prinprezenta   cerere de  tragere         Suma aprobatăprin prezentacerere de      tragere          Suma totalătrasă din  finanțare, inclusiv   suma apro- bată prin  prezenta   cerere de  tragere    Suma rămasăde tras dinfinanțarea aprobată   (coloanele 1-5)          
     1           2           3           4           5          6    
           

Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declarații, declar că am verificat datele din prezenta cerere de tragere și, în conformitate cu informațiile furnizate, o declar corectă și completă.Reprezentantul legal al beneficiaruluiNumele și prenumele …………………….Funcția ……………………………….Semnătura ……………………………..Aprobat Administrația Fondului pentru MediuPreședinte,…………………………….Director al Direcției economice,……………………………Director al Direcției implementare proiecte,…………………………..Șef Serviciu implementare,………………………….Referent de specialitate,………………………….NOTE:1.Coloanele 1-3 se completează de către beneficiar, iar coloanele 4-6 de către salariații Administrației Fondului pentru Mediu.

2.După aprobare, o copie a cererii de tragere va fi înmânată beneficiarului. + 
Anexa nr. 4la Contractul pentru finanțare nr. ………../…………LISTAdocumentelor justificative pentru efectuarea plățilorde către Administrația Fondului pentru Mediu1.Autorizația de construire – la prima cerere de tragere2.Factura fiscală însoțită de situații de lucrări3.Factura fiscală aferentă serviciilor de proiectare însoțită de documentația tehnică solicitată la finanțare și de procesul-verbal privind recepția cantitativă și calitativă a acesteia4.Contracte de servicii/produse/lucrări și acte adiționale ce intervin pe parcursul derulării contractului – în copie, încheiate în conformitate cu reglementările în vigoare. Contractele vor conține prevederi referitoare la constituirea, în favoarea beneficiarului finanțării, a garanției de bună execuție, la modalitatea de constituire, la cuantum, la valabilitate. Garanția de bună execuție se constituie în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare5.Oferta financiară ce a stat la baza încheierii contractului de lucrări va fi prezentată în conformitate cu modelul Formularului F3 din anexa nr. 1 la Instrucțiunile de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de investiții, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor nr. 863/2008, cu modificările și completările ulterioare6.Declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal privind respectarea legislației referitoare la achizițiile publice, pentru atribuirea contractelor prezentate la cererea de tragere7.Documente bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate la finanțare, extrase de cont cu viza instituției financiare/bancare însoțite de ordine de plată, bilete la ordin, dispoziții de plată externe pentru facturile finanțate la tragerile anterioare, atât pentru suma finanțată de Administrația Fondului pentru Mediu, cât și pentru acoperirea contribuției proprii8.Fișa mijlocului fix – la ultima cerere de tragere9.Proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, semnat de o comisie numită în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare – la ultima cerere de tragere10.Alte documente relevante cum ar fi: proces-verbal de predare-primire a amplasamentului, ordin de începere a lucrărilor, alte documente prevăzute a face parte din contractul de execuție: grafic de realizare a investiției, grafic de livrări etc.În cazul în care intervin modificări ale soluției tehnice față de proiectul inițial, este necesar ca aceste modificări să se realizeze prin dispoziție de șantier în care vor fi descrise lucrările în detaliu. În vederea finanțării cantităților suplimentare de lucrări, beneficiarul va solicita Administrației Fondului pentru Mediu, înaintea realizării acestora, analiza oportunității finanțării. Totodată, se va anexa un memoriu justificativ care să evidențieze necesitatea modificărilor ce au intervenit, acestea fiind însușite și de către proiectant. Noua soluție tehnică va fi acordată în limita sumei aprobate la finanțare.Dispoziția de șantier va fi însoțită de:1.liste de cantități privind renunțările, conform notelor de renunțare;2.liste de cantități privind suplimentările de lucrări, conform notelor de suplimentare;3.piese desenate, dacă este cazul;4.devizul-ofertă pentru lucrările suplimentare care nu sunt evidențiate în oferta inițială și proces-verbal de negociere a preturilor unitare aferente acestor categorii de lucrări.NOTĂ:Cu excepția documentelor pentru care se menționează expres prezentarea acestora în original, documentele justificative se depun în copie. La depunerea dosarului de decontare este necesară prezentarea originalelor documentelor, pentru a fi verificate de către personalul Administrației Fondului pentru Mediu. În urma verificării, copiile documentelor sunt certificate "conform cu originalul", iar originalele se restituie beneficiarului.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x