DECRET nr. 79 din 2 martie 1974

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL DE STAT
Publicat în: BULETINUL OFICIAL nr. 29 din 7 martie 1974
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 5ABROGA PEHOTARARE 629 09/04/1968 ART. 1
ART. 5ABROGA PEHOTARARE 629 09/04/1968 ART. 2
ART. 5ABROGA PEHOTARARE 629 09/04/1968 ART. 6
ART. 5ABROGA PEHOTARARE 629 09/04/1968 ART. 10
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 4REFERIRE LADECRET 162 22/03/1973 ART. 21
ART. 5ABROGA PEHOTARARE 629 09/04/1968 ART. 1
ART. 5ABROGA PEHOTARARE 629 09/04/1968 ART. 2
ART. 5ABROGA PEHOTARARE 629 09/04/1968 ART. 6
ART. 5ABROGA PEHOTARARE 629 09/04/1968 ART. 10
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECRET 53 30/05/1975

pentru modificarea Legii nr. 29/1967 cu privire la dezvoltarea activităţii de educaţie fizica şi sport şi pentru stabilirea normelor unitare de structura la unităţile de educaţie fizica şi sport



 + 
Articolul 1Legea nr. 29/1967 cu privire la dezvoltarea activităţii de educaţie fizica şi sport se modifica după cum urmează: 1. Articolul 7 alineatele 3, 4 şi 5 vor avea următorul cuprins: "Consiliul Naţional pentru Educaţie Fizica şi Sport alege dintre membrii săi biroul executiv, compus din preşedinte, prim-vicepreşedinte, cinci vicepreşedinţi, doi secretari şi membri. Biroul executiv este organul de conducere colectivă al consiliului; între şedinţele acestuia el asigura aducerea la îndeplinire a hotărîrilor consiliului şi exercită conducerea operativă a activităţii.Biroul executiv prezintă periodic Consiliului Naţional pentru Educaţie Fizica şi Sport dări de seama asupra activităţii desfăşurate." 2. Articolul 8 va avea următorul cuprins:"Art. 8. – Consiliul Naţional pentru Educaţie Fizica şi Sport are următoarea structura organizatorică: a) Secţia sport de performanţă şi pregătire olimpica; b) Secţia sport de masa şi economică. Secţiile se constituie potrivit normelor prevăzute în art. 5 din Decretul nr. 103/1973 privind stabilirea normelor unitare de organizare a ministerelor şi a celorlalte organe centrale de stat, devenit Legea nr. 33/1973.” 3. După articolul 8 se introduce articolul 8^1, avînd următorul cuprins: "Art. 8^1. – Numărul maxim de personal şi nomenclatorul funcţiilor specifice din aparatul Consiliului Naţional pentru Educaţie Fizica şi Sport, al federaţiilor sportive şi al Comitetului Olimpic Roman, precum şi numărul maxim de personal în aparatul consiliilor locale pentru educaţie fizica şi sport, sînt prevăzute în anexele nr. 1 şi 2*), care fac parte integrantă din prezentul decret."
 + 
Articolul 2Normele unitare de structura pentru unităţile de educaţie fizica şi sport sînt prevăzute în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul decret.
 + 
Articolul 3În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului decret Ministerul Apărării Naţionale şi Ministerul de Interne vor prezenta spre aprobare anexe la prezentul decret, cuprinzînd norme unitare de structura adaptate la specificul unităţilor din subordine.
 + 
Articolul 4Personalul transferat în interesul serviciului sau trecut în aceeaşi unitate cu nivele de salarizare mai mici, precum şi personalul devenit disponibil ca urmare a aplicării prevederilor prezentului decret, beneficiază de drepturile prevăzute în art. 21 din Decretul nr. l62/1973 privind stabilirea normelor unitare de structura pentru unităţile economice.
 + 
Articolul 5Articolele 1, 2, 6 şi 10 din Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 629/1968 privind unele măsuri pentru aplicarea Legii nr. 29/1967 cu privire la dezvoltarea activităţii de educaţie fizica şi sport, cu modificările ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare, se abroga.
 + 
Articolul 6Prevederile prezentului decret vor fi aduse la îndeplinire în termen de 60 de zile de la publicare. ––––Notă *) Anexele se comunică instituţiilor interesate. Preşedintele Consiliului de Stat, NICOLAE CEAUŞESCU
 + 
Anexa 3I. Norme de structura pentru unităţile de educaţie fizica şi sport 1. Activitatea de educaţie fizica şi sport se organizează pe următoarele tipuri de unităţi: A) Unităţi sportive a) asociaţii; b) cluburi; c) Centrul republican de pregătire a loturilor naţionale; d) centre de iniţiere; e) centre de antrenament. B) Consilii locale – consilii judeţene, municipale, orăşeneşti şi de sector din municipiul Bucureşti pentru educaţie fizica şi sport. C) Alte unităţi a) baze sportive; b) complexe sportive; e) administraţii de baze sportive; d) centre de deservire sportiva; e) centre de prestări de servicii sportive; f) Întreprinderea economică de administrare a bazelor sportive Bucureşti. 2. Structurile organizatorice-tip pentru unităţile de educaţie fizica şi sport sînt cele prevăzute în anexele nr. 3a) – 3h)*), care fac parte integrantă din prezentul decret. A) Unităţi sportive a) Asociaţii sportive Asociaţiile sportive sînt organizaţii obşteşti, cu personalitate juridică, în care se desfăşoară activitatea de masa şi de performanţă în domeniul educaţiei fizice şi sportului. Asociaţiile sportive pot fi organizate în unităţi economice, instituţii de învăţămînt, unităţi militare, organizaţii de masa şi obşteşti, ministere şi alte organe centrale şi locale, precum şi în oraşe, comune şi sate, cu cel puţin 50 de membri. Asociaţiile sportive sînt subordonate atît organelor şi organizaţiilor de stat şi obşteşti cu atribuţii în domeniul educaţiei fizice şi sportului, cît şi Consiliului Naţional pentru Educaţie Fizica şi Sport. Asociaţiile sportive sînt conduse de consilii alese în adunări generale sau conferinţe ale acestora. Consiliul asociaţiei este alcătuit din preşedinte, care este şi preşedintele asociaţiei, vicepreşedinţi, un secretar şi membri.Asociaţiile sportive care au peste 3.000 de membri sau 5 secţii pe ramura de sport participante în competitiile oficiale, cu cel puţin 150 de sportivi, pot salariza funcţia de secretar. b) Cluburi sportive Cluburile sportive sînt organizaţii obşteşti, cu personalitate juridică, în care se desfăşoară activitatea sportiva de performanţă. Cluburile sportive se organizează cu una sau mai multe ramuri de sport, în unităţi economice, instituţii de învăţămînt, unităţi militare, organizaţii de masa şi obşteşti, ministere şi alte organe centrale şi locale, precum şi în oraşe şi comune.Cluburile sportive sînt subordonate atît ministerelor, organizaţiilor centrale şi locale de care aparţin, cît şi Consiliului Naţional pentru Educaţie Fizica şi Sport.Cluburile sportive cu o ramura de sport se pot organiza dacă au un număr de cel puţin 60 de sportivi (seniori, juniori şi copii), iar cele cu mai multe ramuri de sport, dacă au cel puţin 150 de sportivi. Consiliul Naţional pentru Educaţie Fizica şi Sport poate aproba organizarea unor cluburi sportive şi cu un număr mai mic de sportivi la ramurile de sport cu particularităţi deosebite. Cluburile sportive sînt conduse de consilii alese în adunări generale sau conferinţe ale acestora. Conducerea operativă a activităţii se asigura de biroul clubului alcătuit din preşedinte, care este şi preşedintele consiliului şi al clubului, ajutat de vicepreşedinţi, un secretar şi membri. Cluburile sportive cu pînă la 5 ramuri de sport pot salariza preşedintele sau un vicepreşedinte; cluburile cu 6-10 ramuri de sport pot salariza preşedintele şi un vicepreşedinte; cluburile cu peste 10 ramuri de sport, care au secţii şi sportivi de valoare internationala, pot salariza preşedintele şi 2 vicepreşedinţi. c) Centrul republican de pregătire a loturilor naţionale Centrul republican de pregătire a loturilor naţionale este o unitate de specialitate, cu personalitate juridică, subordonata Consiliului Naţional pentru Educaţie Fizica şi Sport, prin care se asigura pregătirea la un nivel superior a componentilor loturilor reprezentative, în scopul realizării obiectivelor de performanţă stabilite. Prin centru se realizează, în mod unitar, îndrumarea şi controlul metodico-ştiinţific şi medico-sportiv al pregătirii, se organizează activitatea politica şi educativă a sportivilor şi cadrelor tehnice şi se asigura condiţiile organizatorice şi materiale necesare bunei desfăşurări a procesului de pregătire. Centrul este organizat pe ramuri de sport şi compartimente de muncă (educaţie, materiale şi echipament, economico-financiar etc.) şi îşi desfăşoară activitatea cu personal salariat permanent sau temporar (prin scoatere din producţie sau detasarea unor antrenori care pregătesc loturile pentru anumite acţiuni internaţionale). Pentru rezolvarea unor sarcini deosebite ale pregătirii şi activităţii politice şi educative va fi folosit un activ obştesc, format din cadre cu înaltă calificare. Activitatea Centrului republican de pregătire a loturilor naţionale este condusă de un director. În scopul folosirii mai eficiente a cadrelor de specialitate, a bazei materiale, precum şi pentru legarea mai strinsa a cercetării ştiinţifice de problemele practice ale pregătirii sportivilor de înaltă performanta, Centrul republican de pregătire a loturilor naţionale, Centrul de cercetări ştiinţifice şi documentare tehnica şi Centrul de medicina sportiva îşi vor desfăşura activitatea sub conducerea unui consiliu, care va cuprinde pe reprezentanţii celor trei unităţi. Preşedintele acestui consiliu va fi directorul Centrului republican de pregătire a loturilor naţionale. d) Centre de iniţiere Centrele de iniţiere sînt unităţi în care se desfăşoară activitatea de însuşire a diferitelor sporturi de către copii, tineri sau adulti, în vederea practicării lor. e) Centre de antrenament Centrele de antrenament sînt unităţi în care se desfăşoară activitatea de pregătire, pentru sportul de performanţă, a copiilor şi tinerilor cu aptitudini în practicarea diferitelor discipline sportive. Centrele de iniţiere şi centrele de antrenament funcţionează pe lîngă asociaţii, cluburi, consilii locale pentru educaţie fizica şi sport, administraţii de baze sportive şi alte unităţi. Centrele de iniţiere se organizează cu cel puţin 30 de persoane, constituite în grupe sau echipe, iar centrele de antrenament se organizează cu cel puţin 20 de sportivi. B) Consilii locale Consiliile locale pentru educaţie fizica şi sport se organizează în fiecare judeţ, municipiu, oraş şi sector al municipiului Bucureşti. Consiliile locale pentru educaţie fizica şi sport sînt alcătuite din membri aleşi în conferinţa miscarii sportive din unitatea administrativ-teritorială respectiva, cadre cu munci de răspundere şi reprezentanţi ai organelor şi organizaţiilor locale de stat şi obşteşti care au atribuţii în domeniul educaţiei fizice şi sportului. Consiliile locale pentru educaţie fizica şi sport desemnează, dintre membrii lor, birourile executive. Biroul executiv este alcătuit din preşedinte, prim-vicepreşedinte, vicepreşedinţi, secretari şi membri. Consiliile locale pentru educaţie fizica şi sport pot salariza următoarele funcţii de conducere: – la consiliile judeţene şi al municipiului Bururesti: prim-vicepreşedintele, 1-2 secretari şi contabilul şef; – la consiliile municipale, orăşeneşti şi la sectoarele municipiului Bucureşti: prim-vicepreşedintele. 3. În funcţie de volumul, complexitatea, importanţa şi specificul activităţii, structura organizatorică a unităţilor sportive şi locale poate cuprinde: Structura activităţii sportive La asociaţii, cluburi sportive şi Centrul republican de pregătire a loturilor naţionale: – secţii pe ramuri de sport; – cercuri sportive; – cabinete metodice; – cabinete de medicina sportiva. La consilii locale pentru educaţie fizica şi sport: – comisii pe ramuri de sport; – comisii pe probleme de specialitate; – cabinete metodice. Structura funcţională – birouri. Secţiile pe ramuri de sport se organizează pentru desfăşurarea activităţii instructiv-educative şi de perfecţionare a sportivilor şi pot cuprinde una sau mai multe grupe (echipe) de acelaşi nivel sau de nivele diferite din aceeaşi ramura de sport, în funcţie de valoarea sportivilor şi de condiţiile materiale. Secţiile sînt conduse de un birou format din activ obştesc. Secţiile pe ramuri de sport se pot organiza: – la asociaţii sportive cu un număr de cel puţin 10 membri care participa la activitatea sportiva de masa sau într-o competiţie oficială; – la cluburi sportive cu un număr de cel puţin 30 de sportivi (seniori, juniori sau copii) care participa într-un campionat oficial; – la Centrul republican de pregătire a loturilor naţionale, cu un număr de cel puţin 10 sportivi componenţi ai loturilor naţionale; – la centre de antrenament, cu un număr de cel puţin 20 de sportivi pentru perfecţionarea sportiva. Cercurile sportive se organizează în cadrul asociaţiilor sportive, pe locuri de muncă, cu cel puţin 5 persoane. Conducerea cercurilor sportive se asigura cu activ obştesc. Cabinetele metodice asigura îndrumarea şi asistenţa în problemele tehnice sportive, educative, biofiziologice şi psihologice, pe care le solicita organizarea eficienta a educaţiei fizice şi sportului de masa şi de performanţă, precum şi perfecţionarea profesională a cadrelor de specialitate. Cabinetele metodice se organizează pe lîngă consiliile judeţene şi al municipiului Bucureşti pentru educaţie fizica şi sport şi cluburi sportive şi îşi desfăşoară activitatea cu personal salariat şi activ obştesc din domeniul educaţiei fizice şi sportului şi al stiintelor ajutatoare: antrenori, profesori, medici, ingineri, biochimisti, sociologi, psihologi etc. Cabinetele de medicina sportiva se organizează şi funcţionează potrivit prevederilor Decretului nr. 296/1973 privind stabilirea normelor unitare de structura pentru unităţile sanitare. Comisiile pe ramuri de sport asigura îndrumarea, dezvoltarea şi organizarea activităţii de pregătire şi competitionala specifică fiecărei ramuri sportive. Ele se organizează pe lîngă consiliile locale pentru educaţie fizica şi sport şi funcţionează cu activ obştesc. Comisiile pe probleme de specialitate sînt compartimente de muncă comune mai multor ramuri de sport (sporturi individuale, jocuri sportive, pregătirea şi perfecţionarea cadrelor, propaganda şi educaţie, materiale şi echipament sportiv, construcţii de baze sportive etc.), organizate pe lîngă unităţile sportive. La consiliile judeţene şi al municipiului Bucureşti pentru educaţie fizica şi sport, comisiile îşi desfăşoară activitatea cu salariaţi şi activ obştesc şi pot salariza un şef de comisie, dacă sînt cel puţin 5 persoane salarizate. Comisiile organizate pe lîngă celelalte unităţi sportive îşi desfăşoară activitatea cu activ obştesc. Birourile se constituie potrivit normelor prevăzute la art. 9 din Decretul nr. 162/1973 privind stabilirea normelor unitare de structura pentru unităţile economice. C) Alte unităţi a) Bazele sportive sînt unităţi fără personalitate juridică, organizate pentru desfăşurarea activităţii sportive de pregătire şi competitionala şi pot fi conduse de un şef de baza. b) Complexele sportive sînt unităţi fără personalitate juridică care cuprind o grupare de construcţii sportive destinate antrenamentelor şi competiţiilor sportive, amplasate în acelaşi loc sau în locuri diferite şi pot fi conduse de un şef de complex. Bazele şi complexele sportive se pot organiza pe lîngă unităţi sportive, unităţi economice, instituţii de învăţămînt, unităţi militare, organizaţii de masa şi obşteşti, ministere şi alte organe centrale şi locale, precum şi în oraşe, comune şi sate. e) Administraţiile de baze sportive sînt unităţi cu personalitate juridică prin care se realizează administrarea, întreţinerea şi amenajarea bazelor sportive şi complexelor sportive proprii, precum şi prestarea de servicii specifice activităţii de educaţie fizica şi sport (organizarea de cantonamente, tabere, competitii interne şi internaţionale). d) Centrele de deservire sportiva sînt unităţi fără personalitate juridică care asigura organizarea unor activităţi şi condiţiile materiale necesare practicării unor exercitii sau ramuri de sport, în scopul dezvoltării fizice şi menţinerii sănătăţii populaţiei. e) Centrele de prestări de servicii sportive sînt unităţi fără personalitate juridică şi se organizează potrivit normelor de structura specifice aprobate pentru activitatea de gospodărie comunală şi locativă, avînd ca scop punerea la dispoziţia populaţiei, contra cost, a unor materiale şi echipamente, baze sportive, precum şi alte servicii. f) Întreprinderea economică de administrare a bazelor sportive Bucureşti este unitate economică cu personalitate juridică prin care se realizează administrarea, întreţinerea şi amenajarea bazelor sportive de interes naţional, executarea unor lucrări de construcţii, extinderi şi modernizări, producerea de materiale şi echipament sportiv destinate loturilor reprezentative, precum şi prestarea de servicii specifice activităţii de educaţie fizica şi sport (organizarea de cantonamente, tabere, competitii interne şi internaţionale). Întreprinderea se organizează potrivit următoarei structuri: Structura activităţii de producţie – ateliere de producţie; – loturi de construcţii-montaj, reparaţii, întreţinere şi amenajare de baze sportive; – baze şi complexe sportive; – centre de iniţiere; – unităţi de alimentaţie şi unităţi de prestaţii hoteliere pentru sportivi; – centre de prestări de servicii sportive. Structura funcţională – birouri; – servicii. Atelierele de producţie se constituie potrivit normelor prevăzute la art. 4 din Decretul nr. 162/1973 privind stabilirea normelor unitare de structura pentru unităţile economice. Loturile de construcţii-montaj, reparaţii, întreţinere şi amenajări de baze sportive se constituie potrivit normelor de structura specifice aprobate pentru unităţile de construcţii-montaj. Unităţile de alimentaţie şi unităţile de prestaţii hoteliere pentru sportivi se constituie potrivit normelor de structura specifice aprobate pentru activitatea de comerţ interior şi turism. Birourile şi serviciile se constituie potrivit normelor prevăzute la art. 9 şi 10 din Decretul nr. 162/1973 privind stabilirea normelor unitare de structura pentru unităţile economice. II. Personalul din unităţile de educaţie fizica şi sport Personalul din unităţile de educaţie fizica şi sport se compune din următoarele categorii: A) Personal de specialitate sportiva a) personal de conducere; b) personal de execuţie de specialitate. B) Personal din aparatul funcţional şi de deservire a) personal de conducere; b) personal de execuţie de specialitate; c) personal de execuţie administrativ; d) personal de deservire; e) muncitori. III. Nomenclatorul funcţiilor specifice de conducere şi de execuţie (de specialitate şi administrative)A) Funcţii de conducere a) Consilii locale pentru educaţie fizica şi sport: – prim-vicepreşedinte; – secretar; – şef de comisie. b) Cluburi sportive: – preşedinte; – vicepreşedinte. c) Asociaţii sportive: – secretar. d) Baze şi complexe sportive: – şef de complex sportiv; – şef de baza sportiva. B) Funcţii comune de execuţie – antrenor categoria I, II, III, IV; – instructor principal, instructor; – organizator principal de acţiuni sportive, organizator de acţiuni sportive. Funcţiile comune de conducere şi de execuţie pentru personalul tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ sînt cele prevăzute în Decretul nr. 162/1973 privind stabilirea normelor unitare de structura pentru unităţile economice. În cazuri justificate, pe baza reglementărilor în rigoare, se vor putea folosi şi unele funcţii specifice altor ramuri sau sectoare de activitate care se dovedesc a fi necesare în activitatea de educaţie fizica şi sport. Numărul posturilor din unităţile de educaţie fizica şi sport se stabileşte de Consiliul Naţional pentru Educaţie Fizica şi Sport sau de ministere şi alte organe centrale şi locale, potrivit criteriilor de normare prevăzute la pct. IV din prezenta anexa. Consiliul de Miniştri va stabili echivalarea funcţiilor existente cu cele prevăzute în prezentul nomenclator. IV. Criterii de normare pentru personalul din unităţile sportive Cluburi, asociaţii sportive şi centre 1. Antrenor: – 1 post la o grupa sau echipa de nivel I, cu cel puţin 10 sportivi care participa în sistemul divizionar A sau la competitii similare acestuia; – 1 post la o grupa sau echipa de nivel II, cu cel puţin 15 sportivi care participa în sistemul divizionar B, sistemul de calificare, divizia C la fotbal, precum şi la alte competitii similare acestora; – 1 post la cel puţin 30 de sportivi organizaţi într-o grupa sau echipa de nivel III, specializată în pregătirea copiilor, juniorilor şi tineretului, selecţionaţi pentru activitatea sportiva de performanţă. La acest nivel sînt încadrate şi grupele sau echipele din sistemul competitional local, divizii sau campionate judeţene, municipale sau orăşeneşti, al căror sportivi depăşesc vîrsta stabilită pentru juniori şi tineret; – 1 post de antrenor sau instructor la cel puţin 30 de persoane participante la centre de iniţiere, centre de deservire sportiva sau activitatea de modelism. Stabilirea numărului de sportivi cu care lucrează un antrenor, diferenţiat pe ramuri de sport, precum şi gradarea grupelor sau echipelor pe nivele, se vor face potrivit normativelor elaborate de Consiliul Naţional pentru Educaţie Fizica şi Sport. Pentru anumite probe şi sportivi de valoare deosebită, Consiliul Naţional pentru Educaţie Fizica şi Sport va putea aproba încadrarea de antrenori pentru un număr mai mic de sportivi decît cel prevăzut în criteriile de mai sus. 2. Instructor: – pentru activitatea de educaţie fizica şi sport de masa – 1 post la 1.500 de salariaţi sau locuitori înscrişi în asociaţiile sportive de cartier; – pentru activitatea sportiva de performanţă – 1 post la cel puţin 4 secţii pe ramura de sport cu minimum 10 norme de antrenori, în funcţie de valoarea secţiilor; – 1 post la Centrul republican de pregătire a loturilor naţionale; – pentru activitatea de radioamatori – 1 post la fiecare radioclub judeţean. 3. Maestru de balet şi pianist corepetitor: – cîte 1 post la fiecare secţie feminina de gimnastica sportiva sau moderna. 4. Organizator de acţiuni sportive: – 1 post pe unitate la cluburile de fotbal; – 1 post pe unitate, dacă are cel puţin 5 secţii de performanţă participante în campionatele republicane. 5. Masor: – 1-3 posturi pe unitate, stabilite diferenţiat de C.N.E.F.S., în funcţie de numărul şi valoarea secţiilor; – 1 post la o secţie de fotbal din campionatul categoriei A sau B. 6. Personal economic-administrativ: – contabil şef – 1 post la fiecare club sportiv; – contabil, casier – 2 posturi la fiecare club sportiv de categoria I;– 1 post la fiecare asociaţie sportiva cu cel puţin 5 secţii de performanţă participante în sistemul competitional republican; – secretar-dactilograf sau dactilograf – 1 post pe unitate; – îngrijitor, curier, portar – 1 post pe unitate; – magaziner – 1 post la fiecare club sportiv; – 1 post la fiecare asociaţie sportiva de categoria I. 7. Baze şi complexe sportive: a) personal tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ:– contabil şef complex – 1 post la fiecare complex de categoria I; – tehnician – 1 post la fiecare baza sportiva; – organizator de acţiuni sportive – 1 post la fiecare complex sportiv; – contabil, casier, funcţionar administrativ sau altele asemănătoare – 1 post pe unitate;– magaziner – 1 post pentru fiecare baza sportiva care deserveşte minimum 200 de sportivi.b) personal de deservire: – amenajator de baza sportiva – 1 post (pe tura) pentru: – 5.000 mp teren gazonat sau 1.500-2.000 mp teren cu zgura sau sala de sport; – bazin de inot şi polo, baza nautica sau hipica, patinoar artificial;– 1.000 mp pîrtie schi. – muncitor necalificat – 1 post la fiecare 700 mp de întreţinere baza sportiva (pe tura);– 1 post la fiecare 100 cuiere pentru vestiare (pe tura); – 1 post pentru o pista de popice (pe tura); – cîte 1 post pentru fiecare instalatie de tir (pe tura); – armurier – 1 post pe unitate; – frigoriferist – 1 post la o instalatie de frig cu 1-3 compresoare (pe tura);– marangoz – 1 post la 30 de ambarcatiuni; – conducător ambarcatiuni – 1 post la fiecare baza nautica; – îngrijitor lot calarie şi crescator, îngrijitor cabaline – 1 post la 4 cai.Consiliul Naţional pentru Educaţie Fizica şi Sport va stabili, în funcţie de aceste criterii, norme diferenţiate pe tipuri de baze şi complexe sportive şi pe categorii de personal, în raport cu volumul activităţii şi specificul fiecărui loc de muncă. Numărul altor categorii de muncitori calificaţi care asigura întreţinerea şi repararea bazelor sportive şi a materialului şi echipamentului sportiv va fi stabilit în funcţie de volumul activităţii, pe baza normelor de muncă specifice fiecărei meserii. Numărul posturilor de paza de la bazele şi complexele sportive se stabileşte potrivit reglementărilor legale în vigoare. Consiliul Nalional pentru Educaţie Fizica şi Sport poate avea în subordine unităţi cu alt specific, care se organizează potrivit normelor de structura aprobate pentru ramura din care fac parte. –––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x