DECRET nr. 385 din 29 octombrie 1984

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL DE STAT
Publicat în: BULETINUL OFICIAL nr. 83 din 30 octombrie 1984
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DELEGE 120 07/07/2000
ART. 2ABROGAT DEDECRET-LEGE 131 24/04/1990
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEDECRET 468 17/12/1977 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEDECRET 468 17/12/1977 ART. 34
ART. 1MODIFICA PEDECRET 468 17/12/1977 ART. 35
ART. 1MODIFICA PEDECRET 468 17/12/1977 ART. 36
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEDECRET 468 17/12/1977 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEDECRET 468 17/12/1977 ART. 34
ART. 1MODIFICA PEDECRET 468 17/12/1977 ART. 35
ART. 1MODIFICA PEDECRET 468 17/12/1977 ART. 36
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DELEGE 120 07/07/2000
ART. 2ABROGAT DEDECRET-LEGE 131 24/04/1990

pentru modificarea şi completarea Decretului nr. 468/1977 cu privire la organizarea şi efectuarea transporturilor cu autovehicule, precum şi unele măsuri pentru asigurarea transportului de mărfuri în condiţii de reducere a consumului de carburanţi şi lubrifianţi



Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează:  + 
Articolul 1Decretul nr. 468/1977 cu privire la organizarea şi efectuarea transporturilor cu autovehicule, publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 136 din 21 decembrie 1977, se modifica şi se completează după cum urmează:1. După articolul 6 se introduc articolele 6^1 şi 6^2, cu următorul cuprins:"Art. 6^1.- În vederea folosirii intensive a capacităţilor de transporturi auto în condiţii de reducere a consumului de carburanţi şi lubrifianţi, ministerele, celelalte organe centrale, consiliile populare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru a asigura dotarea cu remorci a unităţilor din subordine deţinătoare de parc auto, astfel încît după data de 31 decembrie 1984 toate autovehiculele pentru transport marfa să fie folosite numai cu remorci, cu respectarea condiţiilor prevăzute la anexa nr. 2^1.Pînă la completarea numărului de remorci necesar, unităţile sînt obligate sa folosească la întreaga capacitate remorcile existente în dotare.Unităţile deţinătoare de autovehicule vor asigura condiţiile tehnice de circulaţie a autovehiculelor de transport marfa cu remorci, iar Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini, documentaţia tehnica, ansamblele, piesele şi accesoriile necesare.""Art. 6^2. – Ca urmare a dotării unităţilor cu remorci, ministerele, celelalte organe centrale, consiliile populare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor scoate din funcţiune, redistribui sau trece în conservare, după caz, un număr de autovehicule corespunzător capacităţii de transport realizat."2. La articolul 34 se introduce un nou alineat, cu următorul cuprins:"Prevederile prezentului articol referitor la reţinerea autovehiculelor şi diminuarea corespunzătoare a capacităţii parcului şi a cotelor de combustibili şi materiale aferente se aplică şi în cazul încălcării obligaţiilor privind folosirea autovehiculelor pentru transport marfa cu remorci."3. La articolul 35 litera a) se introduce punctul 8, cu următorul cuprins:"8. Utilizarea autovehiculelor de transport marfa fără remorca, cu încălcarea prevederilor prezentului decret."4. La articolul 36 se introduce un nou alineat, cu următorul cuprins:"Pentru săvîrşirea contravenţiei prevăzută la art. 35 lit. a) pct. 8 răspund conducătorii unităţilor de transport sau persoanele împuternicite sa coordoneze activitatea de transport în unitate. În cazul neutilizarii de către sofer a remorcilor, cu încălcarea prevederilor din documentele de transport, răspunderea revine acestuia."5. Alineatele 2 şi 3 de la articolul 6 de abroga.
 + 
Articolul 2Mărfurile de volum mic şi în cantităţi reduse, care necesita deplasarea pe distanţe scurte, vor fi transportate cu triciclete fără motor sau alte mijloace care nu consuma combustibili şi lubrifianţi.Ministerul Industriei de Maşini-Unelte, Electrotehnica şi Electronică va executa în anul 1984 un număr de 1350 triciclete.
 + 
Anexa 2^1A. Categoria, tipul de autovehicul şi remorci, capacitatea şi numărul de remorci

           
  Categoria de autovehicule – marca si tipul – Felul remorcii Capacitatea – tone – Numar remorci
  1 2 3 4
    a) Autoutilitare      
  ARO – 240 platforma pina la 1 tona 1
  ARO – 320 platforma pina la 1 tona 1
  TV 12 C platforma pina la 1 tona 1
  TV 14 C platforma pina la 1 tona 1
  TV 12 F furgon pina la 1 tona 1
  TV 14 F furgon pina la 1 tona 1
    b) Autocamioane      
  SR – 114 platforma 5 1
  SR – 113 platforma 5 1
  SR – 113 L platforma 5 1
  SR – 113 cu marca Hiab platforma 5 1
  7 BAI platforma 5 1
  DAC – 6135 platforma 5 1
  ROMAN – 8135 platforma 7 1
  ROMAN – 10215 platforma 7 2
  ROMAN – 12215 platforma 7 2
  ROMAN – 19215 platforma 7 1
  SR-113 cu platforma basculanta platforma pina la 5 tone 1
  DAC-6135 cu platforma basculanta platforma 5 1
  ROMAN-8135 cu platforma basculanta platforma 7 1
  SKODA – 706 platforma 7 1
  KRAZ – 257 platforma 7 1 – 2*)
  TATRA – 138 platforma 7 1 – 2*)
  TATRA – 148 platforma 7 1 – 2*)
  OM – TITANO platforma 7 1 – 2*)
  LEYLAND platforma 7 1 – 2*)
  CSEPEL platforma 7 1 – 2*)
  DAC – 665 T platforma 7 1
  DAC – 444 T platforma 7 1
  Alte autovehicule din import platforma 5 – 7 1 – 2*)
    c) Autofurgoane cu caroserie obisnuita      
  SR – 113 furgon 4,5 1
  SR – 113 pentru transport piine furgon 4,5 1
  DAC – 6135 furgon 4,5 1
  ROMAN – 8135 furgon 6 1
  ROMAN – 10215 furgon 6 2
    d) Autofurgoane cu caroserie izoterma      
  SR – 113 furgon izoterm 4,5 1
  DAC – 6135 furgon izoterm 4,5 1
  ROMAN – 8135 furgon izoterm 6 1
  ROMAN – 10215 furgon izoterm 6 2
  ROMAN – 12215 furgon izoterm 6 2
    e) Autofurgoane cu caroserie frigorifica      
  ROMAN – 8135 furgon frigorific 6 1
  ROMAN – 10215 furgon frigorific 6 2
  ROMAN – 12215 furgon frigorific 6 1
    f) Autocisterne pentru produse petroliere acizi, produse chimice sub presiune  
  SR – 113 cisterna 4,5 1
  DAC – 6135 cisterna 4,5 1
  ROMAN – 8135 cisterna 6 1
  ROMAN – 12215 cisterna 6 2
  ROMAN- 8135 amenajata pentru transport butelii aragaz   6 1
    g) Autocisterne pentru lapte      
  SR – 113 cisterna 4,5 1
  ROMAN – 8135 cisterna 6 1
    h) Autocisterne pentru produse alimentare      
  SR – 114 cisterna 4,5 1
  SR – 113 cisterna 4,5 1
  DAC – 6135 cisterna 4,5 1
  ROMAN – 8135 cisterna 6 1
  ROMAN – 12215 cisterna 6 2
    i) Autodube, autobunkere pentru furaje si nutreturi combinate      
  SR – 113 – specializata pentru furaje si nutreturi combinate 4,5 1
  SR – 116 F.1. – specializata pentru furaje si nutreturi combinate 4,5 1
  DAC – 6135 – specializata pentru furaje si nutreturi combinate 4,5 1
  ROMAN – 8135 – specializata pentru furaje si nutreturi combinate 6 1
  ROMAN – 12215 – specializate pentru furaje si nutreturi combinate 6 2
    j) Tractoare rutiere platforma 5 – 7 2

* Autovehiculele din import pot tracta una sau doua remorci cu sarcina utila de 5-7 t, în funcţie de greutatea totală admisă la remorcare şi lungimea maxima admisă pentru circulaţia autotrenurilor (în cazul tractarii unei remorci este de 18 m, iar în cazul tractarii a doua remorci este de 22 m). B. Cazurile excepţionale în care se pot transporta mărfuri cu autovehicule fără remorci:1. Autocamioanele amenajate pentru transportul mixt de mărfuri şi persoane, pe parcursul transportului de persoane.2. Autocamioanele destinate transportului mărfurilor periculoase pentru care legislaţia în vigoare prevede în mod expres interdicţia de a fi transportate în remorci: explozibile, radioactive şi intens otravitoare, sau cu grad înalt de periculozitate.3. Autocamioanele echipate cu oblon ridicator sau cu macara destinate transportului containerelor mici, paletelor şi boxpaletelor.4. Autocamioanele echipate cu axa suplimentară şi autoplatforme forestiere destinate transportului de material lemnos.5. Autovehiculele destinate transportului de mărfuri în zonele montane sau greu accesibile.6. Autovehiculele care transporta material tubular sau prefabricate a căror lungime necesita utilizarea remorcilor monoax.7. Autocamioanele destinate transportului instalaţiilor şi utilajelor în exploatările petroliere şi de prospecţiuni geologice.8. Autocisternele destinate transportului de combustibil calorifer pentru deservirea populaţiei.9. Autobasculantele.10. Autobetonierele.11. Autotractoarele cu sa şi semiremorca.12. Autovehiculele utilizate pentru activitatea de comerţ din centrele aglomerate, la transportul de la fabrici sau depozite la magazine şi alte locuri de desfacere unde nu se pot efectua operaţiunile de manevrare a remorcilor şi nici cele de încărcare-descărcare ale acestora din cauza spaţiilor inguste care nu permit amenajări.13. Autovehiculele autorizate de Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor în cazuri de forta majoră şi în alte situaţii deosebite. NOTĂ:Autovehiculele de transport marfa şi remorcile de tipuri noi, care vor intra în dotarea unităţilor, vor fi asimilate de Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor potrivit criteriilor stabilite la lit. A din prezenta anexa.–––––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x