DECRET nr. 335 din 10 septembrie 1983

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL DE STAT
Publicat în: BULETINUL OFICIAL nr. 69 din 13 septembrie 1983
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DELEGE 14 08/02/1991
ActulMODIFICAT DEDECRET 93 16/03/1984
ART. 12ABROGAT DEDECRET 93 16/03/1984
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 4ABROGA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 173
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 12
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 41
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 44
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 45
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 46
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 48
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 49
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 89
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 96
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 97
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 98
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 99
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 114
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 181
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 2 09/07/1983
ANEXA 4ABROGA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 173
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 12
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 41
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 44
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 45
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 46
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 48
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 49
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 89
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 96
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 97
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 98
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 99
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 114
ANEXA 4MODIFICA PELEGE (R) 57 29/10/1974 ART. 181
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DELEGE 14 08/02/1991
ActulMODIFICAT DEDECRET 93 16/03/1984
ART. 12ABROGAT DEDECRET 93 16/03/1984

privind aplicarea formei de retribuire în acord global şi a altor forme de retribuire specifice unor ramuri sau activităţi



În vederea aducerii la îndeplinire a unor prevederi din Legea nr. 2/1983 cu privire la principiile de baza ale perfecţionării sistemului de retribuire a muncii şi de repartiţie a veniturilor oamenilor muncii, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează:  + 
Capitolul 1Dispoziţii generale  + 
Articolul 1(1) Retribuirea personalului muncitor se face în raport cu munca prestată şi rezultatele obţinute. În cazul depăşirii producţiei planificate veniturile cresc în mod corespunzător şi nu sînt plafonate. (2) În situaţia nerealizarii producţiei sau a neîndeplinirii obligaţiilor de la locul de muncă, retributia se diminuează în mod corespunzător, fără a se asigura venit garantat.
 + 
Articolul 2Toate categoriile de personal, inclusiv personalul de conducere şi cel din aparatul funcţional, indiferent de forma de retribuire aplicată, îşi desfăşoară activitatea pe bază de norme şi normative de muncă fundamentate ştiinţific, stabilite în funcţie de parametrii tehnici de funcţionare a maşinilor şi utilajelor de cantitatea de muncă necesară, în condiţii de organizare superioară a producţiei şi a muncii.
 + 
Capitolul 2Aplicarea formei de retribuire în acord global în unităţile economice  + 
Articolul 3(1) Forma de retribuire în acord global se aplică în mod generalizat în unităţile economice din industrie, construcţii-montaj, agricultura, transporturi, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, proiectare şi din alte sectoare. (2) În acord gobal se cuprind muncitorii, maistrii, inginerii, tehnicienii şi celelalte categorii de personal, inclusiv personalul de conducere din întreprinderi, fabrici, uzine, secţii, ateliere, brigazi, santiere, loturi, ferme, echipe sau altele asemenea (3) Pe lîngă personalul direct productiv, în acord global este cuprins şi personalul muncitor din activităţile de reparaţii şi întreţinere, scularii, transport intern, depozite, din compartimentele functionale şi din alte sectoare de activitate, care contribuie la realizarea sarcinilor de plan ce revin întreprinderii.
 + 
Articolul 4(1) Forma de retribuire în acord global se aplică la nivel de întreprindere, fabrica, uzina, secţie, atelier, brigada, şantier, lot, ferma, echipa şi alte forme organizatorice asemănătoare. (2) Sarcina cantitativă ce se contractează în acord global va fi producţia fizica pe sortimente, produse, subansamble, piese, repere sau lucrări care rezultă din planul naţional unic de dezvoltare economico-socială, precum şi cea planificata de minister, centrala şi întreprindere, producţie exprimată în unităţi fizice – tone, bucăţi, metri cubi, metri patrati, perechi şi altele asemenea – specifice activităţi sau locului de muncă. (3) Suma destinată retribuirii personalului muncitor ce se prevede la contractul de acord global se va determina pe baza tarifelor pe unitatea de produs sau lucrare, elaborate pe baza manoperei stabilite prin norme şi normative pentru executarea fiecărui sortiment, subansamblu, piesa, reper – pentru toate categoriile de personal – potrivit nivelului organizatoric la care se încheie contractul. (4) Sarcina cantitativă de producţie şi suma destinată retribuirii, prevăzute în contractul de acord global încheiat de întreprindere la nivelurile stabilite potrivit prevederilor de plan, se defalca în mod corespunzător pe subunitati, pînă la formatiile de lucru sau echipele de muncitori.
 + 
Articolul 5(1) În contractul de acord global care se încheie de secţii, ateliere, brigazi, santiere, loturi, ferme, formaţii de lucru, echipe de muncitori şi altele asemenea, inclusiv de fabrici, uzine şi întreprinderi, se vor prevedea pentru fiecare categorie de personal – pe lîngă realizarea producţiei fizice prevăzute în plan şi în contractele economice încheiate cu beneficiarii – şi condiţiile în care trebuie executată, aceste condiţii se vor referi la îndeplinirea unor indicatori sau sarcini, cum sînt: a) pentru muncitori: încadrarea în normele de consum la principalele materii prime, materiale, furaje, combustibili şi energie, realizarea structurii pe calităţi prevăzută în contractul de acord global, respectiv încadrarea în parametrii de calitate la produsele sau lucrările executate, precum şi realizarea producţiei fizice destinate exportului prevăzută în plan şi în contracte; b) pentru maistrii, personalul tehnic-ingineresc şi celelalte categorii de personal din subunitatile de producţie, inclusiv personalul din conducerea fabricilor şi uzinelor fără personalitate juridică, şefii de secţii, ateliere, santiere, loturi, ferme şi altele realizarea producţiei fizice destinate exportului prevăzută în plan şi în contracte, realizarea structurii pe calităţi prevăzută în contract, respectiv încadrarea în parametrii de calitate la produsele sau lucrările executate, încadrarea în cheltuielile materiale prevăzute în contract sau, după caz, încadrarea în consumurile normate la principalele materii prime, materiale, furaje, combustibili sau energie, precum şi realizarea integrală şi la termen a producţiei fizice contractate; c) pentru personalul de conducere al unităţilor economice – trusturi, întreprinderi, staţiuni pentru mecanizarea agriculturii, fabrici şi uzine cu personalitate juridică sau care au organizare asemănătoare cu cea a întreprinderilor, grupuri de santiere şi altele asemenea: producţia fizica prevăzută în plan şi în contractele economice încheiate cu beneficiarii şi cu prioritate producţia fizica destinată exportului, planul de export, producţia marfa vinduta şi încasată, producţia neta, calitatea, cheltuielile la 1000 lei producţie, producţia la 1000 lei fonduri fixe, încadrarea în normele de consum de materii prime materiale, combustibili şi energie sau alţi indicatori stabiliţi prin plan.Aceleaşi condiţii vor fi prevăzute şi pentru personalul din compartimentele functionale ale unităţilor economice, inclusiv personalul din activităţile cuprinse în acord global la nivelul unităţii, cum sînt: cai ferate uzinale, reparaţii, autoutilari, producţia de scule, dispozitive şi verificatoare, producerea aburului tehnologic şi alte asemenea activităţi, cînd deservesc întreaga unitate. (2) Producţia fizica planificata se considera îndeplinită numai în situaţia în care s-au realizat integral toate sortimentele prevăzute în plan. Nerealizarea unui sortiment nu poate fi compensata cu realizarea peste plan a altui sortiment. (3) Personalul muncitor cuprins în acord global la nivelul secţiilor, atelierelor, santierelor, loturilor, fermelor sau altor asemenea subunitati primeşte retributia în raport cu realizarea producţiei fizice stabilită fiecăreia şi a condiţiilor prevăzute în contractul de acord global, independent de rezultatele obţinute pe întreprindere.
 + 
Articolul 6Indicatorii şi sarcinile care vor fi prevăzute drept condiţii în contractul de acord global, precum şi cotele cu care se diminuează retributia pentru nerealizarea fiecărei condiţii, se stabilesc de consiliile de conducere ale ministerelor şi celorlalte organe centrale şi de comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, cu avizui Ministerului Muncii, în mod unitar pentru unităţile, subunitatile şi categoriile de personal care desfăşoară acelaşi gen de activitate.
 + 
Articolul 7(1) Suma retributiilor cuvenite personalului retribuit în acord global se va stabili în raport direct cu cantitatea de produse fizice realizate, fără a fi limitată, atît în cazul depăşirii, cît şi în cazul nerealizarii sarcinilor de plan. (2) Toate categoriile de personal – muncitori, maiştri, ingineri, şefi de secţii, de ateliere, santiere, loturi, ferme sau formaţii de lucru şi alţii, inclusiv personalul din conducerea unităţilor şi cei din compartimentele functionale – pe lîngă suma cuvenită corespunzător producţiei fizice realizate, primesc suplimentar premii şi stimulente, potrivit legii, pentru realizarea de economii faţă de consumurile normate de materii prime, materiale, combustibili şi energie. De asemenea, pentru contribuţia adusă la depăşirea producţiei destinate exportului şi a planului de export, primesc premii şi alte stimulente prevăzute de lege. (3) În cazul nerealizarii condiţiilor prevăzute în contractul de acord global, suma cuvenită corespunzător producţiei fizice realizate va fi diminuată suplimentar, în raport cu gradul de nerealizare a condiţiilor, pînă la limita a 10 procente. (4) Suma stabilită proporţional cu realizarile cantitative se va acorda integral în cazul în care, pentru perioada contractată, unele dintre condiţiile prevăzute nu au fost îndeplinite, însă acestea au fost realizate cumulat de la începutul anului.
 + 
Articolul 8Întregul personal muncitor cuprins în acord global va fi retribuit din fondul total de retribuire cuvenit formatiei din care face parte, în raport cu producţia fizica realizată şi nivelului de îndeplinire a condiţiilor prevăzute în contractul de acord global
 + 
Articolul 9În cadrul formei de retribuire în acord global, pentru muncitorii direct productivi şi alte categorii de personal la care se poate norma cantitatea de produse pe care o persoană sau o echipa trebuie să le execute într-o unitate de timp, sumele cuvenite pentru realizarile cantitative se vor stabili în acord direct sau alte forme de acord, pe baza rezultatelor muncii depuse de fiecare şi se vor acorda integral, dacă sînt realizate condiţiile stabilite. În situaţia în care aceste condiţii nu au fost îndeplinite, suma cuvenită în raport cu cantităţile realizate se diminuează cu procentul care se aplică la fondul cuvenit pentru întreaga formatie.
 + 
Articolul 10(1) În condiţiile generalizarii acordului global, maistrii, inginerii şi subinginerii vor participa nemijlocit în producţie la executarea unor lucrări mai complexe, cu un înalt grad de tehnicitate, pentru a contribui efectiv la realizarea integrală, de calitate şi într-un timp cît mai scurt a sarcinilor contractate. Aceste persoane vor fi cuprinse în formatia de lucru în acord global de la locurile de muncă unde au fost repartizate şi vor fi retribuite în raport cu retributia lor tarifara şi timpul lucrat precum şi cu nivelul de realizare a sarcinilor contractate în acord global de formatia respectiva. (2) Lucrările de complexitate deosebită, cel puţin la nivelul celor prevăzute în indicatoarele tarifare de calificare la ultima categorie, executate în acord direct individual de către maiştri, ingineri şi subingineri, în cadrul acordului global, vor fi tarifate cu retribuţiile prevăzute de lege pentru muncitorii specialişti.
 + 
Articolul 11Pentru personalul din unităţile agricole de stat, inclusiv personalul retribuit de stat din cooperativele agricole de producţie şi din consiliile unice agroindustriale de stat şi cooperatiste, cuprins în acord global, în situaţia în care organul ierarhic superior împreună cu Banca pentru Agricultura şi Industrie Alimentara constata, în cursul anului, ca se prelimina o realizare a producţiei agricole planificate mai mica decît proporţia în care, potrivit legii, se acordă avansul lunar din retributie, acesta se reduce în mod corespunzător, începînd din luna în care s-au făcut asemenea preliminari. La sfîrşitul anului retributia se stabileşte definitiv corespunzător gradului de realizare a sarcinilor asumate prin contract.
 + 
Articolul 12La obiectivele de investiţii predate, la care s-au realizat economii faţă de valoarea planificata şi au fost respectate prevederile proiectelor şi calitatea prescrisă a lucrărilor, se considera realizată valoarea planificata.
 + 
Capitolul 3Aplicarea unor forme de retribuire specifice  + 
Articolul 13(1) Personalul de conducere şi de execuţie tehnic, economic şi de alta specialitate din unităţile comerciale cu amănuntul, cu ridicată, de alimentaţie publică şi turism, inclusiv dircetiile comerciale, oficiile judeţene de turism, Centrala de turism O.N.T. Litoral, uniunile judeţene şi cooperativele de producţie, achiziţii şi desfacere a mărfurilor se retribuie în acord direct proporţional cu gradul de îndeplinire a planului cumulat de desfacere, prestări de servicii, turism, achiziţii şi producţie. (2) Retributia stabilită potrivit alin. (1) se acordă integral dacă se realizează beneficiul planificat, planul de încasări valutare, planul de export, cheltuielile la 1 000 lei desfacere şi planul de recuperare a ambalajelor refolosibile. (3) În cazul nerealizarii condiţiilor prevăzute la alin. (2) suma cuvenită proporţional cu îndeplinirea planului cumulat de desfacere, prestări de servicii, turism, achiziţii şi producţie va fi diminuată suplimentar în raport cu gradul de nerealizare a condiţiilor, pînă la limita a 10 procente.
 + 
Articolul 14Muncitorilor şi personalului operativ din unităţile de aprovizionare tehnico-materială şi din cele de recuperare şi valorificare a materialelor refolosibile li se aplică forma de retribuire în remiza, exprimată prin cote la 10 000, 1 000 sau 100 lei desfacere, respectiv încasări din vînzarea produselor ori volum de colectare.
 + 
Articolul 15Personalul de conducere şi de execuţie tehnic, economic şi de alta specialitate din bazele de aprovizionare tehnico-materială, din unităţile de contractari-achiziţii şi din activitatea de exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare se retribuie în acord direct proporţional cu gradul de îndeplinire a planului la indicatorii specifici acestor unităţi precum şi a planului producţiei fizice a unităţilor aprovizionate – în cazul bazelor de aprovizionare tehnico-materială. Indicatorii, condiţiile şi cotele de majorare sau diminuare a retributiei se stabilesc, anual, prin planul naţional unic de dezvoltare economico-socială.
 + 
Articolul 16(1) Pentru personalul tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ, precum şi pentru celelalte categorii de personal, necuprinse în acord se stabilesc sarcini de muncă concrete, pe bază de norme de muncă şi normative de personal, precizîndu-se cantitatea şi calitatea lucrărilor, termenele de execuţie sau alte asemenea obligaţii, potrivit specificului muncii. Retribuirea acestui personal se face în raport cu realizarea sarcinilor de muncă şi a celorlalte obligaţii stabilite. (2) Ministerele, celelalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru elaborarea de norme de muncă şi normative de personal, în unităţi, pentru toate locurile de muncă şi categoriile de personal, în vederea folosirii rationale şi eficiente a întregului personal. Comitetul de Stat al Planificarii şi Ministerul Muncii vor face propuneri pentru cuprinderea în plan a sarcinilor de imbunatatire continua a normelor de muncă şi normativelor de personal, urmărind permanent realizarea acestora. (3) Activităţile, meseriile şi locurile de muncă, care nu se cuprind în acord global, se stabilesc, anual, prin planul naţional unic de dezvoltare economico-socială. (4) Pentru personalul din conducerea unităţii şi compartimentele functionale, precum şi pentru maistrii, personalul de execuţie tehnic, economic, de alta specialitate şi personalul de conducere din subunitatile de producţie, necuprinsi în acord global, mărimea adaosului retributiei tarifare este de 1 la suta din retributia tarifara şi, după caz, din indemnizaţia de conducere, pentru fiecare procent de depasire a indicatorilor stabiliţi, luati împreună. Cu aceleaşi procente se diminuează retributia tarifara şi, după caz, indemnizaţia de conducere a personalului, în cazul nerealizarii indicatorilor sau a sarcinilor prevăzute. (5) Adaosul ce se poate stabili pentru depăşirea sarcinilor ce decurg din planul unităţii sau al compartimentului, precum şi diminuarea ce poate fi aplicată, în cazul nerealizarii acestor sarcini, sînt nelimitate.
 + 
Capitolul 4Criteriile de acordare a retributiei tarifare pentru personalul muncitor din administraţia de stat, centrale industriale şi alte unităţi necuprinse în acord global  + 
Articolul 17(1) Indicatorii în funcţie de care se acordă retributia pentru personalul din ministere şi celelalte organe centrale, inclusiv minitrii, şi pentru personalul din conducerea şi aparatul comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi cotele de majorare sau de diminuare a retributiei în raport cu gradul de îndeplinire a indicatorilor de plan, sînt prevαzute în anexa nr. 1*). (2) Modificarea indicatorilor şi a cotelor din anexa nr. 1 se poate face, anual, prin planul naţional unic de dezvoltare economico-socială. (3) Pentru personalul din centrale industriale, din alte organe ale administraţiei de stat decît cele prevăzute la alin. (1) sau din unităţile necuprinse în acord global prevăzute în planul naţional unic de dezvoltare economico-socială, indicatorii şi cotele de majorare sau de diminuare a retributiei pentru fiecare indicator se stabilesc, anual, de către ministere, celelalte organe centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, ţinînd seama de indicatorii şi cotele ce revin acestora, potrivit alin. (1).
 + 
Articolul 18(1) Majorarea sau diminuarea retributiei tarifare şi, după caz, a indemnizaţiei de conducere pentru personalul de la art. 17 se determina trimestrial, în funcţie de cotele prevăzute prin plan pentru fiecare indicator şi de gradul de realizare a indicatorilor stabiliţi. (2) La sfîrşitul fiecărui trimestru, în raport cu gradul de realizare a indicatorilor, cumulat de la începutul anului, se majorează sau se diminuează fondul aferent retributiilor tarifare, inclusiv indemnizaţia de conducere, pe aceeaşi perioadă, pentru personalul prevăzut în plan. Fondul astfel determinat se repartizează personalului existent în raport cu retributia tarifara şi timpul lucrat. Pe aceasta baza se acordă, nelimitat, adaosul cuvenit sau se retine, în mod eşalonat în următoarele 3 luni, diminuarea rezultată.
 + 
Articolul 19Pentru întregul personal din ministerele şi celelalte organe centrale, precum şi pentru personalul din organele locale şi teritoriale de specialitate din subordinea acestora sau a comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, prevăzute în anexa nr. 2*), retributia tarifara şi, după caz, indemnizaţia de conducere se acordă în raport cu realizarea sarcinilor de muncă concrete, stabilite pe bază de norme de muncă şi normative de personal, precum şi a obligaţiilor care decurg din planul naţional unic de dezvoltare economico-socială, din alte acte normative, din planurile de muncă şi regulamentele de organizare şi funcţionare.
 + 
Capitolul 5Dispoziţii finale  + 
Articolul 20Activităţile, meseriile şi locurile de muncă, care nu se cuprind în acord global, în anul 1983, sînt stabilite în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 21(1) Prevederile prezentului decret se aplică începînd cu data de 1 octombrie 1983. (2) Pe data intrării în vigoare a prezentului decret prevederile din Legea retribuirii după cantitatea şi calitatea muncii nr. 57/1974 prevăzute în anexa nr. 4, precum şi orice alte dispoziţii contrare, se abroga.
 + 
Articolul 22Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul decret. NICOLAE CEAUŞESCUPreşedinteleRepublicii Socialiste România──────────────Notă *) Anexa se comunică instituţiilor interesate.
 + 
Anexa 3Activităţi, meserii, locuri de muncă şi categorii de personal necuprinse în acord global, pentru care se stabilesc sarcini de muncă concrete, pe bază de norme de muncă şi normative de personal, iar retribuirea se face în raport cu realizarea sarcinilor de muncă şi a condiţiilor stabilite I. Industrie-Construcţii – Lichidarea focurilor de mina; înlăturarea efectivelor produse de eruptiile de apa, gaze şi viituri de nisipuri acvifere din subteran; activitatea de asigurare a securităţii muncii şi salvare miniera în subteran; – înlăturarea avariilor produse la sonde de ţiţei, instalaţii productive, linii tehnologice şi altele asemănătoare; – fabricarea, manipularea şi transportul produselor explozive şi al muniţiilor, inclusiv distrugerea şi delaborarea acestora; – centralele electrice pe bază de hidrocarburi şi hidroelectrice necesare pentru intervenţii, în vederea asigurării energiei electrice planificate; – activitatea de protecţie a muncii. II. Circulaţia mărfurilor – Personalul operativ şi muncitorii din unităţile comerciale pe timpul cît acestea se afla în inventar planificat sau în cazul verificării gestiunilor la cererea organelor de urmărire penală sau de control, fără a se putea depăşi într-un an durata de 60 de ore, precum şi personalul operativ şi muncitorii strict necesari din marile magazine universale, unităţi hoteliere şi de alimentaţie publică, pe perioada de pregătire pentru dare în folosinţă; – personalul din unităţile sezoniere de pe litoral la deschiderea şi închiderea sezonului, pe o perioadă de cel mult 10-15 zile; – personalul din unităţile de desfacere a medicamentelor, a produselor petroliere şi de panificatie. II. Transporturi – Pilotii de încercare, personalul muncitor din cadrul aeroporturilor, al Bazei de întreţinere şi reparaţii aeroportuare al Centrului de perfecţionare aeronautic şi al centrelor de dirijare ale aviaţiei civile, care asigura funcţionarea şi întreţinerea aparaturii şi instalaţiilor aeroportuare, dirijarea circulaţiei în spaţiul aerian şi buna desfăşurare a zborurilor; – personalul muncitor care efectuează verificarea parametrilor tehnici ai caii ferate, precum şi cei de la întreţinerea parcului de vagoane rezervat pentru transporturile speciale guvernamentale;– personalul din activitatea de intervenţie şi salvare maritima, de la dirijarea şi urmărirea navelor în dispeceratul central al marinei civile, precum şi personalul pentru siguranţa navigaţiei din capitaniile de porturi şi Registrul naval român; – personalul pentru asigurarea cartului pe navele în reparaţii, observatorii de far care asigura dirijarea navigaţiei pe timpul nopţii şi pontonierii. IV. Consilii populare – Personalul din compartimentele de apărare civilă, stare civilă şi autoritate tutelara, cel din grădini şi puncte zoologice, precum şi cei de la asigurarea stării de carantina, a controlului fito şi sanitar-veterinar. V. Funcţii comune pe economie – Personalul de deservire şi administraţie: ingrijitori, curieri, telefonisti, telexisti-telegrafisti, funcţionari administrativi, arhivari, personal de secretariat-administrativ, conducătorii auto pentru parcul auto normat, gospodari, administratori, muncitori pentru întreţinerea clădirilor şi instalaţiilor aferente, la maşini de multiplicat, echipamente de birou, staţii de radioficare, spalare-reparare şi întreţinere echipament protecţie, vestiare, grupuri sanitare, operaţiuni deratizare, dezinfectii şi dezinsectii; – personalul de paza şi pompieri: paznici, portari, pompieri, motopompisti.
 + 
Anexa 4Prevederile din Legea retribuirii după cantitatea şi calitatea muncii nr. 57/1974 care se abroga, art. 12 alin. (1) lit. a), liniuţa a doua, paragrafele 5-8, art. 41 alin. (3), art. 44 alin. (1) lit. b) şi alin. (3), art. 45 alin. (3), art. 46 alin. (2), art. 48 alin. (1) şi (2), art. 49 alin. (1), art. 89 alin.(l) ultimele doua fraze, art. 96 alin. (3) ultima fraza, art. 97 alin. (3), art. 99 alin. (2), art. 114 alin. (1) şi (4), art. 173 şi art. 181 alin. (2). ───────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x