DECRET nr. 213 din 31 octombrie 1974

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL DE STAT
Publicat în: BULETINUL OFICIAL nr. 157 din 17 decembrie 1974
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEPROTOCOL 09/11/1973
ActulCONTINE PECONVENTIE 07/02/1970
ActulCONTINE PECONVENTIE 07/02/1970
ActulCONTINE PEPROTOCOL 07/02/1970
ActulCONTINE PECONVENTIE 26/02/1966
ActulCONTINE PEPROTOCOL 26/02/1966
ART. 1RATIFICA PECONVENTIE 07/02/1970
ART. 1RATIFICA PECONVENTIE 07/02/1970
ART. 1RATIFICA PEPROTOCOL 07/02/1970
ART. 2RATIFICA PECONVENTIE 26/02/1966
ART. 3RATIFICA PEPROTOCOL 09/11/1973
ART. 3RATIFICA PEPROTOCOL 26/02/1966
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECRET 289 09/08/1984

pentru ratificarea Convenţiei internaţionale privind transportul de mărfuri pe căile ferate (CIM), a Convenţiei internatioanle privind transportul călătorilor şi bagajelor pe căile ferate (CIV), a Convenţiei adiţionale la Convenţia internationala privind transportul călătorilor şi bagajelor pe căile ferate (CIV), din 25 februarie 1961, referitoare la răspunderea caii ferate în caz de moarte sau ranire a călătorilor, precum şi a unor protocoale la aceste convenţii



EXPUNERE DE MOTIVEEfectuarea transporturilor de mărfuri, călători şi bagaje pe calea ferată în trafic internaţional este reglementată prin convenţiile internaţionale privind transportul de mărfuri pe căile ferate (CIM) şi de călători şi bagaje (CIV). Ţara noastră participa la Convenţia CIM din anul 1904, prin aderare, iar la Convenţia CIV din anul 1924, ca stat semnatar.Convenţiile CIM şi CIV fiind supuse unor revizuiri periodice, din cinci în cinci ani, conferinţa diplomatică a statelor contractante a adoptat, în sesiunea din februarie 1970, noile convenţii revizuite CIM şi CIV, iar în sesiunea din noiembrie 1973, prin protocol I, a stabilit ca acestea vor intra în vigoare la 1 ianuarie 1975.Prin Convenţia adiţională la CIV, intrata în vigoare la 1 ianuarie 1973, a fost reglementată răspunderea caii ferate pentru moartea sau ranirea călătorilor în traficul internaţional, iar prin protocolul A, adoptat de conferinţa diplomatică din februarie 1965, a fost majorat de la 9 la 11 numărul membrilor Comitetului administrativ al Oficiului central al transporturilor internaţionale pe căile ferate.Totodată, prin protocolul II, adoptat de conferinţa diplomatică din noiembrie 1973, a fost prelungită valabilitatea Convenţiei adiţionale la CIV. Aceasta prelungire a devenit necesară ca urmare a intrării în vigoare a noii Convenţii CIV, la 1 ianuarie 1975, ceea ce va avea drept consecinţa abrogarea convenţiei anterioare şi implicit a convenţiei adiţionale din 1966.În scopul ratificării acestor convenţii şi protocoale a fost emis alăturatul decret al Consiliului de Stat. Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează:  + 
Articolul 1Se ratifica Convenţia internationala privind transportul de mărfuri pe căile ferate (CIM) şi Convenţia internationala privind transportul călătorilor şi bagajelor pe căile ferate (CIV), împreună cu protocolul adiţional la aceste convenţii, semnate la Berna la 7 februarie 1970.
 + 
Articolul 2Se ratifica Convenţia adiţională la Convenţia internationala privind transportul călătorilor şi bagajelor pe căile ferate (CIV), din 25 februarie 1961, referitoare la răspunderea caii ferate în caz de moarte sau ranire a călătorilor, semnată la Berna la 26 februarie 1966, cu următoarea rezerva:"Republica Socialistă România, făcînd uz de prevederile articolului 1 paragraful 2 din convenţie, declara ca îşi rezerva dreptul de a nu aplica aceasta convenţie călătorilor victime ale unor accidente produse pe teritoriul sau, în cazul cînd aceştia sînt cetăţeni ai săi sau persoane care îşi au reşedinţa obişnuită în România".
 + 
Articolul 3Se ratifica protocolul A la convenţiile internaţionale privind transportul de mărfuri pe căile ferate (CIM) şi transportul călătorilor şi bagajelor pe căile ferate (CIV) din 1961, semnat la Berna la 26 februarie 1966, şi Protocolul II privind prelungirea duratei de valabilitate a Convenţiei adiţionale la CIV din 1961 referitoare la răspunderea caii ferate în caz de moarte sau ranire a călătorilor, semnat la Berna la 9 noiembrie 1973.
CONVENTIE 07/02/1970CONVENTIE 07/02/1970PROTOCOL 07/02/1970CONVENTIE 26/02/1966PROTOCOL 26/02/1966PROTOCOL 09/11/1973

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x