cu privire la calcularea, eliberarea şi controlul utilizării fondului de retribuire a muncii în agricultura de stat, construcţii-montaj şi transporturi
În cadrul măsurilor de perfecţionare a conducerii şi planificarii economiei, se introduce ca indicator de baza valoarea producţiei nete în agricultura de stat, construcţii-montaj şi transporturi, care constituie valoarea nou creata în activitatea productiva.Aceasta impune întărirea răspunderii întreprinderilor, trusturilor, centralelor, ministerelor şi celorlalte organe centrale şi locale pentru îndeplinirea planului valorii producţiei nete, care reprezintă aportul adus de unităţile economice la crearea venitului naţional, la dezvoltarea şi la întărirea economiei naţionale.În mod corespunzător, în funcţie de specificul întreprinderilor care fac parte din aceste ramuri de activitate, fondul de retribuire pentru întregul personal muncitor se va calcula şi elibera de către bănci în raport cu îndeplinirea planului valorii producţiei nete.În vederea stabilirii atribuţiilor şi raspunderilor ce revin ministerelor, celorlalte organe centrale şi locale, centralelor, trusturilor, întreprinderilor, precum şi băncilor, în acest domeniu de activitate, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează: +
Capitolul 1Dispoziţii generale +
Articolul 1Organele de conducere colectivă ale întreprinderilor, trusturilor, centralelor, ministerelor şi celorlalte organe centrale şi locale care desfăşoară activităţi în agricultura de stat, construcţii-montaj sau transporturi sînt obligate sa ia măsuri tehnico-organizatorice corespunzătoare pentru îndeplinirea planului valorii producţiei nete, realizarea ritmica a planului producţiei fizice stabilită pe baza contractelor economice încheiate, pentru reducerea cheltuielilor materiale, creşterea productivitatii muncii şi pentru utilizarea raţională a forţei de muncă şi a fondului de retribuire planificat. +
Articolul 2Băncile au obligaţia sa analizeze şi sa acţioneze pentru aplicarea de către întreprinderi a măsurilor necesare realizării indicatorului valoarea producţiei nete, în stricta concordanta cu prevederile planului şi a contractelor economice încheiate. +
Articolul 3(1) Calcularea şi eliberarea de către bănci a fondului de retribuire pentru întregul personal muncitor din întreprinderi aparţinînd ramurilor agricultura de stat, construcţii-montaj şi transporturi se fac în raport cu îndeplinirea planului valorii producţiei nete şi cu respectarea condiţiilor stabilite de lege cu privire la acordarea drepturilor de retribuire. … (2) Drepturile individuale ale personalului muncitor se calculează şi se plătesc de către întreprinderi în conformitate cu prevederile Legii retribuirii după cantitatea şi calitatea muncii. … +
Articolul 4Valoarea producţiei nete reprezintă valoarea nou creata în activitatea productiva. Valoarea producţiei nete cuprinde ca elemente principale:a) în agricultura de stat: retribuţiile personalului muncitor şi alte drepturi ale acestuia; contribuţia pentru fondul de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi introducere a progresului tehnic; impozitul pe fondul de retribuire; contribuţia pentru asigurări sociale; alte elemente de muncă vie; beneficiul; … b) în construcţii-montaj în antrepriza: retribuţiile personalului muncitor şi alte drepturi ale acestuia; contribuţia pentru fondul de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi introducere a progresului tehnic; impozitul pe fondul de retribuire; contribuţia pentru asigurări sociale; alte elemente de muncă vie; beneficiul; … c) în transporturi: retribuţiile personalului muncitor şi alte drepturi ale acestuia; impozitul pe fondul de retribuire; contribuţia pentru asigurări sociale; alte elemente de muncă vie; beneficiul. … +
Capitolul 2Calcularea şi eliberarea fondului de retribuire +
Secţiunea 1Calcularea şi eliberarea fondului de retribuire în agricultura de stat +
Articolul 5Calculul valorii producţiei nete se face prin scăderea cheltuielilor materiale aferente din valoarea producţiei globale la unităţile agricole de stat. +
Articolul 6(1) La unităţile agricole de stat fondul de retribuire pentru întregul personal muncitor se eliberează de bănci, în cursul anului, pe baza fondului de retribuire planificat lunar, cumulat de la începutul anului. … (2) Fondul de retribuire pentru ultima luna a anului şi pentru celelalte drepturi ce se plătesc la sfîrşitul anului, inclusiv pentru restituirea în condiţiile prevăzute de lege a reţinerilor lunare din retribuţiile individuale ale personalului muncitor, se eliberează de bănci pe baza fondului de retribuire planificat anual, calculat în raport cu îndeplinirea planului valorii producţiei nete pe întregul an. … +
Articolul 7La unităţile agricole de stat, în cazul cînd fondul de retribuire rezultat din însumarea drepturilor legale individuale de retribuire, inclusiv retinerile legale din retribuţiile individuale, depăşeşte fondul de retribuire planificat sau calculat potrivit art. 6, diferenţele rezultate se eliberează cu aprobarea organului ierarhic superior în următoarele cazuri:a) în cursul anului, în limita fondului de retribuire planificat anual, sumele necesare pentru executarea în devans a unor lucrări prevăzute în plan a se executa în perioada următoare, pentru plata sporurilor de acord global corespunzătoare depăşirii productiilor planificate în sectoarele unde, potrivit reglementărilor în vigoare, plata sporurilor de acord global se face lunar, trimestrial sau la sfîrşitul ciclurilor de producţie, precum şi fondul de retribuire consumat în plus faţă de plan prin reînsămînţarea suprafeţelor calamitate, stabilite potrivit legii; … b) la sfîrşitul anului, fondul de retribuire corespunzător valorii producţiei nete nerealizate datorită calamităţilor naturale, stabilite potrivit legii. … +
Articolul 8La activităţile agricole care se desfăşoară în cadrul altor unităţi decît cele agricole de stat şi pentru care nu se stabilesc sarcini de plan la indicatorul valoarea producţiei nete, fondul de retribuire pentru întregul personal muncitor se eliberează de bănci în limita fondului de retribuire planificat lunar, cumulat de la începutul anului. +
Articolul 9Valoarea producţiei nete realizată anual pe baza căreia se plătesc drepturile de retribuire pe ultima luna a anului la unităţile agricole de stat se calculează potrivit datelor din evidentele contabile şi operative existente. În cazul în care, pe baza datelor contabile definitive, vor rezultă diferenţe, acestea se vor regulariza în mod obligatoriu la plata drepturilor de retribuire pentru prima luna a anului următor. +
Secţiunea 2Calcularea şi eliberarea fondului de retribuire la unităţile de construcţii-montaj şi la obiectivele noi în construcţii +
Articolul 10Calculul valorii producţiei nete la unităţile de construcţii se face prin scăderea cheltuielilor materiale aferente din valoarea producţiei globale, respectiv din valoarea prestaţiilor aferente. +
Articolul 11(1) La unităţile de construcţii-montaj care executa lucrări în antrepriza, inclusiv cele care executa lucrări de construcţii-montaj în sectoarele petrol, mine, lucrări de prestări în construcţii pentru sectorul socialist, precum şi la întreprinderile şi staţiile de utilaje grele şi de transport pentru construcţii, fondul de retribuire pentru întregul personal muncitor se eliberează de bănci pe baza fondului de retribuire planificat trimestrial, cumulat de la începutul anului, calculat în raport cu îndeplinirea planului valorii producţiei nete pe aceeaşi perioadă. … (2) În primele doua luni ale fiecărui trimestru fondul de retribuire se eliberează de bănci, pe baza fondului de retribuire planificat lunar cumulat de la începutul trimestrului, calculat în raport cu îndeplinirea planului producţiei de construcţii-montaj, respectiv a planului de prestaţii. În cazul neincadrarii în fondul de retribuire astfel calculat, sumele necesare se eliberează de bănci pe baza aprobării viceprim-ministrului care coordonează activitatea ministerului, organului central sau local respectiv. … (3) La calcularea fondului de retribuire ce se eliberează de bănci nu se va lua în considerare: … a) valoarea lucrărilor executate la obiective de investiţii neprevăzute în plan sau neadmise la finanţare sau creditare potrivit legii; … b) valoarea lucrărilor executate peste valorile de construcţii-montaj prevăzute în documentaţiile tehnico-economice aprobate sau peste prevederile anuale de plan, în cazul în care nu s-au obţinut aprobările legale, precum şi a lucrărilor executate necorespunzător calitativ, respinse de beneficiar pe baza proceselor-verbale ale lucrărilor executate sau de comisiile de recepţie pe baza procesului-verbal de recepţie ori constatate de organele de control, pînă la remedierea lor. … +
Articolul 12(1) La unităţile care executa în regie lucrări de construcţii-montaj, fondul de retribuire pentru întregul personal muncitor se eliberează de bănci în baza fondului de retribuire planificat lunar, cumulat de la începutul anului, calculat în raport cu îndeplinirea planului producţiei de construcţii-montaj. … (2) La calcularea fondului de retribuire ce se eliberează de bănci nu se va lua în considerare valoarea lucrărilor prevăzute la art. 11 (3). … +
Articolul 13(1) Pentru activitatea industriala din cadrul unităţilor de construcţii-montaj, fondul de retribuire pentru întregul personal muncitor se eliberează de bănci pe baza fondului de retribuire planificat trimestrial, cumulat de la începutul anului, calculat în raport cu îndeplinirea planului valorii producţiei nete pe aceeaşi perioadă. … (2) În primele doua luni ale fiecărui trimestru, fondul de retribuire se eliberează de bănci potrivit prevederilor de la art. 11 (2). … (3) La calcularea fondului de retribuire ce se eliberează de bănci nu se va lua în considerare valoarea produselor care au fost fabricate fără a avea asigurata desfacerea prin contracte sau comenzi, sau pe stoc, cu nerespectarea prevederilor legii, precum şi a celor respinse ca necorespunzătoare calitativ, pînă la remedierea defectelor de fabricaţie ale acestora şi asigurarea desfacerii lor. … +
Articolul 14(1) Fondurile de retribuire pentru personalul muncitor al întreprinderilor noi în construcţie, pentru personalul de supraveghere a execuţiei lucrărilor de investiţii şi pentru personalul în curs de pregătire, destinat exploatării noilor capacităţi de producţie, se eliberează de băncile finanţatoare în limita indicatorilor din planurile de muncă şi retribuire, fără a se depăşi numărul de personal aprobat prin graficul de asigurare a forţei de muncă, precum şi cheltuielile prevăzute pentru fiecare din aceste categorii de personal, în documentaţia tehnico-economică legal aprobată. … (2) La eliberarea fondului de retribuire pentru personalul prevăzut la alin. 1, băncile vor urmări şi ca: … a) personalul muncitor al întreprinderilor noi în construcţie să se încadreze în numărul aprobat prin actul normativ de înfiinţare a întreprinderii; … b) personalul de supraveghere a execuţiei lucrărilor să se încadreze în normativele în vigoare privind activitatea de dirigentie de şantier; … c) personalul destinat exploatării noilor capacităţi de producţie să fie stabilit cu respectarea duratelor de pregătire aprobate potrivit legii. … (3) Eliberarea fondurilor pentru plata retributiilor personalului muncitor utilizat la efectuarea probelor tehnologice în vederea punerii în funcţiune a noilor capacităţi de producţie se face în limita indicatorilor din planul de muncă şi retribuire, stabiliţi pentru aceasta activitate, precum şi a sumelor prevăzute la capitolul de cheltuieli pentru efectuarea probelor tehnologice, din documentaţiile tehnico-economice aprobate pentru obiectivele de investiţii respective. … (4) Atunci cînd, în cazuri temeinic justificate, se solicita fond de retribuire peste cel prevăzut în documentaţia tehnico-economică, la fiecare din categoriile de personal menţionate la alin. 1-3, băncile pot elibera sumele respective din economii efectiv realizate la alte capitole de cheltuieli din devizul general, pe baza aprobării Biroului Executiv al Consiliului de Miniştri. … (5) Ministerele, centralele şi întreprinderile vor defalca indicatorii anuali din planul de muncă şi retribuire a muncii pe trimestre şi luni pentru personalul prevăzut în prezentul articol, în funcţie de stadiul de execuţie şi de dare în exploatare a capacităţilor de producţie pentru care se face încadrarea acestui personal. Planurile de muncă şi retribuire a muncii se avizează în prealabil de băncile finanţatoare. … +
Secţiunea 3Calcularea şi eliberarea fondului de retribuire în transporturi +
Articolul 15Calculul valorii producţiei nete la unităţile de transporturi se face prin scăderea cheltuielilor materiale aferente din volumul veniturilor brute din activitatea de transport. +
Articolul 16(1) La unităţile de transporturi feroviare, navale şi de exploatare portuara, precum şi la unităţile de transporturi aeriene, fondul de retribuire pentru întregul personal muncitor se eliberează de bănci pe baza fondului de retribuire planificat lunar, cumulat de la începutul anului, calculat în raport cu îndeplinirea planului valorii producţiei nete, pe aceeaşi perioadă. Calculul fondului de retribuire corespunzător depasirilor sau nerealizarilor se face prin aplicarea coeficientului de 0,3 pentru fiecare procent de depasire sau nerealizare a planului valorii producţiei nete. … (2) La unităţile de transporturi auto, la secţiile de expediţie, camionaj şi mecanizare din transporturi, fondul de retribuire pentru întregul personal muncitor se eliberează de bănci pe baza fondului de retribuire planificat lunar, cumulat de la începutul anului, calculat în raport cu îndeplinirea planului valorii producţiei nete, pe aceeaşi perioadă. … +
Articolul 17La unităţile de mecanizare şi transporturi forestiere, precum şi la Întreprinderea de transporturi turistice auto, fondul de retribuire pentru întregul personal muncitor se eliberează de bănci pe baza fondului de retribuire planificat lunar, cumulat de la începutul anului, calculat în raport cu îndeplinirea planului valorii de prestaţii şi, respectiv, de venituri, pe aceeaşi perioadă. +
Articolul 18La Administraţia fluviala a Dunării de Jos, la secţia de cai navigabile Constanta, la Întreprinderea de transport ţiţei prin conducte, la activitatea de tranzitare a gazelor naturale, la întreprinderile de transporturi auto aparţinînd altor ministere sau organe centrale decît Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor, precum şi la unităţile de transport urban, fondul de retribuire pentru întregul personal muncitor se eliberează de bănci în limita fondului de retribuire planificat lunar. +
Secţiunea 4Dispoziţii comune secţiunilor 1-3 +
Articolul 19Întreprinderile, trusturile, centralele, ministerele şi celelalte organe centrale şi locale vor lua măsuri pentru perfecţionarea organizării evidentei costurilor de producţie, astfel încît să se asigure obţinerea în timp util a datelor necesare determinării valorii producţiei nete. În funcţie de situaţia concretă din fiecare unitate de construcţii-montaj şi transporturi, determinarea valorii producţiei nete pentru ultima luna, respectiv trimestru, a perioadei cumulate, se face pe baza cheltuielilor materiale planificate corespunzător producţiei realizate, cu regularizare obligatorie în luna următoare. +
Articolul 20La activităţile industriale din cadrul unităţilor socialiste aparţinînd altor ramuri decît cele ale industriei, pentru care se calculează anual valoarea producţiei nete, fondul de retribuire pentru întregul personal muncitor se eliberează de bănci în cursul anului pe baza fondului de retribuire planificat lunar, cumulat de la începutul anului, calculat în raport cu îndeplinirea planului valorii producţiei globale, iar la sfîrşitul anului, calculat în raport cu îndeplinirea planului valorii producţiei nete anuale, care se determina pe baza cheltuielilor materiale planificate corespunzător producţiei realizate, cu regularizare obligatorie la plata drepturilor de retribuire pentru prima luna a anului următor. +
Articolul 21La întreprinderile prevăzute cu subvenţii, eliberarea fondului de retribuire pentru întregul personal muncitor se face în condiţiile prevăzute pentru ramura din care acestea fac parte, pe baza fondului planificat, calculat în raport cu îndeplinirea planului valorii producţiei nete, corectat cu subvenţia cuvenită. +
Articolul 22(1) Fondul de retribuire rezultat din însumarea drepturilor legale individuale de retribuire calculat în conformitate cu prevederile Legii retribuirii după cantitatea şi calitatea muncii, inclusiv retinerile legale din retribuţiile individuale lunare efectuate la unităţile agricole de stat, care depăşeşte fondul calculat potrivit prevederilor prezentului decret, reprezintă depasire necorespunzătoare şi nu se eliberează de bănci. În asemenea cazuri, organele de conducere colectivă ale întreprinderilor, precum şi băncile, vor analiza cauzele care au condus la aceasta situaţie şi vor stabili măsuri pentru recuperarea raminerilor în urma şi pentru realizarea integrală a planului valorii producţiei nete, respectiv a sarcinilor stabilite. … (2) Trusturile şi întreprinderile vor informa, în legătură cu depasirile necorespunzătoare înregistrate, organele ierarhic superioare, care, în cazurile cînd considera fundamentate măsurile stabilite, pot sa aprobe eliberarea de către bănci a sumelor reprezentind depăşiri necorespunzătoare, astfel: … a) biroul executiv al centralei, respectiv trusturile întreprinderilor agricole de stat, în limita a 1% din fondul total de retribuire planificat trimestrial unităţii respective şi cel mult de doua ori pe an pentru aceeaşi unitate; … b) biroul executiv al organelor centrale sau comitetele executive ale consiliilor populare judeţene sau al municipiului Bucureşti, după caz, în limita a 2% din fondul total de retribuire planificat trimestrial unităţii respective şi cel mult de doua ori pe an pentru aceeaşi unitate. … (3) Pentru cazurile care depăşesc limitele prevăzute la lit. b), la propunerea ministrilor, conducătorilor celorlalte organe centrale şi preşedinţilor comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene sau al municipiului Bucureşti, aprobarea sumelor reprezentind depăşiri necorespunzătoare se da de către Biroul Executiv al Consiliului de Miniştri. … (4) Organele de conducere colectivă ale unităţilor cu personalitate juridică pot aproba depăşiri necorespunzătoare ale fondului de retribuire pentru unităţile componente fără personalitate juridică cărora li s-au repartizat indicatori de plan de muncă şi retribuire, cu condiţia să se încadreze în fondul de retribuire calculat cu respectarea prevederilor prezentului decret pe total întreprindere. … (5) În prima luna a anului următor, cînd se face determinarea valorii producţiei nete pe baza datelor contabile definitive, în cazul în care se înregistrează o depasire necorespunzătoare a fondului de retribuire, aceasta se aproba în condiţiile prevăzute la alin. 2 şi 3. … +
Articolul 23Depasirile necorespunzătoare ale fondului de retribuire nerecuperate pînă la sfîrşitul anului de către întreprinderile la care s-au produs vor fi acoperite de către organele ierarhic superioare, inclusiv ministerele, celelalte organe centrale sau locale, din fondul de retribuire total planificat acestora. +
Articolul 24(1) Întreprinderile din ramurile construcţii-montaj şi transporturi sînt obligate sa îndeplinească planul valorii producţiei nete în cadrul numărului de muncitori prevăzut în plan. … (2) În cazul în care capacitatile de producţie existente permit realizarea, în condiţiile legii, a unei producţii de construcţii-montaj în devans, a unui volum suplimentar de transporturi sau a unei producţii industriale suplimentare pentru unităţile de construcţii-montaj, cu desfacere asigurata la intern sau la export, întreprinderile pot utiliza muncitori peste numărul prevăzut în plan, cu condiţia realizării, cumulat de la începutul anului, a productivitatii muncii cel puţin la nivelul stabilit prin plan pe baza valorii producţiei nete. … (3) Fondul de retribuire aferent numărului de muncitori existent peste plan ca urmare a neîndeplinirii productivitatii muncii planificate, în condiţiile realizării sau depăşirii valorii producţiei nete, constituie depasire necorespunzătoare şi se soluţionează potrivit prevederilor art. 22 din prezentul decret. … +
Articolul 25La eliberarea fondului de retribuire pentru personalul tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ, băncile vor controla şi respectarea numărului stabilit prin plan pentru această categorie de personal, pe baza ponderii aprobate, în totalul personalului muncitor, a statelor de funcţii aprobate, precum şi a îndeplinirii indicatorilor de plan pentru personalul la care, potrivit legii, retributia se acordă în raport cu îndeplinirea acestor indicatori. +
Articolul 26Pentru personalul din aparatul propriu al centralelor şi trusturilor din agricultura de stat, construcţii-montaj şi transporturi, fondul de retribuire se eliberează în limita celui planificat lunar, cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 25 din prezentul decret. +
Articolul 27Sumele neconsumate din fondul de retribuire aferent personalului tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ, la întreprinderile, centrale şi trusturile la care fondul de retribuire se calculează potrivit prevederilor prezentului decret, rămîn la dispoziţia acestora. +
Capitolul 3Controlul utilizării fondului de retribuire +
Articolul 28(1) Întreprinderile sînt obligate să depună la banca documentaţia referitoare la îndeplinirea condiţiilor prevăzute în prezentul decret pentru eliberarea fondului de retribuire solicitat. … (2) Pentru unele drepturi de retribuire cum sînt: adaosuri, sporuri la retribuţiile tarifare, ore suplimentare, premii şi alte asemenea, documentaţia trebuie să cuprindă date cu privire la modul de îndeplinire, după caz, a indicatorilor şi condiţiilor stabilite de reglementările în vigoare. … +
Articolul 29(1) La eliberarea fondului de retribuire, băncile vor controla respectarea dispoziţiilor din prezentul decret, respingînd de la plata sumele necuvenite. … (2) De asemenea, băncile au obligaţia să efectueze ulterior, în condiţiile prevăzute de lege şi la termenele stabilite în normele proprii de lucru, controlul asupra utilizării fondului de retribuire, verificind datele prezentate băncii cu privire la modul de realizare a indicatorului valoarea producţiei nete şi a indicatorilor care condiţioneaza acordarea integrală a retributiilor. … +
Articolul 30(1) Directorii întreprinderilor şi trusturilor, şefii compartimentelor de muncă şi retribuire a muncii, cadrele tehnice şi economice din compartimentele unde se întocmesc documente pentru plata retributiei, răspund de realitatea şi legalitatea calculării drepturilor de retribuire şi de corecta raportare a îndeplinirii sarcinilor şi indicatorilor care condiţioneaza plata integrală a retributiei. … (2) Organele cu sarcini de control financiar preventiv au obligaţia sa controleze, potrivit normelor în vigoare, legalitatea plăţii retributiilor şi modul de calculare a fondului de retribuire planificat în raport cu îndeplinirea planului valorii producţiei nete şi a celorlalţi indicatori în raport de care se calculează fondul de retribuire. … +
Articolul 31Organele de control financiar intern din ministere, celelalte organe centrale, consilii populare judeţene şi al municipiului Bucureşti şi din centrale şi trusturi vor verifica, în cadrul efectuării controlului de fond, modul de utilizare a fondului de retribuire, legalitatea plăţilor, corecta raportare a îndeplinirii planului valorii producţiei nete şi a celorlalţi indicatori în raport de care se calculează fondul de retribuire, precum şi a sarcinilor şi indicatorilor care condiţioneaza acordarea integrală a retributiei. +
Articolul 32În baza controalelor pe care le fac potrivit dispoziţiilor legale, organele Direcţiei Centrale de Statistica au obligaţia sa comunice unităţilor bancare diferenţele constatate cu privire la datele raportate la indicatorul valoarea producţiei nete, precum şi la indicatorii care condiţioneaza acordarea integrală a retributiei. +
Capitolul 4Dispoziţii tranzitorii şi finale +
Articolul 33Calcularea valorii producţiei nete se face pe baza normelor metodologice emise de Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Finanţelor şi Direcţia Centrala de Statistica. +
Articolul 34Uniunea Centrala a Cooperativelor Meşteşugăreşti şi Uniunea Centrala a Cooperativelor de Consum vor stabili modul de eliberare a fondului de retribuire a muncii şi de control al utilizării acestuia în unităţile subordonate care fac parte din ramurile prevăzute în prezentul decret, în concordanta cu prevederile acestuia, cu acordul Comitetului de Stat al Planificarii, Ministerului Finanţelor şi Băncii Naţionale a Republicii Socialiste România. +
Articolul 35(1) Încălcarea prevederilor prezentului decret atrage răspunderea disciplinară, administrativă, materială, civilă sau penală, după caz, pentru pagubele produse prin nerespectarea dispoziţiilor legale referitoare la calcularea, eliberarea şi plata sumelor privind retribuţii, adaosuri, sporuri şi premii, sau pentru prezentarea de date inexacte care au condus la eliberarea unor fonduri de retribuire necuvenite. … (2) Băncile şi celelalte organe de control vor lua măsuri pentru recuperarea, în condiţiile legii a sumelor constatate ca s-au plătit cu nerespectarea dispoziţiilor legale. … +
Articolul 36Banca pentru Agricultura şi Industrie Alimentara împreună cu Departamentul agriculturii de stat vor experimenta în anul 1979, la un număr de 6 întreprinderi agricole de stat, eliberarea drepturilor de retribuire pentru activitatea din zootehnie, inclusiv de industrializare a produselor, în limita fondului de retribuire planificat trimestrial, cumulat de la începutul anului, calculat în raport cu îndeplinirea planului valorii producţiei nete pe aceeaşi perioadă.Eventualele depăşiri necorespunzătoare ale fondului de retribuire înregistrate la aceste unităţi se vor elibera în condiţiile prevăzute la art. 22 din prezentul decret.Calcularea şi raportarea trimestriala a valorii producţiei nete se vor face pe baza normelor elaborate în acest scop de Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, cu acordul Comitetului de Stat al Planificarii, Ministerului Finanţelor, Direcţiei Centrale de Statistica şi Băncii pentru Agricultura şi Industrie Alimentara.Pînă la 1 decembrie 1979, Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, cu acordul Comitetului de Stat al Planificarii, Ministerului Finanţelor, Direcţiei Centrale de Statistica şi Băncii pentru Agricultura şi Industrie Alimentara, va informa Consiliul de Miniştri despre rezultatele experimentarii, cu propunerile corespunzătoare. +
Articolul 37Prevederile prezentului decret intră în vigoare la data de 1 aprilie 1979. Pe aceeaşi dată se abroga actele normative prevăzute în anexa şi orice alte dispoziţii contrare. +
Anexa 1Acte normative care se abroga la intrarea în vigoare a prezentului decret – Cap. I-II din Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 3031/1952 privind controlul utilizării fondului de salarii, publicată în Colecţia de hotărîri şi dispoziţii ale Consiliului de Miniştri nr. 2 din 15 ianuarie 1953, astfel cum a fost completată şi modificată prin Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 974/1955 privind unele completări la cap. II din Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 3031/1952, publicată în Colecţia de hotărîri şi dispoziţii ale Consiliului de Miniştri nr. 31 din 18 iunie 1955.– Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 421 din 26 martie 1958 privind plata salariilor personalului din întreprinderile de industrializare a carnii, aparţinînd Ministerului Industriei Bunurilor de Consum.– Dispoziţia Consiliului de Miniştri nr. 97 din 15 iulie 1959 privind controlul utilizării fondului de salarii la unităţile de transporturi navale şi de exploatare portuara.– Art. 3 din Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 1642 din 17 noiembrie 1959 privind modificarea planului pe anul 1959 la Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor.– Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 1008 din 15 iulie 1960 privind controlul utilizării fondului de salarii la muncitori pentru capitolul „producţia industriala” la întreprinderile forestiere din cadrul Ministerului Economiei Forestiere.– Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 241/1961 privind modul de eliberare de către bănci a numerarului necesar pentru plata depasirilor necorespunzătoare la fondul de salarii, publicată în Colecţia de hotărîri şi dispoziţii ale Consiliului de Miniştri nr. 13 bis din 29 aprilie 1961.– Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 457/1961 privind eliberarea fondului de salarii pentru lucrările de construcţii-montaj, publicată în Colecţia de hotărîri şi dispoziţii ale Consiliului de Miniştri nr. 19 din 3 august 1961.– Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 381 din 15 martie 1966 privind reglementarea eliberării fondului de salarii pentru unele categorii de angajaţi aparţinînd unităţilor din transportul feroviar, transportul auto şi Întreprinderii de transporturi aeriene „TAROM”.– Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 1741/1966 privind eliberarea fondului de salarii pentru muncitori şi personalul navigant din Administraţia fluviala a Dunării de Jos şi secţiile de cai navigabile subordonate Ministerului Transporturilor Auto, Navale şi Aeriene.– Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 3237 din 30 decembrie 1967 privind salarizarea şi premierea muncitorilor şi personalului tehnico-administrativ din întreprinderile agricole de stat şi trusturile regionale de întreprinderi agricole de stat, precum şi alte măsuri pentru cointeresarea materială a acestora.– Art. 1 pct. 17 din Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 585/1969 privind exercitarea unor atribuţii largite de către ministere şi întreprinderi în perioada de experimentare a măsurilor de perfecţionare a conducerii şi planificarii economiei naţionale, publicată în Buletinul Oficial nr. 43 din 27 martie 1969.– Art. 69 alin. 2 din Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 859/1970 privind planificarea, repartizarea şi vărsarea beneficiilor, finanţarea mijloacelor circulante, finanţarea şi creditarea investiţiilor, publicată în Buletinul nr. 71 din 27 iunie 1970.–––––––-