DECRET nr. 14 din 25 ianuarie 1971

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL DE STAT
Publicat în: BULETINUL OFICIAL nr. 8 din 26 ianuarie 1971
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEHG 257 24/03/2010
ActulABROGAT DEDECRET (R) 298 02/08/1979
ActulMODIFICAT DEDECRET 29 27/01/1973
ART. 18MODIFICAT DEDECRET 510 31/12/1971
ART. 20MODIFICAT DEDECRET 510 31/12/1971
ART. 21MODIFICAT DEDECRET 510 31/12/1971
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 28 17/12/1971
ART. 32REFERIRE LALEGE 48 18/12/1970
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEHG 257 24/03/2010
ActulABROGAT DEDECRET (R) 298 02/08/1979
ActulMODIFICAT DEDECRET 29 27/01/1973
ActulAPROBAT DELEGE 28 17/12/1971
ActulREFERIT DELEGE 51 17/12/1971
ActulSE VA REPUBLICA IN BAZADECRET 510 31/12/1971
ActulREFERIT DELEGE 4 10/07/1970
ART. 18MODIFICAT DEDECRET 510 31/12/1971
ART. 18REFERIT DELEGE 83 17/12/1971
ART. 20MODIFICAT DEDECRET 510 31/12/1971
ART. 21MODIFICAT DEDECRET 510 31/12/1971
ART. 29REFERIT DELEGE 4 10/07/1970

privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor*)



Notă *) Acest decret a devenit Legea nr. 28/1971. + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Se înfiinţează Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor prin fuziunea Ministerului Agriculturii şi Silviculturii şi Ministerul Industriei Alimentare. Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor înfăptuieşte politica partidului şi statului în domeniul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi gospodăririi apelor şi îndeplineşte funcţia de minister coordonator pentru activităţile din domeniul sau care se desfăşoară în unităţi din subordinea altor organe centrale sau locale ale administraţiei de stat.
 + 
Articolul 2Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor exercita, potrivit legii, conducerea întregii agriculturi, asigura progresul ei continuu şi dezvoltarea economică a organizaţiilor socialiste de stat şi cooperatiste din agricultura. De asemenea, asigura dezvoltarea industriei alimentare, creşterea şi diversificarea producţiei de mărfuri alimentare în concordanta cu cerinţele economiei naţionale, valorificarea superioară a producţiei vegetale şi animale, conservarea, dezvoltarea şi buna gospodărire a fondului silvic, precum şi gospodărirea a fondului silvic, precum şi gospodărirea raţională şi protecţia calităţii apelor tarii.
 + 
Articolul 3Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor asigura aplicarea legilor, decretelor, precum şi a hotărârilor Consiliului de Miniştri.
 + 
Articolul 4Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor conduce, îndrumă şi controlează activitatea unităţilor din subordinea sa şi răspunde, în calitate de titular de plan de realizarea planului pentru întreaga sa activitate.
 + 
Articolul 5Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor colaborează cu celelalte ministere şi organe centrale precum şi cu organele locale, în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce-i revin. Pentru a se asigura sporirea continua a producţiei, dezvoltarea şi consolidarea cooperativelor agricole de producţie, Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor conlucreaza cu Uniunea Naţionala a Cooperativelor Agricole de Producţie.
 + 
Capitolul 2Atribuţii + 
Articolul 6Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor are următoarele atribuţii principale:A. Atribuţii generale:a) asigura, în cadrul planului economiei naţionale, dezvoltarea în ritm susţinut a ramurilor şi subramurilor sale, în vederea obţinerii de produse agricole şi alimentare pentru satisfacerea cerinţelor şi a celorlalte nevoi ale economiei naţionale, în care scop:– elaborează studii şi programe privind proportiile, nivelurile, ritmurile şi căile de dezvoltare în perspectiva a ramurilor şi subramurilor din activitatea sa;– elaborează proiectele planurilor anuale şi de perspectiva, pe baza studiilor proprii şi a propunerilor făcute de centrale, unităţi cu statut de centrala şi celelalte unităţi subordonate şi coordonează, împreună cu organele centrale de resort, elaborarea proiectelor planurilor anuale şi de perspectiva pentru întreaga activitate în domeniul sau;– asigura diversificarea producţiei şi ridicarea continua a caracteristicilor calitative ale produselor, în scopul satisfacerii necesităţilor economiei naţionale şi creşterii competivitatii lor pe piaţa internationala;– stabileşte, după adoptarea legilor pentru aprobarea planului şi a bugetului de stat, indicatorii de plan economici şi financiari pe unităţi subordonate;– determina, potrivit normelor legale, necesarul de mijloace circulante pentru unităţile subordonate şi le doteaza cu astfel de mijloace, cu acordul Ministerului Finanţelor;– urmăreşte şi răspunde de îndeplinirea indicatorilor ce-i revin din planul şi bugetul de stat, informand periodic Consiliul de Miniştri;– analizează bilanţurile şi dările de seama periodice ale unităţilor subordonate şi întocmeşte pe cele care privesc activitatea pe întregul minister; – întocmeşte şi executa planul de venituri şi cheltuieli pentru administraţia centrala a ministerului şi pentru unităţile bugetare subordonate;b) coordonează şi îndrumă activitatea de cercetare şi proiectare din unităţile subordonate şi ia măsuri pentru inzestrarea acestora cu mijloace tehnico-materiale necesare; urmăreşte rezultatele cercetării ştiinţifice şi valorificarea acestora în producţie; se preocupa de introducerea progresului tehnic, ştiinţific şi economic în unităţile subordonate;c) organizează activitatea de documentare tehnica specifică ramurilor şi subramurilor sale şi asigura informarea unităţilor subordonate cu privire la tendintele progresului tehnico-ştiinţific pe plan naţional şi mondial; editează publicaţii şi lucrări privitoare la problemele de producţie, ştiinţa şi tehnica şi organizează acţiuni de propaganda specifice activităţii pe care o conduce;d) organizeza şi coordonează activitatea de colaborare şi cooperare economică, tehnica şi ştiinţifică cu alte ministere şi organe centrale din ţara şi străinătate, în ramurile şi subramurile sale de activitate; asigura aplicarea convenţiilor şi acordurilor internaţionale privitoare la activitatea din domeniu sau şi controlează îndeplinirea obligaţiilor ce decurg din acestea;e) aproba studiile tehnico-economice pentru asimilarea produselor noi de mare importanţa şi îşi da acordul cu privire la tipurile şi indicatorii tehnico-economici ai instalaţiilor complexe ce urmează a fi importate, precum şi ai maşinilor şi instalaţiilor unicate de mare importate, precum şi ai maşinilor şi instalaţiilor unicate de mare importanţa ce urmează a fi produse în ţara sau procurate din străinătate, pentru întreaga activitate din domeniul sau;f) organizează, coordonează şi îndrumă activitatea de investiţii; aproba, în limita competentei sale, documentaţiile tehnico-economice pentru lucrările de investiţii şi răspunde de punerea în funcţiune în termen a obiectivelor; urmăreşte reducerea consumului de materiale de construcţii deficitare, precum şi reducerea investiţiei specifice;g) organizează, coordonează şi îndrumă activitatea de construcţii-montaj şi instalaţii pentru lucrările în execuţie proprie din ramurile şi subramurile sale de activitate; răspunde de realizarea producţiei de materiale de construcţii prevăzute în planul sau;h) îndrumă şi coordonează activitatea de organizare a conducerii producţiei şi a muncii în unităţile subordonate; organizează perfecţionare sistemului informaţional şi asigura în domeniul sau de activitate;i) îndrumă şi coordonează activitatea de organizare a producţiei, de valorificare a produselor, de aprovizionare tehnico-materială, financiar-contabila şi de investiţii a cooperativelor agricole de producţie;j) organizează activitatea de elaborare, aplicare şi urmărire a normativelor şi normelor de muncă pentru toate categoriile de personal din domeniul sau de activitate; organizează elaborarea de normative şi norme de muncă unificate pe economie la lucrările pentru care se stabileşte ca este initiator sau colaborator; aproba metodologiile specifice de normare, precum şi normativele şi normele unificate pe ramuri, subramuri şi alte activităţi şi controlează modul lor de aplicare; elaborează norme de muncă şi de retribuire a muncii în unităţile agricole socialiste şi urmăreşte aplicarea acestora;k) îndrumă activitatea de invenţii şi inovaţii şi se preocupa de generalizarea celor mai importante realizari; face propuneri cu privire la problemele de standardizare; aproba norme interne; coordonează şi controlează activitatea de metrologie din unităţile subordonate;l) organizeza întocmirea lucrărilor privind necesarul de materii prime, materiale şi utilaje a căror balanţa se aproba de Consiliul de Miniştri sau de ministere ori alte organe centrale; răspunde de întocmirea în mod corespunzător a balantelor materiale de către unităţile din subordine şi colaborează cu celelalte organe centrale la echilibrarea acestora în concordanta cu sarcinile din planul de stat, cu necesităţile şi posibilităţile economiei naţionale; asigura aprovizionarea cu materiale şi utilajele pentru care este coordonator, necesare tuturor ministerelor, organe centrale, precum şi organelor locale;m) organizează activitatea de cooperare în domeniul comercial cu alte tari şi asigura îndeplinirea sarcinilor ce decurg din aceasta activitate; urmăreşte prospectarea şi studierea necesităţilor pieţei interne şi externe pentru produsele din domeniul sau de activitate;n) întocmeşte proiectul planului de export şi face propuneri privind proportiile, structura şi orientarea schimburilor comerciale în perspectiva, asigură realizarea sarcinilor de export ce îi revin;o) organizează exploatarea mijloacelor de transport din dotarea unităţilor sale, destinate transporturilor interne şi internaţionale;p) întocmeşte proiectul planului de import pentru materii prime, materiale, instalaţii complexe şi utilaje pentru activităţile coordonate şi urmăreşte realizarea acestuia;r) exercita atribuţiile ce îi revin, potrivit legii cu privire la tarife şi preţuri în domeniul sau de activitate;s) asigura aplicarea politicii partidului şi statului în probleme de personal, în care scop:– stabileşte criterii unitare de selecţionare, pregătire, perfecţionare şi promovare a personalului din domeniul sau de activitate şi controlează aplicarea lor;– stabileşte necesarul de personal în perspectiva şi ia măsuri pentru pregătirea acestuia, potrivit legii;– angajează personalul pentru aparatul propriu; numeşte organele de conducere ale centralelor şi ale celorlalte unităţi din subordinea sa;– organizează perfecţionarea personalului de specialitate din unităţi din subordinea sa;– organizează evidenta cadrelor cu studii superioare agricole, de industrie alimentara şi silvice şi răspunde de repartizarea lor. Încadrarea specialiştilor agricoli în alte sectoare de activitate decât cele agricole se face numai cu acordul prealabil al Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor;– asigura baza materială şi dotarea liceelor de specialitate, a şcolilor profesionale şi a altor unităţi de învăţămînt din subordinea sa, precum şi cadrele didactice de specialitate necesare;t) stabileşte, potrivit legii, norme şi ia măsuri cu privire la protecţia muncii, în scopul asigurării celor mai bune condiţii de muncă şi imbolnavirilor profesionale, pentru unităţile în subordine;u) participa la elaborarea propunerilor privind perfecţionarea elementelor sistemului de salarizare, organizând elaborarea de studii în acest scop; elaborează indicaţii în scopul aplicării unitare a elementelor sistemului de salarizare în ramurile şi subramurile coordonate şi controlează modul lor de aplicare; stabileşte măsuri de ansamblu pentru îmbunătăţirea continua a condiţiilor de muncă şi de trai ale salariaţilor;v) elaborează, pe baza şi în vederea executării legii, norme privind activitatea tehnica, de planificare, financiară şi salarizare, precum şi pentru orice alte activităţi din domeniul sau; normele tehnice stabilite pentru fabricarea produselor din nomenclatorul sau sînt obligatorii şi pentru unităţile subordonate altor organe centrale sau locale, care fabrica produse similare;x) prezintă Consiliul de Miniştri proiecte de acte normative şi alte acte prevăzute de lege; avizează proiectele de acte normative şi cu alt caracter, elaborate de celelalte ministere şi organe centrale şi de comitetele executive ale consiliilor populare judeţene, care interesează domeniul sau de activitate;y) exercita atribuţii legale cu privire la activitatea Societăţii de medicina veterinara, a Asociaţiei Crescatorilor de Albine, a Asociaţiei Generale a Vînătorilor şi Pescarilor Sportivi din Republica Socialistă România şi a celorlalte organizaţii obşteşti din domeniul sau şi sprijină activitatea acestora;z) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege.B. Atribuţii cu privire la agricultura:a) răspunde de folosirea raţională a tuturor terenurilor agricole, indiferent de posesor;b) stabileşte zonarea culturilor de cereale, leguminoase, plante tehnice şi furajere, legume, cartofi, a plantaţiilor de vii şi livezi, precum şi agrotehnica diferenţiată a acestor culturi; ia măsuri şi controlează respectarea acestora în toate unităţile agricole;c) organizează, îndrumă şi răspunde de producţia de cereale, leguminoase, plante tehnice şi furajere, legume, cartofi, fructe, struguri, carne, lapte oua, lana şi alte produse agricole vegetale şi animale; asigura dotarea tehnico-materială a unităţilor de producţie din subordinea sa;d) organizează, în funcţie de zonarea producţiei agricole, vegetale şi animale, specializarea unităţilor agricole de stat şi îndrumă profilarea cooperativelor agricole de producţie; organizează ferme şi întreprinderi specializate, precum şi unităţi de tip industrial; sprijină acţiunile de cooperare şi asociere între unităţile de stat şi cooperativele agricole de producţie, precum şi activitatea consiliilor intercooperatiste;e) organizează producerea seminţelor şi a materialului săditor pentru asigurarea nevoilor întregii agriculturi;f) elaborează măsuri pentru protecţia plantelor şi norme de carantina fitosanitara; îndrumă acţiunile de combatere a bolilor şi dăunătorilor şi controlează aplicarea lor; avizează asupra producerii şi utilizării insecticidelor, fungicidelor şi ierbicidelor;g) stabileşte zonarea creşterii animalelor; organizează şi conduce acţiunile privind reproductia şi selecţionarea animalelor, ia măsuri de imbunatatire a bazei furajere; asigura ameliorarea şi exploatarea raţională a pasunilor şi fanetelor naturale;h) exercita atribuţiile serviciului sanitar-veterinar de stat şi ia măsuri pentru prevenirea şi combaterea epizootiilor; organizează producerea materialelor biologice şi avizează introducerea în practica a preparatelor biologice şi a medicamentelor de uz zooveterinar;i) stabileşte tipurile de tractoare, maşini, utilaje şi instalaţii agricole necesare mecanizarii proceselor de producţie din agricultura şi ia măsuri pentru introducerea lor în producţia agricolă, folosirea, întreţinerea şi repararea acestora; organizează producerea unor utilaje, mecanisme, dispozitive, piese de schimb ce se realizează prin unităţi proprii;j) asigura studiile şi proiectele pentru organizarea teritoriului agricol; coordonează activitatea geodezicatopografica din întreaga ţara, cu excepţia celei îndeplinite de Ministerul Forţelor Armate; introduce şi organizează cadastrul funciar al teritoriului tarii;k) răspunde de asigurarea condiţiilor necesare şi de executare în termenele stabilite a programului naţional de irigaţii şi a lucrărilor de indiguire, desecări şi de combatere a eroziuni solului; asigura cooperativelor agricole de producţie asistenţa de specialitate pentru proiectarea, realizarea şi exploatarea amenajărilor de irigaţii şi a altor lucrări de îmbunătăţiri funciare cu caracter local;l) asigura întreţinerea şi exploatarea lucrărilor de imbunatatire funciare şi de gospodărire a apelor din sistemele mari, care se afla în administraţia sa;m) asigura fondul de stat de cereale, leguminoase boabe şi oleaginoase, prin contractari şi achiziţii de la producători şi prin preluări ale drepturilor ce revin statului, pentru muncile prestate de unităţile pentru mecanizarea agriculturii şi din uium;n) exercita controlul activităţii morilor cu regim de macinis prestator;o) ia măsuri pentru constituirea şi păstrarea rezervei de stat de cereale şi seminţe;p) constituie fondul de stat de legume, cartofi, fructe şi struguri de masa, prin contractarea şi achiziţionarea acestor produse de la organizaţiile agricole de stat şi cooperatiste şi de la alţi producători, în scopul aprovizionarii populaţiei, asigurării cantităţilor necesare industrializarii şi semiindustrializarii, precum şi pentru export, urmărind îmbunătăţirea continua a calităţii produselor şi sortimentelor; ia măsuri pentru formarea şi păstrarea rezervelor de iarna la legume, cartofi, fructe şi struguri în stare proaspăta şi semiindustrializata;r) organizează comerţul cu ridicată şi cu amănuntul de legume, cartofi, fructe şi struguri de masa; îndrumă activitatea reţelei proprii de depozite şi magazine de prezentare şi desfacere a produselor sale.C. Atribuţiile cu privire la industria alimentara:a) asigura dezvoltarea continua a producţiei industriei alimentare, diversificarea acestei producţii şi îmbunătăţirea calităţii ei în scopul satisfacerii nevoilor de consum ale populaţiei şi realizarea sarcinilor de export;b) organizează şi asigura preluarea în fondul de stat, conform planului, a materiilor prime agricole vegetale şi animale, prin contractari şi achiziţii;c) asigura valorificarea superioară a materiilor prime agricole, reducerea consumurilor specifice, folosirea raţională a capacităţilor de producţie şi a muncii în vederea creşterii productivitatii muncii şi a eficientei economice în unităţile de producţie ale industriei alimentare;d) organizează, îndrumă şi controlează exploatarea prin pescuit natural şi piscicultura a bazinelor aflate în administrarea unităţilor din subordinea sa, pescuitul în Marea Neagra şi în oceane, conservarea prin frig, industrializarea şi desfacerea peştelui şi a celorlalte produse acvatice, construirea şi repararea de nave uşoare şi utilaje necesare pescuitului, industriei peştelui, recoltarii şi valorificării stufului;e) exercita în condiţiile prevăzute de lege coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţii de pescuit, piscicultura şi protecţia fondului piscicol în toate bazinele piscicole din subordinea sa sau a altor organe centrale şi locale;f) coordonează şi da dispoziţii obligatorii pentru producţie şi livrări de făina, malai şi produse de panificatie realizate de către unităţile din subordinea altor organe centrale şi locale şi acorda acestora asistenţa tehnica de specialitate;g) organizează, îndrumă şi coordonează utilizarea raţională şi dezvoltarea reţelei frigorifice din ţara;h) organizează şi îndrumă activitatea reţelei de magazine de prezentare a produselor industriei alimentare;i) avizează, în condiţiile prevăzute de lege, înfiinţarea sau dezvoltarea unităţilor de industrie alimentara din subordinea altor ministere, organe centrale şi organe locale.D. Atribuţiile cu privire la silvicultura:a) asigura conservarea şi dezvoltarea fondului forestier, luînd măsuri pentru ridicarea continua a producţiei şi productivitatii pădurilor, prin plantarea terenurilor despadurite, refacerea arboretelor de productivitate inferioară, îmbunătăţirea compoziţiei arboretelor cu specii repede crescatoare şi de valoare economică ridicată, în care scop:– organizează buna gospodărire a fondului forestier pe bază de amenajamente silvice întocmite corespunzător priincipiilor privind continuitatea producţiei forestiere, sporirea potenţialului pădurilor şi ameliorarea permanenta a funcţiilor de protecţie ale acestora;– asigura executarea lucrărilor de îngrijire, cultura şi igiena a pădurilor;– organizează apărarea fondului forestier, luînd măsuri pentru prevenirea şi combaterea dăunătorilor vegetatiei forestiere, pentru paza contra incendiilor şi contravenţii;– asigura corelarea dintre potenţialul de producţie a fondului forestier şi volumul de masa lemnoasă ce se exploatează anual, ţinînd seama de prevederile amenajamentelor silvice;– asigura amplasarea şi punerea în valoare a masei lemnoase prevăzute în planul de stat a se recolta prin tăieri de regenerare, îngrijiri şi igiena a pădurilor;b) organizează activitatea privind economia vânatului şi pescuitului în apele de munte şi lacurile alpine, inclusiv cele de acumulare şi de baraj, paza fondurilor de vînătoare şi piscicole, valorificarea vânatului şi produselor accesorii ale pădurii.E. Atribuţii cu privire la gospodărirea apelor:a) înfăptuieşte politica partidului şi statului cu privire la buna gospodărire a apelor şi asigurarea surselor de apa pentru necesităţile întregii economii naţionale şi ale populaţiei;b) coordonează, îndrumă şi controlează folosirea şi protecţia calităţii surselor de apa de suprafaţa şi subterane, elaborand normative tehnice şi dând indicaţii obligatorii tuturor organelor centrale şi locale ale administraţiei de stat în aceste domenii;c) efectuează studii şi cercetării în domeniul gospodăririi apelor şi pentru protecţia calităţii acestora; organizează efectuarea de observaţii, măsurători şi studii şi observaţii cu privire la fenomenele atmosferice, evoluţia vremii, caracteristicile climatice şi starea de impurificare a aerului;d) elaborează şi tine la zi planurile de amenajare complexa a bazinelor hidrografice; întocmeşte şi tine la zi cadastru general al apelor;e) elaborează studii şi documentaţii tehnice pentru noi surse de apa, regularizarea cursurilor de apa şi apărarea împotriva inundaţiilor a centrelor populate şi ia măsuri pentru realizarea acestor lucrări;f) avizează planurile şi schemele de amenajare complexa a bazinelor hidrografice, precum şi documentaţiile tehnice ale lucrărilor ce se executa pe cursurile de apa, în legătură cu folosirea apelor, apărarea împotriva acţiunii distructive a apelor, protecţia calităţii apelor sau care modifica regimul de scurgere a apelor;g) eliberează, în condiţiile prevăzute de lege, autorizaţii pentru folosirea apelor şi albiilor acestora, evacuarea apelor uzate în apele de suprafaţa şi subterane şi pentru exploatarea de materiale din albiile cursurilor de apa;h) exercita, în condiţiile prevăzute de lege, inspecţia de stat în domeniul apelor, aplicând sancţiuni şi putând dispune oprirea funcţionarii instalaţiilor sau unităţilor care prin deversari de ape uzate pot provoca poluari grave ale apelor, punând în pericol sănătatea populaţiei sau cauzand pagube economiei naţionale;i) îndrumă, coordonează şi controlează acţiunile de apărare împotriva inundaţiilor şi gheturilor;j) asigura exploatarea şi întreţinerea sistemelor hidrotehnice de gospodărire a apelor – baraje, lacuri de acumulare, derivatii şi alte lucrări cu folosire complexa pentru asigurarea debitelor necesare în perioadele de ape mici şi atenuarea undelor de viitura -pe care le are în administrare; îndrumă şi controlează, împreună cu ministerele, celelalte organe centrale şi organele locale ale administraţiei de stat, modul cum sînt exploatate şi întreţinute barajele, lacurile de acumulare aflate în administrarea, derivatiile şi alte lucrări de gospodărire a apelor aflate în administrare acestora;k) asigura îndeplinirea sarcinilor cu privire la apele de frontieră în cadrul convenţiilor şi acordurilor hidrotehnice încheiate între Republica Socialistă România şi alte state;l) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege. Prevederile de la literele a, b, c şi g nu se aplică în privinta apelor minerale.
 + 
Capitolul 3Organizare şi funcţionare + 
Articolul 7Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor este condus de Colegiul ministerului, organ deliberativ, care hotărăşte în probleme generale privind activitatea ministerului.
 + 
Articolul 8Colegiul ministerului se compune din:a) Ministrul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi apelor;b) ministrul secretar de stat la Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor, preşedintele Consiliului naţional al apelor, şefii de departamente, adjunctii ministrului şi secretarii generali;c) directorii generali ai centralelor şi trusturilor cu statut de centrala;d) directori generali şi directori din aparatul ministerului conducătorii ai unor unităţi din subordinea acestuia, precum şi specialişti cu experienta îndelungată şi înaltă calificare din cadrul ministerului sau din afară acestuia;e) un delegat al sindicatelor, desemnat de Uniunea Generală a Sindicatelor din România. De asemenea, din colegiu fac parte preşedintele Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie şi preşedintele Academiei de Ştiinţe Agricolesi Silvice. Componenta colegiului ministerului se aproba de Consiliul de Miniştri, la propunerea ministerului. Preşedintele colegiului este ministrul; în lipsa ministrului atribuţiile de preşedinte se îndeplinesc de ministrul de stat.
 + 
Articolul 9La şedinţele colegiului pot fi invitaţi şi delagati ai unor organe şi organizaţii de stat ori obşteşti interesat în examinarea problemelor supuse dezbaterii. De asemenea, la şedinţele colegiului pot fi invitaţi specialişti din cadrul ministerului sau din afară acestuia.
 + 
Articolul 10Colegiul ministerului îşi desfăşoară activitatea în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi şi adopta hotărîri cu majoritatea membrilor ce-l compun. În caz de divergenta între preşedintele colegiului şi majoritatea membrilor colegiului, problema asupra căreia nu s-a realizat un acord se supune Biroului Permanent al Consiliului de Miniştri, pentru a hotărî.
 + 
Articolul 11Şedinţele colegiului au loc cel puţin o dată pe trimestru şi se convoacă, în timp util, de preşedintele acestuia. Colegiul poate fi convocat şi la cererea a cel puţin o treime din numărul membrilor săi.
 + 
Articolul 12Colegiul ministerului în întregul său şi fiecare membru în parte răspund în faţa Consiliului de Miniştri, pentru întreaga activitate a ministerului; fiecare membru al colegiului răspunde în faţa colegiului pentru îndeplinirea sarcinilor ce-i sînt încredinţate.
 + 
Articolul 13Ministrul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi apelor, ministrul secretar de stat, preşedintele Consiliului naţional al apelor, şefii de departamente şi adjunctii ministrului, organ deliberativ. Din biroul executiv fac parte şi preşedintele Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie, Preşedintele Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice şi preşedintele uniunii de ramura a sindicatelor. Biroul executiv asigura aducerea la îndeplinire a hotărârilor colegiului şi exercită atribuţiile acestuia în intervalul dintre şedinţe. Şedinţele de lucru ale biroului executiv au loc de doua ori pe luna şi ori de câte ori este nevoie. Biroul executiv îşi desfăşoară activitatea în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi şi adopta hotărîri cu majoritatea membrilor ce- l compun. În cadrul cînd asupra unor probleme nu s-a realizat un acord între membrii biroului executiv, acestea se supun colegiului ministerului, pentru a hotara.
 + 
Articolul 14Între şedinţele colegiului şi biroului executiv al acestuia, ministrul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi apelor, ajutat de ministrul secretar de stat, rezolva problemele curente ale activităţii ministerului şi stabileşte măsurile necesare pentru îndeplinirea operativă a hotărârilor colegiului şi biroului executiv.
 + 
Articolul 15În executarea hotărârilor colegiului şi ale biroului executiv, precum şi în exercitarea atribuţiilor proprii, ministrul emite, potrivit legii, ordine, instrucţiuni şi alte acte prevăzute de lege.
 + 
Articolul 16Pentru analizarea unor probleme de mare complexitate sau care interesează întreaga activitate a ministerului, colegiului poate constitui colective de lucru cuprinzînd specialişti din cadrul ministerului din afară ministerului se va face cu acordul ministrului sau al conducătorului organului central respectiv.
 + 
Articolul 17Preşedintele colegiului informează colegiul ministerului asupra principalelor probleme care au fost rezolvate în perioada dintre şedinţe.
 + 
Articolul 18Ministrul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor are în conducerea sa un ministru, un ministru secretar de stat, preşedintele al Consiliului naţional al apelor, 4 şefi de departamente, 7 adjuncţi ai ministrului şi 8 secretari generali. Ministrul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi apelor, ministrul secretar de stat, preşedintele Consiliului naţional al apelor şi şeful Departamentului industriei alimentare sînt membri ai Consiliului de Stat. Şefii celorlalte departamente, adjunctii ministrului şi secretarii generali se numesc prin hotărîre a Consiliului de Miniştri. Atribuţiile ministrului secretar de stat, preşedintelui Consiliului naţional al apelor, sefilor de departamente, adjunctilor ministrului şi secretarilor generali se stabilesc de colegiul ministerului
 + 
Articolul 19Ministrul reprezintă ministerul în raport cu celelalte organe şi organizaţii din ţara, precum şi în relaţiile internaţional.
 + 
Articolul 20Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor are următoarea structura organizatorică:a) – Departamentul agriculturii de stat, cu:– Direcţia generală a producţiei;– Direcţia profilarii, conceptiei şi organizării;– Direcţia plan economic;– Direcţia construcţii;– Direcţia de control;– Direcţia livrări-transport, magazine şi cooperare.b) Departamentul industriei alimentare, cu:– Direcţia de coordonare a producţiei şi tehnica;– Direcţia plan economic;– Direcţia comercială;– Direcţia investiţii-dezvoltare;– Direcţia de control.c) Departamentul îmbunătăţirilor funciare, cu:– Direcţia generală de construcţii pentru îmbunătăţiri funciare, în cadrul căreia funcţionează şi Direcţia de mecanizare şi transporturi;– Direcţia de amenajări locale pentru îmbunătăţiri funciare;– Direcţia investiţii;– Direcţia tehnica;– Direcţia plan economic;– Direcţia de cooperare tehnico-economică şi import;– Direcţia de aprovizionare şi producţie secundară;– Direcţia de control.d) Departamentul silviculturii, cu:– Direcţia fond forestier;– Direcţia impaduririi şi protecţia pădurilor;– Direcţia tehnica şi de investiţii;– Direcţia economiei vânatului;– Direcţia de produse accesorii;– Direcţia plan economic;– Direcţia de control.e) Consiliul naţional al apelor, cu:– Direcţia generală de gospodărire a apelor, în cadrul căreia funcţionează Direcţia gospodăririi apelor şi Direcţia protecţiei calităţii apelor;– Direcţia de studii tehnice şi de avizari;– Inspecţia de stat a apelor.f) Direcţia generală a producţiei vegetale;g) Direcţia generală a producţiei animale;h) Direcţia generală a organizării, profilarii producţiei agricole, normarii şi retribuirii muncii în cooperativelor agricole de producţie;i) Direcţia generală a planificarii, finanţării şi creditarii;j) Direcţia generală comercială;k) Direcţia generală a investiţiilor;l) Direcţia generală de fond funciar şi cadastru;m) Direcţia generală sanitar-veterinara;n) Direcţia generală de organizare, control şi personal;o) Direcţia de învăţămînt şi propaganda;p) Direcţia generală de aprovizionare tehnico-materială;r) Direcţia de relaţii internaţionale şi colaborării tehnico-ştiinţifice;s) Oficiul juridic şi arbritaj;t) Direcţia de gospodărire şi secretariat. Direcţia de aprovizionare tehnico-materială, Direcţia de aprovizionare şi producţie secundară şi Direcţia livrări-transport, magazine şi cooperare se organizează şi funcţionează pe baza principiului gestiunii economice proprii. Numărul maxim de posturi în administraţia centrala, raportul minim dintre numărul funcţiilor de execuţie şi cel al numărului funcţiilor de conducere, precum şi ponderea personalului de deservire faţă de totalul salariaţilor, sînt cele prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul decret.
 + 
Articolul 21Departamentele sînt titulare în plan avînd nominalizate prin planul de stat sarcini la toţi indicatorii.
 + 
Articolul 22Departamentele sînt conduse de consiliile departamentelor, organe deliberative, care hotărăsc aupra principalelor probleme din domeniul de activitate ale departamentelor. Consiliile departamentelor se compun din: – şefii departamentelor;– secretarii generali;– directori generali, directori şi alţi conducatori ai unor compartimente ale departamentelor,precum şi oameni de ştiinţa, cadre didactice din învăţămîntul superior şi alţi specialişti. Componenta consiliilor departamentelor se aproba de Colegiul Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor. Consiliile departamentelor îşi desfăşoară activitatea în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor lor şi adopta hotărîri cu majoritatea membrilor ce le compun. În caz de divergenta între şeful departamentului şi majoritatea membrilor consiliului departamentului, problema asupra căreia nu s-a realizat un acord se supune căreia nu s-a realizat un acord se supune Colegiul Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor, pentru a hotara. Prevederile articolelor 9,11 şi 16 se aplică în mod corespunzător şi pentru consiliile departamentelor.
 + 
Articolul 23Consiliul naţional al apelor este condus de un consiliu organ deliberativ, care hotărăşte în problemele generale din domeniul sau de activitate. Consiliul este compus din:a) preşedinte;b) vicepreşedinte;c) reprezentaţi ai conducerii unor ministere şi ai altor organe centrale ale administraţiei de stat care au activităţi legate de problemele de gospodărire şi protecţie a calităţii apelor, precum şi câte un vicepreşedinte de la Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice şi de la Academia de Ştiinţe Medicale;d) directorul general şi directori din aparatul consiliului, conducatori ai unor unităţi subordonate, precum şi alţi specialişti cu înaltă calificare şi bogata experienta în domeniul gospodăririi şi protecţiei calităţii apelor. Componenta consiliului se aproba de Consiliul de Miniştri, la propunerea ministrului. Prevederile articolelor 9, 11, 16 şi 22 alineatele 4 şi 5 se aplică în mod corespunzător şi Consiliul naţional al apelor. Consiliul naţional al apelor are dreptul sa ceara ministerelor, celorlalte organe centrale ale administraţiei de stat şi comitetelor executive ale consiliilor populare, precum şi unităţilor din subordinea acestora, studii, documentaţii şi informaţii în legătură cu gospodărirea şi protecţia calităţii apelor.
 + 
Articolul 24În cadrul Consiliului naţional al apelor din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor funcţionează Comisia centrala de apărare împotriva inundaţiilor şi gheturilor, ca organ deliberativ. Componenta şi întregul regulament de funcţionare a acesteia se aproba de Consiliul de Miniştri.
 + 
Articolul 25Pe lîngă Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor funcţionează Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice, instituţie care organizează, îndrumă şi controlează întreaga activitatestiintifica în domeniul agriculturii, industriei alimentare, silviculturiisi gospodăririi apelor. Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice răspunde faţă de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor pentru întreaga sa activitate.
 + 
Articolul 26Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor are în subordine sa centrale, unităţi cu statut de centrala, alte organizaţii economice, întreprinderi, institute de studii, de proiectari şi de cercetări, staţiuni experimentale. Centrele şi unităţile cu statut de centrala îşi desfăşoară activitatea potrivit prevederilor statutului centralelor, adaptatela condiţiile specifice din domeniul de activitate al ministerului.
 + 
Articolul 27Atribuţiile, normele de funcţionare şi structura organizatorică a unităţilor, prevăzute la articolele 20 şi 26 se stabilesc de colegiul ministerului, în condiţiile prevăzute de lege.
 + 
Articolul 28Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor poate înfiinţa, prin ordinul ministrului, în funcţie de necesitaţi în cadrul unităţilor din subordinea sa, unităţi subordonate acestora, pe principiul gestiuni economice interne, avînd cont de decontare la băncile finanţatoare. De asemenea poate înfiinţa, după necesitaţi, cu avizul Comitetului de Stat al Planificarii, Ministerului Finanţelor şi Ministerul Muncii, sectoare sau staţii teritoriale hidrologice, meteorologice şi hidrologice, centre de prevedere a timpului şi observatoare aerologice, ca unităţi bugetare.
 + 
Capitolul 4Legătură cu organele locale ale administraţiei de stat + 
Articolul 29Pentru conducerea unitară pe judeţe, a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi gospodăririi apelor, se organizează la fiecare judeţ o direcţie generală care funcţionează ca organ local de specialitate cu dubla subordonare. Direcţia generală este subordonata Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor şi comitetului executiv al consiliului popular judeţean, în conformitate cu prevederile Legii nr. 57/1968 de organizare şi funcţionare a consiliilor populare. Directorul general al direcţiei generale pentru agricultura, industrie alimentara, silvicultura şi ape este şi vicepreşedinte al consiliului popular judeţean.
 + 
Articolul 30Pentru asigurarea unei conduceri competente şi adoptarea de măsuri concrete şi unitare în principala la probleme privind agricultura, industria alimentara, silvicultura şi gospodărirea apelor din cadrul judeţului, direcţia generală pentru agricultura, industrie alimentara, silvicultura şi ape, directorii generali adjuncţi şi şefii sectoarelor din cadrul acestei direcţii generale, conducătorii unităţilor judeţene din subordinea Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor, a centrelor sau unităţilor cu statut de centrala, conducătorii unităţilor subordonate direcţiei generale pentru agricultura, industriei alimentara, silvicultura şi ape.
 + 
Articolul 31Prin inginerii, medicii veterinari şi economistii care lucrează în cooperative agricole de producţie, statul sprijină şi îndrumă aceste organizaţii pentru continua lor dezvoltare şi intarire economică şi organizatorică. Aceştia au îndatorirea sa ajute consiliile de conducere ale cooperativelor agricole la organizarea procesului de producţie pe baza tehnicii moderne, la valorificarea resurselor interne în vederea sporirii producţiei vegetale şi animale, precum şi la folosirea raţională şi eficienta a fondurilor de investiţii. Inginerii şi medicii veterinari care lucrează în cooperativele agricole de producţie sînt salarizaţi de stat. Prevederile alineatului precedent se aplică, în mod corespunzător, şi contabililor şefi din cooperativele agricole de producţie, care sînt salarizaţi de stat.
 + 
Capitolul 5Dispoziţii finale + 
Articolul 32Decretul nr. 651/1969 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei Alimentare, aprobat prin Legea nr. 46/1969, Decretul nr. 704/1969 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Silviculturii, aprobat prin Legea nr. 48/1969 şi Decretul nr. 361/1969, aprobat prin Legea nr. 48/1970, precum şi orice alte dispoziţii contrare, se abroga.Preşedintele Consiliului de Stat,Nicolae Ceauşescu────────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x