Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu sediul în Splaiul Independenței nr. 15, sectorul 5, București, cod de înregistrare fiscală 31588130, cu respectarea prevederilor art. 13 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) lit. b) și art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările și completările ulterioare,în urma analizării de către Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară, în ședința din data de 1.08.2018, a rezultatelor controlului inopinat efectuat la Societatea SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE – S.R.L., cu sediul social în București, Str. Diligenței nr. 8, sectorul 3, înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului cu nr. J40/10584/04.12.1995, cod unic de înregistrare 7941182, înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare al Autorității de Supraveghere Financiară cu numărul RBK – 047/10.04.2003,s-au constatat următoarele:a)La sediul social al Societății SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE – S.R.L. nu au fost identificate elemente care să ateste faptul că în acea locație își desfășoară activitatea brokerul mai sus menționat (siglă firmă, cutie poștală, personal în timpul programului de lucru etc.).Au fost încălcate astfel prevederile art. 2 alin. (1) lit. e) coroborat cu art. 7 alin. (7) din Norma Autorității de Supraveghere Financiară nr. 9/2015 privind autorizarea și funcționarea brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare.Fapta constituie contravenție conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea și supravegherea intermediarilor în asigurări și reasigurări, cu modificările și completările ulterioare. … b)Conform documentelor puse la dispoziția echipei de control de către administratorul societății, începând cu data de 2.03.2012, Societatea SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE – S.R.L. nu mai are conducător executiv, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.Au fost încălcate astfel prevederile art. 7 alin. (7),(12) și (13) din Norma Autorității de Supraveghere Financiară nr. 9/2015 privind autorizarea și funcționarea brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare.Fapta constituie contravenție conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. … c)Potrivit datelor existente în aplicația electronică Baza_SAR a A.S.F., coroborate cu documentele puse la dispoziția echipei de control, a rezultat că Societatea SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE – S.R.L. nu a deținut polițe de asigurare de răspundere civilă profesională pentru perioadele 1.01.2016-12.09.2016, respectiv 13.09.2017 și până la data controlului.Au fost încălcate astfel prevederile art. 35 alin. (5) lit. c) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea și supravegherea intermediarilor în asigurări și reasigurări, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 7 alin. (8) din Norma Autorității de Supraveghere Financiară nr. 9/2015 privind autorizarea și funcționarea brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare.Fapta constituie contravenție conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. a) și h) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. … d)Potrivit evidenței din aplicația electronică Baza_SAR (la data de 24.04.2018), Societatea SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE – S.R.L. avea înregistrate 5 (cinci) persoane în Jurnalul asistenților în brokeraj – persoane fizice.Societatea SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE – S.R.L. nu a pus la dispoziția echipei de control niciun document din care să rezulte colaborarea cu persoanele înscrise în Jurnalul asistenților în brokeraj – persoane fizice și nici documente/înscrisuri care să ateste că persoanele înregistrate în jurnal dețin certificate de pregătire profesională valabile.Conform informațiilor comunicate de I.S.F., cele 5 (cinci) persoane nu figurează în evidențele institutului ca fiind înscrise ori că ar fi susținut examenele de pregătire profesională până la data de 24.07.2018.Au fost încălcate astfel prevederile art. 4 alin. (1) din Norma privind calificarea profesională și pregătirea continuă a intermediarilor în asigurări, pusă în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 9/2012, cu modificările și completările ulterioare.Fapta constituie contravenție conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. a) și n) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. … e)Societatea SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE – S.R.L. nu a transmis raportările aferente trimestrelor III și IV/2017, în format letric și electronic.Au fost încălcate astfel prevederile art. 3 pct. III lit. a)-d) – Termen de transmitere din Normele privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, modificate prin Norma Autorității de Supraveghere Financiară nr. 19/2014, coroborate cu prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea și supravegherea intermediarilor în asigurări și reasigurări, cu modificările și completările ulterioare.Fapta constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a) și i) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. … f)Societatea SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE – S.R.L. nu a pus la dispoziția echipei de control toate registrele și înregistrările contabile care să evidențieze și să explice situația privind taxa de funcționare, aferentă perioadei verificate, 1.01.2013-31.12.2017, fapt pentru care nu s-a putut verifica corectitudinea modului de constituire și virare a taxei de funcționare de către societate.Au fost încălcate astfel prevederile art. 35 alin. (5) lit. e) și ale art. 36 alin. (3) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare.Fapta constituie contravenție conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. h) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. … Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România,Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea decizie: +
Articolul 1În conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 5 lit. n) și art. 8 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea și supravegherea intermediarilor în asigurări și reasigurări, cu modificările și completările ulterioare, se sancționează cu retragerea autorizației de funcționare Societatea SILGA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE – S.R.L., denumită în continuare Societatea, cu sediul social în București, Str. Diligenței nr. 8, sectorul 3, înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului cu nr. J40/10584/04.12.1995, cod unic de înregistrare 7941182, înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare al Autorității de Supraveghere Financiară cu numărul RBK – 047/10.04.2003, reprezentată de către domnul Stoian Gabriel, administrator al societății, și radierea acesteia din secțiunea A și trecerea în secțiunea B din Registrul brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare, conform dispozițiilor art. 3 și art. 4 alin. (4) din Norma Autorității de Supraveghere Financiară nr. 29/2015 privind Registrul asigurătorilor-reasigurătorilor și Registrul brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare. +
Articolul 2După data retragerii autorizației, Societății i se interzic desfășurarea activității de negociere și încheiere de noi contracte de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistență pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu regularizarea daunelor, precum și desfășurarea oricăror operațiuni specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. +
Articolul 3Societatea are obligația să aducă la cunoștința clienților săi retragerea autorizației de funcționare ca broker de asigurare, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data primirii prezentei decizii, în vederea efectuării plății ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurător, rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligațiilor asumate prin contractele în vigoare. +
Articolul 4Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare.
Președintele Autorității de Supraveghere Financiară,
Leonardo BadeaBucurești, 13 august 2018.Nr. 981.