DECIZIE nr. 65 din 23 mai 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 352 din 27 iulie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEDECIZIE 137 19/11/2002
ART. 1MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 6MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 7MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 11COMPLETAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 11MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 14COMPLETAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 14MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 16MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 19COMPLETAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 19MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 28MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 31MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 38ABROGA PEDECIZIE 172 23/12/1998
ART. 38ABROGA PEDECIZIE 43 24/04/1997
ART. 38ABROGA PEDECIZIE 19 15/02/1995
ART. 38ABROGA PEDECIZIE 105 22/07/1993
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 48 21/05/1992 ART. 29
ActulREFERIRE LALEGE 48 21/05/1992 ART. 32
ART. 28REFERIRE LALEGE 48 21/05/1992 ART. 21
ART. 29REFERIRE LALEGE 48 21/05/1992 ART. 21
ART. 35REFERIRE LALEGE 32 19/05/1994
ART. 36REFERIRE LALEGE 32 19/05/1994 CAP. 5
ART. 38ABROGA PEDECIZIE 172 23/12/1998
ART. 38ABROGA PEDECIZIE 43 24/04/1997
ART. 38ABROGA PEDECIZIE 19 15/02/1995
ART. 38ABROGA PEDECIZIE 105 22/07/1993
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEDECIZIE 137 19/11/2002
ActulREFERIT DEDECIZIE 122 05/10/2001
ActulREFERIT DEDECIZIE 123 05/10/2001
ActulREFERIT DEDECIZIE 124 05/10/2001
ActulREFERIT DEDECIZIE 245 23/11/2000
ART. 1MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 6MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 7MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 11COMPLETAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 11MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 14COMPLETAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 14MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 16MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 19COMPLETAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 19MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 28MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002
ART. 31MODIFICAT DEDECIZIE 19 21/02/2002

privind adoptarea Normelor obligatorii pentru publicitate, teleshopping şi sponsorizare în domeniul audiovizualului



În temeiul art. 32 şi cu respectarea dispoziţiilor art. 29 din Legea audiovizualului nr. 48/1992,în vederea armonizării legislaţiei interne cu legislaţia europeană în domeniul audiovizualului,în scopul reglementării modului de efectuare a publicităţii, a teleshoppingului şi a sponsorizarii, în domeniul audiovizualului,Consiliul Naţional al Audiovizualului decide adoptarea prezentelor norme. + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Secţiunea 1Definiţii + 
Articolul 1În înţelesul prezentei decizii termenii şi expresiile de mai jos se definesc după cum urmează:a) publicitate audiovizuala înseamnă orice formă de mesaj difuzat prin mijloace de comunicare audiovizuala, pe bază de contract, în schimbul unei sume de bani, al unui serviciu echivalent sau al altor valori mobile ori imobile, în scopul de a promova numele, marca, imaginea, activitatea, produsele sau serviciile unui agent economic;b) autopublicitate înseamnă orice tip de publicitate promovata de titularul de licenţă al unui mijloc de comunicare audiovizuala, prin intermediul acestui mijloc, în legătură cu activităţile sale de orice natura, autopublicitatea trebuind să se supună, în consecinţa, tuturor regulilor obligatorii privind publicitatea;c) autopublicitatea difuzată în scop promotional nu este aducatoare de venituri directe, se referă strict la prezentarea cu anticipatie a unor emisiuni din grila de program a postului prin care se face anunţul sau a oricărui alt post aparţinând aceluiaşi titular de licenţă şi nu este inclusă în durata maxima de timp destinată publicităţii, dar nu poate fi inserată, în intervalul orar 19,00-23,00, decât între emisiuni ori în pauzele acestora;d) publicitatea mascată este prezentarea în scop publicitar nedeclarat, în cadrul programelor audiovizuale, prin cuvinte, sunete sau imagini, a numelui, a marcii sau a activităţii unui agent economic, atunci când o astfel de prezentare este facuta de postul de difuzare, în mod intentionat;e) publicitatea inselatoare induce sau poate induce în eroare persoana căreia îi este adresată sau care ia contact cu aceasta publicitate în orice fel, inclusiv prin modul de prezentare, afectandu-i comportamentul economic şi lezandu-i interesul de consumator;f) publicitatea comparativa este orice publicitate care se referă explicit sau implicit la un concurent sau la bunurile ori serviciile oferite de acesta;g) ofertele făcute direct publicului pentru vânzarea, cumpărarea sau închirierea de produse şi pentru furnizarea de servicii, cu precizarea modului de plată, constituie un tip special de publicitate, denumit teleshopping;h) spotul izolat de publicitate sau de teleshopping face excepţie de la regulile privind forma de prezentare grupata a publicităţii şi a teleshoppingului; spotul izolat constituie o excepţie, se referă în mod obligatoriu la un singur subiect şi nu va avea, în cazul publicităţii, o durată mai mare de 30 de secunde;i) sponsorizarea este contribuţia directa sau indirecta a unei persoane juridice care nu este producător în domeniul audiovizual şi nu deţine licenţe audiovizuale la finanţarea, totală sau parţială, a unei emisiuni sau a unui program audiovizual, facuta în scopul de a-şi promova numele, marca sau obiectul activităţii;j) sponsor reprezintă orice persoană juridică, publică sau privată, din România sau din străinătate, care efectuează o sponsorizare în condiţiile legii;k) intervalele de teleshopping sunt perioadele cu o durată neîntreruptă de minimum 10 minute, care cuprind integral oferte făcute direct publicului, prin prezentarea sau promovarea unor produse sau servicii, în scopul vânzării sau al închirierii de produse sau/şi al furnizarii de servicii, contra cost.
 + 
Secţiunea a 2-aCondiţii generale + 
Articolul 2Publicitatea şi teleshoppingul difuzate în cadrul programelor audiovizuale se vor conformă următoarelor cerinţe:a) să fie loiale şi oneste;b) nu trebuie să prejudicieze interesele consumatorilor;c) în spiritul concurentei loiale, trebuie să promoveze, nu sa descurajeze;d) în cadrul programelor audiovizuale sunt interzise publicitatea mascată, publicitatea inselatoare şi publicitatea comparativa;e) trebuie să conţină explicit informaţia vizuala şi/sau sonora prin care să se poată identifica în mod clar şi fără echivoc produsul ori serviciul căruia i se face publicitate.
 + 
Articolul 3Publicitatea şi teleshoppingul trebuie să evite prejudicierea intereselor minorilor şi sa ţină seama de sensibilitatea lor deosebită, conformându-se următoarelor criterii:a) sa nu recomande minorilor sa cumpere un produs, să solicite un serviciu sau sa practice o activitate, bazându-se pe lipsa de experienta şi pe credulitatea lor;b) sa nu încurajeze minorii să îşi convingă părinţii sau alte persoane să obţină respectivele bunuri sau servicii;c) sa nu exploateze încrederea pe care minorii o au în părinţi, în profesori sau în alte persoane;d) sa nu prezinte în mod nejustificat minori în situaţii periculoase sau vulgare.
 + 
Articolul 4Este interzisă orice influenţa din partea beneficiarului publicităţii asupra structurii şi conţinutului programelor în care se insereaza publicitatea.
 + 
Articolul 5În cadrul publicităţii şi al teleshoppingului sunt interzise:a) manifestările obscene, contrare bunelor moravuri;b) prejudicierea demnităţii, a onoarei şi a vieţii particulare a persoanei;c) incitarea la violenta, ura naţionala, rasială, de clasa sau religioasă ori discriminări bazate pe considerente de rasa, sex sau naţionalitate;d) stimularea comportamentelor care pot prejudicia sănătatea şi siguranţa personală;e) încurajarea comportamentelor care pot prejudicia protecţia mediului înconjurător;f) aducerea de ofense la adresa convingerilor religioase sau politice.
 + 
Articolul 6(1) Prezentarea publicităţii şi a teleshoppingului se face în limba română; anunţurile publicitare pot fi difuzate într-o alta limba, în cadrul portiunilor de program radiofonic transmise în limba respectiva, în conformitate cu grila de program aprobată.(2) Este interzis ca publicitatea şi teleshoppingul să facă uz de însemnele naţionale ori sa evoce, prin combinarea de culori, de semne grafice sau de sunete, drapelul sau imnul naţional al României.
 + 
Capitolul 2Publicitatea şi teleshoppingul + 
Secţiunea 1Prezentarea şi forma + 
Articolul 7(1) Publicitatea şi teleshoppingul trebuie să fie în mod clar identificabile şi separate de restul programului prin mijloace optice şi/sau acustice. Publicitatea şi teleshoppingul trebuie să fie transmise grupat.(2) Fac excepţie de la prevederile alineatului precedent spoturile publicitare şi de teleshopping izolate, pentru care este însă obligatorie separarea de programul în care sunt inserate, prin ecrane neutre cu o durată de minimum o secunda.(3) Un mesaj publicitar va fi transmis o singură dată în acelaşi grupaj de publicitate.
 + 
Articolul 8(1) Publicitatea mascată fiind interzisă, sunt interzise în consecinţa descrierea într-o emisiune a calităţilor, a performantelor sau a avantajelor conferite de produsele, mărcile comerciale sau de serviciile furnizorului, precum şi anunţarea adresei şi/sau a telefonului acestuia.(2) La efectuarea unei transmisii sau la înregistrarea unei emisiuni producătorul sau realizatorul va evita prezentarea produselor, marcilor comerciale sau a serviciilor prezente în cadrul acelei emisiuni prin alegerea unghiurilor de încadrare, iar dacă respectarea acestei condiţii nu este posibila, se va evita aducerea lor în prim plan sau în plan detaliu.
 + 
Articolul 9Este interzisă în cadrul publicităţii şi al teleshoppingului prezenta imaginii sau a vocii persoanelor care prezintă regulat emisiunile de ştiri sau alte emisiuni de actualitati.
 + 
Articolul 10Publicitatea şi teleshoppingul care folosesc tehnici subliminale sunt interzise.
 + 
Secţiunea a 2-aInserarea publicităţii şi a teleshoppingului + 
Articolul 11(1) Publicitatea şi teleshoppingul trebuie să fie inserate între emisiuni; sub rezerva unor condiţii stabilite la alin. (2)-(4) publicitatea şi teleshoppingul pot fi inserate şi în timpul emisiunilor, astfel încât sa nu afecteze integritatea şi valoarea emisiunilor şi sa nu aducă prejudicii deţinătorilor de drepturi.(2) În emisiunile sportive şi în spectacolele cuprinzând pauze publicitatea şi teleshoppingul nu pot fi inserate decât în pauze.(3) Lungmetrajele cinematografice şi filmele concepute pentru televiziune (cu excepţia serialelor, a foiletoanelor, a emisiunilor de divertisment sau a documentarelor), având o durată care depăşeşte 45 de minute, pot fi întrerupte o singură dată la fiecare perioada completa de 45 de minute; o întrerupere suplimentară este permisă dacă durata totală a producţiei respective este cu cel puţin 20 de minute mai mare decât doua sau mai multe perioade complete de 45 de minute.(4) Când alte emisiuni decât cele la care se referă alin. (2) şi (3) sunt întrerupte de publicitate, între sfârşitul şi, respectiv, începutul a doua grupaje publicitare sau autopublicitare, difuzate succesiv în interiorul emisiunii, trebuie să se scurgă o perioadă de cel puţin 20 de minute.(5) Este interzisă inserarea publicităţii şi a teleshoppingului în cadrul serviciilor religioase transmise în direct, în reluare sau înregistrate şi transmise ulterior.
 + 
Articolul 12(1) Sunt interzise publicitatea şi teleshoppingul în emisiunile de ştiri, în alte emisiuni de actualitati, în filmele documentare, în emisiunile cu caracter religios şi în emisiunile pentru copii, a căror durata este mai mica de 30 de minute; când aceste emisiuni au o durată de minimum 30 de minute, se aplică dispoziţiile art. 11 alin. (4) şi (5).(2) Transmisiunile în direct ale unor manifestări politice, culturale, sportive etc., care au o desfăşurare continua, pot fi întrerupte pentru inserare de publicitate sau de teleshopping numai cu condiţia unei înţelegeri prealabile, scrise, între părţile interesate.
 + 
Articolul 13Prevederile art. 11 şi 12 se aplică tuturor formelor de mesaje cu conţinut publicitar, inclusiv anunţurilor publicitare care apar în cadru, fără întreruperea emisiunii, şi anunţurilor pentru serviciile telefonice cu valoare adăugată.
 + 
Secţiunea a 3-aTimpul acordat publicităţii şi teleshoppingului + 
Articolul 14Timpul de transmisie consacrat publicităţii nu trebuie să depăşească 15% din timpul de transmisie zilnica a programului; acest procent poate ajunge la 20% dacă publicitatea include oferte făcute direct publicului pentru vânzarea, cumpărarea sau închirierea de produse şi pentru furnizarea de servicii (teleshopping), cu condiţia ca timpul consacrat publicităţii sa nu depăşească 15% din timpul de transmisie zilnica a programului.
 + 
Articolul 15Fac excepţie de la prevederile art. 14 intervalele de tip teleshopping reglementate în secţiunea a 6-a din prezentul capitol.
 + 
Articolul 16În interiorul unui interval de 60 de minute timpul de transmisie consacrat publicităţii nu trebuie să depăşească 20%; intervalul de 60 de minute se delimiteaza prin orele exprimate în numere întregi; pentru intervalele de emisie mai scurte decât un interval orar întreg durata publicităţii nu va depăşi 20% din durata respectivei fracţiuni orare.
 + 
Articolul 17Anunţurile de utilitate publică şi apelurile umanitare transmise gratuit nu se includ în calculul timpului afectat publicităţii.
 + 
Secţiunea a 4-aInterdicţii şi restrictii pentru anumite produse + 
Articolul 18Publicitatea şi teleshoppingul pentru tigari şi alte produse din tutun sunt interzise.
 + 
Articolul 19(1) Publicitatea şi teleshoppingul pentru băuturile alcoolice de orice fel se supun următoarelor reguli:a) nu se vor adresa în special minorilor şi nici nu va fi prezenta o persoană minora în publicitatea pentru băuturi alcoolice;b) nu se va asocia consumul de alcool cu îmbunătăţirea performantelor fizice sau cu conducerea automobilului;c) nu se va sugera ca băuturile alcoolice au proprietăţi terapeutice sau ca au un efect stimulativ, sedativ ori ca pot rezolva probleme personale;d) nu se va incuraja consumul de băuturi alcoolice şi nu se va crea o imagine negativa despre abstinenta sau despre consumul moderat de alcool;e) nu se va evidenţia, ca o calitate pozitiva, conţinutul bogat în alcool al băuturilor;f) în orele de maxima audienta publicitatea pentru băuturi alcoolice nu va conţine gestul bautului.(2) Publicitatea pentru băuturi alcoolice nu va fi inserată în timpul emisiunilor destinate copiilor şi al transmisiunilor sportive.
 + 
Articolul 20(1) Publicitatea şi teleshoppingul pentru medicamentele şi tratamentele pentru care este necesară o prescripţie medicală sunt interzise.(2) Publicitatea şi teleshoppingul pentru celelalte medicamente, tratamente şi aparate medicale vor fi în mod clar identificabile ca atare, loiale, veridice şi controlabile şi trebuie să se conformeze cerinței de a nu avea efecte periculoase pentru individ, fapt care va trebui atestat de organismul abilitat de Ministerul Sănătăţii.
 + 
Articolul 21Publicitatea pentru orice tip de arme, muniţii, explozivi şi mijloace pirotehnice va fi facuta numai cu aprobarea Ministerului de Interne, pentru fiecare obiect al publicităţii.
 + 
Articolul 22(1) Publicitatea pentru filmele cinematografice şi pentru spectacolele interzise minorilor, precum şi pentru filmele cu scene socante sau de o violenta excesiva este permisă numai în intervalul orar 0,00-5,00.(2) Publicitatea pentru convorbirile telefonice erotice se va difuza numai în intervalul orar 0,00-5,00.(3) Autopublicitatea promotionala privind difuzarea unor producţii cinematografice sau a altor genuri de emisiuni din categoria celor erotice, precum şi a celor de o violenta excesiva este interzisă.
 + 
Secţiunea a 5-aPrezentarea produselor şi a serviciilor oferite prin teleshopping + 
Articolul 23(1) Produsele sau serviciile vor fi descrise într-un mod cat mai precis, prin prezentarea parametrilor de calitate şi a tuturor elementelor cantitative care sunt stabilite şi/sau declarate de către agentul economic producător sau vânzător în documentele de însoţire a produselor, impuse prin reglementările în vigoare.(2) Imaginile, fotografiile şi desenele prezentate vor reproduce fidel calităţile reale ale produsului sau ale serviciului prezentat şi nu vor conţine ambiguităţi despre elementele ce definesc dimensiunile, greutatea şi parametrii calitativi.
 + 
Articolul 24(1) Oferta de vânzare va fi precisa şi cat mai completa posibil în ceea ce priveşte principalele sale componente: preţ, performanţe, garanţie, modalităţi de vânzare.(2) Vor fi specificate condiţiile de valabilitate a preţurilor (durata, data limita), precum şi intervalul în care cumpărătorul poate returna produsul pentru schimbare sau pentru rambursarea costului, fără penalizări, în afară cheltuielilor de returnare.(3) Condiţiile de efectuare a comenzii vor fi clar precizate, fără nici un echivoc în ceea ce priveşte angajamentele menţionate mai sus.
 + 
Articolul 25Marca, numele fabricantului sau al distribuitorului unui produs ori al prestatorului unui serviciu oferit spre vânzare, respectiv furnizare, nu vor fi menţionate sau prezentate pe post şi nu vor face obiectul unui alt mod de anuntare sau de publicare cu referire la emisiune; marca va trebui să fie precizată, în cazul unei comenzi, împreună cu numele producătorului şi al agentului economic care asigura garanţia.
 + 
Articolul 26Teleshoppingul nu va incita minorii sa încheie contracte pentru cumpărarea sau închirierea de bunuri ori pentru furnizarea de servicii.
 + 
Articolul 27Este interzisă oferta de produse sau de servicii pentru care publicitatea este interzisă printr-o reglementare în vigoare.
 + 
Secţiunea a 6-aIntervalele de teleshopping + 
Articolul 28(1) Intervalele de teleshopping pot fi difuzate pe cale radioelectrica, terestra sau prin satelit de posturile de televiziune, precum şi prin reţelele de distribuţie prin cablu, care oferă serviciile definite la art. 21 lit. b) şi c) din Legea audiovizualului nr. 48/1992.(2) Intervalele de teleshopping pot fi programate între orele 0,00-11,00 şi 14,00-16,00, cu excepţia zilelor de duminica şi a sarbatorilor legale, când pot fi difuzate între orele 0,00-9,00.(3) Numărul de intervale de teleshopping va fi de maximum 6 într-un program zilnic de 24 de ore, fără a depăşi o durată totală de doua ore pe zi; numărul lor se va reduce proporţional, în funcţie de numărul de ore de program difuzate zilnic de postul respectiv.(4) Intervalele de teleshopping vor fi clar identificate şi separate de celelalte emisiuni prin generice care să anunţe fără echivoc intervalele de teleshopping care nu pot fi întrerupte de anunţuri publicitare sau de alte programe.(5) Intervalele de teleshopping nu se difuzează în interiorul altor emisiuni.
 + 
Secţiunea a 7-aElemente specifice programelor audiovizuale distribuite prin cablu + 
Articolul 29(1) În cazul programelor audiovizuale distribuite prin cablu prevederile prezentelor norme se aplică numai pentru publicitatea şi teleshoppingul difuzate în cadrul programelor de conceptie proprie şi al celor înregistrate prin diverse mijloace.(2) Publicitatea transmisă prin procedeul videotext, în cadrul serviciului menţionat la art. 21 lit. b) din Legea nr. 48/1992, este permisă în limita unei durate de maximum doua minute, într-un interval de o ora de program; anunţurile privind activitatea şi programul statiei, precum şi anunţurile cu caracter umanitar sau de interes public, transmise gratuit prin procedeul videotext, nu se includ în calculul timpului afectat publicităţii.(3) La retransmisia prin reţelele de distribuţie prin cablu a programelor audiovizuale recepţionate pe cale radioelectrica, terestra sau prin satelit, aprobate de Consiliul Naţional al Audiovizualului, responsabilităţile ce decurg din aplicarea prezentelor norme nu sunt în sarcina organizatorului retransmisiei.(4) La retransmisia prin reţelele de distribuţie prin cablu a unor programe audiovizuale autorizate, provenind din alte state, este obligatorie respectarea prevederilor art. 30.
 + 
Capitolul 3Publicitatea transfrontiera + 
Articolul 30(1) Mesajele publicitare sau de teleshopping difuzate pe posturi aflate sub jurisdicţia altor tari membre ale Consiliului Europei, care sunt retransmise în România, nu trebuie să contravină normelor prevăzute în Convenţia europeană pentru televiziunea transfrontiera.(2) Dispoziţiile alineatului precedent nu se aplică în cazurile în care România a încheiat acorduri bilaterale sau multilaterale în acest domeniu cu ţările care nu sunt membre ale Consiliului Europei şi sub jurisdicţia cărora se afla posturile de emisie în cauza.(3) Mesajele publicitare sau de teleshopping incluse în programele difuzate de posturi aflate sub jurisdicţia altor state şi destinate exclusiv retransmiterii pe teritoriul României sau incluse în programe care nu sunt recepţionate, direct sau indirect, de publicul unuia sau mai multor state membre ale Consiliului Europei, vor respecta prevederile prezentei decizii.
 + 
Capitolul 4Sponsorizarea + 
Secţiunea 1Modalităţi de realizare a sponsorizarii + 
Articolul 31(1) Sponsorizarea unor emisiuni sau programe de radiodifuziune ori de televiziune va fi anunţată la începutul acestora şi este permisă numai în următoarele condiţii:a) numele, sigla sau imaginea de marca a sponsorului poate fi comunicată la începutul şi/sau la sfârşitul emisiunii sau al programului;b) la transmisiile în direct ale unor manifestări sportive şi ale unor evenimente sociale, politice sau culturale este permisă prezenta în spaţiul din care se face transmisia a numelor, siglelor, marcilor sau a imaginilor unor agenţi economici ori a unor produse ale acestora, cu condiţia ca între titularul de licenţă şi agenţii economici în cauza sa nu existe o relaţie contractuală directa sau indirecta de sponsorizare ori de publicitate pentru evenimentul respectiv;c) prezenta numelui, a siglei, a marcii sau a imaginii de marca a sponsorului este permisă, în interiorul emisiunilor ori al programelor care transmit manifestări sportive sau culturale ori în emisiunile-concurs sau de divertisment, la intervale de cel puţin 20 de minute.(2) Sponsorul nu va influenţa conţinutul, forma sau programarea emisiunilor ori a programelor şi nu va afecta în nici un fel independenta editoriala a postului respectiv de televiziune sau de radiodifuziune.(3) Publicitatea în favoarea produselor şi a serviciilor sponsorului sau ale unui terţ în timpul programelor sau al emisiunilor sponsorizate este interzisă.
 + 
Secţiunea a 2-aRestrictii privind sponsorizarea + 
Articolul 32Este interzisă sponsorizarea programelor sau a emisiunilor de ştiri şi a celor politice.
 + 
Articolul 33(1) Persoanele juridice din România nu pot efectua activităţi de sponsorizare din surse obţinute de la bugetul de stat.(2) Nu pot fi sponsori partidele şi formaţiunile politice.(3) Emisiunile şi programele de televiziune sau de radiodifuziune nu pot fi sponsorizate de societăţi ale căror principale activităţi sunt producerea şi vânzarea de tigari sau de alte produse din tutun.(4) Sponsorizarea emisiunilor sau a programelor de televiziune ori de radiodifuziune de către societăţile a căror activitate include, printre altele, producerea sau vânzarea de medicamente ori administrarea de tratamente medicale este permisă cu condiţia prezentării numelui şi, eventual, a imaginii societăţii, fără a se promova medicamente sau tratamente medicale pentru care este necesară recomandarea medicului.
 + 
Capitolul 5Dispoziţii tranzitorii şi finale + 
Articolul 34În eventualitatea acordării de licenţe unor posturi ale căror programe sunt afectate exclusiv teleshoppingului, Consiliul Naţional al Audiovizualului va elabora norme speciale pentru aceste posturi.
 + 
Articolul 35Orice aspecte de natura juridică, financiară sau privind modul de procedura în domeniul sponsorizarii, la care nu se fac în mod expres referiri în prezentele norme, vor fi interpretate în sensul prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu completările şi modificările ulterioare.
 + 
Articolul 36Nerespectarea prezentelor norme se sancţionează în funcţie de gravitatea faptelor şi de responsabilitate, potrivit prevederilor cap. V din Legea nr. 48/1992.
 + 
Articolul 37Prezentele norme intră în vigoare în termen de 60 de zile de la data publicării lor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 38La data intrării în vigoare a prezentelor norme îşi încetează valabilitatea Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 19/1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 131 din 29 iunie 1995, Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 43/1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 96 bis din 21 mai 1997, Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 105/1993, publicată în forma revizuită în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 290 din 7 august 1998, şi Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 172/1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 67 din 18 februarie 1999, precum şi orice alte dispoziţii contrare.PREŞEDINTELE CONSILIULUINAŢIONAL AL AUDIOVIZUALULUI,MIRCEA SORIN MOLDOVAN––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x