În temeiul prevederilor art. 153 alin. (3) din Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările și completările ulterioare,în conformitate cu dispozițiile art. 97 alin. (4) și art. 180 alin. (5) din Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere prevederile art. 296 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 157/2016, cu modificările și completările ulterioare,directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor emite prezenta decizie. +
Articolul 1Se aprobă utilizarea Instrumentului standard de evaluare a activităților desfășurate de persoanele internate în locurile de deținere din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor, denumit în continuare instrument, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. +
Articolul 2Aplicarea instrumentului contribuie la identificarea nevoilor și resurselor persoanelor internate în locurile de deținere din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor, furnizând informații utile pentru individualizarea aplicării măsurilor educative privative de libertate. +
Articolul 3Instrumentul se utilizează în centrele educative, centrele de detenție și penitenciarele în care funcționează secții speciale pentru continuarea executării măsurii educative privative de libertate. +
Articolul 4Administrația Națională a Penitenciarelor și unitățile subordonate duc la îndeplinire prevederile prezentei decizii. +
Articolul 5Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Directorul general al Administrației
Naționale a Penitenciarelor,
Marius VulpeBucurești, 19 septembrie 2016.Nr. 642. +
ANEXĂ
INSTRUMENTUL STANDARD DE EVALUARE
a activităților desfășurate de persoanele internate în locurile de
deținere din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor +
Partea IEvaluare inițialăDate generale de identificareUnitatea ……………………….Numele și prenumele …………….. Data aplicării ……………..Data nașterii ………………….. Numele evaluatorului ………..Vârsta: ………….Genul: M [] F []Numărul de clase absolvite ……….Infracțiunea ……………………Durata măsurii educative: ………..A.INVENTAR FACTORI DE VULNERABILITATE, RISC, NEVOIRI. Infracțiunea actuală1.Tipul infracțiunii┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Infracțiune contra siguranței statului │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Infracțiune contra vieții, integrității corporale și sănătății │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Infracțiune contra libertății persoanei │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Infracțiune contra patrimoniului │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Infracțiune privitoare la viața sexuală │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Infracțiune economică │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Infracțiuni legate de droguri │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│h) Alte infracțiuni │ 1 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Natura și modalitatea săvârșirii infracțiunii┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Exercitare de violență sau constrângere │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Exercitarea unei violențe exagerate │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Înșelăciune, manipulare │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Comportament de urmărire, obsesiv │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Ritualuri, bizarerii comportamentale │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Încălcarea proprietății, incendiere │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Planificarea faptei │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│h) Elemente sexuale │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│i) Altele │ 1 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 3.Circumstanțe favorizante în săvârșirea infracțiunii┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Fapta a fost săvârșită în grup │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Fapta a fost săvârșită pe fondul consumului de alcool │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Fapta a fost săvârșită pe fondul consumului de droguri │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Fapta a fost săvârșită pe timp de noapte │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Victimă vulnerabilă (de exemplu: copil, vârstnic, bolnav mintal)│ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Victime multiple │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Apartenența la grup infracțional organizat │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│h) Infracțiunea actuală face parte dintr-un model infracțional │ ││stabilizat │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│i) Infracțiunea actuală prezintă un grad sporit de periculozitate │ ││comparativ cu cele săvârșite anterior │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RI │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … RII. Istoricul infracțional1.Aspecte relevante privind istoricul infracțional┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) 1-2 măsuri educative înregistrate în stare de minorat │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) 3 sau mai multe măsuri educative înregistrate în stare de │ ││minorat │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Săvârșirea primei infracțiuni înainte de împlinirea vârstei │ ││de 16 ani │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Figurează cu încălcarea liberării │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Figurează cu revocarea măsurilor educative neprivative de │ ││libertate │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) A săvârșit infracțiuni pe timpul executării unei măsuri │ ││educative neprivative de libertate │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) A săvârșit infracțiuni pe timpul executării unei măsuri │ ││educative privative de libertate │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│h) Este cunoscut cu tentativă de evadare sau evadare │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│i) Este cunoscut cu atac asupra personalului sau amenințări cu │ ││privire la siguranța locului de deținere │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Tipul măsurilor educative┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Stagiu de formare civică │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Supravegherea │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Consemnarea la sfârșit de săptămână │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Asistarea zilnică │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Amenda penală (în cazul persoanelor majore) │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Măsuri educative privative de libertate │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RII │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … RIII. Atitudinea1.Atitudinea față de infracțiunea săvârșită┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Neasumarea responsabilității pentru faptele săvârșite │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Neînțelegerea motivelor pentru care i-a fost aplicată măsura │ ││privativă de libertate │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Lipsa compasiunii față de victimă │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Consideră că a primit o condamnare mult prea aspră pentru fapta │ ││comisă │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Se consideră nevinovat pentru fapta comisă │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Își justifică infracțiunea ca pe o modalitate de rezolvare a │ ││anumitor probleme │ 1 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Atitudinea față de respectarea legilor, a regulilor și a normelor sociale┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Tolerarea comportamentelor și faptelor antisociale │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Insensibilitatea față de suferința altor persoane │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Neconștientizarea necesității de a respecta drepturile │ ││celorlalți │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Respingerea autorității │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RIII │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … RIV. Instruirea școlară, vocațională și integrarea profesională1.Tipul și nivelul studiilor┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Analfabet │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Nivel primar │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Nivel gimnazial │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Școlarizat în instituții de învățământ special │ 1 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Probleme de școlarizare┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Absențe nemotivate │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Corigențe │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Media scăzută la purtare │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Repetenție │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Exmatriculări │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Abandon școlar sau nefrecventarea școlii │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 3.Dificultăți în procesul de instruire școlară┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Dificultăți de scris, citit, socotit │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Dificultăți de învățare │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Dificultăți de integrare în colectivul școlar │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Dezinteres pentru activități educative și de instruire școlară │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 4.Dificultăți de integrare profesională┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Inapt de muncă │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Refuză desfășurarea de activități lucrative │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Lipsa calificării profesionale │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Dezinteres pentru participarea la activități de formare │ ││profesională │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RIV │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … RV. Condițiile de viață1.Forma de locuire┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Centre de plasament, familie de plasament, locuință socială │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Necunoscut, instabil, a locuit la cunoștințe, prieteni │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Fără locuință sau locuit pe stradă │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Condiții neadecvate de locuit┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Supraaglomerare │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Absența utilităților │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Amplasarea locuinței într-o zonă cu infracționalitate crescută │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Amplasarea locuinței într-o zonă izolată │ 1 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RV │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … RVI. Situația financiară1.Situația financiară, veniturile familiei┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Familia are venituri ocazionale │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Familia beneficiază de ajutor social, alte forme de protecție │ ││socială │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Fără venituri │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Modalități de cheltuire a veniturilor┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Droguri │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Jocuri de noroc │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Consum de alcool │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Activități excesive în rețeaua internet, servicii de telefonie │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Tendința de a achiziționa produse, bunuri și servicii prea │ ││scumpe raportat la veniturile proprii │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Alte comportamente compulsive │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RVI │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … RVII. Relațiile intrafamiliale1.Tipul familiei de origine┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Familie monoparentală │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Uniune consensuală │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Familie reorganizată │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Părinți prea tineri (deveniți părinți la mai puțin de 18 ani) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Fără familie, instituționalizat │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Alte tipuri de familie (adoptivă, de plasament etc.) │ 1 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Modalitatea de exercitare a funcțiilor parentale în familia de origine┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Neglijare, indiferență, pasivitate │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Abuzivă sau punitivă │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Abandon │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 3.Disfuncții în familia de origine (climatul anterior arestării)┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Relații distante │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Relații tensionate │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Relații slabe sau intermitente │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Violență psihică sau emoțională (autor sau victimă) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Violență fizică (autor sau victimă) │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Abuz sexual (autor sau victimă) │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Exploatare prin muncă, sexuală etc. │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│h) Alte forme de abuz │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 4.Climat familial de risc┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Marginalizare socială (apartenența la grupuri cu risc de │ ││excluziune socială) │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Consum de alcool în familie │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Consum de droguri în familie │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Alte comportamente adictive în familie │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Prezența unor probleme de sănătate grave sau dizabilități la │ ││unul sau mai mulți membri ai familiei │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Antecedente penale în familie │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Absența îndelungată a unuia sau ambilor părinți (cel puțin │ ││6 luni) │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 5.Disfuncții în relația cu partenerul de viață actual┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Relații tensionate sau separare │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Violență domestică │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Neglijare sau abuzul copiilor │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RVII │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … RVIII. Stilul de viață și anturajul1.Caracteristici ale sistemului de relații sociale┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Rețea săracă de relații sociale (izolat social) │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Lipsa de suport social │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Anturaj infracțional │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Comportamente disfuncționale prezente în relațiile sociale┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Ușor influențabil, comportamente de dependență față de ceilalți │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Comportament de persecutare, de hărțuire sau manipulativ │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Comportamente riscante (căutare de senzații tari) │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Comportament sexual deviant (gerontofilia, pedofilia, zoofilia │ ││etc.) │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Afilieri la grupări deviante sau extremiste │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RVIII │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … RIX. Consumul sau dependența de substanțe1.Dependența de substanțe psihoactive┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Nicotină │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Alcool │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Etnobotanice │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Solvenți │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Halucinogene │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Amfetamine │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Barbiturice │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│h) Cannabis │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│i) Steroizi │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│j) Medicamente │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│k) Altele │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Probleme asociate consumului de droguri┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Probleme de sănătate │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Probleme socioprofesionale (în familie, la școală, la locul de │ ││muncă, în comunitate etc.) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Internări în centre de dezintoxicare │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Recăderi după tratamentul de dezintoxicare │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) A desfășurat activități legate de producerea, procurarea, │ ││traficarea drogurilor │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Neasumarea sau neconștientizarea problemelor asociate consumului│ ││de substanțe │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Lipsa motivației de recuperare │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RIX │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … RX. Aspecte privind sănătatea fizică și mentală1.Prezența unor afecțiuni fizice┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Prezența unor dizabilități (fizice, senzoriale sau asociate) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Boli cronice (hepatită, cancer etc.) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Cu tratament sub supraveghere │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Spitalizări anterioare │ 1 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Prezența unor afecțiuni psihiatrice┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Diagnostic psihiatric confirmat │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Cu tratament psihiatric │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Internări anterioare în instituții de psihiatrie │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 3.Condiții favorizante pentru dezvoltarea unor afecțiuni psihice┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Prezența unor dizabilități (mentale, epilepsie, mixte) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Antecedente psihice sau psihiatrice în familie │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Evenimente și experiențe deosebite negative sau traume în │ ││dezvoltarea personală │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Diminuarea abilităților de reflecție │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Dezorientare, dezorganizare temporo-spațială │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 4.Prezența unor stări de disconfort psihic┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Sentimente de inutilitate sau stimă de sine scăzută │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Sentimente de culpă excesivă │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Trăiri anxioase (frică, angoasă) │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Sentiment de abandon │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Absența sensului în viață │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Ideație suicidară │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Tulburări de somn │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│h) Existența unor automutilări │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│i) Tentative de suicid │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 5.Comportamente heteroagresive┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Distrugere de bunuri │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Tendințe și comportamente agresive față de animale │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Tendințe și comportamente agresive față de alte persoane │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Incapacitatea de a-și controla impulsurile sexuale │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Incapacitatea de a-și controla stările de furie │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RX │ │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│SCOR TOTAL INVENTAR FACTORI DE RISC │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … RXI. Anexa (Se utilizează în cazul tinerilor pentru care instanța a dispus continuarea executării măsurii educative în penitenciar la sesizarea locului de deținere.)Scorul obținut se adăugă scorului total obținut la secțiunile RI-RX.1.Numărul sancțiunilor aplicate în timpul executării măsurii educative┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Cel mult 6 │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Mai mult de 6 │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Tipul abaterilor săvârșite┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Nerespectarea Regulamentului de ordine interioară │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Procurarea, confecționarea, deținerea sau utilizarea unor │ ││obiecte interzise (arme, bani, telefoane, materiale explozive) │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Producerea, deținerea, comercializarea sau consumul de │ ││substanțe interzise │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Lovire deținuți │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Distrugere │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Automutilări │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Atitudine necuviincioasă față de cadre │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 3.Implicarea în producerea unor evenimente negative deosebit de grave┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Evadare sau tentativă de evadare │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Atac asupra personalului │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Revoltă sau instigare la revoltă │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Luare de ostateci │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Incendiere │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … … B.INVENTAR FACTORI DE PROTECȚIEFPI. Infracțiunea actualăNatura și modalitatea săvârșirii infracțiunii┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Faptă fără violență │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Comportament reparatoriu consecutiv comiterii infracțiunii │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Faptă neplanificată, săvârșită fără intenție │ 1 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPI │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘FPII. Istoricul infracționalAspecte relevante privind istoricul infracțional┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Fără măsuri educative anterioare │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Săvârșirea primei infracțiuni după vârsta de 16 ani │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Fără încălcări ale liberării │ 1 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPII │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘FPIII. Atitudinea1.Atitudinea față de infracțiunea săvârșită┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Asumarea responsabilității pentru faptele săvârșite │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Înțelege motivele pentru care i-a fost aplicată măsura privativă│ ││de libertate │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Manifestă compasiune față de victimă │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Se simte vinovat pentru fapta comisă │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Este capabil să vorbească despre fapta comisă │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Atitudinea față de respectarea legilor, a regulilor și a normelor sociale┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Este conștient de importanța respectării drepturilor celorlalți │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Acceptarea autorității │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Este încrezător în posibilitățile proprii de recuperare socială │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPIII │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … FPIV. Instruirea școlară, vocațională și integrarea profesională1.Tipul și nivelul studiilor┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Nivel de școlarizare conform vârstei │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Nivel liceal │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Nivel postliceal, universitar sau postuniversitar │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Absolvirea unei școli vocaționale sau profesionale │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Domenii de interes┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Activități desfășurate în exteriorul sau interiorul centrului – │ ││agricultură │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Activități sportive │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Activități domestice (gătit, spălat etc.) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Mecanice (reparații auto etc.) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Construcții (zidărie, tâmplărie, instalații sanitare etc.) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Numerice, de calcul │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Științifice (istorie, geografie, botanică, astronomie etc.) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│h) Interes pentru afaceri, spirit antreprenorial │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│i) Artistice │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│j) Literare │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│k) Muzicale │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│l) Servicii sociale (interesat în sprijinirea persoanelor aflate │ ││în dificultate) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│m) Muncă de birou, bibliotecă, informatică, calculatoare │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 3.Aptitudini și abilități manifestate într-un anumit domeniu de activitate┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Capacitate de reflecție (gândire, analiză, planificare) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Aptitudini verbale sau de comunicare │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Aptitudini tehnico-științifice │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Orientare temporo-spațială │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Aptitudini fizice sau sportive │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Aptitudini de relaționare (cooperare, rezolvarea conflictelor, │ ││sprijin pentru persoanele aflate în dificultate) │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Abilități manuale │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│h) Aptitudini artistice │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 4.Integrarea profesională┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) A urmat, până la data arestării, activități de formare │ ││profesională (inițiere, calificare, recalificare, perfecționare) │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Are experiență în câmpul muncii anterior arestării │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Disponibilitatea de a participa la activități lucrative │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Disponibilitatea de a participa la activități de formare │ ││profesională │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPIV │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … FPV. Condițiile de viațăForma și condițiile de locuire┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Locuiește cu familia │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Domiciliu stabil │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Locuință proprietate personală sau a familiei │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Condiții adecvate (existența utilităților) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Accesul la servicii (medicale, educative, de informare etc.) │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPV │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘FPVI. Situația financiarăSituația financiară sau veniturile familiei┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Familia are venituri constante și suficiente pentru un trai │ ││decent │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) A contribuit la veniturile familiei prin desfășurarea de │ ││activități lucrative legale │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Dispune de capacitatea de a-și gestiona bugetul │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPVI │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘FPVII. Relațiile intrafamiliale1.Aspecte pozitive privind familia de origine┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Familie legal constituită │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Relații armonioase în cadrul familiei │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Sprijin constant între membrii familiei │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Disponibilitatea familiei de a menține legătura pe perioada │ ││detenției │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Stare generală de sănătate bună în familie │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Părinți bine integrați socioprofesional │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Modalitatea de exercitare a funcțiilor parentale în familia de origine┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Părinți interesați de educația și dezvoltarea copiilor │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Părinți capabili să fixeze limite și reguli în comportamentul │ ││copiilor │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Părinți capabili să negocieze cu copiii │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Echitate și responsabilitate în exercitarea rolurilor în familie│ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 3.Aspecte pozitive în relația cu partenerul de viață actual┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Capacitatea de a se angaja într-o relație stabilă │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Relații armonioase în cuplu │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Preocupat de creșterea și îngrijirea copiilor │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPVII │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … FPVIII. Stilul de viață și anturajulCaracteristici ale sistemului de relații sociale┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Relații sociale stabile │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Sprijin în rezolvarea problemelor personale │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Modele pozitive în rețeaua de suport │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Apartenență și participare la viața comunității (cu care │ ││împărtășește valori, norme, tradiții, sărbători etc.) │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPVIII │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘FPIX. Consumul de substanțeAspecte pozitive privind consumul de substanțe┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Absența comportamentelor adictive (alcool, droguri, medicamente)│ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Nefumător │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Urmează tratament pentru dezintoxicare │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Conștientizează efectele negative ale consumului de substanțe │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Disponibilitate de a participa la activități și programe │ ││orientate spre prevenirea și combaterea consumului de droguri │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Nu a desfășurat activități legate de producerea, procurarea și │ ││traficarea drogurilor. │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPIX │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘FPX. Aspecte privind sănătatea fizică și mentală1.Aspecte privind sănătatea fizică┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Absența dizabilităților │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Absența bolilor cronice │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Stare de sănătate fizică bună │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Aspecte privind sănătatea psihică┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Fără antecedente psihiatrice │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Fără evenimente traumatice anterioare │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Stimă de sine bună │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Strategii bune de a face față dificultăților (umor, vorbește cu │ ││alte persoane, cere ajutor etc.) │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Preocupări spirituale (religioase, culturale etc.) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Atașament sau grijă față de plante, animale │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Absența comportamentelor hetero sau autoagresive (capacitate de │ ││control al furiei și gestionarea agresivității) │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│h) Capacitatea de a-și controla impulsurile sexuale │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│i) Disponibilitate de participare la programe și activități de │ ││recuperare │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPX │ │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│SCOR TOTAL INVENTAR FACTORI DE PROTECȚIE │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … … +
Partea a II-aEvaluare periodicăDate generale de identificareUnitatea ………………………. Data aplicării ……………..Numele și prenumele …………….. Numele evaluatorului ………..Data nașterii …………………..Vârsta: ………………………..Genul: M [] F []Numărul de clase absolvite ……….Infracțiunea ……………………Durata măsurii educative: ………..A.INVENTAR FACTORI DE VULNERABILITATE, RISC, NEVOIRI. Traseul execuțional1.Aspecte privind situația juridică┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Este urmărit penal sau cercetat în alte dosare │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) A primit o altă măsură privativă de libertate, mai severă, în │ ││perioada analizată │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Sancțiuni disciplinare aplicate în timpul executării măsurii educative┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Cel mult 3 │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Mai mult de 3 │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤După caz, specificați numărul de credite │ │pierdute prin sancționare _________ │ │Scor │ │└─────────┘ … 3.Tipul abaterilor săvârșite┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Nerespectarea Regulamentului de ordine interioară │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Procurarea, confecționarea, deținerea sau utilizarea unor │ ││obiecte interzise (arme, bani, telefoane, materiale explozive) │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Producerea, deținerea, comercializarea sau consumul de substanțe│ ││interzise │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Lovire deținuți │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Distrugere │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Automutilări │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Atitudine necuviincioasă față de cadre │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 4.Implicarea în producerea unor evenimente negative deosebit de grave┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Evadare sau tentativă de evadare │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Atac asupra personalului │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Revoltă sau instigare la revoltă │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Luare de ostateci │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Incendiere │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RI │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … RII. Atitudinea1.Atitudinea față de infracțiunea săvârșită┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Neasumarea responsabilității pentru faptele săvârșite │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Neînțelegerea motivelor pentru care i-a fost aplicată măsura │ ││privativă de libertate │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Lipsa compasiunii față de victimă │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Consideră că a primit o condamnare mult prea aspră pentru fapta │ ││comisă │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Se considera nevinovat pentru fapta comisă │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Își justifică infracțiunea ca pe o modalitate de rezolvare a │ ││anumitor probleme │ 1 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Atitudinea față de respectarea legilor, a regulilor și a normelor sociale┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Tolerarea comportamentelor și faptelor antisociale │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Insensibilitatea față de suferința altor persoane │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Neconștientizarea necesității de a respecta drepturile │ ││celorlalți │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Respingerea autorității │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RII │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … RIII. Instruirea școlară, vocațională și integrarea profesională1.Probleme de școlarizare pe perioada detenției┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Absențe nemotivate │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Corigențe │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Media scăzută la purtare │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Repetenție │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Exmatriculări │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Abandon școlar sau refuz de participare │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Nicio clasă absolvită │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Dificultăți în procesul de instruire școlară, pe timpul internării┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Dificultăți de scris, citit, socotit │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Dificultăți de învățare │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Dificultăți de integrare în colectivul școlar │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Dezinteres pentru activități educative și de instruire școlară │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 3.Dificultăți de integrare profesională┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Refuzul desfășurării unor activități lucrative │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Dezinteresul sau refuzul privind participarea la activități de │ ││formare profesională │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RIII │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … RIV. Situația familialăElemente noi de vulnerabilitate în situația familială┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Deteriorarea condițiilor de locuit ale familiei │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Agravarea situației financiare a familiei │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Deteriorarea relațiilor cu familia sau intrafamiliale │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Legături sporadice cu familia │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Absența legăturilor cu familia │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Deteriorarea relațiilor cu partenerul de viață actual │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Manifestă dezinteres față de copii │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RIV │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘RV. Stilul de viață și anturajulCaracteristici ale sistemului de relații sociale┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Întreruperea relațiilor cu prietenii din exterior pe timpul │ ││detenției │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Comportament de izolare față de colectiv │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Comportament neadecvat față de colectiv (de persecutare, de │ ││hărțuire, manipulativ, violent) │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Comportament neadecvat față de cadre │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Ușor influențabil sau comportamente de dependență față de │ ││ceilalți │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Comportament sexual deviant (victimă sau agresor) │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RV │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘RVI. Consumul de substanțeProbleme asociate consumului de droguri┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Suspiciuni privind consumul de substanțe │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) A desfășurat activități legate de producerea, procurarea, │ ││traficarea drogurilor │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Neasumarea sau neconștientizarea problemelor asociate consumului│ ││de substanțe │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Lipsa motivației de recuperare │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Refuzul sau abandonul activităților și programelor de recuperare│ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RVI │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘RVII. Aspecte privind sănătatea fizică și mentală1.Prezența unor afecțiuni psihiatrice┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Diagnostic psihiatric confirmat │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Refuzul tratamentului │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Condiții favorizante pentru dezvoltarea unor afecțiuni psihice în timpul detenției┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Evenimente și experiențe deosebite negative sau traume │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Apariția unor dizabilități (senzoriale, fizice, mentale, │ ││epilepsia sau dizabilități asociate) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Boli cronice (hepatită, cancer etc.) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Necooperarea sau refuzul de a participa la activități și │ ││programe de asistență psihologică │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 3.Prezența unor stări de disconfort psihic┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Sentimente de inutilitate sau stimă de sine scăzută │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Sentimente de culpă excesivă │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Trăiri anxioase (frică, angoasă) │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Sentiment de abandon │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Absența sensului în viață │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Ideație suicidară │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Tulburări de somn │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│h) Existența unor automutilări │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│i) Tentative de suicid │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│j) Refuz de hrană │ 1 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 4.Comportamente heteroagresive┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Distrugere de bunuri │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Tendințe și comportamente agresive față de animale │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Tendințe și comportamente agresive față de alte persoane │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Incapacitatea de a-și controla impulsurile sexuale │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Incapacitatea de a-și controla stările de furie │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total RVII │ │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│SCOR TOTAL INVENTAR FACTORI DE RISC │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … … B.INVENTAR FACTORI DE PROTECȚIEFPI. Traseul execuțional1.Aspecte privind situația juridică┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Nu este implicat în alte cauze penale │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Situația disciplinară în perioada analizată┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Cu credite, nerecompensat (sub efectul unei sancțiuni │ ││disciplinare) │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Cu credite, dar încă nerecompensat │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Sancționat disciplinar, dar și recompensat │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Fără sancțiuni disciplinare și fără recompense │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Fără sancțiuni, cu cel mult 3 recompense │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Fără sancțiuni, cu mai mult de 3 recompense │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 3.Tipul recompenselor primite┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Ridicarea unei sancțiuni disciplinare aplicate anterior │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Suplimentarea numărului de convorbiri on-line │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Suplimentarea drepturilor la pachete, vizite │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Trimiterea în tabere și excursii organizate de centru sau în │ ││colaborare cu alte instituții ori organizații │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Învoirea, cu o durată de maximum 24 de ore, în localitatea în │ ││care este situat centrul │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Învoirea, la sfârșit de săptămână, cu o durată de maximum 48 de │ ││ore, în localitatea de domiciliu a persoanei internate │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Învoiri în familie, în timpul vacanțelor școlare, pe o perioada │ ││de cel mult 15 zile, dar nu mai mult de 45 de zile pe an │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│h) Învoirea pentru motive umanitare, pe o durată de cel mult │ ││10 zile │ 1 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPI │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … FPII. Atitudinea1.Atitudinea față de infracțiunea săvârșită┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Asumarea responsabilității pentru faptele săvârșite │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Înțelege motivele pentru care i-a fost aplicată măsura │ ││privativă de libertate │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Manifestă compasiune față de victimă │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Se simte vinovat pentru fapta comisă │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Este capabil să vorbească despre fapta comisă │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Atitudinea față de respectarea legilor, a regulilor și a normelor sociale┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Este conștient de importanța respectării drepturilor celorlalți │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Acceptă autoritatea │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Este încrezător în posibilitățile proprii de recuperare socială │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Respectă Regulamentul de ordine interioară │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPII │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … FPIII. Instruirea școlară, vocațională și integrarea profesională1.Evoluția situației școlare și profesionale┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) A absolvit un semestru, o clasă, un an de studiu │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) A absolvit un curs de formare profesională │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Conduită școlară cu rezultate foarte bune │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) A desfășurat activități cu caracter lucrativ │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Participare la activități și programe în domeniile de interes┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Activități desfășurate în exteriorul sau interiorul centrului – ││agricultură │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Activități sportive │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Activități domestice (gătit, spălat etc.) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Activități mecanice (reparații auto etc.) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Construcții (zidărie, tâmplărie, instalații sanitare etc.) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Activități numerice, de calcul │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Activități științifice (istorie, geografie, botanică, │ ││astronomie etc.) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│h) Interes pentru afaceri, spirit antreprenorial │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│i) Activități artistice │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│j) Activități literare │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│k) Activități muzicale │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│l) Servicii sociale (interesat în sprijinirea persoanelor aflate │ ││în dificultate) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│m) Muncă de birou, bibliotecă, informatică, calculatoare │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 3.Aptitudini și abilități dobândite în perioada analizată┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Capacitate de reflecție (gândire, analiză, planificare) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Aptitudini verbale sau de comunicare │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Aptitudini tehnico-științifice │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Orientare temporo-spațială │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Aptitudini fizice sau sportive │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Aptitudini de relaționare (cooperare, rezolvarea conflictelor, │ ││sprijin pentru persoanele aflate în dificultate) │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Abilități manuale │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│h) Aptitudini artistice │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPIII │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … FPIV. Situația familialăFactori protectivi în situația familială┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Menținerea condițiilor de locuit, de viață ale familiei │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Îmbunătățirea condițiilor de locuit sau de viață ale familiei │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Ameliorarea situației financiare a familiei │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Sprijinit moral sau financiar de către cel puțin un membru al │ ││familiei │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Legături constante cu familia (vizită, pachet, telefon – cel │ ││puțin o dată pe lună) │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Menținerea relațiilor cu partenerul de viață actual │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) Manifestă atașament și comportament protectiv față de copiii │ ││din familia proprie │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPIV │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘FPV. Stilul de viață și anturajulCaracteristici ale sistemului de relații sociale┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Menținerea relațiilor sociale pozitive cu prietenii din exterior│ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Comportamente de integrare în colectivitate │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Comportament adecvat față de cadre │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Identificarea unui model pozitiv în rândul personalului │ ││(educatorul, șeful secției etc.) │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPV │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘FPVI. Consumul de substanțeAspecte pozitive privind consumul de substanțe┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Absența comportamentelor adictive (alcool, droguri, medicamente)│ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Nefumător │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Urmează tratament pentru dezintoxicare │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) Conștientizează efectele negative ale consumului de substanțe │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) Disponibilitate de a participa la activități și programe │ ││orientate spre prevenirea și combaterea consumului de droguri │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) Absența activităților legate de producerea, procurarea și │ ││traficarea drogurilor │ 3 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPVI │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘FPVII. Aspecte privind sănătatea fizică și mentală1.Aspecte privind sănătatea fizică┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Absența dizabilităților dobândite în timpul detenției │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Absența bolilor cronice dobândite în timpul detenției │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Menținerea unei stări de sănătate fizică bună │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │└─────────┘ … 2.Aspecte privind sănătatea psihică┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│a) Fără patologie psihiatrică dobândită în perioada analizată │ 1 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│b) Fără evenimente traumatice în perioada analizată │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│c) Stimă de sine crescută │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│d) A dovedit bune strategii de a face față unor situații dificile │ ││(umor, vorbește cu alte persoane, cere ajutor etc.) │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│e) A dovedit preocupări spirituale constante (religioase, │ ││culturale etc.) │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│f) A manifestat grijă față de plante, animale │ 3 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│g) A dovedit capacitate de autocontrol privind comportamentele │ ││hetero sau autoagresive (capacitate de control al furiei și │ ││gestionarea agresivității) │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│h) A dovedit control al impulsurilor sexuale în perioada analizată │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│i) Nu a dezvoltat stări de dezechilibru psihoemoțional (anxietăți, │ ││depresii, ideație suicidară, tentative de suicid), în perioada │ ││analizată │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│j) A participat la activități și programe de asistență psihologică │ ││în perioada analizată │ 5 │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│k) A participat la activități și programe de asistență socială în │ ││perioada analizată │ 5 │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤Scor │ │┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│ Scor total FPVII │ │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│SCOR TOTAL INVENTAR FACTORI DE PROTECȚIE │ │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘ … … NOTĂ:Aplicarea instrumentului se realizează prin intermediul unui program informatic special destinat, cu respectarea indicațiilor specifice de lucru incluse în Manualul de instrucțiuni privind aplicarea Instrumentului standard de evaluare a activităților persoanelor internate în locurile de deținere din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor.–-