DECIZIE nr. 594 din 4 octombrie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE ÎN COMUNICATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 964 din 8 octombrie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 140 18/07/2012
ActulREFERIRE LAOUG 111 14/12/2011 ART. 23
ActulREFERIRE LAOUG 111 14/12/2011 ART. 26
ActulREFERIRE LAOUG 111 14/12/2011 ART. 28
ActulREFERIRE LALEGE 113 16/06/2010
ActulREFERIRE LAOUG 22 11/03/2009 ART. 10
ART. 2REFERIRE LALEGE 140 18/07/2012
ART. 2REFERIRE LAOUG 111 14/12/2011 ART. 28
ART. 4REFERIRE LAORDIN 386 05/08/2010
ART. 4REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 05/08/2010
ART. 10REFERIRE LALEGE 140 18/07/2012
ART. 10REFERIRE LAOUG 111 14/12/2011 ART. 28
ART. 12REFERIRE LALEGE 140 18/07/2012
ART. 12REFERIRE LAOUG 111 14/12/2011 ART. 26
ART. 13REFERIRE LALEGE 140 18/07/2012
ART. 13REFERIRE LAOUG 111 14/12/2011 ART. 24
ART. 13REFERIRE LAOUG 111 14/12/2011 ART. 28
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere art. 23 alin. (1), art. 26 alin. (2) și art. 31 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul art. 10 alin. (2) pct. 10 și 12,art. 11 alin. (1), art. 12 alin. (1) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 28 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările și completările ulterioare,președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații emite prezenta decizie. + 
Articolul 1(1)Prezenta decizie are ca obiect adoptarea regulilor privind desfășurarea procedurii de selecție pentru acordarea unor drepturi de utilizare a frecvențelor radio în cadrul următoarelor benzi de frecvențe:a)790-862 MHz (800 MHz);b)2500-2690 MHz (2600 MHz);c)3400-3800 MHz.(2)Drepturile de utilizare a frecvențelor radio din benzile prevăzute la alin. (1) se acordă prin procedură de selecție competitivă. + 
Articolul 2(1)Drepturile de utilizare a frecvențelor radio ce urmează a fi acordate prin procedura de selecție sunt structurate pe categorii de blocuri de frecvențe și perioade de valabilitate aferente, după cum urmează:a)1 bloc de 5 MHz pereche în subbenzile 791-796 MHz/ 832-837 MHz, pentru o perioadă cuprinsă între 1 ianuarie 2022 și 5 aprilie 2029;b)8 blocuri a câte 5 MHz pereche în subbenzile 2530-2570 MHz/2650-2690 MHz, pentru o perioadă cuprinsă între 1 ianuarie 2022 și 5 aprilie 2029;c)1 bloc de 15 MHz în subbanda 2600-2615 MHz, pentru o perioadă cuprinsă între 1 ianuarie 2022 și 5 aprilie 2029;d)18 blocuri de 5 MHz în subbanda 3400-3490 MHz, pentru o perioadă cuprinsă între 1 ianuarie 2022 și 31 decembrie 2025.(2)Valoarea minimă a taxei de licență pentru fiecare dintre categoriile de blocuri de frecvențe prevăzute la alin. (1) este stabilită prin hotărârea Guvernului adoptată potrivit art. 28 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 3(1)Cantitatea maximă de spectru radio asupra căreia același participant la procedura de selecție poate deține sau urmează să dețină drepturi de utilizare nu poate fi mai mare de:a)2×20 MHz cumulat, în cadrul benzilor de frecvențe radio sub 1 GHz [800 MHz, respectiv 880-915 MHz/925-960 MHz (900 MHz)];b)120 MHz cumulat în cadrul benzii 3400-3800 MHz.(2)În calculul cantităților maxime de spectru radio menționate mai sus sunt incluse frecvențele radio pentru care ofertanții au un drept de utilizare valabil la data depunerii ofertei inițiale, indiferent de modul în care au fost obținute (proceduri de licențiere anterioare sau cesiunea licențelor).(3)Prevederile alin. (1) privind cantitatea maximă de spectru radio ce poate fi deținută în diverse benzi nu se mai aplică în situația în care după prima fază a etapei principale (etapa de licitație) rămân drepturi de utilizare neacordate.(4)Modificarea cantităților de spectru radio și condițiile de acordare a drepturilor de utilizare potrivit alin. (2) se stabilesc potrivit cerințelor stabilite prin caietul de sarcini.
 + 
Articolul 4(1)La procedura de selecție nu pot participa persoane care fac parte din același grup de firme, în sensul stabilit de Instrucțiunile privind conceptele de concentrare economică, întreprindere implicată, funcționare deplină și cifră de afaceri, aprobate prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 386/2010, cu modificările ulterioare.(2)Pentru verificarea respectării limitărilor impuse prin dispozițiile art. 3 se iau în calcul și drepturile de utilizare deținute de către persoane din același grup de firme cu participantul, noțiunea de „grup“ având înțelesul prevăzut la alin. (1).
 + 
Articolul 5În vederea organizării procedurii de selecție, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații elaborează un caiet de sarcini, document ce va conține cel puțin următoarele elemente:a)cerințele pe care ofertanții trebuie să le îndeplinească pentru a fi considerați eligibili;b)condițiile tehnice de utilizare a benzilor de frecvențe ce urmează a fi acordate prin procedură de selecție, inclusiv eventuale restricții;c)obligațiile pe care participanții trebuie să și le asume în cazul în care vor fi declarați câștigători ai procedurii de selecție;d)descrierea formatului procedurii de selecție;e)descrierea mecanismului de licitare;f)reguli privind independența și comportamentul participanților și confidențialitatea informațiilor;g)sancțiunile aplicabile în caz de nerespectare a regulilor;h)dispoziții privind modificarea, suspendarea sau anularea procedurii de selecție. + 
Articolul 6Procedura de selecție se desfășoară în următoarele etape:a)etapa de depunere a candidaturilor;b)etapa de calificare;c)etapa principală (etapa de licitație);d)etapa de acordare a licențelor de utilizare a frecvențelor radio. + 
Articolul 7(1)În etapa de depunere a candidaturilor, participanții trebuie să întocmească și să depună la Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) un dosar având conținutul și cerințele de formă stabilite prin caietul de sarcini. Se admite depunerea unui singur dosar de candidatură.(2)Depunerea dosarului de candidatură este condiționată de acceptarea termenilor și condițiilor prevăzute în legislația de specialitate în vigoare, în prezenta decizie, precum și în caietul de sarcini întocmit pentru procedura de selecție.(3)Dosarul de candidatură depus de fiecare persoană interesată va include, pe lângă oferta financiară inițială, și declarația de acceptare a termenilor și condițiilor prevăzute la alin. (2). + 
Articolul 8(1)Calificarea candidaților pentru a participa la etapa de licitație se determină în cadrul etapei de calificare, pentru fiecare caz în parte, în funcție de îndeplinirea criteriilor stabilite prin caietul de sarcini.(2)Participarea în cadrul etapei de licitație este condiționată de rezultatul obținut în cadrul etapei de calificare.(3)Ulterior analizei din cadrul etapei de calificare, ANCOM va anunța persoanele declarate eligibile să participe la etapa de licitație. + 
Articolul 9(1)Etapa de licitație se desfășoară în maximum 3 faze, prin depunerea ofertelor financiare în plic închis în conformitate cu procedura descrisă în caietul de sarcini.(2)Prima fază se organizează în cazul în care cererea de blocuri de frecvențe din cel puțin una dintre benzile de frecvențe prevăzute la art. 1, determinată în urma centralizării ofertelor inițiale, este mai mare decât numărul de blocuri existente în acea bandă de frecvențe. În această fază, ofertanții calificați, potrivit art. 8, depun, în una sau mai multe runde primare, oferte financiare pentru câte un pachet de blocuri de frecvențe în fiecare rundă, până când cererea din fiecare bandă de frecvențe este mai mică sau egală cu numărul de blocuri de frecvențe disponibile spre adjudecare în respectiva bandă de frecvențe.(3)A doua fază se organizează în cazul în care în urma centralizării ofertelor inițiale sau în urma primei faze rămân blocuri de frecvențe radio neadjudecate în cel puțin una din benzile de frecvențe prevăzute la art. 1. În această fază, ofertanții calificați, potrivit art. 8, depun oferte financiare, în cadrul unei runde primare suplimentare, pentru unul sau mai multe blocuri de frecvențe radio dintre cele rămase neacordate.(4)În a treia fază, ofertanții desemnați câștigători pe baza ofertelor inițiale și/sau a fazelor anterioare ale etapei de licitație depun oferte financiare pentru alocarea în concret (poziționarea în cadrul benzii de frecvențe) a blocurilor de frecvențe radio adjudecate, conform ofertelor lor care au fost declarate câștigătoare, în cadrul benzilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b) și d).
 + 
Articolul 10(1)Pentru participarea la procedura de selecție ofertanții vor constitui o garanție de participare în cuantum de 50% din valoarea însumată a taxei de licență minime aferente blocurilor de frecvențe pe care ofertantul intenționează să le achiziționeze.(2)Cuantumul scrisorii de garanție precizat la alin. (1) se poate majora, pe parcursul procedurii de selecție, astfel încât valoarea totală a acesteia să fie de cel puțin 50% din prețul ofertat la momentul respectiv.(3)Garanția de participare se constituie prin scrisoare de garanție bancară emisă de o bancă română sau de o bancă străină cu care o bancă română are relații de corespondent din care să rezulte fără echivoc angajamentul irevocabil și necondiționat al acesteia de a plăti imediat, la prima și simpla solicitare a ANCOM, fără a invoca vreo excepție legată de procedura de selecție, o sumă în cuantum egal cu garanția de participare, în cazul în care:a)ofertantul încalcă regulile privind participarea la procedură indicate în caietul de sarcini;b)ofertantul declarat câștigător nu achită taxa de licență în condițiile stabilite prin hotărârea Guvernului adoptată potrivit art. 28 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările și completările ulterioare;c)ofertantul declarat câștigător renunță la dreptul de a i se acorda licența de utilizare a frecvențelor radio.(4)Valabilitatea scrisorii de garanție se stabilește prin caietul de sarcini.(5)Garanția de participare se restituie integral tuturor participanților la finalizarea procedurii de selecție, cu excepția câștigătorilor procedurii de selecție, cărora le va fi restituită după momentul eliberării licențelor.
 + 
Articolul 11(1)Apariția situației de la art. 10 alin. (3) lit. a) conduce și la descalificarea ofertantului în cauză.(2)În cazul în care încălcarea regulilor menționate se constată după emiterea licențelor de utilizare a frecvențelor radio, ANCOM poate revoca licențele acordate participanților implicați.(3)În cazul în care încălcarea regulilor este constatată înainte de expirarea termenului de restituire a garanțiilor de participare, ANCOM poate executa garanțiile depuse. + 
Articolul 12(1)ANCOM are dreptul de a suspenda procedura de selecție în orice moment pe parcursul acesteia, în cazul apariției unor situații excepționale care pot afecta desfășurarea procedurii.(2)În conformitate cu dispozițiile art. 26 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările și completările ulterioare, ANCOM poate anula procedura de selecție demarată, înainte de data-limită de depunere a ultimei oferte.(3)Decizia de a anula procedura de selecție trebuie să fie obiectiv justificată ori să reprezinte consecința unor condiții ce nu au putut fi cunoscute la inițierea procedurii de selecție.(4)ANCOM va comunica, în termen de cel mult 30 de zile, atât prin intermediul paginii proprii de internet, www.ancom.ro, cât și fiecărui participant la procedura de selecție motivele anulării procedurii de selecție.
 + 
Articolul 13(1)Licențele de utilizare a frecvențelor radio se acordă câștigătorilor procedurii de selecție, cu respectarea art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările și completările ulterioare.(2)Eliberarea licențelor de utilizare a frecvențelor radio este condiționată de plata taxei de licență rezultate în urma procedurii de selecție, în condițiile stabilite prin hotărârea Guvernului adoptată potrivit art. 28 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările și completările ulterioare.(3)Nerespectarea termenului de plată prevăzut prin hotărârea Guvernului adoptată potrivit art. 28 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările și completările ulterioare, atrage decăderea din drepturile câștigate în urma procedurii de selecție și executarea scrisorii de garanție bancară. + 
Articolul 14(1)Pentru organizarea și conducerea procedurii de selecție competitive, președintele ANCOM va desemna o comisie de licitație formată din cel puțin 5 membri, persoane care nu pot fi acționari, asociați, administratori, cenzori sau angajați, cu carnet de muncă ori în alt mod, ai vreuneia dintre persoanele juridice care participă la procedura de selecție sau ai vreunei persoane juridice din grupul ofertantului, așa cum a fost definit în art. 4 alin. (1), în acest sens membrii comisiei de licitație depunând o declarație pe propria răspundere. Interdicția se aplică și în cazul în care persoanele respective au deținut una dintre aceste calități în ultimii 5 ani anterior lansării procedurii de selecție.(2)În cadrul comisiei pot fi desemnați și 2 membri de rezervă.(3)În cadrul comisiei de licitație va fi desemnat un președinte, care va conduce procedura de selecție, și un secretar, care va întocmi procesele-verbale și orice alte documente necesare.(4)Comisia de licitație are următoarele atribuții principale:a)analizarea dosarelor de candidatură;b)selectarea ofertanților calificați și stabilirea modului de continuare a procedurii în urma etapei de calificare;c)organizarea rundelor primare, a rundei primare suplimentare și a rundei de alocare în cadrul etapei de licitație;d)supravegherea respectării de către candidații-ofertanți a regulilor privind participarea la procedura de selecție;e)prezentarea rezultatului procedurii de selecție președintelui ANCOM în scopul aprobării acestuia, precum și efectuarea propunerii de acordare a licențelor;f)orice alte atribuții stabilite prin caietul de sarcini.(5)În vederea soluționării eventualelor contestații apărute după etapa de calificare prevăzută la art. 8, ANCOM va constitui o comisie formată din alte persoane decât cele care au făcut parte din comisia de licitație prevăzută la alin. (1). Incompatibilitățile prevăzute la alin. (1) se aplică în mod corespunzător și membrilor comisiei constituite potrivit prezentului alineat. + 
Articolul 15Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații,
Vlad Ștefan Stoica
București, 4 octombrie 2021.Nr. 594.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x