DECIZIE nr. 562 din 17 martie 2014 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 02/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE ÎN COMUNICATII
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEDECIZIE 562 17/03/2014
ActulREFERIRE LAOUG 111 14/12/2011 ART. 28
ActulREFERIRE LALEGE 113 16/06/2010
ActulREFERIRE LAOUG 22 11/03/2009 ART. 10
ActulREFERIRE LAOUG 22 11/03/2009 ART. 11
ActulREFERIRE LAOUG 22 11/03/2009 ART. 12
ART. 1REFERIRE LAHG 86 12/02/2014 ART. 2
ART. 2REFERIRE LAHG 403 19/06/2013
ART. 2REFERIRE LASTRATEGIE 19/06/2013
ART. 3REFERIRE LAORDIN 386 05/08/2010
ART. 5ARE LEGATURA CUDECIZIE 1405 21/11/2014 ART. 1
ART. 7ARE LEGATURA CUDECIZIE 1405 21/11/2014 ART. 1
ART. 8ARE LEGATURA CUDECIZIE 1405 21/11/2014 ART. 1
ART. 10ARE LEGATURA CUDECIZIE 1040 05/10/2016 ART. 1
ART. 10REFERIRE LAHG 86 12/02/2014
ART. 12REFERIRE LALEGE 140 18/07/2012
ART. 12REFERIRE LAOUG 111 14/12/2011 ART. 26
ART. 13REFERIRE LAHG 86 12/02/2014
ART. 14ARE LEGATURA CUDECIZIE 1040 05/10/2016 ART. 1
ART. 14REFERIRE LAORDIN 386 05/08/2010
ART. 14REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 05/08/2010
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind procedura de selecţie pentru acordarea licenţelor de utilizare a frecvenţelor radio în sistem digital terestru de televiziune(actualizată până la data de 13 octombrie 2016*)



–––-În temeiul art. 10 alin. (2) pct. 10 şi 12, art. 11 alin. (1) şi art. 12 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 28 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012,preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie. + 
Articolul 1(1) Prezenta decizie are ca obiect adoptarea regulilor privind desfăşurarea procedurii de selecţie pentru acordarea licenţelor de utilizare a frecvenţelor radio în sistem digital terestru de televiziune, denumite în continuare licenţe.(2) Acordarea licenţelor se realizează prin intermediul procedurilor prevăzute de art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 86/2014 privind acordarea licenţelor de utilizare a frecvenţelor radio în sistem digital terestru de televiziune.
 + 
Articolul 2(1) Drepturile de utilizare a frecvenţelor radio ce urmează a fi acordate prin procedură de selecţie competitivă sunt structurate după cum urmează:a) o licenţă naţională în banda UHF (Ultra High Frequency), conform criteriilor determinate în cadrul pct. 3.2.1 din Strategia privind tranziţia de la televiziunea analogică terestră la cea digitală terestră şi implementarea serviciilor multimedia digitale la nivel naţional, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 403/2013, denumită în continuare Strategia;b) 4 licenţe naţionale [3 licenţe în banda UHF şi o licenţă în banda VHF (Very High Frequency)], conform criteriilor determinate în cadrul pct. 3.2.2 din Strategie.(2) ANCOM poate acorda, ulterior procedurilor de selecţie prevăzute la alin. (1), şi licenţe regionale/locale, conform prevederilor pct. 3.2.5 din Strategie, în funcţie de posibilităţile tehnice rezultate ca urmare a asignării drepturilor de utilizare acordate la nivel naţional.(3) Anterior organizării procedurii de selecţie pentru acordarea licenţelor regionale/locale, ANCOM va face cunoscute regiunile/localităţile pentru care pot fi acordate drepturi de utilizare.
 + 
Articolul 3La procedura de selecţie nu pot participa persoane care fac parte din acelaşi grup de firme; noţiunea de "grup" are înţelesul stabilit, pentru scopurile controlului concentrărilor economice, de Instrucţiunile privind conceptele de concentrare economică, întreprindere implicată, funcţionare deplină şi cifră de afaceri, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 386/2010.
 + 
Articolul 4În vederea organizării procedurii de selecţie, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, denumită în continuare ANCOM, va elabora un caiet de sarcini, document ce va conţine cel puţin următoarele elemente:a) cerinţele pe care ofertanţii trebuie să le îndeplinească pentru a fi consideraţi eligibili;b) condiţiile tehnice de utilizare a benzilor de frecvenţe ce urmează a fi acordate prin procedura de selecţie, inclusiv eventuale restricţii;c) obligaţiile pe care participanţii trebuie să şi le asume în cazul în care vor fi declaraţi câştigători ai procedurii de selecţie;d) descrierea formatului procedurii de selecţie;e) descrierea mecanismului de licitare;f) reguli privind independenţa şi comportamentul participanţilor şi confidenţialitatea informaţiilor;g) sancţiunile aplicabile în caz de nerespectare a regulilor;h) dispoziţii privind modificarea, suspendarea sau anularea procedurii de selecţie.
 + 
Articolul 5Procedura de selecţie competitivă se desfăşoară în următoarele etape:a) etapa de depunere a candidaturilor;b) etapa de calificare;b^1) etapa stabilirii primului set de oferte câştigătoare;–––-Lit. b^1) a art. 5 a fost introdusă de pct. 1 al art. I din DECIZIA nr. 1.405 din 21 noiembrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 866 din 27 noiembrie 2014.c) etapa principală (etapa de licitaţie);d) etapa de înmânare a licenţelor.
 + 
Articolul 6(1) În etapa de depunere a candidaturilor, participanţii trebuie să întocmească şi să depună un dosar având conţinutul şi cerinţele de formă stabilite prin caietul de sarcini. Se admite depunerea unui singur dosar de candidatură.(2) Depunerea dosarului de candidatură este condiţionată de acceptarea termenilor şi condiţiilor prevăzute în legislaţia de specialitate adoptată, în prezenta decizie, precum şi în caietul de sarcini întocmit pentru procedura de selecţie competitivă.(3) Dosarul de candidatură depus de fiecare persoană interesată va include, pe lângă oferta financiară iniţială, şi declaraţia de acceptare a termenilor şi condiţiilor prevăzute la alin. (2).
 + 
Articolul 7(1) Calificarea candidaţilor pentru a participa la etapele prevăzute în art. 5 lit. b^1) şi c) se determină în cadrul etapei de calificare, pentru fiecare caz în parte, în funcţie de îndeplinirea criteriilor stabilite prin caietul de sarcini.(2) Participarea în cadrul etapelor prevăzute la art. 5 lit. b^1) şi c) este condiţionată de rezultatul obţinut în cadrul etapei de calificare.(3) Ulterior analizei din cadrul etapei de calificare, ANCOM va anunţa persoanele declarate câştigătoare în cadrul etapei prevăzute la art. 5 lit. b^1), dacă este cazul, şi/sau persoanele declarate eligibile să participe la etapa de licitaţie.–––-Art. 7 a fost modificat de pct. 2 al art. I din DECIZIA nr. 1.405 din 21 noiembrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 866 din 27 noiembrie 2014.
 + 
Articolul 8(1) În cazul în care numărul solicitărilor depuse de persoanele declarate eligibile este mai mic decât numărul drepturilor de utilizare disponibile în cadrul unei categorii, ANCOM va stabili un prim set de oferte câştigătoare, respectiv ofertanţii care şi-au adjudecat drepturi de utilizare în funcţie de oferta financiară iniţială depusă în cadrul dosarului de candidatură.(2) După desfăşurarea etapei prevăzute la art. 5 lit. b^1), ANCOM va organiza etapa de licitaţie pentru acordarea acelor drepturi de utilizare rămase neadjudecate în urma ofertelor financiare iniţiale depuse în cadrul dosarului de candidatură ori pentru acordarea specifică a unei anumite licenţe.–––-Art. 8 a fost modificat de pct. 3 al art. I din DECIZIA nr. 1.405 din 21 noiembrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 866 din 27 noiembrie 2014.
 + 
Articolul 9(1) Etapa de licitaţie se desfăşoară în cazul în care există mai multe solicitări de drepturi decât numărul drepturilor de utilizare disponibile.(2) Etapa de licitaţie se desfăşoară în runde prin depunerea ofertelor financiare în plic închis în conformitate cu procedura descrisă în caietul de sarcini.
 + 
Articolul 10(1) Pentru participarea la procedura de selecţie ofertanţii vor constitui o garanţie de participare în cuantum de 50% din valoarea taxei de licenţă aferente drepturilor de utilizare pe care ofertantul intenţionează să le achiziţioneze.(1^1) Cuantumul scrisorii de garanţie precizat la alin. (1) se poate majora, pe parcursul procedurii de selecţie, astfel încât valoarea totală a acesteia să fie de cel puţin 50% din preţul ofertat la momentul respectiv.–––-Alin. (1^1) al art. 10 a fost introdus de pct. 1 al art. I din DECIZIA nr. 1.040 din 5 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 806 din 13 octombrie 2016.(2) Garanţia se poate constitui prin scrisoare de garanţie bancară emisă de o bancă română sau de o bancă străină cu care o bancă română are relaţii de corespondent, din care să rezulte fără echivoc angajamentul irevocabil şi necondiţionat al acesteia de a plăti imediat, la prima şi simpla solicitare a ANCOM, fără a invoca vreo excepţie legată de procedura de selecţie, o sumă în cuantum egal cu garanţia de participare, în cazul în care:a) ofertantul declarat câştigător renunţă la dreptul de a i se acorda licenţa de utilizare a frecvenţelor radio;b) ofertantul declarat câştigător nu achită taxa de licenţă rezultată în urma procedurii de selecţie în condiţiile stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 86/2014 privind acordarea licenţelor de utilizare a frecvenţelor radio în sistem digital terestru de televiziune;c) ofertantul încalcă regulile privind participarea la procedură indicate în caietul de sarcini.(3) Valabilitatea scrisorii de garanţie se stabileşte prin caietul de sarcini.(4) Garanţia de participare se restituie integral tuturor participanţilor la finalizarea procedurii de selecţie, cu excepţia câştigătorilor procedurii de selecţie, cărora le va fi restituită după momentul eliberării licenţelor.
 + 
Articolul 11(1) Apariţia situaţiei de la art. 10 alin. (2) lit. c) conduce şi la descalificarea ofertanţilor în cauză.(2) În cazul în care încălcarea regulilor menţionate se constată după emiterea licenţelor, ANCOM poate revoca licenţele acordate participanţilor implicaţi şi/sau poate executa garanţiile de participare depuse de aceştia, după caz.
 + 
Articolul 12(1) ANCOM are dreptul de a suspenda procedura de selecţie în orice moment pe parcursul acesteia, în cazul apariţiei unor situaţii excepţionale care pot afecta desfăşurarea procedurii.(2) În conformitate cu dispoziţiile art. 26 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, ANCOM poate anula procedura de selecţie demarată, înainte de data-limită de depunere a ultimei oferte; decizia de a anula procedura de selecţie trebuie să fie obiectiv justificată ori să reprezinte consecinţa unor condiţii ce nu au putut fi cunoscute la iniţierea procedurii de selecţie; ANCOM va comunica public, în termen de cel mult 30 de zile, motivele anulării procedurii de selecţie.
 + 
Articolul 13(1) Licenţele se acordă câştigătorilor procedurii de selecţie ulterior achitării taxei de licenţă rezultate în urma procedurii de selecţie, în condiţiile stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 86/2014.(2) Taxa de licenţă rezultată în urma procedurii de selecţie competitive, pentru acordarea drepturilor de utilizare a frecvenţelor radio în sistem digital terestru conform pct. 3.2 din Strategie, reprezintă oferta financiară iniţială depusă în cadrul dosarului de candidatură în situaţia prevăzută la art. 8 ori valoarea cea mai mare ofertată de un participant declarat câştigător în etapa de licitaţie prevăzută la art. 9.
 + 
Articolul 14(1) Pentru organizarea şi conducerea procedurii de selecţie, preşedintele ANCOM va desemna o comisie formată din cel puţin 5 membri, persoane care nu pot fi acţionari, asociaţi, administratori, cenzori sau angajaţi, cu carnet de muncă ori în alt mod, ai vreuneia dintre persoanele juridice care participă la procedurile de selecţie sau ai vreunei persoane juridice din grupul ofertanţilor; noţiunea de "grup" are înţelesul stabilit, pentru scopurile controlului concentrărilor economice, de Instrucţiunile privind conceptele de concentrare economică, întreprindere implicată, funcţionare deplină şi cifră de afaceri, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 386/2010.(1^1) În cadrul comisiei pot fi desemnaţi şi 2 membri de rezervă.–––-Alin. (1^1) al art. 14 a fost introdus de pct. 2 al art. I din DECIZIA nr. 1.040 din 5 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 806 din 13 octombrie 2016.(2) Interdicţia prevăzută la alin. (1) se aplică şi în cazul în care persoanele care au deţinut, în ultimii 5 ani anterior lansării procedurii de selecţie, una dintre calităţile menţionate.(3) În cadrul comisiei va fi desemnat un preşedinte, care va conduce procedura de selecţie, şi un secretar, care va întocmi procesele-verbale şi orice alte documente necesare.(4) Comisia are următoarele atribuţii principale:a) analizarea dosarelor de candidatură;b) selectarea ofertanţilor calificaţi şi stabilirea modului de continuare a procedurii de selecţie în urma etapei de calificare;c) organizarea etapei de licitaţie;d) supravegherea respectării de către ofertanţi a regulilor privind participarea la procedura de selecţie;e) prezentarea rezultatului procedurii de selecţie preşedintelui ANCOM în scopul aprobării acestuia, precum şi efectuarea propunerii de acordare a licenţelor;f) orice alte atribuţii stabilite prin caietul de sarcini.(5) În vederea soluţionării eventualelor contestaţii apărute după etapa de calificare prevăzută la art. 7, ANCOM va constitui o comisie formată din alte persoane decât cele care au făcut parte din comisia de licitaţie prevăzută la alin. (1); incompatibilităţile prevăzute la alin. (1) se aplică în mod corespunzător şi membrilor comisiei constituite potrivit prezentului alineat.
 + 
Articolul 15Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Preşedintele

Autorităţii Naţionale pentru

Administrare şi Reglementare în Comunicaţii,

Marius Cătălin Marinescu
Bucureşti, 17 martie 2014.Nr. 562.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x