Informatii Document
Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 435 din 19 mai 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act: | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
privind organizarea şi funcţionarea Centrului de situaţii al Guvernului
În temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 19 şi al art. 23 alin. (2) din Decizia primului-ministru nr. 379/2005 privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru,primul-ministru emite următoarea decizie: +
Articolul 1(1) Centrul de situaţii al Guvernului, denumit în continuare Centru, se organizează şi funcţionează ca structură fără personalitate juridică, la dispoziţia primului-ministru, în cadrul Cancelariei Primului-Ministru şi în subordinea directă a şefului Cancelariei Primului-Ministru. … (2) Scopul Centrului este asigurarea legăturii Guvernului cu autorităţile administraţiei publice centrale, cu privire la situaţiile de urgenţă şi evenimentele deosebite care trebuie cunoscute la nivel guvernamental. … (3) Sediul Centrului este în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1. … +
Articolul 2(1) Pentru realizarea scopului prevăzut la art. 1, Centrul îndeplineşte următoarele atribuţii principale: … a) asigură serviciul de permanenţă la Guvernul României; … b) colectează rapoartele şi informaţiile referitoare la situaţiile de urgenţă şi evenimentele deosebite de la serviciile operative ale autorităţilor publice centrale; … c) se informează permanent despre modul de derulare a misiunilor desfăşurate pe teritoriul naţional sau în afara graniţelor României, sub egida Organizaţiei Naţiunilor Unite, Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord sau Uniunii Europene; … d) îl informează pe şeful Cancelariei Primului-Ministru sau, după caz, pe primul-ministru, despre evoluţia situaţiilor de urgenţă sau a evenimentelor deosebite; … e) asigură consilierea primului-ministru pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă; … f) se informează cu privire la modul de coordonare a acţiunilor forţelor implicate în managementul situaţiilor de urgenţă; … g) întocmeşte documentul cu direcţiile prioritare de acţiune în domeniul prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă; … h) îndeplineşte alte atribuţii, conform reglementărilor interne emise în baza prevederilor legale. … (2) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, Centrul colaborează cu autorităţile administraţiei publice centrale, cu centrele operative şi operaţionale din structura Ministerului Administraţiei şi Internelor, a Ministerului Apărării Naţionale, a Serviciului Român de Informaţii, precum şi cu alte structuri naţionale sau internaţionale. … +
Articolul 3(1) Conducerea Centrului este asigurată de un director care îndeplineşte funcţia de şef al Centrului, numit şi eliberat în/din funcţie prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru. … (2) Şeful Centrului are următoarele atribuţii: … a) organizează şi conduce întreaga activitate a Centrului şi îl reprezintă în raporturile cu terţii, persoane fizice sau juridice, române ori străine; … b) înaintează şefului Cancelariei Primului-Ministru propuneri privind bugetul anual al Centrului; … c) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de primul-ministru. … (3) Şeful Centrului face propuneri privind numirea şi eliberarea din funcţie a personalului Centrului, în condiţiile legii. … (4) Regulamentul de organizare şi funcţionare, structura posturilor Centrului, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu sau, după caz, de muncă se aprobă prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru. … +
Articolul 4Centrul este coordonat de un secretar de stat din structura Cancelariei Primului-Ministru, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a primului-ministru. +
Articolul 5(1) Structura organizatorică a Centrului este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. … (2) Centrul este structurat pe compartimente, care se pot organiza pe servicii şi birouri, în condiţiile legii. … (3) Numărul maxim de posturi al Centrului este de 24 de funcţii contractuale, inclusiv cea a şefului Centrului, şi se asigură prin redistribuire din numărul total de posturi aprobat Cancelariei Primului-Ministru pentru anul 2006. … (4) Salarizarea personalului se face potrivit prevederilor legale în vigoare, aplicabile fiecărei categorii de personal existente în cadrul Centrului. … (5) În structura Centrului poate fi transferat sau detaşat, în condiţiile legii, personal din cadrul altor autorităţi publice. … +
Articolul 6Personalul Centrului are obligaţia de a respecta prevederile legale privind protecţia informaţiilor clasificate. +
Articolul 7(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Centrului se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru. … (2) Spaţiile şi logistica necesare funcţionării Centrului se asigură de Cancelaria Primului-Ministru. … +
Articolul 8(1) Numirea şefului Centrului se face în termen de 7 zile de la intrarea în vigoare a prezentului act normativ. … (2) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Centrului se aprobă în termen de 30 de zile de la numirea şefului Centrului. … PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Şeful Cancelariei Primului-Ministru,Aleodor Marian FrâncuBucureşti, 16 mai 2006.Nr. 54. +
Anexa STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A CENTRULUI DE SITUAŢII AL GUVERNULUIŞeful Centrului de Situaţii al GuvernuluiDIRECTOR ┌──────────────────────────┬────────────────┬───────────────────┐ │ │ │ │┌──────┴──────────┐ ┌─────┴─────┐ ┌─────┴────┐ ┌─────────┴───────┐│ 3│ │ 3│ │ 2│ │ 3││Tura de serviciu ├─┐ │ Evaluare │ │Orientare │ │ Comunicatii şi │└───┬─────────────┘3├─┐ │Planificare│ │strategica│ │informare publică│ └──┬────────────┘3├─┐ └───────────┘ └──────────┘ └─────────────────┘ └─┬────────────┘3├─┐ └──┬───────────┘3│ └─────────────┘––––