DECIZIE nr. 53 din 29 septembrie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTAREÎN DOMENIUL ENERGIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 572 din 24 noiembrie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 116 14/08/2008
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 63 28/12/1998 ART. 70
ActulREFERIRE LAOUG 29 22/10/1998 ART. 6
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 63 28/12/1998 ART. 69
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 63 28/12/1998 ART. 70
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 29 22/10/1998 ART. 6
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 116 14/08/2008
ActulREFERIT DEORDIN 17 25/07/2001
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 25/07/2001
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 06/12/2000

pentru aprobarea Standardului de performanţă pentru serviciul de furnizare a energiei termice



Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,în temeiul prevederilor art. 6 lit. n) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei – ANRE, ale art. 69 alin. (2) lit. f) şi ale art. 70 lit. f) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica şi termica,emite următoarea decizie: + 
Articolul 1Se aprobă Standardul de performanţă pentru serviciul de furnizare a energiei termice, cuprins în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.
 + 
Articolul 2Prezenta decizie intră în vigoare la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 3Departamentul tarife, reglementări comerciale şi protecţia consumatorului din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei şi furnizorii de energie termica vor asigura aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei decizii.Preşedintele Autorităţii Naţionalede Reglementare în Domeniul Energiei,Jean Constantinescu
 + 
Anexă––- STANDARD DE PERFORMANTApentru serviciul de furnizare a energiei termice1. Scop1.1. Prezentul Standard de performanţă pentru serviciul de furnizare a energiei termice, denumit în continuare standard de performanţă, reglementează indicatorii de performanţă în asigurarea serviciului de furnizare a energiei termice, având în vedere:– adaptarea permanenta la cerinţele consumatorului;– asigurarea continuităţii serviciului;– asigurarea calităţii;– excluderea oricărui fel de discriminare privind racordarea şi servirea consumatorilor.1.2. Standardul de performanţă se emite în conformitate cu prevederile art. 69 alin. (2) lit. f) şi ale art. 70 lit. f) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica şi termica, precum şi ale art. 6 lit. n) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei – ANRE.2. Domeniu de aplicare2.1. Standardul de performanţă stabileşte indicatorii de performanţă specifici următoarelor activităţi:a) racordarea consumatorilor la sistemul de alimentare centralizata cu energie termica (SACET);b) contractarea energiei termice;c) măsurarea, facturarea şi încasarea contravalorii energiei termice vândute;d) îndeplinirea prevederilor din contract cu privire la calitatea energiei termice livrate;e) menţinerea unor relaţii echitabile între furnizor şi consumator prin rezolvarea operativă şi obiectivă a problemelor, cu respectarea drepturilor şi obligaţiilor care revin fiecărei părţi;f) soluţionarea reclamatiilor consumatorilor referitoare la serviciul de furnizare a energiei termice;g) prestarea de servicii conexe serviciului de furnizare (informare, consultanţa etc.).2.2. Standardul de performanţă se aplică în relaţiile dintre furnizor şi consumatorii racordati la sistemul de alimentare centralizata cu energie termica.2.3. În vederea urmăririi respectării standardului de performanţă furnizorul trebuie să asigure:a) gestiunea energiei termice furnizate conform prevederilor contractuale;b) evidenta consumatorilor;c) înregistrarea activităţilor privind citirea echipamentelor de măsurare, facturarea şi încasarea contravalorii energiei termice vândute;d) înregistrarea reclamatiilor şi sesizarilor consumatorilor.2.4. Efectele standardului de performanţă nu se aplică în condiţii de:a) forta majoră;b) condiţii meteorologice deosebite (inundaţii, inzapeziri, alunecări de teren, viscole majore);c) defectiuni create de terţi;d) nepermiterea accesului la locul de furnizare.3. Terminologie3.1. Acord de furnizare de energie termica – acord scris emis de către producător în legătură cu posibilităţile de livrare din instalaţiile sale de energie termica sub forma de abur, apa fierbinte sau apa calda unui furnizor sau direct unui consumator.3.2. Agent termic sau purtător de energie termica – fluid utilizat pentru a acumula, a transporta şi a ceda energie termica. Agentul termic poate fi:– primar, respectiv cu presiunea şi temperatura apropiate de cele din centralele sistemului de alimentare cu energie termica;– secundar, rezultat dintr-un schimbator de căldură, prin preluarea caldurii de la agentul termic primar.3.3. Autoritatea competenţa – Autoritatea Naţionala de Reglementare în Domeniul Energiei – ANRE.3.4. Aviz de racordare – aviz scris, dat de către furnizor în legătură cu posibilităţile şi condiţiile de alimentare din instalaţiile sale a unui consumator cu energie termica sub forma de abur, apa fierbinte sau apa calda.3.5. Consumator de energie termica – persoana fizica sau juridică care utilizează pe bază de contract energia termica în instalaţiile sale, legate nemijlocit la instalaţiile unui furnizor.3.6. Caracteristici tehnice – totalitatea datelor şi elementelor de natura tehnica, referitoare la o instalatie energetica.3.7. Condensat – apa obţinută prin condensarea aburului folosit.3.8. Echipament (grup) de măsurare – aparatura şi ansamblul instalaţiilor care servesc la măsurarea parametrilor agenţilor termici, a puterii şi a cantităţii de energie termica furnizată.3.9. Furnizor de energie termica – persoana juridică, titulara a unei licenţe de furnizare, care asigura alimentarea cu energie termica a unui consumator, pe baza unui contract de furnizare.3.10. Gestiunea energiei termice – totalitatea activităţilor de înregistrare şi de urmărire a livrărilor de agenţi termici – abur, apa fierbinte şi apa calda – la consumatorii finali, cu referire la cantitate, calitate şi grad de asigurare, conform prevederilor contractuale.3.11. Grad de asigurare în furnizare (nivel de continuitate) – nivel procentual de asigurare a energiei termice necesare consumatorului într-un interval de timp, precizat în anexa la contractul de furnizare a energiei termice.3.12. Indicatori de performanţă generali – parametri ai serviciului de furnizare, pentru care se stabilesc niveluri minime de calitate urmărite la nivelul furnizorilor şi pentru care nu sunt prevăzute penalizări în licenta sau în contractele de furnizare în cazul nerealizarii lor.3.13. Indicatori de performanţă garantaţi – parametri ai serviciului de furnizare, ale căror niveluri minime de calitate se stabilesc şi pentru care sunt prevăzute penalizări în licenta sau în contractele de furnizare în cazul nerealizarii lor.3.14. Instalaţii de alimentare cu energie termica – totalitatea instalaţiilor de producere, transport şi distribuţie a energiei termice, executate în scopul asigurării consumatorului cu aceasta.3.15. Instalaţii de producere a energiei termice – toate instalaţiile care produc abur, apa fierbinte sau apa calda.3.16. Instalaţii de transport şi distribuţie a energiei termice sau reţele termice – ansamblul de conducte, instalaţii de pompare şi de alte instalaţii auxiliare, cu ajutorul cărora se transporta, continuu şi în regim controlat, energia termica de la producători la consumatori.3.17. Instalaţii de utilizare a energiei termice – totalitatea instalaţiilor şi receptoarelor care consuma energie termica.3.18. Licenta de furnizare a energiei termice – act tehnic şi juridic, emis de autoritatea competentă, prin care se acordă o permisiune unei persoane juridice, română sau străină, de furnizare (comercializare) a energiei termice.3.19. Punct de delimitare – locul în care instalaţiile proprietate a consumatorului se racordeaza la instalaţiile furnizorului de energie termica.3.20. Putere termica – energia termica disponibilă în unitatea de timp; se exprima în MW.3.21. Putere termica absorbită – energia termica reţinută din agenţii termici în unitatea de timp, în instalaţiile de transformare sau de utilizare.3.22. Putere termica contractată – puterea termica maxima convenită a fi absorbită de un consumator şi înscrisă în contract.3.23. Sistem de alimentare centralizata cu energie termica (SACET) – ansamblul de instalaţii şi construcţii destinate producerii, transportului, transformarii, distribuţiei şi utilizării energiei termice, legate printr-un proces comun de funcţionare.3.24. Standard de performanţă – reglementare care stabileşte indicatorii cantitativi şi nivelurile calitative pentru fiecare activitate inclusă în serviciile de furnizare a energiei termice.3.25. Statie termica – ansamblul instalaţiilor prin care se realizează adaptarea parametrilor agenţilor termici la necesităţile consumului şi prin intermediul cărora se alimentează cu energie termica unul sau mai mulţi consumatori. Statie termica poate fi: un punct de distribuţie, un punct termic, o statie centralizata pentru prepararea apei calde sau o statie de transformatoare de abur.3.26. Subconsumator – persoana fizica sau juridică ale carei instalaţii de utilizare sunt racordate la instalaţiile termice ale unui consumator.4. Indicatori de performanţă generali4.1. Racordarea consumatorilor4.1.1. Furnizorul este obligat sa stabilească soluţia de racordare pentru alimentarea cu energie termica, la solicitarea oricărui consumator nou, situat pe teritoriul pentru care acesta deţine licenta. Soluţia are la baza studiile elaborate, la comanda furnizorului, de un proiectant autorizat. Soluţia stabilită se precizează în avizul de racordare.4.1.2. Furnizorul este obligat ca înaintea emiterii avizului de racordare să obţină acordul de furnizare de energie termica de la producător.4.1.3. Răspunderea furnizorului privind alimentarea cu energie termica a consumatorilor este până la punctul de delimitare a instalaţiilor dintre furnizor şi consumator.4.1.4. Indicatori anuali de performanţă:a) numărul de solicitări ale consumatorilor pentru racordarea la sistemul de alimentare centralizata cu energie termica, diferenţiat pe tipuri de agenţi termici şi pe categorii de consumatori;b) numărul de solicitări la care intervalul de timp dintre momentul înregistrării cererii de racordare din partea consumatorului până la primirea de către acesta a ofertei de racordare este mai mic de 15/30/60 de zile.4.2. Contractarea energiei termice4.2.1. Contractarea energiei termice cuprinde următoarele activităţi:a) analiza tehnica şi economică a documentaţiilor depuse de către consumatori în vederea emiterii acordurilor şi avizelor conform reglementărilor în vigoare;b) emiterea avizelor de racordare a consumatorilor;c) stabilirea de comun acord între furnizori şi consumatori a graficelor de consum, a condiţiilor tehnice de furnizare, a punctelor de delimitare, a scopului utilizării energiei termice (tehnologic, încălzire, prepararea apei calde), a modalităţilor de măsurare şi de plată, a preţului de furnizare, a programului de executare a reparaţiilor şi a transelor de limitări în caz de indisponibilitati în instalaţiile de alimentare;d) stabilirea gradului de asigurare în furnizare;e) stabilirea de comun acord între furnizori şi consumatori a energiei termice contractate pe tipuri de agenţi termici, precizând debitele orare maxime şi minime preluate în regim de iarna şi de vara, parametrii de calitate a agentului termic, indicii de calitate pentru condensat şi pentru apa calda returnată;f) încheierea contractelor de furnizare a energiei termice cu consumatorii.4.2.2 Termenul standard pentru încheierea contractului este de 15 zile calendaristice de la depunerea completa a documentaţiei.4.2.3. Modificarea cantităţii de energie termica şi a puterii contractate se poate cere, în scris, de către consumator cu 10 zile înainte de data pentru care se solicita modificarea. Valorile modificate nu vor fi mai mici decât debitul minim tehnologic admis al sursei sau al sistemului de transport.4.2.4. Indicatori anuali de performanţă:a) numărul de contracte încheiate, pe categorii de consumatori;b) numărul de contracte prevăzute la lit. a), încheiate în mai puţin de 15 zile calendaristice;c) numărul de solicitări de modificare a prevederilor contractuale;d) numărul de solicitări de modificare a prevederilor contractuale, rezolvate în termen de 3/5 zile.4.3. Măsurarea şi gestiunea energiei termice4.3.1. Echipamentele de măsurare pentru decontare, în cazul consumatorilor de abur tehnologic, trebuie să asigure pe perioada de facturare măsurarea:a) cantităţii de energie termica livrata;b) presiunii şi temperaturii aburului livrat;c) cantităţii de condensat returnat;d) temperaturii condensatului returnat;e) valorii maxime a puterii termice absorbite în cazul aplicării tarifului binom.4.3.2. Echipamentele de măsurare pentru decontare, în cazul consumului de apa fierbinte, trebuie să asigure pe perioada de facturare măsurarea:a) cantităţii de energie termica livrata;b) cantităţii de apa fierbinte livrata la consumator şi a cantităţii de apa calda returnată la furnizor;c) temperaturii şi presiunii apei fierbinti la intrarea şi la ieşirea din statia termica.4.3.3. Furnizorul este obligat să asigure:a) măsurarea energiei termice vândute conform tarifului ales (pausal sau contor);b) gestiunea echipamentelor de măsurare;c) întreţinerea, reparaţia, verificarea periodică a echipamentelor de măsurare, conform normelor sau ori de câte ori este necesar;d) gestiunea pierderilor de agent termic în reţelele de transport şi de distribuţie şi în punctele termice, gestiunea condensatului nereturnat şi gestiunea energiei termice pentru menţinerea în stare calda a reţelei de termoficare;e) exploatarea economică şi în condiţii de protecţie a mediului a instalaţiilor pentru care deţine licenta de exploatare;f) reglarea corecta a parametrilor agenţilor termici.4.3.4. La sesizarea scrisă a consumatorilor privind exactitatea funcţionarii echipamentelor de măsurare, furnizorul are obligaţia, în cazurile justificate, sa repare sau sa înlocuiască echipamentul de măsurare reclamat ca fiind defect sau suspect de înregistrări eronate, în termen de 10 zile de la data înregistrării sesizării scrise.4.3.5. În cazul în care se constata defectiuni ale echipamentului de măsurare, consumul de energie termica se recalculează conform prevederilor contractului de furnizare.4.3.6. Indicatori anuali de performanţă:a) numărul anual de reclamaţii privind exactitatea echipamentelor de măsurare, pe tipuri de agent termic şi categorii de consumatori;b) ponderea din numărul de reclamaţii prevăzute la lit. a), care sunt justificate;c) procentul de reclamaţii prevăzute la lit. a), care au fost rezolvate în mai puţin de 10 zile;d) numărul anual de sesizări din partea agentiilor de protecţie a mediului.4.4. Citirea, facturarea şi încasarea contravalorii energiei termice furnizate4.4.1. Furnizorul este obligat să asigure:a) stabilirea la contractare, de comun acord cu consumatorul, a modului şi periodicitatii de citire a echipamentelor de măsurare pentru decontare;b) respectarea perioadei şi a modului de verificare a valorilor facturate specificate în contract;c) încasarea contravalorii energiei termice furnizate, pe baza facturilor emise, care se poate face:– prin cont bancar;– direct prin casieriile furnizorului sau ale delegatului acestuia;– prin alte modalităţi convenite între furnizor şi consumator.4.4.2. În cazul unor reclamaţii privind factura emisă, furnizorul va efectua în termen de 10 zile lucrătoare de la data depunerii reclamaţiei:– verificarea corectitudinii facturii emise;– corectarea erorilor la următoarea facturare;– informarea consumatorului despre rezultatul verificării.4.4.3. Indicatori anuali de performanţă:a) numărul de reclamaţii privind facturarea;b) numărul de reclamaţii prevăzute la lit. a), rezolvate în termenul de 10 zile;c) numărul de reclamaţii prevăzute la lit. a), ce s-au dovedit a fi justificate.4.5. Întreruperi şi limitări în furnizarea energiei termice4.5.1. Întreruperi neprogramate4.5.1.1. Furnizorul este obligat sa anunţe consumatorul, în scris, cu 10 zile lucrătoare înainte, despre necesitatea efectuării lucrărilor de reparaţii necuprinse în programul iniţial, altele decât cele accidentale, pentru a stabili de comun acord data şi durata intreruperilor respective.4.5.1.2. Furnizorul trebuie să urmărească realimentarea în cel mai scurt timp posibil a consumatorilor afectaţi de incidentele care au produs întreruperea alimentarii cu energie termica. În acest scop furnizorul asigura existenta unor centre de preluare a reclamatiilor telefonice.4.5.1.3. Fiecare reclamaţie se va inregistra, iar reclamantului i se va comunică numărul de înregistrare. Orice reclamaţie ulterioară se va referi la numărul de înregistrare.4.5.1.4. Personalul îi va preciza reclamantului, pe cat posibil, durata aproximativă până la restabilirea alimentarii. Pentru aceasta personalul din centrele de preluare a reclamatiilor va trebui să se informeze permanent despre mersul lucrărilor de remediere.4.5.1.5. Furnizorul va asigura permanenta unor echipe de intervenţie specializate care să restabileasca alimentarea cu energie termica într-un timp minim posibil.4.5.1.6. Indicatori anuali de performanţă:a) numărul de întreruperi neprogramate prevăzute la pct. 4.5.1.1;b) numărul de consumatori afectaţi de întreruperile prevăzute la pct. 4.5.1.1, pe categorii de consumatori;c) numărul de întreruperi accidentale, pe categorii de consumatori;d) numărul de consumatori afectaţi de întreruperile accidentale, pe categorii de consumatori;e) durata medie a intreruperilor accidentale, pe categorii de consumatori.4.5.2. Întreruperi programate4.5.2.1. Întreruperea furnizarii energiei termice, necesară pentru lucrări planificate de reparaţii şi întreţinere stabilite prin contract, va fi anunţată cu 7 zile lucrătoare înainte, indicandu-se intervalul de întrerupere. Anunţarea se va face, în funcţie de mărimea zonei afectate, prin presa, radio, televiziune.4.5.2.2. Indicatori anuali de performanţă:a) numărul de întreruperi programate;b) durata medie a intreruperilor programate;c) numărul de consumatori afectaţi de aceste întreruperi, pe categorii de consumatori;d) numărul de întreruperi cu durata programata depăşită.4.5.3. Întreruperi datorate nerespectării prevederilor contractuale4.5.3.1. Furnizorul de energie termica este în drept sa intrerupa furnizarea în cazul nerespectării de către consumator a următoarelor prevederi contractuale:a) neachitarea facturii pentru energia termica consumată;b) neaplicarea reducerii debitului absorbit la valoarea stabilită, la cererea furnizorului sau a dispecerului, în condiţii de restrictii;c) depăşirea sistematica a cantităţii de energie termica absorbită şi a debitelor agenţilor termici;d) calitatea şi cantitatea agenţilor termici returnati – condensatul şi apa calda;e) alimentarea subconsumatorilor fără acordul furnizorilor;f) schimbarea, fără acordul furnizorului, a caracteristicilor termice şi a puterii termice ale instalaţiilor termice racordate la SACET ori schimbarea diafragmelor sigilate de furnizor;g) debitul de abur absorbit este mai mic decât debitul minim tehnologic al sistemului de transport sau al capacităţii de producţie.4.5.3.2. Întreruperile specificate la pct. 4.5.3.1 se fac după un aviz prealabil de 7 zile lucrătoare, cu excepţia situaţiei prevăzute la lit. f), când preavizul este de 30 de minute şi se aplică numai consumatorului care nu se conformează acestuia.4.5.3.3. Furnizorul este obligat sa analizeze şi să soluţioneze împreună cu consumatorul întreruperile menţionate la pct. 4.5.3.1 în termen de 10 zile calendaristice.4.5.3.4. Furnizorul este obligat sa realimenteze cu energie termica consumatorul căruia i s-a întrerupt furnizarea energiei termice pentru neplata energiei termice consumate. Termenul de realimentare este de maximum 5 zile de la data la care consumatorul şi-a onorat în totalitate obligaţiile de plată.4.5.3.5. Furnizorul nu are obligaţia sa îi realimenteze la SACET pe consumatorii care nu îşi achită integral obligaţiile financiare.4.5.3.6. Furnizorul poate rezilia contractul de furnizare, dacă consumatorul nu şi-a achitat integral obligaţiile de plată în termenele stabilite prin contract. Recuperarea datoriilor se face pe cale legală.4.5.3.7. Indicatori anuali de performanţă:a) numărul de consumatori cărora li s-a întrerupt furnizarea energiei termice pentru neplata facturii, pe categorii de consumatori;b) numărul de consumatori cărora li s-a întrerupt furnizarea energiei termice şi care sunt realimentati în mai puţin de 3 zile;c) numărul de contracte reziliate pentru neplata energiei termice;d) numărul de întreruperi datorate nerespectării prevederilor contractuale.4.6. Calitatea energiei termice furnizate4.6.1. Furnizorul are obligaţia să asigure la consumator, în punctul de delimitare, energia termica la parametrii: presiune, temperatura şi debite, prevăzuţi în contract, cu excepţia situaţiilor în care consumatorii nu se încadrează în valorile limita stabilite prin contract privind parametrii agentului termic returnat.4.6.2. Limitele maxime de variatie a parametrilor: presiune, temperatura şi debite, pe care furnizorul de energie termica trebuie să le asigure, se stabilesc de comun acord între consumator şi furnizor.4.6.3. Furnizorul are obligaţia de a furniza energia termica la gradul de asigurare stabilit prin contract.4.6.4. Consumatorii vor fi despăgubiţi de furnizor pentru întreruperi în alimentarea cu energie termica, dovedite a fi din vina furnizorului, care depăşesc limitele parametrilor de calitate, stabilite prin contract.4.6.5. Indicatori anuali de performanţă:a) numărul de reclamaţii privind calitatea energiei termice furnizate, pe categorii de consumatori şi pe tipuri de agent termic;b) numărul de reclamaţii prevăzute la lit. a), care s-au dovedit a fi din vina furnizorului;c) numărul de întreruperi în furnizarea energiei termice care depăşesc limitele parametrilor de calitate, prevăzute în contract, care s-au dovedit a fi din vina furnizorului;d) numărul de reclamaţii privind gradul de asigurare în furnizare;e) valoarea pagubelor plătite consumatorilor de către furnizor pentru nerespectarea gradului de asigurare în furnizare.4.7. Raspunsuri la solicitarile scrise ale consumatorilor4.7.1. Furnizorii sunt obligaţi sa răspundă adecvat (prin rezolvarea solicitării sau prin răspuns explicativ scris) la toate solicitarile efectuate în scris de către consumatori.4.7.2. Furnizorii organizează în acest scop centre de relaţii cu clienţii şi pun la dispoziţie consumatorilor o lista cuprinzând centrele de relaţii cu clienţii, indicând adresa, numerele de telefon şi programul de lucru cu consumatorii.4.7.3. Fiecare sesizare sau reclamaţie se va inregistra, iar reclamantului i se va comunică numărul de înregistrare. Orice reclamaţie ulterioară se va referi la numărul de înregistrare.4.7.4. Indicatori anuali de performanţă:a) numărul de sesizări scrise, altele decât cele la care se referă explicit prezentul standard de performanţă;b) procentul din totalul prevăzut la lit. a), la care s-a răspuns într-un termen mai mic de 30 de zile calendaristice.5. Indicatori de performanţă garantaţi5.1. Indicatori de performanţă garantaţi prin licenta de furnizare5.1.1. Furnizorul este obligat sa răspundă la orice solicitare de racordare formulată în scris de orice potenţial consumator. Oferta trebuie să cuprindă şi acordul de furnizare de energie termica al producătorului.5.1.2. Furnizorul este obligat să asigure alimentarea cu energie termica a consumatorilor în condiţiile în care aceştia se afla pe teritoriul pentru care furnizorul deţine licenta de furnizare, este racordat la SACET şi se încadrează în prevederile contractului de furnizare.5.1.3. Furnizorul este obligat să asigure măsurarea cantităţilor de energie termica vândute consumatorilor corespunzător tarifului tipului de agent termic şi categoriei de consumator.5.1.4. Furnizorul este obligat sa emita consumatorilor facturi pentru energia termica consumată, în care să fie specificate locul de consum şi sumele corespunzătoare elementelor tarifului utilizat.5.1.5. Furnizorul este obligat sa analizeze sesizările scrise privind sistemele de măsurare a energiei termice în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data înregistrării acestora.5.1.6. Furnizorul este obligat sa instituie un sistem de înregistrare, investigare, soluţionare privind reclamaţiile făcute la adresa sa de către consumatori în legătură cu calitatea serviciilor.5.1.7. Indicatori anuali de performanţă:a) numărul de sesizări scrise privind nerespectarea de către furnizori a obligaţiilor prevăzute în licenta;b) numărul de încălcări ale obligaţiilor furnizorului, rezultate din analizele efectuate de Autoritatea Naţionala de Reglementare în Domeniul Energiei, şi modul de soluţionare pentru fiecare caz în parte.5.2. Indicatori de performanţă garantaţi a căror nerespectare atrage penalităţi conform contractului de furnizare5.2.1. Furnizorul este obligat sa ia toate măsurile pentru asigurarea continuităţii în furnizare, prevăzute în contract. Pentru întreruperi şi/sau deteriorări ale instalaţiilor de utilizare a energiei termice ale consumatorului, produse din vina furnizorului, acesta este pasibil de plată daunelor provocate.5.2.2. Pentru întreruperile în furnizarea energiei termice care depăşesc limitele gradului de siguranţă prevăzut în anexa la contractul de furnizare şi ale căror cauze s-au identificat a fi din culpa furnizorului, acesta va plati pentru daunele dovedite de consumator.5.2.3. Despăgubirile prevăzute la pct. 5.2.2 se fac în modul şi în condiţiile precizate în contractul de furnizare.5.2.4. Furnizorul este obligat sa plătească despăgubiri consumatorului în cazul deteriorării unor instalaţii de utilizare a energiei termice, în situaţia în care au apărut presiuni şi/sau temperaturi ale agentului termic mai mari decât cele admise în normele tehnice în vigoare în punctul de delimitare, din vina dovedită a furnizorului. Aceasta obligaţie se aplică şi în situaţia în care deteriorarea instalaţiilor de utilizare a energiei termice a fost provocată de un regim chimic necorespunzător al agentului termic.5.2.5. Plata despăgubirilor prevăzute la pct. 5.2.4. se face cu respectarea condiţiilor prevăzute în contractul de furnizare.5.2.6. Indicatori anuali de performanţă:a) numărul de consumatori care au primit despăgubiri pentru cauzele prevăzute la pct. 5.2.2;b) valoarea despăgubirilor acordate de furnizor pentru cauzele prevăzute la pct. 5.2.2;c) numărul de consumatori care au primit despăgubiri pentru cauzele prevăzute la pct. 5.2.4;d) valoarea despăgubirilor acordate de furnizor pentru cauzele revazute la pct. 5.2.4.6. Urmărirea şi înregistrarea parametrilor de performanţă 6.1. Pentru înregistrarea sesizarilor şi reclamatiilor consumatorilor furnizorii vor organiza:a) un centru de relaţii cu consumatorii, prevăzut cu registratura;b) un serviciu telefonic (de preferat permanent);c) un compartiment specializat de înregistrare şi sinteza a datelor.6.2. Pentru ceilalţi indicatori prevăzuţi în prezentul standard de performanţă furnizorul va garanta urmărirea prin compartimentele de specialitate.6.3. Informaţiile privind indicatorii de performanţă prevăzuţi în anexa la prezentul standard de performanţă vor fi transmise anual Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei până la data de 31 ianuarie a anului următor.6.4. La solicitarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, furnizorul va asigura accesul şi/sau va transmite acesteia datele privind calitatea serviciului de furnizare.6.5. Autoritatea Naţionala de Reglementare în Domeniul Energiei va întocmi şi va da publicităţii rapoarte anuale privind asigurarea parametrilor de performanţă în furnizarea energiei termice.7. Dispoziţii finale şi tranzitorii7.1. Prezentul standard de performanţă modifica toate prevederile contrare din alte standarde, prescripţii sau regulamente în vigoare.7.2. Anual, Autoritatea Naţionala de Reglementare în Domeniul Energiei revizuieste prevederile Standardului de performanţă pentru serviciul de furnizare a energiei termice. + 
Anexă–––la standardul de performanţă––––––––––[Furnizor]DATEprivind realizarea indicatorilor de performanţă pentru furnizarea energiei termice

  Nr. crt. Indicatori de performanţă Trimestrul Total
  I II III IV an
  1. Indicatori de performanţă generali          
  1.1. Racordarea consumatorilor          
    a) numărul de solicitări ale consumatorilor pentru racordarea la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică, diferenţiat pe tipuri de agenţi termici şi pe categorii de consumatori;          
    b) numărul de solicitări la care intervalul de timp dintre momentul înregistrării cererii de racordare din partea consumatorului până la primirea de către acesta a ofertei de racordare este mai mic de 15/30/60 de zile          
  1.2. Contractarea energiei termice          
    a) numărul de contracte încheiate, pe categorii de consumatori;          
    b) numărul de contracte prevăzute la lit. a), încheiate în mai puţin de 15 zile calendaristice;          
    c) numărul de solicitări de modificare a prevederilor contractuale;          
    d) numărul de solicitări de modificare a prevederilor contractuale, rezolvate în termen de 3/5 zile          
  1.3. Măsurarea şi gestiunea energiei termice          
    a) numărul anual de reclamaţii privind exactitatea echipamentelor de măsurare, pe tipuri de agent termic şi pe categorii de consumatori;          
    b) ponderea din numărul de reclamaţii prevăzute la lit. a), care sunt justificate;          
    c) procentul de reclamaţii prevăzute la lit. a), care au fost rezolvate în mai puţin de 10 zile;          
    d) numărul anual de sesizări din partea agenţiilor de protecţie a mediului          
  1.4. Citirea, facturarea şi încasarea contravalorii energiei termice furnizate          
    a) numărul de reclamaţii privind facturarea;          
    b) numărul de reclamaţii prevăzute la lit. a), rezolvate în termenul de 10 zile;          
    c) numărul de reclamaţii prevăzute la lit. a), ce s-au dovedit a fi justificate          
  1.5. Întreruperi şi limitări în furnizarea energiei termice          
  1.5.1. Întreruperi neprogramate          
    a) numărul de întreruperi neprogramate prevăzute la pct. 4.5.1.1;          
    b) numărul de consumatori afectaţi de întreruperile prevăzute la pct. 4.5.1.1, pe categorii de consumatori;          
    c) numărul de întreruperi accidentale, pe categorii de consumatori;          
    d) numărul de consumatori afectaţi de întreruperile accidentale, pe categorii de consumatori;          
    e) durata medie a întreruperilor accidentale, pe categorii de consumatori          
  1.5.2. Întreruperi programate          
    a) numărul de întreruperi programate;          
    b) durata medie a întreruperilor programate;          
    c) numărul de consumatori afectaţi de aceste întreruperi, pe categorii de consumatori;          
    d) numărul de întreruperi cu durata programată depăşită          
  1.5.3. Întreruperi datorate nerespectării prevederilor contractuale          
    a) numărul de consumatori cărora li s-a întrerupt furnizarea energiei termice pentru neplata facturii, pe categorii de consumatori;          
    b) numărul de consumatori cărora li s-a întrerupt furnizarea energiei termice şi care sunt realimentaţi în mai puţin de 3 zile;          
    c) numărul de contracte reziliate pentru neplata energiei termice;          
    d) numărul de întreruperi datorate nerespectării prevederilor contractuale          
  1.7. Calitatea energiei termice furnizate          
    a) numărul de reclamaţii privind calitatea energiei termice furnizate, pe categorii de consumatori şi pe tipuri de agent termic;          
    b) numărul de reclamaţii prevăzute la lit. a), care s-au dovedit a fi din vina furnizorului;          
    c) numărul de întreruperi în furnizarea energiei termice care depăşesc limitele parametrilor de calitate, prevăzute în contract, ce s-au dovedit a fi din vina furnizorului;          
    d) numărul de reclamaţii privind gradul de asigurare în furnizare;          
    e) valoarea pagubelor plătite consumatorilor de către furnizor pentru nerespectarea gradului de asigurare în furnizare          
  1.8. Răspunsuri la solicitările scrise ale consumatorilor          
    a) numărul de sesizări scrise, altele decât cele la care se referă explicit prezentul standard de performanţă;          
    b) procentul din totalul prevăzut la lit. a), la care s-a răspuns într-un termen mai mic de 30 de zile calendaristice          
  2. Indicatori de performanţă garantaţi          
  2.1. Indicatori de performanţă garantaţi prin licenţa de furnizare          
    a) numărul de sesizări scrise privind nerespectarea de către furnizori a obligaţiilor prevăzute în licenţă;          
    b) numărul de încălcări ale obligaţiilor furnizorului, rezultate din analizele efectuate de Agenţia Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, şi modul de soluţionare pentru fiecare caz în parte          
  2.2. Indicatori de performanţă garantaţi a căror nerespectare atrage penalităţi conform contractului de furnizare          
    a) numărul de consumatori care au primit despăgubiri pentru cauzele prevăzute la pct. 5.2.2;          
    b) valoarea despăgubirilor acordate de furnizor pentru cauzele prevăzute la pct. 5.2.2;          
    c) numărul de consumatori care au primit despăgubiri pentru cauzele prevăzute la pct. 5.2.4;          
    d) valoarea despăgubirilor acordate de furnizor pentru cauzele prevăzute la pct. 5.2.4.          
     
  Director, [Şef compartiment]

–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x