privind aprobarea soluţiilor referitoare la aplicarea unor prevederi privind impozitul pe venit
+ Articolul 1Se aprobă soluţiile prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie, referitoare la aplicarea unitară a prevederilor unor articole din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, adoptate în şedinţa din data de 9 mai 2002 de Comisia centrala fiscală constituită în baza Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.349/2001. + Articolul 2Prezenta decizie va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TanasescuBucureşti, 22 octombrie 2002.Nr. 5. + Anexa 1SOLUŢIIprivind aplicarea unitară a prevederilor unor articoledin Ordonanţa Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venitI. Articolul 43 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit1. Diferenţele de curs favorabile rezultate din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valuta la termen, pe bază de contract, efectuate de clienţii băncilor comerciale – persoane fizice – se cuprind în categoria "Alte venituri" din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, în vigoare de la 1 ianuarie 2002.Operaţiunile valutare la termen se caracterizează prin scadenta ulterioară datei valuta spot (doua zile lucrătoare), reprezentând o înţelegere între doua părţi de a efectua o tranzacţie în viitor la un curs stabilit în prezent.În conformitate cu prevederile art. 43 din actul normativ menţionat mai sus, veniturile de aceasta natura se supun impunerii cu o cota de impozit de 10% aplicată asupra veniturilor brute, impozitul fiind final.Precizam ca în acest caz venitul brut reprezintă diferfenta de valuta, respectiv de lei, rezultată din efectuarea de operaţiuni de vânzare-cumpărare de valuta pe bază de contract, la termen.2. Pierderile rezultate din astfel de operaţiuni nu sunt recunoscute din punct de vedere fiscal, necompensandu-se cu veniturile de aceasta natura şi reprezentând pierderi definitive ale contribuabilului.3. Obligaţia de calcul şi reţinere a impozitului revine plătitorului de astfel de venituri în momentul închiderii operaţiunii şi evidenţierii lor în contul clientului. Virarea impozitului la bugetul de stat se efectuează până la data de 25 a lunii următoare realizării venitului.4. Contribuabilii care obţin astfel de venituri nu au obligaţii declarative pentru acestea, conform prevederilor art. 62 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2001.5. Plătitorii veniturilor cu regim de reţinere la sursa a impozitului, respectiv băncile comerciale, sunt obligaţi să depună la organul fiscal competent o "Declaraţie informativa privind impozitul reţinut pe veniturile obţinute din jocuri de noroc, din premii şi din prime în bani şi/sau în natura, alte venituri, pe beneficiari de venit, pe anul ….", cod 14.13.01.13/7i, la termenul stabilit de Ministerul Finanţelor Publice conform prevederilor art. 68-70 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2001.II. Deductibilitatea primelor de asigurare şi alte probleme legate de impunerea veniturilor realizate în sistemul de asigurare1. Sunt cheltuieli deductibile pentru calculul venitului net din activităţi independente, conform reglementărilor legale, primele de asigurare care privesc imobilizarile corporale şi imobilizarile necorporale, inclusiv pentru stocurile deţinute, precum şi cheltuielile de asigurare pentru boli profesionale, risc profesional şi împotriva accidentelor de muncă.Sunt de asemenea deductibile cheltuielile cu primele de asigurare pentru bunurile din patrimoniul personal când acestea reprezintă garanţie bancară pentru creditele utilizate în desfăşurarea activităţii independente a contribuabilului.2. Se încadrează în prevederile art. 5 lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2001 şi sumele reprezentând rascumparari parţiale în contul persoanei asigurate, în cazul în care contractantul asigurării este aceeaşi persoana care suporta primele de asigurare şi este beneficiarul sumei respective.III. Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu amortizarea unor bunuri, reglementat prin legi speciale de organizare şi desfăşurare a unor profesii liberale1. Scăderea cheltuielilor cu investiţiile, dotările şi alte utilităţi efectuate în cadrul atelierelor de arhitectura se face direct din veniturile realizate pe o perioadă de 3 ani de la începerea exercitării profesiei, în limita venitului realizat anual.2. În cazul birourilor executorilor judecătoreşti, întrucât prevederea art. 64 din Legea nr. 188/2000 privind executorii judecătoreşti a fost abrogată de Ordonanţa Guvernului nr. 7/2001, tratamentul fiscal stabilit prin acest articol se aplică numai până la data de 31 decembrie 2001, în limita venitului realizat în anul fiscal 2001.Pentru partea rămasă de recuperat amortizarea se va calcula conform metodei lineare, până la expirarea duratei normale de funcţionare, conform prevederilor art. 80 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2001.3. Pentru cabinetele medicale cheltuielile cu investiţiile, dotările şi alte utilităţi sunt deductibile în limita venitului realizat anual, până la recuperarea lor integrală.––––
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
DezacordDe acord
Conectat cu
Permit crearea unui cont
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
Pentru a oferi cea mai buna experiența, utilizăm tehnologii cookie. Neacordarea sau retragerea consimțământului poate afecta în mod negativ anumite caracteristici și funcții ale siteului.
Functional
Mereu activ
Stocarea sau accesul tehnic este strict necesar în scopul legitim de a permite utilizarea unui serviciu specific solicitat în mod explicit de abonat sau utilizator sau în scopul unic de a efectua transmiterea unei comunicări prin intermediul unei rețele de comunicații electronice.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistii
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
Marketing
Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
A apărut o problemă la raportarea acestei postări.
Blocare membru?
Vă rugăm să confirmați că doriți să blocați acest membru.
Nu vei mai putea:
Vedeți postările membrilor blocați
Menționați acest membru în postări
Invitați acest membru în grupuri
Trimite mesaj acestui membru
Adăugați acest membru ca conexiune
Vă rugăm să rețineți:
Această acțiune va elimina și acest membru din conexiunile dvs. și va trimite un raport administratorului site-ului.
Vă rugăm să acordați câteva minute pentru finalizarea acestui proces.