Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu sediul în municipiul București, Splaiul Independenței nr. 15, sectorul 5, cod de înregistrare fiscală 31588130 (denumită în continuare A.S.F.), cu respectarea prevederilor art. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările și completările ulterioare (denumită în continuare O.U.G. nr. 93/2012),în temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 alin. (1) lit. a) și ale art. 6 alin. (1) și (3) din O.U.G. nr. 93/2012,în baza prevederilor art. 4 alin. (2) și (38) din Legea nr. 236/2018 privind distribuția de asigurări, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 30 alin. (1), art. 49 alin. (1), alin. (2) lit. d) și ale art. 52 alin. (8) din Norma Autorității de Supraveghere Financiară nr. 22/2021 privind distribuția de asigurări (denumită în continuare Norma A.S.F. nr. 22/2021),în baza Notei Direcției generale – sectorul asigurări-reasigurări nr. SA-DG 3.357 din 4.04.2024 privind aprobarea, la cerere, a suspendării activității companiei de brokeraj ASIST ASIG BROKER DE ASIGURARE – S.R.L.,ca urmare a hotărârii Consiliului A.S.F., adoptată în ședința din data de 26.04.2024, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. SA-DG 3.357 din 4.04.2024 privind aprobarea, la cerere, a suspendării, activității de distribuție a companiei de brokeraj ASIST ASIG BROKER DE ASIGURARE – S.R.L. (denumită în continuare Compania de brokeraj), cu sediul social în municipiul București, strada Paris nr. 26, ap. 2, parter, sectorul 1, cod unic de înregistrare 16772830/20.09.2004, înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului cu nr. J40/14985/20.09.2004 și înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare cu numărul RBK-240/20.10.2004, reprezentată de doamna Hațeganu Maria, în calitate de administrator/conducător executiv,a constatat următoarele:Prin Cererea Companiei de brokeraj, înregistrată la A.S.F. cu nr. RG-30.513 din 3.10.2022 și completată cu adresele înregistrate la A.S.F. cu nr. SA-DG 9.813 din 14.10.2022, nr. SA-DG 11.745 din 9.12.2022, nr. SA-DG 2.206 din 6.03.2023 și nr. SA-DG 7681.1 din 8.08.2023, aceasta a solicitat „suspendarea activității societății noastre, pe o perioadă de 3 (trei) ani, începând cu data de 1.11.2022“. În vederea soluționării cererii sus-menționate, A.S.F. a purtat corespondență cu Compania de brokeraj, ultima Adresă fiind transmisă în data de 7.03.2024, înregistrată la autoritate cu nr. SA-DG 2.234 din 7.03.2024.În susținerea cererii transmise, Compania de brokeraj a transmis Hotărârea Adunării Generale a Asociaților FN din 3.10.2022, prin care asociații Companiei de brokeraj, respectiv doamna Hațeganu Maria și domnul Hațeganu Constantin Nicolae au decis următoarele: „activitatea societății Asist Asig Broker de Asigurare – S.R.L. se suspendă începând cu data de 1.11.2022“.Prin Nota nr. 1 din 7.08.2023, înregistrată la A.S.F. cu nr. SA-DG 7681.1 din 8.08.2023, doamna Hațeganu Maria, în calitate de administrator/conducător executiv, precizează faptul că, începând cu data de 5.09.2019, Compania de brokeraj nu a mai desfășurat activitate de distribuție.Față de cele mai sus menționate, în vederea aprobării cererii de suspendare a activității de distribuție pentru o perioadă de 3 (trei) ani, Serviciul supraveghere, control intermediari și canale alternative de distribuție din cadrul Direcției generale – Sectorul asigurări-reasigurări (denumit în continuare S.S.C.I.C.A.D.) a solicitat Companiei de brokeraj, prin Adresa nr. SA-DG 9.607 din 6.10.2022, transmiterea documentelor care atestă îndeplinirea prevederilor art. 30 alin. (1) lit. b) pct. (i)-(iv) din Norma A.S.F. nr. 22/2021, respectiv:– situația notificării clienților cu privire la suspendarea activității; … – situația decontărilor cu asigurătorii, inclusiv dovada că asigurătorii au luat cunoștință de intenția Companiei de brokeraj; … – situația radierii persoanelor din conducerea executivă și a angajaților implicați în activitatea de distribuție, a asistenților și asistenților auxiliari, din registrele proprii și din registrul administrat de A.S.F., conform prevederilor legale; … – situația la zi a veniturilor din activitatea de distribuție și achitarea taxei de funcționare, calculată conform reglementărilor în vigoare privind veniturile A.S.F. … În urma verificării documentelor transmise de Compania de brokeraj s-au constatat următoarele:– începând cu data de 5.09.2019, Compania de brokeraj nu a mai desfășurat activitate de distribuție a produselor de asigurare, iar, ulterior acestei date, s-a procedat la notificarea verbală a clienților acesteia cu privire la suspendarea activității de distribuție a Companiei de brokeraj. … – societățile de asigurare cu care Compania de brokeraj a avut încheiate contracte de intermediere/broker/mandat au fost notificate, prin adrese transmise în format electronic, prin e-mail, în luna octombrie 2022, cu privire la decizia acesteia de suspendare a activității de distribuție în domeniul asigurărilor, fiind solicitată rezilierea contractelor. … Conform răspunsurilor primite de la societățile de asigurare, Compania de brokeraj nu are debite către societăți, iar contractele de colaborare au fost suspendate/au încetat:– potrivit evidențelor din Registrul Intermediarilor Secundari (RIS), Compania de brokeraj nu are înregistrați colaboratori (asistenți în brokeraj persoane juridice și/sau persoane fizice) și nici angajați proprii; … – conform evidențelor A.S.F., precum și din balanțele de verificare analitice transmise la autoritate de către Compania de brokeraj rezultă că aceasta a constituit și a virat corect taxa de funcționare, pentru perioada 1.10.2018-31.12.2021; … – Compania de brokeraj nu figurează cu debite către A.S.F. în contul taxei de funcționare. … În urma verificării documentelor transmise de Compania de brokeraj, precum și din evidențele A.S.F. s-a constatat îndeplinirea de către aceasta a cerințelor legale prevăzute de art. 30 alin. (1) lit. a) și b) pct. (i)-(iv) din Norma A.S.F. nr. 22/2021, în vederea aprobării cererii de suspendare a activității Companiei de brokeraj pentru o perioadă de 3 (trei) ani.Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România,Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea decizie: +
Articolul 1Se aprobă, la cerere, suspendarea activității de distribuție, pentru o perioadă de 3 (trei) ani, a companiei de brokeraj ASIST ASIG BROKER DE ASIGURARE – S.R.L., cu sediul social în municipiul București, strada Paris nr. 26, ap. 2, parter, sectorul 1, cod unic de înregistrare 16772830/20.09.2004, înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului cu nr. J40/14985/20.09.2004 și înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare cu numărul RBK-240/20.10.2004, reprezentată de doamna Hațeganu Maria, în calitate de administrator/conducător executiv. +
Articolul 2(1)De la data suspendării activității, companiei de brokeraj ASIST ASIG BROKER DE ASIGURARE – S.R.L. i se interzice desfășurarea activității de distribuție de asigurări, așa cum este definită în Legea nr. 236/2018 privind distribuția de asigurări, cu modificările și completările ulterioare.(2)Cu cel puțin 30 de zile înainte de expirarea duratei de suspendare, compania de brokeraj ASIST ASIG BROKER DE ASIGURARE – S.R.L. are obligația să comunice Autorității de Supraveghere Financiară hotărârea prin care se aprobă reluarea/încetarea activității de distribuție.(3)Reluarea activității companiei de brokeraj ASIST ASIG BROKER DE ASIGURARE – S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Autorității de Supraveghere Financiară. +
Articolul 3Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și produce efecte începând cu data publicării.
Președintele Autorității de Supraveghere Financiară,
Alexandru PetrescuBucurești, 9 mai 2024.Nr. 451.