DECIZIE nr. 415 din 12 decembrie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PRIM-MINISTRUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1255 din 12 decembrie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEDECIZIE 247 19/05/2020
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/05/2020
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LADECIZIE 247 19/05/2020
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 19/05/2020
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 29
ART. 1MODIFICA PEDECIZIE 247 19/05/2020
ART. 1REFERIRE LADECIZIE 247 19/05/2020
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 114 04/02/2020
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/05/2020
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 19/05/2020
ART. 3REFERIRE LAHOTARARE 114 04/02/2020 ART. 2
ART. 5REFERIRE LAHOTARARE 114 04/02/2020 ART. 3
ART. 13REFERIRE LAHOTARARE 114 04/02/2020 ART. 3
ART. 16REFERIRE LAHOTARARE 114 04/02/2020 ART. 4
ANEXA 1REFERIRE LADECIZIE 247 19/05/2020
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere Adresa Departamentului pentru dezvoltare durabilă nr. 778/DDD din 4 decembrie 2024,în temeiul art. 29 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,prim-ministrul emite prezenta decizie. + 
ARTICOL UNICAnexa la Decizia prim-ministrului nr. 247/2020 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului consultativ pentru dezvoltare durabilă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 416 din 19 mai 2020, se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.

PRIM-MINISTRU
ION-MARCEL CIOLACU
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Mircea Abrudean
București, 12 decembrie 2024.Nr. 415. + 
ANEXĂ(Anexa la Decizia prim-ministrului nr. 247/2020)
REGULAMENT
de organizare și funcționare a Consiliului consultativ pentru dezvoltare durabilă + 
Titlul IRolul, atribuțiile, organizarea și funcționarea Consiliului consultativ pentru dezvoltare durabilă + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Consiliul consultativ pentru dezvoltare durabilă, denumit în continuare Consiliul, este un organism cu rol consultativ, fără personalitate juridică, potrivit Hotărârii Guvernului nr. 114/2020 privind constituirea Consiliului consultativ pentru dezvoltare durabilă, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 2Consiliul este organizat și funcționează pe lângă Departamentul pentru dezvoltare durabilă, structură în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în subordinea prim-ministrului, denumit în continuare Departamentul, conform prezentului regulament. + 
Articolul 3Rolul Consiliului este cel prevăzut de art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 114/2020, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 4Consiliul ia act de prevederile prezentului regulament de organizare și funcționare în prima ședință a Consiliului. Eventualele observații asupra acestuia se consemnează în procesul-verbal al ședinței.
 + 
Capitolul IIAtribuțiile Consiliului + 
Articolul 5Consiliul îndeplinește atribuțiile prevăzute la art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 114/2020, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Capitolul IIIOrganizarea și funcționarea Consiliului + 
Articolul 6(1)Consiliul este format din 34 de membri, dintre care un președinte, doi vicepreședinți și un secretar.(2)Președintele, vicepreședinții și secretarul Consiliului sunt aleși prin vot, pentru o perioadă de trei ani, dar nu mai mult de data expirării mandatului, cu majoritatea simplă a celor prezenți, în ședință a Consiliului, dintre membrii acestuia.(3)Consiliul își desfășoară activitatea în cadrul ședințelor de lucru ordinare și extraordinare, precum și în grupuri de lucru. Ședințele de lucru ordinare se organizează trimestrial. Ședințele de lucru extraordinare se pot organiza, în cazuri deosebite, la solicitarea Departamentului, a Comitetului Interdepartamental pentru Dezvoltare Durabilă sau a unei treimi din numărul total al membrilor Consiliului.(4)Ședințele Consiliului se desfășoară în prezența a cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor care îl constituie.(5)Ședințele Consiliului sunt conduse de președinte ori, dacă acesta lipsește, de către unul dintre vicepreședinți. Nominalizarea vicepreședintelui se face în scris de către președinte, cu cel puțin o zi înainte de data stabilită pentru ședință. În situația în care niciunul dintre aceștia nu este prezent la ședință, aceasta se amână, urmând să fie convocată o nouă ședință în termen de 10 zile.(6)În cazul organizării ședințelor comune între Departament și Consiliu, acestea vor fi conduse de către consilierul de stat coordonator al Departamentului. Consilierul de stat transmite solicitarea organizării ședinței comune președintelui Consiliului, în vederea convocării membrilor Consiliului.(7)Dacă la o ședință a Consiliului nu sunt întrunite condițiile de participare prevăzute la alin. (4), atunci aceasta se amână, urmând să fie convocată o nouă ședință în termen de 15 zile.(8)Consiliul se convoacă de către președintele acestuia, prin convocator transmis prin e-mail membrilor Consiliului, cu cel puțin 5 zile înainte de data prevăzută a ședinței de lucru.(9)Scrisoarea de convocare menționează locul, data, ora, ordinea de zi a ședinței, precum și lista documentelor care sunt supuse dezbaterii și/sau aprobării.(10)La solicitarea membrilor și cu acordul președintelui, ordinea de zi poate fi modificată și completată, înainte sau la adoptarea ordinii de zi, în cadrul ședinței.(11)Consilierul de stat coordonator al Departamentului și/sau reprezentanții desemnați de acesta au statut de invitați permanenți, fără drept de vot, la ședințele Consiliului.(12)La ședințele Consiliului pot participa personalități și specialiști în domeniu, cu statut de invitat, fără drept de vot.(13)La finalul fiecărei ședințe se stabilesc acțiuni și priorități.
 + 
Capitolul IVMembrii Consiliului + 
Articolul 7(1)Membrii Consiliului sunt persoane cu experiență în domeniul dezvoltării durabile, reprezentanți ai mediului științific, academic și de cercetare, reprezentanți ai societății civile și ai comunității de afaceri, precum și reprezentanți ai partenerilor sociali.(2)Membrii Consiliului sunt numiți și revocați prin decizie a prim-ministrului, la propunerea consilierului de stat coordonator al Departamentului.(3)Mandatul membrilor Consiliului este de trei ani, cu posibilitatea prelungirii pentru un nou mandat cu aceeași perioadă, prin decizie a prim-ministrului, la propunerea consilierului de stat coordonator al Departamentului.(4)Membrii Consiliului pot fi revocați în situația în care nu își mai pot îndeplini îndatoririle asumate, la cerere, din motive medicale sau pentru lipsa nemotivată de la două ședințe consecutive ale Consiliului.(5)Constatarea intervenirii motivelor de revocare se face de către Secretariatul permanent al Consiliului pe bază de proces-verbal motivat, ce va conține și avizul consultativ al președintelui sau vicepreședinților Consiliului, după caz, și se va înainta consilierului de stat coordonator al Departamentului.(6)Consilierul de stat coordonator al Departamentului, după analiza temeinică a situațiilor prezentate în procesul-verbal prevăzut la alin. (5), propune, după caz, revocarea membrului în cauză de către prim-ministru.
 + 
Capitolul VSecretariatul permanent al Consiliului + 
Articolul 8(1)Secretariatul permanent al Consiliului, denumit în continuare Secretariatul permanent, se asigură de către Departament.(2)Secretariatul permanent îndeplinește următoarele atribuții principale:a)elaborează și formulează propuneri de actualizare a regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului;b)pregătește și asigură desfășurarea în bune condiții a ședințelor comune între Departament și Consiliu;c)primește propunerile membrilor Consiliului pentru ordinea de zi a ședințelor Consiliului;d)întocmește, pe baza propunerii secretarului Consiliului, proiectul ordinii de zi a ședințelor comune între Departament și Consiliu și îl supune aprobării președintelui și consilierului de stat coordonator al Departamentului;e)asigură convocarea membrilor Consiliului pentru ședințele comune între Departament și Consiliu cu cel puțin cinci zile înainte de data ședinței, prin e-mail;f)pregătește documentele ședințelor comune între Departament și Consiliu;g)asigură întocmirea procesului-verbal al ședințelor comune între Departament și Consiliu pe baza minutei și înregistrărilor audio-video realizate de către secretarul Consiliului;h)monitorizează îndeplinirea angajamentelor asumate de membrii Consiliului și derularea activităților acestora;i)constată prin proces-verbal motivat intervenirea motivelor de revocare a membrilor Consiliului. Pe baza avizului consultativ al președintelui sau al vicepreședinților Consiliului, după caz, acesta se va înainta consilierului de stat coordonator al Departamentului;j)gestionează baza de date și arhiva Consiliului.
 + 
Capitolul VIProcesul-verbal al ședințelor Consiliului + 
Articolul 9(1)Procesul-verbal se întocmește pe baza minutei și a înregistrărilor audio-video realizate de către secretarul Consiliului.(2)Procesul-verbal va conține, cel puțin, următoarele informații: locul și data de desfășurare, participanții și invitații care au participat la ședință, prezentarea succintă a dezbaterilor din cadrul reuniunii, voturile exprimate, concluziile rezultate în urma dezbaterilor și, după caz, recomandările formulate.(3)Procesul-verbal al ședinței va fi transmis membrilor Consiliului, spre consultare, nu mai târziu de 15 zile de la data desfășurării ședinței.(4)Dacă, în termen de 5 zile lucrătoare de la data transmiterii, Secretariatul permanent primește obiecții scrise sau propuneri de completare asupra documentelor transmise, acestea se transmit președintelui, care poate dispune modificarea lor după discutarea acestora cu membrii care au formulat obiecții. Documentele rezultate vor fi retransmise Secretariatului permanent.(5)În lipsa unui răspuns scris din partea membrilor Consiliului, în termen de 5 zile lucrătoare de la data transmiterii, procesul-verbal se consideră agreat.(6)Procesul-verbal se arhivează prin grija Secretariatului permanent.(7)Arhiva cu documentele aferente ședințelor Consiliului se constituie la nivelul Departamentului și la nivelul Consiliului.
 + 
Capitolul VIISecretarul Consiliului + 
Articolul 10(1)Secretarul se alege prin vot din rândul membrilor Consiliului, pentru un mandat de trei ani, cu posibilitatea realegerii, o singură dată, pentru un nou mandat cu aceeași perioadă.(2)Secretarul în funcție poate fi revocat cu votul majorității simple a membrilor Consiliului sau prin procedura stabilită la art. 6 alin. (3)-(6), urmând să fie ales un alt secretar în conformitate cu procedura stabilită la art. 6 alin. (2).
 + 
Articolul 11Secretarul Consiliului are următoarele atribuții principale:a)pregătește și asigură desfășurarea în bune condiții a ședințelor Consiliului și ale grupurilor de lucru;b)face prezența nominală, la începutul ședinței;c)prezintă președintelui sau vicepreședinților, după caz, situația absenților motivat sau nemotivat de la ședință;d)consemnează și înregistrează audio-video dezbaterile ședinței, punctele de vedere și propunerile formulate de membrii Consiliului, precum și recomandările elaborate în minuta ședinței;e)redactează minuta pentru a fi semnată de președinte și luată la cunoștință de către toți participanții;f)comunică minutele împreună cu documentele informative și înregistrările audio-video, în vederea arhivării la Secretariatul permanent, în termen de maximum 5 zile de la data ședinței;g)centralizează și arhivează toate actele, documentele și studiile elaborate la nivelul Consiliului, pe care le transmite și Secretariatului permanent;h)se implică alături de Secretariatul permanent în pregătirea, organizarea și desfășurarea ședințelor Consiliului;i)sprijină Secretariatul permanent în pregătirea deplasărilor membrilor Consiliului, pe baza mandatului primit de la Secretariatul General al Guvernului.
 + 
Titlul IIConducerea Consiliului + 
Capitolul VIIIPreședintele Consiliului + 
Articolul 12(1)Președintele se alege prin vot din rândul membrilor Consiliului, pentru un mandat de trei ani, cu posibilitatea realegerii, o singură dată, pentru un nou mandat cu aceeași perioadă.(2)Președintele în funcție poate fi revocat cu votul majorității simple calculate din numărul total de membri ai Consiliului sau prin procedura stabilită la art. 6 alin. (3)-(6), urmând să fie ales un alt președinte în conformitate cu procedura stabilită la art. 6 alin. (2).
 + 
Articolul 13Președintele Consiliului îndeplinește următoarele atribuții principale:a)coordonează activitatea membrilor Consiliului, conform atribuțiilor stabilite la art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 114/2020, cu modificările și completările ulterioare;b)coordonează elaborarea raportului anual de activitate al Consiliului, precum și a altor documente care implică contribuția acestuia;c)stabilește data ședințelor și dispune convocarea Consiliului și a grupurilor de lucru constituite în cadrul Consiliului;d)coordonează pregătirea și conduce ședințele Consiliului;e)aprobă proiectul ordinii de zi, lista cuprinzând invitații, precum și materialele ce urmează să fie transmise cu ocazia convocării ședințelor Consiliului;f)aprobă minutele ședințelor Consiliului și raportul anual de activitate al acestuia, precum și orice alte documente în legătură cu activitatea Consiliului;g)împreună cu cei doi vicepreședinți, reprezintă Consiliul în cadrul organismelor naționale și internaționale în domeniul dezvoltării durabile, la care s-a afiliat prin Departament;h)desemnează și alți membri ai Consiliului să reprezinte Consiliul în cadrul organismelor naționale și internaționale menționate la lit. g), în limita mandatului conferit;i)emite aviz consultativ asupra procesului-verbal întocmit de către Secretariatul permanent privind constatarea intervenirii motivelor de revocare a membrilor.
 + 
Capitolul IXVicepreședinții Consiliului + 
Articolul 14(1)Vicepreședinții se aleg prin vot din rândul membrilor Consiliului, pentru un mandat de trei ani, cu posibilitatea realegerii, o singură dată, pentru un nou mandat cu aceeași perioadă.(2)Vicepreședinții în funcție pot fi revocați cu votul majorității simple calculate din numărul total de membri ai Consiliului sau prin procedura stabilită la art. 6 alin. (3)-(6), urmând să fie aleși alți doi vicepreședinți în conformitate cu procedura stabilită la art. 6 alin. (2).
 + 
Articolul 15Vicepreședinții Consiliului îndeplinesc următoarele atribuții:a)preiau, pe bază de mandat scris și semnat de președinte, atribuțiile acestuia, dacă președintele, din motive justificate, nu le poate îndeplini;b)participă la organizarea ședințelor Consiliului;c)formulează observații și propuneri cu privire la conținutul minutei ședinței Consiliului;d)îndeplinesc alte atribuții stabilite de Consiliu;e)emit aviz consultativ asupra procesului-verbal întocmit de către Secretariatul permanent privind constatarea intervenirii motivelor de revocare, dacă membrul în cauză este președintele Consiliului;f)împreună cu președintele, reprezintă Consiliul în cadrul organismelor naționale și internaționale în domeniul dezvoltării durabile, la care s-a afiliat prin Departament.
 + 
Titlul IIIStructurile Consiliului + 
Capitolul XGrupurile de lucru ale Consiliului + 
Articolul 16(1)În cadrul Consiliului se pot constitui grupuri de lucru tematice.(2)La propunerea președintelui, cu acordul consilierului de stat coordonator al Departamentului, pot fi invitați să facă parte din grupurile de lucru specialiști cooptați, cu rol consultativ, cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 114/2020, cu modificările și completările ulterioare, care nu sunt membri ai Consiliului.
 + 
Titlul IVActele Consiliului + 
Capitolul XIDecizii și alte acte ale Consiliului + 
Articolul 17(1)În vederea îndeplinirii atribuțiilor sale, Consiliul adoptă decizii, concluzii, avize consultative, recomandări și propuneri.(2)Actele menționate la alin. (1) se adoptă cu majoritatea votului membrilor prezenți. În cazul egalității de voturi, decide președintele.(3)Votul membrilor Consiliului este nominal deschis.(4)Fiecare membru al Consiliului va exprima un vot, respectiv: „pentru“, „împotrivă“ sau „abținere“.(5)Actele Consiliului prevăzute la alin. (1) se transmit către Secretariatul permanent, spre analizare și valorificare.
 + 
Titlul VDispoziții finale + 
Articolul 18Activitatea membrilor Consiliului nu este remunerată. + 
Articolul 19(1)Prin excepție de la prevederile art. 18, membrii Consiliului pot fi remunerați pentru activitatea desfășurată în cadrul unor proiecte cu finanțare nerambursabilă, în condițiile legii.(2)Perioada pentru care se acordă remunerația este cea prevăzută pentru realizarea proiectului prevăzut la alin. (1), cu încadrarea în bugetul alocat prin contractul de finanțare.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x