DECIZIE nr. 4 din 3 iulie 2012

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: SENATUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 442 din 3 iulie 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 28 24/10/2005 ART. 81
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 24/10/2005 ART. 81
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 63
ANEXA 1REFERIRE LADECIZIE 602 14/11/2005
ANEXA 1REFERIRE LADECIZIE 601 14/11/2005
ANEXA 1REFERIRE LADECIZIE 62 01/02/2005
ANEXA 1REFERIRE LAREGULAMENT 24/10/2005 ART. 39
ANEXA 1REFERIRE LADECIZIE 46 17/05/1994
ANEXA 1REFERIRE LADECIZIE 45 17/05/1994
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind convocarea Senatului în sesiune extraordinară



Având în vedere cererea Biroului permanent al Senatului,în temeiul prevederilor art. 63 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi ale art. 81 din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările şi completările ulterioare,se convoacă Senatul în sesiune extraordinară, în data de 3 iulie 2012, ora 17,00, cu următoarea ordine de zi, pentru motivele arătate în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie:1. revocarea preşedintelui Senatului;2. alegerea noului preşedinte al Senatului.p. PREŞEDINTELE SENATULUI,IOAN CHELARUBucureşti, 3 iulie 2012.Nr. 4. + 
Anexa CEREREprivind convocarea unei sesiuni extraordinare în datade 3 iulie 2012, ora 17,00, formulată de membri aiBiroului permanentÎn conformitate cu jurisprudenţa sa constantă din 1992 şi până în prezent, Curtea Constituţională a statuat că preşedintele Senatului, în exercitarea funcţiei, trebuie să fie neutru din punct de vedere politic, întrucât acesta nu poate reprezenta poziţia politică şi interesele unui partid politic, ci reprezintă Senatul în integralitatea sa (Decizia Curţii Constituţionale nr. 45/1994 şi nr. 46/1994, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 131 din 27 mai 1994; Decizia Curţii Constituţionale nr. 62/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 153 din 28 februarie 2005; Decizia Curţii Constituţionale nr. 601/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.022 din 17 noiembrie 2005, şi Decizia Curţii Constituţionale nr. 602/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.027 din 18 noiembrie 2005).De asemenea, prin aceeaşi jurisprudenţă, Curtea Constituţională consideră că statutul preşedintelui Senatului, distinct de statutul celorlalţi membri ai Biroului permanent, implică un plus de exigenţă în ceea ce priveşte actele care privesc acest statut, iar posibilitatea unui partid politic de a dispune în mod exclusiv şi în orice condiţii cu privire la această instituţie, pe tot parcursul mandatului unei Camere a Parlamentului, nu este compatibilă cu această exigenţă, impusă de dispoziţiile art. 64 din Constituţie interpretat în corelaţie şi în concordanţă cu principiile statului de drept, prevăzute de art. 1 din Legea fundamentală (Decizia Curţii Constituţionale nr. 601/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 153 din 28 februarie 2005).Faţă de aceste considerente, majoritatea senatorilor opinează că, datorită contextului actual, preşedintele Senatului, domnul senator Vasile Blaga, a abdicat de la acest rol constituţional, utilizând instituţia preşedintelui Senatului în scopul realizării exclusive a obiectivelor impuse de partidul politic din care face parte. Lipsa susţinerii de către o majoritate în Senat a determinat o acţiune discreţionară din partea acestuia. În acest context, considerăm că încetarea exercitării funcţiei de preşedinte al Senatului de către domnul senator Vasile Blaga este o consecinţă juridică a unor negocieri politice, compuneri şi recompuneri de forţe politice.Astfel, având în vedere că anumite atribuţii pe care preşedintele Senatului are obligaţia să le îndeplinească – potrivit prevederilor art. 39 din Regulamentul Senatului, invocate şi în jurisprudenţa Curţii Constituţionale – actualul preşedinte al Senatului nu le mai poate exercita în deplină imparţialitate, considerăm că este necesară revocarea acestuia şi, pe cale de consecinţă, alegerea unui nou preşedinte al Senatului.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x