DECIZIE nr. 397 din 10 mai 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 06/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PRIM-MINISTRUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 343 din 10 mai 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 90 26/03/2001 ART. 18
ActulREFERIRE LALEGE 90 26/03/2001 ART. 19
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere Memorandumul cu tema: "Aprobarea cadrului de analiză a cheltuielilor publice şi stabilirea domeniilor pentru care vor fi realizate analize de eficientizare pe parcursul anului 2017", aprobat în şedinţa Guvernului din data de 22 martie 2017,în temeiul art. 18 alin. (1) şi art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,prim-ministrul emite prezenta decizie. + 
Articolul 1Se constituie Comitetul interministerial de analiză şi eficientizare a cheltuielilor publice la nivelul Guvernului, denumit în continuare Comitetul, organism interministerial, cu rol consultativ, fără personalitate juridică. + 
Articolul 2(1)Comitetul este condus de prim-ministru, care are calitatea de preşedinte, iar ministrul finanţelor publice are calitatea de vicepreşedinte al Comitetului.(2)La şedinţele Comitetului, preşedintele poate fi reprezentat de un secretar de stat sau un consilier de stat, desemnat în acest sens.(3)Componenţa Comitetului este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.(4)Ministerele şi instituţiile administraţiei publice centrale care fac parte din Comitet sunt reprezentate la nivel de ministru sau, pe bază de mandat expres din partea ministrului şi numai cu aprobarea preşedintelui Comitetului, la nivel de secretar de stat.(5)Membrii Comitetului pot fi însoţiţi la lucrările Comitetului de unul sau doi experţi.(6)La şedinţele Comitetului pot participa, în calitate de invitaţi, conducătorii entităţilor ce fac obiectul analizelor de eficientizare cheltuieli publice. + 
Articolul 3(1)Comitetul are ca obiectiv susţinerea la nivel politic a activităţii specifice analizelor de eficientizare a cheltuielilor publice, care să asigure alocarea banilor publici pentru priorităţi din politici, cheltuirea lor în mod eficient şi responsabil şi obţinerea rezultatelor scontate în urma acestor cheltuieli, cu păstrarea sustenabilităţii fiscal-bugetare în ansamblul său.(2)În vederea îndeplinirii obiectivului prevăzut la alin. (1), Comitetul îndeplineşte următoarele atribuţii:a)decide iniţierea de către Ministerul Finanţelor Publice a memorandumului prin care se stabilesc domeniile asupra cărora se vor efectua analizele de cheltuieli în anul următor;b)dispune, pentru fiecare domeniu supus analizei, constituirea de subcomitete, formate din ministrul finanţelor publice şi ministrul ministerului analizat, ce au ca principală atribuţie coordonarea grupului de lucru la nivel tehnic pentru fiecare minister analizat;c)decide termenii de referinţă ai analizei de eficientizare cheltuieli publice, document prin care se stabilesc activităţile şi politicile care vor fi analizate, nivelul economiilor efective şi/sau îmbunătăţirea utilizării fondurilor publice;d)analizează rapoartele intermediare şi apoi pe cele finale elaborate sub îndrumarea comitetului ministerial. Aceste rapoarte evidenţiază situaţiile ineficiente din domeniile şi sectoarele analizate, în urma cărora sunt propuse măsurile menite să creeze opţiuni credibile de economisire;e)avizează raportul final al analizei de cheltuieli asupra ministerelor de linie/instituţiilor stabilite şi dispune Ministerului Finanţelor Publice întocmirea memorandumului de aprobare a acestuia în şedinţa Guvernului;f)transmite raportul final comisiilor pentru buget-finanţe din cadrul Parlamentului României, spre informare;g)propune redirecţionarea economiilor obţinute prin implementarea măsurilor de eficientizare către alte ministere sau alte proiecte şi acţiuni din acelaşi minister;h)dispune Ministerului Finanţelor Publice consemnarea măsurilor aprobate prin raportul final într-un document oficial care va fi transmis ministerelor în cauză pentru a fi implementate;i)formulează propuneri de amendare a cadrului legal, în scopul creşterii eficienţei şi eficacităţii utilizării fondurilor publice.(3)Comitetul informează periodic Guvernul cu privire la stadiul îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la alin. (2).(4)Comitetul întocmeşte un raport de activitate anual pe care îl înaintează, spre informare, Guvernului. + 
Articolul 4(1)Comitetul se reuneşte în şedinţe ordinare lunare sau ori de câte ori este necesar, prin grija Secretariatului tehnic.(2)Convocarea în şedinţe extraordinare se face de către preşedintele Comitetului, la solicitarea oricărui minister sau instituţie a administraţiei publice centrale care face parte din Comitet.(3)Şedinţele Comitetului sunt conduse de către preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.(4)Agenda fiecărei şedinţe a Comitetului se întocmeşte de către Secretariatul tehnic pe baza propunerilor formulate şi înaintate în acest sens de către membrii săi şi se aprobă de preşedintele Comitetului.(5)Procesele-verbale ale şedinţelor Comitetului cuprind, în principal, ordinea deliberărilor şi hotărârilor luate şi vor fi semnate de membrii Comitetului şi de membrii Secretariatului tehnic. + 
Articolul 5(1)Secretariatul tehnic al Comitetului este asigurat de Ministerul Finanţelor Publice.(2)Semestrial, ministerele şi instituţiile administraţiei publice centrale înaintează Secretariatului tehnic rapoarte privind implementarea măsurilor aprobate de către Comitet. + 
Articolul 6În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, Comitetul aprobă regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.
PRIM-MINISTRU
SORIN MIHAI GRINDEANU
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Mihai Busuioc
Bucureşti, 10 mai 2017.Nr. 397. + 
ANEXĂ
COMPONENŢA
Comitetului interministerial de analiză şi eficientizare a cheltuielilor publice la nivelul Guvernului1.Ministerul Finanţelor Publice;2.Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene;3.Ministerul Mediului;4.Ministerul Economiei;5.Ministerul Sănătăţii;6.Ministerul Transporturilor;7.Ministerul Apelor şi Pădurilor;8.Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale;9.Ministerul Educaţiei Naţionale;10.Secretariatul General al Guvernului.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x