În temeiul art. 5 lit. b),art. 10 alin. (4), art. 11 alin. (1) și art. 12 alin. (1) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 21 alin. (1)-(3) din Legea nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a rețelelor de comunicații electronice, precum și pentru stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării rețelelor de comunicații electronice,președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații emite prezenta decizie. +
Articolul IDecizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 1.113/2017 privind înființarea punctului de informare unic, precum și pentru stabilirea condițiilor și modalităților de transmitere a unor informații privind infrastructura fizică a operatorilor de rețea, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 33 din 15 ianuarie 2018, se modifică după cum urmează: 1.La articolul 4, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 4(1)Înregistrarea la ANCOM a operatorilor de rețea, precum și a organismelor din sectorul public care, în exercitarea atribuțiilor, dețin în format electronic informații privind amplasarea, traseul, tipul și utilizarea actuală a infrastructurii fizice, în vederea accesării secțiunii dedicate punctului de informare unic din cadrul paginii de internet a ANCOM, în condițiile art. 3 alin. (4), se realizează de către reprezentanții lor legali sau de către alte persoane împuternicite de aceștia, prin completarea unui formular online de înregistrare cu date de identificare ale acestora. … 2.La articolul 4, alineatele (2) și (3) se abrogă. … 3.La articolul 5, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 5(1)După completarea datelor de identificare ANCOM generează un link de validare ce se va transmite împreună cu datele de autentificare la adresa de poștă electronică a operatorului de rețea sau organismului din sectorul public, comunicată în cadrul procesului de înregistrare. … 4.La articolul 5, alineatul (2) se abrogă. … 5.La articolul 5, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: (3)În cazul în care există indicii că un anumit cont nu aparține unui operator de rețea sau unui organism din sectorul public ori că nu aparține operatorului de rețea sau organismului din sectorul public a căror date de identificare au fost comunicate în cadrul procesului de înregistrare, ANCOM poate suspenda sau șterge respectivul cont. … 6.La articolul 5, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: (4)Operatorii de rețea și organismele din sectorul public au obligația de a actualiza adresele de poștă electronică și celelalte date de identificare comunicate în cadrul procesului de înregistrare în termen de cel mult 10 zile de la data modificării acestora. … 7.La articolul 6, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 6(1)Înregistrarea la ANCOM a furnizorilor de rețele publice de comunicații electronice în vederea accesării secțiunii dedicate punctului de informare unic din cadrul paginii de internet a ANCOM, în condițiile art. 3 alin. (4), se realizează de către reprezentanții lor legali sau de către alte persoane împuternicite de aceștia, prin completarea online a uneia sau mai multor informații comunicate în prealabil la ANCOM. … 8.La articolul 6, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: (2)După completarea informației solicitate ANCOM generează un link de validare și o parolă de acces care se transmite la o adresă de poștă electronică a furnizorului de rețele publice de comunicații electronice. … 9.La articolul 8, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: (3)În cazul modificării contului de acces la punctul de informare unic, prin intermediul funcționalității de modificare cont, reprezentantul legal sau persoana împuternicită a operatorului de rețea ori organismului din sectorul public va solicita online actualizarea datelor, prin completarea unui formular online cu datele de identificare ale acestuia. … 10.Articolul 10 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 10Anexa nr. 2 face parte integrantă din prezenta decizie. … 11.Anexa nr. 1 se abrogă. … +
Articolul IISe aplică prevederile prezentei decizii procedurilor de înregistrare inițiate, dar care nu au fost încheiate până la data intrării în vigoare a acesteia. +
Articolul IIIPrezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data de 15 mai 2018.
p. Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații,
Bogdan Cristian IanaBucurești, 27 aprilie 2018.Nr. 395.