privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru
În temeiul art. 19 şi al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,primul-ministru emite următoarea decizie: +
Articolul 1(1) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului funcţionează Cancelaria Primului-Ministru, cu personalitate juridică şi coordonată direct de primul-ministru. … (2) Cancelaria Primului-Ministru este condusă de şeful cancelariei, care are rang de ministru şi calitatea de ordonator principal de credite, numit prin decizie a primului-ministru. … (3) În exercitarea atribuţiilor care îi revin şeful Cancelariei Primului-Ministru emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii. … (4) Şeful Cancelariei Primului-Ministru are următoarele atribuţii principale: … a) organizează şi conduce întreaga activitate a Cancelariei Primului-Ministru; … b) numeşte şi eliberează din funcţie personalul din cadrul Cancelariei Primului-Ministru; … c) exercită atribuţiile ordonatorului principal de credite pentru Cancelaria Primului-Ministru, precum şi pentru organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, menţionate la art. 21 alin. (1); … d) asigură gestionarea fondurilor băneşti şi a patrimoniului Cancelariei Primului-Ministru, potrivit legii; … e) aprobă bilanţul contabil şi contul de execuţie bugetară. … (5) Sediul Cancelariei Primului-Ministru este în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1. … +
Articolul 2Cancelaria Primului-Ministru exercită următoarele funcţii:a) de strategie, prin care se asigură elaborarea şi implementarea politicilor publice la nivelul administraţiei publice; … b) de reglementare, prin care se asigură realizarea cadrului normativ şi instituţional în care se realizează politicile în domeniu; … c) de reprezentare, prin care se asigură în numele statului sau al Guvernului României reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul său de activitate; … d) de autoritate de stat, prin care se asigură aplicarea unitară şi respectarea reglementărilor legale privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor şi unităţilor care îşi desfăşoară activitatea în subordinea şi sub coordonarea sa; … e) de administrare, prin care se asigură administrarea patrimoniului său potrivit dispoziţiilor legale. … +
Articolul 3În domeniul realizării politicilor publice şi al implementării de programe Cancelaria Primului-Ministru are următoarele atribuţii principale:a) întărirea capacităţii administrative a primului-ministru; … b) coordonarea procesului de formulare a politicilor publice; … c) coordonarea procesului de integrare a României în Uniunea Europeană, atât în etapa de negociere a capitolelor, cât şi în faza de implementare, monitorizare şi consultare publică privind măsurile deja negociate; … d) crearea unei platforme de comunicare eficientă cu societatea civilă, cu sectorul privat, cu instituţiile internaţionale şi mass-media privind exerciţiul puterii executive din România. … +
Articolul 4În domeniul analizei şi planificării politice, Cancelaria Primului-Ministru are următoarele atribuţii principale:a) realizează analize strategice şi face recomandări în principalele domenii de acţiune guvernamentală; … b) elaborează rapoarte, sinteze şi prognoze cu privire la contextul instituţional, social şi politic, pentru întărirea capacităţii administrative a Cancelariei Primului-Ministru; … c) analizează datele oferite de sondaje, statistici, studii şi face recomandări pentru identificarea principalelor probleme şi tendinţe ale mediului social şi politic intern; … d) proiectează strategii comune de politici publice aflate la graniţa dintre domeniile de expertiză ale instituţiilor publice; … e) elaborează studii de oportunitate şi recomandări privind politicile guvernamentale; … f) analizează dinamica instituţională şi coerenţa actului de guvernare; … g) elaborează şi coordonează programe specifice, având ca parteneri structuri ale administraţiei centrale şi locale; … h) identifică şi se consultă cu actorii instituţionali şi sociali în vederea completării agendei guvernamentale; … i) promovează şi evaluează politicile guvernamentale în domeniul vieţii asociative şi formulează recomandări cu privire la acestea; … j) asigură asistenţă şi consultanţă pentru întărirea capacităţii administraţiei de a colabora cu mediul asociativ; … k) asigură cadrul de dialog între primul-ministru şi societatea civilă; … l) asigură transparenţa măsurilor guvernamentale, participarea şi comunicarea permanentă cu societatea civilă; … m) promovează iniţiativele mediului asociativ pentru reprezentarea legitimă a sectorului în formularea şi implementarea politicilor publice; … n) asistă şi coordonează corpul funcţionarilor publici cu atribuţii în relaţionarea cu mediul asociativ; … o) dezvoltă programe în parteneriat pentru formarea profesională a funcţionarilor publici care au atribuţii în domeniul său de activitate; … p) analizează propunerile mediului asociativ, politic, economic, pentru determinarea direcţiilor de acţiune strategică; … q) monitorizează ştirile de presă şi identifică principalele subiecte de pe agenda media; … r) elaborează sinteze mass-media pentru o informare rapidă şi corectă a Guvernului; … s) realizează zilnic sinteze documentare, monitorizează presa scrisă şi audiovizuală (inclusiv prin reproducerea pe suport electronic a înregistrărilor audio-video) în legătură cu activitatea Guvernului; … ş) organizează la solicitarea primului-ministru evenimente de natură să informeze opinia publică şi mass-media cu privire la acţiunile Guvernului;t) realizează, întreţine şi actualizează site-ul oficial al Guvernului pe baza datelor şi informaţiilor furnizate de ministere şi de celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale; … ţ) coordonează şi dezvoltă reţeaua de Intranet cu autorităţile publice centrale şi locale. +
Articolul 5În domeniul activităţii purtătorului de cuvânt al Guvernului şi în domeniul relaţiilor cu presa Cancelaria Primului-Ministru are următoarele atribuţii principale:a) asigură şi coordonează producerea integrată şi unitară a mesajului public guvernamental şi coordonează răspândirea informaţiilor publice prin toate mijloacele de comunicare; … b) pune la dispoziţia mijloacelor de informare în masă informaţii destinate opiniei publice, în vederea cunoaşterii exacte a activităţii Guvernului, prin informări şi conferinţe de presă organizate săptămânal sau ori de câte ori este nevoie; … c) asigură acreditarea jurnaliştilor români şi străini la biroul de presă al Guvernului, precum şi la acţiunile cu presa ce au loc la sediul Guvernului sau în afara sediului, organizate de acesta; … d) asigură informaţiile necesare în vederea mediatizării corespunzătoare a vizitelor oficiale ale primului-ministru în străinătate şi ale delegaţiilor străine invitate de Guvernul României, precum şi accesul la informaţie al ziariştilor care însoţesc aceste delegaţii; … e) asigură consultanţă tehnică şi, după caz, coordonează în limitele competenţelor gestionarea crizelor şi a conflictelor de comunicare care pot afecta încrederea opiniei publice interne şi internaţionale în legătură cu programele şi acţiunile Guvernului; … f) coordonează şi asigură activitatea de programare şi de acordare a interviurilor, pentru presa din ţară şi din străinătate, de către primul-ministru şi demnitarii din aparatul de lucru al Guvernului; … g) efectuează informarea zilnică a reprezentanţilor presei şi a altor jurnalişti acreditaţi pe lângă Guvern. … +
Articolul 6Aparatul de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementării programelor cu finanţare internaţională şi urmărirea aplicării acquis-ului comunitar face parte din structura Cancelariei Primului-Ministru şi cuprinde următoarele departamente, fără personalitate juridică:a) Autoritatea de control a Guvernului; … b) Departamentul pentru lupta antifraudă; … c) Departamentul de implementare programe şi ajustare structurală. … +
Articolul 7Atribuţiile principale ale aparatului de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementării programelor cu finanţare internaţională şi urmărirea aplicării acquis-ului comunitar constau în:a) verificarea sesizărilor cu privire la conflictul de interese, potrivit prevederilor titlului IV al cărţii I din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările ulterioare; … b) asigurarea coordonării luptei antifraudă şi de protejare efectivă şi echivalentă a intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, în calitate de punct unic de contact cu Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF); … c) exercitarea controlului dispus de primul-ministru asupra activităţii autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale; … d) verificarea sesizărilor primite de primul-ministru; … e) îndeplinirea oricăror alte atribuţii stabilite prin acte normative sau prin decizii ale primului-ministru; … f) asigurarea adoptării poziţiilor României în negocierile obiectivelor de importanţă strategică ce privesc problematica europeană şi implică o decizie a primului-ministru sau a Guvernului; … g) verificarea şi susţinerea aplicării măsurilor impuse României prin mecanismul de monitorizare consolidată a pregătirilor de aderare la Uniunea Europeană; … h) controlul modului de implementare a programelor cu finanţare rambursabilă şi nerambursabilă, inclusiv de la Uniunea Europeană, în condiţiile legii; … i) formularea de propuneri în vederea eliminării blocajelor care produc întârzieri în procesul de implementare, în vederea creşterii gradului de absorbţie a fondurilor atrase de România, atât rambursabile, cât şi nerambursabile, inclusiv a celor de preaderare; … j) monitorizarea îndeplinirii angajamentelor restante în aplicarea acquis-ului comunitar la nivel local. … +
Articolul 8În aparatul de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementării programelor cu finanţare internaţională şi urmărirea aplicării acquis-ului comunitar funcţionează Unitatea de management a proiectului pentru implementarea şi monitorizarea programului ce se va conveni cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BIRD) în cadrul viitorului împrumut de ajustare programatică (PAL) – UMP-PAL, înfiinţată prin Hotărârea Guvernului nr. 856/2003 pentru înfiinţarea Unităţii de management a proiectului privind reforma administraţiei publice. +
Articolul 9În scopul asigurării unei eficiente coordonări şi a realizării contactului permanent al primului-ministru cu ministerele şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, al elaborării şi susţinerii propunerilor acestor instituţii, în vederea luării deciziilor care se impun de către primul-ministru şi pentru urmărirea transpunerii în practică a sarcinilor stabilite, în structura Cancelariei Primului-Ministru funcţionează:a) Departamentul Relaţii Externe; … b) Departamentul Politică Economică Generală, Politică Financiară şi Politica Pieţei Muncii; … c) Departamentul pentru Probleme de Securitate Naţională; … d) Departamentul Agricultură, Mediu şi Protecţia Consumatorului; … e) Departamentul Social, Sănătate, Educaţie, Cultură şi Culte; … f) Departamentul Infrastructură, Comunicaţii, Transporturi, Turism; … g) Departamentul Dezvoltare Regională, Amenajarea Teritoriului, Construcţii şi Locuinţe. … +
Articolul 10În vederea realizării atribuţiilor ce le revin departamentele prevăzute la art. 9 colaborează nemijlocit cu instituţiile coordonate direct de primul-ministru sau coordonate de primul-ministru prin Cancelaria Primului-Ministru, după cum urmează:a) Departamentul Politică Economică Generală, Politică Financiară şi Politica Pieţei Muncii colaborează nemijlocit cu Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, Autoritatea Naţională pentru Resurse Minerale, Agenţia Română pentru Investiţii Străine, Agenţia Naţională pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare şi cu Agenţia Nucleară; … b) Departamentul pentru Probleme de Securitate Naţională colaborează nemijlocit cu Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat, Oficiul Central pentru Probleme Speciale, Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat, Agenţia de Compensare pentru Achiziţii de Tehnică Specială şi cu Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor; … c) Departamentul Agricultură, Mediu şi Protecţia Consumatorului colaborează nemijlocit cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor; … d) Departamentul Social, Sănătate, Educaţie, Cultură şi Culte colaborează nemijlocit cu Autoritatea Naţională pentru Tineret, Agenţia Naţională pentru Sport şi Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică; … e) Departamentul Infrastructură, Comunicaţii, Transporturi, Turism colaborează nemijlocit cu Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii şi cu Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei; … f) Departamentul Dezvoltare Regională, Amenajarea Teritoriului, Construcţii şi Locuinţe colaborează nemijlocit cu Inspectoratul de Stat în Construcţii şi cu Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală. … +
Articolul 11(1) În structura Cancelariei Primului-Ministru funcţionează Departamentul Justiţie şi Administrare Internă, cu următoarele atribuţii: … a) asigură avizarea juridică a actelor interne ale compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru; … b) asigură, în condiţiile legii, reprezentarea intereselor Cancelariei Primului-Ministru în faţa instanţelor de judecată şi a altor organe cu atribuţii jurisdicţionale; … c) acordă asistenţă juridică de specialitate Cancelariei Primului-Ministru şi structurilor aflate în subordinea acesteia; … d) efectuează controlul dispus de primul-ministru sau de şeful Cancelariei Primului-Ministru privind respectarea prevederilor legale în cadrul compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru; … e) verifică şi soluţionează sesizările adresate primului-ministru şi şefului Cancelariei Primului-Ministru cu privire la conflictul de interese, potrivit prevederilor titlului IV al cărţii I din Legea nr. 161/2003, cu modificările ulterioare, în cadrul compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru; … f) soluţionează petiţiile adresate Cancelariei Primului-Ministru de către persoanele fizice şi juridice în temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public; … g) primeşte petiţiile adresate primului-ministru şi şefului Cancelariei Primului-Ministru şi urmăreşte modul de soluţionare a acestora, conform prevederilor legale în vigoare; … h) stabileşte şi urmăreşte bugetul propriu al Cancelariei Primului-Ministru şi al structurilor subordonate, precum şi evidenţa contabilă a activităţii economice; … i) asigură aplicarea prevederilor legislaţiei muncii pentru personalul din cadrul compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru; … j) asigură evidenţa patrimoniului, centralizarea necesarului de bunuri şi lansarea achiziţiilor publice pentru bunuri, servicii şi lucrări; … k) urmăreşte derularea contractelor şi a investiţiilor aprobate; … l) defineşte necesităţile proprii în ceea ce priveşte aplicaţiile informatice şi cerinţele pentru acestea, formulează caietele de sarcini pentru achiziţiile publice în domeniul serviciilor de tehnologie a informaţiei şi comunicaţiei şi efectuează achiziţiile publice de echipamente, servicii şi produse informatice pentru Cancelaria Primului-Ministru; … m) asigură proiectarea, implementarea şi mentenanţa, din punctul de vedere al tehnologiei informaţiei, a reţelei compartimentelor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru; … n) asigură dezvoltarea şi configurarea echipamentelor de comunicaţii pentru buna funcţionare a serviciilor IT; … o) dezvoltă şi actualizează web site-urile existente în cadrul Cancelariei Primului-Ministru; … p) instalează şi întreţine echipamentele de tehnică de calcul existente în cadrul compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru. … (2) Departamentul Justiţie şi Administrare Internă colaborează nemijlocit cu Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci, instituţie coordonată direct de primul-ministru, şi cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, instituţie coordonată de primul-ministru prin Cancelaria Primului-Ministru. … +
Articolul 12În structura Cancelariei Primului-Ministru funcţionează Departamentul pentru Comunicare, având rolul de a asigura legătura directă a primului-ministru cu societatea civilă, în scopul cunoaşterii obiectivelor şi acţiunilor şefului Executivului şi al dezvoltării unui dialog eficient pe problemele de interes general. +
Articolul 13Având în vedere raporturile speciale dintre România şi Republica Moldova, tradiţiile istorice şi de civilizaţie, precum şi necesitatea dezvoltării prezente, pe baza respectului şi a beneficiului reciproc, a legăturilor dintre cele două state, în structura Cancelariei Primului-Ministru funcţionează Oficiul pentru gestionarea relaţiilor cu Republica Moldova. +
Articolul 14(1) În structura Cancelariei Primului-Ministru funcţionează Secretariatul Permanent pentru Afaceri Europene, care oferă asistenţă tehnică Comitetului Executiv pentru Integrare Europeană, constituit prin Hotărârea Guvernului nr. 1.508/2002 privind constituirea Comitetului Executiv pentru Integrare Europeană. … (2) Secretariatul Permanent pentru Afaceri Europene asigură consilierea primului-ministru în domeniul afacerilor europene şi orice alte sarcini stabilite prin acte normative în vigoare sau prin decizie a primului-ministru, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. … +
Articolul 15În structura Cancelariei Primului-Ministru funcţionează Punctul de lucru N.A.T.O., în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 353/2002 pentru aprobarea Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, cu modificările ulterioare. +
Articolul 16În subordinea Cancelariei Primului-Ministru funcţionează Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor, care are următoarele atribuţii:I. În ceea ce priveşte aplicarea Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate abuziv în perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989, republicată:a) îndrumarea metodologică acordată autorităţilor administraţiei publice locale şi centrale, precum şi celorlalte persoane juridice deţinătoare de imobile care fac obiectul restituirii potrivit Legii nr. 10/2001, republicată, pentru aplicarea corectă şi unitară a prevederilor acestui act normativ; … b) monitorizarea procesului de aplicare a legii; … c) întocmirea şi actualizarea situaţiei imobilelor restituite în natură şi a imobilelor restituite în echivalent, constând în alte bunuri sau servicii şi despăgubiri acordate în baza legii; … d) prezentarea periodică de informări destinate Guvernului privind stadiul aplicării legii; … e) elaborarea şi supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte normative prevăzute de lege, cu excepţia celor a căror elaborare este atribuită, potrivit legii, în competenţa altor autorităţi; … f) realizarea din oficiu sau pe baza unor sesizări justificate ale persoanelor îndreptăţite a controlului fazei administrative a aplicării legii de către ministere şi celelalte instituţii publice centrale; … g) avizarea compensării obligaţiilor reciproce de plată şi, respectiv, de restituire existente între stat şi persoanele îndreptăţite la despăgubiri băneşti rezultate din aplicarea legii; … h) sesizarea organelor de urmărire penală atunci când sunt indicii privind săvârşirea unor infracţiuni prevăzute de lege. … II. În ceea ce priveşte aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 501/2002, cu modificările ulterioare:a) întocmirea şi actualizarea situaţiei imobilelor retrocedate în natură şi a deciziilor privind acordarea de despăgubiri în temeiul acestui act normativ, în baza evidenţelor Secretariatului tehnic al Comisiei speciale de retrocedare; … b) prezentarea periodică de informări destinate Guvernului privind stadiul aplicării actului normativ; … c) elaborarea şi supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte normative prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 94/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 501/2002, cu modificările ulterioare, cu excepţia celor a căror elaborare este atribuită, potrivit legii, în competenţa altor autorităţi. … III. În ceea ce priveşte aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au aparţinut comunităţilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 66/2004:a) întocmirea şi actualizarea situaţiei imobilelor retrocedate în natură şi a deciziilor privind acordarea de despăgubiri în temeiul acestui act normativ, în baza evidenţelor Secretariatului tehnic al Comisiei speciale de retrocedare; … b) prezentarea periodică de informări destinate Guvernului privind stadiul aplicării actului normativ; … c) elaborarea şi supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte normative prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/1999, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 66/2004, cu excepţia celor a căror elaborare este atribuită, potrivit legii, în competenţa altor autorităţi; … d) asigurarea organizării şi funcţionării Secretariatului Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase şi comunităţilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale din România. … IV. În ceea ce priveşte aplicarea Legii nr. 9/1998 privind acordarea de compensaţii cetăţenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicării Tratatului dintre România şi Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940, republicată:a) elaborarea şi supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte normative prevăzute de Legea nr. 9/1998, republicată, cu excepţia celor a căror elaborare este atribuită, potrivit legii, în competenţa altor autorităţi; … b) soluţionarea contestaţiilor îndreptate împotriva hotărârilor Comisiilor teritoriale de aplicare a Legii nr. 9/1998, republicată; … c) analiza şi validarea/invalidarea hotărârilor Comisiilor teritoriale de aplicare a Legii nr. 9/1998, republicată, prin care sunt stabilite aspectele patrimoniale şi cele civile ale dosarelor de despăgubire; … d) îndrumarea metodologică a comisiilor teritoriale de aplicare a Legii nr. 9/1998, republicată; … e) arhivarea dosarelor de despăgubiri, comunicarea hotărârilor către beneficiari, întocmirea documentelor de plată a despăgubirilor. … V. În ceea ce priveşte aplicarea Legii nr. 290/2003 privind acordarea de despăgubiri sau compensaţii cetăţenilor români pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, reţinute sau rămase în Basarabia, Bucovina de Nord şi ţinutul Herţa, ca urmare a stării de război şi a aplicării Tratatului de Pace între România şi Puterile Aliate şi Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, cu modificările ulterioare:a) elaborarea şi supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte normative prevăzute de Legea nr. 290/2003, cu modificările ulterioare, cu excepţia celor a căror elaborare este atribuită, potrivit legii, în competenţa altor autorităţi; … b) soluţionarea contestaţiilor îndreptate împotriva hotărârilor Comisiilor teritoriale de aplicare a Legii nr. 290/2003, cu modificările ulterioare; … c) îndrumarea metodologică a comisiilor teritoriale de aplicare a Legii nr. 290/2003, cu modificările ulterioare; … d) arhivarea dosarelor de despăgubiri, comunicarea hotărârilor către beneficiari, întocmirea documentelor de plată a despăgubirilor. … +
Articolul 17În subordinea Cancelariei Primului-Ministru funcţionează Redacţia Publicaţiilor pentru Străinătate, finanţată din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat. +
Articolul 18În subordinea directă a şefului Cancelariei Primului-Ministru funcţionează Compartimentul de audit public intern, care are următoarele atribuţii:a) elaborează proiectul planului anual de audit public intern; … b) efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale Cancelariei Primului-Ministru sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate; … c) raportează periodic asupra constatărilor, concluziilor şi recomandărilor rezultate din activităţile sale de audit; … d) elaborează raportul anual al activităţilor de audit public intern; … e) în cazul identificării unor iregularităţi sau posibile prejudicii, raportează imediat şefului Cancelariei Primului-Ministru; … f) elaborează norme metodologice specifice activităţii Cancelariei Primului-Ministru, cu avizul Uniunii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. … +
Articolul 19În subordinea directă a şefului Cancelariei Primului-Ministru este organizat Centrul de situaţii, structură destinată coordonării eforturilor de monitorizare şi rezolvare a situaţiilor excepţionale şi de urgenţă. +
Articolul 20Cancelaria Primului-Ministru asigură secretariatul tehnic al Comisiei antisărăcie şi promovare a incluziunii sociale – CASPIS, constituită prin Hotărârea Guvernului nr. 705/2002 privind constituirea, organizarea şi funcţionarea comisiei antisărăcie şi promovare a incluziunii sociale – CASPIS, cu modificările ulterioare. +
Articolul 21(1) Prin Cancelaria Primului-Ministru se asigură coordonarea următoarelor autorităţi şi instituţii publice: … a) Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţată integral din venituri proprii; … b) Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală, instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridică, finanţată integral din venituri proprii; … c) Inspectoratul de Stat în Construcţii, instituţie publică, cu personalitate juridică, finanţată integral din venituri proprii, în subordinea Guvernului; … d) Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare, instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridică, finanţată integral din venituri proprii; … e) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului; … f) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat; preşedintele Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor are calitatea de ordonator principal de credite; … g) Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului; … h) Agenţia Română pentru Investiţii Străine, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului; … i) Agenţia Naţională pentru Sport, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului; … j) Agenţia Naţională pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului; … k) Agenţia Nucleară, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului; … l) Autoritatea Naţională pentru Tineret, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului. … (2) Prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru se asigură finanţarea autorităţilor şi instituţiilor publice prevăzute la alin. (1) lit. g)-l). … +
Articolul 22(1) Structura organizatorică a Cancelariei Primului-Ministru este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. … (2) Numărul maxim de posturi al Cancelariei Primului-Ministru este de 441, inclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului primului-ministru, cabinetului şefului Cancelariei Primului-Ministru şi cabinetului ministrului delegat pentru controlul implementării programelor de finanţare internaţională şi urmărirea aplicării acquis-ului comunitar. … +
Articolul 23(1) Departamentele din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, structuri fără personalitate juridică, sunt conduse de câte un secretar de stat, respectiv un consilier de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru. … (2) Organizarea şi funcţionarea departamentelor se stabilesc prin decizie a primului-ministru. … (3) În exercitarea atribuţiilor care le revin, secretarul de stat, respectiv consilierul de stat, emit ordine şi instrucţiuni, potrivit legii. … +
Articolul 24Structura organizatorică detaliată, circuitul documentelor, atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare care se aprobă prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii. +
Articolul 25(1) Personalului Cancelariei Primului-Ministru nu i se aplică prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările ulterioare, cu excepţia celui preluat potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 228/2004, cu modificările şi completările ulterioare. … (2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului încadrat în Cancelaria Primului-Ministru se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza Regulamentului de organizare şi funcţionare. … (3) Personalul din cadrul Cancelariei Primului-Ministru este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile salarizării personalului din aparatul de lucru al Guvernului. … +
Articolul 26Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii se abrogă Decizia Primului-Ministru nr. 43/1/2004 privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Şeful Cancelariei Primului-Ministru,Aleodor Marian FrâncuBucureşti, 28 iunie 2005.Nr. 379. +
Anexă
––––