privind publicitatea la băuturi alcoolice distilate
Având în vedere dubla calitate a Consiliului Naţional al Audiovizualului, de garant al interesului public şi de unica autoritate de reglementare în domeniul programelor audiovizuale,ţinând cont de faptul ca din statisticile date publicităţii de instituţii publice şi private rezultă atât o creştere a consumului de alcool în randurile minorilor, cat şi a publicităţii la băuturi alcoolice distilate, precum şi de efectele nocive ale consumului de alcool asupra minorilor, în special, dar şi asupra societăţii, în general, de faptul ca aceasta este o problemă de interes public,având în vedere obligaţiile membrilor Consiliului Naţional al Audiovizualului de a proteja, în domeniul serviciilor de programe audiovizuale, dezvoltarea fizica, mentala şi morala a minorilor,în temeiul art. 10 alin. (3) lit. e), al art. 17 alin. (1) lit. d), al art. 29 alin. (1) lit. a) şi al art. 33 alin. (1) lit. c) din Legea audiovizualului nr. 504/2002,membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului adopta prezenta decizie. +
Articolul 1(1) În cadrul serviciilor de programe de televiziune este interzisă, în intervalul orar 6,00-22,00, orice formă de publicitate la băuturi alcoolice distilate. … (2) În cadrul serviciilor de programe de radiodifuziune sonora este interzisă orice formă de publicitate la băuturi alcoolice distilate în următoarele intervale orare: … a) 6,00-8,00 şi 10,00-22,00, în zilele de luni până vineri; … b) 6,00-22,00, sambata şi dumineca. … +
Articolul 2În sensul prezentei decizii, băuturile alcoolice distilate sunt cele definite în Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei şi al ministrului sănătăţii nr. 17/240/2000 pentru aprobarea Normelor cu privire la natura, conţinutul, originea, fabricarea, ambalarea, etichetarea, marcarea şi calitatea băuturilor alcoolice distilate destinate comercializării, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 350 din 27 iulie 2000. +
Articolul 3Nerespectarea prezentei decizii se sancţionează potrivit dispoziţiilor art. 91 din Legea audiovizualului nr. 504/2002. +
Articolul 4La data intrării în vigoare a prezentei decizii se abroga Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 112/2002 privind publicitatea la băuturi alcoolice distilate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 763 din 18 octombrie 2002.Preşedintele Consiliului Naţionalal Audiovizualului,Ralu FilipBucureşti, 13 februarie 2003.Nr. 36.––––