DECIZIE nr. 355 din 25 martie 2010

Redacția Lex24
Publicat in CC: Decizii, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 272 din 27 aprilie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LADECIZIE 989 30/06/2009
ActulREFERIRE LALEGE 330 05/11/2009 ART. 48
ActulRESPINGE NECONSTITUTIONALITATEAOUG 41 28/04/2009 ART. 2
ActulRESPINGE NECONSTITUTIONALITATEAOUG 31 01/04/2009 ART. 2
ActulRESPINGE NECONSTITUTIONALITATEAOUG 31 01/04/2009 ART. 3
ActulRESPINGE NECONSTITUTIONALITATEAOUG 1 29/01/2009 ART. 2
ActulRESPINGE NECONSTITUTIONALITATEAOUG 1 29/01/2009 ART. 3
ActulRESPINGE NECONSTITUTIONALITATEAOUG 151 10/11/2008 ART. 1
ActulREFERIRE LAOG 15 30/01/2008
ActulREFERIRE LALEGE 221 11/07/2005
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 1
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 2
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 3
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 11
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 29
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 30
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 53
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 1
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 20
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 41
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 61
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 102
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 111
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 115
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 141
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 146
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 147
 Nu exista acte care fac referire la acest act

referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, ale art. 2 şi art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, ale art. 2 şi art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009



Acsinte Gaspar – preşedinteNicolae Cochinescu – judecătorAspazia Cojocaru – judecătorPetre Lăzăroiu – judecătorIon Predescu – judecătorPuskas Valentin Zoltan – judecătorAugustin Zegrean – judecătorAntonia Constantin – procurorDoina Suliman – magistrat-asistent-şefPe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, ale art. 2 şi art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, ale art. 2 şi art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009, excepţie ridicată de Sindicatul Învăţământului Preuniversitar Olt în dosarele nr. 2.020/104/2009, nr. 2.224/104/2009, nr. 2.038/104/2009, nr. 2.132/104/2009, nr. 2.046/104/2009, nr. 2.039/104/2009, nr. 2.047/104/2009, nr. 2.051/104/2009, nr. 2.077/104/2009, nr. 2.133/104/2009, nr. 2.064/104/2009, nr. 2.134/104/2009, nr. 2.085/104/2009 şi nr. 2.135/104/2009 ale Tribunalului Olt – Secţia civilă, cauze care fac obiectul dosarelor nr. 6.206D/2009 – nr. 6.219D/2009 ale Curţii Constituţionale.La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.Curtea, având în vedere obiectul parţial identic al excepţiilor de neconstituţionalitate ridicate în dosarele nr. 6.206D/2009 – nr. 6.219D/2009, pune în discuţie, din oficiu, problema conexării cauzelor.Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu conexarea dosarelor.Curtea dispune, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, conexarea dosarelor nr. 6.207D/2009 – nr. 6.219D/2009 la Dosarul nr. 6.206D/2009, care este primul înregistrat.Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca devenită inadmisibilă.CURTEA,având în vedere actele şi lucrările dosarelor, reţine următoarele:Prin încheierile din 18 iunie 2009, pronunţate în dosarele nr. 2.020/104/2009, nr. 2.224/104/2009, nr. 2.038/104/2009, nr. 2.132/104/2009, nr. 2.046/104/2009, nr. 2.039/104/2009, nr. 2.047/104/2009, nr. 2.051/104/2009, nr. 2.077/104/2009, nr. 2.133/104/2009, nr. 2.064/104/2009, nr. 2.134/104/2009, nr. 2.085/104/2009 şi nr. 2.135/104/2009, Tribunalul Olt – Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, ale art. 2 şi art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, ale art. 2 şi art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009.Excepţia a fost ridicată de Sindicatul Învăţământului Preuniversitar Olt, în numele membrilor de sindicat, cu prilejul soluţionării unor cauze având ca obiect drepturi băneşti.În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine, în esenţă, că dispoziţiile de lege criticate contravin prevederilor constituţionale ale art. 1 alin. (4) şi (5), art. 20 alin. (1), art. 41 alin. (2) şi (5), art. 61 alin. (1), art. 102 alin. (1), art. 111 alin. (1), art. 115 alin. (4) şi (6) şi art. 141. În acest sens, arată că actele normative supuse controlului de constituţionalitate au fost adoptate împotriva voinţei Parlamentului, care este unica autoritate legiuitoare a ţării. Astfel, din ansamblul acestor dispoziţii de lege rezultă stăruinţa Guvernului de a refuza aplicarea unei legi adoptate de Parlament, ceea ce reprezintă o încălcare a rolului şi funcţiilor Guvernului şi o imixtiune a executivului în activitatea legislativului, având semnificaţia nerespectării principiului separaţiei puterilor în stat.Tribunalul Olt – Secţia civilă consideră că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată.În conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.Guvernul consideră că excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilă, întrucât Curtea a constatat prin decizii anterioare neconstituţionalitatea dispoziţiilor de lege criticate. Astfel, potrivit art. 29 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, aceste dispoziţii legale nu mai pot face obiectul unei excepţii de neconstituţionalitate, operând o cauză de inadmisibilitate, în temeiul alin. (6) al art. 29 din aceeaşi lege.Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Avocatul Poporului nu au comunicat punctele de vedere.CURTEA,examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie următoarele dispoziţii legale:art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 759 din 11 noiembrie 2008;– art. 2 şi art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 60 din 30 ianuarie 2009;– art. 2 şi art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 211 din 1 aprilie 2009;art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 286 din 30 aprilie 2009.Autorul excepţiei consideră că aceste texte de lege sunt contrare prevederilor constituţionale ale art. 1 alin. (4) şi (5), art. 20 alin. (1), art. 41 alin. (2) şi (5), art. 61 alin. (1), art. 102 alin. (1), art. 111 alin. (1), art. 115 alin. (4) şi (6) şi ale art. 141.Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea reţine că, prin Decizia nr. 842 din 2 iunie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 464 din 6 iulie 2009, şi Decizia nr. 989 din 30 iunie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 531 din 31 iulie 2009, a admis excepţia de neconstituţionalitate privind dispoziţiile art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 şi ale art. 2 şi art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009.Aşa fiind, Curtea constată că, în acord cu dispoziţiile art. 29 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 47/1992, excepţia de neconstituţionalitate a textelor de lege mai sus amintite este inadmisibilă.Cât priveşte dispoziţiile art. 2 şi art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009, Curtea constată că acestea completau, respectiv modificau dispoziţii ale Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 221/2008, cu modificările şi completările ulterioare.Ordonanţa Guvernului nr. 15/2008 a fost însă abrogată prin dispoziţiile art. 48 alin. (1) pct. 16 din partea III cap. VI din Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 762 din 9 noiembrie 2009. Actul normativ abrogator se referă, printre altele, şi la salarizarea personalului didactic, dar, având în vedere că susţinerile autorului excepţiei privesc modificarea prin intermediul unor ordonanţe de urgenţă a unor domenii ce au fost iniţial prevăzute prin lege, Curtea apreciază că obiectul criticii nu se mai conservă.Pentru aceste motive, având în vedere aceleaşi dispoziţii ale art. 29 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 47/1992, invocate şi mai sus, precum şi data la care Curtea Constituţională a fost sesizată cu excepţia de neconstituţionalitate, excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009 a devenit inadmisibilă.Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,CURTEA CONSTITUŢIONALĂÎn numele legiiDECIDE:Respinge, ca devenită inadmisibilă, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, ale art. 2 şi art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, ale art. 2 şi art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009, excepţie ridicată de Sindicatul Învăţământului Preuniversitar Olt în dosarele nr. 2.020/104/2009, nr. 2.224/104/2009, nr. 2.038/104/2009, nr. 2.132/104/2009, nr. 2.046/104/2009, nr. 2.039/104/2009, nr. 2.047/104/2009, nr. 2.051/104/2009, nr. 2.077/104/2009, nr. 2.133/104/2009, nr. 2.064/104/2009, nr. 2.134/104/2009, nr. 2.085/104/2009 şi nr. 2.135/104/2009 ale Tribunalului Olt – Secţia civilă.Definitivă şi general obligatorie.Pronunţată în şedinţa publică din data de 25 martie 2010.PREŞEDINTE,ACSINTE GASPARMagistrat-asistent-şef,Doina Suliman___________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x