DECIZIE nr. 342 din 30 mai 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PRIM-MINISTRUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 530 din 30 mai 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 29
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 34
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere propunerea formulată de Cancelaria Prim-Ministrului prin Nota nr. 949 din 7 aprilie 2022, aprobată de primministru,în temeiul art. 29 și al art. 34 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,prim-ministrul emite prezenta decizie. + 
Articolul 1Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii se înființează Comisia pentru elaborarea unor propuneri de lege ferenda în vederea modificării legislației specifice procesului de restituire a proprietății, cu implicații în clarificarea situației terenurilor aflate în administrarea Agenției Domeniilor Statului și în procedura de înregistrare a imobilelor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară, denumită în continuare Comisia, organism fără personalitate juridică, având următoarea componență:a)Cancelaria Prim-Ministrului;b)Ministerul Justiției;c)Ministerul Afacerilor Interne;d)Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale;e)Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;f)Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației;g)Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților;h)Agenția Domeniilor Statului;i)Regia Națională a Pădurilor - „Romsilva“;j)Administrația Națională „Apele Române“;k)Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară. + 
Articolul 2Scopul Comisiei este de a asigura o abordare coerentă și coordonată a procesului de reglementare privind restituirea și înregistrarea imobilelor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară, prin formularea de propuneri de amendare a legislației în domeniu. + 
Articolul 3În vederea îndeplinirii scopului prevăzut la art. 2, Comisia exercită următoarele atribuții:a)asigură identificarea direcțiilor strategice de acțiune și prioritizarea nevoilor de reglementare;b)efectuează documentarea și analiza procedurilor privind restituirea și înregistrarea imobilelor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară, precum și evaluarea impactului reglementării propuse;c)formulează propuneri de modificare a legislației privind restituirea imobilelor și corelarea acesteia cu reglementările din domeniul cadastrului și al cărții funciare;d)identifică soluții privind inventarierea completă a terenurilor aflate în proprietatea publică sau privată a statului și în administrarea Agenției Domeniilor Statului, în vederea eliminării suprapunerilor existente și a înregistrării acestor imobile în sistemul integrat de cadastru și carte funciară. + 
Articolul 4(1)Comisia înaintează prim-ministrului un raport privind activitatea desfășurată și propunerile de modificare a legislației specifice procesului de restituire și de înregistrare a imobilelor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară.(2)Pe baza aprobării prim-ministrului, Comisia înaintează textele propunerilor prevăzute la alin. (1) autorităților și instituțiilor publice competente, în vederea inițierii și promovării proiectelor de acte normative, în condițiile legii. + 
Articolul 5(1)Comisia este condusă de consilierul de stat cu atribuții în domeniu din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, în calitate de președinte.(2)Ministerele sunt reprezentate la reuniunile Comisiei la nivel de secretar de stat, iar celelalte autorități sau instituții publice, la nivel de președinte, vicepreședinte sau director general, care sunt membri cu drept de vot.(3)La reuniunile Comisiei participă și reprezentanți la nivel tehnic desemnați de membrii acesteia.(4)La propunerea membrilor, la reuniunile Comisiei pot participa invitați din partea altor autorități sau instituții publice cu atribuții și competențe în domeniu, precum și reprezentanți ai asociațiilor profesionale, societății civile, organizațiilor internaționale și experți în domeniile de referință.(5)Secretariatul tehnic al Comisiei este asigurat de cabinetul consilierului de stat cu atribuții în domeniu din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, care are calitatea de președinte. + 
Articolul 6(1)Comisia se reunește, de regulă, o dată pe lună sau ori de câte ori este necesar, prin grija secretariatului tehnic.(2)Reuniunile Comisiei sunt conduse de președinte.(3)Agenda fiecărei reuniuni a Comisiei se întocmește de către secretariatul tehnic, pe baza propunerilor formulate de către membrii acestuia.(4)Procesele-verbale ale reuniunilor Comisiei cuprind, în principal, ordinea temelor discutate și deciziile luate și sunt semnate de către membrii acesteia și înregistrate de secretariatul tehnic. + 
Articolul 7La prima ședință, Comisia aprobă regulamentul propriu de organizare și funcționare pe baza căruia își desfășoară activitatea.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE-IONEL CIUCĂ
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Marian Neacșu
București, 30 mai 2022.Nr. 342.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x