În temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 54 alin. (17) din Legea nr. 198/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul comunicațiilor electronice și pentru stabilirea unor măsuri de facilitare a dezvoltării rețelelor de comunicații electronice, precum și ale art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităților și instituțiilor publice,Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații emite prezenta decizie. +
Capitolul IObiectul deciziei +
Articolul 1Prezenta decizie are ca obiect:a)stabilirea categoriilor de persoane care vor avea dreptul să utilizeze serviciul „My ANCOM“, denumite în continuare beneficiari; … b)stabilirea condițiilor și regulilor pe baza cărora se va realiza comunicarea, prin intermediul serviciului „My ANCOM“, între Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, denumită în continuare ANCOM, și beneficiari. … +
Articolul 2(1)Următoarele categorii de furnizori au, din oficiu, calitatea de beneficiari ai serviciului „My ANCOM“: a)furnizorii care au parcurs procedura de notificare potrivit capitolului II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările și completările ulterioare; … b)furnizorii de servicii poștale. … (2)În condițiile prezentei decizii, pot dobândi, la cerere, calitatea de beneficiari ai serviciului „My ANCOM“ și următoarele categorii: a)autoritățile administrației publice centrale sau locale; … b)operatorii de rețea, așa cum sunt aceștia definiți la art. 2 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a rețelelor de comunicații electronice, precum și pentru stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării rețelelor de comunicații electronice, cu modificările și completările ulterioare; … c)furnizorii de servicii de găzduire electronică cu resurse IP, așa cum sunt aceștia definiți la art. 4 alin. (1) pct. 9^5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările și completările ulterioare, care au transmis către ANCOM informarea prevăzută la art. 10^2 alin. (3) din același act normativ în condițiile Deciziei Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 423/2023 privind obligațiile ce le revin anumitor furnizori de servicii de găzduire electronică cu resurse IP și pentru modificarea și completarea Deciziei președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 336/2013 privind mijloacele și modalitatea de transmitere de către furnizori a unor documente, date sau informații către Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații; … d)persoanele prevăzute la art. 6 din Decizia Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 70/2023 privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea rețelelor și a serviciilor de comunicații electronice; … e)furnizorii de servicii intermediare din România, așa cum sunt aceștia definiți la art. 4 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 50/2024 privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2022/2.065 al Parlamentului European și al Consiliului din 19 octombrie 2022 privind o piață unică pentru serviciile digitale și de modificare a Directivei 2000/31/CE (Regulamentul privind serviciile digitale), precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 365/2002 privind comerțul electronic. … +
Articolul 3(1)Serviciul „My ANCOM“ constă în punerea la dispoziția beneficiarilor de către ANCOM, în mod gratuit și în condițiile art. 53 și 54 din Legea nr. 198/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul comunicațiilor electronice și pentru stabilirea unor măsuri de facilitare a dezvoltării rețelelor de comunicații electronice și ale prezentei decizii, a unui spațiu virtual privat pentru fiecare beneficiar, aflat pe unul sau mai multe servere care oferă garanții de securitate, prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică între ANCOM și aceste persoane.(2)ANCOM poate realiza, prin intermediul serviciului „My ANCOM“, comunicarea oricăror documente, inclusiv, dar fără a se limita la solicitări de informații, decizii ANCOM, alte acte administrative, procese-verbale de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii, acte de executare silită, răspunsuri la diverse cereri ori petiții, informări, în original sau în copie conformă cu originalul, destinate beneficiarilor prevăzuți la art. 2.(3)Prezenta decizie nu aduce atingere posibilității ANCOM de a utiliza și alte mijloace de comunicare în relația cu beneficiarii prevăzuți la art. 2, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare. +
Articolul 4În înțelesul prezentei decizii, prin reprezentant legal al beneficiarului se înțelege persoana fizică autorizată, întreprinzătorul persoană fizică titular al întreprinderii individuale, reprezentantul întreprinderii familiale sau orice persoană fizică ori juridică având, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare, puterea de a asigura reprezentarea legală a unui beneficiar. +
Capitolul IIAccesul beneficiarilor la serviciul „My ANCOM“ +
Articolul 5(1)Pentru beneficiarii prevăzuți la art. 2 alin. (1), ANCOM creează, din oficiu, conturi individuale de acces la spațiul virtual privat prevăzut la art. 3 alin. (1).(2)Conturile individuale de acces se identifică printr-un nume de utilizator și o parolă unică de acces, denumite în continuare credențiale de acces, care vor fi comunicate de către ANCOM în condițiile art. 6 sau 7, după caz.(3)Numele de utilizator prevăzut la alin. (2) are la bază codul unic de identificare într-un registru relevant, ca, de exemplu, codul unic de înregistrare la registrul comerțului, codul de înregistrare fiscală, numărul de înregistrare din Registrul asociațiilor și fundațiilor, Registrul federațiilor, codul numeric personal sau, dacă este cazul, alt cod/număr de identificare echivalent emis de autorități din afara României. +
Articolul 6(1)În cazul beneficiarilor prevăzuți la art. 2 alin. (1) lit. a), ANCOM ia măsurile necesare pentru a transmite acestora, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei decizii ori, acolo unde este cazul, de la data dobândirii dreptului de a furniza orice tip de rețea publică de comunicații electronice sau orice tip de serviciu de comunicații electronice destinat publicului, credențialele de acces, în condițiile alin. (2).(2)ANCOM transmite, prin mijloace electronice, credențialele de acces către adresa de poștă electronică de contact a beneficiarului indicată de acesta în tabelul 3 – Persoana de contact și datele sale de contact din formularul-tip al notificării cuprins în anexa nr. 1 la Decizia Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 70/2023. (3)Beneficiarul are la dispoziție 10 zile lucrătoare de la data primirii credențialelor de acces, transmise prin modalitatea prevăzută la alin. (2), pentru a se autentifica în spațiul virtual privat. (4)Autentificarea prevăzută la alin. (3) atestă comunicarea către beneficiar a credențialelor de acces. (5)În situația în care comunicarea credențialelor de acces nu poate fi realizată în condițiile alin. (1)-(4), ANCOM ia măsurile necesare pentru a le transmite, prin intermediul unui serviciu poștal care asigură confirmarea primirii, către adresa poștală de corespondență a beneficiarului indicată de acesta pentru relația cu ANCOM în tabelul 3 – Persoana de contact și datele sale de contact din formularul-tip al notificării cuprins în anexa nr. 1 la Decizia Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 70/2023.(6)În situația prevăzută la alin. (5), dacă nu a fost indicată adresa poștală de corespondență, comunicarea credențialelor de acces se va realiza către adresa sediului social prevăzută în tabelul 2 – Date de identificare din formularul-tip al notificării cuprins în anexa nr. 1 la Decizia Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 70/2023. +
Articolul 7(1)În cazul beneficiarilor prevăzuți la art. 2 alin. (1) lit. b), ANCOM ia măsurile necesare pentru a transmite acestora, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei decizii ori, acolo unde este cazul, de la data dobândirii dreptului de a furniza orice tip de serviciu poștal, credențialele de acces, în condițiile alin. (2).(2)ANCOM transmite, prin mijloace electronice, credențialele de acces prevăzute la alin. (1) către adresa de poștă electronică a persoanei de contact sau, acolo unde aceasta nu a fost indicată, către adresa de poștă electronică aferentă sediului social, așa cum sunt acestea prevăzute în tabelul de la pct. A – Date necesare identificării solicitantului și comunicării eficiente cu acesta din formularul-tip al notificării cuprins în anexa nr. 2 la Decizia Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 925/2023 privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poștale.(3)Beneficiarul are la dispoziție 10 zile lucrătoare de la data primirii credențialelor de acces, transmise prin modalitatea prevăzută la alin. (2), pentru a se autentifica în spațiul virtual privat. (4)Autentificarea prevăzută la alin. (3) atestă comunicarea către beneficiar a credențialelor de acces. (5)În situația în care comunicarea credențialelor de acces nu poate fi realizată în condițiile alin. (1)-(4), ANCOM ia măsurile necesare pentru a le transmite, prin intermediul unui serviciu poștal care asigură confirmarea primirii, către adresa poștală de corespondență a beneficiarului în relația cu ANCOM sau, acolo unde aceasta nu a fost indicată, către adresa sediului social, așa cum sunt acestea prevăzute de pct. A – Date necesare identificării solicitantului și comunicării eficiente cu acesta din formularul-tip al notificării cuprins în anexa nr. 2 la Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 925/2023. +
Articolul 8(1)ANCOM păstrează credențialele de acces la dispoziția beneficiarilor prevăzuți la art. 2 alin. (1), publicând o informare despre această circumstanță pe pagina proprie de internet, într-un loc ușor accesibil, în cazul în care acestea nu au putut fi comunicate în condițiile art. 6 sau, după caz, în condițiile art. 7.(2)În situația prevăzută la alin. (1), nepreluarea de către beneficiari a credențialelor de acces la contul individual nu afectează posibilitatea ANCOM de a comunica documente acestor beneficiari prin intermediul serviciului „My ANCOM“. +
Articolul 9(1)Persoanele prevăzute la art. 2 alin. (2) pot solicita ANCOM crearea unui cont individual de acces la spațiul virtual privat prevăzut la art. 3 alin. (1), prin transmiterea, prin intermediul unei secțiuni dedicate a serviciului „My ANCOM“, a unei cereri de înregistrare ca beneficiar, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1.(2)Cererea de înregistrare ca beneficiar al serviciului „My ANCOM“ se semnează de către reprezentantul legal al solicitantului și va cuprinde următoarele informații:a)datele de identificare ale solicitantului (denumirea/numele solicitantului, codul unic de înregistrare într-un registru relevant); … b)adresa de poștă electronică de contact; … c)adresa poștală de corespondență în relația cu ANCOM; … d)numărul de telefon de contact; … e)domeniul de activitate al solicitantului relevant în relația cu ANCOM; … f)categoria prevăzută la art. 2 alin. (2) în care se încadrează solicitantul; … g)în cazul persoanelor prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. d), categoria din care face parte solicitantul, prin raportare la categoriile prevăzute la art. 6 alin. (1) din Decizia Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 70/2023. … (3)Pentru informațiile prevăzute la alin. (2) lit. b) și c), solicitanții care au calitatea de furnizori de servicii de găzduire electronică cu resurse IP vor indica adresa de e-mail și adresa de corespondență în relația cu ANCOM menționate la pct. 4 din tabelul A – Date necesare identificării furnizorului și comunicării eficiente cu acesta din informarea cuprinsă anexa nr. 1 la Decizia Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 423/2023.(4)Solicitantul va anexa la cererea de înregistrare următoarele documente, care fac parte integrantă din aceasta:a)documente emise de autoritățile și instituțiile publice competente în vederea identificării solicitantului, precum și a codului unic de identificare într-un registru relevant, care să îndeplinească cerințele de formă și de fond pentru validitate; … b)dovada calității de reprezentant al solicitantului a persoanei care semnează cererea de înregistrare sau actul de identitate al solicitantului persoană fizică, persoană fizică autorizată sau întreprindere individuală. … (5)Prin excepție de la prevederile alin. (4), documentele nu se vor transmite în măsura în care, conform legislației în vigoare, ANCOM i se permite accesarea, respectiv verificarea, în bazele de date administrate conform atribuțiilor legale de alte autorități sau instituții publice, a informațiilor necesare identificării solicitantului și a reprezentantului legal al acestuia, precum și în cazurile în care solicitantul a transmis deja ANCOM aceste documente, în conformitate cu reglementările din domeniul comunicațiilor electronice.(6)În cazul solicitantului persoană străină cu sediul principal în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European, care nu s-a stabilit în România, în locul documentelor prevăzute la alin. (4) se vor anexa documente emise în conformitate cu legislația din statul membru de origine, conținând informații echivalente. În cazurile în care solicitantul a transmis deja ANCOM aceste documente, în conformitate cu reglementările din domeniul comunicațiilor electronice, dispozițiile alin. (5) se aplică în mod corespunzător.(7)Solicitantul persoană străină, stabilit în România prin înființarea unei unități fără personalitate juridică, va transmite documentele de identificare corespunzătoare societății-mamă, în mod suplimentar față de documentele prevăzute la alin. (4), aferente sediului secundar. În cazurile în care solicitantul a transmis deja ANCOM aceste documente, în conformitate cu reglementările din domeniul comunicațiilor electronice, dispozițiile alin. (5) se aplică în mod corespunzător.(8)Documentele redactate într-o limbă străină transmise ANCOM de către un solicitant trebuie însoțite și de traducerea autorizată a acestora în limba română. ANCOM poate excepta anumite documente de la obligativitatea transmiterii acestora însoțite de traducerea autorizată în limba română.(9)ANCOM verifică cererea și, dacă informațiile prevăzute la alin. (1) – (2) și (4) și, acolo unde este cazul, la alin. (6) – (8) sunt corecte și complete, creează pentru solicitant un cont individual de acces la serviciul „My ANCOM“, inclusiv credențialele de acces.(10)Credențialele de acces la contul individual se comunică solicitantului la adresa de poștă electronică de contact furnizată de acesta în cererea prevăzută la alin. (1). (11)Beneficiarul are la dispoziție 10 zile lucrătoare de la data primirii credențialelor de acces, transmise prin modalitatea prevăzută la alin. (10), pentru a se autentifica în spațiul virtual privat. (12)Autentificarea prevăzută la alin. (11) atestă comunicarea către solicitant a credențialelor de acces. (13)În situația în care credențialele de acces nu au putut fi comunicate în condițiile alin. (10)-(12), ANCOM le va transmite către adresa poștală de corespondență în relația cu ANCOM prevăzută la alin. (2) lit. c), prin intermediul unui serviciu poștal care asigură confirmarea primirii. Dacă și această retransmitere eșuează, se va considera că solicitantul a renunțat la cerere. (14)În situația în care comunicarea credențialelor de acces se realizează prin intermediul unui serviciu poștal, solicitantul are la dispoziție 10 zile lucrătoare de la primirea acestora pentru a se autentifica în spațiul virtual privat. Dacă autentificarea nu se efectuează în termenul de 10 zile lucrătoare, se va considera că solicitantul a renunțat la cerere. (15)Solicitantul dobândește calitatea de beneficiar de la data la care se autentifică pentru prima dată în spațiul virtual privat, cu respectarea termenelor stabilite la alin. (11) sau, după caz, alin. (14). De la aceeași dată începe și comunicarea de documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“.(16)În caz de respingere a cererii transmise în condițiile alin. (1)-(8), ANCOM comunică, la adresa de poștă electronică de contact prevăzută la alin. (2) lit. b), motivele care au stat la baza respingerii, cu excepția situației în care motivul de respingere constă chiar în lipsa informațiilor privind adresa de poștă electronică de contact prevăzută la alin. (2) lit. b). (17)În cazurile prevăzute la alin. (13) teza a II-a, alin. (14) teza a II-a și alin. (16), solicitantul poate depune oricând o nouă cerere de înregistrare ca beneficiar al serviciului „My ANCOM“. (18)ANCOM va respinge o nouă cerere de înregistrare ca beneficiar al serviciului „My ANCOM“ în situația în care, anterior, solicitantul a renunțat de cel puțin 2 ori la cerere prin oricare dintre modalitățile prevăzute la alin. (13) și (14). +
Articolul 10(1)La prima accesare a spațiului virtual privat, beneficiarii sunt obligați să modifice parola unică de acces comunicată de ANCOM, să își exprime opțiunea cu privire la aplicabilitatea prevederilor art. 17 alin. (1) lit. e) pct. (ii) referitoare la comunicarea documentelor într-un termen mai scurt și să indice o adresă de poștă electronică denumită în continuare „e-mail principal“.(2)În cazul necesității de a genera o nouă parolă unică (recuperare parolă), aceasta poate fi generată automat în aplicația informatică „My ANCOM“ prin completarea de către beneficiar a e-mailului principal și, după caz, a următoarelor informații:a)data emiterii celui mai recent certificat-tip primit de la ANCOM, pentru beneficiarii prevăzuți la art. 2 alin. (1); … b)data informării inițiale transmise către ANCOM, pentru beneficiarii prevăzuți la art. 2 alin. (2) lit. c); … c)data trimiterii cererii de înregistrare prevăzute la art. 9 alin. (1), pentru beneficiarii prevăzuți la art. 2 alin. (2) lit. a), b), d) și e). … (3)În cazul prevăzut la alin. (2), dispozițiile alin. (1) referitoare la modificarea parolei unice de acces comunicate de ANCOM sunt aplicabile în mod corespunzător.(4)În situația pierderii parolei unice de acces și a imposibilității accesării adresei de e-mail principal indicate potrivit prevederilor alin. (1), reprezentantul legal al beneficiarului solicită ANCOM emiterea unei noi parole unice prin transmiterea unei cereri în acest sens, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2.(5)Transmiterea către ANCOM a cererii prevăzute la alin. (4) se efectuează în unul dintre următoarele moduri:a)prin depunere la sediul central al ANCOM, personal sau de către un reprezentant al solicitantului, sub luare de semnătură; … b)printr-un serviciu poștal cu confirmare de primire, către sediul central al ANCOM; … c)electronic, la adresa de poștă electronică helpmyancom@ancom.ro. … (6)Este considerată dată a transmiterii cererii prevăzute la alin. (4), după caz, data înscrierii în registrul general de intrare-ieșire a corespondenței al ANCOM, data confirmării primirii documentului la sediul central al ANCOM printr-un serviciu poștal cu confirmare de primire sau data confirmării de către ANCOM a primirii înscrisului în formă electronică. ANCOM asigură fără întârziere și în mod automat confirmarea primirii înscrisului în formă electronică transmis la adresa de poștă electronică prevăzută la alin. (5) lit. c).(7)În situația în care confirmarea primirii unui înscris în formă electronică nu s-a realizat în condițiile alin. (6), este considerată dată a transmiterii data la care înscrisul în formă electronică a fost primit, astfel cum este aceasta atestată de calculatorul de primire al ANCOM.(8)În termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea cererii prevăzute la alin. (4), ANCOM ia măsurile necesare pentru a comunica beneficiarului o nouă parolă unică de acces la adresa de e-mail prevăzută la art. 6 alin. (2), art. 7 alin. (2) sau art. 9 alin. (10), după caz. Prevederile alin. (1) referitoare la modificarea parolei unice de acces comunicate de ANCOM, precum și la indicarea adresei de e-mail principal sunt aplicabile în mod corespunzător.(9)Beneficiarul are obligația de a actualiza adresa de poștă electronică indicată potrivit prevederilor alin. (1) oricând survine o modificare a acesteia. +
Articolul 11(1)Beneficiarul poate acorda sau modifica, în orice moment, posibilitatea unei persoane de a accesa, în tot sau în parte, spațiul virtual privat prevăzut la art. 3 alin. (1). (2)Persoanele prevăzute la alin. (1) dobândesc calitatea de reprezentant al beneficiarului în relația cu ANCOM.(3)Beneficiarul poate revoca în orice moment posibilitatea persoanelor prevăzute la alin. (1) de a accesa spațiul virtual privat. +
Articolul 12(1)Beneficiarii prevăzuți la art. 2 alin. (1) pot să renunțe, în orice moment, la posibilitatea de a le fi comunicate documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“, prin completarea unei cereri în acest sens, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3 și care se transmite prin intermediul unei secțiuni dedicate din spațiul virtual privat al beneficiarului. (2)Cererea de renunțare se va semna de către reprezentantul legal al beneficiarului și va indica adresa poștală de corespondență în relația cu ANCOM prevăzută la art. 6 alin. (5) și (6) sau la art. 7 alin. (5), după caz. (3)Dacă beneficiarul nu a precizat un termen mai extins, renunțarea produce efecte în a patra zi lucrătoare de la data comunicării acesteia către ANCOM. Dispozițiile art. 20 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.(4)Renunțarea nu operează asupra documentelor comunicate în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (1) lit. e) pct. (i). Pentru această categorie de documente, comunicarea se poate face în continuare prin intermediul serviciului „My ANCOM“ în condițiile art. 53 și 54 din Legea nr. 198/2022 și ale prezentei decizii.(5)Renunțarea beneficiarilor la posibilitatea de a le fi comunicate documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“ implică și renunțarea din partea acestora la posibilitatea de a comunica către ANCOM documente prin intermediul aceluiași serviciu.(6)Face excepție de la prevederile alin. (5) corespondența transmisă de beneficiari care este în directă legătură cu documentele comunicate de ANCOM în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (1) lit. e) pct. (i). +
Articolul 13(1)Fără a aduce atingere prevederilor art. 3 alin. (3), după renunțarea unui beneficiar, în condițiile art. 12, la posibilitatea de comunicare prin intermediul serviciului „My ANCOM“, ANCOM îi va comunica acestuia documente la adresa poștală prevăzută la art. 12 alin. (2). (2)În eventualitatea în care, după cel puțin două încercări, un document nu a putut fi comunicat la adresa poștală prevăzută la art. 12 alin. (2), ANCOM îl poate comunica prin intermediul serviciului „My ANCOM“. (3)Dacă, în decurs de 12 luni, mai mult de 3 documente consecutive nu au putut fi comunicate în condițiile alin. (2) la adresa poștală prevăzută la art. 12 alin. (2), documentele următoare pot fi comunicate de ANCOM direct prin intermediul serviciului „My ANCOM“, fără a mai încerca comunicarea acestora la adresa poștală respectivă. +
Articolul 14(1)Beneficiarii prevăzuți la art. 2 alin. (2) pot să renunțe, în orice moment, la posibilitatea de a le fi comunicate documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“, prin completarea unei cereri în acest sens, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4 și care se transmite prin intermediul unei secțiuni dedicate din spațiul virtual privat al beneficiarului. (2)Cererea de renunțare se va semna de către reprezentantul legal al beneficiarului și va indica adresa poștală de corespondență în relația cu ANCOM prevăzută la art. 9 alin. (2) lit. c). (3)Dacă beneficiarul nu a precizat un termen mai extins, renunțarea produce efecte în a patra zi lucrătoare de la data comunicării acesteia către ANCOM. Dispozițiile art. 20 alin. (2) se aplică în mod corespunzător. (4)Renunțarea beneficiarilor la posibilitatea de a le fi comunicate documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“ implică și renunțarea din partea acestora la posibilitatea de a comunica către ANCOM documente prin intermediul aceluiași serviciu.(5)După renunțarea unui beneficiar, în condițiile prezentului articol, la posibilitatea de comunicare prin intermediul serviciului „My ANCOM“, ANCOM îi va putea comunica acestuia documente la adresa poștală prevăzută la alin. (2). +
Articolul 15(1)Beneficiarii prevăzuți la art. 2 alin. (1) care au renunțat, în condițiile art. 12, la posibilitatea de a le fi comunicate documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“ pot reveni, în orice moment, asupra deciziei de renunțare. (2)În situația prevăzută la alin. (1), beneficiarii transmit ANCOM o cerere de revenire asupra deciziei de renunțare, semnată de către reprezentantul legal, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 5 și care se depune prin intermediul unei secțiuni dedicate din spațiul virtual privat al beneficiarului.(3)Dacă solicitantul nu a precizat un termen mai extins, revenirea la cererea de renunțare prevăzută la alin. (1) produce efecte de la data comunicării acesteia către ANCOM, cu aplicarea corespunzătoare a dispozițiilor art. 20 alin. (2).(4)Fără a aduce atingere prevederilor art. 9 alin. (18) și ale art. 17 alin. (2), beneficiarii prevăzuți la art. 2 alin. (2) care au renunțat, în condițiile art. 14, la posibilitatea de a le fi comunicate documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“ pot reveni, în termen de maximum 1 an de la data renunțării, asupra deciziei. Dispozițiile art. 9 se aplică în mod corespunzător. +
Articolul 16Documentele prevăzute la art. 9 alin. (1), art. 10 alin. (4), art. 12 alin. (1), art. 14 alin. (1) și la art. 15 alin. (2) vor fi semnate de către reprezentantul legal al solicitantului ca înscris în formă electronică, căruia i s-a încorporat, atașat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv și generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii electronice. +
Capitolul IIICondiții și reguli de comunicare a documentelor de către ANCOM prin intermediul serviciului „My ANCOM“ +
Articolul 17(1)Comunicarea prin intermediul serviciului „My ANCOM“ a documentelor destinate beneficiarilor serviciului se realizează cu respectarea următoarelor reguli:a)pentru fiecare document destinat comunicării se vor înregistra automat data și ora de încărcare în spațiul virtual privat; … b)după încărcarea unui document destinat comunicării, nu este posibilă înlocuirea sau alterarea conținutului acestuia ori a datei și orei de încărcare înregistrate; … c)beneficiarul va fi informat, prin intermediul unui mesaj la adresa de poștă electronică „e-mail principal“ indicată de acesta potrivit art. 10 alin. (1), cu privire la încărcarea unui document. Acest mesaj va fi generat și transmis automat de către sistemul „My ANCOM“ în momentul încărcării documentului. Mesajul are exclusiv scop informativ și nu afectează validitatea comunicării documentului în termenul prevăzut la lit. d) sau, după caz, la lit. e); … d)un document se consideră a fi comunicat destinatarului în a treia zi lucrătoare de la data încărcării acestuia în spațiul virtual privat al beneficiarului; … e)un document se consideră a fi comunicat destinatarului într-un termen mai scurt decât cel prevăzut la lit. d) în următoarele situații:(i)dacă ANCOM a dispus expres astfel, în condițiile în care este necesar ca destinatarul să ia, în regim de urgență, măsuri pentru prevenirea sau înlăturarea unor amenințări grave la adresa vieții și sănătății persoanelor, altor drepturi și libertăților fundamentale, securității naționale ori funcționării democrației constituționale; … (ii)în toate celelalte situații, dacă destinatarul și-a dat expres acordul; … … f)fiecare document încărcat va fi păstrat în spațiul virtual privat pentru o perioadă de 3 ani. … (2)Termenul de comunicare prevăzut la alin. (1) lit. d) începe din ziua lucrătoare imediat următoare celei în care s-a realizat încărcarea documentului, documentul considerându-se comunicat în cea de-a treia zi lucrătoare. (3)În situația prevăzută la alin. (1) lit. e) pct. (i), termenul mai scurt de comunicare a documentului se dispune de către ANCOM în cuprinsul acestuia. ANCOM poate stabili ca documentul să fie considerat comunicat de la data încărcării acestuia în spațiul virtual privat al beneficiarului sau poate stabili un termen pe zile lucrătoare, pe zile calendaristice sau pe ore. (4)În situația prevăzută la alin. (3), termenul pe zile lucrătoare se calculează potrivit prevederilor alin. (2), care se aplică în mod corespunzător. Dacă termenul stabilit este de o zi lucrătoare, termenul începe din ziua lucrătoare imediat următoare celei în care s-a realizat încărcarea documentului, documentul considerându-se comunicat în respectiva zi.(5)În situația prevăzută la alin. (3), termenul pe zile calendaristice începe din ziua imediat următoare celei în care s-a realizat încărcarea documentului și se calculează potrivit regulilor prevăzute la alin. (2), care se aplică în mod corespunzător. Dacă ultima zi a termenului este o zi nelucrătoare sau de sărbătoare legală, documentul se consideră comunicat în prima zi lucrătoare care îi urmează. (6)Când termenul se stabilește pe ore, nu se iau în calcul prima și ultima oră a termenului.(7)În situația prevăzută la alin. (1) lit. e) pct. (ii), termenul este de o zi lucrătoare de la data încărcării documentului în spațiul virtual privat al beneficiarului, regulile de calcul stabilite la alin. (4) teza a II-a aplicându-se în mod corespunzător. (8)Beneficiarii își pot exprima opțiunea cu privire la comunicarea documentelor în termenul prevăzut la alin. (7) prin completarea în spațiul virtual privat a secțiunii dedicate, în condițiile art. 10 alin. (1). (9)Atunci când, în condițiile alin. (8), beneficiarii și-au exprimat acordul pentru comunicarea documentelor în termenul prevăzut la alin. (7), aceștia nu mai au posibilitatea de a reveni asupra acordului exprimat. (10)Atunci când, în condițiile alin. (8), beneficiarii nu au fost de acord ca documentele să fie comunicate în termenul prevăzut la alin. (7), aceștia au posibilitatea de a reveni oricând asupra opțiunii, prin completarea în spațiul virtual privat a secțiunii dedicate. (11)La expirarea termenului de păstrare prevăzut la alin. (1) lit. f), documentele se retrag din spațiul virtual privat și se arhivează în arhiva electronică a ANCOM conform normelor legale în vigoare. +
Articolul 18(1)În situația în care unui beneficiar îi încetează calitatea de furnizor prevăzută la art. 2 alin. (1), după un termen de 1 an de la data încetării calității, ANCOM îi va dezactiva contul individual de acces la spațiul virtual privat prevăzut la art. 3 alin. (1). (2)În situația în care un beneficiar prevăzut la art. 2 alin. (2) renunță, în condițiile art. 14, la posibilitatea de a-i fi comunicate documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“, ANCOM îi va restricționa acestuia accesul la serviciu și, după împlinirea unui termen de 1 an de la data renunțării, îi va dezactiva contul individual de acces la spațiul virtual privat prevăzut la art. 3 alin. (1). +
Articolul 19(1)În situația fuziunii a doi beneficiari, ANCOM pune la dispoziția entității absorbante sau nou-constituite documentele din spațiul virtual privat al beneficiarului. Punerea la dispoziție a documentelor se realizează prin transmiterea către entitatea absorbantă sau nou-constituită a informațiilor necesare accesării spațiului virtual privat al beneficiarului, cu aplicarea corespunzătoare a dispozițiilor art. 6-9. (2)În situația fuziunii unui beneficiar dintre cei prevăzuți la art. 2 alin. (2) cu o entitate care nu deține această calitate, dacă entitatea absorbantă sau nou-constituită nu are calitatea de beneficiar, aceasta o poate dobândi în condițiile art. 2 alin. (2), cu aplicarea corespunzătoare a art. 9. (3)În aplicarea alin. (2), entitatea absorbantă sau nou-constituită este obligată să transmită ANCOM documente aferente operațiunii de reorganizare, suplimentar informațiilor prevăzute la art. 9 alin. (2).(4)Înăuntrul termenului de 1 an prevăzut la art. 18 alin. (1) sau, după caz, alin. (2), entitatea absorbantă sau nou-constituită poate opta pentru preluarea contului entității care a avut calitatea de beneficiar, fără a i se crea un spațiu virtual privat propriu. +
Articolul 20(1)ANCOM publică un anunț pe propria pagină de internet în situația în care serviciul „My ANCOM“ nu funcționează mai mult de 3 zile consecutiv. Prevederile art. 3 alin. (3) se aplică în mod corespunzător.(2)Pentru documentele care nu au fost comunicate prin alte mijloace, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare, până la data de reluare a funcționării serviciului „My ANCOM“, curgerea termenelor prevăzute la art. 17 alin. (1) lit. d), alin. (3) și (7) este suspendată pe perioada de nefuncționare a serviciului „My ANCOM“.(3)ANCOM publică un anunț pe propria pagină de internet în vederea înștiințării beneficiarilor cu privire la data la care funcționarea serviciului „My ANCOM“ a fost reluată. +
Articolul 21(1)Serviciul „My ANCOM“ oferă beneficiarilor prevăzuți la art. 2 facilitatea de a comunica către ANCOM documente, cereri, date sau informații. Regulile de comunicare prevăzute la art. 17 alin. (1) lit. a) și b) se aplică în mod corespunzător. (2)În situația prevăzută la alin. (1), este considerată dată a comunicării către ANCOM data la care s-a realizat transmiterea documentelor, cererilor, datelor ori informațiilor către ANCOM prin utilizarea spațiului virtual privat al beneficiarului, în măsura în care transmiterea a fost efectuată într-o zi lucrătoare a ANCOM și, respectiv, în timpul programului de lucru al ANCOM aferent respectivei zile. În situația transmiterii documentelor, cererilor, datelor sau informațiilor cu nerespectarea uneia dintre aceste condiții, data comunicării este considerată a fi data primei zile lucrătoare a ANCOM ulterioare transmiterii. (3)Prevederile alin. (1) nu aduc atingere posibilității beneficiarilor de a utiliza și alte mijloace de comunicare în relația cu ANCOM, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare. +
Articolul 22Prin excepție de la prevederile art. 21 alin. (1), beneficiarii nu vor comunica ANCOM documente, cereri, date sau informații prin intermediul serviciului „My ANCOM“:a)atunci când dispoziții legale, inclusiv acte normative sau individuale emise de ANCOM în conformitate cu dispozițiile legislației din domeniul de competență a ANCOM, prevăd condiții de valabilitate, formate, modalități sau mijloace specifice de transmitere; … b)în cazul documentelor, datelor sau informațiilor ce trebuie transmise către ANCOM în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2) din Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 336/2013 privind mijloacele și modalitatea de transmitere de către furnizori a unor documente, date sau informații către Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, cu modificările și completările ulterioare; … c)atunci când ANCOM indică în mod expres ca transmiterea de către beneficiari a unor documente, cereri, date sau informații să se realizeze într-un format specific, într-o modalitate specifică sau într-un mijloc specific. … +
Capitolul IVDispoziții finale +
Articolul 23Serviciul „My ANCOM“ va fi pus în funcțiune la data intrării în vigoare a prezentei decizii, comunicarea de documente prin intermediul serviciului începând în termen de 2 luni de la această dată. +
Articolul 24Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta decizie. +
Articolul 25Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data publicării acesteia.
Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații,
Valeriu Ștefan Zgonea București, 26 iunie 2024.Nr. 333. +
Anexa nr. 1
CERERE
de înregistrare ca beneficiar al serviciului „My ANCOM“Solicitantul, ……………………………………………………. (Se va menționa, în mod corect și complet, denumirea/numele solicitantului.), cu sediul/domiciliul în ………………………………………… (Se va menționa, în mod corect și complet, adresa solicitantului.), codul unic de identificare sub care acesta este înregistrat în registrul relevant ……………………………., reprezentat legal de către ……………………………….…………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………….(În cazul în care reprezentarea legală este asigurată de către o persoană fizică, se vor menționa datele de identificare ale acestei persoane; în cazul în care reprezentarea legală este asigurată de către o persoană juridică, se vor menționa datele de identificare ale persoanei juridice, respectiv ale persoanei fizice care semnează cererea.)solicită Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații înregistrarea ca beneficiar al serviciului „My ANCOM“. Adresa de poștă electronică de contact în relația cu ANCOM: …………………………………………….Adresa poștală de corespondență în relația cu ANCOM: …………………………………………………….(Se va menționa, în mod corect și complet, adresa solicitantului: țara, județul/sectorul, orașul/comuna, localitatea, strada, numărul, clădirea, etajul, codul poștal.)Numărul de telefon de contact: ……………………………………………Domeniul de activitate relevant în relația cu ANCOM: …………………………………………..Categoria în care se încadrează solicitantul: ………………………………………………[Se va menționa o singură categorie dintre cele prevăzute la art. 2 alin. (2) din decizie.]Categoria din care face parte solicitantul, prin raportare la categoriile prevăzute la art. 6 alin. (1) din Decizia Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 70/2023Atașez prezentei cereri următoarele documente: …………………………………………………..[ ] documente emise de autoritățile și instituțiile publice competente în vederea identificării solicitantului, precum și a codului unic de identificare într-un registru relevant*, dacă este cazul;[ ] dovada calității de reprezentant al solicitantului a persoanei care semnează cererea sau actul de identitate al solicitantului persoană fizică autorizată sau întreprindere individuală*, dacă este cazul;* 1.În cazul solicitanților persoane străine cu sediul principal în statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European, care nu s-au stabilit în România, se vor anexa documente emise în conformitate cu legislația din statul membru de origine conținând informații echivalente. … 2.Documentele nu se vor transmite, în măsura în care, conform legislației în vigoare, ANCOM i se permite accesarea, respectiv verificarea, în bazele de date administrate conform atribuțiilor legale de alte autorități sau instituții publice, a informațiilor necesare identificării solicitantului și a reprezentantului legal al acestuia. … [ ] suplimentar, dacă este cazul, documente emise în conformitate cu legislația din statul de origine conținând informații echivalente pentru identificarea corespunzătoare a societății-mamă.Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, privind infracțiunea de fals în declarații, că am calitatea de reprezentant legal al solicitantului și că datele înscrise în cuprinsul prezentei cereri sunt corecte și complete.
Semnătura reprezentantului legal al solicitantului
…………………………………….. +
Anexa nr. 2
CERERE
de emitere a unei noi parole de acces la
spațiul virtual privat al serviciului „My ANCOM“Solicitantul, ……………………………., cu sediul/domiciliul în …………………………….. (Se va menționa, în mod corect și complet, adresa solicitantului.), cod unic de identificare sub care acesta este înregistrat în registrul relevant ………………………….., reprezentat legal de către ……………………………………….………………………………………………………………………………..(În cazul în care reprezentarea legală este asigurată de către o persoană fizică, se vor menționa datele de identificare ale acestei persoane; în cazul în care reprezentarea legală este asigurată de către o persoană juridică, se vor menționa datele de identificare ale persoanei juridice, respectiv ale persoanei fizice care semnează cererea.)solicită Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații emiterea unei noi parole de acces la spațiul virtual privat al serviciului „My ANCOM“ al solicitantului ………………………………………… . +
Anexa nr. 3
CERERE
de renunțare a beneficiarilor prevăzuți la art. 2 alin. (1)
din decizie la posibilitatea de comunicare de documente
prin intermediul serviciului „My ANCOM“Solicitantul, …………………………….., cu sediul/domiciliul în …………………………….. (Se va menționa, în mod corect și complet, adresa solicitantului.), cod unic de identificare sub care acesta este înregistrat în registrul relevant ………………………, reprezentat legal de către …………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….(În cazul în care reprezentarea legală este asigurată de către o persoană fizică, se vor menționa datele de identificare ale acestei persoane; în cazul în care reprezentarea legală este asigurată de către o persoană juridică, se vor menționa datele de identificare ale persoanei juridice, respectiv ale persoanei fizice care semnează cererea.)renunță la posibilitatea de a-i fi comunicate documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“.În conformitate cu prevederile art. 54 alin. (4) din Legea nr. 198/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul comunicațiilor electronice și pentru stabilirea unor măsuri de facilitare a dezvoltării rețelelor de comunicații electronice, doresc ca renunțarea la posibilitatea de a-mi fi comunicate documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“ să producă efecte:[ ] începând cu data de …………….;[ ] în a patra zi lucrătoare de la data comunicării prezentei cereri către ANCOM.(Se va bifa o singură opțiune.)Am luat la cunoștință faptul că, renunțarea nu operează asupra documentelor comunicate în conformitate cu prevederile art. 54 alin. (9) lit. a) din Legea nr. 198/2022.Am luat la cunoștință faptul că, în condițiile art. 54 alin. (5) și (6) din Legea nr. 198/2022 și ale Deciziei ANCOM emise în conformitate cu prevederile art. 54 alin. (17) din același act normativ, îmi pot fi comunicate în continuare documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“.Ulterior renunțării la posibilitatea de comunicare de documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“, adresa poștală de primire a corespondenței în relația cu ANCOM va rămâne: ……………………………..………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………….(Se va indica în mod obligatoriu adresa poștală de corespondență declarată în relația cu ANCOM prevăzută, după caz, la pct. 3.4 din tabelul 3 – Persoana de contact și datele sale de contact din anexa nr. 1 la Decizia Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 70/2023 sau în tabelul A – Date necesare identificării solicitantului și comunicării eficiente cu acesta din anexa nr. 2 la Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 925/2023.)Am luat la cunoștință faptul că renunțarea la posibilitatea de a-mi fi comunicate documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“ implică și renunțarea la posibilitatea de a comunica către ANCOM documente prin intermediul aceluiași serviciu, cu excepția corespondenței care este în directă legătură cu documentele comunicate de ANCOM în conformitate cu prevederile art. 54 alin. (9) lit. a) din Legea nr. 198/2022.Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, privind infracțiunea de fals în declarații, că am calitatea de reprezentant legal al solicitantului și că datele înscrise în cuprinsul prezentei cereri sunt corecte și complete.
Semnătura reprezentantului legal al solicitantului
…………………………………….. +
Anexa nr. 4
CERERE
de renunțare a beneficiarilor prevăzuți la art. 2 alin. (2) din decizie
la posibilitatea de comunicare de documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“Solicitantul, …………………….., cu sediul/domiciliul în ………………………………… (Se va menționa, în mod corect și complet, adresa solicitantului.), cod unic de identificare sub care acesta este înregistrat în registrul relevant ………………………………., reprezentat legal de către …………………………………….…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….(În cazul în care reprezentarea legală este asigurată de către o persoană fizică, se vor menționa datele de identificare ale acestei persoane; în cazul în care reprezentarea legală este asigurată de către o persoană juridică, se vor menționa datele de identificare ale persoanei juridice, respectiv ale persoanei fizice care semnează cererea.)renunță la posibilitatea de a-i fi comunicate documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“.Doresc ca renunțarea la posibilitatea de a-mi fi comunicate documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“ să producă efecte:[ ] începând cu data de …………….;[ ] în a patra zi lucrătoare de la data comunicării prezentei cereri către ANCOM.(Se va bifa o singură opțiune.)Am luat la cunoștință faptul că renunțarea la posibilitatea de a-mi fi comunicate documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“ implică și renunțarea la posibilitatea de a comunica către ANCOM documente prin intermediul aceluiași serviciu.Ulterior renunțării, adresa poștală de primire a corespondenței în relația cu ANCOM va rămâne: ………………………………..………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………[Se va indica adresa poștală de corespondență declarată în relația cu ANCOM la momentul depunerii cererii de înregistrare ca beneficiar al serviciului „My ANCOM“, adresă prevăzută la art. 9 alin. (2) lit. c) din decizie.]Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, privind infracțiunea de fals în declarații, că am calitatea de reprezentant legal al solicitantului și că datele înscrise în cuprinsul prezentei cereri sunt corecte și complete.
Semnătura reprezentantului legal al solicitantului
………………………………… +
Anexa nr. 5
CERERE
de revenire asupra deciziei de renunțare la posibilitatea de comunicare
de documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“Solicitantul, ………………………….., cu sediul/domiciliul în ……………………………………. (Se va menționa, în mod corect și complet, adresa solicitantului.), cod unic de identificare sub care acesta este înregistrat în registrul relevant …………………………., reprezentat legal de către ………………………………………………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………(În cazul în care reprezentarea legală este asigurată de către o persoană fizică, se vor menționa datele de identificare ale acestei persoane; în cazul în care reprezentarea legală este asigurată de către o persoană juridică, se vor menționa datele de identificare ale persoanei juridice, respectiv ale persoanei fizice care semnează cererea.)revin prin prezenta cerere asupra deciziei mele de renunțare la posibilitatea de comunicare de documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“, transmisă Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații la data de …………………………….Doresc reluarea deplină a comunicării de documente prin intermediul serviciului „My ANCOM“[ ] începând cu data de …………….;[ ] de la data comunicării prezentei cereri către ANCOM.(Se va bifa o singură opțiune.)Declar că îndeplinesc în continuare condițiile în baza cărora mi s-a acordat anterior acces la serviciul „My ANCOM“ potrivit dispozițiilor Legii nr. 198/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul comunicațiilor electronice și pentru stabilirea unor măsuri de facilitare a dezvoltării rețelelor de comunicații electronice și ale deciziei ANCOM emise în conformitate cu prevederile art. 54 alin. (17) din același act normativ. Declar că voi accesa spațiul virtual privat al serviciului „My ANCOM“ prin intermediul credențialelor de acces utilizate anterior renunțării, înțelegând că am posibilitatea, în condițiile deciziei ANCOM emise în conformitate cu prevederile art. 54 alin. (17) din Legea nr. 198/2022, de a modifica parola unică de acces și de a acorda, modifica sau revoca posibilitatea unei persoane de a accesa, în tot sau în parte, spațiul virtual privat.Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, privind infracțiunea de fals în declarații, că am calitatea de reprezentant legal al solicitantului și că datele înscrise în cuprinsul prezentei cereri sunt corecte și complete.
Semnătura reprezentantului legal al solicitantului
…………………………….––