Informatii Document
Emitent: PRIM-MINISTRUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 486 din 16 mai 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
În temeiul art. 29 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 4 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 205/2022 privind înființarea, organizarea și funcționarea Departamentului pentru evaluare integrată și monitorizarea programelor finanțate din fonduri publice și europene și pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 137/2020 privind organizarea, funcționarea și atribuțiile Secretariatului General al Guvernului,prim-ministrul emite prezenta decizie. +
ARTICOL UNICÎncepând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, secretarul de stat care conduce Departamentul pentru evaluare integrată și monitorizarea programelor finanțate din fonduri publice și europene exercită următoarele atribuții:1.coordonează monitorizarea și evaluarea integrată a utilizării fondurilor publice europene și naționale, în scopul corelării mecanismelor de finanțare, al eficientizării investițiilor publice, al acoperirii nevoilor de finanțare pe fiecare domeniu și al îndeplinirii priorităților strategice asumate de Guvernul României, prin programul de guvernare; … 2.coordonează centralizarea periodică și maparea pe domenii de activitate și priorități strategice a liniilor de finanțare nerambursabile din fonduri publice europene și naționale și coordonează măsurile necesare pentru comunicarea publică predictibilă și adecvată a tuturor oportunităților de finanțare mapate; … 3.coordonează măsurile de armonizare interinstituțională sau legislativă care asigură buna derulare sau deblocarea programelor sau proiectelor finanțate cu fonduri europene sau naționale, îndeplinirea condițiilor favorizante care vizează finanțarea nerambursabilă europeană, colaborând în mod direct pe aceste teme cu ministerele responsabile de gestionarea fondurilor europene și naționale nerambursabile; … 4.sprijină dezvoltarea și implementarea mecanismului integrat de management al investițiilor publice, bazat pe strategia de investiții publice a Guvernului României, prin colaborare și dialog cu ministerele, mediul privat, autoritățile locale, societatea civilă, partenerii sociali; … 5.coordonează întâlniri de lucru cu privire la stadiul și evoluția Planului național de redresare și reziliență, în vederea informării periodice a prim-ministrului, coordonator al Comitetului interministerial de coordonare a Planului național de redresare și reziliență; … 6.participă, cu statut de observator, la comitetele de monitorizare ale programelor operaționale finanțate cu fonduri nerambursabile europene; … 7.în cazul unor situații excepționale, care necesită sprijin financiar la nivelul Uniunii Europene, asigură îndeplinirea rolului de punct național de contact și coordonează activitățile guvernamentale pentru identificarea de resurse financiare nerambursabile externe pentru măsurile de răspuns la situația excepțională; … 8.coordonează grupurile de lucru interministeriale și participă la comitetele interministeriale care vizează abordarea integrată a finanțărilor publice europene și naționale pentru sectoarele de interes național; … 9.coordonează elaborarea de recomandări, studii și analize vizând abordarea integrată în utilizarea fondurilor nerambursabile europene și naționale; … 10.colaborează cu reprezentanții organizațiilor și instituțiilor financiare internaționale prezente în România cu privire la asistența oferită de acestea României, în baza monitorizării modului de implementare a proiectelor cu finanțare publică europeană și națională; … 11.colaborează cu Reprezentanța Comisiei Europene în România și Reprezentanța Permanentă a României pe lângă Uniunea Europeană în demersurile cu privire la coordonarea finanțărilor publice cu prioritățile României și cele ale Uniunii Europene; … 12.colaborează cu factorii interesați din mediul public, privat, societatea civilă și cu partenerii sociali pentru asigurarea implementării corespunzătoare a proiectelor de importanță națională finanțate din fonduri publice europene sau naționale, dar și pentru asigurarea abordării unitare a finanțărilor publice europene sau naționale; … 13.coordonează activitățile de accesare a surselor de finanțare nerambursabilă pentru care este eligibil Departamentul pentru evaluare integrată și monitorizarea programelor finanțate din fonduri publice și europene, în scopul elaborării documentelor și analizelor specifice necesare îndeplinirii atribuțiilor, îndeplinind, la cerere, acest rol inclusiv pentru structurile aflate în subordonarea și/sau coordonarea prim-ministrului și a Guvernului; … 14.prezintă prim-ministrului, ori de câte ori este necesar, informări cu privire la activitățile de monitorizare și evaluare integrată derulate, problemele identificate, stadiul programelor și proiectelor finanțate cu fonduri nerambursabile (europene sau naționale), recomandări și propuneri în vederea deciziei; … 15.participă la ședințele de Guvern care au pe agendă puncte ce vizează utilizarea fondurilor publice europene și naționale. …
PRIM-MINISTRU
NICOLAE-IONEL CIUCĂ
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Marian NeacșuBucurești, 16 mai 2022.Nr. 319.