DECIZIE nr. 315 din 28 septembrie 2016

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 06/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL PENTRU SUPRAVEGHEREA ÎN INTERES PUBLIC A PROFESIEI CONTABILE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 849 din 26 octombrie 2016
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 2COMPLETEAZA PEDECIZIE 18 12/05/2014 ART. 41
ART. 2MODIFICA PEDECIZIE 18 12/05/2014 ART. 39
ART. 2MODIFICA PEDECIZIE 18 12/05/2014 ART. 41
ART. 2COMPLETEAZA PEREGULAMENT 12/05/2014 ART. 41
ART. 2MODIFICA PEREGULAMENT 12/05/2014 ART. 39
ART. 2MODIFICA PEREGULAMENT 12/05/2014 ART. 41
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LADECIZIE 18 12/05/2014
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 12/05/2014 ART. 15
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 12/05/2014 ART. 25
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 12/05/2014 ART. 40
ActulREFERIRE LALEGE 278 07/11/2008
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 90 24/06/2008 ART. 69
ART. 2COMPLETEAZA PEDECIZIE 18 12/05/2014 ART. 41
ART. 2MODIFICA PEDECIZIE 18 12/05/2014 ART. 39
ART. 2MODIFICA PEDECIZIE 18 12/05/2014 ART. 41
ART. 2COMPLETEAZA PEREGULAMENT 12/05/2014 ART. 41
ART. 2MODIFICA PEREGULAMENT 12/05/2014 ART. 39
ART. 2MODIFICA PEREGULAMENT 12/05/2014 ART. 41
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind înfiinţarea Departamentului inspecţii şi modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile



În temeiul prevederilor:art. 69 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi supravegherea în interes public a profesiei contabile, aprobată cu modificări prin Legea nr. 278/2008, cu modificările şi completările ulterioare;– art. 15, art. 25 alin. (1) şi art. 40 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile, adoptat prin Decizia Consiliului superior al Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile nr. 18/2014,Consiliul superior al Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile, întrunit în şedinţa din 28 septembrie 2016, decide: + 
Articolul 1Se aprobă înfiinţarea Departamentului inspecţii în cadrul Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile.
 + 
Articolul 2Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile, aprobat prin Decizia Consiliului superior al Consiliului pentru Supraveghere în Interes Public a Profesiei Contabile nr. 18/2014, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 395 din 28 mai 2014, se modifică şi se completează după cum urmează:1. La articolul 39, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 39. – (1) Departamentele de specialitate ale Consiliului sunt următoarele:a) Departamentul monitorizare şi investigaţii;b) Departamentul inspecţii;c) Departamentul emitere norme şi avizare;d) Departamentul relaţii interne şi internaţionale;e) Departamentul financiar-contabil şi resurse umane;f) Departamentul servicii interne şi achiziţii publice."2. Articolul 41 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 41. – (1) Departamentul monitorizare şi investigaţii are următoarele atribuţii:a) elaborarea de norme şi proceduri privind supravegherea activităţii Camerei şi Corpului;b) urmărirea, valorificarea şi informarea Consiliului cu privire la rezultatele inspecţiilor efectuate de Cameră;c) monitorizarea activităţii Camerei şi Corpului cu privire la domeniile pentru care CSIPPC are responsabilitatea finală, potrivit procedurilor elaborate în acest sens;d) aplicarea măsurilor de supraveghere, potrivit procedurilor elaborate în acest sens;e) derularea investigaţiilor proprii referitoare la auditorii statutari şi firmele de audit, potrivit procedurilor elaborate în acest sens;f) derularea investigaţiilor referitoare la efectuarea auditului statutar, în cooperare cu autorităţile competente din alte state membre; schimbul de informaţii şi documente se poate realiza prin intermediul Departamentului relaţii interne şi internaţionale.(2) În exercitarea atribuţiilor ce le revin şi ca urmare a îndeplinirii misiunilor de serviciu ce le sunt încredinţate, inspectorii din cadrul Departamentul monitorizare şi investigaţii întocmesc procese verbale.(3) Inspectorii Departamentului monitorizare şi investigaţii pot realiza atribuţii specifice Departamentului inspecţii, cu acordul directorului executiv coordonator, în măsura în care personalul Departamentului inspecţii este insuficient."3. După articolul 41 se introduce un nou articol, articolul 41^1, cu următorul cuprins:"Art. 41^1. – (1) Departamentul inspecţii are următoarele atribuţii:a) elaborarea de proceduri specifice şi obiective de inspecţii;b) efectuarea inspecţiilor la auditorii şi firmele de audit pentru misiunile de audit efectuate la entităţile de interes public;c) constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale, acţiuni efectuate de către agenţi constatatori împuterniciţi în acest sens de conducătorul departamentului, cu aprobarea directorului executiv coordonator.(2) În exercitarea atribuţiilor ce le revin şi ca urmare a îndeplinirii misiunilor de serviciu ce le sunt încredinţate, inspectorii întocmesc note de inspecţie.(3) Notele de inspecţie sunt instrumente utile asigurării unei inspecţii operative şi eficiente din punctul de vedere al cantităţii şi calităţii informaţiilor obţinute.(4) Detalierea aspectelor referitoare la derularea procedurilor de inspecţie, definirea termenilor, planul de inspecţie, notele de inspecţie, modalităţile efective de realizare a inspecţiilor, precum şi orice alte aspecte referitoare la activitatea Departamentului inspecţii sunt prevăzute în acte normative specifice.(5) Inspectorii Departamentului inspecţii pot realiza investigaţii specifice Departamentului monitorizare şi investigaţii, cu acordul directorului executiv coordonator, în măsura în care personalul Departamentului monitorizare şi investigaţii este insuficient sau dacă investigaţia necesită personal cu experienţă relevantă în activitatea de audit statutar."
 + 
Articolul 3Departamentul financiar-contabil şi resurse umane va duce la îndeplinire prezenta decizie.
 + 
Articolul 4Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Preşedintele Consiliului pentru Supravegherea

în Interes Public a Profesiei Contabile,

Corneliu Cazacu
Bucureşti, 28 septembrie 2016.Nr. 315.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x