DECIZIE nr. 315 din 23 martie 2010

Redacția Lex24
Publicat in CC: Decizii, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 346 din 26 mai 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LADECIZIE 989 30/06/2009
ActulREFERIRE LADECIZIE 842 02/06/2009
ActulREFERIRE LALEGE 330 05/11/2009
ActulREFERIRE LALEGE 330 05/11/2009 ART. 48
ActulREFERIRE LALEGE 330 05/11/2009 CAP. 6
ActulRESPINGE NECONSTITUTIONALITATEAOUG 41 28/04/2009 ART. 2
ActulRESPINGE NECONSTITUTIONALITATEAOUG 31 01/04/2009 ART. 2
ActulRESPINGE NECONSTITUTIONALITATEAOUG 31 01/04/2009 ART. 3
ActulRESPINGE NECONSTITUTIONALITATEAOUG 1 29/01/2009 ART. 2
ActulRESPINGE NECONSTITUTIONALITATEAOUG 1 29/01/2009 ART. 3
ActulREFERIRE LALEGE 221 27/10/2008
ActulRESPINGE NECONSTITUTIONALITATEAOUG 151 10/11/2008 ART. 1
ActulREFERIRE LAOG 15 30/01/2008
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 1
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 2
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 3
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 11
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 29
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 30
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 53
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 1
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 20
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 41
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 47
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 61
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 102
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 111
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 115
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 141
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 146
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 147
 Nu exista acte care fac referire la acest act

referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009



Ioan Vida – preşedinteNicolae Cochinescu – judecătorAspazia Cojocaru – judecătorAcsinte Gaspar – judecătorPetre Lăzăroiu – judecătorIon Predescu – judecătorPuskas Valentin Zoltan – judecătorTudorel Toader – judecătorAugustin Zegrean – judecătorAntonia Constantin – procurorPatricia Marilena Ionea – magistrat-asistentPe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009, excepţie ridicată de Sindicatul Învăţământului Preuniversitar „Diaconul Coresi” din judeţul Braşov în Dosarul nr. 2.466/62/2009 al Tribunalului Braşov – Secţia civilă, care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 6.189D/2009.La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.Preşedintele dispune să se facă apelul şi în Dosarul nr. 6.190D/2009, având ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a aceloraşi texte de lege ca în dosarul precedent, excepţie ridicată de Sindicatul Învăţământului Preuniversitar "Diaconul Coresi" din judeţul Braşov în Dosarul nr. 2.281/62/2009 al Tribunalului Braşov – Secţia civilă.La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.Preşedintele dispune să se facă apelul şi în Dosarul nr. 6.204D/2009, având ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008, ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 şi ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009, excepţie ridicată de Sindicatul Salariaţilor din Învăţământul Preuniversitar Suceava în Dosarul nr. 2.944/86/2009 al Tribunalului Suceava – Secţia civilă.La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.Preşedintele dispune să se facă apelul şi în Dosarul nr. 6.205D/2009, având ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008, ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009, ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009, excepţie ridicată de Sindicatul Învăţământului Preuniversitar din judeţul Hunedoara în Dosarul nr. 1.635/97/2009 al Tribunalului Hunedoara – Secţia litigii de muncă şi asigurări sociale.La apelul nominal se prezintă autorul excepţiei, prin consilier juridic. Lipsesc celelalte părţi, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.Preşedintele dispune să se facă apelul şi în Dosarul nr. 6.714D/2009, având ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 şi ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009. Excepţia a fost ridicată de Sindicatul Învăţământului din Valea Prahovei în Dosarul nr. 2.061/105/2009 al Tribunalului Prahova – Secţia civilă.La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.Preşedintele dispune să se facă apelul şi în Dosarul nr. 6.828D/2009, având ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008, ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009, ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009. Excepţia a fost ridicată de Sindicatul Învăţământului Preuniversitar „Diaconul Coresi” din judeţul Braşov în Dosarul nr. 3.224/62/2009 al Tribunalului Braşov – Secţia civilă.La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.Curtea, având în vedere obiectul excepţiilor de neconstituţionalitate ridicate în dosarele nr. 6.189D/2009, nr. 6.190D/2009, nr. 6.204D/2009, nr. 6.205D/2009, nr. 6.714D/2009 şi nr. 6.828D/2009, pune în discuţie, din oficiu, problema conexării cauzelor.Partea prezentă este de acord cu conexarea dosarelor.Reprezentantul Ministerului Public este, de asemenea, de acord cu conexarea dosarelor.Curtea, deliberând, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune conexarea dosarelor nr. 6.190D/2009, nr. 6.204D/2009, nr. 6.205D/2009, nr. 6.714D/2009 şi nr. 6.828D/2009 la Dosarul nr. 6.189D/2009, care este primul înregistrat.Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul părţii prezente pentru susţinerea excepţiei de neconstituţionalitate.Reprezentantul Sindicatului Învăţământului Preuniversitar din judeţul Hunedoara arată că nu mai susţine excepţia de neconstituţionalitate faţă de prevederile art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 şi ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009, întrucât aceste texte de lege au fost declarate neconstituţionale prin Decizia nr. 989/2009. În ceea ce priveşte excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009, arată că aceasta este în continuare admisibilă, întrucât textele de lege sunt în vigoare şi solicită admiterea acesteia.Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca devenită inadmisibilă. În acest sens, arată că prevederile art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 şi ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 au fost declarate neconstituţionale prin Decizia nr. 989/2009. Cât priveşte celelalte texte de lege criticate, arată că acestea completau, respectiv modificau dispoziţii ale Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008, care a fost abrogată prin Legea-cadru nr. 330/2009, astfel că nu mai sunt în vigoare.CURTEA,având în vedere actele şi lucrările dosarelor, constată următoarele:Prin încheierile din 23 iunie 2009 şi 30 iulie 2009, pronunţate în dosarele nr. 2.466/62/2009, nr. 2.281/62/2009 şi nr. 3.224/62/2009 Tribunalul Braşov – Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009. Excepţia a fost ridicată de Sindicatul Învăţământului Preuniversitar „Diaconul Coresi” din judeţul Braşov cu prilejul soluţionării unor cauze având ca obiect drepturi băneşti.Prin Încheierea din 25 iunie 2009, pronunţată în Dosarul nr. 2.944/86/2009, Tribunalul Suceava – Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstitu ţionalitate a dispoziţiilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008, ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 şi ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009. Excepţia a fost ridicată de Sindicatul Salariaţilor din Învăţământul Preuniversitar Suceava cu prilejul soluţionării unor cauze având ca obiect drepturi băneşti.Prin Încheierea din 9 iunie 2009, pronunţată în Dosarul nr. 1.635/97/2009, Tribunalul Hunedoara – Secţia litigii de muncă şi asigurări sociale a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009. Excepţia a fost ridicată de Sindicatul Învăţământului Preuniversitar din judeţul Hunedoara cu prilejul soluţionării unor cauze având ca obiect drepturi băneşti.Prin Încheierea din 10 august 2009, pronunţată în Dosarul nr. 2.061/105/2009, Tribunalul Prahova – Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 şi ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009. Excepţia a fost ridicată de Sindicatul Învăţământului Valea Prahovei cu prilejul soluţionării unor cauze având ca obiect drepturi băneşti.În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorii acesteia arată, în esenţă, că textele de lege criticate, care modifică prevederile Legii nr. 221/2008 sub aspectul cuantumului drepturilor salariale ce se acordă personalului din învăţământ, sunt contrare dispoziţiilor art. 1 alin. (4) şi (5), art. 20, art. 41 alin. (2) şi (5), art. 61 alin. (1), art. 102, art. 111 alin. (1), art. 115 alin. (4) şi (6) şi art. 141 din Constituţie. În acest sens, arată că modificarea succesivă pe calea ordonanţelor de urgenţă a dispoziţiilor dintr-o lege într-un domeniu privind drepturi fundamentale ale cetăţenilor a fost făcută în mod abuziv, fără a fi existat o situaţie urgentă care să justifice această reglementare, încălcându-se totodată principiul separaţiei puterilor în stat. De asemenea, au fost încălcate şi prevederile Legii fundamentale care stabilesc domeniul de reglementare al ordonanţelor de urgenţă, întrucât sunt afectate dreptul la muncă şi dreptul la un nivel de trai decent. În plus, cu prilejul emiterii acestor ordonanţe de urgenţă, Guvernul nu a consultat federaţiile semnatare ale contractului colectiv de muncă la nivel de ramură, fiind astfel încălcate prevederile art. 41 alin. (5) din Constituţie. În sfârşit, consideră că sunt încălcate şi dispoziţiile Legii fundamentale care consacră obligativitatea respectării legilor, întrucât prin textele de lege criticate sunt ignorate prevederile Legii învăţământului nr. 84/1995 prin care se arată că „în România învăţământul constituie prioritate naţională”.Tribunalul Braşov – Secţia civilă, Tribunalul Suceava – Secţia civilă, Tribunalul Hunedoara – Secţia litigii de muncă şi asigurări sociale şi Tribunalul Prahova – Secţia civilă consideră că excepţia de neconstituţionalitate este întemeiată.În conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.Guvernul consideră că excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilă. În acest sens, arată că dispoziţiile art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 şi dispoziţiile art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 au fost constatate ca fiind neconstituţionale de către Curtea Constituţională prin Decizia nr. 842/2009 şi Decizia nr. 989/2009. Considerentele din cuprinsul deciziilor amintite sunt aplicabile mutatis mutandis şi în cazul dispoziţiilor art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009, precum şi al dispoziţiilor art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009, având în vedere că majorările salariale preconizate prin Legea nr. 221/2008 nu au fost acordate nici în anul 2009, în discordanţă cu voinţa Parlamentului. În consecinţă, întrucât Curtea a constatat printr-o decizie anterioară neconstituţionalitatea dispoziţiilor legale criticate, potrivit art. 29 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, acestea nu mai pot face obiectul unei excepţii de neconstituţionalitate, operând o cauză de inadmisibilitate, în temeiul alin. (6) al art. 29 din aceeaşi lege.Avocatul Poporului, amintind că prin Decizia nr. 989/2009 Curtea Constituţională a admis excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 şi ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009, consideră că excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilă. Cât priveşte critica de neconstituţionalitate a art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 şi a dispoziţiilor art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009, arată că actele normative succesive de modificare sau completare sunt lovite de acelaşi viciu de neconstituţionalitate în măsura în care confirmă soluţia legislativă declarată neconstituţională din punct de vedere intrinsec sau extrinsec. O atare soluţie se impune şi pentru că viciul de neconstituţionalitate stabilit de instanţa de contencios constituţional trebuie eliminat şi nu perpetuat prin actele normative succesive de modificare şi completare.Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.CURTEA,examinând încheierile de sesizare, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, susţinerile părţii prezente, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie prevederile art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 759 din 11 noiembrie 2008.Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie şi dispoziţiile art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 60 din 30 ianuarie 2009.De asemenea, obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie şi dispoziţiile art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 211 din 1 aprilie 2009.În sfârşit, obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie şi prevederile art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 286 din 30 aprilie 2009.Autorii excepţiei consideră că textele de lege criticate sunt contrare următoarelor texte din Constituţie: art. 1 alin. (4) şi (5) care consacră principiul separaţiei şi echilibrului puterilor în stat şi obligaţia respectării Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor, art. 20 alin. (1) referitor la tratatele internaţionale privind drepturile omului, art. 41 privind dreptul la muncă, art. 47 alin. (1) privind nivelul de trai, art. 61 alin. (1) prin care se consacră rolul de unică autoritate legiuitoare a ţării ce revine Parlamentului, art. 102 alin. (1) privind rolul Guvernului, art. 111 alin. (1) privind informarea Parlamentului şi art. 115 alin. (4) şi (6) referitor la condiţiile şi domeniile în care pot fi adoptate ordonanţele de urgenţă de către Guvern.Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constată că, prin Decizia nr. 842 din 2 iunie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 464 din 6 iulie 2009, şi prin Decizia nr. 989 din 30 iunie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 531 din 31 iulie 2009, Curtea Constituţională a admis excepţia de neconstituţionalitate privind dispoziţiile art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 şi ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009.Aşa fiind, Curtea constată că, în acord cu dispoziţiile art. 29 alin. (3) şi (6) din Legea nr. 47/1992, excepţia de neconstituţionalitate a textelor de lege mai sus amintite este inadmisibilă.Cât priveşte dispoziţiile art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009, Curtea reţine că acestea completau, respectiv modificau dispoziţii ale Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 şi în anul 2009 personalului din învăţământ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2008. Acest din urmă act normativ a fost abrogat prin dispoziţiile art. 48 alin. (1) pct. 16 din partea a III-a, cap. VI din Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 762 din 9 noiembrie 2009. Actul normativ abrogator se referă, printre altele, şi la salarizarea personalului didactic, dar, având în vedere că susţinerile autorului excepţiei privesc modificarea neconstituţională prin intermediul unor ordonanţe de urgenţă a unor domenii ce au fost iniţial prevăzute prin lege, Curtea apreciază că obiectul criticii nu se mai conservă.Pentru aceste motive, având în vedere dispoziţiile art. 29 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 47/1992, precum şi data la care Curtea Constituţională a fost sesizată cu excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constată că excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009 a devenit inadmisibilă.În sfârşit, în baza aceluiaşi temei legal, excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilă şi în ceea ce priveşte dispoziţiile art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009, care a fost abrogat prin dispoziţiile art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 286 din 30 aprilie 2009.Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,CURTEA CONSTITUŢIONALĂÎn numele legiiDECIDE:1. Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar şi ale art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, excepţie ridicată de Sindicatul Învăţământului Preuniversitar „Diaconul Coresi” din judeţul Braşov în dosarele nr. 2.466/62/2009, nr. 2.281/62/2009 şi nr. 3.224/62/2009 ale Tribunalului Braşov – Secţia civilă, de Sindicatul Salariaţilor din Învăţământul Preuniversitar Suceava în Dosarul nr. 2.944/86/2009 al Tribunalului Suceava – Secţia civilă, de Sindicatul Învăţământului Preuniversitar din judeţul Hunedoara în Dosarul nr. 1.635/97/2009 al Tribunalului Hunedoara – Secţia litigii de muncă şi asigurări sociale şi de Sindicatul Învăţământului din Valea Prahovei în Dosarul nr. 2.061/105/2009 al Tribunalului Prahova – Secţia civilă.2. Respinge, ca devenită inadmisibilă, excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009, excepţie ridicată de aceiaşi autori în aceleaşi dosare.Definitivă şi general obligatorie.Pronunţată în şedinţa publică din data de 23 martie 2010.PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,prof. univ. dr. IOAN VIDAMagistrat-asistent,Patricia Marilena Ionea__________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x