privind încălcarea dispoziţiilor art. 6 lit. a şi c din Legea Concurenţei nr. 21/1996 de către S.C. Registrul Român al Acţionarilor – S.A.
Plenul Consiliului Concurentei,I. în baza:1. Decretului nr. 316/1996 privind numirea membrilor Consiliului Concurentei;2. Legii concurentei nr. 21/1996;3. Regulamentului de organizare, funcţionare şi procedura al Consiliului Concurentei;4. Regulamentului pentru aplicarea prevederilor art. 5 şi 6 din Legea concurentei nr. 21/1996 privind practicile anticoncurentiale;5. plângerii formulate la Consiliului Concurentei de Societatea Comercială Registrul Independent al Acţionarilor "Regisco" – S.A., Bucureşti, prin care aceasta sesizează situaţia creata pe piaţa serviciilor aferente pieţei de capital, datorată refuzului Registrului Roman al Acţionarilor – S.A. de a transfera registrele societăţilor comerciale emitente;6. plangerilor formulate de societăţile comerciale de registru independent al acţionarilor "Regisco" – S.A. Bucureşti, "Miorita" – S.A. Cluj, "Monitor" – S.A. Bucureşti, "Moldova" – S.A. Bacau, "Moldova" – S.A. Iaşi, "BanatCrisana" – S.A. Timişoara, "Oltenia-Muntenia" – S.A. Craiova şi "Prahova" – S.A. Ploiesti, prin care acestea sesizează existenta şi perpetuarea unei situaţii de monopol în domeniul de activitate al registrelor independente ale acţionarilor;7. materialelor din Dosarul cauzei (CC-RS-154 din 7 octombrie 1998);8. raportului echipei de investigatie numite în baza Ordinului preşedintelui Consiliului Concurentei nr. 119 din 6 noiembrie 1998 pentru efectuarea investigatiei;9. faptului ca au fost îndeplinite procedura de transmitere a raportului de investigatie părţilor implicate pentru luarea la cunoştinţa şi formularea de observaţii şi procedura de citare pentru audierea părţilor în Plenul Consiliului Concurentei la data de 30 septembrie 1999;10. observaţiilor la raport transmise Consiliului Concurentei de către părţi atât înainte de audiere, cat şi după desfăşurarea acesteia, precum şi declaraţiilor făcute în timpul audierii în Plenul Consiliului Concurentei la data de 30 septembrie 1999 de către reprezentanţii legali ai părţilor;11. faptului ca au fost întrunite condiţiile de cvorum de minimum 7 membri pentru ca Plenul Consiliului Concurentei să poată delibera şi decide în mod valabil;II. luând în considerare ca:1. Societatea Comercială "Registrul Roman al Acţionarilor" – S.A., denumita în continuare R.R.A. s-a constituit în anul 1996, cu sprijin logistic şi financiar din partea USAID, ca societate comercială pe acţiuni, şi a preluat, fără nici o condiţionare şi cu titlu gratuit, listele cuprinzând actionarii, ţinute până la acea data de Agenţia Naţionala pentru Privatizare într-un registru computerizat. Acest registru includea circa 5.700 de societăţi comerciale emitente;2. în perioada februarie 1997-decembrie 1998 Comisia Naţionala a Valorilor Mobiliare, denumita în continuare C.N.V.M., a autorizat alte 10 societăţi comerciale de registru independent privat. În aceste condiţii societăţile comerciale emitente aveau posibilitatea sa lucreze în continuare cu R.R.A. sau să îşi transfere listele cuprinzând actionarii la o alta societate comercială de registru independent privat dintre cele nou-înfiinţate;3. până la sfârşitul anului 1998 un număr de 585 de societăţi comerciale emitente au solicitat transferul. Dintre acestea 236 de societăţi comerciale au realizat efectiv transferul, 193 de societăţi comerciale au renunţat (64 şi-au prelungit contractul cu R.R.A., iar 129 au încheiat contract de prestări de servicii cu R.R.A. pentru prima data), iar 156 de societăţi comerciale erau în asteptarea unui răspuns de la R.R.A.;4. produsul care defineste piaţa îl reprezintă prestarea serviciului de registru pe piaţa extrabursieră, serviciu pentru care nu exista posibilitatea de substituire. Beneficiarii acestui serviciu sunt societăţile comerciale cotate pe piaţa extrabursieră (RASDAQ), care au obligaţia legală de a tine un registru al acţionarilor, precum şi evidenta acţiunilor emise în forma dematerializată şi tranzacţionate pe aceasta piaţa. Pentru prestarea acestui serviciu se percep tarife;5. prestarea serviciului de registru consta în:– păstrarea registrului acţionarilor, în care să fie înscrise numele şi prenumele, domiciliul sau sediul acţionarilor, precum şi acţiunile deţinute de aceştia;– înregistrarea modificărilor de proprietate ca rezultat al activităţii de tranzactionare şi emiterea confirmarilor aferente;– înregistrarea modificărilor de nume şi adrese, cu actualizarea în permanenta a informaţiilor legate de deţinătorii de acţiuni;– înregistrarea tuturor transferurilor de acţiuni efectuate şi monitorizarea valorilor mobiliare emise şi aflate în circulaţie;– executarea procedurilor adecvate pentru administrarea, păstrarea în siguranţa şi menţinerea confidenţialităţii datelor;6. piaţa geografică relevanta este teritoriul României, datorită repartizării la nivel naţional a societăţilor comerciale de registru independent privat şi a societăţilor comerciale emitente;7. pe piaţa serviciilor de registru R.R.A. deţine o poziţie dominantă, determinata de cota de piaţa deţinută, respectiv 100% în anul 1997 şi 96,4% în anul 1998. Cota de piaţa a fost determinata în funcţie de numărul registrelor acţionarilor existente în baza de date a R.R.A. la data de 31 decembrie 1997, respectiv 31 decembrie 1998;8. la data de 7 octombrie 1998 Societatea Comercială Registrul Independent al Acţionarilor "Regisco" – S.A. Bucureşti sesizează Consiliul Concurentei în legătură cu situaţia creata pe piaţa serviciilor de registru, datorată refuzului R.R.A. de a transfera registrele societăţilor comerciale emitente; de asemenea, la data de 3 aprilie 1998 societăţile comerciale de registru independent "Regisco" – S.A. Bucureşti, "Miorita" – S.A. Cluj, "Monitor" – S.A. Bucureşti, "Moldova" – S.A. Bacau, "Moldova" – S.A. Iaşi, "Banat-Crisana" – S.A. Timişoara, "Oltenia-Muntenia" – S.A. Craiova şi "Prahova" – S.A. Ploiesti sesizează existenta şi perpetuarea unei situaţii de monopol în domeniul de activitate al registrelor independente ale acţionarilor;9. la data de 6 noiembrie 1998 preşedintele Consiliului Concurentei, prin Ordinul nr. 119/1998, a dispus declanşarea unei investigaţii având ca obiect analizarea situaţiei existente pe piaţa serviciilor de registru. Raportul de investigatie cuprinzând concluziile şi măsurile propuse de echipa de investigatie a fost transmis părţilor implicate la data de 24 august 1999 în vederea formulării eventualelor observaţii;10. la data de 30 septembrie 1999 s-a desfăşurat şedinţa de audiere în Plenul Consiliului Concurentei, în cadrul căreia a fost prezentat raportul de investigatie, iar reprezentanţii legali ai părţilor implicate şi-au exprimat opiniile cu privire la cazul analizat;11. la data de 19 octombrie 1999 a avut loc şedinţa de deliberare în cadrul căreia Plenul Consiliului Concurentei a adoptat prezenta decizie, după analizarea raportului de investigatie, a observaţiilor la raport şi a declaraţiilor făcute în timpul audierii;III. luând în considerare ca:1. art. 6 lit. a) din Legea concurentei nr. 21/1996 interzice folosirea în mod abuziv a unei poziţii dominante, deţinută de un agent economic pe piaţa românească, prin săvârşirea unor fapte anticoncurentiale constând în „impunerea, în mod direct sau indirect, […] a altor clauze contractuale inechitabile şi refuzul de a trata cu anumiti furnizori şi beneficiari”;2. prin impunerea, în mod direct sau indirect, a unor clauze contractuale inechitabile se înţelege obligarea partenerilor contractuali ai agentului economic ce deţine o poziţie dominantă sa accepte introducerea în contract a unor clauze vadit defavorabile lor şi care în condiţii normale de concurenta nu ar fi fost acceptate. Prin refuzul de a trata se înţelege, după caz, refuzul nejustificat de a furniza marfa, de a cumpara, de a acorda anumite licenţe sau de a permite accesul la anumite facilităţi esenţiale. În speta, refuzul de a trata a imbracat forma obstructionarii de către R.R.A. a transferurilor registrelor acţionarilor către registrele independente concurente;3. R.R.A. a încălcat dispoziţiile art. 6 lit. a) din Legea concurentei nr. 21/1996 prin săvârşirea următoarelor fapte:– obligarea unor societăţi comerciale care solicitau transferul să prezinte hotărârea adunării generale a acţionarilor, denumita în continuare AGA, privind modificarea statutului societăţii comerciale prin includerea de prevederi referitoare la registrul independent privat autorizat care tine evidenta acţionarilor societăţii comerciale, după ce aceasta hotărâre a fost înscrisă la oficiul registrului comerţului. De asemenea, se solicita ca respectiva AGA sa fi fost convocată şi întrunită pe baza listei cuprinzând actionarii, obţinută de la R.R.A. Solicitarea hotărârii AGA reprezintă un abuz din partea R.R.A., menit sa ingreuneze până la a face imposibila efectuarea transferului, întrucât verificarea modului în care societăţile comerciale respectau prevederile referitoare la modificarea statutului, inclusiv în sensul includerii unor prevederi referitoare la registrul independent privat autorizat care tine evidenta acţionarilor, revine Ministerului Finanţelor şi C.N.V.M., iar nu R.R.A. [conform art. 9 alin. (2) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 5/1997, astfel cum a fost aprobată şi modificată prin Legea nr. 87/1997]. Mai mult, art. 5 alin. (2) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 5/1997 dispune ca „transferul informaţiilor de la R.R.A. sau de la Bursa de Valori Bucureşti la alte registre independente private autorizate se va face în conformitate cu reglementările C.N.V.M.”. Reglementările C.N.V.M. în materie – Instrucţiunea nr. 2 din 24 februarie 1998 – cer existenta numai a unei decizii a consiliului de administraţie al emitentului şi nu a unei hotărâri a AGA. Impunerea de R.R.A. a altor condiţii decât cele prevăzute de legislaţia în vigoare privind efectuarea transferului a avut ca scop împiedicarea transferului şi, prin aceasta, prezervarea poziţiei dominante deţinute de R.R.A. pe piaţa serviciilor de registru;– impunerea unor clauze contractuale inechitabile în contractele încheiate cu beneficiarii, clauze ce prevăd: a) obligarea beneficiarului la plata serviciilor prestate şi pentru perioada anterioară încheierii contractului, dacă acesta cere rezilierea contractului înainte de termen; şi b) revenirea la tariful stabilit iniţial conform grilei şi anularea facilităţilor acordate (reducerea tarifelor, reducerea, reesalonarea sau anularea datoriilor ori a penalitatilor);– refuzul de a trata, manifestat de R.R.A. prin obstructionarea transferurilor registrelor acţionarilor la societăţile comerciale de registru independent concurente. Condiţionarea efectuării transferului de plată contravalorii unor servicii pretinse sa fi fost prestate înainte de semnarea unui contract cu beneficiarul respectiv a avut ca efect fie renunţarea la transfer şi încheierea unui contract cu R.R.A., fie efectuarea transferului cu costuri mult mai mari şi într-o perioadă mai îndelungată;4. art. 6 lit. c) din Legea concurentei nr. 21/1996 interzice folosirea în mod abuziv a unei poziţii dominante deţinute de către un agent economic pe piaţa românească prin săvârşirea unor fapte anticoncurentiale constând în „aplicarea în privinta partenerilor comerciali a unor condiţii inegale la prestaţii echivalente, provocand în acest fel unora dintre ei un dezavantaj în poziţia concurentiala”;5. prin condiţii inegale se înţelege practicarea, fără o justificare obiectivă, de către agentul economic ce deţine o poziţie dominantă a unor tratamente diferenţiate faţă de partenerii săi comerciali. Termenul prestaţii echivalente înseamnă ca deşi partenerii obligaţi sunt diferiţi, obligaţiile asumate de către aceştia sunt de aceeaşi natură. A doua condiţie cerută de art. 6 lit. c) din Legea concurentei nr. 21/1996 este ca acţiunea agentului economic ce deţine poziţia dominantă pe piaţa relevanta să aibă ca efect crearea unui dezavantaj în poziţia deţinută pe piaţa de unii dintre aceşti parteneri în comparatie cu poziţia deţinută de alţii. În speta, manifestarea abuzului de poziţie dominantă din partea R.R.A. a fost, în special, discriminarea în ceea ce priveşte tariful solicitat pentru serviciile prestate;6. R.R.A. a încălcat dispoziţiile art. 6 lit. c) din Legea concurentei nr. 21/1996 prin aplicarea unui tratament discriminatoriu societăţilor comerciale emitente, cum ar fi:– practicarea de tarife diferenţiate pentru servicii echivalente prestate societăţilor comerciale;– societăţilor comerciale emitente care au încheiat contract cu R.R.A. li s-a solicitat doar decizia consiliului de administraţie, denumit în continuare CA, în timp ce societăţilor comerciale care îşi manifestau intenţia de transfer li s-a solicitat hotărârea AGA;– obligarea societăţilor comerciale emitente care nu aveau contract la data solicitării transferului sa încheie contract cu R.R.A., în timp ce altor societăţi comerciale aflate în aceeaşi situaţie li s-a acordat transferul fără nici o condiţionare;– solicitarea de la societăţile comerciale emitente a contravalorii serviciilor prestate de la data preluării registrelor acţionarilor de la Institutul de Management şi Informatica şi până la data solicitării transferului, în condiţiile în care nu exista nici un contract de prestări de servicii între părţi, iar beneficiarilor nu li s-au adus la cunoştinţa, înainte de notificarea transferului, natura serviciilor prestate şi tarifele aferente, aceste datorii nefiind înregistrate în contabilitatea R.R.A. În schimb, societăţilor comerciale care au încheiat contract cu R.R.A. nu li s-a mai solicitat contravaloarea serviciilor prestate anterior încheierii contractului, anulandu-se datoriile aferente dacă beneficiarul renunţa la transfer şi încheie contract cu acesta;– condiţionarea acordării transferului de plată penalitatilor pentru neachitarea la termen a ratelor prevăzute în contract; în schimb, R.R.A. procedează la reducerea sau la anularea penalitatilor, la reesalonarea datoriilor şi la reducerea tarifelor, dacă beneficiarii renunţa la transfer;7. efectele practicilor anticoncurentiale săvârşite de R.R.A. s-au materializat în:– denaturarea concurentei pe piaţa serviciilor de registru prin impunerea unor condiţii suplimentare societăţilor comerciale emitente care doreau să se transfere la o alta societate comercială de registru independent, impunere care a avut ca scop întârzierea efectuării transferului şi menţinerea poziţiei dominante;– afectarea mediului concurential normal prin împiedicarea eforturilor de menţinere pe piaţa a celorlalte societăţi comerciale de registru independent, în dăuna instaurării unei concurente benefice pentru consumatori;– afectarea concurentei prin impunerea unor clauze inechitabile şi practicarea de tarife diferenţiate la prestaţii echivalente;– prejudicii aduse atât societăţilor comerciale emitente, cat şi acţionarilor, prin suspendarea acestor societăţi de la tranzactionare pe perioade cu mult peste cele stabilite de C.N.V.M., datorită refuzului nejustificat al R.R.A. de a transfera registrele acţionarilor,în temeiul art. 21 alin. (4) lit. a) din Legea concurentei nr. 21/1996,ia următoarea decizie: +
Articolul 1Societatea Comercială "Registrul Roman al Acţionarilor" – S.A. se face vinovata de încălcarea dispoziţiilor art. 6 lit. a) din Legea concurentei nr. 21/1996 prin impunerea unor condiţii suplimentare societăţilor comerciale emitente care îşi manifestau intenţia de a se transfera la o alta societate comercială de registru independent privat autorizata şi a unor clauze inechitabile în contractele încheiate cu beneficiarii. +
Articolul 2Societatea Comercială "Registrul Roman al Acţionarilor" – S.A. se face vinovata de încălcarea dispoziţiilor art. 6 lit. c) din Legea concurentei nr. 21/1996 prin practicarea unor tarife diferenţiate la serviciile echivalente prestate societăţilor comerciale emitente şi prin tratamentul discriminatoriu aplicat acestora. +
Articolul 3În temeiul art. 50 lit. a) din Legea concurentei nr. 21/1996 se ia măsura aplicării sancţiunii amenzii pentru încălcarea dispoziţiilor art. 6 lit. a) şi c) din Legea concurentei nr. 21/1996. În temeiul art. 56 lit. a) şi al art. 60 alin. (3) din Legea concurentei nr. 21/1996, Comisia Consiliului Concurentei, numita prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurentei nr. 77 din 29 octombrie 1999, va stabili cuantumul amenzii pe baza criteriilor prevăzute la art. 57 din aceeaşi lege. +
Articolul 4În temeiul art. 52 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 se iau următoarele măsuri:4.1. R.R.A. este obligată să efectueze transferul registrelor acţionarilor societăţilor comerciale emitente către alte registre independente private autorizate şi nu poate impune alte condiţii decât cele strict prevăzute de regulamentele C.N.V.M. Aceasta interdicţie se referă la condiţii cum ar fi: a) solicitarea hotărârii AGA; b) solicitarea plăţii unor datorii care nu sunt înregistrate în contabilitatea R.R.A.; c) obligarea beneficiarului la plata serviciilor prestate şi pentru perioada anterioară încheierii contractului; d) revenirea la tariful stabilit iniţial conform grilei, precum şi anularea facilităţilor acordate (reduceri de tarife, reduceri, reesalonari ori anulari de datorii sau penalităţi); e) orice alta practica sau condiţie care are ca scop sau ca efect împiedicarea ori restrictionarea sub orice formă a posibilităţii pe care o au societăţile comerciale emitente de a-şi transfera registrele acţionarilor la un alt registru independent privat autorizat.4.2. R.R.A. este obligată să efectueze transferul registrelor acţionarilor conform pct. 4.1 şi independent de faptul ca ar putea invoca existenta unor datorii neplătite sau a unor alte obligaţii în sarcina societăţilor comerciale respective. Aceasta nu restrictioneaza dreptul R.R.A. de a acţiona ulterior transferului pentru recuperarea datoriilor sau obligaţiilor pe care considera ca emitentii le-ar avea faţă de ea.4.3. I se interzice R.R.A. sa acorde facilităţi suplimentare faţă de cele prevăzute în contract, în momentul în care societăţile comerciale emitente îşi manifesta, într-o formă sau alta, intenţia de a se transfera la un alt registru independent privat autorizat în scopul de a împiedica sau de a restrictiona transferul clienţilor la alte registre. Durata de aplicare a acestei măsuri este de 3 ani, cu posibilitatea revizuirii, dacă, la expirarea termenului, R.R.A. îşi menţine poziţia dominantă pe piaţa relevanta. Termenul începe să curgă de la data comunicării prezentei decizii.4.4. R.R.A. este obligată sa stabilească criterii transparente şi nediscriminatorii în eventualitatea acordării de facilităţi societăţilor comerciale emitente, în desfăşurarea activităţii normale de comerţ. +
Articolul 5În temeiul art. 54 din Legea concurentei nr. 21/1996, se constata nulitatea clauzei contractuale conform căreia R.R.A. revine la tarifele practicate iniţial, în momentul în care societăţile comerciale emitente îşi manifesta intenţia de transfer, cu scopul de a împiedica transferul. Clauza lovită de nulitate are următorul conţinut: „În caz de încetare a prezentului contract din iniţiativa beneficiarului, se va reveni la tariful stabilit anterior datei prezentului act adiţional, iar exonerarea de la pct. IV rămâne fără efect.” +
Articolul 6În temeiul art. 27 lit. a) şi al art. 50 lit. a) din Legea concurentei nr. 21/1996 se recomanda C.N.V.M. sa oblige societăţile comerciale emitente sa încheie contract cu oricare dintre registrele independente private, în funcţie de opţiunea neingradita a fiecărei societăţi comerciale. +
Articolul 7Se dispune sesizarea Ministerului Finanţelor în vederea efectuării de verificări privind o posibila încălcare a legislaţiei financiar-fiscale şi, respectiv, ţinerea evidentei contabile, conform legii, de către R.R.A. +
Articolul 8Prezenta decizie va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala Societăţii Comerciale "Registrul Roman al Acţionarilor" – S.A., în termen de 15 zile de la comunicare. +
Articolul 9Nerespectarea măsurilor luate prin prezenta decizie va fi sancţionată în conformitate cu prevederile art. 58 din Legea concurentei nr. 21/1996. +
Articolul 10Prezenta decizie intră în vigoare la data comunicării ei părţilor interesate de către Secretariatul general. +
Articolul 11Prezenta decizie poate fi atacată, conform art. 21 alin. (6) din Legea concurentei nr. 21/1996, la Curtea de Apel Bucureşti – Secţia contencios administrativ, în termen de 30 de zile de la comunicare. +
Articolul 12Departamentul servicii şi Secretariatul general din cadrul Consiliului Concurentei vor urmări aducerea la îndeplinire a prezentei decizii. +
Articolul 13Decizia este adresată:– Societăţii Comerciale "Registrul Roman al Acţionarilor" – S.A. Sediul: Calea Victoriei nr. 12C, bl. A, sectorul 3, Bucureşti Numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: J 40/7289/1996Codul fiscal: 8764232Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 1.185 din 17 septembrie 1996– Comisiei Naţionale a Valorilor MobiliareSediul: Calea Grivitei nr. 21, sectorul 1, Bucureşti– Societăţii Comerciale Registrul Independent al Acţionarilor "Regisco" – S.A.Sediul: str. Fagaras nr. 25, sectorul 1, Bucureşti Numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: J 40/5890/1997Codul fiscal: 9638020Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 652 din 27 ianuarie 1998– Societăţii Comerciale Registrul Independent al Acţionarilor "Miorita" – S.A.Sediul: bd Nicolae Titulescu nr. 4, Cluj-NapocaNumărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: J 12/1267/1997Codul fiscal: 9599222Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 651 din 27 ianuarie 1998– Societăţii Comerciale Registrul Independent al Acţionarilor "Monitor" – S.A.Sediul: Sos. Orhideelor nr. 27-29, sectorul 1, BucureştiNumărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: J 40/5745/1997Codul fiscal: 9615735Autorizata de C.V.N.M. prin Decizia nr. 790 din 3 februarie 1998– Societăţii Comerciale Registrul Independent al Acţionarilor "Moldova" – S.A.Sediul: bd Tutora nr. 17, IaşiNumărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: J 22/920/1997Codul fiscal: 9589709Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 1.626 din 9 martie 1998– Societăţii Comerciale Registrul Independent al Acţionarilor "Riavest" – S.A.Sediul: Piaţa Timişoara 700 nr. 1, TimişoaraNumărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: J 35/813/1997Codul fiscal: 9589709Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 3.447b din 5 august 1998Societăţii Comerciale Registrul Independent al Acţionarilor "Oltenia-Muntenia" – S.A.Sediul: Str. Brestei nr. 31A, CraiovaNumărul de înmatriculare la Oficiul registrului comerţului: J 16/440/1997Codul fiscal: 9589709Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 4.377 din 15 aprilie 1997– Societăţii Comerciale Registrul Independent al Acţionarilor "Prahova" – S.A.Sediul: bd Bucureşti nr. 28, PloiestiNumărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: J 29/632/1997Codul fiscal: 9529855Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 11.046 din 16 decembrie 1998– Societăţii Comerciale Registrul Independent Naţional al Acţionarilor – S.A.Sediul: str. Sava Gotul nr. 10, BuzauNumărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: J 10/0187/1998Codul fiscal: 10311209Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 35.334 din 11 august 1998– Societăţii Comerciale Registrul Independent "Transilvania" – S.A.Sediul: str. Bolyai nr. 27, Targu MuresNumărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: J 26/468/1997Codul fiscal: 9667785Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 1.857 din 17 martie 1998– Asociaţiei Naţionale a Societăţilor de Valori Mobiliare Sediul: Bd Expoziţiei nr. 2, camera D229, World Trade Center, sectorul 1, BucureştiPREŞEDINTELECONSILIULUI CONCURENTEI,VIOREL MUNTEANU––––