DECIZIE nr. 240 din 24 iulie 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 02/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 549 din 24 iulie 2014
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 90 26/03/2001 ART. 18
ActulREFERIRE LALEGE 90 26/03/2001 ART. 19
ART. 1REFERIRE LAOUG 109 30/11/2011
ART. 2REFERIRE LAOUG 109 30/11/2011
ART. 3REFERIRE LAOUG 109 30/11/2011
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 109 30/11/2011
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind înfiinţarea Comisiei interministeriale pentru monitorizarea şi implementarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice



În temeiul art. 18 alin. (1) şi art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,prim-ministrul emite prezenta decizie. + 
Articolul 1(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii se înfiinţează Comisia interministerială pentru monitorizarea şi implementarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, denumită în continuare Comisia.(2) Comisia este condusă de prim-ministrul Guvernului României, care are calitatea de preşedinte. Ministrul transporturilor are calitatea de vicepreşedinte al Comisiei.(3) Prim-ministrul poate fi reprezentat la şedinţele Comisiei de un consilier de stat, desemnat în acest sens.(4) Ministerele şi instituţiile administraţiei publice centrale, care fac parte din Comisie, sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. Ministerele vor fi reprezentate la şedinţele Comisiei la nivel de ministru sau pe baza aprobării prim-ministrului, la nivel de secretar de stat, iar celelalte instituţii ale administraţiei centrale, de către conducătorii acestora.(5) La lucrările Comisiei pot participa, în calitate de invitaţi, experţi independenţi specializaţi în recrutarea resurselor umane, reprezentanţi ai mediului de afaceri, ai mediului academic şi ai societăţii civile.
 + 
Articolul 2Comisia are ca obiectiv monitorizarea, implementarea şi evaluarea efectelor aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 3În vederea îndeplinirii obiectivului prevăzut la art. 2, Comisia îndeplineşte următoarele atribuţii:a) solicită ministerelor şi instituţiilor administraţiei publice centrale, care au sub autoritate întreprinderi publice, comunicarea stadiului implementării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la administrarea şi conducerea întreprinderilor publice;b) analizează datele privind lichiditatea, solvabilitatea şi funcţionalitatea întreprinderilor publice în cazul cărora s-au implementat reglementările legale privind guvernanţa corporativă;c) analizează cauzele rezultatelor economico-financiare negative ale întreprinderilor publice în cazul cărora s-au implementat reglementările legale privind guvernanţa corporativă;d) examinează modul în care ministerele şi instituţiile administraţiei publice centrale care au sub autoritate întreprinderi publice îşi îndeplinesc atribuţiile de autoritate publică tutelară, în special cu privire la respectarea competenţei consiliului de administraţie şi a directorilor de a adopta deciziile de administrare şi deciziile de conducere a întreprinderii publice;e) solicită experţilor independenţi specializaţi în recrutarea resurselor umane, prin secretariatul tehnic al Comisiei, formularea de propuneri pentru îmbunătăţirea implementării normelor privind administrarea şi conducerea întreprinderilor publice.
 + 
Articolul 4Ministerele şi instituţiile administraţiei publice centrale înaintează secretariatului Comisiei, trimestrial sau ori de câte ori este necesar, rapoarte privind funcţionarea şi îmbunătăţirea activităţii întreprinderilor publice în cazul cărora au fost implementate reglementările legale privind guvernanţa corporativă.
 + 
Articolul 5Comisia informează periodic Guvernul cu privire la îndeplinirea obiectivului prevăzut la art. 2 şi formulează propuneri de amendare a cadrului legal, în scopul creşterii performanţei economico-financiare a întreprinderilor publice.
 + 
Articolul 6Comisia se reuneşte în şedinţe ordinare lunare sau ori de câte ori este necesar, în şedinţe extraordinare, la convocarea prim-ministrului.
 + 
Articolul 7(1) Secretariatul tehnic al Comisiei este asigurat de Ministerul Finanţelor Publice.(2) În termen de 7 zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, Comisia aprobă prin hotărâre regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.PRIM-MINISTRUVICTOR-VIOREL PONTAContrasemnează:─────────────────Secretarul general al Guvernului,Ion MoraruBucureşti, 24 iulie 2014.Nr. 240.
 + 
Anexa COMPONENŢAComisiei interministeriale pentru monitorizarea şi implementareaprevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice1. Ministerul Transporturilor2. Ministerul Finanţelor Publice3. Ministerul Economiei4. Ministerul pentru Societatea Informaţională5. Ministerul Justiţiei6. Departamentul pentru Energie7. Secretariatul General al Guvernului8. Cancelaria Primului-Ministru__________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x