DECIZIE nr. 23 din 1 martie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA PENTRU REFORMA FEROVIARA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 234 din 9 martie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 1311 30/12/2021
ActulREFERIRE LAHG 98 02/03/2017 ART. 5
ActulREFERIRE LALEGE 53 10/04/2017
ActulREFERIRE LAOUG 62 28/09/2016
ActulREFERIRE LAHG 21 14/01/2015
ActulREFERIRE LAOUG (R) 12 07/07/1998 ART. 5
ActulREFERIRE LAOUG (R) 12 07/07/1998 ART. 38
ART. 1REFERIRE LAOUG (R) 12 07/07/1998 ART. 5
ART. 2REFERIRE LALEGE 53 10/04/2017
ART. 2REFERIRE LAOUG 62 28/09/2016 ART. 6
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere necesitatea aprobării elementelor principale ale contractelor de servicii publice de transport feroviar de călători,conform Avizului Consiliului Concurenței nr. 1.236 din 27.01.2022, primit și înregistrat la Autoritatea pentru Reformă Feroviară cu nr. 495 din 28.02.2022,în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 62/2016 privind înființarea Autorității pentru Reformă Feroviară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 53/2017, în aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.311/2021 privind aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie 2022-10 decembrie 2022 în transportul feroviar public de călători,în temeiul art. 5 alin. (10) și art. 38 alin. (3^1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 98/2017 privind organizarea și funcționarea Autorității de Reformă Feroviară și pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor,președintele Autorității pentru Reformă Feroviară emite următoarea decizie: + 
Articolul 1Se aprobă Elementele principale ale contractelor de servicii publice de transport feroviar de călători, prevăzute în anexa nr. 1, precum și modul de aplicare a acestora, prevăzut în anexa nr. 2.  + 
Articolul 2Prevederile prezentei decizii se aplică de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, conform prevederilor art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 62/2016 privind înființarea Autorității pentru Reformă Feroviară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 53/2017. + 
Articolul 3Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta decizie. + 
Articolul 4Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară,
Ștefan-Adrian Roșeanu
București, 1 martie 2022.Nr. 23. + 
Anexa nr. 1
ELEMENTELE PRINCIPALE
ale contractelor de servicii publice de transport feroviar de călători pentru perioada 1 ianuarie 2022-10 decembrie 2022
 + 
Articolul 1(1)Începând cu data de 1 ianuarie 2022, compensația serviciilor publice pentru transportul feroviar de călători se acordă în conformitate cu prevederile art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1.191/69 și 1.107/70 ale Consiliului, astfel:a)diferențele dintre veniturile totale aferente transportului feroviar public de călători și cheltuielile eligibile pentru asigurarea obligației de serviciu public, la care se adaugă o cotă de profit de maximum 3%, calculat la cheltuieli eligibile. Compensația obligațiilor de serviciu public pentru transportul feroviar public de călători se stabilește pe baza indicatorului tren-km;b)pentru fiecare operator de transport feroviar de călători, compensația anuală de serviciu public, care cuprinde cota de profit de maximum 3%, se stabilește fără a depăși 60% din totalul cheltuielilor eligibile pentru trenurile din categoria Interregio și 87% din totalul cheltuielilor eligibile pentru trenurile din categoria Regio. Cheltuielile eligibile pe categorie de tren se calculează prin împărțirea cheltuielilor totale eligibile la numărul total de tren-km și, ulterior, înmulțirea valorii unitare obținute cu numărul de tren-km pe fiecare categorie de tren;c)compensația nu poate depăși o sumă care corespunde efectului financiar net echivalent cu totalitatea efectelor, pozitive sau negative, ale conformării cu obligația de serviciu public asupra cheltuielilor și veniturilor operatorului de serviciu public. Efectele se evaluează comparând situația în care obligația de serviciu public este îndeplinită cu situația care ar fi existat dacă obligația nu ar fi fost îndeplinită. Pentru a calcula efectul financiar net, autoritatea contractantă se orientează după următorul mecanism:(i)cheltuielile suportate în legătură cu o obligație de serviciu public sau cu un set de obligații de serviciu public impuse de autoritatea contractantă/autoritățile contractante, obligații conținute în contractul de servicii publice și/sau într-o normă generală;(ii)minus eventualele efecte financiare pozitive generate în cadrul rețelei exploatate în temeiul obligației/ obligațiilor de serviciu public în cauză;(iii)minus sumele încasate din tarife sau orice alte venituri generate în îndeplinirea obligației/obligațiilor de serviciu public în cauză;(iv)plus un profit rezonabil;egal efectul financiar net;d)pentru a evita compensarea în exces sau lipsa de compensare, la calculul efectului financiar net se iau în considerare efectele financiare măsurabile asupra serviciilor operatorului în cauză;e)cheltuielile și veniturile trebuie calculate în conformitate cu normele contabile și fiscale în vigoare.(2)Pentru a spori transparența și a evita subvențiile încrucișate, în cazul în care un operator de serviciu public nu exploatează doar servicii compensate care fac obiectul unor obligații de serviciu public de transport, ci se implică și în alte activități, conturile aferente serviciilor publice sus-menționate trebuie separate, astfel încât să îndeplinească cel puțin următoarele condiții:(i)conturile curente corespunzătoare fiecăreia dintre aceste activități trebuie să fie evidențiate separat, iar proporția activelor corespunzătoare și a cheltuielilor fixe aferente trebuie să fie alocată în conformitate cu normele contabile și fiscale în vigoare;(ii)toate cheltuielile variabile, o contribuție adecvată la cheltuielile fixe și un profit rezonabil legat de orice altă activitate a operatorului de serviciu public nu pot fi sub nicio formă imputate serviciului public în cauză;(iii)cheltuielile serviciului public trebuie să fie echilibrate pe baza veniturilor din exploatare și a plăților din partea autorităților publice, fără nicio posibilitate de transfer de venituri către un alt sector de activitate a operatorului de serviciu public.(3)Valoarea preliminată a compensației de serviciu public se stabilește astfel:a)valoarea preliminată a compensației de serviciu public acordată în perioada 1 ianuarie 2022-10 decembrie 2022, potrivit alin. (1), pentru obligația de serviciu public aprobată, stabilită potrivit legii, este de 1.589.223,452 mii lei, care include valoarea de 51.410,75774 mii lei, care reprezintă pachetul de servicii de rezervă pentru anul 2022;b)valoarea preliminată poate fi modificată ulterior prin acte adiționale, în condițiile legii, cu evitarea supracompensării operatorilor de transport feroviar.(4)Compensația se acordă proporțional cu gradul de realizare a indicatorului cantitativ (tren-km).(5)Acordarea marjei de profit aferente compensației de serviciu public, de maximum 3%, se realizează în baza îndeplinirii:(i)indicatorului cantitativ (tren-km) și se acordă proporțional cu gradul de realizare a indicatorului, în limita unei cote de profit de maximum 1%;(ii)indicatorilor de calitate (punctualitate, grad de ocupare, anulare trenuri, disponibilitatea materialului rulant) și se acordă potrivit realizării fiecărui indicator în parte, în limita unei cote de profit de maximum 1%.(iii)indicatorului privind veniturile minime obligatorii calculate pe baza veniturilor înregistrate, în limita unei cote de profit de maximum 1%.(6)Nerealizarea veniturilor minime obligatorii calculate pe baza veniturilor înregistrate, în perioada stărilor de urgență sau în situația introducerii unor zone de carantinare, pentru zonele în cauză, instituite conform legislației în vigoare, nu va conduce la penalizarea operatorului.
 + 
Articolul 2Începând cu data de 1 ianuarie 2022, în contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători se introduce un sistem de premiere/penalizare ce va fi aplicat pe baza îndeplinirii/neîndeplinirii unei serii de indicatori cantitativi și calitativi care sunt stabiliți în anexa nr. 2 la decizie, cu următoarele condiții:1.valoarea pozitivă maximă a premierii este de 3% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului pentru a respecta profitul maxim legal de 3%;2.valoarea negativă maximă a penalizărilor este de 3% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului pentru a nu afecta negativ calitatea serviciilor obligatorii;3.efectul pozitiv sau negativ al sistemului de premiere/penalizare va fi luat în considerare atunci când se calculează compensația finală.
 + 
Articolul 3Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.“ – S.A., în calitate de administrator național al infrastructurii feroviare, va transmite prin adresă scrisă către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (A.R.F.) situația volumului de tren-km realizat de fiecare operator de transport feroviar de călători, pe categorie de tren, și anexele cu situația volumului de tren-km realizat de fiecare operator de transport feroviar de călători, pe rute de circulație, care fac obiectul contractelor de servicii publice și al actelor adiționale încheiate. + 
Articolul 4Responsabilitatea pentru datele și informațiile transmise A.R.F. de operatorii de transport feroviar de călători, inclusiv în ceea ce privește datele existente în sistemul propriu de ticketing, semnate cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, revine acestora, în baza certificării fiecărui document prin semnăturile autorizate.
 + 
Anexa nr. 2
MODUL DE APLICARE
a Elementelor principale ale contractelor de servicii publice de transport feroviar de călători
I.Parametrii de performanță ai activității de transport feroviar de călătoria)Indicatori cantitativi

Indicatori Termen de raportare Conformare% Punctaj Premiere/Penalizare
Tren-km total (tren-km efectuați/tren-km programați * 100), din care*): Trimestrial,cu detaliere pentru fiecare lună(raportare pânăîn ultima zi lucrătoare a lunii următoare încheierii trimestrului)
Tren-km – trenuri Interregio (IR) (mii) Proporțional cu gradul de realizare a indicatorului tren-km 20 puncte * procent realizare 0,50% * procent realizare * total cheltuieli eligibile
Tren-km – trenuri Regio (R) (mii) Proporțional cu gradul de realizare a indicatorului tren-km 20 puncte * procent realizare 0,50% * procent realizare * total cheltuieli eligibile

*) Procentul de profit se alocă, după caz, 1% trenurilor IR sau R pentru operatorul de transport feroviar (OTF) care are o singură categorie.b)Indicatori de calitate

Indicatori Termen de raportare Conformare% Punctaj Premiere/Penalizare
PD – Punctualitatea la destinație (pondere minute aferente trenurilor întârziate din cauza OTF, raportate la minute total trenuri circulate) față de livret, din care : Trimestrial, cu detaliere pentru fiecare lună(raportare până în ultima zi lucrătoare a lunii următoare încheierii trimestrului)
IR ≥ 90% – îndeplinit≥ 80% <90% – îndeplinit 50%<80% – neîndeplinit 20 de puncte10 puncte0 puncte 0,125% * total cheltuieli eligibile0,05% * total cheltuieli eligibile0% * total cheltuieli eligibile
R ≥ 90% – îndeplinit≥ 80% <90% – îndeplinit 50%<80% – neîndeplinit 20 de puncte10 puncte0 puncte 0,125% * total cheltuieli eligibile0,05% * total cheltuieli eligibile0% * total cheltuieli eligibile
GO – Grad de ocupare (călător-km/locuri-km oferite la vânzare)Grad de ocupare de referință (GO planificat), conform realizării în anul 2021 pe fiecare OTF Trimestrial, cu detaliere pentru fiecare lună(raportare până în ultima zi lucrătoare a lunii următoare încheierii trimestrului)
IR ≥ 90% – îndeplinit≥ 80% <90% – îndeplinit 50%<80% – neîndeplinit 20 de puncte10 puncte0 puncte 0,125% * total cheltuieli eligibile0,05% * total cheltuieli eligibile0% * total cheltuieli eligibile
R ≥ 90% – îndeplinit≥ 80% <90% – îndeplinit 50%<80% – neîndeplinit 20 de puncte10 puncte0 puncte 0,125% * total cheltuieli eligibile0,05% * total cheltuieli eligibile0% * total cheltuieli eligibile
AT – Anulări de trenuri, față de livret (cu excepția celor radiate de Compania Națională de Căi Ferate „CFR“ – S.A.), din care: Trimestrial, cu detaliere pentru fiecare lună(raportare până în ultima zi lucrătoare a lunii următoare încheierii trimestrului)
IR ≤ 5% – îndeplinit> 5% ≤ 15% – îndeplinit 50%> 15% – neîndeplinit 20 de puncte10 puncte0 puncte 0,125% * total cheltuieli eligibile0,05% * total cheltuieli eligibile0% * total cheltuieli eligibile
R ≤ 5% – îndeplinit> 5% ≤ 15% – îndeplinit 50%> 15% – neîndeplinit 20 de puncte10 puncte0 puncte 0,125% * total cheltuieli eligibile0,05% * total cheltuieli eligibile0% * total cheltuieli eligibile
DMR – Disponibilitatea materialului rulant pentru îndeplinirea obligației de serviciu public (OSP) față de cel declarat la încheierea contractului de servicii publice (CSP) Trimestrial, cu detaliere pentru fiecare lună(raportare până în ultima zi lucrătoare a lunii următoare încheierii trimestrului) ≥ 95% – îndeplinit≥ 85% <95% – îndeplinit 50%<85% – neîndeplinit 20 de puncte10 puncte0 puncte 0,25% * total cheltuieli eligibile0,10% * total cheltuieli eligibile0% * total cheltuieli eligibile

c)->Venituri minime obligatorii

VMO - Venituri minime obligatorii conform art. 11 alin. (3) din CSP Anual
IR Venit minim obligatoriu realizat ->Venit minim obligatoriu nerealizat 20 de puncte ->0 puncte 0,5% * total cheltuieli eligibile ->0% * total cheltuieli eligibile
R Venit minim obligatoriu realizat ->Venit minim obligatoriu nerealizat 20 de puncte ->0 puncte 0,5% * total cheltuieli eligibile ->0% * total cheltuieli eligibile
NOTĂ:Procentul de profit se alocă, după caz, însumat, trenurilor IR sau R pentru OTF care are o singură categorie.

II.Calcularea și aplicarea indicatorilor cantitativi și de calitate1.Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare aferentă indicatorilor cantitativi și calitativi, se face anual în baza regularizării informațiilor colectate pe parcursul anului.2.Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare aferentă indicatorilor cantitativi, se realizează după următorul mecanism:a)îndeplinirea indicatorilor cantitativi se raportează și se verifică trimestrial, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligația de serviciu public;b)pentru indicatorul cantitativ tren-km IR se aprobă plata unei cote-părți din 0,50%, proporțional cu gradul de realizare a indicatorului, din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;c)pentru indicatorul cantitativ tren-km R se aprobă plata unei cote-părți din 0,50%, proporțional cu gradul de realizare a indicatorului, din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;d)volumul de tren-km nerealizat din motive de forță majoră se raportează separat și este exceptat de la calculul îndeplinirii indicatorilor cantitativi din categoria căreia îi aparțin trenurile analizate.3.Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare aferentă indicatorilor de calitate PD – „Punctualitatea la destinație“, se realizează după următorul mecanism:a)îndeplinirea indicatorilor de calitate PD se raportează și se verifică trimestrial, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligația de serviciu public;b)formula de calcul pentru stabilirea valorii PD este:c)se consideră îndeplinit indicatorul de calitate PD dacă PD ≥ 90%;d)se consideră îndeplinit 50% din indicatorul de calitate PD dacă 80% ≤ PD <90%;e)se consideră neîndeplinit indicatorul de calitate PD dacă PD <80%;f)în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri IR se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;g)în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri IR 50% se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;h)în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri R se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;i)în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri R 50% se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;j)în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri IR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;k)în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate PD pentru trenuri R, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;l)minutele de punctualitate la destinație nerealizate din motive de forță majoră se raportează separat și sunt exceptate de la calculul îndeplinirii indicatorilor de calitate PD din categoria căreia îi aparțin trenurile analizate.4.Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare aferentă indicatorilor de calitate GO – „Grad de ocupare“, se realizează după următorul mecanism:a)îndeplinirea indicatorilor de calitate GO se raportează și se verifică trimestrial, comparându-se cu valoarea planificată (asumată de OTF), defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligația de serviciu public;b)formula de calcul pentru stabilirea valorii GO este:c)se consideră îndeplinit indicatorul de calitate GO dacă GO ≥ 90%; d)se consideră îndeplinit 50% indicatorul de calitate GO dacă 80% ≤ GO <90%;e)se consideră neîndeplinit indicatorul de calitate GO dacă GO <80%;f)în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri IR se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;g)în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri IR 50% se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;h)în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri R se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;i)în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri R 50% se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;j)în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri IR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;k)în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate GO pentru trenuri R, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;l)numărul de călători-km nerealizat din motive de forță majoră se raportează separat și este exceptat de la calculul îndeplinirii indicatorilor de calitate GO din categoria căreia îi aparțin trenurile analizate.5.Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare aferentă indicatorilor de calitate AT – „Anulări trenuri“, se realizează după următorul mecanism:a)îndeplinirea indicatorilor de calitate AT se raportează și se verifică trimestrial, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligația de serviciu public;b)formula de calcul pentru stabilirea valorii AT este:c)se consideră îndeplinit indicatorul de calitate AT dacă AT ≤ 5%;d)se consideră îndeplinit 50% indicatorul de calitate AT dacă 5% e)se consideră neîndeplinit indicatorul de calitate AT dacă AT > 15%;f)în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri IR se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;g)în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri IR 50% se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;h)în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri R se aprobă plata a 0,125% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;i)în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri R 50% se aprobă plata a 0,05% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;j)în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri IR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;k)în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate AT pentru trenuri R, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;l)numărul de trenuri anulate din motive de forță majoră se raportează separat și este exceptat de la calculul îndeplinirii indicatorilor de calitate AT din categoria căreia îi aparțin trenurile analizate.6.Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare aferentă indicatorului de calitate DMR – „Disponibilitatea materialului rulant“, se realizează după următorul mecanism:a)îndeplinirea indicatorului de calitate DMR se raportează și se verifică trimestrial, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligația de serviciu public;b)formula de calcul pentru stabilirea valorii DMR este:c)se consideră îndeplinit indicatorul de calitate DMR dacă DMR ≥ 95%;d)se consideră îndeplinit 50% indicatorul de calitate DMR dacă 85% ≤ DMR <95%;e)se consideră neîndeplinit indicatorul de calitate DMR dacă DMR <80%;f)în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate DMR se aprobă plata a 0,25% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;g)în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate DMR 50% se aprobă plata a 0,10% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;h)în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate DMR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;i)disponibilitatea materialului rulant nerealizată din motive de forță majoră se raportează separat și este exceptată de la calculul îndeplinirii indicatorului de calitate DMR.7.Plata, în baza sistemului de premiere/penalizare aferentă indicatorilor de calitate VMO – „Venituri minime obligatorii“, se realizează după următorul mecanism:a)îndeplinirea indicatorilor de calitate VMO se raportează și se verifică anual, defalcat pe fiecare categorie de tren inclusă în obligația de serviciu public;b)se consideră îndeplinit indicatorul de calitate VMO raportat în condițiile atingerii unui procent de 100% din veniturile minime obligatorii calculate pe baza veniturilor înregistrate în anul 2021; c)în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate VMO pentru trenuri IR se aprobă plata a 0,50% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;d)în cazul îndeplinirii indicatorului de calitate VMO pentru trenuri R se aprobă plata a 0,50% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;e)în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate VMO pentru trenuri IR, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;f)în cazul neîndeplinirii indicatorului de calitate VMO pentru trenuri R, operatorul de transport feroviar va primi 0% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractului;g)veniturile minime obligatorii nerealizate în perioada de urgență sau în situația introducerii unor zone de carantinare se raportează separat și sunt exceptate de la calculul îndeplinirii indicatorilor de calitate VMO din categoria căreia îi aparțin trenurile analizate.

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x