DECIZIE nr. 190 din 28 iunie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 449 din 3 iulie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEDECIZIE 307 09/03/2009
ART. 1MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 4ABROGAT PARTIAL DEDECIZIE 236 20/11/2008
ART. 5MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 5COMPLETAT DEDECIZIE 236 20/11/2008
ART. 6ABROGAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 7MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 7MODIFICAT DEDECIZIE 236 20/11/2008
ART. 8MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 8ABROGAT PARTIAL DEDECIZIE 236 20/11/2008
ART. 8COMPLETAT DEDECIZIE 236 20/11/2008
ART. 9MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 9MODIFICAT DEDECIZIE 236 20/11/2008
ART. 10ABROGAT PARTIAL DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 10MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 10COMPLETAT DEDECIZIE 236 20/11/2008
ART. 11COMPLETAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 11MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 13MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 14MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 16COMPLETAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 16MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 16MODIFICAT DEDECIZIE 236 20/11/2008
ART. 16MODIFICAT DEDECIZIE 308 30/12/2008
ART. 19ABROGAT PARTIAL DEDECIZIE 226 17/02/2009
ANEXA 1INLOCUIT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ANEXA 1MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ANEXA 1MODIFICAT DEDECIZIE 236 20/11/2008
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 20ABROGA PEDECIZIE 54 16/05/2006
ART. 20ABROGA PEDECIZIE 427 12/09/2005
ART. 20ABROGA PEDECIZIE 379 28/06/2005
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 90 26/03/2001 ART. 19
ActulREFERIRE LALEGE 90 26/03/2001 ART. 21
ART. 6REFERIRE LALEGE 411 29/12/2005
ART. 6REFERIRE LAOUG 49 01/06/2005
ART. 7REFERIRE LAHG 1274 13/09/2006
ART. 10REFERIRE LALEGE 161 19/04/2003
ART. 10REFERIRE LAHG 353 15/04/2002
ART. 10REFERIRE LANORMA 15/04/2002
ART. 10REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001
ART. 13REFERIRE LAHG 103 26/01/2006
ART. 19REFERIRE LALEGE 228 01/06/2004
ART. 19REFERIRE LAOUG 11 23/03/2004
ART. 19REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 60
ART. 19REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 60
ART. 19REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 20ABROGA PEDECIZIE 54 16/05/2006
ART. 20ABROGA PEDECIZIE 427 12/09/2005
ART. 20ABROGA PEDECIZIE 379 28/06/2005
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEDECIZIE 307 09/03/2009
ActulSE VA REPUBLICA IN BAZADECIZIE 226 17/02/2009
ActulSE VA REPUBLICA IN BAZADECIZIE 236 20/11/2008
ART. 1MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 1REFERIT DEORDIN 1392 30/10/2008
ART. 1REFERIT DEORDIN 2815 14/11/2008
ART. 4ABROGAT PARTIAL DEDECIZIE 236 20/11/2008
ART. 5MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 5COMPLETAT DEDECIZIE 236 20/11/2008
ART. 5REFERIT DEDECIZIE 287 19/12/2008
ART. 6ABROGAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 7MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 7MODIFICAT DEDECIZIE 236 20/11/2008
ART. 8MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 8ABROGAT PARTIAL DEDECIZIE 236 20/11/2008
ART. 8COMPLETAT DEDECIZIE 236 20/11/2008
ART. 9MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 9MODIFICAT DEDECIZIE 236 20/11/2008
ART. 10ABROGAT PARTIAL DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 10MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 10COMPLETAT DEDECIZIE 236 20/11/2008
ART. 11COMPLETAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 11MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 13MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 14MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 16COMPLETAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 16MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ART. 16MODIFICAT DEDECIZIE 236 20/11/2008
ART. 16MODIFICAT DEDECIZIE 308 30/12/2008
ART. 17REFERIT DEDECIZIE 41 03/03/2008
ART. 17REFERIT DEDECIZIE 262 04/10/2007
ART. 19ABROGAT PARTIAL DEDECIZIE 226 17/02/2009
ANEXA 1INLOCUIT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ANEXA 1MODIFICAT DEDECIZIE 226 17/02/2009
ANEXA 1MODIFICAT DEDECIZIE 236 20/11/2008

privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru



În temeiul art. 19 şi al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,primul-ministru emite urmatoarea decizie: + 
Articolul 1(1) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului funcţioneaza Cancelaria Primului-Ministru, cu personalitate juridica, coordonata direct de primul-ministru.(2) Cancelaria Primului-Ministru este condusa de şeful cancelariei, care are rang de ministru şi calitatea de ordonator principal de credite, numit prin decizie a primului-ministru, ajutat de un secretar de stat.(3) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, şeful Cancelariei Primului-Ministru emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.(4) Şeful Cancelariei Primului-Ministru are urmatoarele atribuţii principale:a) organizeaza şi conduce întreaga activitate a Cancelariei Primului-Ministru;b) numeşte şi elibereaza din funcţie personalul din cadrul Cancelariei Primului-Ministru;c) exercita atribuţiile ordonatorului principal de credite pentru Cancelaria Primului-Ministru, precum şi pentru organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiile publice menţionate la art. 14 alin. (1) lit. i)-l);d) asigura gestionarea fondurilor băneşti şi a patrimoniului Cancelariei Primului-Ministru, potrivit legii;e) aproba bilanţul contabil şi contul de execuţie bugetară.(5) Sediul Cancelariei Primului-Ministru este în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.
 + 
Articolul 2Cancelaria Primului-Ministru exercita urmatoarele funcţii:a) de strategie, prin care se asigura coordonarea procesului de elaborare a cadrului general pentru definirea prioritaţilor Guvernului, în conformitate cu Programul de guvernare, Planul naţional de dezvoltare şi cu angajamentele internaţionale asumate de România;b) de reglementare, prin care se asigură realizarea cadrului normativ şi instituţional în care se realizează politicile în domeniu;c) de reprezentare, prin care se asigura în numele statului sau al Guvernului României reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sau de activitate;d) de autoritate de stat, prin care se asigura aplicarea unitara şi respectarea reglementarilor legale privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale care îşi desfaşoara activitatea în coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru;e) de administrare, prin care se asigura administrarea patrimoniului sau, potrivit dispoziţiilor legale.
 + 
Articolul 3În domeniul politicilor publice, Cancelaria Primului-Ministru are urmatoarele atribuţii principale:a) coordonarea procesului de corelare a politicilor publice cu priorităţile Guvernului;b) implicarea în coordonarea şi monitorizarea regulata a implementarii Programului de guvernare;c) prevenirea unor posibile situaţii critice în politicile de guvernare;d) asigurarea sistemului de control al implementarii sarcinilor date de primul-ministru;e) crearea unei interfeţe de comunicare eficienta cu societatea civila, cu sectorul privat, cu instituţiile internaţionale şi mass-media, privind exerciţiul puterii executive din România.
 + 
Articolul 4În domeniul analizei şi planificarii politice, Cancelaria Primului-Ministru are urmatoarele atribuţii principale:a) realizează analize strategice şi face recomandari în principalele domenii de acţiune guvernamentala;b) elaboreaza rapoarte, sinteze şi prognoze cu privire la contextul instituţional, social şi politic;c) elaboreaza studii de oportunitate şi face recomandari privind politicile guvernamentale;d) concepe evenimente care să ajute la comunicarea publică a activitaţii Guvernului;e) actualizeaza site-ul oficial al Guvernului www.gov.ro, pe baza datelor şi informaţiilor furnizate de ministere şi de celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;f) evalueaza şi se exprima asupra oportunităţii în legătură cu orice invitaţie adresata primului-ministru;g) organizeaza, la solicitarea primului-ministru, evenimente de natura sa informeze opinia publică şi mass-media cu privire la acţiunile Guvernului;h) promovează şi evalueaza politicile guvernamentale în domeniul vieţii asociative şi formuleaza recomandari cu privire la acestea;i) asigura cadrul de dialog dintre primul-ministru şi societatea civila;j) asigura transparenţa masurilor guvernamentale, participarea şi comunicarea permanenta cu societatea civila;k) asigura secretariatul Colegiului pentru consultarea asociaţiilor şi fundaţiilor;l) asigura relaţia primului-ministru cu asociaţiile şi fundaţiile reprezentate în Consiliul Economic şi Social European.
 + 
Articolul 5(1) În domeniul activitaţii purtatorului de cuvânt al Guvernului şi în domeniul relaţiilor cu presa, Cancelaria Primului-Ministru are urmatoarele atribuţii principale:a) asigura şi coordonează producerea integrată şi unitara a mesajului public guvernamental şi coordonează transmiterea informaţiilor publice prin toate mijloacele de comunicare;b) pune la dispoziţia mijloacelor de informare în masa informaţii destinate opiniei publice, în vederea cunoaşterii exacte a activitaţii Guvernului, prin informari şi conferinţe de presa organizate saptamânal sau ori de câte ori este nevoie;c) asigura acreditarea jurnaliştilor români şi straini la biroul de presa al Guvernului, precum şi la acţiunile cu presa ce au loc la sediul Guvernului sau în afara sediului, organizate de acesta;d) asigura informaţiile necesare în vederea mediatizarii corespunzătoare a vizitelor oficiale ale primului-ministru în strainatate şi ale delegaţiilor straine invitate de Guvernul României, precum şi accesul la informaţie al ziariştilor care însoţesc aceste delegaţii;e) asigura consultanţa tehnica şi, după caz, coordonează în limitele competenţelor gestionarea crizelor şi a conflictelor de comunicare ce pot afecta încrederea opiniei publice interne şi internaţionale în legătură cu programele şi acţiunile Guvernului;f) coordonează şi asigura activitatea de programare şi de acordare a interviurilor, pentru presa din ţara şi din strainatate, de către primul-ministru şi demnitarii din aparatul de lucru al Guvernului;g) efectueaza informarea zilnica a reprezentanţilor presei şi a altor jurnalişti acreditaţi pe lânga Guvern.(2) Atribuţiile prevăzute la alin. (1) se exercită prin Departamentul purtatorului de cuvânt al Guvernului, structura fără personalitate juridica în cadrul Cancelariei Primului-Ministru, condus de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
 + 
Articolul 6În structura Cancelariei Primului-Ministru funcţioneaza Departamentul pentru Lupta Antifrauda – DLAF, având atribuţiile reglementate prin Ordonanţa de urgenţa a Guvernului nr. 49/2005 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 411/2005, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 7În subordinea directa a şefului Cancelariei Primului-Ministru funcţioneaza Unitatea de management al Fondului de solidaritate al Uniunii Europene, denumit în continuare Fondul, cu urmatoarele atribuţii:a) controlează şi monitorizează procesele de alocare şi transfer ale Fondului, astfel cum au fost ele stabilite prin Memorandumul privind utilizarea fondurilor alocate prin Fondul de solidaritate al Uniunii Europene din 18 mai 2006 şi prin Hotarârea Guvernului nr. 1.274/2006 privind utilizarea fondurilor alocate prin Fondul de solidaritate al Uniunii Europene;b) asigura comunicarea cu Comisia Europeana, cu autorităţile de implementare (Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, Ministerul Transporturilor, Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile) şi cu instituţiile abilitate să efectueze controale tehnice şi financiare (Curtea de Conturi a României, Ministerul Economiei şi Finanţelor, Inspectoratul de Stat în Construcţii, Autoritatea Naţionala pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice);c) analizeaza şi verifica respectarea de către autorităţile de implementare a criteriilor de eligibilitate pentru cheltuielile propuse spre plata din Fond, conform Procedurii de justificare a cheltuielilor semnata cu cele 3 autoritaţi de implementare (Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, Ministerul Transporturilor, Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile);d) verifica conformitatea documentelor aferente cheltuielilor solicitate de autorităţile de implementare în baza cererilor de rambursare/finanţare şi a declaraţiei pe propria raspundere, prin care acestea îşi asuma întreaga responsabilitate asupra îndeplinirii criteriilor de eligibilitate a costurilor propuse spre decontare din Fond;e) ordonanţeaza prin şeful Cancelariei Primului-Ministru efectuarea plaţilor aferente cheltuielilor eligibile solicitate de autorităţile de implementare. Plăţile vor fi efectuate de Direcţia generală economica din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, în lei, prin realizarea de către aceasta a schimbului valutar la Banca Comerciala Româna – S.A.;f) colaboreaza cu instituţiile şi departamentele care au atribuţii în gestionarea asistenţei financiare nerambursabile din Fond – implementare, monitorizare, raportare, evaluare, contractare, audit, control tehnic şi financiar, efectuarea plaţilor;g) centralizeaza rapoartele lunare elaborate de autorităţile de implementare privind stadiul implementarii tehnice şi financiare a operaţiunilor eligibile pentru Fond şi elaboreaza Raportul final de implementare;h) întocmeşte şi transmite Raportul final de implementare către Comisia Europeana nu mai târziu de 6 luni de la expirarea termenului stabilit în acordurile pentru implementarea deciziilor Comisiei Europene C(2006) 3.481 şi C(2006) 3.482 din data de 26 iulie 2006 de acordare a unui împrumut nerambursabil din Fondul de solidaritate al Uniunii Europene, pentru finanţarea masurilor luate în situaţiile de urgenţa;i) acorda consultanţa necesară autoritaţilor de implementare implicate şi asigura diseminarea informaţiilor referitoare la implementarea Fondului în România, în conformitate cu Regulamentul de funcţionare a Fondului de solidaritate al Uniunii Europene nr. 2.012/2002 şi cu acordurile pentru implementarea deciziilor Comisiei Europene C(2006) 3.481 şi C(2006) 3.482 din data de 26 iulie 2006 de acordare a unui împrumut nerambursabil din Fondul de solidaritate al Uniunii Europene;j) monitorizează şi analizeaza schimbările din legislaţia Comisiei Europene referitoare la implementarea Fondului şi informeaza autorităţile de implementare asupra acestora.
 + 
Articolul 8(1) În scopul asigurarii unei eficiente coordonari şi al realizării contactului permanent al primului-ministru cu ministerele, instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, al elaborarii şi susţinerii propunerilor acestora, în vederea luării deciziilor care se impun de către primul-ministru şi pentru urmarirea transpunerii în practica a sarcinilor stabilite, în structura Cancelariei Primului-Ministrul funcţioneaza:a) Compartimentul coordonare politica;b) Compartimentul politica economica generală;c) Compartimentul dezvoltare regionala şi urmărire fonduri structurale;d) Compartimentul amenajarea teritoriului, lucrari publice şi locuinţe;e) Compartimentul transporturi, infrastructura, întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism;f) Compartimentul agricultura, mediu;g) Compartimentul social, sănătate;h) Compartimentul educaţie, cultura şi culte;i) Compartimentul pentru e-guvernare, proiecte IT şi comunicaţii;j) Compartimentul relaţii externe;k) Compartimentul pentru probleme de securitate naţionala.(2) În structura Cancelariei Primului-Ministru funcţioneaza Departamentul pentru Dialog Social, fără personalitate juridica, având rolul de a asigura stabilirea şi coordonarea relaţiilor de parteneriat social ale Guvernului cu organizaţiile sindicale şi patronale reprezentative la nivel naţional, precum şi cu alte organizaţii ale societaţii civile.(3) Departamentul pentru Dialog Social este condus de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
 + 
Articolul 9(1) În subordinea directa a şefului Cancelariei Primului-Ministru funcţioneaza:I. Direcţia generală juridica;II. Direcţia generală economica;III. Direcţia resurse umane;IV. Direcţia administrativa;V. Direcţia audit public intern;VI. Serviciul informaţii clasificate.(2) Organizarea interna a structurilor prevăzute la alin. (1) se aproba prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru.
 + 
Articolul 10(1) Direcţia generală juridica are urmatoarele atribuţii:a) avizeaza, din punct de vedere juridic, actele interne ale compartimentelor, departamentelor şi direcţiilor Cancelariei Primului-Ministru, precum şi ale structurilor din subordine;b) asigura, în condiţiile legii, reprezentarea intereselor primului-ministru şi ale Cancelariei Primului-Ministru în faţa instanţelor de judecată şi a altor organe cu atribuţii jurisdicţionale;c) analizeaza şi propune spre avizare, din punct de vedere al legalităţii, şefului Cancelariei Primului-Ministru toate proiectele de acte normative înaintate spre adoptare Guvernului sau Parlamentului de către instituţiile şi organele administraţiei publice centrale coordonate de primul-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru;d) verifica şi soluţioneaza sesizarile adresate primului-ministru şi şefului Cancelariei Primului-Ministru cu privire la conflictul de interese, potrivit prevederilor titlului IV al cărţii şi din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitaţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul compartimentelor şi departamentelor Cancelariei Primului-Ministru;e) soluţioneaza petiţiile adresate Cancelariei Primului-Ministru de către persoanele fizice şi juridice în temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Direcţia generală economica are urmatoarele atribuţii:a) fundamentează şi elaboreaza bugetul anual pentru aparatul propriu şi la nivelul ordonatorului principal de credite, pe baza propunerilor instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate de primul-ministru prin Cancelaria Primului-Ministru;b) asigura finanţarea prin efectuarea deschiderilor de credite bugetare atât pentru aparatul propriu, cât şi pentru instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate şi finanţate prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;c) organizeaza şi asigura funcţionarea în bune condiţii a contabilitaţii mijloacelor materiale şi băneşti la nivelul aparatului propriu şi al instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate;d) asigura efectuarea corecta a operaţiunilor de decontare prin bănci şi casieria proprie;e) întocmeşte bilanţul centralizat la nivelul ordonatorului principal de credite;f) participa la programele cu finanţare externa (Mulţi-Country PHARE), propune bugete, asigura cofinanţare;g) asigura salarizarea personalului instituţiei;h) exercita, potrivit legii, controlul financiar preventiv la nivelul aparatului propriu şi urmăreşte modul în care este organizat şi funcţioneaza controlul financiar preventiv în instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate;i) asigura, din punct de vedere economic, corespondenţa cu Ministerul Economiei şi Finanţelor şi celelalte autoritaţi ale administraţiei publice centrale, după caz.(3) Direcţia resurse umane are urmatoarele atribuţii:a) asigura activitatea de resurse umane din aparatul propriu al Cancelariei Primului-Ministru;b) asigura avizarea statelor de funcţii pentru instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru, şi, respectiv, în coordonarea şefului Cancelariei Primului-Ministru;c) aplica prevederile legislaţiei muncii pentru personalul din cadrul compartimentelor şi departamentelor Cancelariei Primului-Ministru;d) asigura recrutarea, selectarea şi promovarea, în condiţiile legii, ale personalului din cadrul Cancelariei Primului-Ministru;e) întocmeşte şi asigura procesul de evaluare a performanţelor profesionale ale personalului Cancelariei Primului-Ministru, atât pentru funcţionarii publici, cât şi pentru personalul contractual;f) întocmeşte, asigura şi organizeaza, în condiţiile legii, formarea profesionala a personalului din aparatul propriu al Cancelariei Primului -Ministru;g) elaboreaza şi aplica un program complet şi eficient de protecţia muncii prin structura de specialitate şi urmăreşte asigurarea condiţiilor de sănătate şi securitate în munca;h) îndeplineşte alte atribuţii dispuse de primul-ministru şi de şeful Cancelariei Primului-Ministru.(4) Direcţia administrativa are urmatoarele atribuţii:a) asigura evidenţa patrimoniului şi centralizarea necesarului de bunuri la nivelul Cancelariei Primului-Ministru;b) asigura lansarea procedurilor de achiziţii publice pentru bunuri, servicii şi lucrari;c) urmăreşte derularea contractelor şi a investiţiilor aprobate;d) asigura inventarierea bunurilor existente în patrimoniul Cancelariei Primului-Ministru.(5) Direcţia audit public intern are urmatoarele atribuţii:a) elaboreaza proiectul planului anual de audit public intern;b) efectueaza activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale Cancelariei Primului-Ministru sunt transparente şi conforme cu normale de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţa şi eficacitate;c) raporteaza periodic asupra constatarilor, concluziilor şi recomandarilor rezultate din activităţile sale de audit;d) elaboreaza raportul anual al activităţilor de audit public intern;e) în cazul identificarii unor neregularităţi sau posibile prejudicii, raporteaza imediat şefului Cancelariei Primului-Ministru;f) elaboreaza norme metodologice specifice activitaţii Cancelariei Primului-Ministru, cu avizul Uniunii centrale de armonizare pentru auditul public intern din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.(6) Serviciul informaţii clasificate asigura evidenţa, prelucrarea, procesarea, pastrarea, manipularea, multiplicarea, transmiterea, distrugerea şi arhivarea informaţiilor clasificate (naţionale, NATO şi UE).(7) În cadrul Serviciului informaţii clasificate este organizat şi funcţioneaza Punctul de lucru NATO-UE, în conformitate cu prevederile Hotarârii Guvernului nr. 353/2002 pentru aprobarea Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 11Având în vedere raporturile speciale dintre România şi Republica Moldova, tradiţiile istorice şi de civilizaţie, precum şi necesitatea dezvoltării prezente, pe baza respectului şi a beneficiului reciproc, a legaturilor dintre cele doua state, în structura Cancelariei Primului-Ministru funcţioneaza Oficiul pentru gestionarea relaţiilor cu Republica Moldova.
 + 
Articolul 12(1) În cadrul Cancelariei Primului-Ministru, la dispoziţia primului-ministru şi în subordinea directa a şefului Cancelariei Primului-Ministru, se organizeaza şi funcţioneaza Centrul de situaţii al Guvernului, structura fără personalitate juridica;(2) Scopul Centrului de situaţii al Guvernului este asigurarea legaturii Guvernului cu autorităţile administraţiei publice centrale cu privire la situaţiile de urgenţa şi evenimentele deosebite care trebuie cunoscute la nivel guvernamental.(3) În vederea realizării scopului prevăzut la alin. (2), Centrul de situaţii al Guvernului îndeplineşte urmatoarele atribuţii principale:a) asigura serviciul de permanenţa la Guvernul României;b) colecteaza rapoartele şi informaţiile referitoare la situaţiile de urgenţa şi evenimentele deosebite de la serviciile operative ale autoritaţilor publice centrale;c) se informeaza permanent despre modul de derulare a misiunilor desfăşurate pe teritoriul naţional sau în afara graniţelor României, sub egida Organizaţiei Naţiunilor Unite, Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord sau a Uniunii Europene;d) îl informeaza pe şeful Cancelariei Primului-Ministru sau, după caz, pe primul-ministru despre evoluţia situaţiilor de urgenţa ori a evenimentelor deosebite;e) asigura consilierea primului-ministru pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin în domeniul managementului situaţiilor de urgenţa;f) se informeaza cu privire la modul de coordonare a acţiunilor forţelor implicate în managementul situaţiilor de urgenţa;g) întocmeşte documente cu direcţii prioritare de acţiune în domeniul prevenirii şi gestionarii situaţiilor de urgenţa;h) îndeplineşte alte atribuţii, conform reglementarilor interne emise în baza prevederilor legale.(4) Centrul de situaţii al Guvernului se afla în coordonarea unui consilier de stat din cadrul Cancelariei Primului-Ministru şi este condus de un director care îndeplineşte funcţia de şef al centrului, numit şi eliberat din funcţie prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru.(5) Structura organizatorica a Centrului de situaţii al Guvernului este prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta decizie.
 + 
Articolul 13În cadrul Cancelariei Primului-Ministru funcţioneaza Biroul directorului executiv al Grupului la nivel înalt în domeniul protecţiei şi îngrijirii copilului, structura fără personalitate juridica, organizata la nivel de compartiment, conform Hotarârii Guvernului nr. 103/2006 privind organizarea şi funcţionarea Biroului directorului executiv al Grupului la nivel înalt în domeniul protecţiei şi îngrijirii copilului, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 14(1) Primul-ministru coordonează, prin Cancelaria Primului-Ministru, urmatoarele instituţii publice şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale:a) Autoritatea Naţionala de Reglementare în Domeniul Energiei, instituţie publică cu personalitate juridica, finanţată integral din venituri proprii;b) Agenţia Naţionala pentru Resurse Minerale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţat integral din venituri proprii; preşedintele agenţiei are calitatea de ordonator principal de credite;c) Autoritatea Naţionala pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, instituţie publică cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţată integral din venituri proprii;d) Inspectoratul de Stat în Construcţii, instituţie publică cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţată integral din venituri proprii; inspectorul general de stat are calitate asimilata celei de ordonator principal de credite bugetare în ceea ce priveşte actele de gestiune;e) Comisia Naţionala pentru Controlul Activităţilor Nucleare, instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridica, finanţată integral din venituri proprii;f) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţată integral din venituri proprii;g) Agenţia de Compensare pentru Achiziţii de Tehnica Speciala, instituţie publică autonoma, cu personalitate juridica, finanţată integral din venituri proprii;h) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spalarii Banilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat; preşedintele oficiului are calitatea de ordonator principal de credite;i) Agenţia Româna pentru Investiţii Straine, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;j) Agenţia Naţionala pentru Sport, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;k) Agenţia Naţionala Anti-Doping, instituţie publică cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţată din venituri proprii şi de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;l) Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, instituţie publică cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţată din venituri proprii şi de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.(2) Prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru se asigura finanţarea autoritaţilor şi instituţiilor publice prevăzute la alin. (1) lit. i)-l).
 + 
Articolul 15În subordinea Guvernului şi în coordonarea şefului Cancelariei Primului-Ministru funcţioneaza Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridica, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.
 + 
Articolul 16(1) Structura organizatorica a Cancelariei Primului-Ministru este prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta decizie.(2) Numărul maxim de posturi alocat Cancelariei Primului-Ministru este de 303, inclusiv demnitarii şi posturile aferente Cabinetului primului-ministru, Cabinetului şefului Cancelariei Primului-Ministru şi Cabinetului secretarului de stat pentru autoritaţi de reglementare.
 + 
Articolul 17(1) Compartimentele din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, structuri fără personalitate juridica, sunt coordonate de câte un consilier de stat, numit prin decizie a primului-ministru.(2) Organizarea şi funcţionarea compartimentelor se stabilesc prin decizie a primului-ministru.(3) În exercitarea atribuţiilor care le revin, consilierii de stat emit instrucţiuni, potrivit legii.
 + 
Articolul 18Structura organizatorica detaliata, circuitul documentelor, atribuţiile şi sarcinile compartimentelor, direcţiilor generale şi direcţiilor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aproba prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru, în termen de 15 zile de la data intrarii în vigoare a prezentei decizii.
 + 
Articolul 19(1) Personalului Cancelariei Primului-Ministru nu i se aplică prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu excepţia celui preluat potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţa a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 228/2004, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Atribuţiile, sarcinile şi raspunderile individuale ale personalului încadrat în Cancelaria Primului-Ministru se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare.(3) Personalul din cadrul Cancelariei Primului-Ministru este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile salarizarii personalului din aparatul de lucru al Guvernului.(4) Personalul Cancelariei Primului-Ministru va fi redistribuit în structura organizatorica prevăzută în prezenta decizie în funcţie de nivelul, pregătirea profesionala şi cerinţele postului.(5) În cadrul structurilor unde s-a restrâns activitatea, respectiv s-a diminuat numărul de posturi, personalul va fi încadrat în urma susţinerii şi promovarii unui test profesional, ce va avea loc în termen de 3 zile lucratoare de la data intrarii în vigoare a prezentei decizii.(6) Personalul Cancelariei Primului-Ministru care se afla în una dintre situaţiile prevăzute la art. 60 alin. (1) lit. c)-e) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, se preia în noua structura potrivit pregatirii profesionale, cu pastrarea drepturilor salariale avute la data preluării.
 + 
Articolul 20Pe data intrarii în vigoare a prezentei decizii se abroga Decizia primului-ministru nr. 379/2005 privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 557 din 29 iunie 2005, Decizia primului-ministru nr. 427/2005 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului justiţie şi administrare interna, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 836 din 15 septembrie 2005, şi Decizia primului-ministru nr. 54/2006 privind organizarea şi funcţionarea Centrului de situaţii al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 435 din 19 mai 2006.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:───────────────Şeful Cancelariei Primului-Ministru,Ion-Mircea PlânguBucureşti, 28 iunie 2007.Nr. 190.
 + 
Anexa 1STRUCTURA CANCELARIEI PRIMULUI-MINISTRU   ┌─────────────────┐ ┌─────────────────┐ ┌─────────────────────┐   │ CABINETUL │ │ │ │ DEPARTAMENTUL │   │PRIMULUI-MINISTRU├──────┤ ├───┤ PURTATORULUI DE │   └─────────────────┘ │ │ │CUVANT AL GUVERNULUI │                            │ PRIMUL-MINISTRU │ └─────────────────────┘  ┌────────────────────┐ │ │ ┌─────────────────────┐  │ CENTRUL DE SITUAŢII├────┤ ├───┤ DIRECTIA │  │ AL GUVERNULUI │ │ │ │ PROTOCOL │  └────────────────────┘ └───────┬─────────┘ └─────────────────────┘                                    │                                    │                            ┌───────┴────────────┐  ┌──────────────────┐ │ │  │ SECRETARIATUL │ │ │  │ CANCELARIEI ├──────┤ │  │ PRIMULUI-MINISTRU│ │ SEFUL CANCELARIEI ├─────────────────┐  └──────────────────┘ │ PRIMULUI-MINISTRU │ │ ┌───────────────────┐ │ │ │ │ CABINETUL SEFULUI│ │ │ │ │ CANCELARIEI ├──────┤ │ │ │ PRIMULUI-MINISTRU│ └──┬──┬──┬───────────┘ │ └───────────────────┘ │ │ │ │                               │ │ │ │                               │ │ │ ┌─────────────────────┐ │┌─────────────────┐ │ │ │ │DEPARTAMENTUL PENTRU │ ││DIRECTIA GENERALĂ├─┬──────────┘ │ │ │ LUPTA ANTIFRAUDA │ ││ JURIDICA │ │ │ │ └─────────────────────┘ │└─────────────────┘ │ │ │ ┌──────────────────────┐ │┌─────────────────┐ │ │ │ │UNITATEA DE MANAGEMENT│ ││DIRECTIA GENERALĂ├─┤ │ └───┤ AL FONDURILOR DE │ ││ ECONOMICA │ │ │ │ SOLIDARITATE AL │ │└─────────────────┘ │ │ │ UNIUNII EUROPENE │ │┌─────────────────┐ │ │ └──────────────────────┘ ││DIRECTIA RESURSE ├─┤ │ ││ UMANE │ │ │ │└─────────────────┘ │ │ ┌──────────────────┘┌─────────────────┐ │ │ │ ┌─────────────────┐│ DIRECTIA ├─┤ │ │ │SECRETAR DE STAT │ ┌────────┐│ ADMINISTRATIVA │ │ │ └─┤PENTRU AUTORITĂŢI├─┤CABINET │└─────────────────┘ │ │ │DE REGLEMENTARE │ │SECRETAR│┌─────────────────┐ │ │ └─────────────────┘ │ DE ││DIRECTIA AUDIT ├─┤ │ │ STAT ││PUBLIC INTERN │ │ │ └────────┘└─────────────────┘ │ │┌─────────────────┐ │ ││SERVICIUL INFOR- ├─┤ ││MATII CLASIFICATE│ │ │└─────────────────┘ │ │┌─────────────────┐ │ ││CONSILIERI PENTRU│ │ ││AFACERI EUROPENE ├─┘ │└─────────────────┘ │                                  │                                  │┌─────────────────────────────────┼─────────────────────────┬──────────────────┐│┌──────────────┐┌──────────────┐ │┌─────────────────────┐ │┌───────────────┐ │││COMPARTIMENTUL││COMPARTIMENTUL│ ││ COMPARTIMENTUL ├──┤│COMPARTIMENTUL ├─┤├┤DE COORDONARE ││ POLITICA ├─┤│DEZVOLTARE REGIONALA │ ││RELATII EXTERNE│ │││ POLITICA ││ ECONOMICA │ ││ŞI URMARIRE FONDURI │ ││ │ │││ ││ GENERALĂ │ ││ STRUCTURALE │ ││ │ ││└──────────────┘└──────────────┘ │└─────────────────────┘ │└───────────────┘ ││ │ │ ││┌──────────────┐┌──────────────┐ │┌─────────────────────┐ │┌───────────────┐ │││COMPARTIMENTUL││COMPARTIMENTUL│ ││ COMPARTIMENTUL │ ││OFICIUL PENTRU │ │││DE ANALIZA ŞI ││AMENAJAREA │ ││ TRANSPORTURI, │ ││GESTIONAREA │ │├┤ PLANIFICARE ││TERITORIULUI, ├─┤│INFRASTRUCTURA, IMM ├──┤│RELATIILOR CU ├─┤││ POLITICA ││LUCRARI │ ││COMERT, TURISM │ ││ REPUBLICA │ │││ ││PUBLICE ŞI │ ││ │ ││ MOLDOVA │ │││ ││LOCUINTE │ │└─────────────────────┘ │└───────────────┘ ││└──────────────┘└──────────────┘ │ │ ││ │ │ ││┌─────────────┐ ┌──────────────┐ │┌─────────────────────┐ │┌───────────────┐ │││DEPARTAMENTUL│ │COMPARTIMENTUL│ ││ COMPARTIMENTUL │ ││COMPARTIMENTUL │ │├┤ PENTRU │ │ SOCIAL ├─┤│ AGRICULTURA, │ ││ PENTRU │ │││DIALOG SOCIAL│ │ SĂNĂTATE │ ││ MEDIU ├──┤│ PROBLEME DE ├─┘│└─────────────┘ └──────────────┘ ││ │ ││ SECURITATE ││ ││ │ ││ NAŢIONALA ││┌─────────────┐ ┌──────────────┐ │└─────────────────────┘ │└───────────────┘││BIROUL DIREC-│ │ │ │ │││TORULUI EXECU│ │ │ │┌─────────────────────┐ │││TIV AL GRUPU-│ │COMPARTIMENTUL│ ││COMPARTIMENTUL PENTRU│ │││LUI LA NIVEL │ │ EDUCATIE │ ││GUVERNARE, PROIECTE ├──┘││INALT IN DOME│ │ CULTURA ŞI │ ││IT ŞI COMUNICATII │││NIUL PROTEC- │ │ CULTE ├─┘└─────────────────────┘└┤TIEI ŞI INGRI│ │ │ │JIRII │ │ │ │COPILULUI │ │ │ └─────────────┘ └──────────────┘
 + 
Anexa 2STRUCTURA CENTRULUI DE SITUAŢII AL GUVERNULUI                   ┌─────────────────────────────┐                   │ DIRECTOR │                   │ Seful Centrului de Situaţii │                   │ al Guvernului │                   └─────────────┬───────────────┘                                 │                                 │       ┌─────────────────────────┴───────────────────────────────────┐       │ │       │ │       │ ┌──────────────────────────────────────┴─────────┐       │ │ SERVICIUL EVALUAE-ORIENTARE │       │ └───┬───────────────┬──────────────────┬─────────┘       │ │ │ │       │ │ │ │┌──────┴──────────┐ ┌─────┴─────┐ ┌─────┴────┐ ┌─────────┴────────┐│ │ │ │ │ │ │ ││Tura de serviciu ├─┐ │ Evaluare │ │Orientare │ │ Comunicatii şi │└───┬─────────────┘ ├─┐ │Planificare│ │strategica│ │informaţii publice│    └──┬────────────┘ ├─┐ └───────────┘ └──────────┘ └──────────────────┘       └─┬────────────┘ ├─┐         └──┬───────────┘ │            └─────────────┘__________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x