Informatii Document
Emitent: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 169 din 11 martie 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Actiuni induse de acest act: | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
pentru modificarea şi completarea Deciziei Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 65/2000 privind adoptarea Normelor obligatorii pentru publicitate, teleshopping şi sponsorizare în domeniul audiovizualului
În temeiul art. 32 şi cu respectarea dispoziţiilor art. 29 din Legea audiovizualului nr. 48/1992,Consiliul Naţional al Audiovizualului decide: +
Articolul UNICDecizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 65 din 23 mai 2000 privind adoptarea Normelor obligatorii pentru publicitate, teleshopping şi sponsorizare în domeniul audiovizualului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 352 din 27 iulie 2000, se modifica şi se completează după cum urmează:1. Articolul 1 literele c) şi k) vor avea următorul cuprins:"c) autopublicitatea difuzată în scop promotional nu este aducatoare de venituri directe, se referă strict la prezentarea cu anticipatie a unor emisiuni din grila de program a postului prin care se face anunţul sau a oricărui alt post aparţinând aceluiaşi titular de licenţă şi nu este inclusă în durata maxima destinată publicităţii;……………………………………………………..k) intervalele de teleshopping sunt perioadele cu o durată neîntreruptă de minimum 15 minute, care cuprind exclusiv oferte făcute direct publicului, prin prezentarea sau promovarea unor produse sau servicii, în scopul vânzării sau al închirierii de produse sau/şi al furnizarii de servicii, contra cost." … 2. Prevederile alineatului (3) al articolului 7 se abroga.3. Articolul 6 alineatul (1) va avea următorul cuprins:"Art. 6. – (1) Prezentarea publicităţii şi a teleshoppingului se face în limba română; anunţurile publicitare pot fi difuzate într-o alta limba, în cadrul portiunilor de program transmise în limba respectiva, în conformitate cu grila de program aprobată."4. Articolul 11 alineatul (2) va avea următorul cuprins:"(2) În transmisiunile sportive şi în spectacolele cuprinzând pauze publicitatea şi teleshoppingul nu pot fi inserate decât în pauze."5. Articolul 11 se completează cu alineatul (6) cu următorul cuprins:"(6) Posturile de radio pot insera publicitatea în timpul emisiunilor, cu respectarea prevederilor alin. (2) şi (5), cu condiţia sa nu fie afectate integritatea şi valoarea emisiunilor şi sa nu se aducă prejudicii deţinătorilor de drepturi."6. Articolul 14 alineatul (1) va avea următorul cuprins:"Art. 14. – (1) Timpul consacrat publicităţii la televiziune nu trebuie să depăşească 15% din durata zilnica de emisie; acest procent poate ajunge la 20% dacă publicitatea include oferte făcute direct publicului, pentru vânzarea, cumpărarea sau închirierea de produse şi pentru furnizarea de servicii (teleshopping), cu condiţia ca timpul consacrat publicităţii sa nu depăşească 15% din durata zilnica de emisie."7. Articolul 14 se completează cu alineatul (2) cu următorul cuprins:"(2) Timpul consacrat publicităţii la radio nu va depăşi 25% din durata zilnica de emisie."8. Articolul 16 va avea următorul cuprins:"Art. 16. – În interiorul unui interval de 60 de minute timpul consacrat publicităţii nu poate depăşi 12 minute la televiziune şi 15 minute la radiodifuziune; intervalul de 60 de minute se delimiteaza prin orele exprimate în numere întregi; pentru intervalele mai scurte de o ora durata publicităţii nu va depăşi 20% la televiziune, respectiv 25% la radiodifuziune, din durata respectivei fracţiuni orare."9. Articolul 19 alineatul (2) va avea următorul cuprins:"(2) Publicitatea pentru băuturi alcoolice nu poate fi inserată în timpul emisiunilor destinate copiilor."10. Articolul 19 se completează cu alineatul (3) cu următorul cuprins:"(3) În pauzele transmisiunilor sportive sau în timpul transmisiunilor sportive prevăzute la art. 12 alin. (2) este interzisă inserarea publicităţii pentru băuturi alcoolice distilate."11. Articolul 28 alineatele (2) şi (3) vor avea următorul cuprins:"(2) Intervalele de teleshopping pot fi programate între orele 0,00-11,00 şi 14,00-17,00, cu excepţia zilelor de duminica şi a sarbatorilor legale, când pot fi difuzate între orele 0,00-9,00.(3) Numărul intervalelor de teleshopping poate fi de maximum 8 într-un program zilnic de 24 de ore, fără a depăşi o durată totală de 3 ore pe zi; numărul lor se reduce proporţional, în funcţie de numărul de ore de program difuzate zilnic de postul respectiv." … 12. Articolul 31 alineatul (1) va avea următorul cuprins:"Art. 31. – (1) Sponsorizarea unor emisiuni sau programe de radiodifuziune ori de televiziune trebuie anunţată la începutul şi/sau la sfârşitul acestora."PREŞEDINTELE CONSILIULUI NAŢIONAL AL AUDIOVIZUALULUI,ŞERBAN MADGEARU──────────────────