Informatii Document
Emitent: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 126 din 12 februarie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Actiuni induse de acest act: | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
pentru modificarea şi completarea Deciziei Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 123/2003 privind publicitatea şi teleshoppingul
Având în vedere dubla calitate a Consiliului Naţional al Audiovizualului, de garant al interesului public şi de unică autoritate de reglementare în domeniul programelor audiovizuale,în temeiul art. 17 alin. (1) lit. d) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare,membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea decizie: +
Articolul UNICDecizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 123/2003 privind publicitatea şi teleshoppingul, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 479 din 4 iulie 2003, se modifică şi se completează după cum urmează:1. După articolul 8 se introduce un nou articol, articolul 8^1 , cu următorul cuprins:"Art. 8^1 . – Publicitatea şi teleshoppingul nu trebuie să facă apel, nici vizual şi nici verbal, la persoanele care prezintă în mod obişnuit emisiunile de ştiri."2. Articolul 24 va avea următorul cuprins:"Art. 24. – (1) Promovarea produselor medicamentoase în serviciile de programe audiovizuale va include obligatoriu următoarele:a) numele produsului; … b) denumirea comună, dacă produsul conţine un singur ingredient activ; … c) indicaţia terapeutică (pentru ce afecţiuni se foloseşte produsul medicamentos); … d) avertizarea: «Acest produs se poate elibera fără prescripţie medicală. Se recomandă citirea cu atenţie a prospectului. Dacă apar manifestări neplăcute, adresaţi-vă medicului sau farmacistului». … (2) Prin derogare de la prevederile lit. d) a alin. (1), publicitatea pentru produsele medicamentoase difuzată într-o formă prescurtată (reminder) va include avertizarea: «Se recomandă citirea cu atenţie a prospectului». … (3) În sensul prezentei decizii, prin (reminder) se înţelege clipul publicitar care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii: … a) este o parte, continuare şi/sau completare a aceleiaşi campanii publicitare la un anumit produs medicamentos, realizată în cadrul aceluiaşi serviciu de programe; … b) reaminteşte publicului elemente din mesajul difuzat în spotul principal al campaniei publicitare; … c) are o durată ce nu depăşeşte 10 secunde. … (4) Avertizările menţionate la alin. (1) lit. d) şi alin. (2) se vor difuza în următoarele condiţii: … a) în cazul spotului principal, textul va fi prezentat la sfârşitul spotului publicitar, sonor şi vizual, timp de minimum 6 secunde; … b) în cazul reminderului, textul va fi prezentat pe parcursul difuzării spotului în condiţii care să asigure o percepţie clară a mesajului." … Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului,Ralu FilipBucureşti, 5 februarie 2004.Nr. 17.–––––-