privind aprobarea Programului de interes naţional pentru îmbunătăţirea activităţilor de asistenţă şi protecţie a victimelor traficului de persoane şi a Metodologiei de alocare a fondurilor pentru derularea proiectelor specifice din cadrul programului de interes naţional
Având în vedere Obiectivul specific D.2.2, activitatea a) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1.720/2006 privind aprobarea Planului naţional de acţiune 2006-2007 în vederea implementării Strategiei naţionale împotriva traficului de persoane pentru perioada 2006-2010,în temeiul dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. n) şi ale art. 5 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.584/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de Persoane, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de Persoane emite următoarea decizie: +
Articolul 1Se aprobă Programul de interes naţional pentru îmbunătăţirea activităţilor de asistenţă şi protecţie a victimelor traficului de persoane, prevăzut în anexa nr. 1. +
Articolul 2Se aprobă Metodologia de alocare a fondurilor pentru derularea proiectelor specifice din cadrul programului de interes naţional, prevăzută în anexa nr. 2. +
Articolul 3(1) Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane finanţează serviciile în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de persoane din cadrul programului de interes naţional menţionat la art. 1 cu sumele prevăzute cu această destinaţie în bugetul propriu. … (2) Finanţarea se realizează în urma evaluării şi selectării de către Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane a proiectelor înaintate de organizaţiile neguvernamentale care desfăşoară activităţi în domeniul traficului de persoane. … +
Articolul 4(1) Monitorizarea derulării programului de interes naţional în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de persoane se asigură de către Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane. … (2) Controlul utilizării fondurilor alocate în cadrul programului de interes naţional în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de persoane se asigură de către Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. … +
Articolul 5Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta decizie. +
Articolul 6Prezenta decizie intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Agenţiei Naţionaleîmpotriva Traficului de Persoane,Dumitru LicsandruBucureşti, 30 octombrie 2007.Nr. 1. +
Anexa 1PROGRAMUL DE INTERES NAŢIONALpentru îmbunătăţirea activităţilor de asistenţăşi protecţie a victimelor traficului de persoaneScopSusţinerea, pe o perioadă de cel puţin o lună şi jumătate, a activităţilor de recuperare şi reintegrare socioprofesională a victimelor asistate.Obiective:a) asigurarea de servicii de calitate adaptate nevoilor specifice persoanelor traficate, în vederea recuperării şi reintegrării socioprofesionale a acestora; … b) prevenirea revictimizării persoanelor traficate printr-o intervenţie multidisciplinară adaptată complexităţii cazurilor de trafic de persoane; … c) asistenţa şi protecţia persoanelor traficate conform standardelor minime obligatorii în domeniu. … Indicatori fiziciCel puţin 4 organizaţii neguvernamentale din domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de persoane vor furniza asistenţă conform standardelor minime obligatorii de asistenţă şi protecţie a acestora.Indicatori de rezultateCel puţin 100 de persoane traficate beneficiază de asistenţă şi protecţie atât în adăposturile specializate, cât şi în familiile şi comunităţile în care locuiesc.Bugetul aferent anului 2007 pentru acest program de interes naţional este de 398.790 lei, astfel:● cheltuieli cu salariile:– coordonator proiect: 1.700 lei/lună x 6 coordonatori de proiect x 1,5 luni = 15.300 lei;– asistent social: 1.300 lei/lună x 6 asistenţi sociali x 1,5 luni = 11.700 lei;– psiholog: 1.300 lei/lună x 6 psihologi x 1,5 luni = 11.700 lei;– lucrător social/manager de caz: 1.300 lei/lună x 6 psihologi x 1,5 luni = 11.700 lei;– contabil (1/2 normă): 600 lei/lună x 6 contabili x 1,5 luni = 5.400 lei;● cheltuieli locaţie:– chirie: 1.200 lei/lună/locaţie x 6 locaţii x 1,5 luni = 10.800 lei;– utilităţi (telefon, cablu TV, apă, gaze, căldură, gunoi, consumabile etc.): 600 lei/lună/locaţie x 6 locaţii x 1,5 luni = 5.400 lei;● cheltuieli asistare victimă:– asistenţă medicală (consultaţii, tratamente, intervenţii medicale etc.): 300 lei/lună x 120 de victime x 1,5 luni = 54.000 lei;– asistenţă juridică (consultanţă, reprezentare, obţinerea de certificate medico-legale): 300 lei/lună x 120 de victime x 1,5 luni = 54.000 lei;– asistenţă educaţională (taxe şcolarizare, cursuri calificare profesională, rechizite, consumabile): 300 lei/lună x 120 de victime x 1,5 luni = 54.000 lei;– asistenţă socială (taxe eliberare documente, transport, cartele telefonice, taxe coletărie): 300 lei/lună x 120 de victime x 1,5 luni = 54.000 lei;– asistenţă materială (hrană, îmbrăcăminte, produse igienă personală, produse curăţenie): 500 lei/lună x 120 de victime x 1,5 luni = 90.000 lei.TOTAL GENERAL: 378.000 leiCheltuieli neprevăzute (5,5%): 20.790 leiTOTAL BUGET: 398.790 lei +
Anexa 2METODOLOGIAde alocare a fondurilor pentru derularea proiectelorspecifice din cadrul programului de interes naţionalDispoziţii generale +
Articolul 1(1) Pot primi sume necesare finanţării proiectelor privind acordarea de servicii de asistenţă în beneficiul victimelor traficului de persoane organizaţiile neguvernamentale care îndeplinesc următoarele condiţii: … a) sunt persoane juridice române de drept privat, fără scop patrimonial, constituite potrivit legii; … b) dispun de resursele materiale şi umane necesare derulării proiectelor pe care le propun în cadrul programului de interes naţional în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de persoane; … c) prezintă garanţii de solvabilitate financiară; … d) desfăşoară de cel puţin un an activităţi în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de persoane. … (2) Pot beneficia de finanţarea prevăzută la alin. (1), în aceleaşi condiţii, şi: … a) filialele din România ale organizaţiilor internaţionale; … b) formele asociative constituite din organizaţii care îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1). … (3) În sensul prezentei metodologii, se înţelege prin: … a) agenţie finanţatoare – Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane, denumită în continuare Agenţie; … b) beneficiar – victima traficului de persoane inclusă într-un program de asistenţă; … c) prestator – organizaţia neguvernamentală a cărei ofertă de preţ a fost acceptată de agenţia finanţatoare pentru realizarea obiectului contractului. … +
Articolul 2(1) Proiectele propuse de organizaţiile neguvernamentale, denumite în continuare ONG, pot fi selectate dacă îndeplinesc condiţiile stabilite în instrucţiunile de întocmire a ofertei. … (2) ONG interesate vor participa la o procedură de selecţie cuprinzând etapele prevăzute la art. 6 din Legea nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general. … (3) Procedura de selecţie de proiecte poate fi reluată în conformitate cu dispoziţiile stabilite de art. 14 din Legea nr. 350/2005. … Procedura de înscriere la selecţie +
Articolul 3(1) Documentaţia de participare la etapa de calificare se depune de către ONG interesate la sediul Agenţiei. … (2) Data limită de depunere a documentaţiei prevăzute la alin. (1) se stabileşte în instrucţiunile pentru întocmirea documentaţiei de calificare. … +
Articolul 4(1) Agenţia va pune la dispoziţie ONG interesate caietul de sarcini pentru program şi instrucţiunile pentru elaborarea documentaţiei de calificare. … (2) Caietul de sarcini pentru program, instrucţiunile pentru elaborarea documentaţiei de calificare şi instrucţiunile pentru elaborarea ofertei de preţ se aprobă de conducerea Agenţiei, astfel încât să fie posibilă punerea lor la dispoziţie potrivit alin. (1). … +
Articolul 5(1) Documentaţia de participare la etapa de calificare va conţine în mod obligatoriu următoarele: … a) scrisoare de interes; … b) statutul organizaţiei; … c) documentul doveditor al personalităţii juridice; … d) formularele completate, cuprinse în instrucţiunile puse la dispoziţie de Agenţie; … e) alte acte solicitate de Agenţie, care dovedesc capacitatea materială şi financiară a ONG, necesară derulării proiectelor. … (2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) vor fi prezentate în copie, semnată pentru conformitate cu originalul de către ONG. La cererea Agenţiei, ONG va prezenta şi originalul pentru a se permite verificarea exactităţii copiei. … Calificarea ONG +
Articolul 6(1) Verificarea eligibilităţii şi evaluarea ONG candidate în vederea acordării finanţării pentru proiectele depuse se realizează de comisii de evaluare şi selectare, denumite în continuare comisii, constituite la nivelul Agenţiei. … (2) Componenţa nominală şi modul de organizare şi funcţionare ale comisiilor se stabilesc prin dispoziţia preşedintelui Agenţiei. … +
Articolul 7(1) Verificarea eligibilităţii şi evaluarea ONG candidate se realizează în baza grilei de evaluare cuprinse în instrucţiunile de întocmire a ofertei. … (2) Rezultatul verificării eligibilităţii şi evaluării se comunică în scris ONG candidate, în termen de cel mult 5 zile de la data stabilirii acestuia, cu precizarea motivelor respingerii, dacă este cazul. … +
Articolul 8(1) Ofertele depuse de ONG vor fi analizate de comisie în termen de cel mult 15 zile de la expirarea termenului de depunere prevăzut la art. 3 alin. (2). … (2) În urma analizei efectuate, comisia propune încheierea contractului de finanţare, precum şi cuantumul finanţării ce urmează să fie acordat. … (3) Hotărârea prin care comisia formulează propunerile prevăzute la alin. (2) se aprobă prin votul majorităţii membrilor săi. … (4) Comisia întocmeşte şi înaintează Agenţiei hotărârea în care se consemnează cele prevăzute la alin. (2) şi (3). … Finanţarea programului de interes naţional +
Articolul 9În baza hotărârii înaintate de comisie potrivit art. 8 alin. (4), acordarea finanţării proiectelor se face pe bază de contract încheiat între Agenţie, în calitate de finanţator, şi ONG, în calitate de prestator. +
Articolul 10(1) Virarea sumelor prevăzute în contractul de finanţare încheiat în condiţiile art. 9 se poate face în tranşe, conform clauzelor contractuale. Prima tranşă se înaintează în termen de 30 de zile de la începerea prestării serviciilor de către ONG, cu excepţia cazurilor în care, conform legii, se pot acorda avansuri, menţionându-se aceasta în contract. … (2) Sumele utilizate cu încălcarea prevederilor contractuale privind destinaţia lor vor fi urmărite în sarcina persoanelor responsabile. … (3) Sumele virate şi neconsumate la sfârşitul exerciţiului bugetar se restituie la bugetul Agenţiei. … +
Articolul 11Finanţarea acordată pentru derularea proiectelor se retrage în cazul în care Agenţia constată că sumele alocate nu au fost utilizate conform clauzelor prevăzute în contractele încheiate. +
Articolul 12Prezenta metodologie se completează cu dispoziţiile Legii nr. 350/2005, precum şi cu cele ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.––––