privind implementarea serviciului universal în sectorul comunicaţiilor electronice(actualizată până la data de 15 septembrie 2004*)
––––*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 750 din 18 august 2004. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ până la data de 15 septembrie 2004, cu modificările şi completările aduse de DECIZIA nr. 1.188/EN din 13 septembrie 2004.În temeiul prevederilor art. 38 alin. (1), (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002, precum şi ale art. 4 alin. (4), art. 9 alin. (2) şi (3), art. 10 alin. (10) şi ale art. 13 alin. (2) din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice,având în vedere Ordinul ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei nr. 184/2004 pentru aprobarea Documentului de politică şi strategie privind implementarea serviciului universal în sectorul comunicaţiilor electronice,preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie. +
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1(1) Prezenta decizie reglementează modalităţile de implementare a serviciului universal în sectorul comunicaţiilor electronice, prin stabilirea condiţiilor şi a procedurii de desemnare a furnizorilor de serviciu universal, astfel cum aceştia sunt definiţi la art. 2 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, precum şi prin stabilirea mecanismului de compensare a costului net determinat de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal. … (2) În aplicarea prevederilor prezentei decizii, Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii, denumită în continuare ANRC, va urmări asigurarea dreptului de acces la serviciul universal pe întregul teritoriu al României, cu respectarea principiului neutralităţii tehnologice, prin realizarea obiectivelor prevăzute în Ordinul ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei nr. 184/2004 pentru aprobarea Documentului de politică şi strategie privind implementarea serviciului universal în sectorul comunicaţiilor electronice. … +
Articolul 2(1) Serviciile incluse în sfera serviciului universal, care fac obiectul prezentei decizii, sunt: … a) furnizarea accesului la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix; … b) accesul la telefoanele publice cu plată. … (2) Dreptul de acces la serviciul prevăzut la alin. (1) lit. a) este asigurat prin instalarea de telecentre, în condiţiile secţiunii 1 a cap. II, precum şi prin acordarea de subvenţii, în condiţiile secţiunii a 2-a a cap. II. … (3) Dreptul de acces la serviciul prevăzut la alin. (1) lit. b) este asigurat prin instalarea de telefoane publice cu plată, în condiţiile secţiunii 1 a cap. II. … (4) Pot fi desemnaţi ca furnizori de serviciu universal: … a) pentru serviciul prevăzut la alin. (1) lit. a), în vederea instalării de telecentre, precum şi pentru serviciul prevăzut la alin. (1) lit. b), persoanele care sunt, cumulativ, furnizori de reţele publice de comunicaţii electronice şi de servicii de telefonie destinate publicului; … b) pentru serviciul prevăzut la alin. (1) lit. a), în vederea acordării de subvenţii, furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului. … +
Articolul 3(1) În înţelesul prezentei decizii, următorii termeni se definesc astfel: … a) servicii de acces la reţeaua publică de telefonie punerea la dispoziţie utilizatorilor finali persoane fizice, pe baza unui contract în formă scrisă şi în schimbul unui tarif periodic, de regulă lunar, a echipamentelor sau serviciilor necesare pentru ca aceştia să poată beneficia de servicii de telefonie destinate publicului; … ––––-Litera a) a alin. (1) al art. 3 a fost modificată de pct. 1 al art. I din DECIZIA nr. 1.188/EN din 13 septembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 15 septembrie 2004.b) localităţi eligibile – localităţile care nu beneficiază de servicii de acces la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, sau de un mijloc rezonabil de acces la serviciul de telefonie destinat publicului, precum şi cele în care penetrarea acestor servicii nu este suficientă în vederea satisfacerii necesităţilor rezonabile ale utilizatorilor finali; … c) telecentru – spaţiul pus la dispoziţia publicului, în cadrul căruia se furnizează accesul la o reţea publică de telefonie, la un punct fix, astfel încât utilizatorii finali să poată iniţia şi primi apeluri telefonice locale, naţionale şi internaţionale, comunicaţii prin fax şi comunicaţii de date la o rată de transfer suficientă pentru a permite accesul funcţional la Internet; caracteristicile tehnico-economice de bază ale telecentrelor sunt prevăzute în anexa nr. 1; … d) familie – soţul şi soţia, bărbatul şi femeia necăsătoriţi sau persoană singură şi, acolo unde este cazul, rudele lor până la gradul al IV-lea inclusiv, care locuiesc şi gospodăresc împreună. … (2) Prin sintagma care locuiesc şi gospodăresc împreună, prevăzută la alin. (1) lit. d), se înţelege persoanele care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii: … a) au domiciliul sau, după caz, reşedinţa comună; … b) contribuie împreună la achiziţionarea sau la realizarea unor bunuri şi a unor venituri rezultate din valorificarea acestora ori la consumul acestora. … (3) Beneficiază de prevederile prezentei decizii şi familiile constituite din cetăţeni ai altor state sau apatrizi, care au reşedinţa sau, după caz, domiciliul în România, în condiţiile legislaţiei române. … (4) În cuprinsul prezentei decizii sunt, de asemenea, aplicabile definiţiile prevăzute la art. 2 pct. 12 din Legea nr. 676/2001 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul telecomunicaţiilor, cu modificările ulterioare, la art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la reţelele publice de comunicaţii electronice şi la infrastructura asociată, precum şi interconectarea acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 527/2002, la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002, şi la art. 2 alin. (1) din Legea nr. 304/2003. … +
Capitolul IIMăsuri în vederea realizării obiectivelor politicii şi strategiei privind implementarea serviciului universal +
Secţiunea 1Furnizarea accesului la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, şi a accesului la telefoanele publice cu plată +
Articolul 4În vederea îndeplinirii obiectivului privind asigurarea disponibilităţii, calităţii şi accesibilităţii acelor servicii din sfera serviciului universal care reprezintă mijloace rezonabile de acces la serviciul de telefonie destinat publicului, ANRC va impune în sarcina furnizorilor de serviciu universal desemnaţi obligaţia de a asigura furnizarea accesului la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, şi furnizarea accesului la telefoanele publice cu plată, la tarife accesibile şi la un anumit nivel de calitate, în acele localităţi stabilite de către ANRC, pe baza unui studiu la nivel naţional, ca fiind localităţi eligibile. +
Articolul 5Localităţile în care se vor instala cu prioritate telecentre şi telefoane publice cu plată vor fi alese dintre localităţile eligibile, avându-se în vedere gradul de disponibilitate a serviciilor de telefonie destinate publicului, numărul de locuitori şi eficienţa implementării unor astfel de proiecte. +
Articolul 6(1) În localităţile alese în conformitate cu prevederile art. 5, ANRC va desemna, prin licitaţie sau, ca excepţie, din oficiu, furnizorii de serviciu universal care vor avea obligaţia de a asigura furnizarea accesului la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, şi/sau a accesului la telefoanele publice cu plată. … (2) Furnizorii de serviciu universal desemnaţi în vederea furnizării accesului la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, sau în vederea furnizării accesului la telefoanele publice cu plată vor fi desemnaţi pe o perioadă de cel puţin 3 ani. … (3) În cazul în care ANRC desemnează prin licitaţie un furnizor de serviciu universal într-o localitate în care, la momentul publicării anunţului de participare la licitaţie potrivit art. 19 alin. (1), există telecentre sau telefoane publice cu plată, furnizorul accesului la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, prin intermediul acelor telecentre, sau al accesului la acele telefoane publice cu plată are dreptul să solicite compensarea eventualului cost net înregistrat ulterior punerii în funcţiune în localitatea respectivă a telecentrului sau telefonului public cu plată ce face obiectul licitaţiei, inclusiv costurile cu activele imobilizate neamortizate până la data respectivă, în limita costului net determinat în urma licitaţiei, urmând a fi desemnat furnizor de serviciu universal din oficiu şi urmând a-i fi impuse obligaţii echivalente celor prevăzute în caietul de sarcini al licitaţiei. … +
Articolul 7(1) În cazul desemnării prin licitaţie, suma la care s-a adjudecat licitaţia constituie costul net al furnizării serviciilor din sfera serviciului universal, urmând a fi virată, la cerere, furnizorului de serviciu universal, conform mecanismului de compensare stabilit de ANRC. … (2) În cazul desemnării din oficiu, diferenţa negativă dintre beneficiile comerciale, atât tangibile, cât şi intangibile, şi costurile implicate de furnizarea accesului la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, sau a accesului la telefoanele publice cu plată, în condiţiile stabilite de către ANRC, calculate pe perioada de desemnare şi actualizate la momentul adoptării deciziei de desemnare, constituie costul net al furnizării serviciilor din sfera serviciului universal, urmând a fi virată, la cerere, furnizorului de servicii universal, conform mecanismului de compensare stabilit de ANRC. … +
Secţiunea a 2-aSubvenţionarea serviciilor de acces la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, şi acordarea unor facilităţi aplicabile în caz de neplată a facturii telefonice +
Articolul 8(1) În vederea îndeplinirii obiectivului privind asigurarea accesibilităţii serviciilor de acces la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix sau la un mijloc rezonabil de acces la serviciul de telefonie destinat publicului, pentru anumite categorii defavorizate de utilizatori, ANRC va impune furnizorilor de serviciu universal desemnaţi în condiţiile art. 9 alin. (1) obligaţia de a acorda o subvenţie pentru serviciul de acces la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, precum şi obligaţia de a oferi facilităţile prevăzute la alin. (2), aplicabile în caz de neplată a facturii telefonice, familiilor care, din cauza veniturilor reduse, necesită o protecţie suplimentară. … (2) Furnizorii de serviciu universal au obligaţia de a acorda următoarele facilităţi, aplicabile în caz de neplată a facturii telefonice, familiilor prevăzute la art. 10, facilităţi care vor fi prevăzute expres în contractele încheiate cu utilizatorii finali: … a) dobânzile, majorările sau penalităţile aplicate pentru neplata la termen a sumelor datorate de abonat să nu depăşească 0,15% pe zi de întârziere din aceste sume; … b) deconectarea de la reţeaua publică de telefonie să nu aibă loc mai devreme de 90 de zile de la suspendarea furnizării serviciului; … c) pe toată durata cât serviciul este suspendat, abonatul să poată iniţia sau primi apeluri care nu presupun nici o plată din partea sa şi să datoreze furnizorului de serviciu universal numai tariful periodic reprezentând contravaloarea furnizării serviciilor de acces la reţeaua publică de telefonie; în cazul în care tariful periodic include contravaloarea unui anumit număr de minute pentru iniţierea de apeluri, acestea vor fi reportate în luna în care abonatul achită factura a cărei neplată a atras suspendarea, împreună cu dobânzile, majorările sau penalităţile aferente; … d) reluarea furnizării serviciului, dacă se realizează în perioada de suspendare, să se facă în mod gratuit, după achitarea de către abonat a facturii a cărei neplată a atras suspendarea, împreună cu dobânzile, majorările sau penalităţile aferente. … (3) Suspendarea furnizării serviciului de acces la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, se va realiza doar în urma notificării abonatului de către furnizorul de serviciu universal. … (4) Furnizorul de serviciu universal are obligaţia de a modifica, în conformitate cu prevederile alin. (2) şi (3), contractul în vigoare, în termen de 15 zile de la data depunerii unei cereri în condiţiile art. 14. … +
Articolul 9(1) ANRC va desemna, din oficiu, ca furnizori de serviciu universal care vor avea obligaţia să acorde utilizatorilor finali subvenţii pentru serviciile de acces la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, şi facilităţi aplicabile în caz de neplată a facturii telefonice, toţi furnizorii de servicii de acces la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, indiferent de tipul reţelei şi de tehnologia utilizată. … (2) În vederea desemnării ca furnizor de serviciu universal, furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului, care oferă servicii de acces la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, sunt obligaţi să transmită ANRC o înştiinţare care să ateste acest lucru, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii sau de la data aducerii la cunoştinţă publicului a ofertei comerciale de lansare a serviciului. … (3) Furnizorii de serviciu universal prevăzuţi la alin. (1) vor fi desemnaţi pe o perioadă cuprinsă între data comunicării deciziei de desemnare şi data de 31 decembrie a aceluiaşi an. … +
Articolul 10(1) Pot beneficia de subvenţia şi de facilităţile prevăzute la art. 8 familiile, prin titularul de contract, care au un venit net mediu lunar, pe membru de familie, mai mic de 2.460.000 lei şi care, la data depunerii cererii de acordare a subvenţiei, în condiţiile art. 14, au contracte în derulare cu furnizorul de serviciu universal, având ca obiect furnizarea accesului la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix. … (2) Familiile care încheie mai multe contracte având ca obiect furnizarea accesului la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, vor putea opta pentru subvenţionarea unui singur serviciu. … +
Articolul 11(1) La stabilirea venitului net mediu lunar pe membru de familie se iau în considerare toate veniturile realizate de membrii familiei în luna anterioară depunerii cererii, inclusiv cele care provin din indemnizaţia de şomaj, creanţe legale, convenţii civile de întreţinere aflate în executare, indemnizaţii cu caracter permanent, alocaţii de stat pentru copii, alocaţii suplimentare pentru familiile cu copii, alocaţii de întreţinere pentru copiii încredinţaţi sau daţi în plasament, burse pentru copii şi studenţi acordate în condiţiile legii, precum şi ajutorul care se acordă soţiilor celor care satisfac serviciul militar obligatoriu. … (2) Dacă familia are în proprietate terenuri, clădiri, spaţii locative ori alte bunuri, mobile sau imobile, la stabilirea venitului mediu net lunar pe membru de familie se iau în considerare arenda, chiriile, alte fructe civile, naturale sau industriale produse de acestea, precum şi veniturile care se pot obţine din valorificarea bunurilor respective, sub condiţia păstrării unei locuinţe minime şi a bunurilor necesare nevoilor familiale. … +
Articolul 12(1) Subvenţiile şi facilităţile vor fi acordate, în mod transparent şi nediscriminatoriu, tuturor familiilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 10 şi depun o cerere în condiţiile art. 14. … (2) În termen de 15 zile de la desemnare, furnizorul de serviciu universal va aduce la cunoştinţă publicului condiţiile de acordare a subvenţiilor şi facilităţilor, prin publicarea pe pagina sa de Internet şi într-un cotidian naţional de mare tiraj, precum şi prin afişarea, în locuri vizibile, la toate oficiile sale comerciale. De asemenea, furnizorul de serviciu universal va tipări informaţii sintetice privind condiţiile de acordare a subvenţiilor şi facilităţilor cel puţin pe prima factură emisă după desemnare utilizatorilor finali persoane fizice. … +
Articolul 13Furnizorii de serviciu universal nu pot impune familiilor prevăzute la art. 10 obligaţii privind plata unor servicii sau facilităţi suplimentare faţă de cele prevăzute în prezenta secţiune, cu excepţia situaţiei în care acestea au fost solicitate în mod expres de către acestea. +
Articolul 14(1) În vederea acordării subvenţiei şi a facilităţilor, titularul de contract va transmite furnizorului de serviciu universal, până la data stabilită de ANRC prin decizia de desemnare, cererea-tip pentru acordarea subvenţiei şi a facilităţilor aplicabile în caz de neplată a facturii telefonice, conform modelului prezentat în anexa nr. 2. … ––––-Alin. (1) al art. 14 a fost modificat de pct. 2 al art. I din DECIZIA nr. 1.188/EN din 13 septembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 15 septembrie 2004.(2) Cererea-tip pentru acordarea subvenţiei şi a facilităţilor va fi pusă la dispoziţie solicitantului de către furnizorul de serviciu universal. … (3) Furnizorul de serviciu universal are obligaţia de a pune la dispoziţie ANRC, la solicitarea acesteia, copii de pe cererile-tip de acordare a subvenţiei şi a facilităţilor. … (4) Furnizorul de serviciu universal va analiza dacă din cuprinsul cererii-tip rezultă că se îndeplinesc condiţiile de acordare a subvenţiei şi a facilităţilor şi va decide, în termen de 15 zile, asupra admiterii sau respingerii cererii. Respingerea cererii se va comunică titularului de contract. … +
Articolul 15(1) În vederea stabilirii cuantumului subvenţiei, furnizorii de serviciu universal au obligaţia de a transmite ANRC, în termen de 15 zile de la data stabilită potrivit prevederilor art. 14 alin. (1), o situaţie centralizată privind cererile primite care nu au fost respinse potrivit prevederilor art. 14 alin. (4). … ––––-Alin. (1) al art. 15 a fost modificat de pct. 3 al art. I din DECIZIA nr. 1.188/EN din 13 septembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 15 septembrie 2004.(2) În termen de 15 zile de la primirea ultimei situaţii centralizate transmise în condiţiile alin. (1), ANRC va comunică furnizorilor de serviciu universal cuantumul subvenţiei individuale, care nu va depăşi contravaloarea furnizării serviciilor de acces la reţeaua publică de telefonie în perioada de desemnare prevăzută la art. 9 alin. (3). … ––––-Alin. (2) al art. 15 a fost modificat de pct. 3 al art. I din DECIZIA nr. 1.188/EN din 13 septembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 15 septembrie 2004.(3) Subvenţia se acordă o singură dată pentru toată perioada de desemnare prevăzută la art. 9 alin. (3). … (4) Subvenţia se evidenţiază şi se operează de către furnizorii de serviciu universal în prima factură emisă titularului de contract după stabilirea şi comunicarea de către ANRC a cuantumului subvenţiei individuale. … (5) În cazul în care valoarea subvenţiei depăşeşte valoarea facturii, diferenţa se operează în mod corespunzător în facturile lunilor imediat următoare până la acordarea în întregime a acesteia. … +
Articolul 16Subvenţia totală acordată, calculată ca sumă a subvenţiilor acordate utilizatorilor finali pe parcursul perioadei de desemnare, constituie costul net al furnizării, în condiţiile prezentei secţiuni, a serviciului de acces la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, urmând a fi virată, la cerere, furnizorilor de serviciu universal, în raport cu numărul de utilizatori finali ai fiecăruia, cărora le-au fost acordate subvenţii. +
Capitolul IIIDesemnarea prin licitaţie +
Articolul 17(1) Desemnarea furnizorilor de serviciu universal care vor avea obligaţia de a furniza accesul la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, sau accesul la telefoane publice cu plată se realizează în urma unor licitaţii publice, organizate cu respectarea principiilor liberei concurenţe, transparenţei, nediscriminării şi confidenţialităţii. … (2) Etapele de desfăşurare a licitaţiei sunt următoarele: … a) elaborarea documentaţiei licitaţiei şi publicarea anunţului de participare la licitaţie; … b) obţinerea documentaţiei de către persoanele interesate; … c) depunerea ofertelor de către persoanele care au obţinut documentaţia licitaţiei; … d) evaluarea ofertelor şi desemnarea câştigătorului; … e) comunicarea rezultatului licitaţiei. … +
Articolul 18(1) Licitaţia va fi organizată de o comisie desemnată prin decizie a preşedintelui ANRC. … (2) Comisia de licitaţie va fi formată dintr-un preşedinte şi minimum 4 membri din cadrul ANRC, specialişti în domeniile economic, tehnic şi juridic. Comisia de licitaţie va avea la dispoziţie un secretar care va întocmi procesele-verbale. … (3) Comisia de licitaţie va avea următoarele atribuţii: … a) elaborarea documentaţiei licitaţiei şi publicarea anunţului de participare la licitaţie; … b) verificarea documentelor depuse de ofertanţi; … c) verificarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate a ofertanţilor; … d) evaluarea ofertelor şi desemnarea câştigătorului; … e) comunicarea rezultatului licitaţiei; … f) redactarea proiectului deciziei de desemnare a furnizorului de serviciu universal. … +
Articolul 19(1) În vederea iniţierii procedurii de licitaţie, ANRC va publică un anunţ de participare la licitaţie, cel puţin într-un cotidian naţional de mare tiraj şi pe pagina sa de Internet, cu minimum 45 de zile înainte de data deschiderii ofertelor. … (2) Anunţul de participare la licitaţie va conţine, în mod obligatoriu, următoarele informaţii: … a) localităţile şi serviciile din sfera serviciului universal pentru care se intenţionează desemnarea unor furnizori de serviciu universal; … b) data organizării licitaţiei; … c) locul de unde poate fi procurată documentaţia licitaţiei şi preţul acesteia; … d) data limită până la care poate fi procurată documentaţia licitaţiei; … e) data limită pentru solicitarea clarificărilor; … f) data limită pentru depunerea ofertelor, care nu va fi mai devreme de 40 de zile de la data publicării anunţului de participare; … g) locul unde trebuie depuse ofertele; … h) data, ora şi locul deschiderii ofertelor. … +
Articolul 20ANRC va pune la dispoziţia oricărui solicitant, începând cu data publicării anunţului de participare la licitaţie, documentaţia licitaţiei, care va cuprinde:a) cererea-tip de desemnare ca furnizor de serviciu universal; … b) documentele care urmează să fie prezentate de ofertant pentru evaluarea eligibilităţii solicitanţilor; … c) caietul de sarcini; … d) instrucţiuni privind modul de elaborare a propunerii tehnice şi a celei financiare; … e) informaţii privind criteriile aplicate pentru desemnarea furnizorului de serviciu universal, inclusiv grila de punctaj; … f) alte documente necesare în vederea participării la licitaţie. … +
Articolul 21Cererea-tip de desemnare ca furnizor de serviciu universal va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 3 şi va fi însoţită de următoarele documente:a) certificat constatator emis de Oficiul registrului comerţului privind inexistenţa unei proceduri de dizolvare voluntară, judiciară ori ca urmare a aplicării procedurii reorganizării judiciare sau a falimentului; … b) certificate privind achitarea obligaţiilor de plată către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor sociale de sănătate, bugetele fondurilor speciale şi a oricăror alte obligaţii bugetare; … c) copii ale situaţiilor financiare anuale pentru ultimii 3 ani sau pentru toată perioada scursă de la înfiinţare, în cazul în care aceasta este mai mică de 3 ani, depuse la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice; … d) propunerea tehnică împreună cu descrierea detaliată a mijloacelor tehnologice, materiale şi umane pe baza cărora solicitantul va asigura furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pentru care solicită desemnarea; … e) propunerea financiară împreună cu justificarea eventualelor pierderi determinate de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pentru care solicită desemnarea; … f) orice alte documente solicitate prin documentaţia licitaţiei. … +
Articolul 22Caietul de sarcini va conţine cel puţin următoarele:a) cerinţele tehnice, economice şi calitative minime de furnizare a serviciilor din sfera serviciului universal; … b) cerinţele financiare pe care ofertantul trebuie să le îndeplinească; … c) obligaţiile care incumbă furnizorului de serviciu universal în urma desemnării; … d) drepturile furnizorului de serviciu universal; … e) costul net estimat al furnizării serviciilor din sfera serviciului universal, ce constituie preţul de pornire al licitaţiei. … +
Articolul 23(1) ANRC va accepta orice solicitare de clarificări cu privire la procedura de licitaţie până la data limită prevăzută în anunţul de participare la licitaţie. … (2) Solicitările de clarificări trebuie întocmite în scris şi depuse la sediul central al ANRC de către un reprezentant al solicitantului, sub luare de semnătură, sau transmise prin serviciul de trimitere recomandată cu confirmare de primire. … (3) ANRC va răspunde în scris la solicitările primite, cu cel puţin 5 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor. … +
Articolul 24(1) ANRC poate aduce modificări documentaţiei licitaţiei, din proprie iniţiativă sau în urma solicitărilor primite. … (2) Modificările vor fi notificate în scris tuturor persoanelor care au solicitat documentaţia licitaţiei, cu cel puţin 7 zile înainte de data limită pentru depunerea ofertelor. … +
Articolul 25(1) Licitaţia se desfăşoară pe bază de oferte ferme, definitive, irevocabile şi necondiţionate, depuse în conformitate cu documentaţia licitaţiei. … (2) Ofertele se depun personal de către reprezentantul solicitantului, în plic închis, sigilat, sub luare de semnătură, sau prin serviciul de trimitere recomandată cu confirmare de primire. … (3) Mai mulţi furnizori de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice au dreptul de a se asocia şi de a depune o ofertă în comun, fără a fi obligaţi să îşi prezinte asocierea într-o formă legalizată. Aceştia îşi vor asuma în solidar obligaţia pentru oferta comună. … (4) Solicitantul are dreptul de a contracta cu alte persoane lucrări sau servicii specifice în scopul îndeplinirii cerinţelor tehnice, economice şi calitative de furnizare a serviciilor din sfera serviciului universal. Solicitantul îşi asumă responsabilitatea pentru toate obligaţiile din ofertă. … +
Articolul 26(1) Comisia de licitaţie va evalua exclusiv ofertele depuse până la data limită de depunere a ofertelor. … (2) Comisia de licitaţie are obligaţia de a deschide ofertele la data, ora şi în locul indicate în anunţul de participare la licitaţie. … (3) Licitaţia se desfăşoară în prezenţa tuturor membrilor comisiei de licitaţie. … (4) Nu pot fi membri ai comisiei de licitaţie soţul/soţia ori rudele şi afinii, până la gradul al III-lea inclusiv, ai asociaţilor sau administratorilor ofertanţilor. … (5) Orice ofertant are dreptul de a fi reprezentat la deschiderea ofertelor. … (6) Comisia de licitaţie are dreptul de a respinge o ofertă în unul dintre următoarele cazuri: … a) oferta nu conţine cererea-tip de desemnare ca furnizor de serviciu universal sau vreunul dintre documentele prevăzute la art. 21; … b) oferta nu îndeplineşte condiţiile de formă prevăzute în documentaţia licitaţiei. … (7) Comisia de licitaţie poate solicita ofertanţilor orice documente, informaţii suplimentare sau clarificări, necesare în vederea stabilirii ofertei câştigătoare, indicând şi termenul în care acestea trebuie depuse. … (8) Rezultatele deschiderii ofertelor se constată printr-un proces-verbal, semnat de membrii comisiei de licitaţie şi de reprezentanţii ofertanţilor prezenţi. … +
Articolul 27În cazul în care nu a fost depusă nici o ofertă, dacă ofertele participanţilor au fost respinse potrivit art. 26 alin. (1) sau (6) ori dacă nici unul dintre participanţi nu a oferit o sumă mai mică sau cel puţin egală cu preţul de pornire al licitaţiei, licitaţia se poate repeta după trecerea a cel puţin 15 zile de la data stabilită pentru deschiderea ofertelor precedentei licitaţii sau se poate proceda la desemnarea din oficiu a furnizorului de serviciu universal, în conformitate cu prevederile cap. IV. +
Articolul 28(1) Termenul de analizare a ofertelor de către comisia de licitaţie, în vederea stabilirii ofertei câştigătoare, este de cel mult 30 de zile de la data deschiderii ofertelor. … (2) În vederea stabilirii ofertei câştigătoare, comisia de licitaţie va lua în considerare, în principal, criteriul propunerii celei mai avantajoase din punct de vedere financiar, în ceea ce priveşte cuantumul costului net, precum şi, acolo unde este cazul, următoarele criterii suplimentare: … a) propunerea cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnic; … b) capacitatea tehnică, economică şi financiară a ofertantului; … c) experienţa anterioară în furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pentru care s-a solicitat desemnarea sau a altor servicii de comunicaţii electronice; … d) gradul de extindere şi densitatea reţelei, precum şi capacitatea ofertantului de a dezvolta sau de a avea acces la reţele de comunicaţii electronice în vederea furnizării serviciilor de telefonie destinate în localităţile avute în vedere pentru licitaţie; … e) capacitatea de a asigura un nivel uniform al tarifelor pentru serviciile din sfera serviciului universal pe întregul teritoriu al ţării; … f) tarifele cu amănuntul ce vor fi practicate în cadrul telecentrului; … g) alte informaţii relevante prezentate de ofertant conform cerinţelor din caietul de sarcini. … (3) Pe baza criteriilor prevăzute la alin. (2), comisia de licitaţie va completa grila de punctaj, în conformitate cu documentaţia licitaţiei, pentru fiecare ofertant. … (4) Comisia de licitaţie va declara câştigătoare oferta care a întrunit cel mai mare număr de puncte, pe baza grilei de punctaj. … (5) Rezultatul licitaţiei se consemnează într-un proces-verbal, care va fi aprobat de preşedintele ANRC. … (6) ANRC va transmite simultan tuturor ofertanţilor o înştiinţare privind rezultatul licitaţiei. … (7) Persoanele interesate pot depune contestaţie privind rezultatul licitaţiei, în termen de două zile de la primirea înştiinţării prevăzute la alin. (6). Contestaţia trebuie întocmită în scris şi depusă la sediul central al ANRC de către un reprezentant al solicitantului, sub luare de semnătură, sau transmisă prin serviciul de trimitere recomandată cu confirmare de primire. … (8) În vederea soluţionării contestaţiilor, preşedintele ANRC va desemna, prin decizie, o comisie formată din alte persoane decât cele care au făcut parte din comisia de licitaţie. Comisia de licitaţie va soluţiona contestaţiile în termen de 3 zile de la data depunerii acestora şi va încheia un proces-verbal, aprobat de preşedintele ANRC. Rezultatul va fi comunicat în scris contestatarilor. … (9) Pe baza rezultatelor licitaţiei, comisia de licitaţie sau, respectiv, comisia de soluţionare a contestaţiilor va întocmi proiectul deciziei de desemnare a furnizorului de serviciu universal şi îl va supune aprobării preşedintelui ANRC. … +
Articolul 29În cazul în care comisia de licitaţie sau comisia de soluţionare a contestaţiilor constată, în urma analizării ofertelor, că nici unul dintre ofertanţi nu îndeplineşte condiţiile pentru a fi desemnat ca furnizor de serviciu universal, licitaţia se poate repeta după trecerea a cel puţin 15 zile de la data procesului-verbal de constatare a rezultatului licitaţiei sau, respectiv, a procesului-verbal de soluţionare a contestaţiei ori se poate proceda la desemnarea din oficiu a furnizorului de serviciu universal, în conformitate cu prevederile cap. IV. +
Capitolul IVDesemnarea din oficiu +
Articolul 30(1) ANRC poate desemna din oficiu un furnizor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice ca furnizor de serviciu universal în cazurile şi în condiţiile prevăzute la art. 6 alin. (3), art. 9 alin. (1), art. 27 şi 29. … (2) Desemnarea din oficiu a furnizorului de serviciu universal se realizează prin decizie a preşedintelui ANRC, cu respectarea procedurii de consultare prevăzute la art. 50 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002. … +
Articolul 31(1) În vederea desemnării din oficiu a furnizorului de serviciu universal în cazurile prevăzute la art. 27 şi 29, preşedintele ANRC va stabili, prin decizie, o comisie de evaluare care are componenţa prevăzută la art. 18 alin. (2). … (2) Comisia de evaluare va propune desemnarea unui furnizor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice ca furnizor de serviciu universal, pe baza criteriilor prevăzute la art. 28 alin. (2) lit. b)-e) şi g). … +
Capitolul VMecanismul de finanţare +
Articolul 32Compensarea costului net al furnizării serviciilor din sfera serviciului universal se va baza pe resurse financiare realizate prin intermediul unei activităţi finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă ANRC, prin hotărâre a Guvernului. +
Articolul 33(1) Pentru necesităţile anuale de finanţare a serviciului universal, ANRC va percepe de la furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi de la furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului cu o cifră de afaceri înregistrată în anul precedent mai mare sau egală cu 3.000.000 euro: … a) pentru anul 2004, o sumă egală cu 0,8% din cifra lor de afaceri, din care s-au scăzut în prealabil veniturile provenite din servicii de interconectare şi din servicii de roaming oferite pe piaţa de gros furnizorilor de servicii de telefonie mobilă din afara României pentru utilizatorii acestora aflaţi pe teritoriul României; … b) pentru perioada 2005-2010, o sumă anuală egală cu 0,5% din cifra lor de afaceri, din care s-au scăzut în prealabil veniturile provenite din servicii de interconectare şi din servicii de roaming oferite pe piaţa de gros furnizorilor de servicii de telefonie mobilă din afara României pentru utilizatorii acestora aflaţi pe teritoriul României, dar nu mai mult de 2.000.000 euro pentru fiecare furnizor. … (2) În cazul prevăzut la alin. (1) lit. b), dacă prin aplicarea procentului de 0,5% vor exista furnizori a căror obligaţie de plată depăşeşte 2.000.000 euro, procentul ce va fi utilizat pentru calcularea contribuţiilor furnizorilor se va diminua astfel încât suma maximă plătită de un furnizor să fie egală cu 2.000.000 euro. … +
Articolul 34(1) În vederea determinării cuantumului contribuţiilor individuale datorate de furnizorii prevăzuţi la art. 33 alin. (1), aceştia sunt obligaţi să transmită ANRC, până la data de 31 mai, declaraţii pe propria răspundere privind veniturile realizate în anul anterior din servicii de interconectare şi din servicii de roaming oferite pe piaţa de gros furnizorilor de servicii de telefonie mobilă din afara României pentru utilizatorii acestora aflaţi pe teritoriul României. … (1^1) În situaţia în care furnizorii prevăzuţi la art. 33 alin. (1) nu transmit declaraţiile pe propria răspundere în condiţiile alin. (1), la determinarea cuantumului contribuţiilor individuale se va lua în calcul întreaga cifră de afaceri a acestora.––––-Alin. (1^1) al art. 34 a fost introdus de pct. 4 al art. I din DECIZIA nr. 1.188/EN din 13 septembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 15 septembrie 2004.(2) Cuantumul contribuţiilor individuale datorate de furnizorii prevăzuţi la art. 33 alin. (1) se stabileşte anual, până la data de 1 iulie, prin decizie a preşedintelui ANRC. … (3) Plata contribuţiei se efectuează în termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei prevăzute la alin. (2). … +
Articolul 35Furnizorii de serviciu universal desemnaţi în condiţiile secţiunii 1 a cap. II să furnizeze serviciile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) vor primi suma ce constituie costul net al furnizării serviciilor respective în termen de 30 de zile de la data primirii de către ANRC a unei solicitări în acest sens, depuse după instalarea telecentrelor sau, respectiv, a telefoanelor publice cu plată, în condiţiile prevăzute în decizia de desemnare. +
Articolul 36(1) Furnizorii de serviciu universal desemnaţi în condiţiile art. 9 alin. (1) au dreptul de a solicita compensarea costului net al furnizării serviciilor din sfera serviciului universal, în cuantum egal cu subvenţia totală acordată, calculată ca sumă a subvenţiilor acordate utilizatorilor finali potrivit prevederilor art. 15. … (2) Compensarea costului net prevăzut la alin. (1) se va realiza în termen de 30 de zile de la data primirii de către ANRC a unei solicitări în acest sens, însoţită de o situaţie centralizată, din care să rezulte acordarea subvenţiilor potrivit prevederilor art. 15. … (3) Furnizorii de serviciu universal au obligaţia de a pune la dispoziţie ANRC, la solicitarea acesteia, documentele justificative privind acordarea subvenţiilor incluse în situaţia centralizată prevăzută la alin. (2). … +
Capitolul VIDispoziţii speciale şi finale +
Articolul 37Calitatea de furnizor de serviciu universal poate fi retrasă, prin decizie a preşedintelui ANRC, în cazul în care furnizorul de serviciu universal se face vinovat de nerespectarea, în mod grav şi repetat, a obligaţiilor, condiţiilor, standardelor, regulilor, procedurilor şi termenelor prevăzute în sarcina furnizorului de serviciu universal prin decizia de desemnare. +
Articolul 38Calitatea de furnizor de serviciu universal încetează în următoarele cazuri:a) ca urmare a încetării existenţei furnizorului de serviciu universal; … b) ca urmare a declanşării împotriva furnizorului de serviciu universal a procedurii reorganizării judiciare şi a falimentului, în condiţiile Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; … c) ca urmare a retragerii dreptului de a furniza reţele sau servicii de comunicaţii electronice pe baza autorizaţiei generale, a licenţei de utilizare a frecvenţelor radioelectrice sau a licenţei de utilizare a resurselor de numerotaţie, în condiţiile art. 59 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002; … d) la expirarea perioadei pentru care a fost desemnat; … e) ca urmare a retragerii acestei calităţi de către ANRC în condiţiile prevăzute la art. 37. … +
Articolul 39(1) Furnizorii prevăzuţi la art. 33 alin. (1) sunt obligaţi să transmită declaraţiile pe propria răspundere privind veniturile realizate din servicii de interconectare şi din servicii de roaming oferite pe piaţa de gros furnizorilor de servicii de telefonie mobilă din afara României pentru utilizatorii acestora aflaţi pe teritoriul României în anul 2003, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii. … (2) Deciziile preşedintelui ANRC, prin care se stabilesc cuantumurile contribuţiilor individuale pentru anul 2004, vor fi emise în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii. … +
Articolul 40Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta decizie. +
Articolul 41Prezenta decizie va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la 3 zile de la publicare.Preşedintele Autorităţii Naţionalede Reglementare în Comunicaţii,Ion SmeeianuBucureşti, 6 iulie 2004.Nr. 1.074/EN. +
Anexa 1CARACTERISTICI TEHNICO-ECONOMICE DE BAZĂALE TELECENTRELORUn telecentru este împărţit în două unităţi de afaceri separate:a) furnizarea accesului şi a conectării la un punct fix la o reţea publică de telefonie şi furnizarea accesului la un punct fix la serviciile de telefonie destinate publicului către unitatea de afaceri prevăzută la lit. b); … b) gestionarea telecentrului. … Conectarea telecentrului, furnizarea serviciilor de acces la reţeaua publică de telefonie la un punct fix, precum şi oferirea de servicii de telefonie destinate publicului presupun instalarea, operarea şi întreţinerea legăturii de acces pe întreaga perioadă de desemnare ca furnizor de serviciu universal.Furnizorul de serviciu universal trebuie să asigure cel puţin două linii de acces la reţeaua publică de telefonie, cu posibilitatea de suplimentare a acestora cu cel puţin 3 linii, care să permită utilizatorilor finali să poată iniţia şi primi apeluri telefonice locale, naţionale şi internaţionale, comunicaţii prin fax şi comunicaţii de date la o rată de transfer de minimum 33 kbps pe linie. Disponibilitatea minimă a ratei de transfer va fi prevăzută în caietul de sarcini al licitaţiei, conform prevederilor art. 22 din decizie.Gestionarea telecentrului presupune asigurarea, operarea şi întreţinerea spaţiului şi a echipamentelor necesare furnizării serviciilor prevăzute la lit. a), precum şi furnizarea acestor servicii către utilizatorii finali.Furnizorul de serviciu universal trebuie să asigure dotarea telecentrului cu cel puţin următoarele echipamente:– 2 calculatoare care să permită accesul la Internet;– un aparat fax;– 2 terminale telefonice.De asemenea, furnizorul de serviciu universal trebuie să asigure:– posibilitatea utilizatorilor de a primi apeluri prin intermediul înregistrării de mesaje vocale, ca urmare a utilizării de către apelant a unor indicative speciale, alocate în mod individual fiecărui utilizator;– accesul permanent la serviciile de telefonie destinate publicului.ANRC va stabili plafoane tarifare pentru serviciile de telefonie furnizate în cadrul telecentrului. Tarifele celorlalte servicii furnizate în cadrul telecentrului vor fi stabilite pe baze comerciale.Finanţarea costului net prin intermediul mecanismului de compensare stabilit de ANRC creează premisele ca, în condiţii de organizare eficientă a activităţii, telecentrele să realizeze profit. +
Anexa 2CERERE – TIP PENTRU ACORDAREA SUBVENŢIEIŞI A FACILITĂŢILOR APLICABILECătre– Societatea Comercială "…" – S.A./S.R.L.– Autoritatea Naţională de Reglementare în ComunicaţiiI. Subsemnatul ……, posesor al B.I./C.I.*1) seria ……, nr. ….., eliberat/eliberată de ….. la data de ……., C.N.P. ……., cu domiciliul în localitatea ……, str. …… nr. …., bl. …., sc. …., ap. …., judeţul/sectorul ……, telefon ….., vă rog să-mi acordaţi subvenţia pentru serviciul de acces la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix, şi facilităţile aplicabile în caz de neplată a facturii telefonice, prevăzute în Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii nr. 1.074/EN/2004.II. În susţinerea cererii, menţionez următoarele:A. Referitor la componenţa familiei şi la datele de identificare a membrilor acesteia*2):1. Numele şi prenumele ……………………………..Cod numeric personal ……………………………….Act de identitate/act doveditor*3) ….. seria …. nr. ……______________*1) Pentru cetăţenii străini sau apatrizi dovada se va face cu documentele de identitate prevăzute de lege.*2) În cazul familiilor cu mai mult de 6 membri se va completa o anexă.*3) În cazul copiilor sub 14 ani sau care nu au act de identitate, se vor specifică datele din certificatul de naştere.2. Numele şi prenumele …………………………………Cod numeric personal …………………………………..Act de identitate/act doveditor …….. seria …. nr. ……3. Numele şi prenumele …………………………………Cod numeric personal …………………………………..Act de identitate/act doveditor …….. seria …. nr. ……4. Numele şi prenumele …………………………………Cod numeric personal …………………………………..Act de identitate/act doveditor …….. seria …. nr. ……5. Numele şi prenumele …………………………………Cod numeric personal …………………………………..Act de identitate/act doveditor …….. seria …. nr. ……6. Numele şi prenumele …………………………………Cod numeric personal …………………………………..Act de identitate/act doveditor …….. seria …. nr. ……B. Referitor la veniturile nete realizate de membrii familiei în luna anterioară depunerii cererii:1. Salarii şi alte drepturi salariale ……………………2. Pensii …………………………………………….3. Alte drepturi de asigurări sociale ……………………4. Indemnizaţii cu caracter permanent ……………………5. Alocaţii …………………………………………..6. Burse ……………………………………………..7. Ajutoare …………………………………………..8. Alte surse de venit …………………………………Total venituri nete realizate de familie în luna anterioară depunerii cererii …………………………………………Venit net mediu lunar pe membru de familie în luna anterioară depunerii cererii …………………………………………C. Contractul (abonamentul) pentru care solicit acordarea subvenţiei şi a facilităţilor:III. Declar că nici unul dintre membrii familiei din care fac parte nu a solicitat subvenţia şi facilităţile aplicabile în caz de neplată a facturii telefonice pentru alte servicii de acces la reţeaua publică de telefonie a S.C. "…" – S.A./S.R.L. sau pentru servicii de acces la reţelele publice de telefonie ale altor furnizori de serviciu universal.IV. Cunoscând prevederile art. 215 din Codul penal cu privire la înşelăciune, respectiv că inducerea în eroare a unei persoane, prin prezentarea ca adevărată a unei fapte mincinoase sau ca mincinoasă a unei fapte adevărate, în scopul de a obţine pentru sine sau pentru altul un folos material injust şi dacă s-a pricinuit o pagubă, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 12 ani, precum şi prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, respectiv că declararea necorespunzătoare a adevărului, făcută unui organ sau unei instituţii de stat, în vederea producerii unei consecinţe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declaraţia făcută serveşte pentru producerea acelei consecinţe, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă, declar pe propria răspundere că toate datele şi informaţiile cuprinse în prezenta cerere sunt corecte şi complete.Data ……………..Semnătura solicitantului…………………… +
Anexa 3CEREREde desemnare ca furnizor de serviciu universalA. Date necesare identificării solicitantului şi comunicării eficiente cu acesta: ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ Denumirea solicitantului: │ │ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │ │ Sediul solicitantului: │ │ │ │ Strada:|_|_|_|_|_| Nr. |_|_|_|_| Bl. |_|_|_| Sc. |_|_|_| Apt. |_|_|_|_| │ │ │ │ Localitatea: Cod poştal: │ │ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │ │ │ │ Judeţ / Sector: Telefon: Fax: │ │ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_| │ │ │ │ │ │ E-mail: Pagina de Internet: │ │ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │ │ Solicitantul este înregistrat în registrul comerţului: │ │ │ │ Judeţul/Municipiul: Numărul: Din: │ │ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_| │ │ │ │ │ │ Cod fiscal: Cod unic de înregistrare: │ │ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │ │ Persoana de contact: │ │ │ │ Nume: Prenume: │ │ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_| │ │ │ │ CNP: │ │ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │ │ │ │ Strada: Nr. Bl. Sc. Apt. │ │ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_| |_|_|_| |_|_|_| |_|_|_|_| │ │ │ │ Localitatea: Cod poştal: │ │ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_ │ │ │ │ Judeţ / Sector: Telefon: Fax: │ │ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| │ │ │ │ E-mail: │ │ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │ │ │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘B. Descrierea serviciilor din sfera serviciului universal pe care solicitantul intenţionează să le furnizeze în calitate de furnizor de serviciu universal:[] B.1. Furnizarea accesului la reţeaua publică de telefonie, la un punct fix;[] B.2. Accesul la telefoanele publice cu plată.C. Localitatea/localităţile pentru care se solicită desemnarea ca furnizor de serviciu universal (în cazul în care spaţiul nu este suficient se va prezenta o anexă la cererea de desemnare):D. La prezenta cerere de desemnare ca furnizor de serviciu universal sunt anexate următoarele documente:[] certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului privind inexistenţa unei proceduri de dizolvare voluntară, judiciară sau ca urmare a aplicării procedurii reorganizării judiciare sau a falimentului;[] certificate privind achitarea obligaţiilor de plată către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor sociale de sănătate, bugetele fondurilor speciale şi a oricăror alte obligaţii bugetare;[] copii ale situaţiilor financiare anuale pentru ultimii 3 ani sau pentru toată perioada scursă de la înfiinţare, în cazul în care aceasta este mai mică de 3 ani, depuse la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice;[] propunerea tehnică împreună cu descrierea detaliată a mijloacelor tehnologice, materiale şi umane pe baza cărora solicitantul va asigura furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pentru care solicită desemnarea;[] propunerea financiară împreună cu justificarea eventualelor pierderi determinate de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pentru care solicită desemnarea;[] alte documente solicitate prin documentaţia licitaţiei.E. Subsemnatul …………, reprezentant legal al solicitantului, declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind infracţiunea de fals în declaraţii, că toate datele şi informaţiile cuprinse în prezenta cerere şi în documentele anexate sunt corecte şi complete.Data completării:Ştampila solicitantului:Semnătura reprezentantului legal al solicitantului:___________________