DECIZIA nr. 852 din 14 decembrie 2021

Redacția Lex24
Publicat in CC: Decizii, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 452 din 6 mai 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ART. 31
ActulREFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ANEXA 325
ActulRESPINGE NECONSTITUTIONALITATEALEGE 45 20/03/2009 ART. 31
ActulREFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991
ART. 1REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ART. 31
ART. 1REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ANEXA 325
ART. 1REFERIRE LALEGE 213 17/11/1998
ART. 3REFERIRE LADECIZIE 541 12/07/2016
ART. 3REFERIRE LADECIZIE 682 19/11/2014
ART. 3REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ANEXA 325
ART. 4REFERIRE LADECIZIE 748 23/11/2017
ART. 5REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ART. 31
ART. 5REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ANEXA 325
ART. 6REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ART. 31
ART. 6REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ANEXA 325
ART. 7REFERIRE LALEGE 168 29/06/2015
ART. 7REFERIRE LALEGE 165 16/05/2013 ART. 6
ART. 7REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ANEXA 1
ART. 7REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ANEXA 325
ART. 9REFERIRE LADECIZIE 748 23/11/2017
ART. 10REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 30
ART. 12REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 1
ART. 12REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 2
ART. 12REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 146
ART. 12REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 146
ART. 13REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ART. 31
ART. 13REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ANEXA 325
ART. 14REFERIRE LALEGE 72 03/06/2011 ART. 1
ART. 14REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009
ART. 14REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ANEXA 325
ART. 14REFERIRE LALEGE (R) 24 27/03/2000 ART. 62
ART. 15REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991
ART. 15REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 1
ART. 15REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991
ART. 15REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 1
ART. 15REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 16
ART. 15REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 21
ART. 15REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 126
ART. 15REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 142
ART. 16REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009
ART. 16REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ANEXA 325
ART. 18REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ANEXA 325
ART. 19REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ART. 31
ART. 19REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ART. 57
ART. 20REFERIRE LADECIZIE 703 09/11/2017
ART. 20REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ANEXA 1
ART. 20REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ANEXA 325
ART. 20REFERIRE LADECIZIE 545 13/05/2008
ART. 20REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 2
ART. 20REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991
ART. 20REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991
ART. 21REFERIRE LADECIZIE 804 04/11/2020
ART. 21REFERIRE LALEGE 45 20/03/2009 ANEXA 25
ART. 22REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 1
ART. 22REFERIRE LALEGE (R) 47 18/05/1992 ART. 11
ART. 22REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 146
ART. 22REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 147
ART. 22REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 146
ART. 22REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 147
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECIZIE 366 29/06/2022





Valer Dorneanu – președinte
Cristian Deliorga – judecător
Marian Enache – judecător
Daniel Marius Morar – judecător
Mona-Maria Pivniceru – judecător
Gheorghe Stan – judecător
Livia Doina Stanciu – judecător
Elena-Simina Tănăsescu – judecător
Varga Attila – judecător
Irina Loredana Gulie – magistrat-asistent

Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Ioan-Sorin-Daniel Chiriazi.1.Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 31 alin. (2) și (3) din Legea nr. 45/2009 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești“ și a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii și industriei alimentare, cu referire la anexa nr. 3.25 la aceeași lege, excepție ridicată de Gheorghe Dudescu și Săvel Călin Ciofu, în Dosarul nr. 547/231/2017*/a1 al Tribunalului Vrancea – Secția I civilă și care formează obiectul Dosarului Curții Constituționale nr. 2.343D/2019.2.La apelul nominal răspunde, pentru autorii excepției, domnul avocat Marian Puiu din Baroul Vrancea, cu împuternicire avocațială depusă la dosar. Lipsesc celelalte părți. Procedura de înștiințare este legal îndeplinită.3.Cauza fiind în stare de judecată, președintele Curții acordă cuvântul reprezentantului autorului excepției, care solicită admiterea acesteia. În acest sens, arată că autorii excepției sunt beneficiarii unei hotărâri judecătorești, pronunțată în anul 2004, prin care entitățile învestite cu cererea de reconstituire a dreptului de proprietate privată asupra unor terenuri au fost obligate să retrocedeze o suprafață de 50 ha de teren viticol. Ulterior, terenul avut în vedere în dispozitivul hotărârii judecătorești a fost inclus în anexa nr. 3.25 la Legea nr. 45/2009, care face obiectul prezentei excepții de neconstituționalitate, fiind calificat prin aceeași lege ca fiind indispensabil cercetării științifice, și de asemenea, legea a precizat că nu poate face obiect al procedurilor de reconstituire a dreptului de proprietate. Se arată, astfel, că dispozițiile legale criticate invalidează aplicarea unei hotărâri judecătorești, ceea ce încalcă principiul constituțional al separației și echilibrului puterilor în stat. Invocă și jurisprudența Curții Constituționale în materie, respectiv Decizia nr. 682 din 19 noiembrie 2014 și Decizia nr. 541 din 12 iulie 2016.4.Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată, invocând în acest sens Decizia Curții Constituționale nr. 748 din 23 noiembrie 2017.
CURTEA,
având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele:5.Prin Decizia civilă nr. 54 din 7 august 2019, pronunțată în Dosarul nr. 547/231/2017*/a1, Tribunalul Vrancea – Secția I civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 31 alin. (2) și (3) din Legea nr. 45/2009 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești“ și a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii și industriei alimentare, cu referire la anexa nr. 3.25 la aceeași lege. Excepția a fost invocată de Gheorghe Dudescu și Săvel Călin Ciofu într-o cauză având ca obiect soluționarea acțiunii privind obligarea intimaților Agenția Domeniilor Statului București și Guvernul României să demareze procedurile legale necesare în vederea schimbării regimului juridic și trecerii în proprietate privată a statului, pentru a fi afectată restituirii în natura sa, a unei suprafețe de 50 ha cultivate cu viță-de-vie, în solă/sole compactă/compacte, aflate în proprietatea publică a statului.6.În motivarea excepției de neconstituționalitate se arată, în esență, că prevederile legale criticate sunt neconstituționale, în măsura în care încalcă Decizia civilă nr. 20 din 5 februarie 2004, pronunțată de Tribunalul Vrancea în Dosarul nr. 1.011/c/2003, hotărâre rămasă definitivă și irevocabilă, conform dispozițiilor legale aplicabile la data respectivă. Se susține că prin art. 31 alin. (2) și (3) din Legea nr. 45/2009, coroborat cu anexa nr. 3.25 la același act normativ, suprafața de 311,15 ha teren agricol, situată pe mai multe amplasamente, în administrarea Stațiunii de Cercetare și Dezvoltare pentru Viticultură și Vinificație Odobești, județul Vrancea, a fost declarată ca fiind indispensabilă pentru activitatea de cercetare.7.Astfel, se susține că prevederile legale criticate sunt neconstituționale, în măsura în care vizează cele 50 ha teren viticol asupra cărora trebuie să li se reconstituie dreptul de proprietate, în baza hotărârii judecătorești precitate, intrată în puterea lucrului judecat, prin care Agenția Domeniilor Statului a fost obligată să predea Comisiei Locale Milcovul, județul Vrancea, terenul respectiv, a fost obligată Comisia locală pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor comuna Milcovul să îi pună în posesie, iar Comisia județeană pentru stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor Prefectura Vrancea a fost obligată să le elibereze titlul de proprietate. În motivarea hotărârii emise s-a reținut că trecerea în domeniul public sau privat al statului nu se poate face decât după ce se retrocedează terenurile solicitate de foștii proprietari. Se susține că, în ciuda celor dispuse, Agenția Domeniilor Statului a predat tot terenul din care urma să se reconstituie dreptul de proprietate, conform Deciziei civile nr. 20 din 5 februarie 2004, pronunțată de Tribunalul Vrancea, obiect al cererii lor în Dosarul nr. 547/231/2017 al Judecătoriei Focșani, către Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Viticultură și Vinificație Odobești, aflată în subordinea Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe lonescu-Șișești“, prin Protocolul de predare-preluare din 13 noiembrie 2006, ulterior terenul fiind inclus în anexa nr. 3.25 la Legea nr. 45/2009, în care figurează toată suprafața de vie pe care Tribunalul Vrancea a avut-o în vedere atunci când a pronunțat Decizia nr. 20 din 5 februarie 2004. Se mai arată că la această anexă face trimitere Legea nr. 168/2015 care exceptează aceste terenuri de la procedurile având drept finalitate reconstituirea dreptului de proprietate, că Legea nr. 168/2015 pentru completarea art. 6 din Legea nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România, intrată în vigoare la 3 iulie 2015, a completat Legea nr. 165/2013 și a prevăzut că terenurile cu destinație agricolă indispensabile activității de cercetare-dezvoltare-inovare și multiplicării materialului biologic vegetal și animal, prevăzute în anexele nr. 1-5 și 7 la Legea nr. 45/2009 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Agricole „Gheorghe lonescu-Șișești“, sunt exceptate de la aplicarea procedurilor prevăzute la art. 6 alin. (5) din Legea nr. 165/2013 (care au drept finalitate reconstituirea dreptului de proprietate).8.Se mai susține că aceste modificări legislative ulterioare au interferat cu hotărârea judecătorească definitivă precitată, făcând imposibilă aplicarea acesteia din urmă, întrucât legea a calificat terenurile avute în vedere de Decizia nr. 20 din 5 februarie 2004, pronunțată de Tribunalul Vrancea, ca fiind indispensabile cercetării, iar prevederile legale criticate nu pot infirma hotărârea judecătorească.9.Tribunalul Vrancea – Secția I civilă apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, invocând în acest sens Decizia Curții Constituționale nr. 748 din 23 noiembrie 2017.10.Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, actul de sesizare a fost comunicat președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate invocate.11.Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate.
CURTEA,
examinând actul de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile părților prezente, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, republicată, reține următoarele:12.Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, republicată, să soluționeze excepția de neconstituționalitate.13.Obiectul excepției de neconstituționalitate, astfel cum a fost formulat, îl constituie dispozițiile art. 31 alin. (2) și (3) din Legea nr. 45/2009 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești“ și a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii și industriei alimentare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din 30 martie 2009, cu modificările și completările ulterioare, precum și dispozițiile anexei nr. 3.25 la aceeași lege.14.Analizând prevederile legale criticate, Curtea reține că, potrivit art. I pct. 40 din Legea nr. 72/2011 pentru modificarea și completarea Legii nr. 45/2009 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești“ și a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii și industriei alimentare, anexa nr. 3.25 face parte integrantă din Legea nr. 45/2009, astfel încât, în temeiul art. 62 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 21 aprilie 2010, Curtea urmează să rețină ca obiect al excepției de neconstituționalitate dispozițiile art. 31 alin. (2) și (3) din Legea nr. 45/2009 și ale anexei nr. 3.25 la aceeași lege. Dispozițiile legale criticate au următorul cuprins: – Art. 31 alin. (2) și (3) din Legea nr. 45/2009:(2)Suprafețele de teren cu destinație agricolă prevăzute în anexele la prezenta lege sunt bunuri aparținând domeniului public al statului, indispensabile cercetării-dezvoltării și multiplicării materialului biologic, cu excepția terenurilor retrocedate potrivit legii, iar construcțiile deținute de unitățile de cercetare-dezvoltare sunt bunuri aparținând domeniului public sau privat al statului și bunuri proprii, după caz, și se iau în administrarea instituțiilor și unităților de cercetare-dezvoltare de drept public care le dețin în prezent și care au ca obiect de activitate cercetarea-dezvoltarea în agricultură, pe toată durata existenței unităților, cu condiția păstrării obiectului de activitate.(3)Terenurile date în administrarea instituțiilor și unităților de cercetare-dezvoltare de drept public și de utilitate publică sunt inalienabile, insesizabile, imprescriptibile și nu pot fi scoase din proprietatea publică și din administrarea unităților de cercetare-dezvoltare din agricultură și silvicultură decât prin lege, exceptând terenurile prevăzute la art. 6 alin. (3), precum și terenurile necesare realizării programelor de investiții de interes național în domeniul transporturilor, a căror dare în administrare se face cu respectarea prevederilor Legii nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică, cu modificările și completările ulterioare.– Anexa nr. 3.25 la Legea nr. 45/2009 este intitulată „Datele de identificare a suprafețelor minime de teren, din domeniul public al statului, aflate în administrarea Stațiunii de Cercetare-Dezvoltare pentru Viticultură și Vinificație Odobești, județul Vrancea, indispensabile activității de cercetare-dezvoltare-inovare și multiplicării materialului biologic“ și cuprinde date referitoare la locul unde se situează terenul, la tarlaua, parcela, categoria de folosință și la suprafața exprimată în hectare.15.În opinia autorilor excepției de neconstituționalitate, prevederile legale criticate contravin dispozițiilor din Constituție cuprinse în art. 1 alin. (4) și (5) referitoare la principiul separației și echilibrului puterilor în stat și la principiul legalității, art. 16 alin. (1) și (2) referitoare la egalitatea în drepturi, art. 21 alin. (1) și (2) privind accesul liber la justiție, art. 126 alin. (1)-(4) privind instanțele judecătorești și art. 142 alin. (1) referitor la rolul Curții Constituționale.16.Examinând excepția de neconstituționalitate, actul de sesizare și înscrisurile aflate la dosarul cauzei, Curtea reține că, prin Decizia civilă nr. 20 din 5 februarie 2004, pronunțată de Tribunalul Vrancea în Dosarul nr. 1.011/c/2003, s-a dispus reconstituirea în natură a dreptului de proprietate în favoarea autorilor excepției de neconstituționalitate, pentru suprafața de 50 ha teren agricol. Ulterior pronunțării hotărârii judecătorești definitive și irevocabile, în Monitorul Oficial al României, Partea I, s-a publicat Legea nr. 45/2009, care cuprinde, la anexa nr. 3.25, suprafețele de teren, din domeniul public al statului, aflate în administrarea Stațiunii de Cercetare-Dezvoltare pentru Viticultură și Vinificație Odobești, județul Vrancea, indispensabile activității de cercetare-dezvoltare-inovare și multiplicării materialului biologic, printre care se situează și cele 50 ha care au făcut obiect al reconstituirii dreptului de proprietate.17.Autorii excepției de neconstituționalitate susțin că aceste prevederi legale consacră apartenența la domeniul public al statului a acelorași suprafețe de teren asupra cărora a fost reconstituit anterior dreptul de proprietate privată, confirmat prin hotărâre judecătorească definitivă, ceea ce reprezintă o ingerință asupra dreptului de proprietate privată. 18.Prevederile anexei nr. 3.25 la Legea nr. 45/2009, cu modificările și completările ulterioare, cuprind datele de identificare a suprafețelor minime de teren, din domeniul public al statului, aflate în administrarea Stațiunii de Cercetare-Dezvoltare pentru Viticultură și Vinificație Odobești, județul Vrancea, indispensabile activității de cercetare-dezvoltare-inovare și multiplicării materialului biologic, sub următoarele aspecte: locul unde este situat terenul și caracteristicile tehnice ale acestuia (tarlaua, parcela, categoria de folosință, suprafața – ha).19.Potrivit dispozițiilor art. 31 alin. (2) din Legea nr. 45/2009, terenurile retrocedate în mod legal sunt exceptate în mod expres din categoria terenurilor aparținând domeniului public al statului, indispensabile cercetării-dezvoltării și multiplicării materialului biologic, prevăzute în anexele la Legea nr. 45/2009. În acest sens, prevederile art. 57 din Legea nr. 45/2009 dispun că anexele nr. 1, 1.1-1.4, 2, 2.1-2.12, 3, 3.1-3.50, 4, 4.1-4.8, 5, 5.1-5.3, 6, 7, 7.1-7.19, 8, 8.1-8.17, 9, 9.1-9.6 fac parte integrantă din lege și cuprind datele de identificare a suprafețelor de teren aparținând domeniului public al statului, indispensabile cercetării-dezvoltării și multiplicării materialului biologic, și aflate în administrarea instituțiilor și unităților de cercetare-dezvoltare de drept public, care au ca obiect de activitate cercetareadezvoltarea în agricultură.20.Prin urmare, Curtea reține că prevederile anexelor la Legea nr. 45/2009, din care face parte și anexa nr. 3.25, criticată în prezenta cauză, realizează o inventariere a terenurilor ce fac obiectul de reglementare al actului normativ criticat, însă, în temeiul art. 31 alin. (2) din același act normativ, în măsura în care asupra acelorași suprafețe de teren cuprinse în anexe a fost reconstituit în mod legal un drept de proprietate privată, acestea sunt exceptate în mod expres de la apartenența la domeniul public. Astfel, chiar actul normativ criticat exclude, în mod expres, terenurile retrocedate potrivit legii, în privința cărora a fost recunoscut în mod valabil un drept de proprietate privată. Astfel, susținerile autorilor excepției de neconstituționalitate se referă mai degrabă la o problemă de interpretare și aplicare a legii, de competența instanței de judecată învestite cu soluționarea pe fond a cauzei, iar nu la o problemă de constituționalitate. Potrivit art. 2 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, „Sunt neconstituționale prevederile actelor (…) care încalcă dispozițiile sau principiile Constituției“, iar alin. (3) al aceluiași articol stabilește că instanța constituțională „se pronunță numai asupra constituționalității actelor cu privire la care a fost sesizată (…)“. Curtea Constituțională a statuat în repetate rânduri că nu intră în atribuțiile sale cenzurarea aplicării legii de către instanțele judecătorești, controlul judecătoresc realizându-se exclusiv în cadrul sistemului căilor de atac prevăzut de lege (a se vedea în acest sens, cu titlu exemplificativ, Decizia nr. 545 din 13 mai 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 438 din 11 iunie 2008 sau Decizia nr. 703 din 9 noiembrie 2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 106 din 2 februarie 2018).21.De altfel, în același sens, Curtea s-a mai pronunțat în jurisprudența sa anterioară în această materie, respectiv asupra dispozițiilor anexei nr. 2.5 la Legea nr. 45/2009, și față de o motivare identică a excepției, respectiv față de invocarea faptului că prevederile anexelor la legea criticată cuprind terenuri care se suprapun cu suprafețe de teren retrocedate prin hotărâri judecătorești definitive. Astfel, prin Decizia nr. 804 din 4 noiembrie 2020 publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 48 din 15 ianuarie 2021, Curtea a respins, ca inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a prevederilor anexei nr. 2.5 la Legea nr. 45/2009.22.Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, cu unanimitate de voturi,
CURTEA CONSTITUȚIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 31 alin. (2) și (3) din Legea nr. 45/2009 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești“ și a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii și industriei alimentare, precum și ale anexei nr. 3.25 la aceeași lege, excepție ridicată de Gheorghe Dudescu și Săvel Călin Ciofu în Dosarul nr. 547/231/2017*/a1 al Tribunalului Vrancea – Secția I civilă.Definitivă și general obligatorie.Decizia se comunică Tribunalului Vrancea – Secția I civilă și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Pronunțată în ședința din data de 14 decembrie 2021.
PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE
prof. univ. dr. VALER DORNEANU
Magistrat-asistent,
Irina Loredana Gulie

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x