+
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1Prezentele criterii și metodologie privind selecția personalului în vederea participării la misiunile și operațiile prevăzute la art. 2 alin. (1) și art. 7 alin. (3) din Legea nr. 121/2011 privind participarea forțelor armate la misiuni și operații în afara teritoriului statului român reglementează modul de planificare, organizare și desfășurare a activităților specifice în vederea încadrării funcțiilor prevăzute în statele de organizare. +
Articolul 2Personalul încadrat sau care urmează să încadreze funcții în structurile planificate să participe la misiuni și operații în afara teritoriului statului român parcurge etapele specifice selecției. +
Articolul 3(1)Planificarea misiunilor și operațiilor în afara teritoriului statului român se face, potrivit legii, în fiecare an pentru anul următor de către Direcția planificare strategică din Statul Major General, pe baza orientărilor Departamentului pentru politica de apărare și planificare, în vederea respectării angajamentelor asumate de România, după consultarea statelor majore ale categoriilor de forțe ale armatei și comandamentelor de armă.(2)Planificarea structurilor militare ce urmează să participe la misiuni și operații în afara teritoriului statului român se face de către statele majore ale categoriilor de forțe ale armatei și comandamentele de armă.(3)Durata participării personalului la misiune sau operație se stabilește de către Direcția planificare strategică din Statul Major General, pe baza orientărilor Departamentului pentru politica de apărare și planificare, în vederea respectării angajamentelor asumate de România, după consultarea statelor majore ale categoriilor de forțe ale armatei și comandamentelor de armă. +
Articolul 4(1)Activitatea de încadrare a structurilor ce urmează să participe la misiuni și operații în afara teritoriului statului român se face pe baza ordinelor de operaționalizare ale șefilor statelor majore ale categoriilor de forțe ale armatei, respectiv ale comandanților comandamentelor de armă.(2)Selecția personalului pentru încadrarea funcțiilor prevăzute în statul de organizare pentru misiune se realizează la nivelul structurilor ce urmează să participe la misiuni și operații în afara teritoriului statului român. +
Articolul 5Personalul propus de statele majore ale categoriilor de forțe ale armatei/comandamentele de armă pentru încadrarea structurilor care nu sunt parte organică a unor structuri militare constituite la pace și planificate să participe la misiuni și operații în afara teritoriului statului român parcurge etapele specifice selecției. +
Articolul 6(1)Misiunile ce urmează să se execute în cadrul unor structuri aflate sub mandat O.N.U. sau O.S.C.E., sub conducerea N.A.T.O. sau U.E. ori în cadrul unor coaliții, precum și cele îndeplinite la solicitarea organizațiilor internaționale cu vocație în domeniul securității sau a unor parteneri strategici de către personalul Ministerului Apărării Naționale în funcții de observatori umanitari/monitori, consilieri militari, personal de stat major și de specialitate, desfășurate în condițiile prevăzute de art. 2 din Legea nr. 121/2011, se denumesc în continuare misiuni individuale.(2)Încadrarea funcțiilor pentru misiunile individuale se realizează prin detașarea personalului pentru o perioadă cu durata de până la un an.(3)În cadrul misiunilor individuale funcțiile prevăzute cu gradul de colonel/similar sau general/similar sunt considerate funcții de vizibilitate. +
Capitolul IICriteriile privind selecția personalului în vederea participării la misiuni și operații în afara teritoriului statului român +
Secţiunea 1Criteriile privind selecția personalului încadrat sau care urmează să încadreze structuri planificate să participe la misiuni și operații în afara teritoriului statului român +
Articolul 7Criteriile privind selecția personalului încadrat sau care urmează să încadreze structurile planificate să participe la misiuni și operații în afara teritoriului statului român, în situațiile prevăzute de lege, reprezintă condițiile minime pe care trebuie să le îndeplinească personalul, indiferent de categoria de forțe sau de comandamentul de armă din care face parte. +
Articolul 8Funcțiile neîncadrate din cadrul structurii planificate să participe la misiuni și operații în afara teritoriului statului român se asigură cu personal propus de către eșalonul superior să participe la selecție, care parcurge etapele prevăzute la art. 17. +
Articolul 9(1)Pentru a participa la selecție personalul trebuie să îndeplinească următoarele criterii:a)se încadrează în specificațiile de personal cuprinse în statul de organizare pentru misiune; … b)corespunde din punct de vedere fizic, psihic și medical; … c)deține competențele lingvistice stabilite pentru misiune sau operație; … d)la momentul inițierii selecției nu are probleme personale/familiale care să necesite prezența/revenirea temporară sau definitivă în țară, înainte de terminarea perioadei misiunii ori operației; … e)împotriva sa nu a fost dispusă măsura interzicerii intrării pe teritoriul statului în care se execută misiunea sau măsura interzicerii părăsirii teritoriului României; … f)nu a participat la misiuni sau operații în afara teritoriului statului român în ultimele 12 luni. … (2)Personalul care urmează să încadreze funcții-unicat se exceptează de la prevederile alin. (1) lit. f), cu aprobarea șefilor/comandanților categoriilor de forțe ale armatei/comandamentelor de armă.(3)Dacă până la încheierea perioadei pentru depunerea candidaturilor nu există candidați pentru încadrarea unor structuri/funcții, șefii/comandanții categoriilor de forțe ale armatei/comandamentelor de armă/similar pot să aprobe înscrierea la selecție a personalului care a participat la misiuni sau operații în afara teritoriului statului român în ultimele 12 luni și care a beneficiat de perioada de concediu de odihnă și de refacere legală, cu informarea structurilor din subordine.Alin. (3) al art. 9 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015.(4)În situația în care pentru structurile participante la misiuni în afara teritoriului statului român se constituie rezerve de înlocuire rapidă, șefii/comandanții categoriilor de forțe ale armatei/comandamentelor de armă/similar pot să aprobe înscrierea la selecție a personalului care a participat la misiuni sau operații în afara teritoriului statului român în ultimele 12 luni și care a beneficiat de perioada de concediu de odihnă și de refacere legală, cu informarea structurilor din subordine.–––-Alin. (4) al art. 9 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015.(5)Rezultatele selecției se comunică în scris candidaților, prin grija secretarului comisiei de selecție.Alin. (5) al art. 9 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015. +
Secţiunea a 2-aCriteriile privind selecția personalului care urmează să încadreze funcții în vederea executării unor misiuni individuale +
Articolul 10Selecția personalului în vederea participării la misiuni individuale în afara teritoriului statului român se desfășoară pe baza criteriilor eliminatorii și a celor de ierarhizare. +
Articolul 11(1)Criteriile eliminatorii, prevăzute în anexa nr. 1, se aplică în baza documentelor de evidență a personalului și a rezultatelor obținute la testele susținute de candidați.(2)Candidații care nu îndeplinesc criteriile eliminatorii sunt respinși și nu sunt ierarhizați.(3)Ierarhizarea candidaților admiși după aplicarea criteriilor eliminatorii se stabilește pe baza punctajului obținut de către aceștia, conform specificațiilor prevăzute în anexa nr. 2 sau, după caz, anexa nr. 2^1.Alin. (3) al art. 11 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015. +
Articolul 12Pentru funcțiile de vizibilitate se organizează și se desfășoară și proba de interviu de evaluare, considerată eliminatorie. +
Capitolul IIIMetodologia organizării și desfășurării selecției personalului care urmează să participe la misiuni și operații în afara teritoriului statului român +
Secţiunea 1Metodologia organizării și desfășurării selecției personalului încadrat sau care urmează să încadreze structuri planificate să participe la misiuni și operații în afara teritoriului statului român +
Articolul 13(1)Selecția personalului încadrat sau care urmează să încadreze structuri planificate să participe la misiuni și operații în afara teritoriului statului român se realizează de către o comisie de selecție, numită la nivelul eșalonului imediat superior structurii planificate, înscrisă prin ordin de zi pe unitate, compusă din președinte, secretar și un număr de membri stabilit în funcție de necesitate/specialitatea militară.(2)În situația prevăzută la art. 5, încadrarea cu personal se realizează de către o comisie de selecție, nominalizată prin ordinul de operaționalizare al șefului statului major al categoriei de forțe ale armatei/comandantului comandamentului de armă, înscrisă în ordinul de zi pe unitate al structurii care organizează selecția.(2^1) Din comisiile prevăzute la alin. (1) și (2) face parte și un reprezentant al Statului Major General.Alin. (2^1) a art. 13 a fost introdus de art. I din ORDINUL nr. M.86 din 3 septembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 572 din 9 septembrie 2013.(3)Personalul participant la selecție poate depune contestații scrise la secretariatul comisiei de selecție, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la luarea la cunoștință despre rezultatul selecției.–––-Alin. (3) al art. 13 a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015.(4)Contestațiile depuse în urma desfășurării selecției se soluționează, în termen de 24 de ore de la depunerea acestora, de către o comisie de soluționare a contestațiilor, organizată de eșalonul care numește comisia de selecție și nominalizată prin ordinul de zi pe unitate.(5)Membrii comisiei de selecție nu pot face parte din comisia de soluționare a contestațiilor. +
Articolul 14(1)Structurile militare nominalizate prin ordinul de operaționalizare să participe la misiuni și operații în afara teritoriului statului român, precum și cele prevăzute la art. 5 elaborează un plan de măsuri pentru planificarea, organizarea și desfășurarea selecției personalului în vederea participării la misiuni, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.(2)Planul de măsuri prevăzut la alin. (1) se aprobă de către șeful/comandantul eșalonului superior, până la nivelul statului major al categoriei de forțe ale armatei/comandamentului de armă. +
Articolul 15(1)Personalul care încadrează funcțiile prevăzute în statul de organizare pentru misiuni, denumit în continuare personal de bază, se selecționează din cadrul structurii militare care urmează să participe la misiune sau operație în afara teritoriului statului român.(2)Personalul care urmează să încadreze funcții în statele de organizare ale structurilor prevăzute la art. 5, precum și rezerva de personal, denumită în continuare rezervă de înlocuire, sunt selecționate din cadrul structurilor nominalizate de șeful statului major al categoriei de forțe ale armatei/comandantul comandamentului de armă.(3)Rezerva de înlocuire prevăzută la alin. (2) este destinată înlocuirii personalului de bază în caz de deces sau când acesta se regăsește în una dintre următoarele situații:a)nu primește avizul structurii de specialitate în vederea participării la misiune sau operație; … b)nu poate participa la pregătire, la misiune sau operație din motive medicale, psihice ori fizice; … c)este retras din teatrul de operații înainte de finalizarea misiunii sau operației, din motive imputabile acestuia; … d)este repatriat ca urmare a înaintării raportului scris, pe timpul îndeplinirii misiunii sau operației, datorită încadrării în una dintre situațiile prevăzute la art. 8 alin. 3 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare. … (4)Asigurarea personalului pentru funcțiile disponibile și rezerva de înlocuire se realizează din unitățile brigăzii/similare căreia i se subordonează structura militară care organizează selecția.(5)În situația în care la nivelul structurii planificate să participe la misiune sau operație/brigăzii/similare nu este identificat personalul care să corespundă specificațiilor din statul de organizare referitoare la specialitate/calificare, comandantul acesteia înaintează raport pentru asigurare din cadrul aceleiași divizii/similare.(6)În situația în care la nivelul diviziei/similare nu este identificat personalul care să corespundă specificațiilor din statul de organizare referitoare la specialitate/calificare, comandantul acesteia înaintează raport pentru asigurare către șeful statului major al categoriei de forțe ale armatei/comandantul comandamentului de armă.(7)Solicitarea pentru încadrarea funcțiilor pentru care nu s-a identificat personal la nivelul categoriei de forțe ale armatei/comandamentului de armă se înaintează celorlalte categorii de forțe ale armatei/comandamente de armă, prin șefii/comandanții acestora.(8)Personalul desemnat din alte unități militare pentru a participa la selecție se prezintă la unitatea care a solicitat încadrarea funcțiilor disponibile și participă la activitățile specifice selecției. +
Articolul 16(1)Rezerva de înlocuire este stabilită prin ordinul de operaționalizare la nivelul fiecărei categorii de forțe ale armatei/fiecărui comandament de armă.(2)Personalului care încadrează rezerva de înlocuire i se asigură pașaport de serviciu, echipament și materiale necesare acțiunii în teatrul de operații, care se păstrează la unitatea unde a executat selecția și pregătirea pentru misiune.(3)Personalul care încadrează rezerva de înlocuire poate participa la selecțiile pentru ocuparea unor posturi permanente, pentru misiuni individuale sau pentru ocuparea unor posturi în cadrul altor structuri planificate să execute misiuni ori operații în afara teritoriului statului român numai dacă încadrarea acestuia se realizează după data de finalizare a misiunii sau operației pentru care a fost nominalizat să fie rezervă.(4)Militarii care încadrează rezerva de personal, pentru situațiile prevăzute la art. 5, în caz de neparticipare la misiunea sau operația pentru care au fost selecționați ca rezervă, pot constitui principala bază de selecție pentru următoarele misiuni și operații coordonate de structura/categoria de forțe ale armatei/comandamentul de armă, în funcție de cerințele posturilor ce urmează a fi încadrate, cu respectarea condiției prevăzute la alin. (3).(5)Personalul care face parte din rezerva de înlocuire parcurge etapele specifice selecției și participă la programul de pregătire al structurii ce urmează să îndeplinească misiunea sau operația în afara teritoriului statului român. +
Articolul 17Procesul de selecție a personalului încadrat sau care urmează să încadreze funcții în structuri planificate să participe la misiuni și operații în afara teritoriului statului român cuprinde următoarele etape:a)inițierea selecției; … b)desfășurarea selecției propriu-zise; … c)finalizarea selecției și înaintarea rapoartelor privind încadrarea statului de organizare pentru misiune. … +
Articolul 18(1)Inițierea selecției se realizează cu cel puțin 60 de zile înainte de începerea desfășurării propriu-zise a acesteia și cuprinde:a)analiza statului de organizare pentru misiuni și formularea propunerilor pentru încadrarea personalului; … b)întocmirea planului de măsuri prevăzut la art. 14 alin. (1) și înaintarea acestuia la eșalonul superior pentru aprobare; … c)trimiterea planului de măsuri, în extras, unităților sanitare, laboratoarelor psihologice și psihotehnice, în vederea înștiințării acestora cu privire la desfășurarea vizitei medicale și a evaluării psihologice/psihotehnice; … d)înaintarea rapoartelor către eșalonul superior pentru stabilirea structurilor care asigură încadrarea funcțiilor rămase disponibile și rezerva de înlocuire; … e)primirea documentelor necesare participării la selecție a personalului propus de structurile desemnate, în cel mult 10 zile de la formularea cererii de încadrare a funcțiilor disponibile și de asigurare a rezervei de personal. … (2)Structurile nominalizate să execute selecția, în situația prevăzută la art. 5, execută activitățile precizate la alin. (1), la care se adaugă următoarele:a)informarea unităților din subordine, stabilite să desemneze personal pentru încadrarea posturilor, cu privire la funcțiile repartizate pentru a fi încadrate; … b)trimiterea planului de măsuri, în extras, unităților din subordine, stabilite să desemneze personal pentru încadrarea posturilor; … c)primirea documentelor prevăzute la alin. (1) lit. e) și a rapoartelor personale ale celor care solicită participarea la selecție. … +
Articolul 19(1)Documentele prevăzute la art. 18 alin. (1) lit. e) se trimit structurilor care organizează selecția în vederea analizării acestora de către comisia de selecție prevăzută la art. 13 alin. (1).(2)Documentele necesare selecției, specifice cadrelor militare, cuprind memoriile originale, fișele cu principalele date, fotocopii ale documentelor care atestă specializarea/calificarea, o adeverință din care să reiasă nivelul de acces la informații clasificate naționale, certificatul de competență lingvistică, când este cazul, și o fișă cu date din pașaportul de serviciu, dacă acesta există.(3)Documentele necesare selecției specifice soldaților și gradaților voluntari cuprind memoriile originale, fișele de evidență tip A+B, fotocopii ale documentelor care atestă specializarea/calificarea, o adeverință din care să reiasă nivelul de acces la informații clasificate naționale, certificatul de competență lingvistică, atunci când este cazul, și date din pașaportul de serviciu, dacă acesta există. +
Articolul 20(1)Etapa desfășurării selecției propriu-zise cuprinde:a)evaluarea psihologică/psihotehnică și vizita medicală; … b)evaluarea personalului la educație fizică militară; … c)evaluarea personalului asupra nivelului de competență lingvistică; … d)evaluarea personalului la pregătire militară generală și de specialitate; … e)desfășurarea interviului – numai dacă este cazul; … f)avizarea personalului de către Direcția contrainformații și securitate militară, pentru participarea la misiune sau operație, care se finalizează cu cel puțin 10 zile înainte de începerea perioadei de pregătire; … g)finalizarea încadrării structurii cu personal; … h)înaintarea rapoartelor privind continuarea/definitivarea încadrării statelor de organizare și trecerea la executarea pregătirii în vederea participării la misiune sau operație. … (2)Evaluarea personalului asupra nivelului de competență lingvistică se execută numai pentru funcțiile prevăzute cu această cerință. +
Articolul 21Abrogat.Art. 21 din anexă a fost abrogat de lit. c) a art. 2 din ORDINUL nr. M.105 din 20 septembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 716 din 1 octombrie 2014. +
Articolul 22Abrogat.Art. 22 a fost abrogat de lit. c) a art. 3 din ORDINUL nr. M.8 din 4 februarie 2013 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 109 din 25 februarie 2013. +
Articolul 23Evaluarea la educație fizică militară, pregătire militară generală și de specialitate se execută conform actelor normative specifice aplicabile și criteriilor elaborate de către categoriile de forțe ale armatei/comandamentele de armă/alte structuri specializate. +
Articolul 24(1)Interviul se organizează de către structurile care solicită încadrarea și se desfășoară după parcurgerea etapelor prevăzute la art. 18 alin. (1) lit. a)-d), pentru funcțiile-unicat prevăzute în statele de organizare ale structurilor stabilite să participe la misiuni și operații în afara teritoriului statului român, altele decât misiunile individuale.Alin. (1) al art. 24 a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015.(2)Tematica și bibliografia în vederea susținerii interviului se aduc la cunoștința personalului cu cel puțin 15 zile înainte de data desfășurării acestuia.(3)Stabilirea modalității de desfășurare a interviului intră în responsabilitatea structurilor care organizează selecția, iar rezultatul se aduce la cunoștința participanților în termen de 24 de ore de la susținerea acestuia.(4)Împotriva rezultatului obținut la proba interviului nu se poate formula contestație. +
Articolul 25Finalizarea încadrării structurii presupune asigurarea personalului pentru fiecare funcție prevăzută în statul de organizare pentru misiune, precum și constituirea rezervei de înlocuire și se realizează cu cel puțin 30 de zile înainte de începerea perioadei de pregătire. +
Articolul 26După finalizarea selecției, structurile care urmează să participe la misiuni sau operații în afara teritoriului statului român înaintează la eșalonul superior rapoarte cu date privind asigurarea funcțiilor cu militari din structura proprie și propuneri pentru înlăturarea eventualelor deficiențe constatate în asigurarea cu personal. +
Secţiunea a 2-aMetodologia organizării și desfășurării selecției personalului care urmează să încadreze funcții în vederea executării unor misiuni individuale +
Articolul 27(1)Personalul din Ministerul Apărării Naționale poate fi trimis în misiuni individuale în afara teritoriului statului român, cu aprobarea ministrului apărării naționale, după declararea "admis" la concursul organizat în acest sens.(2)Scopul desfășurării concursului este de a ierarhiza candidații care au îndeplinit criteriile eliminatorii.(3)Concursul se organizează, de regulă, cu 6 luni înainte de data stabilită pentru începerea misiunii individuale în afara teritoriului statului român.(3^1) În situația în care niciunul dintre candidații propuși pentru ocuparea unei/unor funcții nu îndeplinește criteriile eliminatorii, Direcția personal și mobilizare va iniția un nou proces de selecție pentru ocuparea acesteia/acestora.–––-Alin. (3^1) al art. 27 a fost introdus de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015.(4)În situații deosebite, selecționarea personalului în vederea participării la misiuni individuale în afara teritoriului statului român se poate face din baza de date existentă, prin nominalizarea candidaților care au participat la o selecție anterioară, organizată cu cel mult 6 luni înainte de apariția situației deosebite, care îndeplinesc criteriile eliminatorii, dar nu au fost stabiliți să participe la misiunea pentru care au candidat, și își exprimă acordul în acest sens, la solicitarea structurii care organizează selecția, prin raport personal înaintat pe cale ierarhică.Alin. (4) al art. 27 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015. +
Articolul 28Sunt considerate situații deosebite, în sensul prevederilor art. 27 alin. (4):a)repatrierea personalului detașat, din motive neimputabile acestuia; … b)perioada dintre momentul lansării ofertei de către structurile/organizațiile internaționale și cel pentru ocuparea postului este mai mică de trei luni. … Lit. b) a art. 28 a fost modificată de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015. +
Articolul 29(1)Pentru organizarea concursului prevăzut la art. 27 alin. (1), Statul Major General, prin Direcția personal și mobilizare, elaborează un plan de măsuri, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, și realizează o bază de selecție, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, cu respectarea criteriilor formulate de organismele internaționale.(2)Structurile care nominalizează candidați pentru participarea la concursul de selecție sunt responsabile de respectarea criteriilor precizate la declanșarea procesului de selecție, precum și de actualizarea datelor înscrise în fișele de evidență ale candidaților din cadrul aplicației informatice RESMIL. Comandanții structurilor care nominalizează candidați au competența, în urma verificării îndeplinirii criteriilor eliminatorii și a specificațiilor cuprinse în fișele posturilor, să respingă solicitarea militarului subordonat. Structura de personal a unității de proveniență are obligația să aducă la cunoștința persoanei în cauză, în scris, motivele care au dus la respingerea cererii. Cadrul militar poate contesta hotărârea comandantului în termen de cel mult o zi lucrătoare de la luarea la cunoștință, competența de soluționare revenindu-i comandantului eșalonului superior, a cărui hotărâre este definitivă.–––-Alin. (2) al art. 29 a fost introdus de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015.(3)Pentru stabilirea ierarhiei finale a candidaților declarați admiși în procesul de selecție se completează tabelul prevăzut în anexa nr. 6, în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute în urma evaluării datelor înscrise în fișa de evidență din aplicația informatică RESMIL, potrivit criteriilor prevăzute în anexa nr. 2 sau anexa nr. 2^1, după caz, luându-se în considerare numai experiența și funcțiile îndeplinite care au conexiune cu postul pentru care candidează.Alin. (3) al art. 29 a fost introdus de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015.(4)Criteriile de ierarhizare a candidaților selecționați pentru misiuni individuale în comandamente constituite pentru conducerea operațiilor sunt prevăzute în anexa nr. 2^1.–––-Alin. (4) al art. 29 a fost introdus de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015.(5)Șeful Statului Major General aprobă participarea la misiune a personalului pe baza ierarhiei finale a candidaților, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6.Alin. (4) al art. 29 a fost introdus de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015.(6)Pentru personalul propriu, Direcția generală de informații a apărării transmite fișa cu principalele date tip RESMIL, utilizând rețeaua INTRAMAN.–––-Alin. (6) al art. 29 a fost introdus de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015. +
Articolul 30(1)Comisia de evaluare a candidaților pentru funcțiile de vizibilitate este desemnată de către locțiitorul șefului Statului Major General și, în funcție de nivelul gradelor candidaților, are cel mult 5 membri, dintre care unul este reprezentantul structurii de specialitate pentru funcția specifică domeniului de activitate.(2)Pentru rezolvarea problemelor tehnice de organizare a interviului de evaluare se înființează secretariatul comisiei de evaluare a candidaților pentru funcțiile de vizibilitate, format din 2 membri ai structurii de personal din cadrul Direcției personal și mobilizare.(3)Componența comisiei de evaluare și a secretariatului acesteia se consemnează în ordinul de zi pe unitate. +
Articolul 31(1)Concursul de selecție pentru ocuparea funcțiilor de vizibilitate cuprinde următoarele etape:a)ierarhizarea candidaților declarați admiși în procesul de selecție pe baza evaluării datelor înscrise în fișa de evidență din aplicația informatică RESMIL; … b)desfășurarea interviului de evaluare a candidaților; … c)stabilirea ierarhiei finale; … d)desemnarea de către ministrul apărării naționale a ocupantului postului scos la concurs, în baza propunerii comisiei de selecție. … (2)Concursul de selecție pentru ocuparea funcțiilor, altele decât cele prevăzute la alin. (1), cuprinde următoarele etape:a)evaluarea competenței profesionale și verificarea cerințelor de personal, studiul documentelor de evidență – se execută de către structura care propune candidații pentru a participa la concurs; … b)evaluare nivelului de pregătire fizică, conform Regulamentului educației fizice militare, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.149/2012, cu modificările și completările ulterioare, – se execută de către structura care propune candidații pentru a participa la concurs; … c)evaluarea psihologică și a stării de sănătate; … d)evaluarea nivelului de cunoaștere a limbii engleze; … e)evaluarea competențelor de conducere a autoturismelor de teren; … f)ierarhizarea candidaților declarați admiși în procesul de selecție prevăzut la lit. a)-e) – se execută de către Direcția personal și mobilizare; … g)stabilirea ierarhiei finale – se execută de către Direcția personal și mobilizare; … h)aprobarea ierarhiei finale a personalului de către șeful Statului Major General; … i)aprobarea ministrului apărării naționale a personalului ce urmează a fi trimis la misiuni individuale. … Art. 31 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015. +
Articolul 32(1)Ierarhizarea candidaților se efectuează în ordine descrescătoare, pe baza punctajelor standard acordate în urma evaluării datelor din memoriul original.(2)Pentru funcțiile de vizibilitate, punctajul de la interviul de evaluare – obținut prin însumarea notelor, pe o scară de la 1 la 10 – se înmulțește cu coeficientul de 0,6 și se însumează cu punctajul rezultat în urma evaluării datelor din memoriul original – înmulțit la rândul său cu coeficientul de 0,4. Ierarhia finală a candidaților se realizează pe baza mediei ponderate a celor 2 termeni. +
Capitolul IVResponsabilitățile structurilor pentru organizarea și desfășurarea selecției +
Secţiunea 1Responsabilitățile structurilor pentru organizarea și desfășurarea selecției personalului încadrat sau care urmează să încadreze structuri planificate să participe la misiuni și operații în afara teritoriului statului român +
Articolul 33Statele majore ale categoriilor de forțe ale armatei/Comandamentele de armă au următoarele responsabilități:a)elaborează și aprobă criterii specifice privind selecția personalului ce urmează să participe la misiuni sau operații în afara teritoriului statului român; … b)dispun măsuri privind asigurarea personalului potrivit specificațiilor misiunii sau operației respective; … c)solicită sprijinul celorlalte categorii de forțe ale armatei/comandamentelor de armă pentru completarea funcțiilor rămase neîncadrate și a rezervei de înlocuire în situația în care la nivelul acestora nu a fost identificat personal care să corespundă cerințelor funcției; … d)monitorizează modul de desfășurare a selecției de către structurile din subordine. … +
Articolul 34Structurile de tip divizie/similare și brigadă/similare, respectiv bazele logistice din subordinea statelor majore ale categoriilor de forțe ale armatei/comandamentelor de armă au următoarele responsabilități:a)dispun măsuri privind asigurarea personalului în funcție de specificațiile misiunii sau operației respective; … b)lunar, emit și înaintează rapoarte la eșalonul superior cu privire la stadiul desfășurării selecției de către structurile din subordine ce urmează să participe la misiuni și operații în afara teritoriului statului român; … c)centralizează datele referitoare la rezultatele vizitei medicale și ale evaluării psihologice și le înaintează la eșalonul superior; … d)primesc rapoarte de la structurile subordonate cu privire la stadiul desfășurării selecției; … e)monitorizează modul de desfășurare a selecției de către structurile din subordine. … +
Articolul 35Structurile care organizează selecția au următoarele responsabilități:a)planifică și organizează activitățile specifice; … b)înaintează rapoarte la eșalonul superior cu privire la asigurarea personalului pentru funcțiile rămase disponibile și încadrarea rezervei de înlocuire; … c)centralizează datele referitoare la rezultatele vizitei medicale și ale evaluării psihologice/psihotehnice și le înaintează la eșalonul superior; … d)trimit documentele cu rezultatele selecției structurilor care asigură încadrarea funcțiilor rămase disponibile și a rezervei de înlocuire pentru personalul propriu; … e)mențin permanent legătura cu spitalele militare și comisiile de evaluare psihologică/psihotehnică și centralizează datele primite de la acestea; … f)trimit, în extras, structurilor care asigură personalul pentru încadrarea funcțiilor rămase disponibile și a rezervei de înlocuire planul de măsuri prevăzut la art. 14 alin. (1); … g)transmit eșaloanelor superioare, până la nivelul statelor majore ale categoriilor de forțe ale armatei, în termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea selecției, documentele necesare pentru detașarea personalului care încadrează rezerva de înlocuire, precum și pentru cel care nu face parte din structura proprie și încadrează funcții de bază; … h)înaintează lunar rapoarte cu privire la stadiul desfășurării selecției. … +
Secţiunea a 2-aResponsabilitățile structurilor pentru organizarea și desfășurarea selecției personalului care urmează să încadreze funcții în vederea executării unor misiuni individuale +
Articolul 36Departamentul pentru politica de apărare și planificare analizează solicitările structurilor/organizațiilor internaționale prevăzute la art. 6 alin. (1) și oportunitatea participării cu personal din Ministerul Apărării Naționale la misiuni individuale în afara teritoriului statului român și, după caz, aprobă sau înaintează spre aprobare documentația necesară pentru luarea deciziei. +
Articolul 37Statul Major General are responsabilități privind gestionarea, selecția, organizarea, desfășurarea concursului și instruirea personalului Ministerului Apărării Naționale, cu excepția personalului Direcției generale de informații a apărării, în vederea trimiterii la misiuni individuale în afara teritoriului statului român. +
Articolul 38Direcția generală de informații a apărării are responsabilități privind planificarea, selecția, instruirea, gestiunea și evaluarea personalului din structurile subordonate pentru participarea la misiuni individuale în afara teritoriului statului român, conform reglementărilor proprii. +
Articolul 39La solicitarea Direcției generale de informații a apărării, celelalte structuri din cadrul Ministerului Apărării Naționale asigură personal pentru a parcurge procesul de selecție în vederea participării la misiuni sau operații în afara teritoriului statului român specifice acestei structuri. +
Articolul 40Direcția personal și mobilizare are următoarele atribuții:a)întocmește planul de măsuri pentru organizarea activității de selecție, în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 4; … b)întocmește baza de selecție pentru organizarea activității de selecție, în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 5; … c)transmite structurilor din baza de selecție întocmită în acest scop solicitarea comunicării de candidați în vederea desfășurării concursului de selecție; … d)evaluează datele înscrise în fișa de evidență din aplicația informatică RESMIL ale candidaților admiși după aplicarea criteriilor eliminatorii, pe baza punctajelor prevăzute în anexele nr. 2 și 2^1; … e)centralizează datele și întocmește tabelul cu ierarhizarea candidaților; … f)pregătește documentația necesară pentru susținerea interviului de evaluare de către candidații pentru funcțiile de vizibilitate și transmite președintelui comisiei datele necesare convocării acesteia; … g)comunică rezultatele finale ale concursului de selecție structurilor din care provin candidații; … h)întocmește raportul adresat ministrului apărării naționale pentru desemnarea ocupantului/ocupanților postului/posturilor de vizibilitate scos/scoase la concurs; raportul cu candidații care au susținut interviul de evaluare va fi semnat și de președintele comisiei; … i)inițiază demersurile necesare emiterii ordinului/ordinelor de detașare a candidaților declarați admiși. … –––-Art. 40 a fost modificat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015. +
Articolul 41Pentru evaluarea candidaților în vederea selecției se abilitează următoarele structuri cu atribuții specifice, astfel:a)Centrul de investigații sociocomportamentale/Direcția management resurse umane și Secția psihologie a Direcției generale de informații a apărării, pentru examinarea psihologică; … –––-Lit. a) a art. 41 a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015.a^1) Centrul Medical de Diagnostic și Tratament Ambulatoriu «Academician Ștefan Milcu» București, pentru examinarea medicală;Lit. a^1) a art. 41 a fost introdusă de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015.b)Abrogată. … –––-Lit. b) a art. 41 a fost abrogată de lit. c) a art. 3 din ORDINUL nr. M.8 din 4 februarie 2013 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 109 din 25 februarie 2013.c)Serviciul poliție militară din subordinea Statului Major General, pentru verificarea cunoștințelor și deprinderilor privind circulația pe drumurile publice și conducerea autovehiculelor; … d)Centrul de Limbi Străine al Universității Naționale de Apărare «Carol I», pentru administrarea testelor de plasament/ALCPT și Direcția management resurse umane, prin Centrul național militar de testare limbi străine pentru stabilirea profilului lingvistic standardizat/STANAG 6001, pentru funcțiile de vizibilitate; … –––-Lit. d) a art. 41 a fost modificată de pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015.e)Direcția informare și relații publice pentru selecția, testarea și avizarea personalului de informare și relații publice. … +
Capitolul VDispoziții finale +
Articolul 42(1)Funcțiile prevăzute în statul de organizare pentru misiune se încadrează numai cu personal care îndeplinește cerințele specificate în statele de organizare pentru misiune.(2)Nu participă la selecție în vederea încadrării/ocupării unor funcții prevăzute în statele de organizare pentru misiune:a)personalul care pe timpul îndeplinirii misiunii urmează să împlinească vârsta standard de pensionare prevăzută de lege; … b)personalul suspendat din funcție sau pus la dispoziție, în condițiile dispozițiilor art. 89 alin. 2 și 5 din Legea nr. 80/1995, cu modificările și completările ulterioare; … c)personalul care a fost repatriat pe timpul executării unor misiuni în afara teritoriului statului român, ca urmare a săvârșirii unor abateri disciplinare; … d)personalul care, pe timpul încadrării unor posturi permanente sau al participării la cursuri în străinătate, a obținut calificative sub nivelul "Bun". … +
Articolul 43Structurile militare care urmează să participe la misiuni sau operații în afara teritoriului statului român, specifice Direcției generale de informații a apărării, organizează selecția conform reglementărilor proprii. +
Articolul 44Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentele criterii și metodologie.Art. 44 a fost modificat de pct. 14 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015. +
Anexa 1la criterii și metodologieCRITERII ELIMINATORIIprivind selecționarea candidaților pentru misiuni individuale*Font 9*┌────┬─────────────┬─────────────────────────────────────┬─────────────────┬──────────────┐│Nr. │ Criterii │ Condiții │ Modul de │Structura care││crt.│ │ │ verificare │ verifică │├────┼─────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤│ 1.│Competența │Pregătirea militară generală │Evaluarea │Structura care││ │profesională ├─────────────────────────────────────┤competenței │propune ││ │în funcție de│Pregătirea de specialitate │profesionale și │candidații ││ │specificul/ │ │verificarea │ ││ │cerințele │ │cerințelor de │ ││ │postului │ │personal, studiul│ │├────┼─────────────┼─────────────────────────────────────┤documentelor de │ ││ 2.│Cerințele de │Abilități de lucru în mediul │evidență │ ││ │stat major │internațional │ │ ││ │ ├─────────────────────────────────────┤ │ ││ │ │Capacitatea de a redacta documente │ │ ││ │ │în limba engleză │ │ ││ │ │Cunoștințe de bază privind operarea │ │ ││ │ │PC, MS OFFICE │ │ │├────┼─────────────┼─────────────────────────────────────┤ │ ││ 3.│Gradul │În funcție de fișa/cerințele postului│ │ │├────┼─────────────┼─────────────────────────────────────┤ │ ││ 4.│Vârsta │La întoarcerea din misiune să nu │ │ ││ │ │depășească vârsta standard de │ │ ││ │ │pensionare/limita de vârstă în grad │ │ ││ │ │pentru generali conform legislației │ │ ││ │ │în vigoare. │ │ ││ │ ├─────────────────────────────────────┤ │ ││ │ │25-55 de ani pentru observatorii │ │ ││ │ │militari – cerință solicitată de ONU │ │ │├────┼─────────────┼─────────────────────────────────────┤ │ ││ 5.│Cerințele de │Să fie apreciat în ultimii trei ani │ │ ││ │personal │de activitate cu cel puțin două │ │ ││ │ │calificative de "Foarte bun" │ │ ││ │ ├─────────────────────────────────────┤ │ ││ │ │În momentul declanșării procesului de│ │ ││ │ │selecție să aibă cel puțin 2 ani de │ │ ││ │ │la întoarcerea din ultima misiune │ │ ││ │ │(temporară sau post permanent). │ │ ││ │ │Pentru posturile cu caracter │ │ ││ │ │specific, în care baza de selecție │ │ ││ │ │este insuficientă, în momentul │ │ ││ │ │declanșării procesului de selecție să│ │ ││ │ │aibă cel puțin 1 an de la data │ │ ││ │ │întoarcerii din ultima misiune │ │ ││ │ │(temporară sau post permanent). │ │ ││ │ ├─────────────────────────────────────┤ │ ││ │ │Să nu aibă probleme personale sau │ │ ││ │ │familiale deosebite. │ │ ││ │ ├─────────────────────────────────────┤ │ ││ │ │Să nu fie urmărit, cercetat penal │ │ ││ │ │sau administrativ, aspecte care să │ │ ││ │ │necesite prezența în țară pe timpul │ │ ││ │ │misiunii. │ │ ││ │ ├─────────────────────────────────────┤ │ ││ │ │Să nu aibă candidaturi depuse pentru │ │ ││ │ │încadrarea altor funcții militare │ │ ││ │ │(posturi permanente) sau civile în │ │ ││ │ │structuri internaționale, cursuri în │ │ ││ │ │țară sau străinătate. │ │ ││ │ ├─────────────────────────────────────┤ │ ││ │ │Să nu fi fost repatriat sau │ │ ││ │ │sancționat pe timpul unei misiuni │ │ ││ │ │internaționale. │ │ ││ │ ├─────────────────────────────────────┤ │ ││ │ │Să nu fi fost declarat "Respins" de │ │ ││ │ │2 ori la testele eliminatorii în │ │ ││ │ │cadrul concursurilor de selecție │ │ ││ │ │organizate în anul respectiv. │ │ │├────┼─────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤│ 6.│Evaluarea │Evaluarea nivelului de pregătire │Verificare │Structura care││ │nivelului de │fizică, conform art. 114 și anexei │conform testelor │propune ││ │pregătire │nr. 5 la Regulamentul educației │de evaluare │candidații ││ │fizică │fizice militare, aprobat prin Ordinul│prevăzute în │ ││ │ │ministrului apărării naționale nr. │anexa nr. 5 la │ ││ │ │M.149/2012, cu modificările │Regulamentul │ ││ │ │ulterioare. │educației fizice │ ││ │ │ │militare, aprobat│ ││ │ │ │prin Ordinul │ ││ │ │ │ministrului │ ││ │ │ │apărării │ ││ │ │ │naționale nr. │ ││ │ │ │M.149/2012, cu │ ││ │ │ │modificările │ ││ │ │ │ulterioare, de │ ││ │ │ │structura │ ││ │ │ │militară din │ ││ │ │ │care provine │ ││ │ │ │candidatul – │ ││ │ │ │admis/respins │ │├────┼─────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤│ 7.│Starea │Apt psihologic │ Test │Centrul de ││ │sănătății │ │- admis/respins -│investigații ││ │ │ │ │sociocomporta-││ │ │ │ │mentale/ ││ │ │ │ │Direcția ││ │ │ │ │management ││ │ │ │ │resurse umane ││ │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤│ │ │Apt medical conform cerințelor fișei │Vizită medicală │Centrul ││ │ │medicale tip MApN. Examen medical la │- admis/respins -│Medical de ││ │ │la plecare/înapoiere în/din misiune │ │Diagnostic și ││ │ │și fișă medicală standard ONU – │ │Tratament ││ │ │Medical Exam Form MS-2 – pentru │ │Ambulatoriu ││ │ │misiunile de acest tip │ │"Academician ││ │ │ │ │Ștefan Milcu" │├────┼─────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤│ 8.│Cunoașterea │- pentru observatorii ONU sau OSCE – │ALCPT/STANAG │Centrul de ││ │limbii │cel puțin 85 de puncte ALCPT sau │valabil │Limbi Străine ││ │engleze │STANAG 6001 minim nivel 2.3.2.2., │ │al Univer- ││ │ │valabil; │ │sității ││ │ │- pentru personalul de stat major; │ │Naționale de ││ │ │- pentru ofițeri – cel puțin 85 de │ │Apărare ││ │ │puncte ALCPT sau STANAG 6001 minim │ │"Carol I" ││ │ │nivel 2.3.2.2, valabil; │ │ ││ │ │- pentru maiștri militari și │ │ ││ │ │subofițeri – cel puțin 80 de puncte │ │ ││ │ │ALCPT sau STANAG 6001 minim nivel │ │ ││ │ │2.2.2.2, valabil. │ │ ││ │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤│ │ │Pentru funcțiile de vizibilitate │STANAG 6001 │Centrul ││ │ │ │ │național ││ │ │ │ │militar de ││ │ │ │ │testare limbi ││ │ │ │ │străine/ ││ │ │ │ │Direcția ││ │ │ │ │management ││ │ │ │ │resurse umane │├────┼─────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┤│ 9.│Conducere │Posesor al permisului de conducere │ Probă practică │Serviciul ││ │autoturisme │categoria B sau conform fișei │- admis/respins -│poliție ││ │de teren │postului │ │militară al ││ │ ├─────────────────────────────────────┤ │Statului ││ │ │Cel puțin 2 ani experiență de │ │Major General ││ │ │conducător auto │ │ ││ │ ├─────────────────────────────────────┤ │ ││ │ │Abilități în conducerea vehiculelor │ │ ││ │ │4×4 │ │ ││ │ ├─────────────────────────────────────┤ │ ││ │ │Cunoștințe privind executarea │ │ ││ │ │întreținerii zilnice a autoturismelor│ │ │└────┴─────────────┴─────────────────────────────────────┴─────────────────┴──────────────┘Anexa 1 la criterii și metodologie a fost înlocuită cu anexa 1 din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015, potrivit pct. 15 al art. I din același act normativ. +
Anexa 2la criterii și metodologieCRITERII DE IERARHIZAREa candidaților selecționați pentru misiuni individualesub mandat ONU/OSCE*Font 9*┌────┬──────────────────────────┬────────────────────────────────────────┬───────┬───────┐│Nr. │ Criteriul │ Nivel │Punctaj│Punctaj││crt.│ │ │ │obținut│├────┼──────────────────────────┼────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ 1.│Funcții îndeplinite │Comandant de pluton/similar │ 1 │ ││ │(minimum 1 an) – se ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │punctează o singură │Comandant de companie/similar │ 2 │ ││ │funcție din fiecare ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │categorie. │Comandant batalion/similar │ 2,5 │ ││ │ ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │ │Comandament regiment/similar │ 2,5 │ ││ │ ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │ │Comandament bază/similar │ 3 │ ││ │ ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │ │Comandament brigadă/similar │ 3 │ ││ │ ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │ │Comandament divizie, flotă/similar │ 3,5 │ ││ │ ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │ │Structuri centrale și subordonate │ │ ││ │ │nemijlocit ministrului apărării │ │ ││ │ │naționale, precum și comandamentele │ │ ││ │ │statelor majore ale categoriilor de │ │ ││ │ │forțe ale armatei, comandamentul de │ │ ││ │ │nivel operativ și comandamentele de armă│ 3,5 │ │├────┼──────────────────────────┼────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ 2.│Cursuri*) │Curs avansat/similar │ 1 │ ││ │ ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │ │Curs de stat major/similar │ 2,5 │ ││ │ ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │ │Curs de operații în sprijinul păcii │ 1,5 │ ││ │ ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │ │Curs de conducere a operațiunilor │ │ ││ │ │multinaționale întrunite – JOINT │ 2,5 │ │├────┼──────────────────────────┴────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ 3.│Participarea la alte misiuni individuale în afara teritoriului │ │ ││ │statului român (se punctează o singură dată, indiferent de numărul │ │ ││ │de misiuni executate) │ 1 │ │├────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴───────┤│ REZULTATUL OBȚINUT ││ …………… puncte │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘Notă …
──────────
*) NOTE:
Cursurile echivalate cu misiuni în afara teritoriului statului român nu se punctează.
Pentru ofițerii specialiști, cum ar fi justiție militară sau medicină, cursurile absolvite în domeniul de specialitate cu durata mai mare de o lună vor fi echivalate cu 2,5 puncte/curs.
Pentru ofițerii proveniți din maiștri militari/subofițeri se punctează funcțiile îndeplinite la nivelul structurilor în care au fost încadrați.
Pentru ofițerii proveniți din maiștri militari/subofițeri nu se punctează cursurile efectuate în perioada când au fost maiștri militari/subofițeri.
──────────–––-Anexa 2 la criterii și metodologie a fost înlocuită cu anexa 2 din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015, potrivit pct. 16 al art. I din același act normativ. +
Anexa 2^1la criterii și metodologieCRITERII DE IERARHIZAREa candidaților selecționați pentru misiuni individuale încomandamente constituite pentru conducerea operațiilor*Font 9*┌────┬──────────────────────────┬────────────────────────────────────────┬───────┬───────┐│Nr. │ Criteriul │ Nivel │Punctaj│Punctaj││crt.│ │ │ │obținut│├────┼──────────────────────────┼────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ 1.│Funcții îndeplinite*) │Comandant de pluton/similar │ 1 │ ││ │(minimum 1 an) – se ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │punctează o singură │Comandant de companie/similar │ 2 │ ││ │funcție din fiecare ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │categorie. │Comandant batalion/similar │ 2,5 │ ││ │Pentru subofițeri se vor ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │evalua funcțiile │Comandament regiment/similar │ 2,5 │ ││ │corespunzătoare domeniului├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │fișei postului din teatru │Comandament bază/similar │ 3 │ ││ │și eșalonului unde sunt ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │încadrați. │Comandament brigadă/similar │ 3 │ ││ │ ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │ │Comandament divizie, flotă/similar │ 3,5 │ ││ │ ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │ │Structuri centrale și subordonate │ │ ││ │ │nemijlocit ministrului apărării │ │ ││ │ │naționale, precum și comandamentele │ │ ││ │ │statelor majore ale categoriilor de │ │ ││ │ │forțe ale armatei, comandamentul de │ │ ││ │ │nivel operativ și comandamentele de armă│ 3,5 │ │├────┼──────────────────────────┼────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ 2.│Cursuri*)/similare pentru │Curs avansat/similar │ 1 │ ││ │maiștri militari și ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │subofițeri │Curs de stat major/similar │ 2,5 │ ││ │ ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │ │Masterat de conducere interarme/similar │ 3 │ ││ │ ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │ │Curs de operații în sprijinul păcii │ 1,5 │ ││ │ ├────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ │ │Curs de conducere operații │ │ ││ │ │multinaționale întrunite – JOINT │ 2,5 │ │├────┼──────────────────────────┴────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤│ 3.│Participarea la alte misiuni individuale în afara teritoriului │ │ ││ │statului român (se punctează o singură dată, indiferent de numărul │ │ ││ │de misiuni executate) │ 1 │ │├────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴───────┤│ REZULTATUL OBȚINUT ││ …………… puncte │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘Notă …
──────────
*) NOTE:
Se vor puncta numai funcțiile îndeplinite în domeniul postului pe care candidează, în conformitate cu precizările din fișa postului pentru care se efectuează selecția.
Cursurile echivalate cu misiuni în afara teritoriului statului român nu se punctează.
Pentru ofițerii specialiști, cum ar fi justiție militară sau medicină, cursurile absolvite în domeniul de specialitate cu durata mai mare de o lună vor fi echivalate cu 2,5 puncte/curs.
Pentru funcțiile de maiștri militari/subofițeri se punctează cursurile echivalente din domeniul fișei postului pentru care participă la selecție.
Pentru ofițerii proveniți din maiștri militari/subofițeri se punctează funcțiile îndeplinite la nivelul structurilor în care au fost încadrați.
Pentru ofițerii proveniți din maiștri militari/subofițeri nu se punctează cursurile efectuate în perioada când au fost maiștri militari/subofițeri.
──────────–––-Anexa 2^1 la criterii și metodologie a fost introdusă de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015, având conținutul prevăzut în anexa 3 din același act normativ. +
Anexa 3la criterii și metodologie– model -AprobComandantul …………………(eșalonul superior)………(gradul)…………………(prenumele și numele)PLANUL DE MĂSURIal ……………………………..(denumirea structurii)pentru planificarea, organizarea și desfășurarea selecției personalului în vederea participării la misiunea ……(denumirea misiunii)………..I. Referințe: se înscriu actele normative în baza cărora se execută selecția personalului.II. Scopul: este menționat modul prin care se realizează încadrarea cu personal, astfel încât să se atingă finalitatea dorită – încadrarea cu personal a statului de organizare pentru misiune și trecerea la executarea pregătirii și instruirii trupelor.III. Obiective: se menționează date referitoare la selecția personalului, astfel încât structurile ce urmează să participe la misiuni în afara teritoriului statului român să aibă încadrate funcțiile din statul de organizare, conform specificațiilor acestuia referitoare la arme/specialități/specializare/competență lingvistică, precum și încadrarea rezervei de personal.IV. Specificațiile planificării, organizării și desfășurării selecției: se detaliază datele referitoare la activitățile ce urmează a se desfășura de către structurile cu implicații în planificarea, organizarea și desfășurarea selecției, cum ar fi modul de executare a evaluării psihologice/psihotehnice, vizitei medicale, a specificațiilor cuprinse în ordinul de operaționalizare referitoare la evaluarea capacităților fizice etc.V. Restrângeri și limitări: se detaliază posibilitățile de asigurare a specialităților din cadrul structurii, în vederea încadrării funcțiilor din statul de organizare pentru misiune, modalitățile de asigurare, precum și alte date care ar putea conduce la unele greutăți în ceea ce privește asigurarea personalului.VI. Detalii privind încadrarea statului de organizare: se înscriu date privind încadrarea statului de organizare și a rezervei de înlocuire.VII. Structurile care asigură completarea cu personal a funcțiilor rămase disponibile și încadrarea rezervei de înlocuire: sunt nominalizate structurile care asigură personalul pentru încadrarea funcțiilor disponibile și a rezervei de înlocuire, pe arme și specialități.VIII. Detalii privind desfășurarea selecției: sunt menționate date referitoare la perioada, locul și felul în care se desfășoară activitățile specifice selecției.IX. Rapoarte ce se înaintează la eșalonul superior referitoare la stadiul desfășurării selecției: sunt specificate rapoartele care se înaintează eșalonului superior referitoare la stadiul desfășurării selecției. Acestea se înaintează, de regulă, la finalizarea unei etape din cadrul selecției.X. Graficul cu activitățile ce se desfășoară pentru planificarea, organizarea și desfășurarea selecției la nivelul …..(denumirea structurii) ………..*Font 7*┌────┬────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐│Nr. │ Activități │ Încadrare în timp/zile │ ││crt.│ ├───┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┤Observații││ │ │H+5│H+10│H+15│H+20│H+25│H+30│H+35│H+40│H+45│H+50│H+55│H+60│H+65│H+70│H+75│H+80│H+85│H+90│ │├────┼────────────────┼───┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼──────────┤│ 1.│Analiza statului│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │de organizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │pentru misiune │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼────────────────┼───┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼──────────┤│ 2.│Încadrarea de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │principiu/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │inițială │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼────────────────┼───┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼──────────┤│ 3.│Înaintarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │rapoartelor cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │funcțiile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │disponibile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼────────────────┼───┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼──────────┤│ 4.│Efectuarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │evaluării │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │psihologice │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼────────────────┼───┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼──────────┤│ n │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└────┴────────────────┴───┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴──────────┘ Comandantul ……………………… (denumirea structurii) (gradul) ……………………… (prenumele și numele)● Caracterul planului de măsuri, după completare, este de secret de serviciu.● H – ziua/data emiterii ordinului de operaționalizare de către șeful categoriei de forțe ale armatei/comandamentului de armă. +
Anexa 4la criterii și metodologie*Font 9* – Model ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE Statul Major General NECLASIFICAT Direcția personal și mobilizare Exemplarul nr. ….. Data Nr. …… București Aprob PLAN DE MĂSURI pentru organizarea selecției din perioada ………… în vederea încadrării funcției …………┌────┬────────────────────────────────────────────────────────┬───────┬───────┬──────────┐│Nr. │ Activitatea │ Data │ Cine │Observații││crt.│ │ Locul │execută│ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 1.│Elaborarea cerințelor de personal │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 2.│Întocmirea bazei de selecție │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 3.│Transmiterea solicitărilor de personal către structurile│ │ │ ││ │menționate în baza de selecție la structurile │ │ │ ││ │evaluatoare │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 4.│Centralizarea propunerilor primite și pregătirea │ │ │ ││ │documentației necesare desfășurării concursului de │ │ │ ││ │selecție: tabele nominale, fișe medicale, formulare de │ │ │ ││ │lucru etc. │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 5.│Întâlnire cu candidații, instructaj privind programul │ │ │ ││ │selecției, preluarea documentelor solicitate și │ │ │ ││ │înmânarea fișelor medicale. │ │ │ ││ │Examinarea psihologică │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 6.│Evaluarea cunoștințelor de limba engleză │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 7.│Examinarea deprinderilor auto │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 8.│Examinarea medicală │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 9.│Verificarea îndeplinirii cerințelor de personal │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 10.│Centralizarea rezultatelor examinărilor │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 11.│Întocmirea documentelor și prezentarea rezultatelor │ │ │ ││ │candidaților, în vederea finalizării concursului de │ │ │ ││ │selecție │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 12.│Inițierea raportului de misiune │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 13.│Comunicarea rezultatelor │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 14.│Solicitarea certificatelor de securitate │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 15.│Înștiințarea Direcției instrucție și doctrină privind │ │ │ ││ │perioada de pregătire centralizată │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 16.│Emiterea ordinelor de detașare │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼──────────┤│ 17.│Expedierea extraselor din ordinul de detașare │ │ │ │└────┴────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴───────┴──────────┘ Șeful …………….., Întocmit ……… ……… (gradul) (gradul) ………………… ………………… (prenumele și numele) (prenumele și numele)Anexa 4 la criterii și metodologie a fost înlocuită cu anexa 4 din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015, potrivit pct. 18 al art. I din același act normativ. +
Anexa 5la criterii și metodologie– Model -BAZA DE SELECȚIEpentru organizarea activității de selecție din perioada ……….*Font 9*┌────┬─────────────────────────────────┬───────────┬─────────────────────────┬───────────┐│Nr. │ │ │ Solicitări │ ││crt.│ Cod denumire funcție │ Gradul ├───────────┬─────────────┤ TOTAL ││ │ │ │ Structura │ Nr. de │ ││ │ │ │ │ candidați │ │├────┴─────────────────────────────────┴───────────┴───────────┴─────────────┴───────────┤│ COMANDAMENTUL FORȚEI MULTINAȚIONALE │├────┬─────────────────────────────────┬───────────┬───────────┬─────────────┬───────────┤│ 1. │ │ │SMFT │ │ ││ │ │ ├───────────┼─────────────┼───────────┤│ │ │ │SMFA │ │ ││ │ │ ├───────────┼─────────────┼───────────┤│ │ │ │SMFN │ │ │├────┴─────────────────────────────────┴───────────┴───────────┴─────────────┴───────────┤│ COMANDAMENTUL CORPULUI MULTINAȚIONAL │├────┬─────────────────────────────────┬───────────┬───────────┬─────────────┬───────────┤│ 2. │ │ │ │ │ ││ │ │ ├───────────┼─────────────┼───────────┤│ │ │ │ │ │ │├────┼─────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤│ .. │ │ │ │ │ │├────┼─────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤│ .. │ │ │ │ │ │├────┼─────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤│ .. │ │ │ │ │ │├────┼─────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤│ .. │ │ │ │ │ │├────┼─────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤│ .. │ │ │ │ │ │├────┼─────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤│ .. │ │ │ │ │ │├────┴─────────────────────────────────┴───────────┴───────────┴─────────────┴───────────┤│ COMANDAMENTUL BRIGĂZII ÎNAINTATE VEST │├────┬─────────────────────────────────┬───────────┬───────────┬─────────────┬───────────┤│ n │ │ │ │ │ ││ │ │ ├───────────┼─────────────┼───────────┤│ │ │ │ │ │ ││ │ │ ├───────────┼─────────────┼───────────┤│ │ │ │ │ │ │└────┴─────────────────────────────────┴───────────┴───────────┴─────────────┴───────────┘ Șeful Direcției personal și mobilizare, …….. (gradul) …………………. (prenumele și numele) Întocmit ──────── ………. (gradul) ………………… (prenumele și numele)Anexa 5 la criterii și metodologie a fost înlocuită cu anexa 5 din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015, potrivit pct. 19 al art. I din același act normativ. +
Anexa 6la criterii și metodologie– Model -TABELcu rezultatele obținute de candidații participanți la concursulde selecție pentru ocuparea unor funcții în cadrul …………*Font 7*┌────┬─────────────────┬───────────────────────────┬───────────────────────────┬───────────────┬─────────┬───────────┐│Nr. │ │ │ │ Criterii de │Număr de │ ││crt.│ Postul │ Personal propus │ Rezultate criterii │ ierarhizare │ misiuni │ Hotărârea ││ │ │ │ eliminatorii │ (anexa nr. 2, │executate│ ││ │ │ │ │ anexa nr. 2^1)│ │ ││ ├────────┬────────┼────────┬────────┬─────────┼────────┬────────┬─────────┼───────────────┼─────────┼───────────┤│ │ Grad │ Cod/ │ │Nume și │ U.M./ │ Limba │ Psiho │Evaluare │ │ │ ││ │ funcție│Denumire│ Grad │prenume │Structură│ engleză│ Auto │pregătire│ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ Vizita │ fizică │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │medicală│ │ │ │ │├────┼────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼───────────────┼─────────┼───────────┤│ 1.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┤ ├────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼───────────────┼─────────┼───────────┤│ 2.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└────┴────────┴────────┴────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┴───────────────┴─────────┴───────────┘Anexa 6 la criterii și metodologie a fost introdusă de pct. 20 al art. I din ORDINUL nr. M.4 din 22 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 3 februarie 2015, având conținutul prevăzut în anexa 6 din același act normativ.