Informatii Document
Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 451 din 4 iulie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
în alocarea capacităţilor de infrastructura feroviara pe secţia cu capacitate saturata Câmpina-Predeal
I. În alocarea capacităţilor de infrastructura feroviara vor avea prioritate capacitaţile necesare satisfacerii obligaţiilor de serviciu public social.II. După satisfacerea criteriului I, vor fi aplicate urmatoarele criterii:1. Transportul feroviar de calatori1.1. Trenurile de calatori vor avea prioritate în utilizarea de capacitate, în ordinea rangurilor, fiind destinate transportului de persoane.1.2. Este interzisa utilizarea traselor pentru circulaţia locomotivelor izolate, acestea fiind admise în circulaţie numai ca mijloc de ajutor la trenuri rămase defecte.1.3. Circulaţia locomotivelor implicate în procese tehnologice de reparaţii, alimentare şi altele de acest fel va fi admisa numai cu trenurile în circulaţie.1.4. Îndrumarea vagoanelor defecte care au necesitat scoaterea din trenuri într-o staţie de pe aceasta secţie se face la cererea operatorului de transport feroviar, denumit în continuare OTF, cu aprobarea biroului de conducere centralizata a traficului feroviar, denumit în continuare BCCTF, numai după analizarea posibilităţilor de înscriere în grafic în cursa izolata.1.5. Pentru o utilizare cât mai eficienta a traselor programate şi îndeplinirea contractelor de transport, trenurile vor circula la tonajul şi lungimea maxime solicitate de OTF şi admise de secţia cu capacitate saturata.1.6. În funcţie de fazele de execuţie a lucrărilor, Compania Naţionala de Cai Ferate "C.F.R." – S.A. va pune la dispoziţia OTF variante de grafic, cu respectarea alocarii numarului de trase şi cu abateri minime de la orarele anterioare.1.7. În cazuri de forţa majoră, justificata printr-un incident în circulaţie sau eveniment de cale ferata, care face ca una dintre liniile curente să fie închisa pentru reglarea circulaţiei, nu se va mai ţine seama de rangul trenurilor de calatori pentru intervalul de staţie afectat.2. Transportul feroviar de marfa2.1. Capetele de secţie, respectiv staţiile Câmpina şi Predeal, vor fi considerate puncte de influenţa pentru programarea circulaţiei trenurilor pe secţia cu capacitate saturata. În acest sens, programarea trenurilor pe frontierele regionale se va efectua în mod informativ – lunar şi decadal, cantitativ – zilnic, iar pe secţia cu capacitate saturata, între punctele de influenţa, numai cantitativ – zilnic.2.2. Pentru o mai buna fluidizare a traficului feroviar, în staţiile de pe secţia cu capacitate saturata Câmpina-Predeal nu vor fi admise acumulari de vagoane, cu excepţia cazului în care acestea sunt destinate beneficiarilor de pe aceasta secţie şi când staţia deserveşte şi alte secţii, cum este cazul staţiei Câmpina.2.3. Programarea circulaţiei trenurilor de marfa pe secţia cu capacitate saturata se va efectua de către BCCTF, utilizându-se trasele aflate la dispoziţia administratorului de infrastructura publică. în funcţie de evoluţia lucrărilor şi a distanţelor de circulaţie care se închid pentru lucrari, aceste trase se pot suplimenta pâna la limita noii capacităţi practice.2.4. Programarea utilizarii traselor pe tronsonul Câmpina-Predeal, către OTF, se va efectua numai pentru 24 de ore, prin programul zilnic de circulaţie, indiferent de tarifele de rezervare existente.2.5. Neutilizarea unei trase programate de către OTF atrage aplicarea de penalităţi. Trasa rămasă neutilizata poate fi alocata de BCCTF, în mod operativ, altui OTF, dacă exista o solicitare pentru aceasta.2.6. Dacă un OTF constata ca prin programul zilnic nu poate utiliza o trasa alocata, acesta va aviza în mod operativ BCCTF în vederea atribuirii acesteia altui OTF.2.7. Modul de utilizare a traselor disponibile de către BCCTF va ţine cont de importanţa marfurilor transportate, care va avea urmatoarea ordine de prioritate:2.7.1. transporturi militare;2.7.2. marfuri perisabile;2.7.3. trenuri internaţionale;2.7.4. transporturi în interesul lucrărilor;2.7.5. trenuri aflate în circulaţie, plecate de pe alte regionale în programul de circulaţie anterior;2.7.6. marfuri transportate via mare;2.7.7. combustibili pentru populaţie – pacura, CLU – şi lucrari agricole – motorina pentru agricultura;2.7.8. alte tipuri de marfuri, inclusiv alte marfuri petroliere.Pentru a se putea ţine cont de acest criteriu, OTF vor preciza în solicitarea de programare felul marfii, iar pentru exportul via mare, numărul acceptului portuar, cu precizarea navei.În cazul în care exportul via mare se va realiza cu depozitarea marfurilor în port, transportul respectiv se va încadra la nivelul de prioritate 2.7.6.2.8. Circulaţia locomotivelor implicate în procese tehnologice de reparaţii, alimentare şi altele va fi admisa numai cu trenurile în circulaţie.2.9. Pentru eliminarea circulaţiei locomotivelor izolate pe distanţa Câmpina-Predeal, fiecare operator va asigura împingerea trenurilor proprii, iar pentru înapoierea locomotivelor destinate împingerii trenurilor se va putea circula remorcat în trenurile celorlalţi OTF, pe bază de convenţie şi percepându-se tarif de remorcare.2.10. Nu vor fi admise în circulaţie locomotive izolate decât ca mijloc de ajutor la trenurile rămase defecte.2.11. Îndrumarea vagoanelor defecte care au necesitat scoaterea din trenuri într-o staţie de pe aceasta secţie se face la cererea OTF, cu aprobarea BCCTF, numai după analizarea posibilităţilor de înscriere în grafic în cursa izolata sau cu condiţia ca aceste vagoane sa nu limiteze viteza de circulaţie a trenului, în cazul introducerii acestora în corpul trenului.2.12. Pentru o utilizare cât mai eficienta a traselor programate şi îndeplinirea contractelor de transport, trenurile vor circula la tonajul şi lungimea maxime admise de secţia cu capacitate saturata.2.13. În caz de urgenţa sau de necesitate absoluta, justificata printr-o defectare, eveniment de cale ferata sau forţa majoră, care face ca infrastructura să fie momentan inutilizabila, trenurile programate pot fi anulate, fără preaviz, pe durata necesară restabilirii sistemului.2.14. În funcţie de fazele de execuţie a lucrărilor, Compania Naţionala de Cai Ferate "C.F.R." – S.A. va pune la dispoziţia OTF variante de grafic.Pe secţia de circulaţie cu capacitate saturata, Direcţia trafic din C.F.R. poate acorda în mod operativ, la cererea operatorilor de transport feroviar de marfa, şi în condiţii de exploatare bine justificate derogari de la prevederile art. 22 alin. (1) din Instrucţiunile pentru programarea şi analiza tehnico-operativa a circulaţiei trenurilor nr. 099, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.122/2005, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.142 din 16 decembrie 2005._________