CRITERII din 13 mai 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 520 din 9 iunie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 160 26/10/2004
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1826 22/12/2003
ActulREFERIRE LAHG 964 23/12/1998
ActulREFERIRE LAHG (R) 543 24/07/1995
CAP. 4REFERIRE LAHG 696 19/07/2001
CAP. 4REFERIRE LANORMA 19/07/2001 ART. 2
CAP. 7REFERIRE LAHG 831 02/12/1997
CAP. 8REFERIRE LAOG 8 31/01/1997
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 160 26/10/2004
ActulAPROBAT DEORDIN 73 13/05/2004
ActulCONTINUT DEORDIN 73 13/05/2004

pe baza cărora se efectuează selecţia proiectelor în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap



 + 
Capitolul IPrograme pentru protecţia specială a persoanelor cu handicapAutoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap denumită în continuare Autoritatea, poate participa, în parteneriat cu organizaţiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap sau care au ca obiect de activitate protecţia speciala a persoanelor cu handicap, la finanţarea de proiecte comune care se încadrează în unul din următoarele programe:I.1. Programe de sprijin.A. Structura – Reforma administrativăActivităţi eligibile:1. dezvoltarea alternativelor la instituţionalizare;2. sprijinirea iniţiativelor de tip privat ale persoanelor cu handicap instituţionalizate şi neinstituţionalizate;B. Programul de prevenţieActivităţi eligibile:1. informare, consiliere pentru tinerele familii asupra factorilor de risc responsabili de apariţia handicapului;2. intervenţie timpurie prin servicii specializate de educaţie familială, terapie şi recuperare;3. dezvoltarea serviciilor de susţinere familiala în scopul prevenirii abandonului persoanei cu handicap.C. Programul de reformă instituţionalăActivităţi eligibile:1. organizarea de campanii de informare, educare, comunicare la nivelul persoanei cu handicap, familiei persoanei cu handicap, comunitate;2. dezvoltarea reţelei de servicii adresate persoanelor cu handicap;3. iniţierea de servicii noi, complementare serviciilor de reabilitare în vederea integrării sociale;4. dezvoltarea reţelei de familii tip foster pentru persoanele cu handicap;5. dezvoltarea reţelei de locuinţe protejate pentru tinerii cu handicap;6. dezvoltarea reţelei de centre de zi, săptămânale.D. Programul de suport familialActivităţi eligibile :1. iniţierea şi dezvoltarea centrelor de intervenţie precoce;2. dezvoltarea reţelei de asistenţi sociali specializaţi în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;3. dezvoltarea reţelei de servicii pluridisciplinare de recuperare şi terapie;4. dezvoltarea reţelei de servicii tip baby sitting, respite pentru familiile în care există persoane cu handicap;5. dezvoltarea reţelei de centre de abilitare pentru trai independent;6. dezvoltarea serviciilor de voluntariat;7. creşterea gradului de accesibilitate a familiilor în care există persoane cu handicap la informaţie, educaţie şi formare profesională;8. activităţi socioculturale:9. educarea tinerilor cu handicap imobilizaţi la domiciliu sau în instituţii de recuperare;E. Programul de informare şi sporire a gradului de conştientizare.Activităţi eligibile:1. organizare de seminariu mese rotunde, conferinţe, simpozioane, etc;2. editarea şi publicarea de materiale informative şi promoţionale, pe suport clasic sau electronic/multimedia;3. studii şi analize privind gradul de informare a populaţiei privind problematica persoanei cu handicap;4. campanii pentru construirea şi promovarea imaginii reale a persoanei cu handicap:5. dezvoltarea serviciilor de consiliere pentru persoanele cu handicap (juridică, orientare şi pregătire profesională, educaţie),F. Programul de accesibilităţiActivităţi eligibile:1. campanii de informare şi sensibilizare a factorilor responsabili în asigurarea accesibilităţii la participarea sociala a persoanelor cu handicap;2. dezvoltarea serviciilor şi meseriilor specializate în asigurarea accesibilităţii persoanelor cu handicap (tehnicieni protezişti, designeri pentru locuinţe şi mediu de lucru, aparatura casnică., echipament adaptat tehnologie adaptată).G. Programul de integrare socialăActivităţi eligibile:1. campanii de informare şi sensibilizare a opiniei publice şi a factorilor interesaţi în integrarea socială a persoanelor cu handicap;2. abilitarea şi reabilitarea persoanelor cu handicap.H. Programul de formare şi orientare profesională a persoanelor cu handicapActivităţi eligibile:1. consiliere vocaţionala;2. integrare socială prin orientare şi pregătire profesională adecvate cerinţelor economiei de piaţă;3. instruire profesionala prin metode de educaţie la distanţă;4. studii de marketing social şi analiza pieţei de muncă pentru meseriile accesibile persoanelor cu handicap;5. schimburi de experienţă interne şi internaţionale între specialişti în domeniul pregătirii şi formării profesionale,I. Programul de voluntariat.Activităţi eligibile:1. campanii de informare asupra necesităţii dezvoltării serviciului de voluntariat;2. schimburi interne şi internaţionale de voluntariat în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;3. dezvoltarea reţelei de servicii de voluntariat.J. Programul de instruire, educaţie.Activităţi eligibile:1. activităţi de instruire profesională complexă a personalului implicat în domeniul educaţional, terapeutic, ocupaţional;2. dezvoltarea serviciilor de sprijin educaţional în scopul integrării persoanelor cu handicap în şcolile normale;3. dezvoltarea sistemului de pregătire la domiciliu a persoanelor imobilizate.K. Programul de integrare europeană.Activităţi eligibile:1. iniţierea de reţele şi sprijin a reţelelor internaţionale de informare, cooperare în beneficiul persoanei cu handicap;2. mobilităţi pentru persoane cu handicap în spaţiul european;3. dezvoltarea activităţilor de voluntariat internaţional în domeniul protecţiei persoanei cu handicap;4. participarea la activităţi internaţionale cultural-sportive şi de recreere.
 + 
Capitolul IICriterii de eligibilitate pentru organizaţiile neguvernamentale ale persoanelor cuhandicap sau care au ca obiect de activitate protecţia specială a persoanelor cu handicap, care solicită finanţareII.1. Pot solicita finanţare pentru proiecte:a) organizaţiile neguvernamentale (asociaţii, fundaţii, federaţii) ale persoanelor cu handicap;b) organizaţiile neguvernamentale (asociaţii, fundaţii, federaţii), altele decât cele prevăzute la pct.II.1 – care au ca obiect de activitate protecţia specială a persoanelor cu handicap;II.2. Criterii generale de eligibilitate:Persoanele juridice prevăzute la pct.II.1 care solicită finanţare pentru proiecte, trebuie să îndeplinească următoarele criterii de eligibilitate:a) sunt persoane juridice de drept privat, constituite potrivit legii;b) dispun de resurse materiale şi umane necesare derulării proiectelor pe care le propun în cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei persoanelor adulte cu handicap;c) au deschis un cont bancar special pentru finanţarea provenită din bugetul de stat;d) nu au conturile blocate în urma unei hotărâri judecătoreşti;e) nu se fac vinovate de declaraţii inexacte, cu rea-credinţă, cu privire la informaţiile solicitate în vederea selectării şi finanţării proiectelor;f) nu au încălcat prevederile unui contract de finanţare pentru proiect, încheiat anterior.
 + 
Capitolul IIICondiţii de finanţare a proiectelorBugetul pentru activităţi de promovare şi respectare a drepturilor persoanelor cu handicap la nivelul A.N.P.H. se alocă pentru finanţarea proiectelor comune ale Autorităţii cu organizaţiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap sau care au ca obiect de activitate protecţia specială a persoanelor cu handicap.III.l. Termene limită, componenţa comisiilor de selecţie şi comunicare a rezultatelor1. Evaluarea respectării criteriilor de finanţare pentru proiectele propuse de organizaţiile neguvernamentale menţionate la capitolul II.l va fi făcută de o comisie de selecţie formată din 5 membri, care va cuprinde specialişti ai Autorităţii. Comisia de selecţie va fi numită anual prin ordin al preşedintelui Autorităţii, componenţa ei putând fi schimbata ori de câte ori este nevoie, în funcţie de specificul proiectelor analizate.2. Comunicarea rezultatului evaluării se va face în termen de cel mult 7 zile de la data stabilirii acestuia, cu precizarea motivelor respingerii proiectului, dacă este cazul.3. Finanţarea proiectelor aprobate se realizează în baza unui contract de finanţare încheiat între Autoritate şi promotorul proiectului.4. Contractul de finanţare se semnează în cel mult 15 zile lucrătoare de la data comunicării rezultatului selecţiei.5. Aprobarea condiţionată a cererii de finanţare înaintate de o organizaţie obligă respectiva organizaţie ca în termen de o săptămână de la comunicarea rezultatului să confirme în scris acceptarea clauzelor impuse de Autoritate*III.2. Proiecte neeligibile:1. Proiecte care nu se înscriu în programele promovate de Autoritate/strategiile locale;2. Proiecte al căror conţinut nu corespunde cerinţelor cuprinse în prezentele criterii;3. Proiecte care nu concordă cu scopul şi obiectivele declarate în statutul organizaţiei;4. Proiecte care solicită fonduri pentru reparaţii capitale, achiziţionarea de imobile, terenuri, autoturisme;5. Proiecte incomplete sau depuse de organizaţii neeligibile;6. Proiecte individuale (călătorii individuale, burse de studii);7. Proiecte care nu realizează un punctaj de minimum 50 puncte, conform criteriilor şi punctajelor prezentate la cap. V;8. Proiectele începute înaintea depunerii cererii de finanţare, cu excepţia celor care necesita continuitate.III.3. Condiţii financiare1. Contribuţia minimă a organizaţiei la realizarea proiectului va fi de 20% din bugetul total al proiectului şi poate fi parţial sau integral în natură (de exemplu, munca voluntarilor, utilizarea sediului, echipamente puse la dispoziţie pentru realizarea proiectului).2. Participarea A.N.P.H la finanţarea unui proiect se va face într-un procent de maximum 80% din bugetul total al proiectului.3. Existenţa unor surse de finanţare, altele decât cele ale Autorităţii şi ale organizaţiei, obligă organizaţia la menţionarea explicită a acestora, a destinaţiei fondurilor şi a cuantumului resurselor atrase.4. Derularea finanţării:a) după încheierea contractelor de finanţare se poate acorda, o singură dată, la cererea beneficiarului finanţării, un avans preliminar reprezentând maximum 30% din valoarea finanţată de A.N.P.H;b) eliberarea sumelor solicitate ca avans preliminar poate fi făcuta numai în baza unei scrisori de garanţie bancara, a unui bilet de ordin sau a altei garanţii echivalente cu valoarea avansului preliminar, emisă de beneficiarul finanţării în favoarea A.N.P.H.;c) în vederea efectuării fiecărei plăţi, beneficiarul finanţării transmite la A.N.P.H un original şi o copie a unei cereri scrise pentru plata, împreună cu documentele justificative corespunzătoare, fără a introduce la plată factura, în vederea decontării sumei solicitate, A.N.P.H emite ordin de plată.d) suma plaţilor intermediare nu poate depăşi 90% din valoarea finanţată de A.N.P.H, restul de 10% constituie plata finală, care se face după îndeplinirea de către beneficiarul finanţării a tuturor obligaţiilor sale referitoare la executarea obiectivelor prevăzute în contract şi numai după ce raportul final de activitate şi decontul final au fost înaintate de contractor şi aprobate de către A.N.P.H.5. Proiectele vor fi monitorizate de către Autoritate şi/sau Inspecţiile regionale, inclusiv prin prezenţa directă la acţiunile proiectului.III.4. Observaţii1. Cererile de finanţare nu se înapoiază organizaţiilor, ci se arhivează la sediul Autorităţii.2. Aprobările pentru modificările survenite la forma iniţială a cererii de finanţare, apărute ulterior semnării contractului, trebuie solicitate şi obţinute în scris înaintea efectuării cheltuielilor care fac obiectul solicitării modificării.
 + 
Capitolul IVProcedura de selectare deschisă a proiectelor propuse din iniţiativaorganizaţiilor neguvernamentaleOrganizarea şi derularea procedurii de selectare a proiectelor propuse din iniţiativa organizaţiilor neguvernamentale trebuie să respecte următoarele cerinţe:4.1. Competiţiile pentru selectarea deschisă a proiectelor propuse se organizează de către Autoritate, conform eşalonării în timp prevăzute în calendarul aprobat de preşedintele Autorităţii, şi se desfăşoară cu luarea în considerare a prevederilorart. 2 (4) şi (5) din Normele metodologice aprobate prin H.G. nr. 696/2001.4.2. La competiţiile descinse pentru selectarea proiectelor pot participa toate organizaţiile neguvernamentale care îndeplinesc criteriile de eligibilitate generale şi speciale.4.3. Autoritatea are obligaţia de a face publică deschiderea competiţiilor printr-un anunţ care se publică în presa scrisă de circulaţie naţională şi se difuzează prin alte mijloace de informare în masă, inclusiv pe site-ul Autorităţii. Anunţul are următoarea structură cadru:a) denumirea şi, după caz, acronimul programului;b) scopul şi obiectivele programului, durata şi bugetul alocat;c) condiţiile de finanţare;d) categoriile de proiecte care pot fi finanţate;e) criteriile de eligibilitate a organizaţiilor neguvernamentale ofertante;f) data limită de primire a propunerilor de proiecte, data de anunţare a rezultatelor competiţiei, data limită de primire a contestaţiilor;g) adresa la care trebuie depuse/trimise propunerilor de proiecte; telefon, fax şi pagina de INTERNET la care Autoritatea oferă informaţii suplimentare.4.4. Autoritatea furnizează organizaţiilor neguvernamentale solicitante, la cerere, contra cost (în limita cheltuielilor de multiplicare), pachetul de informaţii aprobat al programului.4.5. Propunerea de proiect trebuie să se încadreze în conţinutul tematic al programului şi să respecte condiţiile indicate prin pachetul de informaţii al programului.4.6. Propunerea de proiect trebuie semnata de reprezentantul legal al organizaţiei neguvernamentale sau de o persoană împuternicită de acesta.4.7. Transmiterea, primirea, modificarea şi retragerea propunerilor de proiect se fac conform prevederilor legale.4.8. Evaluarea şi selecţia propunerilor de proiecte va fi efectuată de comisia/subcomisiile de evaluare a căror componenţă este stabilită prin ordin al preşedintelui ANPH. Comisia de evaluare va fi constituită şi îşi va desfăşura activitatea în următoarele condiţii:– numărul membrilor comisiei este de 3 sau de 5;– comisia funcţionează cu majoritate simplă din numărul membrilor. Membrii comisiei îşi aleg, dintre ei, preşedintele prin vot deschis;– fiecare membru al comisiei semnează o declaraţie de imparţialitate;– membrii comisiei pot fi atât angajaţi permanenţi ai Autorităţii, cât şi consultanţi externi, persoane care trebuie să aibă pregătire profesională şi experienţă relevantă în domeniu, precum şi probitate morală recunoscută.Subcomisia de evaluare va fi constituită şi îşi va desfăşura activitatea în următoarele condiţii:– subcomisia este formata din 3 membri;– componenţa fiecărei subcomisii trebuie să asigure evaluarea propunerilor de proiecte în condiţii de competentă şi obiectivitate;– fiecare membru al subcomisiei semnează o declaraţie de imparţialitate;– membrii subcomisiilor de evaluare vor fi numiţi dintre specialiştii în domeniul protecţiei persoanelor adulte cu handicap, cu probitate morală recunoscută, neavând calitatea de angajaţi ai Autorităţii;– pentru flecare subcomisie în parte, Autoritatea desemnează un reprezentant al său ca responsabil de subcomisie, care;– asista pe membrii subcomisiei din punct de vedere procedural, fără a influenţa opiniile şi concluziile acestora;– răspunde de gestionarea documentelor de lucru ale subcomisiei.4.9. Autoritatea pregăteşte propunerile de proiect pentru evaluare grupându-le în funcţie de programul/subprogramul în care acestea se încadrează. Pe această bază se stabilesc: programul de lucru al comisiei, numărul subcomisiilor de evaluare şi domeniile de specialitate ale membrilor subcomisiilor, necesare în vederea evaluării propunerilor de proiecte.4.10. Procedura de evaluare a propunerilor de proiecte se realizează conform criteriilor de evaluare generale şi specifice, stabilite prin pachetul de informaţii aprobat al programului.4.1l. Evaluarea fiecărei propuneri de proiect se efectuează în două etape:a) evaluarea de specialitate;b) evaluarea managementului, a oportunităţii, a impactului şi a costurilor propunerii de proiect.În cadrul fiecărei etape, evaluarea se desfăşoară în două faze distincte:– faza evaluării individuale, în care, pentru fiecare propunere de proiect repartizată de Autoritate comisiei/subcomisiei, flecare evaluator din comisie/subcomisie acordă pentru fiecare criteriu examinat în etapa respectivă un punctaj şi, după caz, redactează un comentariu ataşat fişei de punctaj.– faza evaluării în comisie/subcomisie, în care, pentru fiecare propunere de proiect repartizată de Autoritate comisiei/subcomisiei, evaluatorii din comisie/subcomisie elaborează un raport de consens privind atât punctajele cât şi comentariile; în cazul propunerilor de proiecte pentru care comisia/subcomisia nu poate ajunge la consens privind punctajele, se calculează media aritmetica a punctajelor individuale acordate.4.12. În prima etapă, Autoritatea asigură ca evaluatorii să nu cunoască identitatea organizaţiilor neguvernamentale ale căror propuneri de proiecte le examinează. Această condiţie se realizează prin repartizarea, în prima etapă, către comisie/subcomisie numai a formularelor de propunere de proiect conţinând propunerea de specialitate, formularul Bl rezumatul propunerii de proiect şi formularul B2 – descrierea detaliată a proiectului, care nu trebuie să cuprindă nici un element de identificare a organizaţiei neguvernamentale.4.13. Propunerea de proiect, al cărui punctaj general de consens în prima etapă se situează sub limita cerută de criteriile de selectare, stabilite prin pachetul de informaţii al programului, se considera şi nu este evaluata în etapa a doua.4.14. Conform rezultatelor evaluării din cele două etape, comisia/subcomisiile încadrează propunerile de proiecte în clasele stabilite prin pachetul de informaţii al programului.Clasele de încadrare a propunerilor de proiecte se stabilesc, de regulă, astfel;– propuneri "excelente";– propuneri "foarte bune", care cer modificări minime;– propuneri "satisfăcătoare" care cer modificări substanţiale pentru a îndeplini criteriile stabilite;– propuneri "slabe/nesatisfacătoare", care nu pot fi finanţate;– propuneri "respinse în prima etapă" care nu corespund criteriilor de evaluare de specialitate;– propuneri "în afara programului" care nu corespund scopului, obiectivelor programului/subprogramului, categoriilor de proiecte finanţabile.4.15. Pe baza acestei clasificări, Direcţia Strategie, Programe şi Integrare Europeană din cadrul Autorităţii întocmeşte lista propunerilor de proiecte care se pot finanţa şi lista de rezervă, aceasta din urmă conţinând acele propuneri de proiecte care ar putea fi finanţate, dacă unele propuneri de proiecte din prima lista nu pot fi contractate.4.16. În baza aprobării preşedintelui Autorităţii, Direcţia Strategie, Programe şi Integrare Europeanâ,comunică în scris, fiecărei organizaţii neguvernamentale care a depus propunerea de proiect, dacă propunerea sa a fost sau nu acceptata la finanţare sau dacă a fost reţinută pe lista de rezervă, în termen de 2 zile de la data aprobării.4.17. Contestaţiile se depun sau se transmit la compartimentul de specialitate al ANPH, în forma scrisa, în termenul stabilit prin anunţul privind organizarea competiţiei pentru selectarea deschisă a propunerilor de proiecte.4.18. Soluţionarea contestaţiilor se face de către Autoritate pe baza consultării rezultatelor clasificării propunerilor de proiecte care fac obiectul contestaţiilor şi, după caz, pe baza revizuirii evaluării, în cazul în care concluziile revizuirii impun se modifică corespunzător listele menţionate la pct. 3.15.4.19. Rezultatele soluţionării contestaţiilor se comunică de către Autoritate, în scris, organizaţiilor neguvernamentale implicate, în termen de 2 zile de la data aprobării acestora de către preşedintele ANPH.
 + 
Capitolul VCererea de finanţareV.1. Prezentarea proiectelor spre finanţareDefiniţia proiectului: Totalitatea activităţilor desfăşurate într-o perioadă determinată, planificate şi controlate, care au drept scop producerea unei schimbări în bine a situaţiei beneficiarilor serviciilor.Un proiect presupune întotdeauna rezolvarea unei probleme.1. Proiectele vor fi prezentate pe formulare standard (cerere de finanţare) la care se anexează documentele enumerate la cap. IV.3; anexele constituie parte integrantă a cererii de finanţare; formularele se obţin la cerere.2. Cererile de finanţare vor fi prezentate în două exemplare.3. Cererile de finanţare vor fi completate cu majuscule sau vor fi dactilografiate ori procesate pe editor de texte.4. Formularul standard completat nu se trimite pe fax.5. Proiectele se vor depune la sediul Autorităţii.V.2. Completarea formularului standard "Cerere de finanţare" – precizăriV.2.1. Cererea de finanţare (a se vedea anexa nr. 5)A. Organizaţia – precizări pentru completarea formularului standard "Cerere de finanţare" parteneri şi colaboratori ai organizaţieiVor fi prezentate instituţiile şi organizaţiile neguvernamentale cu care organizaţia colaborează la derularea proiectului propus, în parteneriat.Bugetul organizaţiei:– vor fi prezentate bugetele de venituri şi cheltuieli ale organizaţiei pe anul curent şi pe cel precedent.B. Proiectul – precizări pentru completarea formularului standard "Cerere de finanţare"Titlul proiectului – max. 10 cuvinte.Scopul proiectului:– enunţ scurt, concis al problemei ce urmează a se rezolva prin derularea proiectului.– obiectivele proiectului vor reflecta aria de aplicabilitate a proiectului propus.Planificarea activităţilor– activităţile reprezintă modalităţile concrete prin care sunt realizate obiectivele.– activităţile trebuie să conţină: acţiunea propriu-zisă, responsabilul sau conducătorul, locul de desfăşurare, momentul debutului activităţii, resursele necesare (umane, materiale, de timp/durată, financiare), indicatorii de evaluare (care măsoară gradul de obţinere a rezultatelor), costurile totale ale activităţilor.– planificarea activităţilor trebuie să cuprindă nominalizarea acestora, cu desfăşurarea lor calendaristică, pe perioade determinate, pentru realizarea obiectivelor.Grupul-ţintă:– reprezintă o categorie de persoane cu anumite caracteristici.– beneficiari direcţi – partea din grupul-ţintă care intră în contact direct cu activităţile proiectului;– beneficiari indirecţi- familiile beneficiarilor direcţi, personalul de îngrijire.Parteneri – persoanele juridice implicate prin parteneriat în derularea proiectului şi în alt mod decât prin susţinerea financiară a acestuia, în anexă vor fi prezentate declaraţii de parteneriat ale partenerilor.Evaluare internă:Schema de evaluare presupune colectarea sistematica şi coroborarea informaţiilor într-o formă în care acestea să poată fi analizate.Raportul de evaluare trebuie să cuprindă:1. rezultatele avute în vedere prin proiect;2. informaţii cu privire la necesitatea atingerii acestor rezultate;3. indicatorii de evaluare urmăriţi şi unităţile pentru măsurarea rezultatelor;4. natura instrumentelor de evaluare folosite şi desemnarea evaluatorilor;5. detalii cu privire la modul cum a fost realizata evaluarea;6. gradul în care au fost atinse obiectivele;7. alte rezultate realizate în cadrul proiectului;8. perspectivele apărute pe parcursul proiectului şi care decurg din obiective:9. recomandări pentru proiecte potenţiale (continuitatea proiectului),Pot fi evaluatori:– evaluatori din cadrul reţelei Autorităţii/Inspecţiilor Regionale:– evaluator numit de alţi finanţatori decât Autoritatea;– evaluator independent autorizat.Modelele de evaluare sunt următoarele: chestionare, sondaj de opinie pe eşantion de grup ţintă, referinţă despre proiect în mass-medîa, raportul de evaluare întocmit de monitor, vizitarea proiectului.Mediatizare:Modalităţile de mediatizare sunt următoarele: conferinţa de presă, interviuri, reportaje, articole, mape de prezentare, bannere, afişe, fluturaşi, pliante, materiale promoţionale etc.Promovarea imaginii Autorităţii în toate modalităţile de mediatizare menţionate mai sus: vizual, audio şi/sau electronic se foloseşte sintagma "Proiect finanţat de Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap".C. BugetulReprezintă obligaţia financiară a proiectului.Este structurat pe activităţi şi categorii de costuri şi include toate costurile necesare în vederea derulării proiectului.Cheltuielile referitoare la participanţi– în coloana "A.N.P.H." se înscriu doar valorile fondurilor care se solicită pentru finanţare de la A.N.P.H.;– în coloana "ONG" se scriu doar valorile fondurilor cu care contribuie organizaţia care solicită fondurile;– în coloana "Alţii" se înscriu valorile fondurilor cu care contribuie ceilalţi finanţatori sau parteneri;– în coloana " TotaL se înscriu valorile fondurilor solicitate de la A.N.P.H însumate cu valorile fondurilor proprii organizaţiei şi ale partenerilor.– valorile sumelor solicitate se detaliază în dreptul fiecărui articole de cheltuieli;Cheltuieli referitoare la proiect:– plata persoanelor care au activităţi de instruire (plata trainerilor) se va face prin contracte încheiate între beneficiar şi trainer sau firma specializată care asigură serviciile, până la nivelul sumei de 150 euro/zi/trainer, pentru trainerîi străini, şi până la nivelul sumei de 100 euro/zi/trainer, pentru trainerii români, cu respectarea prevederilor legale;– plata celorlalte persoane(colaboratori) se poate face doar la nivelul salariului minim brut pe economie şi pe perioada în care colaborează la proiect;– angajaţii organizaţiei nu vor fi plătiţi din bugetul proiectului;– cheltuielile administrative nu vor fi admise în bugetul proiectului.V.3. -Anexe la Cererea de finanţare1. Motivaţia proiectului:2. Obiectivele proiectului;3. Modul de realizare a obiectivelor;4. Scrierea detaliata a bugetului;V.3.1. Copie de pe hotărârea instanţei judecătoreşti de acordare a personalităţii juridice;V.3.2. Declaratiile de parteneriat ale partenerilor menţionaţi în proiect;V.3.3. Copii de pe menţionările în mass-media despre activitatea organizaţiei de până la data solicitării finanţării şi a modului în care a fost menţionată finanţarea A.N.P.H. acordată cu ocazia altor proiecte;V.3.4. Curriculum vitae al organizaţiei neguvernamentale:V.3.5. Curriculum vitae al coordonatorului de proiect;
 + 
Capitolul VIEvaluarea cererilor de finanţareVI.1. Criteriile pentru evaluarea cererilor de finanţareVI.1.l. Calitatea proiectului;a) relevanta proiectului;b) structura proiectului;c) impactul proiectului/diseminarea rezultatelor:VI.1.2. Buget-cost/eficienta.a) prezentarea bugetului;b) fezabilitate;c) raport cost/eficienta;VI.1.3. Capacitatea solicitantului şi calitatea parteneriatului.a) istoric al colaborării cu ANPH:b) parteneriat;c) experienţa anterioara;VI.2. Punctaj;VI.2.1. Calitatea proiectului – 50 puncteVI.2.2. Buget-cost/eficienta – 30 puncteVI.2.3- Capacitatea solicitantului şi calitatea partenerului – 20 puncteTotal= 100 puncteProiectele care nu cumulează minimum 50 puncte sunt respinse.
 + 
Capitolul VIIDocumentele necesare decontării cheltuielilor efectuate pentru implementarea proiectelor care au primit finanţare de la AutoritatePentru justificarea cheltuielilor finanţate din bugetul Autorităţii, se vor prezenta următoarele documente:a) adresa de înaintare, conform modelului anexat (a se vedea anexa nr. l);b) documentele justificative de cheltuieli:1. factura (în original) emisă de organizaţie (pe formular cu regim special, conformHotărârii Guvernului nr. 831/1997), în care se vor specifică cheltuielile efectuate (pe tipuri de cheltuieli) şi elementele de identificare a acţiunii (denumirea acţiunii, perioada, numărul de participanţi etc.);2. la factura emisă de organizaţie se vor anexa documentele justificative în copie (facturi fiscale, chitanţe, state de plată, contracte etc.), care au stat la baza emiterii acesteia către Autoritate, astfel:Pentru decontarea cheltuielilor pentru alocaţia de masă;● factura fiscala (detaliat nr. de persoane x nr. de zile xvaloare/zi/persoana = valoare totala), semnată şiştampilată de unitatea prestatoare:● pontaj de masa (având atât semnătura contabilului unităţiiprestatoare şi ştampila imitaţii, cât şi semnăturapreşedintelui organizaţiei şi ştampila organizaţiei):conform modelului prezentat în anexa nr. 4;● alocaţia de masă se repartizează m principiu pe durata unei zile,astfel: micul dejun = 15%, dejun = 50%, cina = 35% dinvaloare.Pentru decontarea cheltuielilor privind cazarea:● factura fiscală (detaliat: nr. de persoane x nr. de zile x valoarea/zi/persoană = valoare totală), semnată şi ştampilată de unitatea prestatoare;● diagrama de cazare (nume, prenume + numărul camerei + nr. de zile + cost/zi/persoana) cu semnătura, stampila unităţii prestatoare şi data eliberării;● cazarea participanţilor se asigură în cămine, internate şcolare sau studenţeşti, moteluri, campinguri şi în hoteluri până la categoria 3 stele inclusiv, iar pentru persoane aflate în fotoliu rulant în unităţi care au asigurate accesibîlităţile la mediu;● vor fi prezentate minim 5 oferte de preţ, care vor purta data, semnătura şi ştampila unităţii prestatoare.Pentru decontarea cheltuielilor privind transportul:● biletele de tren, în cazul deplasării pe calea ferată;● biletele de avion şi factura fiscală, în cazul deplasării cu avionul (la acţiunile care se desfăşoară în străinătate, acţiunile cu participanţi din străinătate);● factura fiscala şi foaie de parcurs, în cazul deplasării cu mijloace de transport auto (microbuz, autocar, autoturism);● tabel cuprinzând participanţii care au beneficiat de contravaloarea cheltuielilor de transport (cu semnătura preşedintelui şi ştampila organizaţiei), conform modelului din anexa nr. 3.Pentru decontarea cheltuielilor privind plata drepturilor salariale:● persoanele utilizate temporar, potrivit dispoziţiilor legale, vor beneficia de o indemnizaţie lunară de plată la nivelul salariului minim brut pe ţara, stabilită în raport cu perioada de prestare;● în vederea decontării acestor cheltuieli vor fi prezentate următoarele documente:– contract de prestare între organizaţia neguvernamentală şi prestator, înregistrat la camera de muncă, cu datele din buletinul/cartea de identitate, precum şi cu semnătura preşedintelui, a contabilului (director economic) şi stampila organizaţiei;– stat de plată, cu semnătura, cu datele din buletinul/cartea de identitate, precum şi cu semnătura preşedintelui, a contabilului (director economic) şi ştampila organizaţiei.Pentru decontarea altor cheltuieli:– cheltuieli privind închirierea unor bunuri şi servicii:● factura fiscala şi contractul de închiriere sau comandă:– cheltuieli pentru materiale consumabile:● factura fiscală şi aviz de expediţie;● notă de intrare-recepţie a materialelor în magazia organizaţiei:● bon de consum al materialelor;– cheltuieli privind realizarea de tipărituri, multiplicări şi altele:● factura fiscala şi aviz de expediţie;● notă de întrare-recepţie a materialelor în magazia organizaţiei;● bon de consum al materialelor:● se va prezenta câte un exemplar pentru decont;● se vor prezenta minim 5 oferte de preţ (în original) ale firmelor de profil, care vor purta data, semnătura şi ştampila unităţii prestatoare:– cheltuieli pentru activităţi socioculturale:● facturi fiscale, facturi;● bilete de intrare la spectacole.c) lista cuprinzând participanţii va fi prezentată indiferent de capitolul de cheltuieli solicitat, conform modelului din anexa nr. 2;d) raportul financiar va fi prezentat o dată cu înaintarea decontului, dar nu mai târziu de 45 de zile de la finalizarea acţiunii (tehnoredactat, cu număr de înregistrare de la beneficiar).Raportul narativ şi financiar va cuprinde:● date privitoare la acţiune (perioadă, buget, loc de desfăşurare, număr de beneficiar, număr de participanţi, număr de organizatori);● rezumatul proiectului;● valorile indicatorilor înainte şi dupâ derularea proiectului;● încadrarea proiectului în programele pentru care Autoritatea acordă finanţări;● referinţe de la participanţi, beneficiari, organizatori, autorităţi locale (chestionare, sondaje de opinie, raportul de evaluare al monitorului);● materiale de informare ale organizaţiei neguvernamentale şi copii de pe materialele din mass-media în care a fost folosită sintagma "proiect finanţat de Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap";● opinii ale organizaţiei neguvernamentale care a desfăşurat acţiunea, referitoare la impactul pe care aceasta l-a avut, minusuri şi plusuri în desfăşurarea acţiunii, sugestii;● concluzii, menţiuni.NOTĂ:1. Data documentelor justificative trebuie să fie în concordanţă cu perioada desfăşurării acţiunii (proiectelor, programelor).2. Facturile vor conţine elemente privind: denumirea acţiunii, perioada, categorii de cheltuieli, cost unitar.3. Se vor prezenta, de asemenea, documente din partea organizaţiei care împuternicesc responsabilul de proiect pentru decontarea cheltuielilor (delegaţie).4. Documentele necesare decontării cheltuielilor se vor prezenta de către organizatori în termenul stabilit în contractul de finanţare.
 + 
Capitolul VIIIDefinirea principalilor termeni utilizaţi în anexă1. Autoritate contractantă – "parte într-un contract de finanţare, care, fie în baza legii, fie în baza unui alt contract de finanţare, legal încheiat, la care a avut calitatea de contractor, finanţează realizarea unui obiectiv, stabilind, în mod univoc, condiţiile în care cealaltă parte va realiza contractul ce se încheie în acest scop".2. Bugetul proiectelor – valoarea loială şl, după caz, defalcată pe proiecte, a contractelor de finanţare subsidiare pe care conducătorul de proiect se angajează, prin contractul de finanţare să le încheie pentru atribuirea conducerii respectivelor proiecte.3. Avans preliminar – suma reprezentând maximum 30% din tarif şi maximum 30% din suma destinată construcţiei instituţionale, pe care autoritatea contractantă o poate acorda în avans, numai după încheierea contractului de finanţare, o singură dată, la cererea contractorului, în vederea iniţierii programului/proiectului şi elaborării planului strategic.4. Contract ele finanţare – contractul încheiat în baza O.G. nr. 8/1997, în care una dintre părţi, denumită autoritate contractantă, are dreptul şi obligaţia de a impune în mod univoc celeilalte părţi, denumită contractor, obiectivele pentru care se face finanţarea şi condiţiile în care se realizează această finanţare. Contractul de finanţare poate avea o durată de mai mulţi ani calendaristici.5. Contractor – "parte într-un contract de finanţare, care, acceptând finanţarea şi condiţiile asociate acesteia, stabilite de autoritatea contractantă, se obligă să asigure realizarea contractului."6. Contractori asociaţi – ofertanţi asociaţi a căror oferta comuna/propunere de proiect comună a fost acceptată şi contractată de către autoritatea contractantă.7. Evaluare analiza rezultatelor obţinute în timpul şi după implementarea programului/proiectului şi indicarea unor acţiuni corective acolo unde este cazul, în vederea obţinerii rezultatelor şi atingerii obiectivelor prevăzute prin instrumentele de planificare a programelor proiectului.8. Lista de rezerve – lista cuprinzând acele propuneri de proiecte care, în urma evaluării, clasificării şi aplicării criteriilor suplimentare de selecţie stabilite prin pachetul de informaţii al programului ar putea fi finanţate, dacă unele propuneri de proiect din lista propunerilor de proiect care se pot finanţa nu pot fi contractante.9. Lista propunerilor de proiecte care se pot finanţa – lista cuprinzând acele propuneri de proiect care, în urma evaluării, clasificării şi aplicării criteriilor suplimentare stabilite prin pachetul de informaţii al programului pot fi finanţate de autoritatea contractantă în cadrul respectivului program.10. Monitorizare – activitatea de a urmări, a observa, a măsura şi a verifica în mod sistematic, precum şi de a concepe masurile adecvate pentru a menţine pe cale predefinită o operaţiune, un proces sau altele asemenea.11. Pachet de informaţii al programului – prezentarea detaliată a scopului, obiectivelor, conţinutului tematic, a calendarului acţiunilor, bugetului alocat, precum şi a modului de acces la un program elaborat de către autoritatea contractantă având calitatea de conducător de program/proiect, în vederea selectării contractorilor prin procedura de evaluare a propunerilor de proiecte.12. Propunerea de proiect – solicitarea de finanţare a unui proiect iniţiat de un potenţial contractor, elaborată de către acesta în cadrul tematic şi cu respectarea condiţiilor indicate prin pachetul de informaţii al unui program, în scopul de a participa la o competiţie de selectare a contractorilor, organizată în cadrul acelui program/proiect prin procedura de evaluare a propunerilor de proiect.13. Raport final de activitate – instrument de monitorizare a implementării unui program/proiect, elaborat de conducătorul de program/proiect la încheierea implementării programului/proiectului pe baza comparării stadiului final obţinut cu cel prevăzut prin instrumentele de planificare şi programare.14. Subcontractor – persoana juridică sau fizică menţionată într-un contract de finanţare, către care contractorul poate subcontracta o parte din acel contract, cu aprobarea autorităţii contractante.15. Termeni de referinţă – document prin care se stabilesc cerinţele ce trebuie respectate de potenţiali contractori în elaborarea propunerii tehnice, elaborat de către sau prin grija autorităţii contractante, în vederea atribuirii contractului de finanţare prin licitaţie, proceduri competiţionale simplificate sau prin comandă directă.
 + 
Anexa 1la criteriiADRESA DE ÎNAINTARE(a se scrie pe foaie cu antetul organizaţiei, redactată lacalculator/maşină de scris: în momentul aducerii decontului se vatrece numărul de înregistrare de la organizaţie)

   
  Către
  Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap
  Vă înaintăm alăturat decontul de cheltuieli al acţiunii ……………….., care a avut loc în ………… (localitatea), în perioada ………………….. (data), în valoare de ………………………. lei, conform documentelor justificative anexate:
           
  Nr. crt. Felul şi numărul  documentului Emitentul Denumirea  cheltuielilor Valoarea  documentului
   
  Decontul mai conţine următoarele documente: ▪ lista cuprinzând participanţii (conform anexei nr. 2 la criterii); ▪ bonul de consum pentru materialele consumabile – în copie – şi nota de intrare-recepţie – în copie (dacă este cazul); ▪ pontaj de masă (conform anexei nr. 4 la criterii, dacă este cazul); ▪ diagrama de cazare (dacă este cazul); ▪ tabel referitor la transport (conform anexei nr. 3 la criterii, dacă este cazul); ▪ contract de muncă, ordin de plată şi stat de plată (dacă este cazul); ▪ raportul de evaluare.
  …………………………………………………………………….. [semnătura preşedintelui, a contabilului (director economic) şi ştampila organizaţiei]

 + 
Anexa 2la criteriiOrganizaţia………………..LISTAcuprinzând participanţii)

           
  Lista cuprinzând participanţii la acţiunea ……………………………, care a avut loc în …………………….. (localitatea), în perioada: ……………….. (data)
  Nr. crt. Numele şi prenumele Organizaţia  (instituţia) Seria buletinului/ cărţii de identitate Semnătura
  1.
  2.
  3.
  4.
  5.
  6.
  7.
  8.
  9.
  10.
  11.
  12.
  13.
  14.
  15.
  …………………………………………..  (semnătura preşedintelui şi ştampila organizaţiei

 + 
Anexa 3la criterii                                    TABELUL            cuprinzând participanţii la acţiunea………………..        care au beneficiat de contravaloarea cheltuielilor de transport

             
  Nr. crt. Numele şi prenumele Ruta Seria biletului Suma Semnătura
  1.
  2.
  3.
  4.
  5.
  6.
  7.
  8.
  9.
  10.
  11.
  12.
  13.
  14.
  15.
  16.
  17.
  18.
  19.
  ………………………………………….. (semnătura preşedintelui şi ştampila organizaţiei

 + 
Anexa 4la criteriiOrganizaţia:………………….Acţiunea……………………..Perioada……………………..

                                 PONTAJ DE MASA
 
Nr.
crt.

Numele
şi pre-
numele
Organizaţia
neguverna-
mentală
Semnă-
tura

D P S D P S D P S D P S D P S D P S
     
  D = dimineaţă, P = prânz, S = seară  
     
  …………………………….. (semnătura contabilului şi ştampila unităţii prestatoare) ……………………… (semnătura preşedintelui şi ştampila organizaţiei

 + 
Anexa 5la criteriiAUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PERSOANELE CU HANDICAPCERERE DE FINANTARENumăr de înregistrare ………. din …./……./……(se completează de către finanţator)    A. Organizaţia

Denumirea organizaţiei
Adresa
Str.
Judeţul/Sectorul
Tipul organizaţiei
Asociaţie
Nivelul organizaţiei
Local
Numărul membrilor/membrii activi
Scopul organizaţiei:
Numele băncii/Sucursala
Contul(lei)
Codul fiscal
Telefon:
E-mail
Altele:
Echipa de conducere(numele şi prenumele, funcţia, vârsta, adresa)
Coordonatorul proiectului
Partenerii şi colaboratorii organizaţiei:
Bugetul organizaţiei
Anul curent––––Anul precedent.––––––-

    B. Proiectul    Titlul proiectuluiDenumiţi proiectul (dacă titlul este explicit) sau formulaţi în câteva cuvinteesenţa acestuia.

    Marcaţi tipul de program în care se înscrie proiectul dumneavoastră:

    Scopul proiectului

    Obiectivele proiectului

    Planificarea activităţilor

Durata proiectului De la: Până la:
Locul de desfăşurare:

    Programul activităţilor

    Grupul ţintă

    Rezumatul proiectului

    Participanţi    Indicaţi numărul de participanţi şi categoriile de vârsta

    Rezultate scontate

    Parteneri    Dacă proiectul se va realiza în cooperare/parteneriat, menţionaţi parteneriişi contribuţia acestora în cadrul proiectului.

    Evaluare    Numiţi evaluatorii şi metodele de evaluare folosite.

    Mediatizare    Indicaţi modalităţile de mediaţi/are a proiectului şi modul în care veţipromova imaginea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap

    C. Bugetul

Finanţatori A.N.P.H. O.N.G. Parteneri Total
1. Cheltuieli referitoare la participanţi
Transport
Cazare
Masă
2. Cheltuieli referitoare la proiect
Reparaţii curente
Dotări tehnice
Instalare
Cheltuieli de întreţinere
(service)

Software
Materiale necesare în procesul
de recuperare/instruire
Închirieri
Consumabile
Transport
Cazare
Diurna
Mediatizare (afişe, pliante,
anunţuri)
Publicaţii (costurile tipări-
turilor)
3. Cheltuieli referitoare la implementarea proiectului
Plata trainerilor, instruc-
torilor
Alte cheltuieli
TOTAL GENERAL:
     
  Data ………………………..  
  ……………………………. …………………………………………..
  (numele şi funcţia solicitantului) (semnătura preşedintelui şi ştampila organizaţiei

 + 
Anexa 6la criteriiContractul de finanţare a proiectuluiDenumirea programului: …………………Denumirea Proiectului: …………………Valoarea contractului (lei) …………….Durata contractului: … luni/zile ………Nr. de pagini al contractului : …………Autoritatea contractantă: ANPHContractor; ……….. .(denumirea organizaţiei neguvernamentale)Semnături:

     
  CONTRACTOR AUTORITATEA CONTRACTANTĂ
  Data: (data semnării) Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului autorizat Data: (data semnării) Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului autorizat
    Numele şi prenumele persoanei desemnate să exercite controlul financiar preventiv

ÎNTRE:AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP, reprezentată prinPREŞEDINTE___________, cu sediul în Calea Victoriei nr. 194, sector l, Bucureşti,cod fiscal: 428.34.06, având contul numărul: 36.12.80.04.13.00/302, deschis laDirecţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, numită încontinuare AUTORITATEA CONTRACTANTĂşi….(denumirea contractorului), cu sediul în ……….( adresa: localitatea,strada, nr., judeţul, codul poştal),….telefon, fax……… cod fiscal….,reprezentat prin………(funcţia, prenumele şi numele reprezentantului legal)şi …..funcţia, prenumele şi numele, denumită în continuare CONTRACTOR,s-a încheiat prezentul Contract de finanţare a proiectului ….( denumireaproiectului)Art.1. Oblibaţiile contractoruluil .Contractul are ca obiect………………………………………..2. În acest scop Contractorul va executa ……………………………Art.2. Durata contractuluil. Contractul întră în vigoare la data de …………………………..2. Contractorul începe execuţia activităţilor din cadrul proiectului prevăzuteîn prezentul contract la data de ……………………………………….3. Contractorul încheie execuţia activităţilor din cadrul proiectului prevăzuteîn prezentul contract într-un interval de ……( luni/zile)….. de la dataintrării în vigoare a prezentului contract.Art.3. Organizarea şi efectuarea activităţilor1. Contractorul asigură suportul administrativ şi logistic necesarexecutării activităţilor.2. Pentru buna execuţie a contractului. Contractorul pune la dispoziţiepersonalul necesar, cu numele, calificarea şi experienţa care sunt prevăzuteîn "Lista personalului" prevăzută în anexa C la prezentul contract.3. Personalul contractorului titular şi al fiecărui subcontractor/contractor asociat angajat în cadrul acestui contract, rămâne în oricecircumstanţă personalul Contractorului titular, respectiv al subcontractorului/contractorului asociat. Toate obligaţiile prevăzute de lege privind costurilesalariale aferente acestui personal sunt în sarcina Contractorului titularşi a subcontractorului.Art.4. Adrese pentru comunicăriRapoartele şi toate celelalte comunicări între cele doua părţi se vortransmite la următoarele adrese:a) Pentru Autoritatea contractantă:– rapoartele şi comunicările în general vor fi transmise la Responsabilulde proiect ……( numele, prenumele, funcţia, compartimentul., adresa,tel./fax);– cererile de plată şi alte comunicări ce privesc plăţile, vor fi transmisela: ……(numele, prenumele, funcţia, compartimentul financiar-contabil,adresa, tel./fax.b) Pentru Contractor:– ……..( numele, prenumele, funcţia, compartimentul, adresa, tel,/fax),Art.5. (1). Bugetul total al proiectului este de ………………..lei,din care:– ……………..lei contribuţia Autorităţii contractante (este sumaînscrisă pe prima pagină a contractului),– ……………..lei contribuţia Contractorului;– ……………..lei alte surse atrase,(2) Valoarea contractului este de………………..lei şi reprezintăcontribuţia Autorităţii contractante la finanţarea proiectului. Valoareacontractului nu se actualizează.(3) Cheltuielile reprezentând bugetul total al proiectului vor fiefectuate conform specificăţiei financiare şi devizului de cheltuieli -anexela prezentul contract.Art.6. Plăţi(1) Plăţile se efectuează conform prevederilor de la art. …… dinCondiţiile generale ale contractelor de finanţare.(2) Contractorul este îndreptăţit la plată astfel:– plată/plaţi în avans în condiţiile legii;– plată/plăţi intermediare, conform eşalonării plăţilor care se efectueazăîn raport cu stadiul de realizare a proiectului şi pe baza aprobării de cătreAutoritatea Contractantă a documentelor de monotorizare/evaluare, anexă laprezentul contract:Plata finală, reprezentând 10% din valoarea contractului care se efectueazănumai după aprobarea raportului final de activitate de către Autoritateacontractantă.Art.7. Modalităţi de plată(1) Autoritatea contractantă efectuează plăţile în cadrul prezentuluicontract numai în contul Contractorului deschis exclusiv în numele proiectului;– titular : …………(denumirea titularului contului);– număr: ……. …..(numărul contului);– banca: ………(denumirea, inclusiv filiala/sucursala băncii şi adresa);– cod: …………….(cod bancar).(2) Plăţile se efectuează numai în baza cererilor de plată prezentate laadresa specificată la art.4 lit. a din prezentul contract.(3) Contractorul prezintă devizul de cheltuieli post calcul.Devizul postcalcul se întocmeşte conform structurii Devizului de cheltuielianexă la contract.(4) Cererile de plată şi devizele postcalcul trebuie semnate de reprezentanţiilegali ai Contractorului.(5) Plăţile se efectuează numai dacă cererile de plată sunt însoţite dedocumente justificative necesare ( în copie) şi borderoul centralizat al acestora.Art.8. FiscalitateAutoritatea contractantă decontează, pe baza documentelor justificativeprezentate de Contractor, toate cheltuielile Contractorului ocazionate de platăobligaţiilor care decurg din reglementările fiscale în vigoare, cheltuieliaferente activităţilor finanţate în cadrul proiectului din contribuţiaAutorităţii contractante.Art.9. LitigiiOrice litigiu născut din execuţia contractului sau în relaţie cu acesta,se soluţionează conform dreptului comun.Art.10. RăspundereLimitele răspunderii Autorităţii contractante faţă de contractor, precum şirăspunderea contractor, precum şi răspunderea Contractorului faţă de Autoritateacontractantă sunt prevăzute la art. ……şi art. … din Condiţiile generaleale contractelor de finanţare.Art.1l. Rezilierea contractului(1) Acest contract poate fi reziliat înainte de expirarea duratei legale.(2) Autoritatea contractantă poate rezilia contractul în condiţiile prevăzutede art ….. din Condiţiile generale ale contractelor de finanţare precum şiîn……..(alte condiţii specifice contractului).(3) Contractorul poate rezilia contractul în condiţiile art. ……. dinCondiţiile generale ale contractelor de finanţare ………(alte condiţiispecifice contractului).Art.12. Prevederi generale şi finale(1) Achiziţiile de lucrări, produse şi servicii necesare realizăriiproiectului, se efectuează cu respectarea prevederilor legale în vigoareprivind achiziţiile publice.(2) Nici o parte nu este considerată că nu îşi respectă sau că îşi încalcăobligaţiile în cadrul contractului, dacă realizarea unor astfel de obligaţiieste împiedicată de împrejurări de forţă majoră care apar după data intrăriiîn vigoare a contractului.(3) Următoarele anexe fac parte integrantă din contract:– Anexa A: Termenii de referinţă (în cazul proiectului prioritar);– Anexa B: Activităţi şi organizare ;– Anexa C: Lista personalului;– Anexa D: Specificaţia financiară, devizul de cheltuieli şi eşalonarea plăţilor;– Anexa E: Condiţii generale ale contractelor de finanţare.(4) În interpretarea şi aplicarea prevederilor contractuale, prevalează celecuprinse în "Termenii de referinţa" ( în cazul proiectului prioritar) şi în"Condiţiile generale ale contractelor de finanţare".(5) Toate modificările la prezentul contract se vor face conform prevederilorart.____ din Condiţiile generale ale contractelor de finanţare.(6) Prezentul contract este încheiat în două exemplare având aceeaşi valoare,conţinând ____ pagini fiecare, inclusiv anexele la acesta.NOTĂ: în funcţie de specificul Contractului de finanţare şi cu respectarea prevederilorcorespunzătoare din Condiţiile generale ale contractelor de finanţare, în structura modeluluide contract pot fi introduse şi articole referitoare la:– subcontracte;– beneficiarul activităţilor ce se realizează în cadrul proiectului;– regimul eventualelor mijloace fixe achiziţionate:– verificarea de către Autoritatea contractantă a activităţilor executate de– Contractor în cadrul contractului;– penalizări;– etc. + 
Anexa Ala contractul de finanţareTermeni de referinţă ( în cazul proiectului prioritar):1. Informaţii generale:a) Beneficiarul/beneficiarii proiectului;b) Domenii şi grupuri vizate şi/sau implicate de proiect;c) Situaţia actuală a domeniilor, grupurilor respective:d) Situaţia estimată a domeniilor, grupurilor respective la/dupăfinalizarea proiectului;e) Programe/proiecte conexe:identifîcarea şi descrierea legăturilorproiectului cu programe/proiecte şi activităţi în sectorul respectiv, (mantalede la bugetul de stat sau din alte surse;f) Instituţii partenere;g) Alte surse de finanţare.2. Obiectivele proiectului:a) Obiectivele generale şi rezultate aşteptate la finalizarea proiectului;b) Obiective specifice ale contractului, adică lista sarcinilor specificece urmează a fi realizate şi activităţile ce vor fi asumate de Contractor;acestea vor fi prezentate fie în ordine cronologică, fie în ordinea importanţei.3. Ipoteze şi riscuri:a) Ipoteze privind intervenţia în proiect;b) Riscuri.4. Scopul activităţilor:a) Prezentare generală: informaţii referitoare la proiect, cum sunt:– zona geografică ce trebuie acoperită;– grupul/grupurile ţintă;– categoria serviciilor ce urmează a fi furnizate.b) Activităţi specifice:– stabilirea şi detalierea listei sarcinilor ce urmează a fi realizatede Contractor şi/sau descrierea activităţii consultanţilor/experţilor, înscopul atingerii obiectivelor proiectului; aceste sarcini, activităţi vor fi,de asemenea, prezentate în ordinea importantei sau în ordine cronologică;– după caz, eşalonarea termenelor pentru realizarea sarcinilor,activităţilor;c) Conducerea proiectului, sarcinile şi responsabilităţile Contractorului;– criterii de eligibilitate specială n potenţialilor contractori;– responsabilităţi pentru îndeplinirea contractului, finanţare, cheltuielişi raportare;– modul de cooperare între Autoritatea contractantă şi Contractor.5. Termene şi logistica:a) Perioada de realizare a proiectului: data de începere şi durata;b) Localizarea implementării proiectului.6. Cerinţe privind planificarea, programarea, monitorizarea şi evaluareaimplementării proiectului:a) Korma, conţinutul şi frecvenţa (lunare, trimestriale, alte perioade)elaborării documentelor de planificare, programare, monitorizare şi evaluare:b) Procedurile pentru prezentarea şi aprobarea acestor documente (inclusivnumărul necesar de exemplare);c) Definirea indicatorilor de monitorizare şi evaluare;d) Alte cerinţe.7. Necesar de resurse:a) Stabilirea necesarului de personal, bunuri, servicii, documentaţie,suport logistic, alte contribuţii financiare (dacă este cazul) în scopulasigurării implementării corespunzătoare a proiectului şi indicarearesponsabilităţilor pentru finanţarea activităţilor (Autoritatea contractantă,contractorul, alţi finanţatori);vor fi furnizate maximum de detalii în special pentru acele resurse care vorfi în responsabilitatea contractorului:b)ln cazul achiziţionării unor mijloace fixe necesare implementăriiproiectului:– se precizează caracteristicile tehnice ale acestora;– achiziţionarea se realizează în condiţiile legii;– se specifică destinaţia finală a mijloacelor fixe.8. Graficul de execuţie a activităţilor:a) Fazele de execuţie a proiectului;b) Corelări necesare.
 + 
Anexa Bla contractul de finanţareActivităţi şi organizare:În cazul proiectului prioritar, această anexă va fi completată decontractor astfel încât să se răspundă mai complet cerinţelor corespunzătoaredin Anexa A – Termeni de referinţă.(Autoritatea va elabora structura-cadru a modelului anexei B)În cazul proiectelor propuse din iniţiativa organizaţiei neguvernamentale,anexa se completează de Contractor prin înscrierea detaliată cel puţin adatelor şi informaţiilor necesare a fi prezentate, conform modelului anexei Bstabilit de Autoritate.Observaţie: modelul anexei B poate fi conceput prin preluarea/reformulareaunor elemente structurale ale anexei A – Termeni de referinţă (anexă proprienumai proiectelor prioritare).
 + 
Anexa Cla contractul de finanţareLista personalului:Se întocmeşte sub forma unui tabel conţinând mai multe coloane intitulateastfel:– numele şi prenumele:– funcţia în cadrul proiectului;– locul de muncă actual;– funcţia actuală;– vârsta;– profesia;– specializări:– experienţă.Anexa este semnata de reprezentanţii legali ai Contractorului
 + 
Anexa Dla contractul de finanţareSpecificaţia financiară, devizul de cheltuieli şi eşalonarea plăţilor:1. Specificaţia financiară:Conţine toate activităţile eligibile necesare realizării proiectuluiprecizate în ordine cronologică, estimarea costurilor aferente acestora cudetalierea pe faze de execuţie a proiectului.– mii lei –

Nr.
crt.

Activităţi
eligibile
necesare
realizării
proiectului
Cheltuieli
totale

Din care: pe faze de execuţie

1 2 3 4 5 6
TOTAL

NOTĂ: Contractul poate realiza numai acele activităţi care sunt acceptate deAutoritatea contractantă ca fiind necesare realizării proiectului şi înscrise înSpecificaţia financiară. Total col.2 corespunde Bugetului total al proiectului.2. Devizul de cheltuieli.Reprezintă transpunerea cheltuielilor prevăzute în Specificaţia financiarăpe structura articolelor de calculaţie din Devizul de cheltuieli şi detaliereaacestora pe surse de finanţare:

Nr.
crt.

Articole de
calculaţie

Cheltuieli
totale

Contribuţia
autorităţii
contractante

Contribuţia
contrac-
torului

Din care
în natură

Surse
atrase

1 2 3 4 5 6
I.

Total cheltu-
ieli directe
(1+2)
1.

Cheltuieli de
personal
1.1.

Cheltuieli cu
salariile
1.2. Contribuţii
1.2.1. CAS
1.2.2. CASS
1.2.3. Şomaj
1.2.4.

Alte contribu-
ţii conform
reglementări-
lor în vigoare
1.3.

Alte cheltu-
ieli de per-
sonal
1.3.1. Transport
1.3.2. Cazare
1.3.3. Masa
2.

Cheltuieli
materiale şi
servicii
2.1.

Materiale
consumabile
2.2.

Obiecte de
inventar
2.3.

Lucrări şi
servicii exe-
cutate de
terţi
2.3.1.

Reparaţii
curente
2.3.2.

Întreţinere
şi service
2.3.3. Software
2.3.4.

Închirieri de
bunuri mobile
2.3.5.

Tipărire,
multiplicare
2.3.6.

Asistenţă de
specialitate,
consultanţă
2.3.7. Alte servicii
II.

Cheltuieli
indirecte
(regia)
III.

Dotări inde-
pendente
a)
b)
c)
IV.

TOTAL
(IV=I+II+III)

Devizul de cheltuieli se întocmeşte şi pe fazele de execuţie a proiectuluişi va fi semnat de reprezentanţii Contractorului.NOTĂ – la Cap. III "Dotări independente" detalierea se va face pe subgrupele/clasele de mijloace fixe din "Catalogul" aprobat deHG nr. 964/1998, acceptatela finanţare de Autoritatea contractantă;– cheltuielile indirecte se determina potrivit "Precizărilor" aprobate prinOrdinul nr. 1826/2003, emis de ministrul finanţelor publice;– cheltuielile de deplasare (masă, cazare, transport) li se aplică prevederiledinH.G. nr. 543/1995(republicată) referitoare la drepturile băneşti cuvenitesalariaţilor instituţiilor publice pe perioada deplasării în ţară în interesulserviciului.3. Eşalonarea plăţilorEste anexa în care se prevede eşalonarea plăţilor pe faze de execuţie (plăţiîn avans conform legii şi plăţi intermediare) precum şi plata finală, în corelarecu graficul planificat de execuţie a proiectului.În termenele prevăzute, Autoritatea contractantă şi contractorii selectaţi/contractori ale căror proiecte au fost selectate completează şi semneazăcontractele de finanţare, conform modelului de contract de finanţare şiprecizărilor din pachetul de informaţii aprobat al programului.Contractarea este precedată, de regulă, de negocierea contractului definanţare, obligatorie în cazul propunerilor de proiect la care evaluatorii austabilit că sunt necesare unele modificări ale propunerii de specialitateşi/sau propunerii financiare. + 
Anexa Ela contractul de finanţareCondiţii generale ale contractelor de finanţare1. Prezentele condiţiile generale ale contractelor de finanţare se aplicăcontractelor de finanţare de servicii şi bunuri, încheiate în scopul elaborăriişi implementării, în sistem descentralizat a programelor/proiectelor de stimularea protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, finanţate integral sau parţialde la bugetul de stat, bugetele locale, din credite externe sau contractate deGuvernul României.2. – (1) Termenele limită se stabilesc în contract, fie prin indicarea uneidate fixe, fie prin indicarea duratei de la o dată de referinţă.– (2) Termenele limită ce se stabilesc în durată încep să curgă de la începutulzilei următoare datei de referinţă în raport cu care se determină aceste termenelimita.– (3) Dacă durata este fixată în zile, termenul limită este sfârşitul ultimeizile calendaristice a perioadei respective,– (4) Dacă durata este fixată în luni, termenul limita este sfârşitul zileicare are acelaşi număr cu ziua din care termenul limită a început să curgă sausfârşitul ultimei zile din ziua respectivă.– (5) Dacă termenul limita este într-o zi declarata sărbătoare legală,termenul limită se prelungeşte până la sfârşitul primei zile de lucru următoare.3. – Autoritatea contractantă va pune la dispoziţie contractorului, cat maicurând posibil, orice informaţii şi/sau documentaţii aflate la dispoziţia sa,care pot fi relevante pentru realizarea contractului.4. – în cazul nerespectării actelor normative în vigoare de către contractorsau de către personalul său, de către subcontractori sau de către personalulacestora ori de către colaboratorii şi consultanţii contractorului sau aisubcontractorilor, autoritatea contractantă este absolvita de orice răspunderesau efecte care rezultă din această nerespectare, răspunderea fiind preluatăîn totalitate de către contractor.5. – (1) Dacă nu se prevede altfel prin contract, contractorul începeactivitatea de realizare a contractului în termen de 30 de zile de la datacând acesta intră în vigoare.– (2) Dacă contractorul nu reuşeşte să demareze realizarea contractuluiîn termen de 30 de zile de la intrarea sa în vigoare sau în termenelespecificate în contract autoritatea contractantă poate rezilia contractul.6. – Contractorul poate solicita autorităţii contractante o prelungirea perioadei de realizare a contractului sau a unui anumit termen contractual,dacă el întârzie sau va întârzia în efectuarea contractului din următoarelecauze:a) servicii suplimentare faţă de contract sau servicii complementarecomandate de autoritatea contractantă;b) ordine ale autorităţii contractante care afectează data finalizăriicontractului, altele decât cele care se dau pentru a îndrepta erori rezultatedin vina contractorului;c) neîndeplinirea obligaţiilor contractuale de către autoritateacontractantă;d) forţa majoră.7. – Contractorul este răspunzător fată de autoritatea contractantăpentru realizarea deplină a tuturor obligaţiilor ce decurg din contract şitrebuie să suporte pagubele cauzate autorităţii contractante sau persoanelorcărora le-au fost aduse deservicii ca urmare a oricărei acţiuni sau omisiunilegate de realizarea contractului şi care îi sunt imputabile.8. – Durata legală începe de la data la care contractul intră în vigoare.Dacă nu se prevede altfel prin contract, acesta întră în vigoare la data cândacesta este semnat de cele doua părţi.––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x