CRITERII din 13 iulie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 696 din 2 august 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEDECIZIE 13/07/2005

de acreditare a programelor de formare



I. Introducerea şi motivaţia alegerii temei (rezumat pe o jumătate de pagină):1. justificarea alegerii temei în contextul general;2. necesităţile educaţionale care au stat la baza alcătuirii acestui program şi grupurile-ţintă cărora li se adresează;3. scopul programului educaţional propus; rezultate aşteptate, exprimate în termenii utilităţii pentru beneficiari;4. conţinutul programului;5. perioada şi durata;6. tipuri de activităţi oferite;7. tehnici şi instrumente de lucru;8. tipuri de evaluări.II. Evaluarea nevoilor educaţionale:1. identificarea şi evaluarea nevoilor educaţionale pentru grupul profesional din care au fost selecţionaţi participanţii (grupul-ţintă al programului);2. precizarea metodelor de identificare şi evaluare a nevoilor educaţionale utilizate şi rezultatele acestora, care susţin aplicarea programului.III. Obiectivele educaţionale ale programului:1. obiectivele trebuie să fie enunţate clar, orientate spre dobândirea de cunoştinţe, abilităţi şi atitudini;2. obiectivele trebuie să fie specifice, măsurabile, adecvate, realiste şi încadrate în timp (SMART).IV. Metode şi tehnici de formare utilizate în realizarea activităţilor incluse în program:1. orientarea conţinutului şi metodologiei formării spre practică: prelegerile nu vor ocupa mai mult de o treime din timpul de formare, restul fiind reprezentat de activităţi practice individuale sau de grup, proiecte etc.;2. metodele şi tehnicile de formare propuse şi conţinutul vizat sunt adecvate pentru atingerea obiectivelor enunţate anterior;3. materialele auxiliare şi echipamentele necesare realizării activităţilor trebuie să fie în concordanţă cu tipul de activitate, numărul participanţilor şi cu numărul de ore estimate ale programului.V. Evaluarea evenimentului educaţional (finală şi/sau pe parcursul derulării programului):1. validitatea şi pertinenţa metodelor de evaluare folosite, în sensul adaptării lor la obiectivele vizate (cunoştinţe, abilităţi şi atitudini);2. precizarea modului în care vor fi folosite rezultatele evaluării.VI. Evaluarea participanţilor pe parcursul şi la sfârşitul programului:1. criterii de alegere a metodelor de evaluare pentru a îndeplini condiţiile de validitate şi pertinenţă;2. stabilirea nivelului acceptabil de performanţă în îndeplinirea obiectivelor educaţionale (evaluare certificată).VII. Suport de curs:1. conţinut adecvat necesităţilor educaţionale ale grupului-ţintă;2. actualitatea conţinutului şi a bibliografiei;3. coerenţa dintre conţinut şi aplicabilitatea rezultatelor în practica curentă a grupului-ţintă căruia i se adresează programul.VIII. Declaraţie privind respectarea dreptului de copyright, cu menţionarea caracterului public sau privat al programului educaţional respectivIX. Resurse umane şi materiale necesare desfăşurării programului:1. resurse umane:a) coordonatorul profesional şi prestatorii de activităţi educaţionale în cadrul programului trebuie să fie cadre universitare sau instructori formatori acreditaţi;b) personal auxiliar: secretariat, organizare etc.;2. resurse materiale: materiale consumabile şi echipamente necesare pentru derularea programului, spaţii de învăţământ etc.X. Bugetul de cheltuieli estimat pentru derularea programului:A. prezentarea cheltuielilor potrivit clasificaţiei bugetare, astfel:1. cheltuieli de personal: plata pentru prestaţiile didactice, deplasări etc.;2. cheltuieli materiale şi prestări de servicii: pentru consumabile, obiecte de inventar, secretariat etc.;3. cheltuieli pentru investiţii: echipamente, mijloace fixe etc.;B. asigurarea concordanţei dintre bugetul de cheltuieli estimat şi activităţile din programul educaţional, avându-se în vedere resursele umane şi materiale implicate;C. aprecierea impactului programului asupra indicatorilor de sănătate, în termenii reducerii costurilor pentru asistenţa sănătăţii.XI. Declaraţie privind lipsa influenţelor comerciale indezirabile din punct de vedere legal şi deontologic (stipulate în condiţiile contractuale)–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x