CRITERII din 13 iulie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 371 din 10 august 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAOG 96 30/08/1999
ART. 1REFERIRE LALEGE 72 12/07/1996
ART. 2REFERIRE LALEGE 72 12/07/1996
ART. 5REFERIRE LAOG 96 30/08/1999
ART. 7REFERIRE LALEGE 113 23/06/1999
ART. 7REFERIRE LAOG 96 30/08/1999
ART. 7REFERIRE LAORDIN 1587 25/07/1997
ART. 7REFERIRE LAHG 525 27/06/1996 ART. 12
ART. 8REFERIRE LAOG 96 30/08/1999
ART. 9REFERIRE LAOG 96 30/08/1999
ART. 15REFERIRE LALEGE 72 12/07/1996
ART. 15REFERIRE LALEGE 124 15/12/1995
ART. 15REFERIRE LAOG 47 12/08/1994
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 133 20/07/1999
ANEXA 1REFERIRE LAOG 96 30/08/1999
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 1587 25/07/1997
ANEXA 1REFERIRE LAHG 525 27/06/1996 ART. 12
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 72 12/07/1996
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 618 13/07/2000

pe baza cărora se aloca agenţilor economici din industrie sumele din Fondul special pentru reducerea riscurilor tehnologice la utilaje, echipamente şi instalaţii industriale şi Grila de evaluare pentru alocarea sumelor



 + 
Capitolul 1Prevederi generale + 
Articolul 1Stabilirea prioritatilor pentru încadrarea în condiţiile Legii nr. 72/1996 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, în lista de investiţii a obiectivelor, după caz, a cheltuielilor de investiţii cuprinse într-o poziţie globală sub denumirea „Alte cheltuieli de investiţii”, ce urmează să se finanteze din Fondul special pentru reducerea riscurilor tehnologice la utilaje, echipamente şi instalaţii industriale, se realizează numai pentru următoarele cheltuieli stabilite de Ordonanţa Guvernului nr. 96/1999:a) expertizarea instalaţiilor tehnologice industriale;b) întocmirea unor documentaţii specifice fiecărui agent economic din industrie care prezintă riscuri tehnologice industriale, în vederea instruirii salariaţilor şi facilitării reducerii efectelor în caz de dezastre;c) realizarea unor intervenţii strict necesare la instalaţii, echipamente şi conducte magistrale, în scopul reducerii riscurilor privind exploziile şi accidentele chimice;d) facilitarea realizării unor alimentari în siguranţa cu gaze naturale ale unor zone intens populate;e) elaborarea şi actualizarea reglementărilor specifice pentru proiectarea, executarea şi exploatarea instalaţiilor şi echipamentelor industriale, precum şi armonizarea acestora cu normele europene;f) dotări privind prevederi şi intervenţii în caz de dezastre, pentru salvarea vietilor omeneşti.
 + 
Articolul 2În listele de investiţii, anexa la legea anuală a bugetului de stat, se înscriu numai obiectivele de investiţii ale căror documentaţii tehnico-economice au fost elaborate şi aprobate potrivit dispoziţiilor cuprinse în Legea nr. 72/1996, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 3Cheltuielile pentru investiţiile cuprinse într-o poziţie globală în lista-anexa la legea anuală a bugetului de stat, aferentă Ministerului Industriei şi Comerţului, se detaliază şi se aproba prin liste separate de către ordonatorul principal de credite, pe bază de note de fundamentare care vor cuprinde elemente referitoare la:a) necesitate;b) oportunitate;c) indicatorii caracteristici unor asemenea investiţii.
 + 
Articolul 4În poziţia globală, sub denumirea "Alte cheltuieli de investiţii" vor fi cuprinse:a) dotările independente;b) intervenţiile pentru consolidarea lucrărilor de montaj la instalaţii, echipamente şi conducte magistrale;c) cheltuieli de proiectare pentru elaborarea studiilor de fezabilitate, precum şi elaborarea, actualizarea şi urmărirea reglementărilor specifice, în raport cu normele europene;d) expertizarea instalaţiilor tehnologice industriale.
 + 
Articolul 5Indicatorii caracteristici unor asemenea investiţii, care vor fi prezentaţi în nota de fundamentare spre aprobare de către ordonatorul principal de credite, vor cuprinde:a) fundamentarea necesităţii şi oportunităţii cheltuielilor de capital în condiţiile prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 96/1999;b) destinaţia cheltuielilor, respectiv riscurile tehnologice ce trebuie diminuate, susţinute prin documente atestate de organele abilitate prin lege;c) datele privind protecţia umană necesară, atestata de organele administraţiei publice locale;d) principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei:● valoarea totală;● durata de realizare a investiţiei;● bonitatea financiară a agentului economic, atestata de direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat;● ponderea sustinerii financiare cu surse proprii sau atrase ale autorităţii contractante;● avizele şi acordurile necesare, după caz, în condiţiile legii;● efectele directe şi conjuncturale ale realizării sau nerealizarii cheltuielilor propuse.
 + 
Articolul 6Toate cheltuielile de capital pentru achiziţii, alocate din Fondul special pentru reducerea riscurilor tehnologice la utilaje, echipamente şi instalaţii industriale, vor fi efectuate în condiţiile prevederilor legale privind achiziţiile publice.
 + 
Capitolul 2Criterii privind condiţiile obligatorii necesare în vederea includerii în lista anuală a cheltuielilor de capital + 
Articolul 7Pot fi incluse în lista de investiţii de către ordonatorul principal de credite, în condiţiile legii, cheltuielile de investiţii ale autorităţilor contractante care îndeplinesc următoarele criterii:a) achitarea constanta a taxelor trimestriale pentru constituirea Fondului special pentru reducerea riscurilor tehnologice la utilaje, echipamente şi instalaţii industriale;b) obţinerea avizelor şi a acordurilor în condiţiile legii;c) ponderea cheltuielilor de capital, aferente achiziţiei, susţinută de autoritatea contractantă din surse proprii sau atrase, este de minimum 50%;d) susţinerea reducerii riscurilor tehnologice în conformitate cu prevederile Legii nr. 133/1999 privind stimularea întreprinzătorilor privati pentru înfiinţarea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii;e) includerea activităţilor de riscuri tehnologice industriale, în temeiul art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, în anexa la Ordinul ministrului industriei şi comerţului nr. 1.587/1997 pentru aprobarea listei categoriilor de construcţii şi instalaţii industriale generatoare de riscuri tehnologice;f) sunt incluse în programele anuale, pe baza propunerilor făcute de autoritatea contractantă, aprobate prin hotărâre a Guvernului, conform prevederilor art. 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 96/1999.
 + 
Capitolul 3Criterii determinate de nivelul riscului tehnologic + 
Articolul 8La includerea în lista de investiţii de către ordonatorul principal de credite, în condiţiile prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 96/1999, a cheltuielilor de investiţii se vor avea în vedere şi următoarele criterii:a) numărul şi frecventa dezastrelor produse până în prezent, generate de riscurile tehnologice provocate de activitatea tehnologică industriala a autorităţii contractante;b) gradul de uzura fizica şi nivelul riscurilor tehnologice, atestate prin documente eliberate de organele abilitate în condiţiile legii;c) nivelul consecinţelor în raport cu riscul tehnologic al activităţilor industriale;d) dotarea marilor platforme industriale cu echipamente, instalaţii, utilaje, aparatura şi mijloace de protecţie, precum şi instalarea personalului desemnat pentru intervenţie, inclusiv descarcerarea şi salvarea vieţii personalului de execuţie;e) repornirea unor instalaţii tehnologice industriale.
 + 
Capitolul 4Criterii determinate de protecţia mediului şi a populaţiei din zona + 
Articolul 9În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 96/1999, la includerea în lista de investiţii ordonatorul principal de credite va avea în vedere şi următoarele criterii:a) cerinţe legate de protecţia mediului ISO 14000;b) impactul pe care riscurile tehnologice generate de activităţile industriale în cauza le au asupra mediului, precum şi asupra sănătăţii şi securităţii oamenilor din acea zonă;c) încadrarea în acţiunile minime necesare în vederea preintampinarii şi reducerii riscurilor tehnologice.
 + 
Capitolul 5Criterii determinate de obligaţii ce decurg din tratatele şi convenţiile internaţionale la care România este parte semnatara + 
Articolul 10În conformitate cu prevederile tratatelor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte semnatara, la includerea în lista de investiţii ordonatorul principal de credite va avea în vedere următoarele criterii:a) respectarea prevederilor tratatelor şi ale convenţiilor internaţionale la care România este parte semnatara, prin prevenirea şi reducerea riscurilor tehnologice, asigurarea dotărilor necesare pentru intervenţie şi limitarea efectelor unor potenţiale dezastre ce pot avea ca sursa riscurile tehnologice;b) respectarea obligaţiilor internaţionale ale României privind eventualul sprijin pentru limitarea efectelor dezastrelor produse de riscurile tehnologice în zonele limitrofe ale României.
 + 
Capitolul 6Criterii generate în cazuri de forta majoră provocate de dezastre având ca surse activităţile tehnologice industriale + 
Articolul 11Promptitudinea interventiilor pentru limitarea efectelor dezastrelor, asigurarea îndeplinirii cu profesionalism a acestei activităţi şi în mod deosebit salvarea vieţii personalului afectat prin descarcerarea acestuia şi prin acordarea asistenţei medicale în timp util se vor asigura prin finanţarea acestor activităţi în temeiul următoarelor criterii:a) semnalarea şi confirmarea din partea organelor abilitate în condiţiile legii a existenţei unor dezastre provocate de riscurile tehnologice şi solicitarea din partea autorităţii contractante de sprijin financiar motivat de necesitatea şi oportunitatea unor intervenţii urgente, conform prevederilor art. 4;b) semnalarea unor iminente dezastre provocate de riscurile tehnologice, confirmate de organele abilitate în condiţiile legii şi la solicitarea autorităţilor contractante în cauza, cu susţinerea solicitată conform art. 4.
 + 
Articolul 12În scopul asigurării finantarilor solicitate în baza criteriilor menţionate la art. 11 este necesar ca în permanenta ordonatorul principal de credite sa dispună de un fond la dispoziţie pentru cazuri de forta majoră, în cuantum de 20% din fondul constituit în anul anterior.
 + 
Articolul 13Disponibilităţile fondului la dispoziţie pentru cazuri de forta majoră, neutilizate la finele anului, se reportează în anul următor şi se utilizează în condiţiile art. 12.
 + 
Capitolul 7Criterii generate din considerente de eficienta privind folosirea cheltuielilor de capital din Fondul special pentru reducerea riscurilor tehnologice la utilaje, echipamente şi instalaţii industriale + 
Articolul 14La înscrierea în listele de investiţii a obiectivelor propuse, precum şi a categoriilor de cheltuieli cuprinse, în condiţiile legii, în poziţia globală sub denumirea "Alte cheltuieli de investiţii" se vor avea în vedere şi următoarele criterii:a) raportul dintre nivelul cheltuielilor solicitate şi nivelul efectelor certe ce vor fi realizate în scopul preintampinarii, intervenţiei şi reducerii efectelor unor potenţiale riscuri tehnologice;b) importanţa social-economică a punerii în siguranţa a activităţilor industriale aferente autorităţii contractante şi reducerii gradului de risc pentru comunitatea umană din zona;c) locul în strategia pentru dezvoltarea economică.
 + 
Capitolul 8Alte criterii + 
Articolul 15În condiţiile prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 47/1994 privind apărarea împotriva dezastrelor, aprobată prin Legea nr. 124/1995, înscrierea în listele de investiţii a obiectivelor propuse şi a finanţării propunerilor care fac obiectul „altor cheltuieli de investiţii” se va efectua cu avizul prealabil al Comisiei tehnice centrale privind exploziile la suprafaţa şi în subteran, accidentele chimice şi avarierea grava a conductelor magistrale şi urbane categorii de dezastre pentru care, în condiţiile legii, Ministerul Industriei şi Comerţului are responsabilităţi.În vederea selectării propunerilor de cheltuieli de capital pentru înscrierea lor în lista de investiţii-anexa la legea anuală a bugetului de stat, se va proceda la evaluarea acestora, utilizându-se grila de evaluare având la baza toate categoriile de criterii menţionate mai sus.Propunerile de capital trebuie să îndeplinească doua condiţii:● sa îndeplinească toate criteriile de încadrare în prevederile legale, care insumeaza 51 de puncte; şi● sa totalizeze împreună cu punctajul obţinut de la criteriile specifice minimum 80 de puncte.Înscrierea în liste se va face în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute, cu condiţia prezentării propunerilor în termenul precizat de prevederile Legii nr. 72/1996, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 16Grila de evaluare pentru alocarea sumelor din Fondul special pentru reducerea riscurilor tehnologice la utilaje, echipamente şi instalaţii industriale este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentele criterii.
 + 
Anexa 1––-la criterii––––GRILA DE EVALUAREpentru alocarea sumelor din Fondul special pentru reducerea riscurilor tehnologice la utilaje, echipamente şi instalaţii industriale

  Codul Criterii de performanţă Pondere (punctaj) Observaţii
    CRITERII OBLIGATORII TOTAL = 51  
  1. Criterii privind condiţiile obligatorii necesare în vederea includerii în lista anuală a cheltuielilor de capital 51  
  1.1. achitarea constantă a taxelor trimestriale pentru constituirea Fondului special pentru reducerea riscurilor tehnologice la utilaje, echipamente şi instalaţii industriale   Întrucât sunt criterii obligatorii, trebuie ca fiecare dintre acestea să fie întrunit de toate
  1.2. ponderea cheltuielilor de capital, aferente achiziţiei, susţinută de autoritatea contractantă din surse proprii sau atrase, este de minimum 50%   documentaţiile transmise pentru a fi incluse în listă, în condiţiile legii,
  1.3. susţinerea reducerii riscurilor tehnologice în conformitate cu prevederile Legii nr. 133/1999privind stimularea întreprinzătorilor privaţi pentru înfiinţarea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii   de către ordonatorul principal de credite.
  1.4. includerea activităţilor de riscuri tehnologice industriale, în temeiul art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 525/1996 pentru aprobareaRegulamentului general de urbanism, în anexa la Ordinul ministrului industriei şi comerţului nr. 1.587/1997 pentru aprobarea listei categoriilor de construcţii şi instalaţii industriale generatoare de riscuri tehnologice   Susţinere directă, după caz, indirectă
  1.5. sunt incluse în programele anuale, pe baza propunerilor făcute de autoritatea contractantă, aprobate prin hotărâre a Guvernului    
  1.6. obţinerea avizelor şi a acordurilor în condiţiile legii    
    CRITERII SPECIFICE DE PERFORMANŢĂ TOTAL = 49, din care:  
  2. Criterii determinate de nivelul riscului tehnologic 15  
  2.1. numărul şi frecvenţa dezastrelor produse până în prezent, generate de riscurile tehnologice provocate de activitatea tehnologică industrială a autorităţii contractante 3  
  2.2. gradul de uzură fizică şi nivelul riscurilor tehnologice, atestate prin documente eliberate de organele abilitate în condiţiile legii 3  
  2.3. nivelul consecinţelor în raport cu riscul tehnologic al activităţilor industriale 3  
  2.4. dotarea marilor platforme industriale cu echipamente, instalaţii, utilaje, aparatură şi mijloace de protecţie, precum şi instalarea personalului desemnat pentru intervenţie, inclusiv descarcerarea şi salvarea vieţii personalului de execuţie 3  
  2.5. repornirea unor instalaţii tehnologice industriale 3  
  3. Criterii determinate de protecţia mediului şi a populaţiei din zonă 5  
  3.1. cerinţe legate de protecţia mediului ISO 14000 1  
  3.2. impactul pe care riscurile tehnologice generate de activităţile industriale în cauză le au asupra mediului, precum şi asupra sănătăţii şi securităţii oamenilor din acea zonă 2  
  3.3. încadrarea în acţiunile minime necesare în vederea preîntâmpinării şi reducerii riscurilor tehnologice 2  
  4. Criterii determinate de obligaţii ce decurg din tratatele şi convenţiile internaţionale la care România este parte semnatară 8  
  4.1. respectarea prevederilor tratatelor şi ale convenţiilor internaţionale la care România este parte semnatară, prin prevenirea şi reducerea riscurilor tehnologice, asigurarea dotărilor necesare pentru intervenţie şi limitarea efectelor unor potenţiale dezastre ce pot avea ca sursă riscurile tehnologice 4  
  4.2. respectarea obligaţiilor internaţionale ale României privind eventualul sprijin pentru limitarea efectelor dezastrelor produse de riscurile tehnologice în zonele limitrofe ale României 4  
  5. Criterii generate în cazuri de forţă majoră provocate de dezastre având ca surse activităţile tehnologice industriale 10  
  5.1. semnalarea şi confirmarea din partea organelor abilitate în condiţiile legii a existenţei unor dezastre provocate de riscurile tehnologice şi solicitarea din partea autorităţii contractante de sprijin financiar motivat de necesitatea şi oportunitatea unor intervenţii urgente, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 96/1999 5  
  5.2. semnalarea unor iminente dezastre provocate de riscurile tehnologice, confirmate de organele abilitate în condiţiile legii şi la solicitarea autorităţilor contractante în cauză, cu susţinerea solicitată în Ordonanţa Guvernului nr. 96/1999 5  
  6. Criterii generate din considerente de eficienţă privind folosirea cheltuielilor de capital din Fondul special pentru reducerea riscurilor tehnologice la utilaje, echipamente şi instalaţii industriale 9  
  6.1. raportul dintre nivelul cheltuielilor solicitate şi nivelul efectelor certe ce vor fi realizate în scopul preîntâmpinării, intervenţiei şi reducerii efectelor unor potenţiale riscuri tehnologice 3  
  6.2. importanţa social-economică a punerii în siguranţă a activităţilor industriale aferente autorităţii contractante şi reducerii gradului de risc pentru comunitatea umană din zonă 3  
  6.3. locul în strategia pentru dezvoltarea economică 3  
  7. Alte criterii 2

NOTĂ:Întrucât raportul dintre nivelul solicitărilor şi nivelul Fondului special pentru reducerea riscurilor tehnologice la utilaje, echipamente şi instalaţii industriale care se constituie, în condiţiile legii, conduce la necesitatea determinării unor prioritati de înscriere în lista cheltuielilor de investiţii sau, după caz, în categoria cheltuielilor globale sub denumirea "Alte cheltuieli" (în care fiecare propunere va fi nominalizată conform prevederilor Legii nr. 72/1996), desemnarea acestora în limita plafonului aprobat al fondului se va face astfel:I. Preselecţia: Condiţia pentru a fi inclusă în lista de preselecţie pentru fiecare cheltuiala de capital (achiziţie) este ca aceasta sa întrunească un total minim de 80 de puncte.II. Înscrierea în liste (selecţia) se va face în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute, cu condiţia prezentării propunerilor în termenul precizat de prevederile Legii nr. 72/1996, cu modificările ulterioare.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x