CRITERII din 10 august 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: SECRETARIATUL DE STAT PENTRU HANDICAPATI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 786 din 12 decembrie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 73 13/05/2004
CAP. 3MODIFICAT DEORDIN 325 13/10/2003
CAP. 3MODIFICAT DEORDIN 18 13/02/2002
CAP. 6COMPLETAT DEORDIN 18 13/02/2002
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
CAP. 2REFERIRE LAOUG 102 29/06/1999
CAP. 6REFERIRE LAHG 831 02/12/1997
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 73 13/05/2004
ActulCONTINUT DEORDIN 313 10/08/2001
CAP. 3MODIFICAT DEORDIN 325 13/10/2003
CAP. 3MODIFICAT DEORDIN 18 13/02/2002
CAP. 6COMPLETAT DEORDIN 18 13/02/2002

pe baza cărora se efectueaza selecţia proiectelor în domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap



 + 
Capitolul 1Programe pentru persoanele cu handicapSecretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap (S.S.P.H.) va finanta proiecte ale organizaţiilor neguvernamentale care desfăşoară activităţi în domeniul promovarii şi respectarii drepturilor persoanelor cu handicap, precum şi proiecte proprii şi comune, în vederea dezvoltării relatiilor sale cu societatea civila şi a capacităţii organizaţiilor neguvernamentale de a promova proiecte, care se vor incadra în unul dintre urmatoarele programe:I.1. Programe de sprijinA. LegislatieActivităţi eligibile:1. asistenţa tehnica pentru armonizarea legislaţiei naţionale cu cea europeana;2. asistenţa tehnica pentru stabilirea instrumentelor necesare implementarii legislaţiei în vigoare.B. Structura – Reforma administrativaActivităţi eligibile:1. îmbunătăţirea capacităţii manageriale la nivelul S.S.P.H., al unităţilor subordonate şi al celor aflate în coordonare metodologica;2. restructurarea unităţilor de tip rezidential;3. dezvoltarea alternativelor la institutionalizare;4. sprijinirea initiativelor de tip privat ale persoanelor cu handicap institutionalizate şi neinstitutionalizate.I.2. Programe ale organizaţiilor neguvernamentale şi programe comune (I.S.T.P.H., S.S.P.H., administratia locala)A. Programul de preventieActivităţi eligibile:1. informare, consiliere pentru tinerele familii asupra factorilor de risc responsabili de aparitia handicapului;2. interventie timpurie prin servicii specializate de educatie familiala, terapie şi recuperare;3. dezvoltarea serviciilor de sustinere familiala în scopul prevenirii abandonului persoanei cu handicap.B. Programul de reforma instituţionalăActivităţi eligibile:1. organizarea de campanii de informare, educare, comunicare la toate nivelurile (persoana cu handicap, familia persoanei cu handicap, comunitate, administratie locala şi centrala);2. dezvoltarea retelei de servicii adresate persoanelor cu handicap;3. iniţierea de servicii noi, complementare serviciilor de reabilitare în vederea integrarii sociale;4. restructurarea instituţiilor cu capacitate mare în institutii cu capacitate sub 50 de paturi, eficiente;5. organizarea de cursuri de instruire manageriala la toate nivelurile de decizie în instituţiile din reteaua S.S.P.H.;6. dezvoltarea retelei de familii tip foster pentru persoanele cu handicap;7. dezvoltarea retelei de locuinte protejate pentru tinerii cu handicap;8. dezvoltarea retelei de centre de zi, saptamanale.C. Programul de suport familialActivităţi eligibile:1. iniţierea şi dezvoltarea centrelor de interventie precoce;2. dezvoltarea retelei de asistenti sociali specializati în domeniul protectiei persoanelor cu handicap;3. dezvoltarea retelei de servicii pluridisciplinare de recuperare şi terapie;4. dezvoltarea retelei de servicii tip baby sitting, respite care pentru familiile în care exista persoane cu handicap;5. dezvoltarea retelei de centre de abilitare pentru trai independent;6. dezvoltarea serviciilor de voluntariat;7. instruirea asistentului personal;8. cresterea gradului de accesibilitate a familiilor în care exista persoane cu handicap la mediu, la informatie, educatie şi formare profesionala;9. activităţi socioculturale;10. educatia copiilor cu handicap imobilizati la domiciliu sau în institutii de recuperare (educatia la distanta, prin educatori itineranti etc.).D. Programul de informare şi sporire a gradului de constientizareActivităţi eligibile:1. organizare de seminarii, mese rotunde, conferinte, simpozioane etc.;2. editarea şi publicarea de materiale informative şi promotionale, pe suport clasic sau electronic/multimedia;3. studii şi analize privind gradul de informare a populatiei privind problematica persoanei cu handicap;4. campanii pentru construirea şi promovarea imaginii reale a persoanei cu handicap;5. dezvoltarea serviciilor de consiliere pentru persoanele cu handicap (juridica, orientare şi pregatire profesionala, educatie etc.).E. Programul de accesibilitatiActivităţi eligibile:1. campanii de informare şi sensibilizare a factorilor interesati în asigurarea accesibilitatii la participarea sociala a persoanelor cu handicap;2. dezvoltarea serviciilor şi meseriilor specializate în asigurarea accesibilitatii persoanelor cu handicap (tehnicieni protezisti, designeri pentru locuinte şi mediu de lucru, aparatura casnica, echipament adaptat, tehnologie adaptata).F. Programul de integrare socialaActivităţi eligibile:1. campanii de informare şi sensibilizare a opiniei publice şi a factorilor interesati în integrarea sociala a persoanelor cu handicap;2. abilitarea şi reabilitarea persoanelor cu handicap.G. Programul de formare şi orientare profesionala a persoanelor cu handicapActivităţi eligibile:1. consiliere vocationala;2. integrare sociala prin orientare şi pregatire profesionala adecvate cerințelor economiei de piaţa;3. instruire profesionala prin metode de educatie la distanta;4. studii de marketing social şi analiza pieţei de muncă pentru meseriile accesibile persoanelor cu handicap;5. schimburi de experienta interne şi internationale între specialisti în domeniul pregatirii şi formarii profesionale.H. Programul de voluntariatActivităţi eligibile:1. campanii de informare asupra necesităţii dezvoltării serviciului de voluntariat;2. schimburi interne şi internationale de voluntari în domeniul protectiei persoanelor cu handicap;3. dezvoltarea retelei de servicii de voluntariat.I. Programul de instruire, educatieActivităţi eligibile:1. activităţi de instruire profesionala complexa a personalului implicat în domeniul educational, terapeutic, ocupational;2. dezvoltarea serviciilor de sprijin educational în scopul integrarii persoanelor cu handicap în scolile normale;3. dezvoltarea sistemului de pregatire la domiciliu a persoanelor nedeplasabile.J. Programul de integrare europeanaActivităţi eligibile:1. iniţierea de retele şi sprijinirea retelelor internationale de informare, cooperare în beneficiul persoanei cu handicap;2. mobilitati de persoane cu handicap în spatiul european;3. dezvoltarea activităţilor de voluntariat international în domeniul protectiei persoanei cu handicap;4. participarea la activităţi internationale cultural-sportive şi de recreere.
 + 
Capitolul 2Criterii de eligibilitate pentru organizaţiile neguvernamentale din domeniul protectiei persoanelor cu handicap, care solicită finanţareII.1. Sunt eligibile pentru finanţare toate organizaţiile neguvernamentale.Mai sunt eligibile şi:a) filialele organizaţiilor neguvernamentale având cont bancar propriu;b) filialele naţionale cu personalitate juridica, membre ale unor organizaţii internationale;c) instituţiile administraţiei publice locale sau centrale, alte institutii publice, în parteneriat cu organizaţiile neguvernamentale şi/sau cu S.S.P.H.II.2. Nu sunt eligibile urmatoarele organizaţii:a) organizaţii ale partidelor politice;b) filialele organizaţiilor straine care nu sunt persoane juridice române;c) societăţi comerciale;d) organizaţiile care nu se încadrează în prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/1999, cu modificările ulterioare;e) organizaţiile care nu prezinta documentaţia completa şi întocmită potrivit prezentelor criterii;f) organizaţii ale caror conturi bancare sunt blocate în urma unei hotărâri judecătorești;g) organizaţiile care se fac vinovate de declaratii inexacte cu privire la informaţiile solicitate în vederea finantarii;h) organizaţii care nu au respectat un contract de finanţare incheiat anterior.
 + 
Capitolul 3Procedura de acordare a finantariiBugetul pentru activităţi de promovare şi respectare a drepturilor persoanelor cu handicap la nivelul S.S.P.H. se aloca astfel:a) 25% pentru finantarea proiectelor proprii ale S.S.P.H.;b) 75% pentru finantarea proiectelor organizaţiilor neguvernamentale sau a proiectelor comune.III.1. Termene limita, componenta comisiilor de evaluare şi comunicarea rezultatelor1. Evaluarea respectarii criteriilor de finanţare pentru proiectele propuse de organizaţiile neguvernamentale va fi facuta de o comisie de evaluare formata din 6 membri, care va cuprinde specialisti ai S.S.P.H. şi ai unităţilor din subordinea acestuia. Comisia de evaluare va fi numita anual prin ordin al secretarului de stat al S.S.P.H., componenta ei putand fi schimbata ori de cate ori este nevoie, în functie de specificul proiectelor analizate.2. Comunicarea rezultatului evaluării se va face în termen de cel mult 10 zile lucratoare de la data intrunirii comisiei de evaluare.3. Finantarea proiectelor aprobate se realizează în baza unui contract de finanţare incheiat între S.S.P.H. şi promotorul proiectului.4. Contractul de finanţare se semneaza în cel mult 7 zile lucratoare de la data comunicarii rezultatului evaluării.5. Aprobarea condiţionată a cererii de finanţare inaintate de o organizaţie obliga respectiva organizaţie ca în termen de o săptămâna de la comunicarea rezultatului sa confirme în scris acceptarea clauzelor impuse de S.S.P.H.III.2. Proiecte neeligibile:1. Proiecte care nu se inscriu în programele promovate de S.S.P.H.2. Proiecte al caror continut nu corespunde cerințelor cuprinse în prezentele criterii3. Proiecte care nu concorda cu scopul şi obiectivele declarate în statutul organizaţiei4. Proiecte care solicită împrumuturi sau achizitionarea de imobile ori de terenuri5. Proiecte incomplete sau depuse de organizaţii neeligibile6. Proiecte individuale (calatorii individuale, burse de studii)7. Proiecte care nu realizează o medie de minimum 15 puncte, conform criteriilor şi punctajelor prezentate la cap. V8. Proiectele incepute inaintea depunerii cererii de finanţare, cu excepţia celor care necesita continuitate.III.3. Condiţii financiare1. Contribuţia minima a organizaţiei la realizarea proiectului va fi de 10% din bugetul total al proiectului şi poate fi parţial sau integral în natura (de exemplu, munca voluntarilor, utilizarea sediului, echipamente puse la dispoziţie pentru realizarea proiectului).2. Finantarea unui proiect se va face într-un procent de maximum 80% din bugetul total al proiectului.3. Existenta unor surse de finanţare, altele decat cele ale S.S.P.H şi ale organizaţiei, obliga organizaţia la menţionarea explicita a acestora, a destinatiei fondurilor şi a cuantumului resurselor atrase.4. Pentru realizarea acţiunilor din cadrul programelor S.S.P.H finantate integral sau parţial din bugetul activităţii de promovare şi respectare a drepturilor persoanelor cu handicap a S.S.P.H. se pot acorda avansuri de până la 30% din valoarea aprobata (din maximum de 80% din bugetul proiectului), pe baza contractului incheiat între finantator şi beneficiar.5. Proiectele vor fi monitorizate de către S.S.P.H şi/sau inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap (I.S.T.P.H), inclusiv prin prezenta directa la actiunile proiectului; monitorizarea face parte integrantă din proiect şi poate reprezenta maximum 10% din valoarea totala a bugetului.III.4. Observatii1. Cererile de finanţare nu se inapoiaza organizaţiilor, ci se arhiveaza la sediul S.S.P.H.2. Aprobarile pentru modificările survenite la forma initiala a cererii de finanţare, aparute ulterior semnarii referatului şi a contractului, trebuie solicitate şi obtinute în scris inaintea efectuării cheltuielilor care fac obiectul solicitarii modificarii.3. Evaluarea proiectelor depuse se face permanent.
 + 
Capitolul 4Cererea de finanţareIV.1. Prezentarea proiectelor spre finanţareDefinitia proiectului: Totalitatea activităţilor desfăşurate într-o perioadă determinata, planificate şi controlate, care au drept scop producerea unei schimbari în bine a situaţiei beneficiarilor institutiei.Un proiect presupune intotdeauna rezolvarea unei probleme.1. Proiectele vor fi prezentate pe formulare standard (cerere de finanţare) la care se anexeaza documentele enumerate la cap. IV.3; anexele constituie parte integrantă a cererii de finanţare; formularele se obtin la cerere.2. Cererile de finanţare vor fi prezentate în doua exemplare.3. Cererile de finanţare vor fi completate cu majuscule sau vor fi dactilografiate ori procesate pe editor de texte.4. Formularul standard completat nu se trimite pe fax.5. Proiectele se vor depune la sediul S.S.P.H.IV.2. Completarea formularului standard "Cerere de finanţare" – precizăriIV.2.1. Cererea de finanţare (vezi anexa nr. 5)A. Organizaţia – precizări pentru completarea formularului standard "Cerere de finanţare"Parteneri şi colaboratori ai organizaţieiVor fi prezentate instituţiile şi organizaţiile neguvernamentale cu care organizaţia a colaborat sau a desfăşurat proiecte în parteneriat.Finantatorii sunt considerati parteneri numai în măsura în care participa la derularea proiectului şi în alt mod decat financiar.Bugetul organizaţieiVor fi prezentate bugetele de venituri şi cheltuieli ale organizaţiei pe anul curent şi pe cel precedent.B. Proiectul – precizări pentru completarea formularului standard "Cerere de finanţare"Titlul proiectuluiDacă titlul nu este explicit, se vor descrie (în rezumat) activităţile pe care desfăşurarea proiectului le implica. În cazul proiectelor complexe, etapizate, descrierea trebuie să indice clar existenta subproiectelor şi sa stabileasca o ierarhie în structura proiectului.Scopul proiectuluiReprezinta rezolvarea problemei avute în vedere de proiect. Enuntul acestuia trebuie să fie scurt, concis şi unic.Pentru fiecare proiect va fi definit scopul urmarit.Obiectivele proiectuluiReprezinta rezultatele partiale care trebuie obtinute în eforturile de atingere a scopului. Acestea trebuie să fie clare, masurabile, tangibile, realiste şi incadrabile în timp.Planificarea activităţilorActivităţile reprezinta modalitatile concrete prin care sunt realizate obiectivele.Activităţile trebuie să conţină: actiunea propriu-zisa, responsabilul sau conducatorul, locul de desfăşurare, momentul debutului activităţii, resursele necesare (umane, materiale, de timp/durata, financiare), indicatorii de evaluare (care masoara gradul de obtinere a rezultatelor), costurile totale ale activităţilor.Planificarea activităţilor trebuie să cuprindă nominalizarea acestora, cu desfăşurarea lor calendaristica, pe zile şi perioade, pentru realizarea obiectivelor.Grupul-ţintaReprezinta categoriile de persoane cărora li se adreseaza proiectul şi care vor beneficia de pe urma derularii acestuia.Grupul-ţinta se compune din două grupe de beneficiari:a) beneficiari direcţi – partea din grupul-ţinta care intră în contact direct cu activităţile proiectului;b) beneficiari indirecti – partea din grupul-ţinta care intră în contact cu activităţile proiectului prin intermediul unui mijloc de informare.ParteneriPersoanele juridic implicate prin parteneriat în derularea proiectului şi în alt mod decat prin susţinerea financiară a acestuia. În anexa vor fi prezentate scrisorile de intentie ale partenerilor.EvaluareSchema de evaluare presupune colectarea sistematica şi coroborarea informaţiilor intr-o formă în care acestea să poată fi analizate.Raportul de evaluare trebuie să cuprindă:1. rezultatele avute în vedere prin proiect;2. informaţii cu privire la necesitatea atingerii acestor rezultate;3. indicatorii de evaluare urmariti şi unitatile pentru masurarea rezultatelor;4. natura instrumentelor de evaluare folosite şi desemnarea evaluatorilor;5. detalii cu privire la modul cum a fost realizata evaluarea;6. gradul în care au fost atinse obiectivele;7. alte rezultate realizate în cadrul proiectului;8. perspectivele aparute pe parcursul proiectului şi care decurg din obiective;9. recomandari pentru proiecte potentiale (continuitatea proiectului).Pot fi evaluatori:– monitor din cadrul retelei S.S.P.H./I.S.T.P.H.;– monitor numit de alti finantatori decat S.S.P.H.;– monitor independent, atestat.Modelele de evaluare sunt urmatoarele: chestionare, sondaj de opinie pe esantion de grup ţinta, referinţa despre proiect în mass-media, raportul de evaluare întocmit de monitor, vizitarea proiectului.Evaluarea derularii proiectelor nu poate depăşi cota de 10% din valoarea totala a finantarii acordate de S.S.P.H.MediatizareModalitatile de mediatizare sunt urmatoarele: conferinta de presa, interviuri, reportaje, articole, mape de prezentare, bannere, afise, fluturasi, pliante, materiale promotionale etc.Promovarea imaginii S.S.P.H. în toate modalitatile de mediatizare menţionate mai sus: vizual, audio şi/sau electronic se foloseşte sintagma "Proiect finanţat de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap".C. Bugetul – Precizări pentru completarea formularului standard "Cerere de finanţare"Reprezinta obligaţia financiară a proiectului.Este structurat pe activităţi şi categorii de costuri şi include toate costurile necesare în vederea derularii proiectului.Cheltuielile referitoare la participanti– în coloana "S.S.P.H." se inscriu doar valorile fondurilor care se solicita pentru finanţare de la S.S.P.H.;– în coloana "ONG" se scriu doar valorile fondurilor cu care contribuie organizaţia care solicită fondurile;– în coloana "Altii" se inscriu valorile fondurilor cu care contribuie ceilalti finantatori sau parteneri;– valorile sumelor solicitate se detaliaza în dreptul fiecarui articole de cheltuieli;– tabelul buget din cererea de finanţare poate fi modificat în functie de specificul proiectului.Cheltuieli referitoare la proiect– plata colaboratorilor în proiectele care au activităţi de instruire (plata trainerilor) se va face prin contracte incheiate între beneficiar şi trainer sau firma specializata care asigura serviciile, până la nivelul sumei de 150 euro/zi/trainer, pentru trainerii straini, şi până la nivelul sumei de 100 euro/zi/trainer, pentru trainerii români, cu respectarea prevederilor legale;– plata celorlalţi colaboratori se poate face doar la nivelul salariului minim brut pe economie şi pe perioada în care colaboreaza la proiect.IV.3. Anexe la cererea de finanţare – Precizări pentru intocmirea anexelorOrganizaţiile neguvernamentale care solicită finanţări pentru proiecte vor anexa la cererea de finanţare, în mod obligatoriu, urmatoarele documente:IV.3.1. Descrierea în detaliu a proiectului (maximum 4 pagini), adica:1. Motivatia proiectuluiAceasta parte introductiva identifica şi enunta problema abordata de proiect şi argumenteaza de ce solutia aleasa de proiect este corecta. Problema care se doreste a fi rezolvata trebuie să fie clar definita şi să se inscrie printre prioritatile cuprinse în strategia S.S.P.H. Autorul va argumenta modul în care proiectul sau raspunde unor nevoi exprimate de grupul ţinta identificat. Sunt preferabile datele concrete, usor verificabile (date statistice, informaţii provenite din diverse surse).Se va menţiona dacă organizaţia a mai derulat vreun proiect asemanator.2. Obiectivele proiectuluiPrezentarea obiectivelor trebuie să vina în completarea prezentarii scopului proiectului prin formularea raspunsurilor la intrebarile: cine, ce, când, cat, cum, referitoare la scopul proiectului.Pentru a putea cuantifica obiectivele proiectului este necesară formularea acestora în asa fel încât sa conţină indicatori care masoara performanta lor.Indicatorii sunt "cifre care masoara faptele" (procente, numar de persoane cu handicap participante/beneficiari, sume de bani etc.) şi se clasifica în:a) de evolutie – exprima, în procente, cresterea calitativa şi/sau cantitativa într-un moment dat al derularii proiectului faţă de momentul initial;b) de rezultate – exprima cantitatea de bunuri şi/sau de servicii estimate a se realiza prin implementarea proiectului;c) costul unitar – exprima eficienta implementarii proiectului; este dat de raportul dintre resursele financiare solicitate din fondurile S.S.P.H. şi numărul beneficiarilor.Indicatorii se vor măsura la inceputul derularii proiectului şi după desfăşurarea acestuia şi se vor prezenta în raportul de evaluare.3. Modul de realizare a obiectivelorPentru fiecare obiectiv va fi prezentată o actiune sau un mijloc specific care să permită indeplinirea obiectivului.4. Resursele necesare şi planificarea colectarii şi/sau utilizarii acestoraVor fi prezentate resursele ce vor fi utilizate în derularea proiectului, altele decat cele financiare.5. Scrierea detaliata a bugetuluiEste partea din anexa prin care se arata necesarul financiar al proiectului.Bugetul arata cum vor fi folositi banii necesari în vederea derularii proiectului.Este de preferat să se treaca în buget exact costurile proiectului, adica nu trebuie să se ceara mai mult, dar nici mai puţin.Orice cofinantare trebuie trecuta în buget.6. Posibilitatea de continuare a proiectuluiAceasta parte trebuie să ofere o imagine de ansamblu asupra ciclului proiectului, respectiv efectul de multiplicare a rezultatului, şi/sau cum va continua proiectul după terminarea acestei finanţări.IV.3.2. Copie de pe hotărârea instanţei judecătorești de acordare a personalitatii juridiceDacă organizaţia este la prima solicitare se prezinta originalul pentru confruntarea cu copia, după care originalul rămâne la organizaţie.IV.3.3. Scrisorile de intentie ale partenerilor declarati în proiect (în cazul proiectelor în parteneriat), prin care se confirma participarea la proiect.Scrisoarea de intentie va contine: numele şi prenumele, adresa şi functia persoanei responsabile, legal autorizata sa reprezinte organizaţia partenera, numele şi prenumele persoanei de contact, denumirea organizaţiei, confirmarea participării la proiect, locul şi perioada de desfăşurare. Scrisorile se redacteaza pe hartie cu antetul organizaţiei şi vor fi datate recent (cu cel mult 30 de zile inaintea depunerii cererii de finanţare a proiectului).IV.3.4. Copii de pe mentionarile în mass-media despre activitatea organizaţiei de până la data solicitarii finantarii şi a modului în care a fost mentionata finantarea S.S.P.H. acordată cu ocazia altor proiecte.IV.3.5. Curriculum vitae al organizaţiei neguvernamentaleIV.3.6. Curriculum vitae al coordonatorului de proiect
 + 
Capitolul 5Evaluarea cererilor de finanţareV.1. Criteriile pentru evaluarea cererilor de finanţare1. Capacitatea organizaţiei neguvernamentale de a implementa proiectul:a) caile şi modalitatile de identificare a beneficiarilor;b) organizarea activităţilor;c) nivelul standardelor de calitate propuse de organizaţie pentru serviciile acordate;d) capacitatea resurselor umane de a asigura derularea activităţilor sau serviciilor la standardele propuse şi de a gestiona fondurile cerute.2. Concordanta între scop – obiective – mod de realizare3. Obiective clar definite, masurabile (urmarirea valorii indicatorilor) şi capacitatea proiectului de a asigura atingerea lor4. Realizarea proiectului în parteneriat cu alte structuri (guvernamentale şi neguvernamentale) interne sau internationale5. Raportul cost/eficienta prognozat (costul unitar) şi capacitatea proiectului de a produce efecte multiplicative pe termen scurt sau lung6. Realismul estimarilor financiare7. Respectarea contractelor anterioare semnate cu S.S.P.H.8. Justificarea proiectului, programului sau a serviciilor propuse, în raport cu necesitatile şi prioritatile comunitare de asistenţa a persoanelor cu handicap.V.2. Criterii minimale pentru selectionarea asociaţiilor şi fundatiilor care au dreptul de a depune cereri de finanţare:a) sa presteze activităţi în domeniul protectiei persoanelor cu handicap;b) să aibă experienta în domeniul propus;c) să aibă experienta de colaborare, parteneriat cu autorităţile locale, cu alte organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale.V.2.1. PunctajPunctajul se acordă pe bază de calificative:1. foarte slab – 02. slab – 13. acceptabil – 24. bun – 35. foarte bun – 4
 + 
Capitolul 6Documentele necesare decontarii cheltuielilor efectuate pentru implementarea proiectelor care au primit finanţare de la S.S.P.H.Pentru justificarea cheltuielilor finantate din bugetul S.S.P.H. se vor prezenta urmatoarele documente:a) adresa de inaintare, conform modelului anexat (vezi anexa nr. 1);b) documentele justificative de cheltuieli:1. factura (în original) emisa de organizaţie (pe formular cu regim special, conform Hotărârii Guvernului nr. 831/1997), în care se vor specifică cheltuielile efectuate (pe tipuri de cheltuieli) şi elementele de identificare a actiunii (denumirea actiunii, perioada, numărul de participanti etc.);2. la factura emisa de organizaţie se vor anexa documentele justificative în copie (facturi fiscale, chitante, state de plată, contracte etc.), care au stat la baza emiterii acesteia către S.S.P.H., astfel:    Pentru decontarea cheltuielilor pentru alocatia de masa:    ● factura fiscala (detaliat nr. de persoane x nr. de                           zile x valoare/zi/persoana =                           valoare totala), semnata şi stampi-                           lata de unitatea prestatoare;    ● pontaj de masa (având atât semnatura contabilului                           unităţii prestatoare şi stampila                           unităţii, cat şi semnatura presedin-                           telui organizaţiei şi stampila orga-                           nizatiei), conform modelului prezen-                           tat în anexa nr. 4;    ● alocatia de masa se repartizeaza în principiu pe                           durata unei zile, astfel:                           micul dejun = 15%, dejun = 50%,                           cina = 35% din valoare.Pentru decontarea cheltuielilor privind cazarea:● factura fiscala (detaliat: nr. de persoane x nr. de zile x valoarea/zi/persoana = valoare totala), semnata şi stampilata de unitatea prestatoare;● diagrama de cazare (nume, prenume + numărul camerei + nr. de zile + cost/zi/persoana) cu semnatura, stampila unităţii prestatoare şi data eliberarii;● cazarea participantilor se asigura în camine, internate scolare sau studentesti, moteluri, campinguri şi în hoteluri până la categoria 3 stele inclusiv, iar pentru persoane aflate în fotoliu rulant, în unităţi care au asigurate accesibilitatile la mediu;● vor fi prezentate 3 oferte de pret, care vor purta data, semnatura şi stampila unităţii prestatoare.Pentru decontarea cheltuielilor privind transportul:● biletele de tren, în cazul deplasarii pe calea ferata;● biletele de avion şi factura fiscala, în cazul deplasarii cu avionul (la actiunile care se desfăşoară în strainatate, actiunile cu participanti din strainatate);● factura fiscala şi foaie de parcurs, în cazul deplasarii cu mijloace de transport auto (microbuz, autocar, autoturism);● tabel cuprinzand participantii care au beneficiat de contravaloarea cheltuielilor de transport (cu semnatura presedintelui şi stampila organizaţiei), conform modelului din anexa nr. 3.Pentru decontarea cheltuielilor privind plata colaboratorilor:● persoanele utilizate temporar, potrivit dispoziţiilor legale, în calitate de colaborator beneficiaza de o indemnizatie lunara de plată la nivelul salariului minim brut pe tara, stabilita în raport cu perioada de colaborare;● în vederea decontarii acestor cheltuieli vor fi prezentate urmatoarele documente:– contract de colaborare între organizaţia neguvernamentala şi colaborator, înregistrat la camera de muncă, cu datele din buletinul/cartea de identitate, precum şi cu semnatura presedintelui, a contabilului (director economic) şi stampila organizaţiei;– stat de plată pentru colaboratori, cu semnatura, cu datele din buletinul/cartea de identitate, precum şi cu semnatura presedintelui, a contabilului (director economic) şi stampila organizaţiei.Pentru decontarea altor cheltuieli:– cheltuieli privind inchirierea unor bunuri şi servicii:● factura fiscala şi contractul de închiriere sau comanda;– cheltuieli pentru materiale consumabile:● factura fiscala şi aviz de expeditie;● nota de intrare-receptie a materialelor în magazia organizaţiei;● bon de consum al materialelor;– cheltuieli privind realizarea de tiparituri, multiplicari şi altele:● factura fiscala şi aviz de expeditie;● nota de intrare-receptie a materialelor în magazia organizaţiei;● bon de consum al materialelor;● se va prezenta cate un exemplar pentru decont;● se vor prezenta 3 oferte de pret (în original) ale firmelor de profil, care vor purta data, semnatura şi stampila unităţii prestatoare;– cheltuieli pentru activităţi socioculturale:● facturi fiscale, facturi;● bilete de intrare la spectacole.c) lista cuprinzand participantii va fi prezentată indiferent de capitolul de cheltuieli solicitat, conform modelului din anexa nr. 2;d) raportul de evaluare va fi prezentat o dată cu inaintarea decontului, dar nu mai tarziu de 45 de zile de la finalizarea actiunii (tehnoredactat, cu numar de înregistrare de la beneficiar).Raportul de evaluare va cuprinde:● date privitoare la actiune ( perioada, buget, loc de desfăşurare, numar de beneficiar, numar de participanti, numar de organizatori);● rezumatul proiectului;● valorile indicatorilor înainte şi după derularea proiectului;● incadrarea proiectului în programele pentru care S.S.P.H. acorda finanţări;● referinţe de la participanti, beneficiari, organizatori, autorităţi locale (chestionare, sondaje de opinie, raportul de evaluare al monitorului);● materiale de informare ale organizaţiei neguvernamentale şi copii de pe materialele din mass-media în care a fost folosita sintagma "proiect finanţat de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap";● opinii ale organizaţiei neguvernamentale care a desfăşurat actiunea, referitoare la impactul pe care aceasta l-a avut, minusuri şi plusuri în desfăşurarea actiunii, sugestii;● concluzii, menţiuni.NOTĂ:1. Data documentelor justificative trebuie să fie în concordanta cu perioada desfăşurării actiunii (proiectelor, programelor).2. Facturile vor contine elemente privind: denumirea actiunii, perioada, categorii de cheltuieli, cost unitar.3. Se vor prezenta, de asemenea, documente din partea organizaţiei care imputernicesc responsabilul de proiect pentru decontarea cheltuielilor (delegatie).4. Documentele necesare decontarii cheltuielilor se vor prezenta de către organizatori în termenul stabilit în contractul de finanţare, calculat de la data terminarii actiunii.
 + 
Anexa 1––-la criterii––––ADRESA DE INAINTARE(a se scrie pe foaie cu antetulorganizaţiei, redactata la calculator/masina de scris;în momentul aducerii decontului se vatrece numărul de înregistrare de la organizaţie)CătreSecretariatul de Stat pentru Persoanele cu HandicapVa inaintam alaturat decontul de cheltuieli al actiunii …………, care a avut loc în …………/(localitatea), în perioada ………/(data), în valoare de ……… lei, conform documentelor justificative anexate:

Nr.
crt.
Felul şi numărul
documentului
Emitentul

Denumirea
cheltuielilor
Valoarea
documentului

Decontul mai contine urmatoarele documente:● lista cuprinzand participantii (conform anexei nr. 2 la criterii);● bonul de consum pentru materialele consumabile – în copie – şi nota de intrare-receptie – în copie (dacă este cazul);● pontaj de masa (conform anexei nr. 4 la criterii, dacă este cazul);● diagrama de cazare (dacă este cazul);● tabel referitor la transport (conform anexei nr. 3 la criterii, dacă este cazul);● contract de colaborare, ordin de plată şi stat de plată (dacă este cazul);● raportul de evaluare.………………………………………………………………[semnatura presedintelui, a contabilului (director economic)şi stampila organizaţiei] + 
Anexa 2    ––-la criterii––––    Organizaţia ………………..                                     LISTA                            cuprinzand participantii    Lista cuprinzand participantii la actiunea ………….., care a avut loc    în …………/(localitatea), în perioada: …………./(data)──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Numele Organizaţia Seria buletinului/ crt. şi prenumele (institutia) cartii de identitate Semnatura────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  1.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  2.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  3.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  4.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  5.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  6.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  7.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  8.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  9.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 10.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 11.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 12.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 13.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 14.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 15.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────              ………………………………………….             (semnatura presedintelui şi stampila organizaţiei)
 + 
Anexa 3    –––la criterii––––                                 TABELUL                      cuprinzand participantii la actiunea                               ………………        care au beneficiat de contravaloarea cheltuielilor de transport──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Numele crt. şi prenumele Ruta Seria biletului Suma Semnatura────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  1.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  2.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  3.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  4.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  5.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  6.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  7.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  8.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  9.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 10.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 11.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 12.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 13.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 14.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 15.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 16.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 17.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 18.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 19.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────          ………………………………………         (semnatura presedintelui şi stampila organizaţiei)
 + 
Anexa 4

la criterii
––––
    Organizaţia: …………..
    Actiunea ………………
    Perioada ………………
                               PONTAJ DE MASA
Nr.
crt.

Numele şi
prenumele

Organizaţia
neguverna-
mentala
Semnatura

D P S D P S D P S D P S D P S D P S
    D = dimineata, P = pranz, S = seara
              ………………………………………………..
              (semnatura contabilului şi stampila unităţii prestatoare)
              ……………………………………………..
               (semnatura presedintelui şi stampila organizaţiei)

 + 
Anexa 5    ––-la criterii––––           SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP                        CERERE DE FINANTARE        Numar de înregistrare …….. din …./…../…..                   (se completeaza de către finantator)    A. Organizaţia┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Denumirea organizaţiei │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Adresa │├─────────────────────────────┬───────────┬─────────┬────────────┬─────────────┤│ Str. │ Nr. │Bl. │Sc. │Ap. │├─────────────────────────────┼───────────┴─────────┼────────────┴─────────────┤│ Judeţul/sectorul │ Localitatea │Cod: │├─────────────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────────────┤│ Tipul organizaţiei │├───────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤│ Asociaţie │Fundatie │├───────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤│ Nivelul organizaţiei │├─────────────────────┬──────────────┬────────────┬─────────────┬──────────────┤│ Local │Judetean │Regional │Naţional │International │├─────────────────────┴──────────────┴────────────┴─────────────┴──────────────┤│ Numărul membrilor/membrii activi │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Scopul organizaţiei: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Numele băncii/Sucursala │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Contul (lei) │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Codul fiscal │├───────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┤│ Telefon: │Fax: │├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤│ e-mail: │Web: │├───────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┤│ Altele: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Echipa de conducere (numele şi prenumele, functia, vârsta, adresa) │├────────────────────┬───────────────────┬───────┬─────────────────────────────┤├────────────────────┼───────────────────┼───────┼─────────────────────────────┤├────────────────────┼───────────────────┼───────┼─────────────────────────────┤├────────────────────┼───────────────────┼───────┼─────────────────────────────┤├────────────────────┼───────────────────┼───────┼─────────────────────────────┤├────────────────────┼───────────────────┼───────┼─────────────────────────────┤├────────────────────┼───────────────────┼───────┼─────────────────────────────┤├────────────────────┴───────────────────┴───────┴─────────────────────────────┤│ Coordonatorul proiectului: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Partenerii şi colaboratorii organizaţiei: │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Bugetul organizaţiei
Anul curent: Anul precedent:

    B. Proiectul    Titlul proiectului    Denumiti proiectul (dacă titlul este explicit) sau formulati în cateva    cuvinte esenta acestuia.

    Marcati tipul de program în care se inscrie proiectul dumneavoastra:

    Scopul proiectului

    Obiectivele proiectului

    Planificarea activităţilor

Durata proiectului De la: Până la:
Locul de desfăşurare:

    Programul activităţilor

    Grupul ţinta

    Rezumatul proiectului

    Participanti    Indicati numărul de participanti şi categoriile de vârsta

    Rezultate scontate

    Parteneri    Dacă proiectul se va realiza în cooperare/parteneriat, menţionaţi    partenerii şi contribuţia acestora în cadrul proiectului.

    Evaluare    Numiti evaluatorii şi metodele de evaluare folosite.

    Mediatizare    Indicati modalitatile de mediatizare a proiectului şi modul în care veti    promova imaginea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.

    C. Bugetul

Finantatori

S.S.P.H.

Organizaţii
neguver-
namentale
Altii

Cheltuieli referitoare la participanti
Transport
Cazare
Masa
Cheltuieli referitoare la proiect
Reparatii
Dotari tehnice
Instalare
Cheltuieli de întreţinere (service)
Software
Materiale necesare în procesul de recuperare/
instruire
Închirieri
Consumabile
Transport
Cazare
Masa
Mediatizarea (afise, pliante, anunturi)
Publicatii (costurile tipariturilor)
Cheltuieli cu organizarea, cu protocolul
Cheltuieli administrative
Cheltuieli referitoare la implementarea
proiectului
Plata colaboratorilor
Alte cheltuieli
(achizitionare de cladiri, terenuri etc.)
TOTAL:
TOTAL GENERAL:

     Data ………….           ………………………………            (numele şi functia solicitantului)        ………………………………………….        (semnatura presedintelui şi stampila organizaţiei)––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x