CRITERII DE SELECTARE din 23 ianuarie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 127 din 27 februarie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAOG 26 30/01/2000
ART. 21REFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991
ART. 24REFERIRE LALEGE 423 27/06/2002
ART. 24REFERIRE LAOG 54 30/01/2000
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 243 29/04/2002
ANEXA 1REFERIRE LAOG 54 30/01/2000
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 423 27/06/2002
ANEXA 4REFERIRE LAOG 54 30/01/2000
ANEXA 5REFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 97 23/01/2003
ActulCONTINUT DEHG 97 23/01/2003

a organizaţiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice care pot participa la realizarea, în comun cu ministerele şi instituţiile publice, a unor activităţi sau programe în domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei, precum şi modul de finanţare a acestora



 + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1În înţelesul prezentei hotărâri, termenii de mai jos se definesc astfel:a) organizaţii neguvernamentale – persoane juridice de drept privat fără scop patrimonial care desfăşoară activităţi în interes general sau în interesul unor colectivităţi locale, constituite de către persoane fizice sau juridice, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii;b) alte persoane juridice – persoane juridice care au în obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sănătate publică şi protecţia familiei;c) activitate – intervenţie care se realizează pentru atingerea unui obiectiv specific, bine definit, în care se utilizează resurse bine precizate pe o anumită durata;d) program – set coerent de activităţi care utilizează resurse existente reunite pentru oferirea către o populaţie definită a unor servicii organizate într-o maniera coerenta, în timpul şi în locul necesar pentru atingerea obiectivelor elaborate pentru rezolvarea unei probleme concrete;e) instituţie finanţatoare – Ministerul Sănătăţii şi Familiei, ministerele cu reţea sanitară proprie, Casa Naţionala de Asigurări de Sănătate, Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, organele administraţiei publice locale şi alte instituţii publice cu atribuţii în domeniul finanţării sănătăţii şi unităţile subordonate acestora.
 + 
Articolul 2(1) Organizaţiile neguvernamentale sau alte persoane juridice care au în obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sănătate publică şi protecţia familiei pot participa în comun cu ministerele şi instituţiile publice prevăzute la art. 1 lit. e) la realizarea unor programe de sănătate publică şi protecţia familiei.(2) Finanţarea programelor de sănătate publică şi protecţia familiei se asigura, în condiţiile legii, din bugetul de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi bugetele locale, în sistem de parteneriat financiar.
 + 
Articolul 3(1) Finanţarea organizaţiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice care au în obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sănătate publică şi protecţia familiei se face în urma unei proceduri de selecţie, pe baza criteriilor de selectare şi în limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinaţie.(2) Parteneriatul financiar se stabileşte prin convenţie de finanţare încheiată între părţile care trebuie să realizeze programele în domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei.
 + 
Capitolul 2Procedura de selectare a organizaţiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice + 
Secţiunea 1Criteriile de admitere la selecţie + 
Articolul 4Pot participa la procedura de selectare organizaţiile neguvernamentale, filialele organizaţiilor neguvernamentale având cont bancar propriu sau alte persoane juridice care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:a) au mai desfăşurat programe anterioare în domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei;b) nu au scop lucrativ şi sunt legal constituite.
 + 
Articolul 5Nu pot participa la procedura de selectare organizaţiile neguvernamentale sau alte persoane juridice care au în obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sănătate publică şi protecţia familiei, aflate în următoarele situaţii:a) organizaţiile interne ale partidelor politice;b) filialele organizaţiilor neguvernamentale străine care nu sunt constituite ca persoane juridice române, potrivit legii;c) autorităţile administraţiei publice centrale sau locale şi instituţiile publice şi serviciile publice descentralizate ale acestora;d) agenţii economici;e) au conturile bancare blocate ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti;f) nu au respectat o convenţie de finanţare anterioară sau au prezentat declaraţii inexacte la o participare anterioară la procedura de selectare.
 + 
Secţiunea a 2-aAnunţul public al organizării selecţiei de programe + 
Articolul 6(1) Selecţia programelor propuse de organizaţiile neguvernamentale sau de alte persoane juridice care îndeplinesc condiţiile de participare la selecţie, prevăzute la art. 4, se organizează, în limita fondurilor disponibile, în termen de maximum 60 de zile de la aprobarea bugetului pe anul în curs.(2) Selecţia de programe se face publică cu 30 de zile înainte de împlinirea termenului de depunere a documentaţiei de prezentare.(3) Anunţul public privind data, ora şi locul de desfăşurare a selecţiei de programe se face prin intermediul unui ziar central, precum şi al paginii de Internet a instituţiei finanţatoare şi, suplimentar, după caz, la dorinţa instituţiei finanţatoare, într-un cotidian local.(4) Conţinutul minim al anunţului publicitar trebuie să cuprindă:a) denumirea şi sediul instituţiei finanţatoare;b) denumirea programelor de sănătate publică şi protecţia familiei, promovate de instituţia finanţatoare, în domeniul cărora se vor desfăşura activităţile sau programele finanţate;c) locul de unde se pot obţine informaţiile necesare referitoare la condiţiile de participare la selecţie;d) locul şi data limita de depunere a documentaţiei;e) locul şi data de anuntare a rezultatelor selecţiei.(5) Domeniul programelor finanţate, anuntat conform alin. (4), va fi acelaşi cu cel anuntat în mod obligatoriu în mass-media cu cel puţin 6 luni înainte de aprobarea bugetului pe anul în curs.
 + 
Secţiunea a 3-aConţinutul documentaţiei de prezentare + 
Articolul 7(1) Cererea de participare la selecţia de programe, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, precum şi celelalte modele de formulare prevăzute în anexele nr. 1a), 1b) şi 2 se obţin, la cerere, de la sediul instituţiei finanţatoare.(2) La cererea de participare se anexează în mod obligatoriu următoarele documente, în plic sigilat, care se deschide în ziua selecţiei:a) rezumatul programului, prezentat conform anexei nr. 1a), în maximum o pagina;b) programul descris în detaliu, în maximum 10 pagini, cuprinzând justificarea programului şi obiectivele, indicatorii de performanţă, perioada de derulare, modul de realizare a obiectivelor, termenele intermediare de finalizare a unor acţiuni la care se pot face raportări intermediare sau se pot acorda tranşele de finanţare, descrierea subprogramelor din structura programului, în cazul programelor complexe şi etapizate, resursele necesare şi planificarea colectării şi/sau utilizării acestora, precum şi posibilităţile de continuare a programului după încetarea finanţării, conform anexei nr. 1b);c) documentele de constituire a organizaţiei neguvernamentale sau a altei persoane juridice prevăzute la art. 2 alin. (1), precum actul constitutiv, statutul şi actele adiţionale, hotărârea judecătorească definitivă, în copii legalizate;d) scrisoarea, respectiv scrisorile de intenţie a partenerului, respectiv partenerilor declaraţi în program, prin care aceştia confirma participarea la program, în cazul celor de cooperare; scrisoarea de intenţie se redactează pe hârtie cu antetul organizaţiei neguvernamentale sau al altei persoane juridice prevăzute la art. 2 alin. (1), cu o dată de cel mult 30 de zile în urma, şi conţine numele, adresa şi funcţia persoanei responsabile, legal autorizata sa reprezinte organizaţia partenera, numele persoanei de contact, denumirea organizaţiei, confirmarea participării la program, locul şi perioada de desfăşurare, conform anexei nr. 2;e) raportul de activitate al organizaţiei neguvernamentale sau al altei persoane juridice prevăzute la art. 2 alin. (1) pe anul precedent în domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei;f) curriculum vitae al responsabilului de program, precum şi curriculum vitae al conducătorului organizaţiei neguvernamentale sau al altei persoane juridice prevăzute la art. 2 alin. (1);g) ultimul extras de cont;h) situaţiile financiare anuale la data de 31 decembrie a anului precedent, înregistrate la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti;i) date privind situaţia juridică a sediului, autorizaţia sanitară, de acreditare şi alte avize sau aprobări prevăzute de lege, care să ateste posibilitatea acordării serviciilor de sănătate publică, conform obiectului de activitate al solicitantului.
 + 
Articolul 8Cererile de solicitare a participării la selecţie se arhiveaza la sediul instituţiei finanţatoare.
 + 
Capitolul 3Evaluarea şi finanţarea programelor în domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei + 
Secţiunea 1Evaluarea cererilor + 
Articolul 9Criteriile de evaluare pe baza cărora se acordă finanţarea sunt următoarele:a) încadrarea programului în contextul programelor din domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei, promovate de Ministerul Sănătăţii şi Familiei, ministerele cu reţea sanitară proprie, Casa Naţionala de Asigurări de Sănătate, Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, Casa de Asigurări de Sănătate a Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, organele administraţiei publice locale şi de alte instituţii publice cu atribuţii în domeniul finanţării sănătăţii;b) înscrierea programului în cadrul prioritatilor de sănătate publică şi protecţia familiei ale comunităţii locale;c) conceptia programului:– obiective clar definite;– concordanta între scop-obiective-mod de realizare;d) buget realist, în concordanta cu capacitatea organizaţiei neguvernamentale sau a persoanei juridice de a asigura desfăşurarea activităţilor sau programelor în domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei, pe perioada finanţării, la standardele propuse;e) impactul social al programului, caracterul de noutate, gradul de adresabilitate al programului, grupul-ţinta bine definit şi mărimea acestuia, capacitatea informativa şi educativă a programului, mărimea coeficientului de multiplicare a rezultatelor programului, modalităţile de mediatizare;f) capacitatea organizaţiei neguvernamentale sau a persoanei juridice de a asigura contribuţia financiară, resursele umane ori materiale ale acestora, posibilitatea de atragere în program a altor surse de finanţare, precum sponsorizări, donaţii, necesare desfăşurării activităţilor sau programelor conform obiectivelor programului;g) realizarea programelor în parteneriat cu structuri guvernamentale sau neguvernamentale;h) experienta organizaţiei neguvernamentale sau a persoanei juridice în domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei.
 + 
Articolul 10(1) Pe baza criteriilor de evaluare se acordă următorul punctaj:a) pentru înscrierea programului în priorităţile de sănătate publică şi protecţia familiei ale comunităţii locale maximum 5 puncte;b) pentru obiective clar definite, masurabile şi capacitatea programului de a asigura atingerea lor – maximum 10 puncte;c) pentru concordanta între scop-obiective-mod de realizare – maximum 10 puncte;d) pentru realizarea programului în parteneriat cu alte structuri guvernamentale sau neguvernamentale interne maximum 15 puncte sau internaţionale – maximum 20 de puncte;e) pentru contribuţia programului la integrarea europeană – maximum 20 de puncte;f) pentru capacitatea educativ-formativa a programului maximum 10 puncte;g) pentru capacitatea de continuare a programului după încetarea finanţării – maximum 20 de puncte;h) pentru raportul cost/eficienta prognozat – maximum 10 puncte;i) pentru nivelul implicarii materiale a organizaţiei maximum 10 puncte;j) pentru concordanta dintre implicarea resurselor umane şi activităţile propuse – maximum 10 puncte;k) pentru capacitatea organizaţiei de a atrage şi alte surse de finanţare, precum sponsorizări, donaţii şi altele maximum 10 puncte;l) pentru caracterul inovator al programului – maximum 15 puncte;m) pentru complexitatea programului – maximum 10 puncte;n) pentru promovarea imaginii instituţiei finanţatoare maximum 10 puncte.(2) Pot primi finanţare doar programele care realizează minimum 90 de puncte.(3) Selecţia pentru finanţare a programelor care realizează 90 de puncte se va face în limita bugetului existent, în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut.
 + 
Articolul 11Criteriile de respingere a dosarelor conţinând programul propus sunt următoarele:a) propunerea de alte activităţi decât cele din domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei;b) depunerea incompleta a documentaţiei;c) solicitarea remunerării personalului propriu care nu este implicat în desfăşurarea programului respectiv;d) propunerea de activităţi care nu concorda cu scopurile şi obiectivele declarate în statutul organizaţiei neguvernamentale;e) solicitarea achiziţionării de echipamente de birotica şi informatizare, precum şi alte bunuri care nu sunt legate de activităţile programului;f) propunerea de călătorii individuale, schimburi în cadrul formării profesionale;g) propunerea de activităţi generatoare de profit;h) acordarea unui punctaj sub cel minim de 90 de puncte de către comisia de evaluare şi selecţie;i) solicitarea finanţării unor activităţi care au fost demarate înainte de depunerea cererii de finanţare.
 + 
Articolul 12(1) Evaluarea cererilor de finanţare pentru programele depuse de organizaţiile neguvernamentale care desfăşoară activităţi în domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei se face de o comisie de evaluare şi selecţie, având următoarea componenta:a) directorul/directorul adjunct al instituţiei cu atribuţii în domeniul finanţării sănătăţii;b) reprezentantul Ministerului Sănătăţii şi Familiei, al ministerului cu reţea sanitară proprie, al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, al Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, al Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, al organelor administraţiei publice locale sau al altor instituţii publice cu atribuţii în domeniul finanţării sănătăţii, după caz, în funcţie de instituţia care organizează selecţia de programe;c) un medic având specialitatea în sănătate publică şi management sau competenţa în managementul serviciilor de sănătate din cadrul instituţiei finanţatoare;d) un medic având specialitatea în sănătate publică şi management sau competenţa în managementul serviciilor de sănătate din cadrul instituţiilor subordonate Ministerului Sănătăţii şi Familiei, în cazul în care în instituţia finanţatoare nu exista personal cu aceasta calificare profesională;e) un reprezentant al unei organizaţii neguvernamentale care nu se regaseste în lista de solicitanţi, selectat în mod aleatoriu, cu statut de observator.(2) Comunicarea rezultatului selecţiei programelor se face în scris, prin întocmirea unui proces-verbal în 3 exemplare, în termen de cel mult 7 zile de la data întrunirii comisiei.(3) Procesul-verbal de evaluare prin care se validează rezultatele comisiei se semnează în mod obligatoriu de reprezentantul instituţiei prevăzute la alin. (1) lit. b).(4) Rezultatul selecţiei programelor este informaţie publică şi apare pe pagina de Internet a instituţiei finanţatoare, precum şi în ziarul central care a publicat anunţul referitor la selecţia de programe, în maximum 3 zile de la selecţie.(5) Cererea de finanţare se poate aproba şi condiţionat, organizaţia neguvernamentala solicitanta având obligaţia ca în termen de 7 zile de la comunicarea rezultatului sa confirme în scris acceptarea sau neacceptarea convenţiei de finanţare, termen după care se considera ca aceasta nu a fost acceptată, iar programele se elimina de la finanţare, locurile lor fiind preluate de programele eliminate, în ordinea descrescătoare a punctajului.
 + 
Articolul 13Contestaţiile la rezultatul final al selecţiei se depun la instituţia finanţatoare, în termen de maximum 7 zile de la publicarea rezultatului selecţiei.
 + 
Articolul 14Instituţia finanţatoare are obligaţia de a reanaliza programele organizaţiilor neguvernamentale contestatare, în termen de 3 zile de la expirarea termenului de depunere a contestaţiei, în cadrul comisiei de evaluare şi selecţie, cu condiţia ca reprezentantul instituţiei finanţatoare prevăzut la art. 12 alin. (1) lit. b) să fie înlocuit de o altă persoană cu competente similare.
 + 
Articolul 15Comunicarea răspunsului la contestaţie se efectuează în scris la organizaţia neguvernamentala contestatara, în termen de 3 zile de la întrunirea comisiei.
 + 
Secţiunea a 2-aAcordarea finanţării + 
Articolul 16Organizaţia neguvernamentala sau persoana juridică încheie convenţie de finanţare, în forma scrisă, cu instituţia finanţatoare, conform modelului prezentat în anexa nr. 4, cu maximum 14 zile înainte de demararea programului.
 + 
Articolul 17(1) Contribuţia minima a organizaţiei neguvernamentale sau a persoanei juridice la realizarea programului este de 20% din bugetul total al programului.(2) Contribuţia minima a organizaţiei poate fi parţial sau integral reprezentată de resursele umane sau materiale ale programului, precum munca voluntarilor, munca personalului implicat în program, dar neremunerat din suma solicitată de la instituţia finanţatoare, utilizarea sediului, echipamente puse la dispoziţie pentru realizarea programului.
 + 
Articolul 18În cazul existenţei şi a altor surse de finanţare decât cele ale organizaţiei neguvernamentale, respectiv ale persoanei juridice sau instituţiei finanţatoare, acestea au obligaţia de a menţiona explicit existenta surselor de finanţare, destinaţia fondurilor, cuantumul resurselor atrase, precum şi cotele de contribuţie ale fiecărei părţi la finanţarea programului după acoperirea unei părţi a costului programului din celelalte surse.
 + 
Articolul 19(1) Instituţiile finanţatoare, după caz, analizează lunar nivelul sumelor solicitate de organizaţia neguvernamentala sau de persoana juridică şi stabilesc creditele bugetare necesare, conform documentelor justificative.(2) Plata către beneficiar a sumei aprobate se face în transe, după cum urmează:a) prima transa, de cel mult 25% din suma aprobată, în termen de 7 zile de la încheierea convenţiei de finanţare;b) diferenţa până la totalul sumei acordate se plăteşte fie prin decontări parţiale, până la încheierea acţiunilor circumscrise programului, fie integral, la sfârşitul acestora.(3) Cu excepţia primei transe, celelalte transe de finanţare se acordă numai după prezentarea documentelor de justificare a cheltuielilor din transa precedenta.(4) Organizaţia neguvernamentala sau persoana juridică are obligaţia sa transmită instituţiei finanţatoare, la termenele şi în condiţiile stabilite prin dispoziţiile legale în vigoare, contul de execuţie privind modul de utilizare a sumelor primite drept finanţare.(5) Din sumele ce urmează a se acordă nu se pot efectua cheltuieli de personal, pentru personalul care nu este implicat în desfăşurarea programului respectiv, iar cheltuielile materiale şi de servicii de natura cheltuielilor cu întreţinerea şi reparaţiile mijloacelor fixe, cheltuieli administrative sau cheltuieli de capital de natura investiţiilor se pot efectua în limita a 10% din bugetul programului, calculat pe categorii de cheltuieli.(6) Disponibilităţile provenite din alocaţiile bugetare destinate finanţării programelor, rămase la finele exerciţiului bugetar în conturile structurilor de implementare, se reportează în anul următor pentru a fi folosite pentru finanţarea în continuare a programelor.
 + 
Articolul 20Programele se monitorizează şi se evalueaza de către reprezentantul instituţiei finanţatoare, inclusiv prin participarea directa la acţiunile programului.
 + 
Capitolul 4Decontarea cheltuielilor + 
Articolul 21(1) Organizaţia neguvernamentala sau persoana juridică va evidenţia şi va raporta separat cheltuielile legate de suma primită drept finanţare, conform modelului prezentat în anexa nr. 3, şi va păstra în arhiva proprie originalele chitantelor şi ale celorlalte documente financiarcontabile, potrivit Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată.(2) Organizaţia neguvernamentala sau persoana juridică are obligaţia să prezinte instituţiei finanţatoare rapoarte intermediare şi conturi de execuţie pentru sumele primite, la termenele stabilite în convenţia de finanţare, precum şi raportul final întocmit potrivit modelului prezentat în anexa nr. 5.
 + 
Articolul 22Persoanele abilitate, prin împuternicire scrisă semnată de conducătorul organizaţiei neguvernamentale, depun documentele privind decontarea cheltuielilor, în termen de 30 de zile de la terminarea acţiunii.
 + 
Capitolul 5Dispoziţii finale + 
Articolul 23Materialele de lucru sau cele promotionale care sunt elaborate de organizaţia neguvernamentala în vederea sustinerii programului aprobat pentru finanţare conţin, alături de sigla organizaţiei sau a partenerilor care sunt implicaţi în desfăşurarea programelor, şi sigla instituţiei finanţatoare.
 + 
Articolul 24Controlul asupra activităţilor desfăşurate de organizaţiile neguvernamentale sau de persoanele juridice care au beneficiat de finanţare din bugetul de stat, din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate sau din bugetele locale se exercită, după caz, de serviciile specializate ale autorităţilor şi instituţiilor prevăzute la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 54/2000 privind finanţarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurări sociale de sănătate şi din bugetele locale a unor activităţi şi programe în domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei, desfăşurate de organizaţii neguvernamentale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 423/2002, precum şi de alte instituţii de control abilitate de lege.
 + 
Articolul 25Unitatea subordonata care acorda finanţarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi din bugetele locale, după caz, prezintă anual, până la sfârşitul trimestrului I, un raport de activitate instituţiei ierarhic superioare, pe baza proceselor-verbale întocmite de comisia de evaluare şi selecţie şi de comunicare a rezultatului selectării.
 + 
Articolul 26Anexele nr. 1, 1a), 1b), 2, 3, 4 şi 5 fac parte integrantă din prezentele criterii de selectare.
 + 
Anexa 1────────la criteriile de selectare──────────────────────────Organizaţia neguvernamentala/Persoana juridică ……………Localitatea …., str. …. nr. …., judeţul …………….Telefon …………………, fax ………………………Numărul şi data înscrierii legale: Dosar nr. ……………..Sentinta civilă nr. ………………… din data de ……., pronunţată de ……….Instituţia care a acordat avizul în vederea obţinerii personalităţii juridice …………………………………….Codul fiscal …………………………………………..Numărul contului bancar …………………………………Banca ……./(denumirea şi sediul)……………………….Numele şi prenumele preşedintelui şi al directorului economic(sau al contabilului-şef) ……………………………….CEREREÎn numele organizaţiei neguvernamentale/persoanei juridice …, în deplina cunoştinţa a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 54/2000 privind finanţarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurări sociale de sănătate şi din bugetele locale a unor activităţi şi programe în domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei, desfăşurate de organizaţii neguvernamentale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 423/2002, va rog sa aprobaţi participarea organizaţiei neguvernamentale/persoanei juridice ….. prin programul ……… la selecţia de programe care se va organiza în data de ………. .Declar că subsemnatul şi organizaţia pe care o reprezint vom respecta prevederile legale în vigoare şi vom coopera cu instituţia finanţatoare. Declar, de asemenea, pe propria răspundere ca datele, informaţiile şi documentele prezentate corespund realităţii.Preşedintele organizaţiei neguvernamentale/persoanei juridice,…………………………………(numele, prenumele şi semnatura)Data ………………… Localitatea ………………..Ştampila …………………
 + 
Anexa 1a)──────────la criteriile de selectare──────────────────────────REZUMATUL PROGRAMULUI(maximum 1 pagina)1. Organizaţia neguvernamentala/Persoana juridică …………2. Denumirea programului ……………………………….3. Perioada de desfăşurare a programului …………………4. Scopul programului ………………………………….5. Grupurile-ţinta …………………………………….6. Activităţile principale ……………………………..7. Rezultate asteptate …………………………………
 + 
Anexa 1b)──────────la criteriile de selectare──────────────────────────DESCRIEREA PROGRAMULUI(maximum 10 pagini)1. Organizaţia neguvernamentala/Persoana juridică ………….2. Denumirea programului ………………………………..3. Perioada de desfăşurare a programului ………………….4. Introducere …………………………………………5. Justificarea programului ……………../(contextul naţional/internaţional al problematicii de sănătate publică abordate în cadrul programului, relevanta programului pentru comunitatea locală, pentru grupurile-ţinta, relevanta programului pentru obiectivele sale, motivele alegerii grupurilor-ţinta şi a activităţilor etc.) ……………………………………….6. Scopul programului ………………………………….7. Obiective ………………………………………….8. Metodologie …………./(tip de studiu, tipul programului, grupuri-ţinta) ……………………………………………9. Abilitaţi şi competente ale personalului implicat ………10. Activităţi …………./(enunţarea fiecărei activităţi, specificarea responsabilului activităţii respective, specificarea resurselor personal, echipament, timp etc.-, precum şi planificarea colectării şi/sau utilizării acestora, desfăşurarea activităţilor în timp şi modul cum se interfereaza folosindu-se Diagrama Gant, termenele intermediare de finalizare a unor acţiuni la care se pot face raportări intermediare sau se pot acorda tranşele de finanţare, descrierea subprogramelor din structura programului în cazul programelor complexe şi etapizate) ……………………..

     Diagrama Gant
Activităţi-

Luna
I
Luna
II
Luna
III
Luna
IV
Luna
V
Luna
VI
Luna
VII
Luna
VIII
Luna
IX
Luna
X
Luna
XI
Luna
XIII

11. Asigurarea continuităţii programului ………………….a) din punct de vedere financiar (cum vor fi finanţate activităţile după încetarea finanţării de la Guvern), dacă este cazul;b) din punct de vedere instituţional (posibilitatea de funcţionare a structurilor care susţin implementarea activităţilor la sfârşitul prezentului program), dacă este cazul;c) din punct de vedere al continuităţii la nivelul politicilor (impactul structural al programului, dacă va conduce la îmbunătăţirea legislaţiei, a codurilor de conduita, a metodelor etc.), dacă este cazul.12. Indicatorii de performanţă/evaluare …………………..13. Buget ……/(explicitarea bugetului pe activităţi)……..14. Rezultate asteptate ………../(cum va îmbunătăţi programul situaţia grupurilor-ţinta; cum va îmbunătăţi programul capacitatile manageriale şi tehnice ale grupurilor-ţinta şi/sau ale partenerilor, dacă este cazul; impactul la nivelul comunităţii; descrierea posibilităţilor de replicare şi extindere a rezultatelor programului)………………………………………………. + 
Anexa 2────────la criteriile de selectare──────────────────────────Organizaţia neguvernamentala/Persoana juridică ……………Localitatea …., str. ….. nr. …., judeţul …………..,telefon …………, fax …………….SCRISOARE DE INTENŢIETitlul programului:…………"……………." …………. care se va desfăşura ………./(locul şi perioada)…………….Subsemnatul, ……./(numele, prenumele şi adresa) ………… în calitate de ………/(funcţia şi organizaţia)……………… declar că voi participa activ la implementarea programului mai sus menţionat, în situaţia în care acesta va fi aprobat pentru finanţare din bugetul …….. în urma selecţiei de programe din data de …………………….Data ………………………Semnatura ………………….Ştampila …………………..
 + 
Anexa 3────────la criteriile de selectare──────────────────────────ADRESA DE INAINTAREOrganizaţia neguvernamentala/Persoana juridică . ………….localitatea ….., str. …. nr. …, judeţul …………….telefon ……………, fax …………………………..,număr (de înregistrare de la organizaţie) ………………..Către………………………………………….(denumirea instituţiei finanţatoare)Va inaintam alăturat decontul de cheltuieli al acţiunii …. care a avut loc în ………/(localitatea) ……… în perioada …./(data)……, în valoare de …….. lei, conform documentelor justificative anexate:┌────┬────────────────────────────┬───────┬─────────────┬─────────────┐│Nr. │ │Emitent│ Denumirea │ Valoarea ││crt.│ Felul, numărul şi data │ │cheltuielilor│cheltuielilor││ │ documentului justificativ │ │ │ │├────┼────────────────────────────┼───────┼─────────────┼─────────────┤└────┴────────────────────────────┴───────┴─────────────┴─────────────┘Decontul mai cuprinde următoarele documente:a) lista de participanţi;b) bonul de consum pentru materialele consumabile – copie şi nota de intrare-recepţie – copie (dacă este cazul);c) tabel nominal referitor la transport (dacă este cazul);d) contract de colaborare, ordin de plată (dacă este cazul);e) nota de evaluare.Semnatura preşedintelui ……………………Semnatura contabilului (director economic)…………………………………….. Ştampila organizaţiei
 + 
Anexa 4────────la criteriile de selectare──────────────────────────Instituţia finanţatoareOrganizaţia neguvernamentala/Persoana juridică …………………………………Reprezentant legal ……………………………….(numele, prenumele, adresa, B.I./C.I., seria, nr.)În baza prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 54/2000 privind finanţarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurări sociale de sănătate şi din bugetele locale a unor activităţi şi programe în domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei, desfăşurate de organizaţii neguvernamentale, aprobată cu modificări şi completari prin Legea nr. 423/2002, se încheie astăzi …………………. prezentaCONVENŢIE DE FINANŢAREÎntreinstituţia finanţatoare ….., cu sediul în …., telefon …., cod fiscal ……, cont de virament nr. …., deschis la …., reprezentată de …../(se precizează funcţia)……..,şiorganizaţia neguvernamentala/persoana juridică ……, cu sediul în ….., telefon ….., cod fiscal ….., cont de virament nr. ….., deschis la ……, reprezentată de …../(numele şi prenumele)……, preşedintele/directorul organizaţiei neguvernamentale/persoanei juridice.CAPITOLUL. IObiectul convenţieiArt. 1. – Instituţia finanţatoare asigura în anul ……. o finanţare în limita sumei de ……. lei, de la bugetul ……, organizaţiei neguvernamentale/persoanei juridice …… pentru desfăşurarea programelor în domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei.CAPITOLUL. IIObligaţiile organizaţiei neguvernamentale/persoanei juridiceArt. 2. – Organizaţia neguvernamentala/persoana juridică, în calitate de beneficiar al finanţării, are următoarele obligaţii:a) sa folosească finanţarea în mod exclusiv pentru activităţile sau programele în domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei pentru care a depus documentaţia de prezentare;b) în momentul solicitării decontărilor parţiale din tranşele de finanţare, să prezinte instituţiei finanţatoare rapoarte intermediare de activitate şi financiare;c) să prezinte instituţiei finanţatoare, în termen de 15 zile de la data încetării convenţiei, un raport final de activitate;d) sa accepte controlul şi verificările structurii de control a instituţiei finanţatoare şi ale altor instituţii de control abilitate de lege în legătură cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie finanţarea primită;e) în cazul nerespectării prevederilor legale în vigoare, sa ramburseze, în termen de 15 zile de la data comunicării somaţiei din partea structurii de control, sumele primite, precum şi penalităţile aferente acestora, calculate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare care se aplică impozitelor şi taxelor datorate bugetului de stat.CAPITOLUL. IIIObligaţiile instituţiei finanţatoareArt. 3. – Instituţia finanţatoare are, în raport cu obiectul convenţiei, următoarele obligaţii:a) să asigure fondurile reprezentând finanţarea stabilită;b) sa acorde asistenţa de specialitate în desfăşurarea activităţilor şi programelor în domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei.Art. 4. – Plata fondurilor se realizează prin virament în contul nr. ….., deschis de organizaţia neguvernamentala/persoana juridică ……. la Banca …….., cu sediul în ………….. .Art. 5. – Bugetul de venituri şi cheltuieli al programului este redat în anexa nr. 4a) la prezenta convenţie, care constituie parte integrantă a acesteia.Art. 6. – Eliberarea sumelor către primitor se va face în ….. transe, pe baza documentelor justificative. Prima transa este considerată avans.Art. 7. – Nivelul avansului, precum şi al celorlalte transe este stabilit după cum urmează:a) transa I (avans) ………….;b) transa a II-a …………….;c) transa a III-a ……………;d) transa a IV-a …………… .Art. 8. – (1) La solicitarea următoarei transe primitorul trebuie să prezinte finanţatorului un raport privind stadiul implementarii programului din punct de vedere fizic, financiar şi al contribuţiei organizaţiei neguvernamentale/persoanei juridice şi documentele adecvate, justificând utilizarea a cel puţin 75 % din transa anterioară. Restul de cel mult 25 % se justifica cu ocazia formulării solicitării pentru următoarea transa.(2) Cuantumul ultimei transe va fi rectificat, după caz, în funcţie de nevoile reale identificate, în vederea finalizarii programului. Justificarea utilizării ultimei transe se va efectua înainte de momentul închiderii programului.(3) Sumele alocate, rămase necheltuite după finalizarea programului, vor fi returnate instituţiei finanţatoare, în termen de maximum 30 de zile.CAPITOLUL. IVProceduri de încetare a convenţieiArt. 9. – Fiecare dintre părţi poate revoca prezenta convenţie, cu condiţia notificării deciziei celeilalte părţi. Revocarea produce efecte după 30 de zile de la data notificării.Art. 10. – (1) În cazul în care organizaţia neguvernamentala/persoana juridică nu respecta condiţiile prezentei convenţii, prin neutilizarea finanţării în scopul activităţilor pentru care a fost alocata, neprezentarea rapoartelor intermediare şi finale la termenul stabilit sau împiedicarea structurii de control sa verifice actele financiar-contabile, instituţia finanţatoare are dreptul de a decide oricând încetarea aplicării convenţiei, notificând organizaţiei neguvernamentale/persoanei juridice anularea plăţilor şi solicitând restituirea sumelor acordate cu titlu de finanţare.(2) Dacă organizaţia neguvernamentala/persoana juridică nu este de acord cu restituirea sumelor, partea vătămată se poate adresa instanţei de judecată.CAPITOLUL. VClauze specialeArt. 11. – (1) Dacă o cauza de forta majoră provoacă imposibilitatea totală sau parţială, temporară ori definitivă de executare a convenţiei, partea afectată de cauza de forta majoră va fi exonerată de răspundere privind îndeplinirea obligaţiilor sale pentru perioada în care aceasta îndeplinire este împiedicată sau intarziata de cauza de forta majoră.(2) Partea care invoca forta majoră este obligată sa comunice celeilalte părţi, în termen de 30 de zile de la apariţia cauzei de forta majoră, existenta acesteia, prin notificare scrisă însoţită de acte doveditoare.Art. 12. – Nerespectarea obligaţiilor asumate de către organizaţia neguvernamentala/persoana juridică da dreptul celeilalte părţi sa dispună suspendarea plăţii fondurilor care constituie finanţarea până la reglementarea situaţiei.Art. 13. – În cazul în care organizaţia neguvernamentala/persoana juridică încetează activitatea sau programul în domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei, bunurile dobândite prin finanţare se pun la dispoziţie instituţiei finanţatoare pentru a fi distribuite, cu titlu gratuit, unei instituţii publice cu profil similar sau pentru a fi valorificate în condiţiile legii.Art. 14. – Organizaţia neguvernamentala/persoana juridică va evidenţia şi va raporta separat sumele primite drept finanţare şi cheltuielile efectuate din acestea.Art. 15. – (1) Modificarea prezentei convenţii se poate face numai cu acordul părţilor, prin act adiţional.(2) Partea care are iniţiativa modificării va notifica în scris celeilalte părţi propria propunere. Partea care primeşte notificarea respectiva se obliga sa răspundă în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea acesteia.(3) În cazul în care părţile convin modificarea prezentei convenţii, aceasta se va realiza prin încheierea unui act adiţional.Art. 16. – (1) Orice neînţelegere care decurge din interpretarea şi aplicarea prezentei convenţii va fi soluţionată de părţi, pe cale amiabila, în termen de 30 de zile calendaristice de la notificarea acesteia.(2) În cazul în care părţile nu ajung la un consens pe cale amiabila, neînţelegerile vor fi soluţionate potrivit prevederilor legale în vigoare.Art. 17. – (1) În măsura în care nu vin în contradictie cu prevederile acestei convenţii, la executarea şi interpretarea ei se vor aplica prevederile Codului civil şi alte reglementări în vigoare.(2) Prezenta convenţie, inclusiv anexa la aceasta, a fost încheiată în doua exemplare, ambele având valoare de original şi constituind împreună un singur act juridic.Art. 18. – (1) Prezenta convenţie intră în vigoare la data semnării ei de către ambele părţi şi este valabilă până la închiderea programului.(2) Perioada de implementare a programului este de ……….. luni.(3) Utilizarea alocaţiilor bugetare în alte scopuri decât cele prevăzute în prezenta convenţie este interzisă şi atrage desfiinţarea ei, fără intervenţia instanţei judecătoreşti sau a celei de arbitraj, după caz.(4) În cazul în care primitorului i s-a notificat desfiinţarea prezentei convenţii din vina sa, acesta este obligat ca în termen de 30 de zile de la data primirii notificării sa restituie finanţatorului toate sumele primite.(5) În cazul restituirii sumelor primite, primitorul datorează penalităţi calculate la nivelul şi potrivit prevederilor legale referitoare la penalităţile datorate pentru neplata la termen a creanţelor bugetare.Instituţia finanţatoare SemnaturaL.S.Organizaţia neguvernamentala/Persoana juridică …………………SemnaturaL.S.
 + 
Anexa 4a)──────────la convenţia de finanţare──────────────────────────Organizaţia neguvernamentala/Persoana juridică …………..Programul ……………………………………………BUGETULde venituri şi cheltuieli al programului– mii lei –VENITURI – TOTAL,din care:1. Contribuţia organizaţiilor neguvernamentale/persoane juridice (a+b+……….),constând din:a) contribuţie proprie …………………………….b) donaţii (dacă este cazul) ……………………….c) sponsorizări (dacă este cazul) …………………..d) alte surse (se vor nominaliza) …………………..2. Sume primite de la buget (a+b+c) …………………a) de la bugetul de stat …………………………..b) de la bugetul local …………………………….c) de la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate …………………………………………….3. CHELTUIELI – TOTAL,din care:a) cheltuieli de personal…………………………….. …………………..b) cheltuieli materiale şi servicii…………………………….. …………………..c) cheltuieli de capital…………………………….. …………………..
 + 
Anexa 5────────la convenţia de finanţare──────────────────────────RAPORT FINALConvenţia nr. ……………………………………Data încheierii convenţiei ………………………..Organizaţia neguvernamentala/Persoana juridică ………………………………..Adresa ………………………………………….Telefon/fax ……………………………………..Data inaintarii raportului ………………………..Instituţia, numele, prenumele şi funcţia persoanei care a primit raportul ………………………..I. Raport de activitate1. Descrierea pe scurt a activităţilor desfăşurate până la data întocmirii raportului:(Descrierea va cuprinde: grupul-ţinta, activităţile desfăşurate, bugetul, resursele umane, colaborarea cu alte organizaţii.)2. Realizarea activităţilor propuse:Au putut fi desfăşurate aceste activităţi în timpul planificat? DA/NU(Dacă NU, explicaţi şi propuneti măsurile ce pot fi luate pentru realizarea activităţilor prevăzute în convenţie.)3. Rezultate obţinute şi rezultate asteptate:(Rezultatele obţinute şi rezultatele asteptate vor fi consemnate în raport cu fiecare activitate desfăşurată, în concepte masurabile, indicatori de eficienta. Anexati documente relevante, după caz.)4. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea activităţilor şi programelor în domeniul sănătăţii publice şi protecţiei familiei:(Explicaţi de ce aveti nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea activităţilor ori programelor.)5. Alte comentarii (după caz):II. Raport financiar1. Date despre organizaţia neguvernamentala/persoana juridică finanţată:– cont bancar nr. ……, deschis la Banca ……/(denumirea şi sediul)…………– persoana cu drept de semnatura ……………./(numele şi prenumele)……. .2. Date despre finanţare:– valoarea finanţării de la bugetul de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate sau de la bugetul local, în conformitate cu convenţia …………………………;– valoarea finanţării la data întocmirii raportului ……….;– dobânzile bancare (cumulate pentru perioada respectiva) ….;– soldul în lei la sfârşitul perioadei de raportare, conform extrasului de cont …………………….. .3. Se anexează actele justificative, în copie, în conformitate cu prevederile Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată.4. Se anexează contul de execuţie, în copie.5. Execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al programului ……….. este prezentată în anexa la prezentul raport final [conform modelului din anexa nr. 5a)].Preşedintele/directorul organizaţieineguvernamentale/persoanei juridice,………………………………….(numele, prenumele şi semnatura)Responsabilul de program/activităţi,………………………………..(numele, prenumele şi semnatura)Responsabilul financiar al organizaţiei neguvernamentale/persoanei juridice,………………………………….(numele, prenumele şi semnatura)Data ……………………………Ştampila

    ANEXA 5a)
    ──────────
la raportul final
──────────────────
    Organizaţia neguvernamentala/Persoana juridică ……………
    Programul …………………………………………….
                                   EXECUŢIA
                       bugetului de venituri şi cheltuieli
Categorii de venituri şi cheltuieli Buget aprobat Execuţie %
col. 2
col. 1
A 1 2 3
VENITURI – TOTAL
1. contribuţie proprie
2. donaţii
3. sponsorizări
4. alte surse
a) ……………………….
b) ……………………….
5. sume primite de la bugetul de stat
6. sume primite de la bugetul local
7. sume primite de la bugetul
Fondului naţional unic de
asigurări sociale de sănătate

CHELTUIELI – TOTAL ……………..,
din care:
de la bugetul …………………
1. Cheltuieli de personal (inclusiv
deplasări în ţara),
din care:
de la bugetul …………………
2. Cheltuieli materiale şi servicii,
din care:
de la bugetul …………………
din acestea:
2.1. Medicamente şi materiale
sanitare
2.2. Întreţinere şi gospodărire
(posta, telefon etc.; furnituri
de birou etc.)
2.3. Materiale şi prestări de
servicii cu caracter funcţional
2.4. Obiecte de inventar de mica
valoare
2.5. Cărţi şi publicaţii
2.6. Alte cheltuieli
3. Cheltuieli de capital, din care:
de la bugetul …………………

                      Preşedinte (director),
                     ……………………..
    Responsabil de program, Responsabil financiar,
    ………………….. ……………………

───────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x