CRITERII DE PRIORITATE din 2 mai 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 401 din 9 mai 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 710 02/05/2006
ActulCONTINUT DEORDIN 710 02/05/2006

în alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară pe secţia cu capacitate saturată Feteşti-Constanţa



I. În alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară vor avea prioritate capacităţile necesare satisfacerii obligaţiilor de serviciu public social.II. După satisfacerea criteriului I, vor fi aplicate următoarele criterii:1. Transportul feroviar de călători:1.1. Trenurile de călători vor avea prioritate în utilizarea de capacitate, în ordinea rangurilor, fiind destinate transportului de persoane.1.2. Este interzisă utilizarea traselor pentru circulaţia locomotivelor izolate, acestea fiind admise în circulaţie numai ca mijloc de ajutor la trenuri rămase defecte.1.3. Circulaţia locomotivelor implicate în procese tehnologice de reparaţii, alimentare şi altele de acest fel va fi admisă numai cu trenurile în circulaţie.1.4. Îndrumarea vagoanelor defecte care au necesitat scoaterea din trenuri într-o staţie de pe această secţie se face la cererea operatorului de transport feroviar, denumit în continuare OTF, cu aprobarea biroului de conducere centralizată a traficului feroviar, denumit în continuare BCCTF, numai după analizarea posibilităţilor de înscriere în grafic în cursă izolată.1.5. Pentru o utilizare cât mai eficientă a traselor programate şi îndeplinirea contractelor de transport, trenurile vor circula la tonajul şi lungimea maxime solicitate de către OTF şi admise de secţia cu capacitate saturată.1.6. În funcţie de fazele de execuţie a lucrărilor, Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. va pune la dispoziţie OTF variante de grafic, cu respectarea alocării numărului de trase şi cu abateri minime de la orariile anterioare.1.7. În cazuri de forţă majoră, justificată printr-un incident în circulaţie sau eveniment de cale ferată, care face ca una dintre liniile curente să fie închisă, pentru reglarea circulaţiei nu se va mai ţine seama de rangul trenurilor de călători pentru intervalul de staţie afectat.2. Transportul feroviar de marfă2.1. Capetele de secţie, respectiv staţiile Feteşti şi Constanţa (Palas), vor fi considerate puncte de influenţă pentru programarea circulaţiei trenurilor pe secţia cu capacitate saturată. În acest sens programarea trenurilor pe frontierele regionale se va efectua în mod informativ lunar şi decadal, cantitativ – zilnic, iar pe secţia cu capacitate saturată, între punctele de influenţă numai cantitativ – zilnic.2.2. Pentru a se putea realiza sudarea traselor dintre frontierele regionale Lehliu şi Ţăndărei cu frontiera Feteşti şi viceversa, programarea circulaţiei trenurilor va începe cu sensul plecării de la Constanţa şi se va încheia cu sosiri pentru Constanţa.2.3. Pentru o mai bună fluidizare a traficului feroviar, în staţiile de pe secţia cu capacitate saturată Feteşti-Constanţa nu vor fi admise acumulări de vagoane, cu excepţia cazului în care acestea sunt destinate beneficiarilor de pe această secţie şi când staţia deserveşte şi alte secţii, cum este cazul staţiei Medgidia.2.4. Programarea circulaţiei trenurilor de marfă pe secţia cu capacitate saturată se va efectua de către BCCTF, utilizându-se trasele aflate la dispoziţia administratorului de infrastructură publică.2.5. Programarea utilizării traselor pe tronsonul Feteşti-Constanţa către OTF se va efectua numai pentru 24 de ore, prin programul zilnic de circulaţie, indiferent de tarifele de rezervare existente.2.6. Neutilizarea unei trase programate de către OTF atrage aplicarea de penalităţi. Trasa rămasă neutilizată poate fi alocată de BCCTF în mod operativ altui OTF, dacă există o solicitare pentru aceasta.2.7. Dacă un OTF constată că prin programul zilnic nu poate utiliza o trasă alocată, acesta va aviza în mod operativ BCCTF în vederea atribuirii acesteia altui OTF.2.8. Modul de utilizare a traselor disponibile de către BCCTF va ţine cont de importanţa mărfurilor transportate, care va avea următoarea ordine de prioritate:2.8.1 – transporturi militare;2.8.2 – mărfuri perisabile;2.8.3 – trenuri internaţionale;2.8.4 – transporturi în interesul lucrărilor;2.8.5 – trenuri aflate în circulaţie, plecate de pe alte regionale în programul de circulaţie anterior;2.8.6 – mărfuri transportate via mare;2.8.7 combustibili pentru populaţie – păcură, CLU – şi lucrări agricole – motorină pentru agricultură;2.8.8 – alte tipuri de mărfuri, inclusiv alte mărfuri petroliere.Pentru a se putea ţine cont de acest criteriu, OTF vor preciza în solicitarea de programare felul mărfii, iar pentru exportul via mare, numărul acceptului portuar, cu precizarea navei.În cazul în care exportul via mare se va realiza cu depozitarea mărfurilor în port, transportul respectiv se va încadra la nivelul de prioritate 2.8.6.2.9. Circulaţia locomotivelor implicate în procese tehnologice de reparaţii, alimentare şi altele va fi admisă numai cu trenurile în circulaţie.2.10. Pentru eliminarea circulaţiei locomotivelor izolate peste podurile dunărene, fiecare operator va asigura împingerea trenurilor proprii, iar pentru înapoierea locomotivelor destinate împingerii trenurilor se va putea circula remorcat în trenurile celorlalţi OTF, pe bază de convenţie şi percepându-se tarif de remorcare.2.11. Nu vor fi admise în circulaţie locomotive izolate decât ca mijloc de ajutor la trenurile rămase defecte.2.12. Îndrumarea vagoanelor defecte care au necesitat scoaterea din trenuri într-o staţie de pe această secţie se face la cererea OTF, cu aprobarea BCCTF, numai după analizarea posibilităţilor de înscriere în grafic în cursă izolată sau cu condiţia ca aceste vagoane să nu limiteze viteza de circulaţie a trenului, în cazul introducerii acestora în corpul trenului.2.13. Pentru o utilizare cât mai eficientă a traselor programate şi îndeplinirea contractelor de transport, trenurile vor circula la tonajul şi lungimea maxime admise de secţia cu capacitate saturată.2.14. Se interzice acumularea de bruto în staţia Feteşti, pe liniile de primire-expediere de la nr. 1 la 12, şi în staţia Palas, pe liniile grupei de tranzit.2.15. În caz de urgenţă sau de necesitate absolută, justificată printr-o defectare, eveniment de cale ferată sau forţă majoră, care face ca infrastructura să fie momentan inutilizabilă, trenurile programate pot fi anulate fără preaviz, pe durata necesară restabilirii sistemului.2.16. În funcţie de fazele de execuţie a lucrărilor, Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. va pune la dispoziţie OTF variante de grafic–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x