CONVENȚIE din 29 aprilie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 426 din 3 mai 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1487 23/06/2022
ActulACTUALIZEAZA PECONVENTIE 29/04/2022
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 1.073 din 29 aprilie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 426 din 3 mai 2022.

Ministerul Finanțelor Nr. FGCR Nr.

Încheiată în temeiul art. 11 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2022 privind aprobarea și finanțarea unor programe de garantare în domenii prioritare pentru economia românească, cu modificările ulterioare, denumită în continuare O.U.G. nr. 24/2022, între:Ministerul Finanțelor, autoritate a administrației publice centrale, cu sediul în municipiul București, Bd. Libertății nr. 16, sectorul 5, reprezentat de ……………………………………………, în calitate de ………………………………., denumit în continuare M.F.,șiFondul de Garantare a Creditului Rural IFN – S.A., cu sediul social în municipiul București, Str. Occidentului nr. 5, sectorul 1, înmatriculat în registrul comerțului cu nr. J40/3050/1994, cod unic de înregistrare 5439903, înregistrat în Registrul general BNR nr. RG-PJR-41-090173/2007, Registrul special BNR nr. RS-PJR-41-090029/2007, reprezentat de ………………, în calitate de ……………, și de ………….., în calitate de ………………, denumit în continuare FGCR. În scopul derulării Programului RURAL INVEST părțile convin încheierea prezentei convenții de implementare, în condițiile prevăzute în continuare.  + 
Capitolul IObiectul convenției + 
Articolul 1Prezenta convenție reglementează termenii și condițiile mandatului acordat FGCR de către M.F., precum și drepturile și obligațiile părților privind acordarea, monitorizarea, raportarea, executarea garanțiilor și acordarea granturilor prevăzute la art. 6 din Schema de ajutor de stat asociată Programului RURAL INVEST pentru susținerea activității întreprinderilor care își localizează producția în mediul rural și urban mic în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID-19, aprobat prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2022 privind aprobarea și finanțarea unor programe de garantare în domenii prioritare pentru economia românească, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor și al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 933/79/2022 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat asociate Programului RURAL INVEST. + 
Articolul 2(1)Programul RURAL INVEST, denumit în continuare Program, este un program multianual de susținere a întreprinderilor din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii și industriei alimentare, precum și a întreprinderilor din alte domenii decât cele de mai sus și care au realizat investiții în baza proiectelor de finanțare din fonduri europene alocate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală, în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID-19, denumite beneficiari.(2)Programul constă în acordarea de garanții de stat în favoarea fiecărui beneficiar participant în Program pentru unul sau mai multe credite de investiții și/sau credite/linii de credit pentru finanțarea capitalului de lucru. Valoarea maximă a fiecărei finanțări acordate unui beneficiar nu poate depăși 5.000.000 lei pentru creditele/liniile de credit pentru finanțarea capitalului de lucru, respectiv 10.000.000 lei pentru creditele de investiții, în limita uneia dintre următoarele condiții valabile pentru ambele finanțări, care reprezintă valoarea cea mai mare dintre:(i)dublul sumei reprezentând cheltuielile salariale, inclusiv contribuțiile sociale obligatorii datorate de angajator aferente veniturilor din salarii și asimilate salariilor, înregistrate la nivelul anului 2019. În cazul întreprinderilor înființate după 1 ianuarie 2019, cuantumul maxim al împrumutului nu poate depăși suma estimată pentru primii doi ani de activitate;sau(ii)25% din cifra de afaceri netă a beneficiarului pe 2019, respectiv venitul brut sau norma anuală de venit în cazul persoanelor fizice care obțin venituri din activități independente, după caz, conform Declarației unice privind impozitul pe venit și contribuții sociale datorate de persoanele fizice depuse la organele fiscale competente pentru anul 2019;sau(iii)o valoare care să rezulte din nevoile sale de lichidități; acestea pot include atât costuri cu capital de lucru, cât și costurile cu investiții, cu condiția prezentării unor documente justificative de către beneficiar, situație în care cuantumul împrumutului nu poate depăși nevoile de lichidități de la momentul acordării pentru următoarele 18 luni în cazul IMM-urilor sau pentru următoarele 12 luni în cazul întreprinderilor mari(3)Valoarea maximă cumulată a finanțărilor garantate de stat care pot fi acordate unui beneficiar nu poate depăși 15.000.000 lei, în limita uneia dintre condițiile care reprezintă valoarea cea mai mare dintre cele prevăzute la alin. (2) pct. (i)-(iii).(4)Durata maximă a finanțărilor în cazul creditelor de investiții este de 72 de luni, fără posibilitate de prelungire. În cazul refinanțărilor, maturitatea creditului acordat în cadrul Programului nu poate depăși 72 de luni de la momentul acordării inițiale.(la 28-06-2022,
Alineatul (4) din Articolul 2 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.487 din 23 iunie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 635 din 28 iunie 2022
)
(5)Durata maximă a finanțărilor în cazul creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru este de 36 de luni, fără posibilitate de prelungire. În cazul creditelor acordate pentru refinanțarea unor credite pentru finanțarea capitalului de lucru, maturitatea creditului nou-acordat în cadrul Programului RURAL INVEST va fi de maximum 36 de luni, dar fără a depăși scadența maximă a creditului/liniei de credit care se refinanțează.(la 28-06-2022,
Alineatul (5) din Articolul 2 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.487 din 23 iunie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 635 din 28 iunie 2022
)
(6)În cazul creditelor de investiții acordate beneficiarilor Programului, instituțiile de credit acordă, la solicitarea beneficiarului, o perioadă de grație de maximum 24 de luni pentru rambursarea principalului, după care rambursarea creditelor se efectuează în cel puțin 2 rate pe an.(7)Durata maximă a finanțărilor în cazul creditelor pentru capital de lucru acordate pe baza adeverinței de depozitare este de 6 luni, fără posibilitate de prelungire.(la 28-06-2022,
Alineatul (7) din Articolul 2 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.487 din 23 iunie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 635 din 28 iunie 2022
)
(8)Pentru creditele prevăzute la alin. (2), M.F. plătește din bugetul Ministerul Finanțelor – Acțiuni generale, în cadrul schemei de ajutor de stat asociate acestui Program, granturile acordate beneficiarilor, reprezentând dobânzile aferente creditelor/liniilor de credit pentru finanțarea capitalului de lucru și creditelor pentru investiții pe o perioadă de 24 de luni de la data acordării creditului, comisionul de administrare și comisionul de risc în procent de 100%, precum și o componentă nerambursabilă în valoare de maximum 10% aplicată la valoarea finanțării garantate, dar nu mai mult de echivalentul în lei a 2.300.000 euro per întreprindere în cazul în care întreprinderea nu își desfășoară activitatea în sectorul agriculturii, pescuitului și acvaculturii, 345.000 euro pentru fiecare întreprindere care își desfășoară activitatea în sectorul pescuitului și acvaculturii sau 290.000 euro pentru fiecare întreprindere care își desfășoară activitatea în domeniul producției agricole primare. (9)Schema de ajutor de stat prevăzută la alin. (8) este implementată de către M.F., prin FGCR, în conformitate cu atribuțiile ce îi revin prin Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și în conformitate cu legislația în materie de ajutor de stat. M.F. are calitatea de furnizor de ajutor de stat, iar calitatea de administrator al acestei scheme de ajutor de stat este delegată FGCR prin efectul legii.
 + 
Articolul 3(1)Potrivit prevederilor art. 1 alin. (2) coroborate cu cele ale art. 11 alin. (1) din O.U.G. nr. 24/2022, prin prezenta convenție FGCR este mandatat să garanteze în numele și în contul statului creditele acordate de către instituțiile de credit beneficiarilor eligibili în cadrul Programului, care respectă prevederile procedurii de implementare a Programului și se încadrează în normele și procedurile interne ale instituțiilor de credit participante în Program.(2)Valoarea garanției de stat acoperă maximum 90% din valoarea finanțării, exclusiv dobânzile și comisioanele bancare și alte sume datorate de beneficiarul Programului în baza contractului de credit, în cazul creditelor de investiții și al creditelor/liniilor de credite pentru capital de lucru acordate întreprinderilor din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii și industriei alimentare, precum și întreprinderilor din alte domenii decât cele de mai sus și care au realizat investiții în baza proiectelor de finanțare din fonduri europene alocate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală.
 + 
Articolul 4(1)Costul total al creditelor acordate în cadrul Programului se compune din:a)rata dobânzii ROBOR la 3 luni plus o marjă fixă de maximum 1,9% pe an. Marja include și nivelul total al comisioanelor percepute de către instituția de credit în toate etapele creditării. Marja nu include comisionul de administrare, comisionul de risc și nici taxele aferente operațiunilor conexe activității de creditare (de exemplu: taxe notariale, costurile legate de evaluare și înregistrarea garanțiilor etc.);b)comisionul de risc reprezintă suma datorată M.F. de beneficiarul Programului. Comisionul de risc se calculează de către FGCR pentru întreaga perioadă de valabilitate a garanției și, după caz, până la data înregistrării la FGCR a cererii de plată, cu un procent diferențiat în funcție de durata garanției și de tipul beneficiarului de credit, fiind aplicat la valoarea/soldul estimat(ă) a/al garanției la sfârșitul anului/anilor de derulare a garanției.Obligația de plată a comisionului de risc este acoperită din ajutorul sub formă de grant primit de beneficiar pe toată durata de valabilitate a garanției. Comisionul de risc se regularizează la scadența finală a creditului sau, după caz, la data înregistrării la FGCR a cererii de plată, în funcție de soldul efectiv al garanției, pentru întreaga perioadă de derulare a garanției sau, după caz, până la data înregistrării la FGCR a cererii de plată, prin plata diferenței de către beneficiar, dacă este cazul.După încetarea aplicabilității schemei de ajutor de stat, pentru noile credite contractate, sumele reprezentând comisionul de risc se calculează de către FGCR și se virează de către beneficiarii Programului într-un cont de venituri bugetare distinct, deschis la unitățile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale centrale competente în administrarea obligațiilor fiscale datorate de aceștia.Formula de calcul al comisionului de risc este următoarea:Comision de risc = (valoarea^1/soldul^2 garanției la data de 31 decembrie a anului anterior * procent comision anual * nr. de luni de garantare din anul respectiv^3)/12.^1 În anul acordării garanției, comisionul de risc se calculează la valoarea maximă a garanției. Pentru liniile de credit fără grafic de rambursare, în formula de calcul al comisionului de risc se utilizează pentru toată perioada de creditare valoarea maximă a garanției.^2 Pentru anii următori de acordare a garanției, comisionul de risc se calculează la soldul estimat al garanției pentru anul anterior, cu excepția liniilor de credit fără grafic de rambursare.^3 Inclusiv luna în care intră în vigoare garanția, exclusiv ultima lună de valabilitate a garanției de stat.Prin ordin al ministrului finanțelor procentul comisionului de risc va fi stabilit diferențiat în funcție de durata garanției de stat și de tipul beneficiarului de credit.(la 28-06-2022,
Litera b) din Alineatul (1) , Articolul 4 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.487 din 23 iunie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 635 din 28 iunie 2022
)
c)comisionul de administrare reprezintă suma cuvenită FGCR pentru remunerarea activității de analiză, acordare, monitorizare și administrare a garanțiilor, al cărei nivel se stabilește anual prin ordin al ministrului finanțelor și se suportă din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor – Acțiuni generale în cadrul schemei de ajutor de stat asociate acestui program.Comisionul de administrare se regularizează la scadența finală a creditului sau, după caz, până la data înregistrării la FGCR a cererii de plată, în funcție de soldul efectiv al creditului, pentru întreaga perioadă de derulare a creditului sau, după caz, până la data înregistrării la FGCR a cererii de plată, prin plata diferenței de către beneficiar sau FGCR, după caz. În cazul renunțării la garanție, comisionul de administrare se restituie M.F. dacă creditul nu a fost utilizat.După încetarea schemei de ajutor de stat, pentru noile credite contractate, comisionul de administrare se datorează FGCR de către beneficiarul Programului și este virat direct de către beneficiar sau prin intermediul instituției de credit pe toată perioada de valabilitate a garanției sau, după caz, până la data înregistrării la FGCR a cererii de plată și este calculat la valoarea/soldul garanției la sfârșitul anului/anilor de derulare a garanției.Formula de calcul al comisionului de administrare pentru garanțiile aferente tuturor categoriilor de credite acordate în cadrul Programului este următoarea:Comision de administrare = (valoarea^4/soldul^5 garanției la data de 31 decembrie a anului anterior * procent comision anual * nr. de luni de garantare din anul respectiv^6)/12.^4 În anul acordării garanției, comisionul de administrare se calculează la valoarea maximă a garanției. Pentru liniile de credit fără grafic de rambursare, în formula de calcul al comisionului de risc se utilizează pentru toată perioada de creditare valoarea maximă a garanției.^5 Pentru anii următori de acordare a garanției, comisionul de administrare se calculează la soldul estimat al garanției la data de 31 decembrie a anului anterior, cu excepția liniilor de credit fără grafic de rambursare.^6 Inclusiv luna în care intră în vigoare garanția, exclusiv ultima lună de valabilitate a garanției de stat.(la 28-06-2022,
Litera c) din Alineatul (1) , Articolul 4 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.487 din 23 iunie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 635 din 28 iunie 2022
)
(2)Subvențiile se plătesc sub formă de granturi acordate beneficiarilor creditelor garantate în cadrul Programului prin intermediul unui mecanism de plată reglementat prin convențiile de garantare și plată a granturilor încheiate de FGCR cu instituțiile de credit. Sumele necesare pentru plata granturilor sunt aprobate anual. Plata granturilor se realizează în condițiile respectării prevederilor legislației din domeniul ajutorului de stat în vigoare. (3)Sumele rezultate din plata valorii de executare a garanțiilor de stat acordate de către FGCR în numele și în contul statului pentru creditele obținute de beneficiarii eligibili în cadrul Programului se plătesc instituției de credit de către M.F. de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor – Acțiuni generale, titlul „Alte transferuri“, cod 55, alineatul „Sume rezultate din executarea garanțiilor acordate din bugetul de stat“, cod 55.01.50, pe baza documentelor justificative prezentate de FGCR, și se recuperează de către organele fiscale competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală de la beneficiarii Programului, în condițiile legii.(4)Perioada de derulare a Programului este determinată de alocarea de către M.F. a plafonului de garanții de stat.

 + 
Capitolul II Conținutul mandatului + 
Articolul 5M.F., în calitate de reprezentant al statului, are următoarele obligații:a)să propună Guvernului plafonul garanțiilor care pot fi emise conform Programului;b)să stabilească anual, prin ordin al ministrului finanțelor, nivelul comisionului de risc cuvenit M.F., cu respectarea paragrafului 25 lit. a) din Comunicarea CE – Cadru temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijin al economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C91I/01), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 20.03.2020, și al comisionului de administrare cuvenit FGCR, datorat de beneficiarul Programului;c)în baza deciziei de aprobare a cererii de plată a garanției și a addendum-ului, dacă este cazul, transmise de FGCR conform prevederilor cap. IV, să efectueze plata valorii de executare a garanției din bugetul de stat în termen de 5 zile calendaristice de la primirea acesteia, fără însă a se depăși 90 de zile calendaristice de la data înregistrării la FGCR a cererii de plată. Sumele necesare pentru plata valorii de executare a garanției de stat se plătesc instituției de credit de către M.F. de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor – Acțiuni generale, titlul „Alte transferuri“, cod 55, alineatul „Sume rezultate din executarea garanțiilor acordate din bugetul de stat“, cod 55.01.50;d)să transmită FGCR dovada efectuării plății valorii de executare a garanției de stat în termen de 5 zile lucrătoare de la data efectuării plății;e)să transmită FGCR eventuale clarificări necesare pentru executarea operațiunilor ce decurg din mandatul primit;f)să informeze FGCR despre orice modificare survenită asupra modului de raportare, cu cel puțin 10 zile calendaristice înainte de data la care FGCR este obligat să transmită raportarea prevăzută la art. 9 alin. (1). + 
Articolul 6FGCR, în calitate de mandatar, are următoarele obligații:a)să publice pe pagina oficială web a FGCR lista cu instituțiile de credit participante în vederea acordării creditelor prevăzute la art. 2 alin. (2) din prezenta convenție de implementare, pentru beneficiarii eligibili, în condițiile Programului;b)să încheie convenții de garantare și de plată a granturilor cu instituțiile de credit participante în Program, conform modelului standard aprobat;c)să predea M.F. o copie certificată a convenției de garantare și de plată a granturilor încheiate cu instituțiile de credit;d)să verifice îndeplinirea criteriilor de eligibilitate prevăzute prin procedura de implementare a Programului RURAL INVEST, pe baza documentelor și informațiilor furnizate de instituția de credit, în baza analizei efectuate în conformitate cu reglementările proprii;e)să analizeze solicitările de garantare formulate de instituțiile de credit referitoare la modificarea clauzelor contractuale, după aprobarea creditelor pentru realizarea de investiții și creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru de către structurile competente ale acestora, pe baza informațiilor furnizate de acestea și în funcție de tipul modificării și de analiza situației economico-financiare a solicitantului, efectuată în conformitate cu reglementările proprii și convențiile de garantare și plată a granturilor încheiate cu instituțiile de credit;f)să notifice instituției de credit aprobarea/respingerea solicitării de acordare a garanției și să îi comunice, după caz, valoarea comisionului de administrare și a comisionului de risc;g)să semneze și să transmită instituției de credit exemplarele originale ale contractului de garantare și ale acordului de finanțare, în funcție de numărul semnatarilor;h)să organizeze evidența contractelor de garantare valabile;i)să verifice îndeplinirea de către instituția de credit a obligației privind plata de către beneficiar a comisioanelor asumate prin contractul de garantare, la termenele și în condițiile prevăzute de acesta, după încetarea aplicabilității schemei de ajutor de stat;j)să monitorizeze garanțiile acordate în cadrul Programului, prin urmărirea lunară a stadiului derulării soldului garanției, pe baza situațiilor furnizate de către instituția de credit, conform prevederilor convenției de garantare și plată a granturilor;k)să transmită M.F. cel mai târziu până în penultima zi lucrătoare a lunii următoare lunii pentru care se face raportarea, prin intermediul poștei electronice, situația garanțiilor emise/aprobate, rezultate din centralizarea datelor colectate conform lit. i) și j), utilizând formularele din anexele nr. 2, 3, 4 și 5 la prezenta convenție;l)să aprobe cererea de plată a garanției numai în condițiile prevăzute în convențiile de garantare și plată a granturilor încheiate cu instituțiile de credit și în contractele de garantare încheiate cu instituțiile de credit și cu beneficiarii;m)să comunice deciziile de aprobare/respingere a cererilor de plată instituției de credit și M.F. cel mai târziu în ziua lucrătoare imediat următoare datei adoptării, pe fax sau prin poșta electronică, urmând ca ulterior, în cel mult două zile lucrătoare, să transmită și documentul în original;n)să comunice M.F. addendumul la decizia de aprobare a cererilor de plată sau, după caz, de respingere a cererii de plată a garanției, în ziua lucrătoare imediat următoare datei adoptării acestuia, pe fax sau poștă electronică, urmând ca ulterior, în cel mult două zile lucrătoare, să transmită și documentul în original;o)să revoce decizia de aprobare sau, după caz, de respingere a cererii de plată a garanției dacă solicitarea privind retragerea cererii de plată a fost transmisă până în a 85-a zi calendaristică de la data înregistrării la FGCR a cererii de plată transmise de instituția de credit și să comunice decizia de revocare instituției de credit și M.F. cel mai târziu în ziua lucrătoare imediat următoare datei adoptării, pe fax sau prin poșta electronică, urmând ca ulterior, în cel mult două zile lucrătoare, să transmită și documentul în original;p)să restituie instituției de credit cererea de plată și documentele care o însoțesc, în cazul în care acestea au fost transmise înainte ca beneficiarul să înregistreze cel puțin 30 de zile de restanță la plata principalului sau la solicitarea instituției de credit;q)să întocmească înscrisul prin care se individualizează creanța bugetară rezultată prin plată, precum și data scadenței acesteia și să îl comunice debitorului beneficiar al finanțării garantate, prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termen de 15 zile calendaristice de la data primirii dovezii efectuării plății din partea M.F. și instituției de credit prin poștă electronică;r)să publice pe pagina oficială web a FGCR anunțurile în care se menționează că au fost emise titluri de creanță bugetară pe numele debitorilor;s)să înainteze organelor fiscale competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii dovezii privind efectuarea procedurii de comunicare sau, după caz, în termen de 15 zile de la data afișării anunțului referitor la înscrisul prevăzut la lit. q) pe pagina oficială web a FGCR, în vederea recuperării creanțelor bugetare rezultate din plata garanțiilor acordate în cadrul Programului, următoarele documente: înscrisul prevăzut la lit. q), împreună cu dovada efectuării procedurii de comunicare către debitorul beneficiar al finanțării garantate sau, după caz, extrasul din consultarea paginii de internet a FGCR din care rezultă efectuarea procedurii de afișare, însoțite de contractul de garantare și actele adiționale încheiate la acesta, după caz, în original, și de extrasele de carte funciară/avizele din Registrul Național de Publicitate Mobiliară;t)să transmită M.F. o copie după adresa Agenției Naționale de Administrare Fiscală prin care se confirmă înregistrarea în evidența fiscală a sumei plătite de Ministerul Finanțelor;u)să țină o evidență a garanțiilor acordate în cadrul Programului, distinctă de evidența garanțiilor acordate în nume propriu sau în cadrul altor programe;v)să emită acordul de modificare/radiere din cartea funciară/Registrul Național de Publicitate Mobiliară a ipotecilor legale imobiliare și/sau mobiliare prevăzute la art. 10 alin. (1) și (2) din O.U.G. nr. 24/2022, precum și a garanțiilor colaterale constituite de beneficiarul finanțării în vederea garantării creditului;w)să emită acordul cu privire la vânzarea bunurilor imobile/mobile care constituie atât garanții convenționale, cât și ipoteci legale, cu condiția utilizării integrale a sumelor obținute prin vânzare pentru rambursarea creditului garantat prin Program și în condițiile păstrării gradului minim de acoperire a creditului cu garanții de cel puțin 100% pentru creditele de investiții. În cazurile în care sumele obținute prin vânzare sunt mai mari decât soldul creditului rămas de rambursat, diferența va fi pusă la dispoziția beneficiarului în conturile sale curente deschise la finanțator;x)să emită acordul pentru încheierea unui contract de închiriere/comodat privind bunurile imobile care constituie atât garanții convenționale, cât și ipoteci legale, în condițiile prevăzute în convenția de garantare și plată a granturilor, numai după ce instituția de credit a analizat și a emis acordul său pentru aceeași solicitare și doar în condițiile în care aceasta se asigură că prin operațiune nu este afectată posibilitatea statului român prin M.F. de a recupera creanța;y)să emită acordul cu privire la lucrările de intervenție și/sau extindere, pentru care este necesară emiterea autorizației de construire, privind bunul asupra căruia a fost instituită ipoteca legală imobiliară, precum și orice alte modificări care, deși nu necesită obținerea unei autorizații de construire, se înscriu în cartea funciară, în condițiile prevăzute în convenția de garantare și plată a granturilor;z)să îndeplinească orice alte atribuții care îi revin în calitate de mandatar, necesare bunei desfășurări a Programului, solicitate de M.F.;aa)să efectueze calculul/regularizarea comisionului de risc și să verifice dovada virării comisionului de risc, respectiv copia ordinului de plată/a extrasului de cont sau copia chitanței, după caz, care atestă achitarea de către beneficiarii Programului a comisionului de risc în contul de venituri bugetare distinct deschis la unitățile Trezoreriei Statului în cadrul organelor fiscale la care acesta este luat în evidență fiscală, după perioada de derulare a schemei de ajutor de stat asociate Programului RURAL INVEST;ab)să informeze M.F., într-un termen rezonabil, anterior termenului-limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanțelor asupra averii debitorului, cu privire la intrarea în procedura de insolvență/faliment a beneficiarilor Programului pentru înscrierea la masa credală a valorii finanțării garantate. + 
Articolul 7M.F., în calitate de furnizor al schemei de ajutor de stat, are următoarele obligații:a)să vireze lunar, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data înregistrării online a deciziei de plată la Registratura generală a M.F., pe adresa registratura@mfinante.gov.ro, subvenția aprobată de administratorul schemei, în contul deschis de FGCR și înscris în decizia de plată a sumelor de virat în contul FGCR;b)să transmită FGCR și instituției de credit eventuale clarificări necesare pentru executarea operațiunilor ce decurg din mandatul primit;c)să informeze FGCR despre orice modificare survenită asupra modului de raportare, cu cel puțin 10 zile calendaristice înainte de data la care FGCR este obligat să transmită raportarea prevăzută la art. 9 alin. (1);d)să vireze în termen de un an de la data înregistrării online a deciziei de plată emise de către FGCR, la Registratura generală a M.F., suma aferentă plății componentei nerambursabile în valoare de maximum 10% din valoarea finanțării garantate, pentru creditele de investiții/creditele/liniile de credit pentru finanțarea capitalului de lucru destinate beneficiarilor Programului. + 
Articolul 8FGCR, în calitate de administrator al schemei de ajutor de stat conform atribuțiilor delegate, are următoarele obligații:a)să publice pe site-ul său textul integral al schemei de ajutor de stat, perioada în care se pot înregistra cereri, bugetul, data epuizării bugetului total al schemei, precum și forma și conținutul documentelor necesare pentru accesarea acesteia;b)să păstreze înregistrări detaliate referitoare la toate ajutoarele acordate în cadrul schemei;c)să cuantifice pe fiecare beneficiar toate formele de ajutor de stat acordate, în vederea verificării respectării criteriilor din reglementările europene în domeniu, și să păstreze documentația timp de 10 ani de la data acordării ultimului ajutor în cadrul schemei;d)să transmită Consiliului Concurenței toate datele și informațiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel național, în formatul și în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 175/2007, precum și datele și informațiile necesare pentru întocmirea inventarului ajutoarelor de stat și a rapoartelor și informărilor necesare îndeplinirii obligațiilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene;e)să încarce în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România (RegAS) informații privind schema de ajutor de stat, acordurile de finanțare, plățile efectuate și eventualele recuperări, în conformitate cu prevederile Ordinului președintelui Consiliului Concurenței nr. 437/2016 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind Registrul ajutoarelor de stat;f)să monitorizeze întreprinderile beneficiare în cadrul schemei de ajutor de stat, iar beneficiarul și instituțiile de credit care au acordat creditele de investiții și/sau creditele/liniile de credit pentru capital de lucru trebuie să accepte și să faciliteze controlul FGCR asupra utilizării ajutorului de stat acordat în cadrul schemei;g)să vireze lunar, în termen de maximum 5 zile de la primirea sumelor prevăzute la art. 7 lit. a), fiecărei instituții de credit valoarea cumulată a granturilor reprezentând dobânda lunară;h)să vireze fiecărei instituții de credit, în termenul prevăzut în convenția de garantare și plată a granturilor, suma aferentă plății componentei nerambursabile în valoare de maximum 10% din valoarea finanțării garantate, pentru creditele de investiții/ creditele/liniile de credit pentru finanțarea capitalului de lucru destinate beneficiarilor Programului;i)să transmită lunar către M.F. deciziile de plată aferente comisionului de administrare și dobânzii subvenționate, precum și comisionului de risc pentru garanțiile acordate în luna anterioară și totodată decizia anuală de plată a componentei nerambursabile, în perioada în care aceste componente sunt suportate de la bugetul de stat;j)în situația în care FGCR constată că beneficiarii nu au respectat prevederile schemei de ajutor de stat și/sau pe cele ale acordului de finanțare, să solicite acestora rambursarea ajutorului de stat primit, la care se adaugă dobânda aferentă, conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare, și reglementării interne de recuperare aprobate de FGCR.Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor din Regulamentul (UE) nr. 1.589/2015 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene și din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE. Recuperarea ajutoarelor de stat se realizează potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare;k)să efectueze calculul/regularizarea comisionului de risc pe întreaga perioadă de valabilitate a garanției;l)să regularizeze comisionul de administrare pentru întreaga perioadă de derulare a creditului.
 + 
Capitolul IIIRaportări + 
Articolul 9(1)Pe parcursul derulării prezentei convenții, FGCR va transmite M.F. următoarele raportări:a)situația utilizării plafonului de garantare, prevăzută în anexa nr. 2;b)situația garanțiilor emise și a comisionului de risc, prevăzută în anexa nr. 3;c)situația scadențarului estimativ al rambursărilor de rate de capital în contul garanțiilor emise, prevăzută în anexa nr. 4;d)situația rambursărilor de rate de capital efectuate în contul garanțiilor emise, prevăzută în anexa nr. 5.(2)Anexele nr. 2-5, semnate de către reprezentantul FGCR, se transmit lunar în penultima zi lucrătoare a lunii curente pentru luna precedentă.(3)În cazul în care pentru monitorizarea și raportarea datoriei publice anexele de raportare către M.F. trebuie completate cu informații suplimentare, actualizarea formatului de raportare se face cu acordul direcției de specialitate din cadrul M.F.(4)La solicitarea M.F., FGCR va transmite informații referitoare la:a)estimările privind încasările din comisionul de risc datorat de beneficiarii Programului atât pentru anul în curs, cât și proiecțiile pentru următorii 3 ani;b)estimările privind executările de garanții reprezentând valoarea plăților pe care M.F. urmează să le efectueze în contul instituțiilor de credit atât pentru anul în curs, cât și proiecțiile pentru următorii 3 ani.
 + 
Articolul 10(1)Agenția Națională de Administrare Fiscală raportează direcțiilor de specialitate din cadrul M.F. situația stingerii creanțelor bugetare datorate de beneficiarii Programului.(2)Transmiterea raportării prevăzute la alin. (1) se efectuează trimestrial, până la data de 10 a lunii următoare încheierii trimestrului.
 + 
Capitolul IVPlata garanției + 
Articolul 11(1)Cererea de plată se aprobă/se respinge de către FGCR conform prevederilor procedurii de implementare a Programului, precum și în funcție de respectarea/nerespectarea prevederilor din convențiile de garantare și plată a granturilor încheiate cu instituțiile de credit și din contractele de garantare încheiate cu instituțiile de credit și cu beneficiarii.(2)La solicitarea instituției de credit de retragere a cererii de plată, FGCR revocă decizia de aprobare sau, după caz, de respingere a cererii de plată a garanției, dacă solicitarea este transmisă până în a 85-a zi calendaristică de la data înregistrării cererii de plată la FGCR.
 + 
Articolul 12(1)FGCR transmite M.F. decizia/addendumul de aprobare/respingere a cererii de plată pentru fiecare garanție, cel mai târziu în ziua lucrătoare imediat următoare datei adoptării, pe fax sau prin poșta electronică, urmând ca ulterior, în cel mult două zile lucrătoare, să se transmită și documentul în original, vizat cu mențiunea „bun de plată“ în cazul aprobării cererii de plată.(2)Decizia de aprobare a cererii de plată reprezintă documentul justificativ pe baza căruia M.F. efectuează plata valorii de executare a garanției către finanțator în termen de maximum 5 zile calendaristice de la primirea deciziei FGCR de aprobare a cererii de plată, fără însă a se depăși 90 de zile calendaristice de la data înregistrării la FGCR a cererii de plată.(3)Plata valorii de executare a garanției se face de către M.F. de la bugetul de stat, prin bugetul M.F. – Acțiuni generale, titlul „Alte transferuri“, cod 55, alineatul „Sume rezultate din executarea garanțiilor acordate din bugetul de stat“, cod 55.01.50, într-un cont unic al instituției de credit.(4)Dacă ulterior transmiterii cererii de plată de către finanțator către FGCR se diminuează valoarea finanțării garantate restante, FGCR va modifica, în baza solicitării instituției de credit, decizia de aprobare sau, după caz, de respingere a cererii de plată a garanției printr-un addendum, pe care îl va transmite M.F. în ziua lucrătoare imediat următoare datei adoptării, prin fax sau prin poșta electronică, urmând ca ulterior, în cel mult două zile lucrătoare, să se transmită și documentul în original.
 + 
Articolul 13(1)În termen de 5 zile lucrătoare de la efectuarea plății valorii de executare a garanției, M.F. transmite FGCR dovada efectuării plății, din care să rezulte suma plătită și data efectuării plății.(2)Utilizând formularul prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta convenție, FGCR întocmește un înscris, care reprezintă titlu de creanță bugetară, act premergător procedurii de executare silită, prin care se individualizează creanța bugetară rezultată prin plată, precum și data scadenței acesteia.(3)În termen de 15 zile calendaristice de la data primirii dovezii efectuării plății din partea M.F., FGCR comunică înscrisul prevăzut la alin. (2) debitorului beneficiar al finanțării garantate, prin poștă cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire. În cazul în care comunicarea titlului de creanță nu a fost posibilă, aceasta se poate realiza prin publicitate, respectiv prin afișarea pe pagina de internet a FGCR a unui anunț în care se menționează că a fost emis titlul de creanță bugetară pe numele debitorului.(4)Anunțul prevăzut la alin. (3) se menține afișat cel puțin 60 de zile de la data publicării acestuia și conține următoarele elemente: a)denumirea debitorului;b)adresa sediului social, codul unic de înregistrare/codul de identificare fiscală a debitorului;c)numărul și data emiterii titlului de creanță bugetară.(5)În cazul în care titlul de creanță bugetară se comunică prin publicitate, acesta se consideră comunicat în termen de 15 zile de la data afișării anunțului.(6)Termenul de plată voluntară a obligației rezultate din executarea scrisorii de garanție este de 15 zile de la data comunicării titlului de creanță bugetară.(7)La data expirării termenului de plată prevăzut la alin. (6), titlul de creanță bugetară devine titlu executoriu.(8)Înscrisul, împreună cu dovada efectuării procedurii de comunicare către debitorul beneficiar al finanțării garantate, însoțit de contractul de garantare împreună cu actele adiționale încheiate la acesta, după caz, în original, semnat olograf sau semnat cu semnături electronice, extrasele de carte funciară/ avizele din Registrul Național de Publicitate Mobiliară, în copie certificată de instituția de credit pentru conformitate cu originalul, se înaintează, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii dovezii privind efectuarea procedurii de comunicare, organelor fiscale competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală în vederea recuperării, în condițiile legii.(9)Contractele de garantare prin care FGCR acordă garanția de stat constituie titluri executorii și au valoare de înscrisuri autentice.(10)În cazul beneficiarilor Programului care intră în procedura insolvenței, anterior efectuării de M.F. a plății valorii de executare a garanției de stat către instituția de credit, M.F. poate mandata direcțiile generale regionale ale finanțelor publice sau, după caz, Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili să solicite înscrierea la masa credală a valorii finanțării garantate ca o creanță sub condiție, pe baza documentației aferente acordării garanției transmise de FGCR.(11)Recuperarea creanțelor bugetare rezultate din plata garanțiilor acordate în cadrul Programului se face de către organele fiscale competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală conform dispozițiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.(12)Pentru sumele rezultate din executarea garanțiilor, plătite de M.F., debitorul beneficiar al finanțării garantate datorează dobânzi și penalități de întârziere, calculate de către organele fiscale competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, începând cu ziua următoare datei plății sumei rezultate din plata garanției de stat și până la data stingerii, inclusiv, și sunt recuperate de către acestea.(13)Garanțiile legale prevăzute la art. 10 alin. (1) din O.U.G. nr. 24/2022 se execută de către Agenția Națională de Administrare Fiscală conform procedurii reglementate de Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.(14)Sumele recuperate ca urmare a punerii în executare a contractului de garantare, precum și cele recuperate ca urmare a punerii în executare a garanțiilor reglementate la art. 10 alin. (1) din O.U.G. nr. 24/2022 de către organele fiscale competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală, proporțional cu procentul de garantare, se fac venit la bugetul de stat și se încasează într-un cont de venituri bugetare distinct.(15)În situația finalizării executării silite imobiliare de către Agenția Națională de Administrare Fiscală pentru recuperarea valorii de executare a garanției plătite finanțatorului de către M.F. și a tuturor accesoriilor aferente, precum și în situația recuperării integrale a creanței bugetare rezultate din plata valorii de executare a garanției de către beneficiar, M.F. emite acordul privind radierea dreptului de ipotecă legală de rang I în favoarea statului român, la solicitarea organelor fiscale competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
 + 
Capitolul VConfidențialitate + 
Articolul 14(1)Părțile sunt obligate să păstreze confidențialitatea asupra tuturor faptelor, datelor și informațiilor referitoare la activitatea desfășurată, precum și asupra oricărui fapt, oricărei date sau informații, aflate la dispoziția lor, care privesc persoana, proprietatea, activitatea, afacerea, relațiile personale sau de afaceri ale beneficiarilor finanțărilor garantate ori informații referitoare la contractele încheiate cu clienții sau serviciile prestate pentru aceștia, cu asigurarea liberului acces la informațiile de interes public, conform prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare.(2)În înțelesul prezentului articol se consideră client orice persoană juridică ce beneficiază sau a beneficiat de serviciile directe sau indirecte ale părților în contextul derulării Programului.
 + 
Articolul 15Persoanele care participă, sub orice formă, la administrarea, conducerea ori activitatea părților au obligația să păstreze confidențialitatea asupra oricărui fapt, a oricăror date sau informații despre care au luat cunoștință în cursul exercitării atribuțiilor lor în cadrul derulării Programului și al executării prezentei convenții și nu au dreptul de a le utiliza în folos personal sau în folosul altuia, direct ori indirect. Această obligație subzistă și după încetarea activității în cadrul entităților semnatare ale prezentei convenții. + 
Articolul 16Obligația de păstrare a confidențialității, impusă de prevederile art. 14 și 15, nu poate fi opusă unei autorități care, potrivit legii, are dreptul de a solicita accesul la astfel de informații.
 + 
Capitolul VIRăspundere contractuală. Jurisdicție + 
Articolul 17(1)Părțile răspund conform legii în cazul neîndeplinirii, îndeplinirii necorespunzătoare sau cu întârziere a obligațiilor ce le revin potrivit prezentei convenții și legislației corespunzătoare aplicabile acesteia, cu excepția cazurilor în care nerespectarea se datorează forței majore, faptei celeilalte părți ori îndeplinirii unei activități impuse de lege.(2)FGCR este direct răspunzător de acoperirea oricărui prejudiciu ce ar putea deriva din neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a oricărei obligații din conținutul mandatului acordat de M.F.
 + 
Articolul 18Orice neînțelegeri decurgând din interpretarea sau din aplicarea prevederilor prezentei convenții vor fi soluționate de părți pe cale amiabilă. În cazul în care nu se va putea ajunge la un acord pe această cale, părțile convin ca neînțelegerile să fie soluționate de instanțele judecătorești competente.
 + 
Capitolul VII Alte clauze + 
Articolul 19Comunicările referitoare la prezenta convenție se vor face la adresele și către persoanele menționate în continuare:M.F. – Direcția generală de trezorerie și datorie publică– director generaltelefon: ………/fax: …………..– director general adjunct – back officetelefon: ……………………; fax: …………………..M.F. – Direcția generală ajutor de stat– director generaltelefon: ………………………….; fax: …………………..FGCR – Serviciul raportări și trezorerie– șef serviciu fax nr. 021 312.54.19, tel.: 021 312.54.63/64/65e-mail: raportari@fgcr.ro  + 
Articolul 20Orice modificare sau revizuire a prezentei convenții se va face în scris, cu acordul părților și cu respectarea legislației în vigoare. + 
Articolul 21Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta convenție. + 
Articolul 22(1)Prezenta convenție se completează cu prevederile din legislația în vigoare aplicabilă.(2)Modificările și completările legislației aplicabile Programului, intervenite după data intrării în vigoare a prezentei convenții, se aplică în mod corespunzător.
 + 
Articolul 23(1)Prezenta convenție intră în vigoare la data semnării, dar nu mai devreme de data adoptării deciziei de autorizare a Comisiei Europene a schemei de ajutor de stat asociate Programului, rămâne în vigoare pe toată perioada de valabilitate a garanțiilor acordate în cadrul Programului și își încetează valabilitatea odată cu încetarea valabilității contractelor de garantare încheiate de FGCR, dar nu mai devreme de îndeplinirea tuturor drepturilor și obligațiilor asumate de părți prin convenție.(2)Prezenta convenție a fost semnată de M.F. la data de ………………… și de FGCR la data de ………………., în 3 exemplare, fiecare având valoare de original și constituind împreună un singur act juridic, dintre care două exemplare pentru M.F. și unul pentru FGCR.

MINISTERUL FINANȚELOR
FONDUL DE GARANTARE A CREDITULUI
RURAL – IFN S.A.
 + 
Anexa nr. 1la convenție
FONDUL DE GARANTARE A CREDITULUI RURAL
Str. ………………………….. nr. ……., localitatea ………………………Persoana de contact …………….., telefon ……………. e-mail …………………. Înscris la nr. …………………. din data de ……………..Către: ……………………….*)*) Se vor completa elementele de identificare ale debitorului și adresa acestuia.Spre știință: ………………………….**) **) Organul fiscal competent al Agenției Naționale de Administrare Fiscală.Întrucât la termenul din data de…………………… beneficiarul……………………., cu sediul social în localitatea…………………, str. …………………. nr. ………., bloc ………., scară ………., etaj ………., apartament ………., sectorul/județul ……………., telefon …………., fax …………………., e-mail ………………………, înregistrat la registrul comerțului cu numărul ………………………….., cod unic de înregistrare ………………, nu a achitat creditul acordat în cadrul Programului RURAL INVEST de instituția de credit ………………***), cu sediul în localitatea ………………………….., str. …………………… nr. ………., bloc ………, etaj ………., sectorul/județul ………………….., și a fost executată garanția acordată prin Contractul de garantare nr. ………. din data de ………., s-a întocmit, în temeiul art. 11 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2022 privind aprobarea și finanțarea unor programe de garantare în domenii prioritare pentru economia românească, cu modificările ulterioare, prezentul înscris prin care s-au individualizat următoarele sume de plată: ***) Se completează denumirea instituției de credit finanțatoare care a acordat creditul garantat în cadrul Programului RURAL INVEST.

Natura obligației bugetare Scadența obligației bugetare****) Numărul contractului de garantare a creditului de investiții/creditului/liniei de credit pentru capital de lucru garantate în cadrul Programului RURAL INVEST Cuantumul sumei datorate – lei

****) Se completează data plății garanției de către Ministerul Finanțelor.Sumele menționate mai sus se achită în contul ………………………………………Pe documentul de plată se indică în mod obligatoriu și numărul contractului de garantare a creditului. Dacă în termen de 15 zile de la data comunicării prezentului titlu de creanță nu achitați sau nu faceți dovada stingerii obligațiilor înscrise în acesta, prezentul înscris devine titlu executoriu, în baza căruia organele fiscale competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală vor proceda la recuperarea creanțelor bugetare, conform Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare. Pentru suma rezultată din executarea garanției de stat datorați obligații fiscale accesorii conform dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2022 privind aprobarea și finanțarea unor programe de garantare în domenii prioritare pentru economia românească, cu modificările ulterioare, care se calculează de către organele fiscale competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală, începând cu ziua următoare datei scadenței acestora până la data stingerii inclusiv, și se recuperează de către acestea în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare. Pentru orice nelămuriri sau obiecții în legătură cu acest înscris se poate contacta persoana al cărei nume figurează mai sus, la sediul nostru sau la numărul de telefon menționat.
Data emiterii …………………..
Director
Numele și prenumele …………………..
Semnătura …………………..
L.S.
 + 
Anexa nr. 2la convenție
SITUAȚIA
utilizării plafonului de garantare la data de …..
Plafon Program RURAL INVEST: 2.500.000.000 leiNumăr total contracte care consumă plafonul: ………..Valoarea totală a garanțiilor care consumă plafonul: ……….. lei, din care:Banca 1: …….. leiBanca 2: ……….lei……………………..Plafon neutilizat: ………………. leiPersoană împuternicită de FGCR, ………………………………………………………………………………Mod de completare – Prin acest formular se raportează utilizarea plafonului de garantare în cadrul Programului RURAL INVEST. – Se completează cu informațiile privind numărul și valoarea garanțiilor care consumă plafon, de la începutul anului până la sfârșitul lunii de raportare. – Informațiile se raportează agregat la nivel de instituție de credit.
 + 
Anexa nr. 3la convenție
SITUAȚIA
garanțiilor emise de către FGCR și a comisionului de risc aferent la data de …..

– lei
Nr. crt. Denumirea instituției de credit Valoare garantată emisă Alte intrări Total intrări Valoare comision de risc suportat în cadrul schemei de ajutor de stat Valoare comision de risc în afara schemei de ajutor de stat
în luna de raportare cumulat de la începutul anului în luna de raportare cumulat de la începutul anului în luna de raportare cumulat de la începutul anului în luna de raportare cumulat de la începutul anului în luna de raportare cumulat de la începutul anului
1 2 3 4 5 6 7 = 3 + 5 8 = 4 + 6 9 10 11 12
Banca 1
Banca 2
…..
TOTAL


Persoană împuternicită de FGCR,
………………………………………..
Mod de completare – Acest formular se completează în cadrul Programului RURAL INVEST cu valoarea garanțiilor emise în luna de raportare/cumulat an, inclusiv corecțiile lunare/cumulate an provenite din raportările transmise de bănci, precum și comisioanele de risc lunare/cumulate an, aferente garanțiilor acordate, care sunt suportate/neacoperite de schema de ajutor de stat.– Informațiile se raportează agregat la nivel de instituție de credit.

 + 
Anexa nr. 4la convenție
SCADENȚARUL ESTIMATIV
al rambursărilor de rate de capital în contul garanțiilor emise de către FGCR la data de …..

– lei
Nr. crt. Denumirea instituției de credit Rambursări de rate de capital în primul an al contractului de credit Rambursări de rate de capital în al 2-lea an al contractului de credit Rambursări de rate de capital în al 3-lea an al contractului de credit Rambursări de rate de capital în al 4-lea an al contractului de credit Rambursări de rate de capital în al 5-lea an al contractului de credit Rambursări de rate de capital în al 6-lea an al contractuluide credit Rambursări de rate de capital în al 7-lea an al contractului de credit TOTAL
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 = 3 + 4 + … + 9
Banca 1
Banca 2
….
TOTAL


Persoană împuternicită de FGCR,
………………………………………..
Mod de completare – Pentru garanțiile acordate în luna de raportare, prin acest formular se raportează rambursările de rate de capital ce urmează a fi efectuate, agregate pe instituții de credit, pe toată durata contractului de credit garantat.

 + 
Anexa nr. 5la convenție
RAMBURSĂRILE
de rate de capital efectuate în contul garanțiilor emise de către FGCR la data de …..

– lei
Nr. crt. Denumirea instituției de credit Rambursări de rate de capital efectuate Renunțări la contractede garantare Diminuări la contracte de garantare Valoarea soldurilor garanțiilor refuzate la plată Valoarea soldurilor garanțiilor plătite de M.F. Total ieșiri
în luna de raportare cumulat de la începutul anului în luna de raportare cumulat de la începutul anului în luna de raportare cumulat de la începutul anului în luna de raportare cumulat de la începutul anului în luna de raportare cumulat de la începutul anului în luna de raportare cumulat de la începutul anului
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 = 3 + 5 + 7 + 9 + 11 14 = 4 + 6 + 8 + 10 + 12
Banca 1
Banca 2
….
TOTAL


Persoană împuternicită de FGCR,
………………………………………..
Mod de completare – Prin acest formular se raportează în cadrul Programului RURAL INVEST valoarea rambursărilor de rate de capital efectuate de beneficiari în contul garanțiilor, valoarea garanțiilor la care s-a renunțat, valoarea diminuărilor aferente contractelor de garantare, valoarea soldurilor contractelor de garantare cu cereri de plată soluționate cu refuz la plată conform deciziilor de respingere emise de FGCR, precum și valoarea soldurilor contractelor de garantare cu cereri de plată soluționate prin plată, reprezentând sumele plătite efectiv de Ministerul Finanțelor în lei, atât în luna de raportare, cât și cumulat de la începutul anului până la sfârșitul lunii de raportare. – Informațiile se raportează agregat la nivel de instituție de credit.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x