CONTRACT din 30 martie 2016

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 05/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 245 bis din 1 aprilie 2016
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PECONTRACT 30/03/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 231 din 30 martie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 245 din 1 aprilie 2016.
 + 
Articolul 1Părțile contractantePrezentul Contract de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie 2016 – 2 decembrie 2019 se încheie între Ministerul Transporturilor, în numele statului și Societatea Comercială "Interregional Călători" S.R.L., operator de transport feroviar de călători, licențiat în condițiile legii, denumită în continuare "Interregional Călători" S.R.L., în conformitate cu prevederile art. 38 și art. 39 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare, avându-se în vedere prevederile Regulamentului (CE) nr. 1370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători.
 + 
Articolul 2Obiectul și durata contractului de servicii publice(1)Prezentul contract de servicii publice stabilește obligațiile reciproce ale "Interregional Călători" S.R.L. și ale Ministerului Transporturilor în vederea realizării serviciului public social de transport feroviar de călători de către "Interregional Călători" S.R.L., în condițiile legii.(2)Prezentul contract de servicii publice se încheie pentru perioada 1 ianuarie 2016 – 31 decembrie 2019.(la 29-05-2019,
Alineatul (2) din Articolul 2 a fost modificat de Articolul I, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 6 din 6 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 421 bis din 29 mai 2019
)
 + 
Articolul 3Obligații specifice ale "Interregional Călători" S.R.L. pe perioada 1 ianuarie 2016 – 2 decembrie 2019(1)Pe durata de valabilitate a prezentului contract de servicii publice, "Interregional Călători" S.R.L. se obligă să pregătească și să pună în circulație numărul și categoriile de trenuri necesare pentru asigurarea caracterului de serviciu public social pentru transportul feroviar public de călători.(2)Numărul minim și categoriile de trenuri care vor circula pe secțiile de circulație, care reprezintă obligația de serviciu public, se pot modifica pentru adaptarea la condițiile concrete de piață, la schimbarea mersului de tren sau la eventualele modificări intervenite la starea tehnică a infrastructurii feroviare, cu respectarea instrucțiunilor feroviare referitoare la introducerea sau scoaterea unui tren în/din circulație, a Normelor metodologice în vigoare, aprobate în condițiile legii și fără a depăși volumul total de tren-km din lista completă a trenurilor de călători ce reprezintă obligația de serviciu public, care face obiectul contractelor de servicii publice, cu alocarea corespunzătoare a compensației acordate, în conformitate cu legislația în vigoare.(la 14-06-2018,
Alineatul (2) din Articolul 3 a fost modificat de Articolul I, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 4 din 23 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 491 bis din 14 iunie 2018
)
(3)Pe durata de valabilitate a prezentului contract de servicii publice "Interregional Călători" S.R.L.se obligă să pună la dispoziția publicului călător capacitățile de transport, în funcție de evoluția și de cerințele pieței.(4)Oferta de servicii se structurează pe următoarele categorii de trenuri:a)InterRegio IR;b)Regio R.Oferta de servicii va corespunde în totalitate cerințelor minimale prevăzute în Regulamentul pentru circulația trenurilor și manevra vehiculelor feroviare – nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 1.816/2005, cu modificările și completările ulterioare și pentru definirea trenurilor de călători în funcție de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători, în condițiile legii.(5)"Interregional Călători" S.R.L. va asigura, în conformitate cu reglementările în vigoare, publicului călător următoarele tipuri de servicii:a)transportul de călători în trafic intern cu trenurile prevăzute în planul de mers al trenurilor valabil pentru anul în curs.(la 29-05-2019,
Litera a) din Alineatul (5) , Articolul 3 a fost modificată de Articolul II, Punctul 2. din ACT ADIȚIONALUL nr. 6 din 6 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 421 bis din 29 mai 2019
)
b)capacități de transport diferențiate pe criterii de confort și de servicii;c)vânzarea legitimațiilor de călătorie cu anticipație de până la 30 de zile în trafic intern;
a)informarea călătorilor, referitor la condițiile de călătorie, tarife, oferte comerciale, și alte informații utile în principalele stații și trenuri, prin birourile proprii de informații, mass-media, web-site și prin personalul de tren, după caz;b)"Interregional Călători" S.R.L. poate asigura și alte tipuri de servicii care să conducă la o bună deservire a publicului călător, potrivit legii.(6)Facilitățile de călătorie pentru serviciile prestate anumitor categorii de persoane sunt acordate de "Interregional Călători" S.R.L. conform prevederilor legale.(7)"Interregional Călători" S.R.L. va asigura pe toată durata contractului de servicii publice condițiile minime obligatorii privind viteza comercială, confortul și serviciile la bord, în funcție de categoria trenului, în condiții normale de circulație. Condițiile minime de confort în trafic intern valabile pentru perioada 1 ianuarie 2016 – 2 decembrie 2019 sunt prevăzute în Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 1.816/2005, cu modificările și completările ulterioare, și pentru definirea trenurilor de călători în funcție de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători. În situațiile în care restricțiile de viteză impuse de Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A. sau posibilitățile de încadrare în grafic vor conduce la scăderea vitezelor comerciale pe anumite sectoare din parcursul trenurilor, categoria trenurilor va fi stabilită de „Interregional Călători” S.R.L. în funcție de calitatea confortului și a serviciilor oferite la bord.(8)Strategia de dezvoltare și modernizare a "Interregional Călători" S.R.L. va fi în concordanță cu legislația europeană în domeniul transportului feroviar de călători și va asigura condițiile necesare pentru îndeplinirea obligațiilor de stat membru al Uniunii Europene;(9)"Interregional Călători" S.R.L. se obligă să promoveze o politică tarifară în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 56/2011 pentru stabilirea principiilor de aplicare a tarifelor de deservire generală în transportul feroviar public de călători, aprobată prin Legea nr. 21/2012, în condițiile legii.(10)"Interregional Călători" S.R.L. se obligă să acționeze permanent pentru utilizarea eficientă a resurselor materiale și umane, asigurând astfel reducerea costurilor reale de transport.(11)Pentru utilizarea infrastructurii feroviare publice, "Interregional Călători" S.R.L. va plăti Companiei Naționale de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. și/sau gestionarului de infrastructură feroviară neinteroperabilă tarifele de utilizare ale infrastructurii, care se stabilesc conform prevederilor legale.(12)Interregional Călători S.R.L. va raporta până cel mai târziu în data de 28 ale lunii curente gradul de îndeplinire a obligațiilor asumate prin contract, pentru luna anterioară, la A.R.F. Raportările se vor face conform Normelor metodologice în vigoare, aprobate în condițiile legii și obligației de serviciu public asumată și aprobată. Evidențierea clară a tipurilor de venituri și cheltuieli, se va face strict pentru total rute de transport.(la 14-06-2018,
Alineatul (12) din Articolul 3 a fost modificat de Articolul I, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 4 din 23 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 491 bis din 14 iunie 2018
)
(13)La data depunerii situațiilor financiare conform prevederilor legale în vigoare, "Interregional Călători" S.R.L. este obligat la corelarea datelor financiare cu declarația pe propria răspundere privind realizările anului anterior și a încadrării în cota de profit de maxim 3% pentru activitatea de transport feroviar de călători. Sumele aferente depășirii pragului de rentabilitate vor fi restituite bugetului de stat.(14)Părțile convin ca achiziția de bunuri și servicii necesare realizării obiectului de activitate de transport feroviar de călători să respecte prevederile legale în materie de achiziții publice (Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006 cu modificările și completările ulterioare).(15)Interregional Călători S.R.L. se obligă ca în cazul în care secțiile neinteroperabile neînchiriate pe care poate opera cu trenuri ce fac obiectul obligației de serviciu public sunt închiriate de un gestionar de infrastructură și acesta nu dorește să delege către Interregional Călători S.R.L. obligația de a realiza traficul de călători ce compune pachetul minim social pe secțiile respective, Interregional Călători S.R.L. va renunța la subvenția alocată în acest scop, prin predarea pachetului de servicii către operatorul în drept conform legislației în vigoare.(la 17-09-2018,
Alineatul (14) introdus anterior a fost rectificat de Punctul 2. din RECTIFICAREA nr. 386 din 31 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 792 din 17 septembrie 2018
)
(16)Interregional Călători S.R.L, având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) lit. b) din O.U.G. nr. 62/2016 modificată și aprobata prin Legea nr. 53/2017 și prevederii art. 3 din H.G. nr. 98/2017, va permite personalului de specialitate din cadrul A.R.F posesor al legitimației specială emisă de președintele A.R.F., accesul pe toate mijloacele sale de transport feroviar, în unitățile ce-i aparțin, inclusiv, dacă este cazul, în unitățile pe care le deține în calitate de administrator și gestionar de infrastructură feroviară.(la 14-06-2018,
Articolul 3 a fost completat de Articolul II, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 4 din 23 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 491 bis din 14 iunie 2018
)
(16)Operatorul va raporta lunar, dacă este cazul, la A.R.F. până la data de 15 a lunii următoare identificarea necesității modificării obligației de serviciu public asumate prin contract/act adițional. Raportarea va fi centralizată pe cauze, precizându-se încadrarea în condițiile prevăzute pentru modificarea obligației de serviciu public (O.S.P.) în timpul anului stabilite prin ordin de ministru, în vigoare la acea dată(la 29-05-2019,
Articolul 3 a fost completat de Articolul II, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 6 din 6 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 421 bis din 29 mai 2019
)
Notă
Prin art. II din ACTUL ADITIONAL nr. 6 din 6 mai 2019, aprobat prin DECIZIA nr. 621 din 16 mai 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 421 din 29 mai 2019 s-a completat art. 3 cu alin. (16), fără a se ține cont, că alin. (16) al art. 3 a fost introdus prin pct. 2 al art. II din ACTUL ADIȚIONAL nr. 4 din 23 mai 2018 aprobat prin DECIZIA nr. 386 din 31 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 491 din 14 iunie 2018. Considerăm că, legiuitorul ar trebui să intervină cu o rectificare, pentru lămurirea acestor aspecte legale.
(17)Până pe data de 28 a fiecărei luni calendaristice, Operatorul va transmite spre verificare către A.R.F. situația detaliată a volumului de călători-km realizat în luna N-2, din sistemul propriu de ticketing, semnată cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, pe rute de transport ce fac obiectul O.S.P.(la 29-05-2019,
Articolul 3 a fost completat de Articolul II, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 6 din 6 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 421 bis din 29 mai 2019
)
 + 
Articolul 4Obligațiile specifice ale Ministerului Transporturilor(1)Ministerul Transporturilor va aloca lunar sumele compensatorii cuvenite "Interregional Călători" S.R.L. în condițiile legii, urmând ca până la data de 31 ianuarie a anului următor societatea să prezinte Ministerului Transporturilor dovada confirmată de Compania Națională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. a efectuării pachetului minim social contractat, precum și declarația pe propria răspundere privind realizarea volumului de călători-km prevăzut în contractele de servicii publice aprobate.(2)După aprobarea Legii bugetului de stat și a trimestrializării bugetului, Ministerul Transporturilor va aduce la cunoștința "Interregional Călători" S.R.L. repartizarea pe trimestre a compensației de serviciu public prin document aprobat de ordonatorul principal de credite. Documentul va fi depus la Trezorerie împreună cu bugetul de venituri și cheltuieli în vederea asigurării finanțării activității curente.(3)Pentru facilitățile de călătorie acordate, potrivit legii, operatorul va primi de la A.R.F. contravaloarea prestațiilor conform documentelor justificative prezentate de aceasta, în limita fondurilor bugetare aprobate din bugetul de stat, cu respectarea prevederilor legale.– Plata facilităților de călătorie acordate, potrivit legii, se va face de către A.R.F. în termen de 30 zile de la primirea documentelor justificative, cu excepția situației în care întârzierea nu îi este imputabilă și anume A.R.F. nu a primit sumele necesare în contul său de trezorerie. În această situație, A.R.F. va efectua plata în termen de maxim 10 zile, de la alimentarea, de către Ministerul Finanțelor Publice, contului său deschis la Trezorerie.– Plata facilităților de călătorie acordate, potrivit legii, se face de A.R.F. pe baza documentelor justificative și a deconturilor întocmite, având în vedere prevederile art. 319 alin. (6) din Legea nr. 227/2015, actualizată.– Evidențierea clară în balanța de verificare a veniturilor ce reprezintă facilități de călătorie acordate de OTF potrivit legii;– Tariful abonamentelor practicate (pe zone km/pe tip de tren Regio/Interregio/Clasa I/Clasa II-a) se vor afișa, cel puțin, pe site-ul operatorului și la casele de bilete ale operatorului.(la 29-05-2019,
Alineatul (3) din Articolul 4 a fost modificat de Articolul III, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 6 din 6 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 421 bis din 29 mai 2019
)
 + 
Articolul 5Parametrii de performanță ai "Interregional Călători" S.R.L. pe perioada 1 ianuarie 2016 – 2 decembrie 2019Indicatorii de cantitate și calitate ai activității de transport feroviar de călători privind funcționarea "Interregional Călători" S.R.L. estimați pentru perioada 1 ianuarie 2016 – 2 decembrie 2019 sunt prevăzuți în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 6Lista trenurilor de călători incluse în obligația de serviciu public.(la 14-06-2018,
Denumirea articolului 6 a fost modificată de Articolul III, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 4 din 23 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 491 bis din 14 iunie 2018
)
(1)Numărul trenurilor de călători pe fiecare categorie, care vor fi operate pe rețeaua feroviară de către "Interregional Călători" S.R.L., care reprezintă pachetul minim social pentru anul 2016 este aprobat prin contractul de activitate al "C.F.R." – S.A.conform legii și este prevăzut în anexa nr. 2.(2)În scopul adaptării la cerințele concrete de piață ale serviciului public social de transport feroviar de călători, "Interregional Călători" S.R.L. poate face modificări în lista prevăzută în anexa nr. 2, în condițiile legii, cu respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 2408/2004, cu modificările și completările ulterioare, și a instrucțiunilor feroviare referitoare la introducerea sau scoaterea unui tren în/din circulație, fără a depăși volumul total de tren-km din listă, cu respectarea condiționalităților prevăzute la art. 6 alin. (1) din hotărârea de aprobare a contractului, și a categoriilor de tren în funcție de care se acordă compensația pentru călători-km.
 + 
Articolul 7Lista programelor prioritare(1)Principalele programe prioritare de dezvoltare, modernizare și investiții pe care "Interregional Călători" S.R.L. le prognozează pentru perioada de valabilitate a prezentului contract de servicii publice sunt prevăzute în anexa nr. 3.(2)Pentru crearea unei baze de date comune, Interregional Călători S.R.L va asigura transmiterea datelor rezultate din sistemul de ticketing în formatul solicitat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.(la 14-06-2018,
Articolul 7 a fost completat de Articolul IV, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 4 din 23 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 491 bis din 14 iunie 2018
)
 + 
Articolul 8Principalele elemente de cheltuieli necesare pentru asigurarea obligației de serviciu public(la 29-05-2019,
Denumirea Articolului 8 a fost modificată de Articolul IV, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 6 din 6 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 421 bis din 29 mai 2019
)
Principalele elemente de cheltuieli utilizate pentru determinarea costurilor transportului public feroviar de călători sunt: cheltuieli cu utilizarea infrastructurii feroviare, cheltuieli cu combustibil și lubrifianți, cheltuieli cu personalul, cheltuieli cu amortizarea, alte cheltuieli de exploatare, asigurarea călătorilor. Acestea se dimensionează de "Interregional Călători" S.R.L., corelat cu programul de transport și se aprobă prin bugetul de venituri și cheltuieli al societății, potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 9Costul prestațiilorCosturile de transport minime estimate pentru realizarea serviciilor publice în perioada 1 ianuarie 2016 – 2 decembrie 2019 sunt prezentate în anexa nr. 4.
 + 
Articolul 10Stabilirea nivelului de venituri proprii realizat/prognozat pentru obligația de serviciu public și politica tarifară.(la 14-06-2018,
Denumirea articolului 10 a fost modificată de Articolul V, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 4 din 23 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 491 bis din 14 iunie 2018
)
(1)"Interregional Călători" S.R.L. poate după caz, să stabilească în condițiile legii și să adapteze la condițiile pieței tarifele pentru transportul feroviar public de călători și alte prestații și servicii din domeniul său de activitate, în scop comercial, în vederea menținerii, sporirii sau creării unui anumit trafic în transportul de călători.(2)Veniturile estimate pentru perioada 1 ianuarie 2016 – 2 decembrie 2019 au fost stabilite plecând de la nivelul indicatorului "călători – km" prognozat pentru această perioadă la art. 5. Veniturile proprii estimate sunt prezentate în anexa nr. 5 lit. A.(3)Veniturile minime obligatorii de realizat se stabilesc pe baza veniturilor estimate a fi realizate plus compensația asigurată prin prezentul act adițional. Venitul minim obligatoriu de realizat este prevăzut în Anexa nr. 3 lit. B.(la 29-05-2019,
Alineatul (3) din Articolul 10 a fost modificat de Articolul V, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 6 din 6 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 421 bis din 29 mai 2019
)
(4)Nerealizarea veniturilor minime obligatorii de realizat, stabilite în Anexa 3 denumită "Stabilirea nivelului de venituri minime obligatorii de realizat și politica tarifară", reprezintă cota de 13% din veniturile totale aferente activității de transport de călători la trenurile Regio și 40% din veniturile totale aferente activității de transport de călători la trenurile Interregio, conform Mecanismului aprobat, în baza avizului Consiliului Concurenței nr. 2186 din data de 29.03.2019, prin Decizia președintelui A.R.F., va avea ca efect penalizarea operatorului prin diminuarea compensației primite cu suma nerealizată din veniturile minime obligatorii de realizat, pe rang de tren.(la 29-05-2019,
Alineatul (4) din Articolul 10 a fost modificat de Articolul V, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 6 din 6 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 421 bis din 29 mai 2019
)
 + 
Articolul 11Nivelul compensației de la bugetul de stat ca plată a serviciilor publice pentru acoperirea diferenței dintre nivelul costurilor și cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate(1)Compensația cuvenită "Interregional Călători" S.R.L. pentru realizarea angajamentelor asumate prin prezentul contract de servicii publice se stabilește și se acordă potrivit legii și în conformitate cu prevederile art. 6 din hotărârea de aprobare a prezentului contract.(2)Nivelul compensației asigurată de la bugetul de stat ca plată a serviciilor publice pentru acoperirea diferenței dintre nivelul costurilor și cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate sunt prevăzute în anexa nr. 6. Compensația acordată nu se cuprinde în baza de impozitare a TVA, potrivit pct. 30 alin. (2) din normele metodologice de aplicare a titlului VII – capitolul VII din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 12Obiective cu efect cuantificat în nivelul veniturilor și cheltuielilorÎn vederea realizării programului de transport public feroviar în condițiile legii și conform celor stabilite prin prezentul contract și a asigurării echilibrului economico-financiar "Interregional Călători" S.R.L. va analiza permanent, va adopta și va aproba, în condiții concrete raportate la evoluția prețurilor și tarifelor – obiective cu efect cuantificat în nivelul veniturilor și cheltuielilor.
 + 
Articolul 13Programul de modernizare, achiziții de material rulantProgramul de modernizare, achiziții de material rulant se asigură din fonduri proprii, din finanțări externe și alte surse de finanțare, potrivit legislației în vigoare, corelat cu starea tehnică a parcului, normele tehnice date de constructori, reglementările specifice emise de Autoritatea Feroviară Română.
 + 
Articolul 14Regulile privind amendamentele și modificările la contract(1)Modificările la prezentul contract de servicii publice se fac ori de câte ori situația o impune sau se efectuează un transfer de activitate între "CFR Călători" S.A și operatorii de transport feroviar de călători privați, în conformitate cu legislația în vigoare, prin preluarea traficului de călători ca urmare predării unor noi secții de circulație, respectiv vor fi actualizate toate valorile prevăzute în anexele la contract.(2)Modificările la prezentul contract de servicii publice se fac cu acordul ambelor părți, în condițiile legii, în scopul asigurării permanente a îmbunătățirii standardului de calitate a serviciilor publice cel puțin până la nivelul impus de legislația comunitară.(3)Obligatoriu părțile vor încheia act adițional, prin efectul legii, după aprobarea bugetului de stat și ca urmare a rectificărilor bugetare, având în vedere și respectând prevederile art. 2 alin. (1) lit. h) din O.U.G. nr. 62/2016 privind înființarea Autorității pentru Reformă Feroviară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 53/2017.(la 14-06-2018,
Articolul 14 a fost completat de Articolul VI, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 4 din 23 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 491 bis din 14 iunie 2018
)
(4)Anual contractul se actualizează, în perioada de valabilitate, prin act adițional.(la 14-06-2018,
Articolul 14 a fost completat de Articolul VI, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 4 din 23 mai 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 491 bis din 14 iunie 2018
)
 + 
Articolul 15Răspunderea contractuală(1)Părțile se obligă să execute prezentul contract, în condițiile legii, întocmai și cu bună-credință.(2)În cazul apariției unor situații neprevăzute în derularea contractului, părțile se vor întâlni pentru analiză și soluționare pe cale amiabilă. + 
Articolul 16Forța majoră(1)Forța majoră, conform prezentului contract, reprezintă orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil și inevitabil, care apare în legătură cu prezentul contract și care împiedică executarea acestuia,, exonerând de responsabilitate Partea care invocă o astfel de cauză, pe toată durata existenței cazului de forță majoră.(2)Partea care invocă forța majoră va notifica imediat în scris celeilalte părți producerea sau terminarea evenimentului de forță majoră. Autoritatea competentă va confirma orice eveniment de forță majoră, menționând circumstanțele producerii acestuia. + 
Articolul 17Încetarea contractuluiPrezentul contract de servicii publice încetează, în condițiile legii, prin:a)expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;b)acordul de voință al părților semnatare.
 + 
Articolul 18Litigii(1)Părțile vor încerca să soluționeze pe cale amiabilă orice pretenție sau dispută apărută între ele în legatură cu prezentul Contract.(2)În cazul în care divergențele nu se soluționează pe cale amiabilă, litigiile vor fi soluționate de instanțele judecătorești competente, potrivit legii. + 
Articolul 19Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul contract de servicii publice.

MINISTRUL TRANSPORTURILOR DAN MARIAN COSTESCU DIRECTOR GENERAL ION RADU

 + 
Anexa nr. 1La Contractul de servicii publice al Interregional Călători SRL pentru perioada 1 ianuarie 2016 – 31 decembrie 2019Principalii indicatori cantitativi și calitativiai activității de transport feroviar de călători

Indicatori Estimare 1 ianuarie 2016 – 2 decembrie 2019
2016 2017 2018 2 decembrie 2019
Tren-km total (mii) 1.186,6336 1.471,9464 1.843,2936 2.171,6236
Tren-km – trenuri IR (mii) 0 161,8344 556,66 884,99
Tren-km – trenuri R (mii) 1.186,6336 1.310,1120 1.286,6336 1.286,6336
Călători-km total (mii) 26.611,000 37.654,609 49.366,00 62.500,00
Călători-km – trenuri IR (mii) 0 4.996,485 22.266,000 35.300,000
Călători-km – trenuri R (mii) 26.611,000 32.658,124 27.100,000 27.200,000

(la 11-05-2017,
Anexa 1 a fost modificată de Anexa nr. 1 din ACTUL ADIȚIONAL nr. 1 din 10 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 349 bis din 11 mai 2017
)
 + 
Anexa nr. 2La Contractul de servicii publice al Interregional Călători SRL pentru perioada 1 ianuarie 2016 – 31 decembrie 2019Lista completă a trenurilor de călători ce reprezintăpachetul minim social pe anul 2016, care face obiectulcontractelor de servicii publice + 

Lista completă a trenurilor de călători ce
reprezintă obligația de serviciu public pentru
anul 2019 a Interregional Călători S.R.L.
a)Trenuri cu circulație regulată pe secții INTEROPERABILEa2)Trenuri REGIO

Nr. poz. OSP Ruta de circulație Distanța (km.) Rang tren Nr mediu statistic trenuri/zi Nr. trenuri/an 2019 Tren km/an 2019 (col. 3 x col. 6) Călători km/an
1 2 3 4 5 6 7 8
1 Cluj Napoca_ Oradea 152,10 Regio 6,00 2.190,00 333.099,00 18.200.000,00
2 Cluj Napoca_ Huedin 49,40 Regio 8,99 3.282,00 162.130,80
3 Oradea _Bratca 59,60 Regio 2,16 789,00 47.024,40
4 Cluj Napoca_Bistrița Nord 119,00 Regio 5,64 2.060,00 245.140,00 22.300.000,00
5 Cluj Napoca_Câmpia Turzii 51,50 Regio 4,00 1.460,00 75.190,00 2.800.000,00
6 Cluj Napoca_Aiud 89,00 Regio 1,00 365,00 32.485,00
7 Câmpia Turzii_Aiud 37,50 Regio 2,58 943,00 35.362,50
8 Oradea_Valea lui Mihai 65,80 Regio 6,00 2.190,00 144.102,00 2.200.000,00
9 Cluj Napoca_Jibou 135,00 Regio 2,00 729,00 98.415,00 2.500.000,00
10 Jibou_Baia Mare 57,80 Regio 5,99 2.186,00 126.350,80 2.700.000,00
TOTAL tren-km REGIO 2019 (pe infrastructura interoperabilă) 1.299.299,5 50.700.000,0

c)Trenuri cu circulație regulată pe secții NEINTEROPERABILE (închiriate)c2)Trenuri REGIO

Nr. poz. OSP Ruta de circulație Distanța (km.) Rang tren Nr mediu statistic trenuri/zi Nr. trenuri/an 2019 Tren km/an 2019 (col. 3 x col. 6) Călători km/an
1 2 3 4 5 6 7 8
11 Holod_Salonta 55,10 Regio 3,65 1.334,00 73.503,40 7.800.000,00
12 Holod_Ciumeghiu 44,90 Regio 3,10 1.130,00 50.737,00
13 Holod_Beiuș 33,30 Regio 1,38 502,00 16.716,60
14 Ștei_Beiuș 16,10 Regio 1,38 502,00 8.082,20
15 Holod_Vașcău 55,70 Regio 8,00 2.920,00 162.644,00
16 Bistrița Nord_Bistrița Bargaului hcv 29,60 Regio 10,00 3.650,00 108.040,00 6.500.000,00
17 Bistrița Nord_Suseni Bargaului hcv 21,00 Regio 0,82 300,00 6.300,00
18 Susenii Bârgăului_Bistrița Bârgăului hcv 8,60 Regio 4,00 1.460,00 12.556,00
TOTAL tren-km REGIO 2018 (pe infrastructura neinteroperabilă închiriată) 438.579,2 14.300.000,0
tren-km REGIO 1.737.878,7 65.000.000,0
TOTAL GENERAL tren-km 2019 (trenuri cu circulație regulată) 1.737.878,7 65.000.000,0

AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂDirector GeneralIlie CÎRCEAG S.C. INTERREGIONAL CĂLĂTORI S.R.L.DirectorRadu ION
Șef Serviciu CSPRCristina BUMBĂCARU
Responsabil contractDaniel CORFIȚĂ

(la 29-05-2019,
Lista completă a trenurilor de călători din Anexa nr. 2 a fost modificată de Articolul VII, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 6 din 6 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 421 bis din 29 mai 2019
)
 + 
Anexa nr. 3La Contractul de servicii publice al Interregional Călători SRL pentru perioada 1 ianuarie 2016 – 31 decembrie 2019Lista programelor prioritare

Nr. crt. Denumirea programului prioritar
1 Program de modernizare a automotoarelor pentru transportul de călători
2 Program de dezvoltare a punctelor de alimentare pentru automotoare
3 Program de dezvoltare a sistemului electronic de emitere și gestionare a legitimațiilor de călătorie

 + 
Anexa nr. 4La Contractul de servicii publice al Interregional Călători SRL pentru perioada 1 ianuarie 2016 – 31 decembrie 2019

Costul prestațiilor
Suma/an Costuri de transport Costuri de transport estimative
An 2016 An 2017 An 2018 01.01.2019 – 31.12.2019
Suma (mii lei) pentru Trenuri Interregio – IR
Suma (mii lei) pentru Trenuri Regio – R 27.984 37.645,00 37.652,23 42.024,00
Total – Suma (mii lei) 27.984 37.645,00 37.652,23 42.024,00
AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂDirector GeneralIlie CÎRCEAG S.C. INTERREGIONAL CĂLĂTORI S.R.L.DirectorRadu ION
Șef Serviciu CSPRCristina BUMBĂCARU
Responsabil contractDaniel CORFIȚĂ

(la 29-05-2019,
Anexa nr. 4 a fost modificată de Articolul VII, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 6 din 6 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 421 bis din 29 mai 2019
)
 + 
Anexa nr. 5La Contractul de servicii publice al Interregional Călători SRL pentru perioada 1 ianuarie 2016 – 31 decembrie 2019A.Stabilirea nivelului de venituri proprii realizat/prognozat pentru obligația de serviciu public și politica tarifară

Suma Venituri din transportul de călători Venituri din transportul de călători estimative
An 2016 An 2017 An 2018 01.01.2019 – 31.12.2019
Suma (mii lei) pentru Trenuri Interregio – IR 1.200,00
Suma (mii lei) pentru Trenuri Regio – R 4.000 4.700,00 5.525,00 5.150,00
Total – Suma (mii lei) 4.000 5.900,00 5.525,00 5.150,00

B.Stabilirea nivelului de venituri minime obligatorii de realizat și politica tarifară pentru anul 2019

Suma Venituri minime obligatorii realizate Venituri minime obligatorii de realizat
An 2016 An 2017 An 2018 01.01.2019 – 31.12.2019
Suma (mii lei) pentru Trenuri Interregio – IR - 1.205,00 -
Suma (mii lei) pentru Trenuri Regio – R 4.372 7.500,00 6.701,47 5.146,055
Total – Suma (mii lei) 4.372 8.705,00 6.701,47 5.146,055

(*) Venituri minime obligatorii de realizat, reprezintă cota de 13% din veniturile totale aferente activității de transport de călători la trenurile Regio și 40% din veniturile totale aferente activității de transport de călători la trenurile Interregio.

AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂDirector GeneralIlie CÎRCEAG S.C. INTERREGIONAL CĂLĂTORI S.R.L.DirectorRadu ION
Șef Serviciu CSPRCristina BUMBĂCARU
Responsabil contractDaniel CORFIȚĂ

(la 29-05-2019,
Anexa nr. 5 a fost modificată de Articolul VII, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 6 din 6 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 421 bis din 29 mai 2019
)
 + 
Anexa nr. 6La Contractul de servicii publice al Interregional Călători SRL pentru perioada 1 ianuarie 2016 – 31 decembrie 2019

Nivelul compensației asigurate de la bugetul de stat ca plată a serviciilor publice, pentru acoperirea diferenței dintre nivelul costurilor și cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate
Nr. Crt. Compensația Nivelul compensației de la B.S. ca platăa serviciilor publice primită Nivelul compensației de la B.S. ca plată a serviciilor publice
An 2016*5) An 2017*6) An 2018*7) 01.01 – 31.12.2019*8)
1 Compensația asigurată de la bugetul de stat (mii lei), din care: 23.615,42 24.496,40 31.299,84 34.435,0354
a Suma (mii lei) pentru Trenuri Interregio – IR 2.237,93
b Suma (mii lei) pentru Trenuri Regio – R 23.615,42 23.258,47 31.299,84 34.435,0354
*5) Conform Legii nr. 339/2015 a bugetului de stat pentru anul 2016;*6) Conform O.U.G. nr. 63/2017 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2017, completată cu Adresa Direcției Economice a Ministerului Transporturilor nr. 35000/19.09.2017;*7) O.U.G. nr. 78 din 5 septembrie 2018 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2018, completată cu Adresa Direcției Economice a Ministerului Transporturilor nr. 37267/25.09.2018;*8) Legea nr. 50/15.03.2019 – bugetului de stat pe anul 2019 și bugetul ARF pentru anul 2019 aprobat de ordonatorul principal de credite, primit prin Direcția Economică a Ministerului Transporturilor cu Adresa nr. 1464/13872/10.04.2019.
AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂDirector GeneralIlie CÎRCEAG S.C. INTERREGIONAL CĂLĂTORI S.R.L.DirectorRadu Ion
Șef Serviciu CSPRCristina BUMBĂCARU
Responsabil contractDaniel CORFIȚĂ

(la 29-05-2019,
Anexa nr. 6 a fost modificată de Articolul VII, Punctul 2. din ACTUL ADIȚIONAL nr. 6 din 6 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 421 bis din 29 mai 2019
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x