CONTRACT din 2 februarie 2012

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 94 bis din 6 februarie 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICAT DEHG 1263 18/12/2012
ART. 2MODIFICAT DEHG 1263 18/12/2012
ART. 3MODIFICAT DEHG 1263 18/12/2012
ART. 4MODIFICAT DEHG 1263 18/12/2012
ART. 5MODIFICAT DEHG 1263 18/12/2012
ART. 10MODIFICAT DEHG 1263 18/12/2012
ART. 10MODIFICAT DEACT ADITIONAL 1 18/12/2012
ART. 14ABROGAT PARTIAL DEHG 1263 18/12/2012
ART. 14ABROGAT PARTIAL DEACT ADITIONAL 1 18/12/2012
ANEXA 1INLOCUIT DEACT ADITIONAL 1 18/12/2012
ANEXA 2INLOCUIT DEACT ADITIONAL 1 18/12/2012
ANEXA 3INLOCUIT DEACT ADITIONAL 1 18/12/2012
ANEXA 4INLOCUIT DEACT ADITIONAL 1 18/12/2012
ANEXA 5INLOCUIT DEACT ADITIONAL 1 18/12/2012
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHG 74 02/02/2012
ART. 1REFERIRE LAOUG (R) 12 07/07/1998 ART. 38
ART. 1REFERIRE LAOUG (R) 12 07/07/1998 ART. 39
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulFA IN LUCRUACT ADITIONAL 13/07/2022
ActulAPROBAT DEHG 74 02/02/2012
ActulCONTINUT DEHG 74 02/02/2012
ART. 1MODIFICAT DEHG 1263 18/12/2012
ART. 2MODIFICAT DEHG 1263 18/12/2012
ART. 3MODIFICAT DEHG 1263 18/12/2012
ART. 4MODIFICAT DEHG 1263 18/12/2012
ART. 5MODIFICAT DEHG 1263 18/12/2012
ART. 10MODIFICAT DEHG 1263 18/12/2012
ART. 10MODIFICAT DEACT ADITIONAL 1 18/12/2012
ART. 13REFERIT DEHG 1263 18/12/2012
ART. 13REFERIT DEACT ADITIONAL 1 18/12/2012
ART. 14ABROGAT PARTIAL DEHG 1263 18/12/2012
ART. 14ABROGAT PARTIAL DEACT ADITIONAL 1 18/12/2012
ANEXA 1INLOCUIT DEACT ADITIONAL 1 18/12/2012
ANEXA 2INLOCUIT DEACT ADITIONAL 1 18/12/2012
ANEXA 3INLOCUIT DEACT ADITIONAL 1 18/12/2012
ANEXA 4INLOCUIT DEACT ADITIONAL 1 18/12/2012
ANEXA 5INLOCUIT DEACT ADITIONAL 1 18/12/2012

de servicii publice pentru perioada 2012-2015 al Societății Comerciale SERVTRANS INVEST SA*) – Anexa nr. IV



Notă *) Aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 74/02.02.2012 publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 94 din 06.02.2012 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Părțile contractantePrezentul Contract de servicii publice pentru perioada 2012-2015 se încheie între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în numele statului și Societatea Comerciala SC SERVTRANS INVEST SA., denumită în continuare SERVTRANS INVEST , în calitate de operator de transport feroviar, în concordanță cu prevederile art. 38 și art. 39 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998, privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 2Obiectul și durata contractului de servicii publice(1)Prezentul contract de servicii publice stabilește obligațiile reciproce ale SERVTRANS INVEST și ale Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în vederea realizării serviciului public social de transport feroviar de călători de către SERVTRANS INVEST.(2)Prezentul Contract de servicii publice se încheie pentru perioada 2012-2015.
 + 
Capitolul IIObligații specifice ale părților pe perioada 2012-2015 + 
Articolul 3Obligații specifice ale SERVTRANS INVEST pe perioada 2012-2015(1)Pe durata de valabilitate a prezentului contract de servicii publice, SERVTRANS INVEST se obligă să pregătească și să pună în circulație numărul și categoriile de trenuri necesare pentru asigurarea caracterului de serviciu public social pentru transportul feroviar public de călători.(2)Numărul minim și categoriile de trenuri care vor circula pe secțiile de circulație, care reprezintă pachetul minim social, se pot modifica prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru adaptarea la condițiile concrete de piață sau la eventualele modificări intervenite la starea tehnică a infrastructurii și cu reglarea corespunzătoare a compensației acordate.(3)Pe durata de valabilitate a prezentului contract de servicii publice, SERVTRANS INVEST se obligă să pună la dispoziția publicului călător capacitățile de transport, în funcție de evoluția și de cerințele pieței.(4)Oferta de servicii se structurează pe următoarele categorii de trenuri:a)regiob)interregio(5)SERVTRANS INVEST va asigura publicului călător următoarele tipuri de servicii:a)transportul de călători în trafic intern cu trenuri prevăzute în planul de mers al trenurilor;b)capacități de transport diferențiate pe criterii de confort și de servicii: vagoane clasa I și clasa a II-a, compartimentate și necompartimentate, automotoare clasa I-a și clasa a II-a, rame reversibile diesel și electrice RIO și RIB clasa I și clasa a II-a;c)posibilitatea închirierii de vagoane de călători de diverse tipuri și categorii;d)informarea călătorilor, în principalele stații și trenuri, prin birourile proprii, massmedia, Web-site și prin personalul de tren, referitor la condițiile de călătorie, tarife, oferte comerciale, alte informații utile;e)informarea calatorilor în toate cazurile de intarziere, atât în statii cat și în trenuri, de îndată ce astfel de informații sunt disponibile;f)SERVTRANS INVEST va asigura pe toata durata contractului de servicii publice legaturi feroviare către statiile terminale pentru trenurile intercity și interregio, astfel încât să se realizeze transportul calatorilor către aceste statii într-un timp cat mai scurt.(6)Facilitățile la transportul cu trenurile SERVTRANS INVEST, pentru serviciile prestate anumitor categorii de persoane, se acordă în conformitate cu prevederile legale în vigoare(7)SERVTRANS INVEST va asigura pe toată durata contractului de servicii publice condițiile minime obligatorii privind viteza comercială, confortul și serviciile la bord, în funcție de categoria trenului, în condiții normale de circulație. În situațiile în care, restricțiile de viteză impuse de CNCF CFR S.A., sau posibilitățile de încadrare în grafic vor conduce la scăderea vitezelor comerciale pe anumite sectoare din parcursul trenurilor, categoria trenurilor va fi stabilită în funcție de calitatea confortului și a serviciilor oferite la bord.(8)Strategia de dezvoltare și modernizare a SERVTRANS INVEST va fi în concordanță cu legislația europeană în domeniul transportului feroviar de călători și va asigura condițiile necesare pentru îndeplinirea obligațiilor de stat membru al Uniunii Europene;(9)SERVTRANS INVEST se obligă ca prin politica de marketing pe care o va promova să asigure satisfacerea cerinței pieții de transport feroviar public de călători.(10)SERVTRANS INVEST se obligă să promoveze o politică tarifară corelată cu legislația în vigoare privind regimul tarifelor pentru serviciile publice cu caracter social, precum și cu evoluția pieței de transport.(11)SERVTRANS INVEST se obligă să acționeze permanent pentru utilizarea eficientă a resurselor materiale și umane, asigurând astfel reducerea costurilor reale de transport.(12)Pentru utilizarea infrastructurii feroviare publice, SERVTRANS INVEST va plăti, pe bază de contract, Companiei Naționale de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. și/sau gestionarului de infrastructură feroviară neinteroperabilă tarifele de utilizare ale infrastructurii, care se stabilesc conform prevederilor legale.(13)Prestarea serviciilor ce fac obiectul prezentului contract nu poate fi întreruptă și nici suspendată de din niciun motiv, excepție făcând cazurile de forță majoră prevăzute de lege. În oricare din situații, activitatea trebuie reluată în cel mai scurt timp cu putință.
 + 
Articolul 4Obligațiile specifice ale Ministerului Transporturilor și Infrastructurii(1)Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va aloca lunar sumele compensatorii cuvenite SERVTRANS INVEST ca diferență între tarifele stabilite cu avizul autorităților publice competente și costurile reale de transport, la care se adaugă o cotă de profit cuprinsă între 3% și 5% din costul respectiv, prevăzute prin bugetul de venituri și cheltuieli, urmând ca până la data de 31 ianuarie a anului următor societatea să prezinte Ministerului Transporturilor și Infrastructurii dovada efectuării pachetului minim social ce îi revenea, confirmată de Compania Națională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A.(2)După aprobarea Legii bugetului de stat și a trimestrializării bugetului, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va aduce la cunoștința SERVTRANS INVEST repartizarea pe trimestre a subvenției prin document aprobat de ordonatorul principal de credite.(3)Pentru facilitățile de călătorie acordate, potrivit legii, pe bază contractuală anumitor categorii de persoane, SERVTRANS INVEST va primi compensații conform documentelor justificative prezentate de aceasta.
 + 
Articolul 5Parametrii de performanță ai SERVTRANS INVEST pe perioada 2012-2015Indicatorii de cantitate și calitate ai activității de transport feroviar de călători privind funcționarea SERVTRANS INVEST pentru anul 2012 sunt prezentați în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 6Lista trenurilor de călători incluse în pachetul minim social(1)Numărul trenurilor de călători pe fiecare categorie, care vor fi operate pe rețeaua feroviară de către SERVTRANS INVEST, este inclus în pachetul minim social aprobat prin contractul de activitate al Companiei Naționale de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. conform legii și este prevăzut în anexa nr. 2.(2)În scopul adaptării la cerințele concrete de piață ale serviciului public social de transport feroviar de călători, SERVTRANS INVEST poate face modificări în lista prevăzută la anexa nr. 2, cu respectarea instrucțiunilor feroviare referitoare la introducerea sau scoaterea unui tren în/din circulație și fără a depăși volumul total de tren-km din listă. + 
Articolul 7Principalele elemente de cheltuieli necesare pentru asigurarea pachetului minim socialPrincipalele elemente de cheltuieli utilizate pentru determinarea costurilor transportului public feroviar de călători sunt: cheltuieli cu utilizarea infrastructurii feroviare, cheltuieli cu combustibil și lubrifianți, cheltuieli cu personalul, cheltuieli cu amortizarea, alte cheltuieli de exploatare, asigurarea călătorilor. Acestea se dimensionează de SERVTRANS INVEST, corelat cu programul de transport și se aprobă prin bugetul de venituri și cheltuieli al societății, potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 8Costul prestațiilor(1)Costurile de transport estimate pentru realizarea serviciilor publice în 2012 sunt cele prevăzute în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 9Stabilirea nivelului de venituri proprii prognozat pentru pachetul minim social și politica tarifară(1)SERVTRANS INVEST poate după caz, să stabilească în condițiile legii și să adapteze la condițiile pieței tarifele pentru transportul feroviar public de călători și alte prestații și servicii din domeniul său de activitate, în scop comercial, în vederea menținerii, sporirii sau creării unui anumit trafic în transportul de călători.(2)Veniturile estimate pentru perioada 2012 au fost stabilite plecând de la nivelul indicatorului "călători – km" prognozat pentru această perioadă la art. 5 din prezentul contract de servicii publice. Veniturile proprii estimate sunt prevăzute în anexa nr. 4. + 
Articolul 10Nivelul compensației de la bugetul de stat ca plată a serviciilor publice pentru acoperirea diferenței dintre nivelul costurilor și cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate(1)Diferențele dintre tarifele stabilite pentru transportul feroviar public de călători și costurile și costurile reale de transport, la care se adaugă o cotă de profit cuprinsă între 3% și 5%, ce constituie compensația serviciilor publice sociale pentru transportul feroviar public de călători se acordă pe baza indicatorului tren-km în funcție de realizarea volumului de tren-km față de cel contractat prin prezentul contract.(2)Nivelul maxim al compensației poate ajunge până la 85% din veniturile totale din transportul de călători (compensație plus venituri proprii)(3)Nivelul compensatiei de la bugetul de stat ca plata a serviciilor publice pentru acoperirea diferenței dintre nivelul costurilor și cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate este prevăzut în anexa nr. 5.(3)În cazuri bine justificate Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va revizui compensația către SERVTRANS INVEST în vederea asigurării pachetului minim social stabilit prin prezentul contract. + 
Articolul 11Obiective cu efect cuantificat în nivelul veniturilor și cheltuielilorÎn vederea realizării programului de transport public feroviar în condițiile definite prin prezentul contract și a asigurării echilibrului economico-financiar al societății, SERVTRANS INVEST va analiza permanent, va adopta și va aproba, în condiții concrete raportate la evoluția prețurilor și tarifelor – obiective cu efect cuantificat în nivelul veniturilor și cheltuielilor.
 + 
Articolul 12Programul de modernizare, achiziții de material rulantProgramul de modernizare, achiziții de material rulant se asigură din fonduri proprii și din finanțări externe, corelat cu starea tehnică a parcului, normele tehnice date de constructori, reglementările specifice emise de Autoritatea Feroviară Română.
 + 
Articolul 13Regulile privind amendamentele și modificările la contractModificările la prezentul contract de servicii publice se fac cu acordul ambelor părți, în condițiile legii, în scopul asigurării permanente a îmbunătățirii standardului de calitate a serviciilor publice cel puțin până la nivelul impus de legislația comunitară.
 + 
Articolul 14Răspunderea contractuală(1)Părțile se obligă să execute prezentul contract întocmai și cu bună-credință.(2)În cazul apariției unor situații neprevăzute în derularea contractului, părțile se vor întâlni pentru analiză și soluționare pe cale amiabilă.(3)În cazul conflictelor de muncă, greva este permisă cu condiția ca organizatorii și conducătorii grevei să asigure serviciile esențiale, dar nu mai puțin de o treime din activitatea normală, cu satisfacerea necesităților minime de viață ale comunităților locale.(4)Părțile se obligă să repare prejudiciului cauzat ca urmare a neexecutării/executării necorespunzătoare sau cu întârzierie a obligațiilor contractului, care au fost făcute exclusiv din vina acestora. + 
Articolul 15Forța majoră(1)Forța majoră, conform prezentului contract, reprezintă orice eveniment sau cauză, imprevizibile și de neînlăturat, produse fără vina părților contractante, ce nu au putut fi anticipate la încheierea contractului și care exonerează oricare dintre părți de îndeplinirea totală sau parțială a obligațiilor ce decurg din acest contract.(2)Partea care invocă forța majoră va notifica imediat în scris celeilalte părți producerea sau terminarea evenimentului de forță majoră. Autoritatea competentă va confirma orice eveniment de forță majoră, menționând circumstanțele producerii acestuia. + 
Articolul 16Încetarea contractuluiPrezentul contract de servicii publice încetează:a)la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;b)prin acordul de voință al părților semnatare, potrivit legislației în vigoare.
 + 
Articolul 17Litigii(1)Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea și interpretarea clauzelor prezentului contract se rezolvă pe cale amiabilă.(2)În cazul în care divergențele nu se soluționează pe cale amiabilă, litigiile vorfi rezolvate de instanțele judecătorești competente.
 + 
Articolul 18Dispoziții finaleAnexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul contract de servicii publice.MINISTRUL TRANSPORTURILOR SC SERVTRANS INVEST SAȘI INFRASTRUCTURIIMINISTRU DIRECTOR GENERALANCA DANIELA BOAGIU MIOARA BOURCEANU
 + 
Anexa 1Principalii indicatori cantitativi și calitativiai activității de transport feroviar de călători

Indicatorul 2012
Tren km (mii) 186
Călători km (mii) 1.350

 + 
Anexa 2Lista completă a trenurilor de călători ce reprezintăpachetul minim social pe anul 2012, care face obiectulcontractelor de servicii publiceTrenuri cu circulație regulatăSecții neinteroperabile (închiriate)

*Font 8*
Nr.
crt.

Ruta de circulație

Distanța
(km.)

Rang tren

Regim de
circulație

Nr. zile
circ./an

Nr.
tren/zi

Tren km/zi
(col. 2 x
col. 6)
Tren km/an
(col. 5 x
col. 7)
0 1 2 3 4* 5 6 7 8
1 Roșiori Nord – Costești 63,50 personal Z 366 8 508,00 185.928,00
Total 8 508,00 185.928,00
TOTAL tren- km Sectii neinteroperabile (inchiriate) 508,00 185.928,00
TOTAL GENERAL SERVICIU PUBLIC SOCIAL 508,00 185.928,00

LEGENDA* = Regim de circulație (coloana 4 din tabele)Z Circulă zilnic; + 
Anexa 3Costul prestațiilor de transport feroviar de călători

Costurile de transport
2012
Suma (mii lei) 4.450

 + 
Anexa 4Stabilirea nivelului de venituri prognozatpentru pachetul minim social și politica tarifară

Indicatorul 2012
Venituri (mii lei) 550

 + 
Anexa 5Nivelul compensației de la bugetul de stat ca platăa serviciilor publice pentru acoperirea diferenței dintrenivelul costurilor și cel al veniturilor realizatedin tarifele aprobate

2012
(mii lei)
Compensația anuală necesară, din care: 3.029
Acordat prin Legea nr. 293/2011 a bugetului
de stat pe anul 2012 (mii lei)
3.029

–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x